Ketkä niitä todellisia uskovia?

Pari kysymystä, kun toisessa ketjussa puhutaan oikeiden ja väärien uskovaisten erottelusta...

Jos tuollainen erottelu on tehty, mikä on ollut lopputulos? Ketkä niitä oikeita uskovia ovat?

Kuka sen määrittelyn on tehnyt ja millä pätevyydellä?

195

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeita uskovaisia on kaikki jotka uskoo Jumalaan.

      • hämmentynyt

        onko väliä mihin jumalaan?


      • IlkimyksenTeologitäti

        Kaikki uskovat ovat oikeita uskovia. Toisaalta kaikki muut uskovat ovat vääriä uskovia.


    • Diopterius

      Uskovaisuuteen kuuluu se, että itse uskoo mielestään oikein ja muut uskovat väärin.
      Uskovaiset asettuvat jumaliensa housuihin.
      Eikö se ole äärimmäistä narsismia?

    • No, mikä siinä nyt on, että senkin toisen avauksen tekijä vain hiljaa pysyy???

    • YksinkertaistaEiköstäVaa

      Liberaalit ja ateistit ratkaisee. Ihmisiä joita liberaalit haukkuu tai väittää vastaan tai tivaa lähdeviitteitä ja todisteita, niin he ovat aitoja uskovia.

      Jos taasen liberaalit ja ateistit ovat viesteistä hiljaa, eivät tivaa todisteita eikä lähdeviitteitä eivätkä heitä mitenkään hauku, eivätkä kirjoita vastaan, niin he ovat "uskovaisia".

      • InhottavaRealistieikirj

        Perustelusi ontuu, mikä olikin tietysti jo etukäteen selvää. Et oikeastaan ansaitse edes vastausta.


      • InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

        Perustelusi ontuu, mikä olikin tietysti jo etukäteen selvää. Et oikeastaan ansaitse edes vastausta.

        No en taida sitten vastata sinulle, koska näyttää siltä, että et halua vastauksia tai et hyväksy niitä joita sinulle annetaan.


      • InhottavaRealistieikirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No en taida sitten vastata sinulle, koska näyttää siltä, että et halua vastauksia tai et hyväksy niitä joita sinulle annetaan.

        Eerika. Mikä kumma Sinua vaivaa? Onko elämäsi tarkoitus vain aukoa päätä minulle? Ei kai tuo palstan perusräyhääjän teksti nyt ihan maailman laadukkainta tasoa edusta?


      • InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

        Eerika. Mikä kumma Sinua vaivaa? Onko elämäsi tarkoitus vain aukoa päätä minulle? Ei kai tuo palstan perusräyhääjän teksti nyt ihan maailman laadukkainta tasoa edusta?

        Riidelkää ja kasvattaaa toisianne te nyt vain keskenänne 😂


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Riidelkää ja kasvattaaa toisianne te nyt vain keskenänne 😂

        Koeta nyt malttaa kirjoittaa edes yksi lause päivässä oikein. Mitäs jos kesällä opettaisin Sinulle oikeinkirjoitusta?


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Koeta nyt malttaa kirjoittaa edes yksi lause päivässä oikein. Mitäs jos kesällä opettaisin Sinulle oikeinkirjoitusta?

        Koita nyt vaan kasvattaa Eerikaa 😂😂😂


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Koita nyt vaan kasvattaa Eerikaa 😂😂😂

        Minusta te ilmiselvästi oppimis- ja ymmärtämisvaikeuksista kärsivät olette paljon mielenkiintoisempia ainakin täällä palstalla. Sinunkin kohdallasi voisi jonkinlainen syvällisempi analyysi tuottaa kiinnostavia tuloksia. Ehkä jonkinlainen terapeuttinen apukin löytyisi?


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Minusta te ilmiselvästi oppimis- ja ymmärtämisvaikeuksista kärsivät olette paljon mielenkiintoisempia ainakin täällä palstalla. Sinunkin kohdallasi voisi jonkinlainen syvällisempi analyysi tuottaa kiinnostavia tuloksia. Ehkä jonkinlainen terapeuttinen apukin löytyisi?

        Eiks oo muuten jännää, että me päästään myös paljon parempiin hommiinkin kun te pilkunnussijat maikat 😂❓


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Eiks oo muuten jännää, että me päästään myös paljon parempiin hommiinkin kun te pilkunnussijat maikat 😂❓

        En osaa sanoa, mitä Sinä teet. Yleisesti ottaen kuitenkin varsin suuri osa elämästäsi ja ajastasi näyttää kuluvan täällä päivystämiseen ja muille pottuiluun. En tunne ainakaan kovin suurta määrää kateutta tuollaista tilannetta kohtaan.

        Mietis vähän. Joka päivä täällä. Lukuisia eri nikkejä. Kova tarve kehua itseä. Keskimääräistä heikompi kyky faktapohjaiseen keskusteluun. Onko se ylpeyden aihe?


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Eiks oo muuten jännää, että me päästään myös paljon parempiin hommiinkin kun te pilkunnussijat maikat 😂❓

        Toki nyt tietysti on hyvä, että tunnistat vaikeutesi. Siitä pisteet!


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        En osaa sanoa, mitä Sinä teet. Yleisesti ottaen kuitenkin varsin suuri osa elämästäsi ja ajastasi näyttää kuluvan täällä päivystämiseen ja muille pottuiluun. En tunne ainakaan kovin suurta määrää kateutta tuollaista tilannetta kohtaan.

        Mietis vähän. Joka päivä täällä. Lukuisia eri nikkejä. Kova tarve kehua itseä. Keskimääräistä heikompi kyky faktapohjaiseen keskusteluun. Onko se ylpeyden aihe?

        Ei minun tarvitse päivystää kun käytän rekattua nikkiäni saan aina ilmoituksen minulle tulleista kommenteista ja mobiili kulkee mukanani. Tosi kätsä vilkaista mitä teikäläiset täällä taas väännätte 😉
        Hyvä, ettet ole minulle kateellinen ja olet tyytyväinen omaan pieneen elämääsi.

        Mietis, vähän miten kätsää on kun on rekattu nikki ja mobiili 🤔


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei minun tarvitse päivystää kun käytän rekattua nikkiäni saan aina ilmoituksen minulle tulleista kommenteista ja mobiili kulkee mukanani. Tosi kätsä vilkaista mitä teikäläiset täällä taas väännätte 😉
        Hyvä, ettet ole minulle kateellinen ja olet tyytyväinen omaan pieneen elämääsi.

        Mietis, vähän miten kätsää on kun on rekattu nikki ja mobiili 🤔

        Voi Sinun kanssasi. Puhut mobiilistasi niinkuinnsen käyttö olisi suurikin ihme. Hoh hoijaa. Vuoteella minäkin tässä näpyttelen omaa laitettani, mutta miksi kummassa siitä pitäisi numero tehdä? Rutiiniahan tämä on jo ihan joka lapsellekin nykyisin?

        Kuten sanoin, en osaa sanoa sitä, onko elämäsi kovastikin laadukasta. Sen oerusteella mitä toimiasi havaitsen, elämäsi on erittäin pientä. Kirjoititpa millä laitteella tahansa, aikaasi kuluu valtaisasti sen kimpussa. Kovin tyhjää taitaa olla elämäsi tämän ulkopuolella.

        Huoleton kirjoittaja ei taida merkitä oikein mitään. Sanahelinää. Koeta pyrkiä mieluummin kirjoittamaan jotakin järkevää.

        Se on nyt moi moi.


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Voi Sinun kanssasi. Puhut mobiilistasi niinkuinnsen käyttö olisi suurikin ihme. Hoh hoijaa. Vuoteella minäkin tässä näpyttelen omaa laitettani, mutta miksi kummassa siitä pitäisi numero tehdä? Rutiiniahan tämä on jo ihan joka lapsellekin nykyisin?

        Kuten sanoin, en osaa sanoa sitä, onko elämäsi kovastikin laadukasta. Sen oerusteella mitä toimiasi havaitsen, elämäsi on erittäin pientä. Kirjoititpa millä laitteella tahansa, aikaasi kuluu valtaisasti sen kimpussa. Kovin tyhjää taitaa olla elämäsi tämän ulkopuolella.

        Huoleton kirjoittaja ei taida merkitä oikein mitään. Sanahelinää. Koeta pyrkiä mieluummin kirjoittamaan jotakin järkevää.

        Se on nyt moi moi.

        Kyllä se s i n u l l e näyttää olevan suuri ihme koska pidät palstalla oloa jonain suorituksena😉

        Ole huoleti ei kulu valtavasti aikaa.

        Minä kirjoitan aina järkevää vaikka se ei sinua ja aatemaailmasi miellytäkään 😂


      • Kyllä se on vain ja ainoastaan Jumala, joka tuntee kunkin ihmisen uskon aitouden. Jokainen katsokoon ennen kaikkea omaa vaellustaan, että siinä toteutuisi Jeesuksen antama esimerkki mahdollisimman hyvin.


      • tippale
        Tipale kirjoitti:

        Kyllä se on vain ja ainoastaan Jumala, joka tuntee kunkin ihmisen uskon aitouden. Jokainen katsokoon ennen kaikkea omaa vaellustaan, että siinä toteutuisi Jeesuksen antama esimerkki mahdollisimman hyvin.

        Jos joku sanoo, että homostelu on ok tai harjoittaa sitä, onko hän elävässä uskossa?


      • tippale kirjoitti:

        Jos joku sanoo, että homostelu on ok tai harjoittaa sitä, onko hän elävässä uskossa?

        Entä jos joku pottuilee kaikille kaikki päivät äärimmäisen ilkein sanakääntein, onko hän elävässä uskossa?


      • tippale kirjoitti:

        Jos joku sanoo, että homostelu on ok tai harjoittaa sitä, onko hän elävässä uskossa?

        Entä jos joku pottuilee kaikille kaikki päivät äärimmäisen ilkein sanakääntein, onko hän elävässä uskossa?


      • tippale
        Tipale kirjoitti:

        Entä jos joku pottuilee kaikille kaikki päivät äärimmäisen ilkein sanakääntein, onko hän elävässä uskossa?

        Et,vastannut.
        Jos joku sanoo, että homostelu on ok tai harjoittaa sitä, onko hän elävässä uskossa?


      • InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

        Eerika. Mikä kumma Sinua vaivaa? Onko elämäsi tarkoitus vain aukoa päätä minulle? Ei kai tuo palstan perusräyhääjän teksti nyt ihan maailman laadukkainta tasoa edusta?

        Minua ei vaivaa sen kummemmin mikään, enkä auo sinulle päätäni. Pahoittelen jos koet sen niin.


      • tippale kirjoitti:

        Et,vastannut.
        Jos joku sanoo, että homostelu on ok tai harjoittaa sitä, onko hän elävässä uskossa?

        Onko sellainen oikeassa uskossa, joka vääntelee toisten nikit omaan käyttöönsä?


      • wrjr6
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onko sellainen oikeassa uskossa, joka vääntelee toisten nikit omaan käyttöönsä?

        Onko sellainen oikeassa uskossa joka väittää, että homostelu ei ole syntiä ja ihminen voi syntyä väärään kehoon?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Eiks oo muuten jännää, että me päästään myös paljon parempiin hommiinkin kun te pilkunnussijat maikat 😂❓

        Hyvin vaikea kuvitella, että sinulla olisi jotain sellaista osaamista jota työelämässä kovasti arvostetaan. Koulut ainakin jäi käymättä, se kun näkyy taivaaseen saakka (heh).


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onko sellainen oikeassa uskossa, joka vääntelee toisten nikit omaan käyttöönsä?

        Kuten olet huomannut, kaikki fiksut uskovaiset ovat Räyhikselle hurmeenpunainen vaate, Tipaleen kaltaiset vanhoillisetkin. Rehvelin kateudella ei ole mittaa eikä määrää.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hyvin vaikea kuvitella, että sinulla olisi jotain sellaista osaamista jota työelämässä kovasti arvostetaan. Koulut ainakin jäi käymättä, se kun näkyy taivaaseen saakka (heh).

        Reaalielämä onkin ihan jotain muuta kuin sinun kuvitelmasi, Repeliini.
        Minä olen oikein tytyväinen koulutukseeni ja työhöni. Mutta entä sinä, onko tämä palsta sinun ainoa elämäsi?

        ps. nytkin olen Skype-palaverissa mutta on niin rutiinijuttua, että vastaan mielelläni sinulle tässä samalla


      • taivas_varjele
        usko.vainen kirjoitti:

        Reaalielämä onkin ihan jotain muuta kuin sinun kuvitelmasi, Repeliini.
        Minä olen oikein tytyväinen koulutukseeni ja työhöni. Mutta entä sinä, onko tämä palsta sinun ainoa elämäsi?

        ps. nytkin olen Skype-palaverissa mutta on niin rutiinijuttua, että vastaan mielelläni sinulle tässä samalla

        Onko kehareitten työpajoilla skype-palavereja, kuka olisi uskonut


      • taivas_varjele kirjoitti:

        Onko kehareitten työpajoilla skype-palavereja, kuka olisi uskonut

        En tiedä. Se sinun on ihan itse selvitettävä :D


      • tippale kirjoitti:

        Jos joku sanoo, että homostelu on ok tai harjoittaa sitä, onko hän elävässä uskossa?

        Ei tietenkään ole! Lukekaa sitä Raamattua ja uskokaa evankeliumi!


      • tervehdys
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei tietenkään ole! Lukekaa sitä Raamattua ja uskokaa evankeliumi!

        Tervehdys! Hienoa, että olet taas palstalla!


      • tervehdys kirjoitti:

        Tervehdys! Hienoa, että olet taas palstalla!

        Tervehdys, ja kiitos! Tulen tänne, kun Herra niin ohjeistaa. Nyt Hän on muutamana päivänä antanut sanottavaa tämän palstan lukijoille. Vastaanotto on mitä on, mutta Herra on antanut vapaan tahdon joko pelastua tai kadotukseen joutua. Sinulle, nimimerkki "tervehdys", voimia ja Herran armoa pelastuksesi tiellä!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Reaalielämä onkin ihan jotain muuta kuin sinun kuvitelmasi, Repeliini.
        Minä olen oikein tytyväinen koulutukseeni ja työhöni. Mutta entä sinä, onko tämä palsta sinun ainoa elämäsi?

        ps. nytkin olen Skype-palaverissa mutta on niin rutiinijuttua, että vastaan mielelläni sinulle tässä samalla

        Kun katsoo sitä, millaisia määriä tekstiä Sinä tänne joka päivä tuotat, on vaikeaa uskoa siihen mahtuvan juuri muuta.


      • tervehdys
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kun katsoo sitä, millaisia määriä tekstiä Sinä tänne joka päivä tuotat, on vaikeaa uskoa siihen mahtuvan juuri muuta.

        Mitä se sinulla kuuluu, mitä usko.vainen tekee? Onko hän sinulle pakkomielle kuten torrelle?


      • tervehdys
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Tervehdys, ja kiitos! Tulen tänne, kun Herra niin ohjeistaa. Nyt Hän on muutamana päivänä antanut sanottavaa tämän palstan lukijoille. Vastaanotto on mitä on, mutta Herra on antanut vapaan tahdon joko pelastua tai kadotukseen joutua. Sinulle, nimimerkki "tervehdys", voimia ja Herran armoa pelastuksesi tiellä!

        Kiitos!


      • tervehdys kirjoitti:

        Mitä se sinulla kuuluu, mitä usko.vainen tekee? Onko hän sinulle pakkomielle kuten torrelle?

        Tuota... jos et ole itse usko.vainen, miksi kommentoit?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Reaalielämä onkin ihan jotain muuta kuin sinun kuvitelmasi, Repeliini.
        Minä olen oikein tytyväinen koulutukseeni ja työhöni. Mutta entä sinä, onko tämä palsta sinun ainoa elämäsi?

        ps. nytkin olen Skype-palaverissa mutta on niin rutiinijuttua, että vastaan mielelläni sinulle tässä samalla

        Että sellainen työmoraali.


      • tervehdys kirjoitti:

        Mitä se sinulla kuuluu, mitä usko.vainen tekee? Onko hän sinulle pakkomielle kuten torrelle?

        Kyllä se vaan näyttää kuuluvan 😂😂😂


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Että sellainen työmoraali.

        Kaikki eivät hämmentele soppakattiloita työkseen 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kaikki eivät hämmentele soppakattiloita työkseen 😂😂😂

        Se on ihan totta. Ja toisaalta olisi aika vaikea hämmennellä soppakattilaa ja kommentoida suomi24:ssä, työnantajan ajalla varsinkin.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se on ihan totta. Ja toisaalta olisi aika vaikea hämmennellä soppakattilaa ja kommentoida suomi24:ssä, työnantajan ajalla varsinkin.

        Kaikilla ei myöskään ole työaikaa kuten teillä duunareilla. Joillekin maksetaan siitä mitä tekevät eikä siitä miten paljon aikaa siihen käyttävät 😉
        Mistäs nyt minua yrittäisit syyttää🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kaikilla ei myöskään ole työaikaa kuten teillä duunareilla. Joillekin maksetaan siitä mitä tekevät eikä siitä miten paljon aikaa siihen käyttävät 😉
        Mistäs nyt minua yrittäisit syyttää🤓❓

        Tarkoitatko sitä, että sinulle maksetaan siitä, että kesken palaverin kommentoit täällä?
        Enkä minä sinua syytä, sinä teet ihan siten kuin sinä teet. Ja olet ihan niin ylimielinen kuin haluat, sinun valintasi se on.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä, että sinulle maksetaan siitä, että kesken palaverin kommentoit täällä?
        Enkä minä sinua syytä, sinä teet ihan siten kuin sinä teet. Ja olet ihan niin ylimielinen kuin haluat, sinun valintasi se on.

        Minulle maksetaan siitä, että osallstuin palaveriin. Kuuloni on täysin normaalija voin kirjoittaa samalla kun kuuntelen asiota jotka jo tiedän😉
        Todellakin teen miten teen enkä tarviste siihen keittäjän neuvoja 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minulle maksetaan siitä, että osallstuin palaveriin. Kuuloni on täysin normaalija voin kirjoittaa samalla kun kuuntelen asiota jotka jo tiedän😉
        Todellakin teen miten teen enkä tarviste siihen keittäjän neuvoja 😂😂😂

        Sehän onkin hienoa, että sinulle maksetaan palaveriin osallistumisesta ja siitä että kommentoit palaverin aikana täällä. Joku toinen saattaisia toimia toisin, jos hänen työmoraalinsa olisi sellainen, että työnantajan ajalla tehdään työnantajan määräämia asioita , vaikka esim.istutaan palaverissa, jossa kaikki on jo tuttua, ja silti ollaan päivittämättä naamakirjaa, tai kommentoimatta suomi24:ssä. Nämähän ovat tällaisia asennejuttuja. Kuka käyttää työnantajan aikaa mihinkin.


      • Kiitos vinkistä, mutta en halua. Kaiva sinä , jos haluat omaa nenääsi kaivella.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sehän onkin hienoa, että sinulle maksetaan palaveriin osallistumisesta ja siitä että kommentoit palaverin aikana täällä. Joku toinen saattaisia toimia toisin, jos hänen työmoraalinsa olisi sellainen, että työnantajan ajalla tehdään työnantajan määräämia asioita , vaikka esim.istutaan palaverissa, jossa kaikki on jo tuttua, ja silti ollaan päivittämättä naamakirjaa, tai kommentoimatta suomi24:ssä. Nämähän ovat tällaisia asennejuttuja. Kuka käyttää työnantajan aikaa mihinkin.

        Palaako soppasi taas pohjaan 😂😂😂❓
        Otahan nyt kauha kauniiseen käteesi.


      • oletajastajäljessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sehän onkin hienoa, että sinulle maksetaan palaveriin osallistumisesta ja siitä että kommentoit palaverin aikana täällä. Joku toinen saattaisia toimia toisin, jos hänen työmoraalinsa olisi sellainen, että työnantajan ajalla tehdään työnantajan määräämia asioita , vaikka esim.istutaan palaverissa, jossa kaikki on jo tuttua, ja silti ollaan päivittämättä naamakirjaa, tai kommentoimatta suomi24:ssä. Nämähän ovat tällaisia asennejuttuja. Kuka käyttää työnantajan aikaa mihinkin.

        Äärimoralisti taas työssään ...

        Nämä ovat työnantajan ja toimihenkilön välisiä asioita. Nykyään työssä se tulos ratkaisee - - ei osallistumiset.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Palaako soppasi taas pohjaan 😂😂😂❓
        Otahan nyt kauha kauniiseen käteesi.

        En ole laittamassa ruokaa, yritän keskustella kanssasi, tosin näytät siirtelevän sitä maalia, vai kuinka?


      • oletajastajäljessä kirjoitti:

        Äärimoralisti taas työssään ...

        Nämä ovat työnantajan ja toimihenkilön välisiä asioita. Nykyään työssä se tulos ratkaisee - - ei osallistumiset.

        Kyse on työmoraalista ja siitä meillä on sitten erilaisia käsityksiä.


      • oletajastajäljessä kirjoitti:

        Äärimoralisti taas työssään ...

        Nämä ovat työnantajan ja toimihenkilön välisiä asioita. Nykyään työssä se tulos ratkaisee - - ei osallistumiset.

        Joo, dunarien on mahdotonta käsittää, että kaikki eivät ole tuntipalkalla 😏


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyse on työmoraalista ja siitä meillä on sitten erilaisia käsityksiä.

        Sinulla ei ole käsitystä minun työstäni joten jospa jättäisit taas sen kristuksesi kirkastamisen tähän, jookos😂❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla ei ole käsitystä minun työstäni joten jospa jättäisit taas sen kristuksesi kirkastamisen tähän, jookos😂❓

        Ei minulla tarvitsekaan olla mitään käsitystä sinun työstäsi. Minulle riittää ihan se, mitä kerroit....että kommentoit kesken palaverin täällä.
        Kirkastan mitä kirkastan ihan kuten sinäkin, jookos....


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei minulla tarvitsekaan olla mitään käsitystä sinun työstäsi. Minulle riittää ihan se, mitä kerroit....että kommentoit kesken palaverin täällä.
        Kirkastan mitä kirkastan ihan kuten sinäkin, jookos....

        Siellä surtalouskeittiössä ei tainnut olla Skypepalavereita😂❓
        Joo, todella korksatat 😂😂😂


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei minulla tarvitsekaan olla mitään käsitystä sinun työstäsi. Minulle riittää ihan se, mitä kerroit....että kommentoit kesken palaverin täällä.
        Kirkastan mitä kirkastan ihan kuten sinäkin, jookos....

        Siellä suurtalouskeittiössä ei tainnut olla Skypepalavereita😂❓
        Joo, todella kirkastat 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siellä surtalouskeittiössä ei tainnut olla Skypepalavereita😂❓
        Joo, todella korksatat 😂😂😂

        Niin en osaa sanoa, kun en tiedä mitä keittiötä tarkoitat. En ole perehtynyt surtalouskeittiöihin.
        "Joo, todella korksatat"
        ??


    • Todelliset uskovaiset erottaa siitä että osaavat paremmin kaatuilla ja puhua kielillä useammin ihmeparantuvat.

    • Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin. Me olemme täällä keskustelmassa asioista enkä näe, mikä merkitys sillä on, onko toiset keskustelijat oikein uskovia, väärin uskovia tai kokonaan uskottomia. Keskustella voi silti. Se joka pystyy erottelemaan ja kuka sen tulee tekemäänkin, on Jumala.

      • Ja höpönpöpön. Jokaisen tulee itse tunnistaa ja tunnustaa mihin uskoo. Ei se kuule niin mene, että elämä on kuin arpajaiset joden palkinnot jaetaan kuoleman jälkeen tietämättämme.

        Raamattu kertoo aivan selvästi ketkä ovat Jeesuksen opetuslapsia ja ketä eivät.
        Joh 14
        15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. 16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. 17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.
        18 "En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. 19 Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään. 20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä. 21 Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Kyllä ihminen itse tietää toteutuuko hänen kohdallaan em.🤔


      • Eerikatässäkommentoi

        "Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin."

        --- Kuka niin tekee? -sinun lisäksesi?


      • InhottavaRealistieikirj
        Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        "Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin."

        --- Kuka niin tekee? -sinun lisäksesi?

        No usko.vainen tuossa yläpuolella!


      • InhottavaRealistieikirj kirjoitti:

        No usko.vainen tuossa yläpuolella!

        Kerro toki miten sen teen🤓


      • Eerikatässäkommentoi kirjoitti:

        "Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin."

        --- Kuka niin tekee? -sinun lisäksesi?

        Minulla ei ole kykyä tai halua erotella kenekään uskon aitoutta. Minä tiedän ja tunnustan, mihin itse uskon, mutta sinun uskosi aitoudesta en osaa sanoa, joten jätän sen arvioimatta. Eikä se vaikuta siihen, voinko keskustella kanssasi vai en.


      • analysointia

        "Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin."

        Joka tapauksessa liberaalit ja ateistit osaavat erottaa ja totta tosiaan myös erottavat uskovan ja "uskovan" toisistaan yllättävän varmasti.

        "Uskovan" mielipiteet hyväksytään sellaisenaan, kun taas oikean uskovan kirjoituksia vastaan hyökätään. Hyökkäysmenetelmiä ovat henkilöön menevä haukunta, aggressiivinen vastaisku viestiä kohtaan, jankkaaminen, ivallinen torjunta, nauru, uskovan mitätöinti, lähdeiden tivaaminen, todisteiden tivaaminen, loputon ketju todisteiden tivaamista, vääritely, valheiden syytäminen uskovan päälle, .... keinovalikoima näyttää olevan rajaton.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulla ei ole kykyä tai halua erotella kenekään uskon aitoutta. Minä tiedän ja tunnustan, mihin itse uskon, mutta sinun uskosi aitoudesta en osaa sanoa, joten jätän sen arvioimatta. Eikä se vaikuta siihen, voinko keskustella kanssasi vai en.

        Kyllä sinulla on jos yhtään tunnet Raamattua😏


      • analysointia kirjoitti:

        "Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin."

        Joka tapauksessa liberaalit ja ateistit osaavat erottaa ja totta tosiaan myös erottavat uskovan ja "uskovan" toisistaan yllättävän varmasti.

        "Uskovan" mielipiteet hyväksytään sellaisenaan, kun taas oikean uskovan kirjoituksia vastaan hyökätään. Hyökkäysmenetelmiä ovat henkilöön menevä haukunta, aggressiivinen vastaisku viestiä kohtaan, jankkaaminen, ivallinen torjunta, nauru, uskovan mitätöinti, lähdeiden tivaaminen, todisteiden tivaaminen, loputon ketju todisteiden tivaamista, vääritely, valheiden syytäminen uskovan päälle, .... keinovalikoima näyttää olevan rajaton.

        Tuolla perusteella olen siis mielestäsi oikea uskova.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuolla perusteella olen siis mielestäsi oikea uskova.

        Ei tässä pitänyt sinusta puhua😂


      • InhottavaRealistiEiKirj
        analysointia kirjoitti:

        "Minä en ymmärrä ylipäätään, miksi meidän ihmisten täällä pitää erotella uskovia eri kasteihin."

        Joka tapauksessa liberaalit ja ateistit osaavat erottaa ja totta tosiaan myös erottavat uskovan ja "uskovan" toisistaan yllättävän varmasti.

        "Uskovan" mielipiteet hyväksytään sellaisenaan, kun taas oikean uskovan kirjoituksia vastaan hyökätään. Hyökkäysmenetelmiä ovat henkilöön menevä haukunta, aggressiivinen vastaisku viestiä kohtaan, jankkaaminen, ivallinen torjunta, nauru, uskovan mitätöinti, lähdeiden tivaaminen, todisteiden tivaaminen, loputon ketju todisteiden tivaamista, vääritely, valheiden syytäminen uskovan päälle, .... keinovalikoima näyttää olevan rajaton.

        Harrastaakos noita puuhia täällä ikinä kukaan uskova?


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Harrastaakos noita puuhia täällä ikinä kukaan uskova?

        Me uskovat emme koskaan tee toisillemme noin
        "haukunta, aggressiivinen vastaisku viestiä kohtaan, jankkaaminen, ivallinen torjunta, nauru, uskovan mitätöinti, lähdeiden tivaaminen, todisteiden tivaaminen, loputon ketju todisteiden tivaamista, vääritely, valheiden syytäminen uskovan päälle, .... keinovalikoima näyttää olevan rajaton."
        😉


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Me uskovat emme koskaan tee toisillemme noin
        "haukunta, aggressiivinen vastaisku viestiä kohtaan, jankkaaminen, ivallinen torjunta, nauru, uskovan mitätöinti, lähdeiden tivaaminen, todisteiden tivaaminen, loputon ketju todisteiden tivaamista, vääritely, valheiden syytäminen uskovan päälle, .... keinovalikoima näyttää olevan rajaton."
        😉

        Antaisitko esimerkkejä niistä oikeista uskovista täällä, joille et noin tee?


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Antaisitko esimerkkejä niistä oikeista uskovista täällä, joille et noin tee?

        Etkös sinä löydä heitä niistä arkistoistasi 😳😳


      • InhottavaRealistiEiKirj
        usko.vainen kirjoitti:

        Etkös sinä löydä heitä niistä arkistoistasi 😳😳

        Arvasin.

        Moi moi...


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Arvasin.

        Moi moi...

        Menitkö nyt selaamaan arkistoasi 🤓❓


      • InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Antaisitko esimerkkejä niistä oikeista uskovista täällä, joille et noin tee?

        Eikö olekin mielenkiintoista, että ne "oikeat" uskovat eivät tee toisilleen noin, mutta ilmeisesti sitten kaikille muille sitä voi tehdä ihan vapaasti? Minusta uskovien pitäisi käyttäytyä paremmin.


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eikö olekin mielenkiintoista, että ne "oikeat" uskovat eivät tee toisilleen noin, mutta ilmeisesti sitten kaikille muille sitä voi tehdä ihan vapaasti? Minusta uskovien pitäisi käyttäytyä paremmin.

        Tottakai. Onhan selvä ero miten kohdella sisaria ja veljiä kuin maailmassa olevia ihmisiä.


      • muutamamaininta
        usko.vainen kirjoitti:

        Menitkö nyt selaamaan arkistoasi 🤓❓

        Minulla ei ole "arkkstoja" mutta ainakin evita, juhani, obadja, kiiskivastarannalta ovat Raamatun mukaisessa uskossa.


      • muutamamaininta kirjoitti:

        Minulla ei ole "arkkstoja" mutta ainakin evita, juhani, obadja, kiiskivastarannalta ovat Raamatun mukaisessa uskossa.

        On muutakin mutta nämä tosiaan ainakin viimeaikoina palstalla olleista 👌


      • Ööööö
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eikö olekin mielenkiintoista, että ne "oikeat" uskovat eivät tee toisilleen noin, mutta ilmeisesti sitten kaikille muille sitä voi tehdä ihan vapaasti? Minusta uskovien pitäisi käyttäytyä paremmin.

        Missä sanotaan, että uskovien pitäisi käyttäytyä hyvin ja niinkuin sinä haluat?


      • homottajalle kirjoitti:

        Tottakai. Onhan selvä ero miten kohdella sisaria ja veljiä kuin maailmassa olevia ihmisiä.

        Tarkoitatko, että hyvät tavat voi unohtaa jos kuvittelee keskustelevansa jonkun muun kuin sisaren tai veljen kanssa?


      • kui2
        homottajalle kirjoitti:

        Tottakai. Onhan selvä ero miten kohdella sisaria ja veljiä kuin maailmassa olevia ihmisiä.

        Et ole siis mitään oppinut edes sitä Patmosradiotasi kuuntelemalla sillä eivät hekään nyt ihan tuolla tavalla "opeta" kuin sinä täällä.


      • kui2
        homottajalle kirjoitti:

        Tottakai. Onhan selvä ero miten kohdella sisaria ja veljiä kuin maailmassa olevia ihmisiä.

        Et ole siis mitään oppinut edes sitä Patmosradiotasi kuuntelemalla sillä eivät hekään nyt ihan tuolla tavalla "opeta" kuin sinä täällä.


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tarkoitatko, että hyvät tavat voi unohtaa jos kuvittelee keskustelevansa jonkun muun kuin sisaren tai veljen kanssa?

        Sisaret ja veljet tunnistaa aina ei tarviste kuvitella.
        Mutta uskoa ei mitata ihmisen käytöksellä.


      • Ööööö kirjoitti:

        Missä sanotaan, että uskovien pitäisi käyttäytyä hyvin ja niinkuin sinä haluat?

        Missään ei sanota, että uskovien pitäisi käyttäytyä niin kuin minä haluan. Mutta esim. Matt. 22 Jeesus sanoo: "Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkauteen ei kuulu nuo aiemmin todetut asiat.


      • homottajalle kirjoitti:

        Sisaret ja veljet tunnistaa aina ei tarviste kuvitella.
        Mutta uskoa ei mitata ihmisen käytöksellä.

        Heitätkö aina juuri tapaamallesi ihmiselle kysymyksen homostelusta ja sitten tiedät, onko hän oikea uskova vai ei? Vai mistä voit erottaa sisaret ja veljet aina?


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Heitätkö aina juuri tapaamallesi ihmiselle kysymyksen homostelusta ja sitten tiedät, onko hän oikea uskova vai ei? Vai mistä voit erottaa sisaret ja veljet aina?

        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?


      • homottajalle kirjoitti:

        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

        Et vastannut kysymykseeni.


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseeni.

        En. Pyhä Henki yhdistää Jeesuksen omat ja he tuntevat toisensa.
        Onko sinulla Pyhä Henki?
        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?


      • homottajalle kirjoitti:

        En. Pyhä Henki yhdistää Jeesuksen omat ja he tuntevat toisensa.
        Onko sinulla Pyhä Henki?
        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

        Eli tunnistat kadulla ohikulkevista ketkä ovat Jeesuksen omia ja ketkä eivät?


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eli tunnistat kadulla ohikulkevista ketkä ovat Jeesuksen omia ja ketkä eivät?

        Kyllä. PH näyttää sen.
        Voisitko vihdoin vastata.
        Onko sinulla Pyhä Henki?
        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?


      • homottajalle kirjoitti:

        Kyllä. PH näyttää sen.
        Voisitko vihdoin vastata.
        Onko sinulla Pyhä Henki?
        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

        Minä sentään keksin aina uuden kommentin, sinä copy/pastaat yhtä ja samaa uudelleen ja uudelleen. Hassua, miksi sitä nyt kutsutaankaan...

        Kyllä, minussa on Pyhä Henki.


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minä sentään keksin aina uuden kommentin, sinä copy/pastaat yhtä ja samaa uudelleen ja uudelleen. Hassua, miksi sitä nyt kutsutaankaan...

        Kyllä, minussa on Pyhä Henki.

        Mistä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?
        Onko homostelu syntiä?


      • homottajalle kirjoitti:

        Mistä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?
        Onko homostelu syntiä?

        Uskon Jeesukseen, siitä tiedän. Mistä sinä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Uskon Jeesukseen, siitä tiedän. Mistä sinä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?

        Miten usko Jeesukseen on merkki Pyhästä Hengestä? Muslimit ja saatanakin uskovat Jeesukseen.
        Onko homostelu synti?


      • homottajalle kirjoitti:

        Miten usko Jeesukseen on merkki Pyhästä Hengestä? Muslimit ja saatanakin uskovat Jeesukseen.
        Onko homostelu synti?

        Uskon Jeesuksen pelastustyöhön, siihen, että Hän sovitti meidän syntimme kuolemallaan. Mistä sinä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Uskon Jeesuksen pelastustyöhön, siihen, että Hän sovitti meidän syntimme kuolemallaan. Mistä sinä tiedät, että sinussa on Pyhä Henki?

        Miten Pyhä Henki liittyy siihen, että uskot noin?
        Onko homostelu syntiä, mitä PH siihen sinulle sanoo?


      • homottajalle kirjoitti:

        Miten Pyhä Henki liittyy siihen, että uskot noin?
        Onko homostelu syntiä, mitä PH siihen sinulle sanoo?

        Voisitko sinä vastata minun kysymykseeni välillä, niin ei menisi niin kuulusteluksi tämä keskustelu?


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voisitko sinä vastata minun kysymykseeni välillä, niin ei menisi niin kuulusteluksi tämä keskustelu?

        Älä siirrä maalia.
        Miten Pyhä Henki liittyy siihen, että uskot noin?
        Onko homostelu syntiä, mitä PH siihen sinulle sanoo?


      • homottajalle kirjoitti:

        Älä siirrä maalia.
        Miten Pyhä Henki liittyy siihen, että uskot noin?
        Onko homostelu syntiä, mitä PH siihen sinulle sanoo?

        En siirrä maalia, muistutan vain siitä, kuinka keskustelut normaalisti etenevät. Jos sinä et ole valmis vastaamaan minun kysymyksiini, niin miksi minun pitäisi vastata sinun kysymyksiisi?


      • homottajalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En siirrä maalia, muistutan vain siitä, kuinka keskustelut normaalisti etenevät. Jos sinä et ole valmis vastaamaan minun kysymyksiini, niin miksi minun pitäisi vastata sinun kysymyksiisi?

        Vastaa kun kysyttiin.

        Miten Pyhä Henki liittyy siihen, että uskot noin?
        Onko homostelu syntiä, mitä PH siihen sinulle sanoo?


      • homottajalle kirjoitti:

        Vastaa kun kysyttiin.

        Miten Pyhä Henki liittyy siihen, että uskot noin?
        Onko homostelu syntiä, mitä PH siihen sinulle sanoo?

        1 Kor. 12
        4 Armolahjoja on monenlaisia, mutta Henki on sama. 5 Myös palvelutehtäviä on monenlaisia, mutta Herra on sama. 6 Jumalan voiman vaikutuksia on monenlaisia, mutta hän, joka meissä kaikissa kaiken vaikuttaa, on sama. 7 Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi. 8 Yhden ja saman Hengen voimasta toinen saa kyvyn jakaa viisautta, toinen kyvyn jakaa tietoa, 9 toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan, 10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta. 11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.

        Esim. noin se liittyy. Joko nyt vastaat minulle?


      • ainoaoikea
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuolla perusteella olen siis mielestäsi oikea uskova.

        Ainoa oikea usko on oma usko.
        Muiden erilainen usko on aina väärä usko.
        Hyvin yksinkertaista.
        Voit kysyä ja varmistaa sen keneltä tahansa itseään oikeana uskovana pitävältä noin muutamalta miljardilta uskovalta.


      • ainoaoikea kirjoitti:

        Ainoa oikea usko on oma usko.
        Muiden erilainen usko on aina väärä usko.
        Hyvin yksinkertaista.
        Voit kysyä ja varmistaa sen keneltä tahansa itseään oikeana uskovana pitävältä noin muutamalta miljardilta uskovalta.

        Noinkin voi asian nähdä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja höpönpöpön. Jokaisen tulee itse tunnistaa ja tunnustaa mihin uskoo. Ei se kuule niin mene, että elämä on kuin arpajaiset joden palkinnot jaetaan kuoleman jälkeen tietämättämme.

        Raamattu kertoo aivan selvästi ketkä ovat Jeesuksen opetuslapsia ja ketä eivät.
        Joh 14
        15 "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. 16 Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. 17 Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.
        18 "En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. 19 Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään. 20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä. 21 Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Kyllä ihminen itse tietää toteutuuko hänen kohdallaan em.🤔

        Juuri niin usko..vainen. Tulee tunnistaa mihin itse uskoo....ei sitä mihin toinen uskoo, koska ei voi nähdä toisen pään sisälle. Sanoit viisauden. Kunpa muistaisimmekin pitää vaarin omasta vaelluksestamme.


      • homottajalle kirjoitti:

        Kyllä. PH näyttää sen.
        Voisitko vihdoin vastata.
        Onko sinulla Pyhä Henki?
        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

        Sama kysymys sinulle.....miten jankutuksesi kirkastaa Kristusta? Tai mistä voi huomata sinulla olevan Pyhä Henki?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Noinkin voi asian nähdä.

        Jäitkö jälleen vaille vastausta?


      • KristusOnSinussa
        homottajalle kirjoitti:

        En. Pyhä Henki yhdistää Jeesuksen omat ja he tuntevat toisensa.
        Onko sinulla Pyhä Henki?
        En mutta heitän sinulle, onko homostelu synti?
        Miten tuo jankutuksesi kirkastaa Kristusta?

        Jeesus sanoi että Totuden Henki on meissä kaikissa, kuten myös Kristus.

        Mikäli homoilu on sinulle synti, älä tee sitä. Synnin lopettaminen sinun tuomiostasi on eri asia, kuin synnin lopettaminen omatunnon ohjeistamana.


      • dganagn
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jäitkö jälleen vaille vastausta?

        Kattos toinen kristuksen kirkastaja-jankuttaja oli paikalla.....


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jäitkö jälleen vaille vastausta?

        Kyllä taisin jäädä. Mutta ei siinä mitään uutta ole. Nämä kuulustelijat usein tekevät niin.


      • dh457
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyllä taisin jäädä. Mutta ei siinä mitään uutta ole. Nämä kuulustelijat usein tekevät niin.

        Kirkastatko kristusta sillä, että syytät muita kuulustelijoiksi?


      • dh457 kirjoitti:

        Kirkastatko kristusta sillä, että syytät muita kuulustelijoiksi?

        En kirkasta. Olisi pitänyt muotoilla lause niin, että näissä kuulustelutekniikoissa usein lopulta käy niin.


      • dh457
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En kirkasta. Olisi pitänyt muotoilla lause niin, että näissä kuulustelutekniikoissa usein lopulta käy niin.

        Pidä sitten suusi kiinni ja jätä uskovat rauhaan!


      • dh457 kirjoitti:

        Pidä sitten suusi kiinni ja jätä uskovat rauhaan!

        Tämä on keskustelupalsta. Jos joku uskova ei kestä keskustelua, ei kannata tänne tulla.


      • dh457
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta. Jos joku uskova ei kestä keskustelua, ei kannata tänne tulla.

        Älä sitten tule jos et osaa muuta kuin syyttää ja haukkua muita uskovia!


      • dh457 kirjoitti:

        Älä sitten tule jos et osaa muuta kuin syyttää ja haukkua muita uskovia!

        Taisit lukea kommenttini hieman epätarkasti. En viitsi enää edes pyytää todisteita, koska niitä ei tunnu tulevan pyynnöistä huolimatta. Minä tulen tänne keskustelemaan juuri niin kauan kuin se minulle sopii. Siunausta sinulle.


      • dh457
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Taisit lukea kommenttini hieman epätarkasti. En viitsi enää edes pyytää todisteita, koska niitä ei tunnu tulevan pyynnöistä huolimatta. Minä tulen tänne keskustelemaan juuri niin kauan kuin se minulle sopii. Siunausta sinulle.

        HV!


      • dh457 kirjoitti:

        HV!

        Hevosvoimia? No, tiedän kyllä, mitä tuolla tarkoitat, eikä se ole kovin kristillistä kieltä. Noinko sinä kirkastat Kristusta?


      • jankalle_
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hevosvoimia? No, tiedän kyllä, mitä tuolla tarkoitat, eikä se ole kovin kristillistä kieltä. Noinko sinä kirkastat Kristusta?

        Jankutatko taas yhteen putkeen yöhön saakka?


      • jankalle_ kirjoitti:

        Jankutatko taas yhteen putkeen yöhön saakka?

        En. Pitää käydä vessassa aina välillä. Kuinkas on sinun laitasi?


      • jankalle_
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En. Pitää käydä vessassa aina välillä. Kuinkas on sinun laitasi?

        Hanki läppäsi niin voit jankutta myös muuten paskoessasi.


      • jankalle_ kirjoitti:

        Hanki läppäsi niin voit jankutta myös muuten paskoessasi.

        Vastaus jankalle_: Tarkoittanet läppäriä? Minulla on sellainen, mutta haluan rauhoittaa vessassa käyntini, jos se suinkin sinulle sopii.


      • onkoainapakko
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Vastaus jankalle_: Tarkoittanet läppäriä? Minulla on sellainen, mutta haluan rauhoittaa vessassa käyntini, jos se suinkin sinulle sopii.

        No nyt olet taas omalla tasollasi tässä näissä jankkauksissasi!


      • säälittävää
        onkoainapakko kirjoitti:

        No nyt olet taas omalla tasollasi tässä näissä jankkauksissasi!

        Joo, säälittävää luettavaa....


      • homottajalle kirjoitti:

        Tottakai. Onhan selvä ero miten kohdella sisaria ja veljiä kuin maailmassa olevia ihmisiä.

        >Tottakai. Onhan selvä ero miten kohdella sisaria ja veljiä kuin maailmassa olevia ihmisiä.

        Ohhoh. Räyhis tunnusti ihan suoraan, että hän pitää ihmisiä täysin eriarvoisina. 😮
        En tietenkään yllättynyt itse asiasta, vaan sen myöntämisestä.


      • dh457 kirjoitti:

        Kirkastatko kristusta sillä, että syytät muita kuulustelijoiksi?

        Vain sinua on sellaiseksi syytetty, oi Räyhis, ei ketään muuta. Perusteet näkee tästä ketjusta sokea Reettakin.


      • onkoainapakko kirjoitti:

        No nyt olet taas omalla tasollasi tässä näissä jankkauksissasi!

        Kenenkäs tasolla olin tätä ennen? Häiritseekö sinua vessakeskustelu?


      • voisurkimus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kenenkäs tasolla olin tätä ennen? Häiritseekö sinua vessakeskustelu?

        .... ja näin aloit taas jankkaamaan turhaa!


      • voisurkimus kirjoitti:

        .... ja näin aloit taas jankkaamaan turhaa!

        Ovatko nuo minulle kommentoineet siis sinun mielestäsi jankanneet turhaa?


      • kasvain.eli.känsä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ovatko nuo minulle kommentoineet siis sinun mielestäsi jankanneet turhaa?

        Sulla olikin sitten melkein tunnin paskapaussi.


      • kasvain.eli.känsä kirjoitti:

        Sulla olikin sitten melkein tunnin paskapaussi.

        😀 Ei nyt sentään. Kävin syömässä, oli hyvää ruokaa. Jälkkäriksi vielä täytekakkua. Tiesitkö muuten, että juutalaisilla on kuulemma oma rukous wc-käynteihin?


      • kasvain.eli.känsä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        😀 Ei nyt sentään. Kävin syömässä, oli hyvää ruokaa. Jälkkäriksi vielä täytekakkua. Tiesitkö muuten, että juutalaisilla on kuulemma oma rukous wc-käynteihin?

        Olet siis läpipasko.


      • kasvain.eli.känsä kirjoitti:

        Olet siis läpipasko.

        Mistähän kummasta sellaisen päätelmän vetäisit? Oli nimittäin väärä päätelmä.


      • smyk
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mistähän kummasta sellaisen päätelmän vetäisit? Oli nimittäin väärä päätelmä.

        uskollisena jankutuksellesi....


      • smyk kirjoitti:

        uskollisena jankutuksellesi....

        Kannattaa joskus selailla suomen kielen sanakirjaa.


      • kova.on
        smyk kirjoitti:

        uskollisena jankutuksellesi....

        On se kova jankuttaan, on se.....


      • Eerikatässämoi

        Pakko sanoa kyllä, että nimimerkki Kuusenjuuret on kyllä huippu, hän se vaan jankuttaa ihan yksinään, vaikka keskustelussa näyttää äkkiseltään olevan muitakin. Ehkäpä Nimimerkin Kuusenjuuret kannattaisi ottaa myöskin käyttöön kertakäyttönikit, jos yhtä nikkiä käyttämällä ja typeriin kysymyksiin ja kommentteihin ystävällisesti vastaaminen on jankuttamista.
        Jotenkin ajattelisin, että jankuttaja on se, joka hokee jankuttamisesta koko ajan, mutta mistäpä minä mitään tiedän....täällä käytetään suomen kieltä pikkuisen luovemmin kuin aikanaan äidinkielen tunneilla koulussa.


      • on.Ne
        kova.on kirjoitti:

        On se kova jankuttaan, on se.....

        On se, ja toinen samanlainen tuli taas säestään....


      • jasinäjatkat
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ovatko nuo minulle kommentoineet siis sinun mielestäsi jankanneet turhaa?

        Ovat kyllä!


      • surullisiatapauksiaovat
        on.Ne kirjoitti:

        On se, ja toinen samanlainen tuli taas säestään....

        Eerikan ja Kuusenjuurien tyyli on vain jankuttaminen! He eivät osallistu itse keskusteluihin koskaan.

        Ja sitten ne toiset pitää peliään heidän kanssaan - - sekin on turhaa touhua keskustelujen kannalta.


      • on.Ne
        surullisiatapauksiaovat kirjoitti:

        Eerikan ja Kuusenjuurien tyyli on vain jankuttaminen! He eivät osallistu itse keskusteluihin koskaan.

        Ja sitten ne toiset pitää peliään heidän kanssaan - - sekin on turhaa touhua keskustelujen kannalta.

        Joo, ovat kuin hyeenat aina usko.vaisen kimpussa....


      • jasinäjatkat kirjoitti:

        Ovat kyllä!

        Ok. Ehkä se heidän mielestään ei ole turhaa.


    • Lähetyshiippakuntalainen

      Lähetyshiippakunnassa ovat oikeat uskovat.

    • InhottavaRealistiEiKirj

      Mielettömältä tuntuu kun lukee noiden parin (?) veijarin kommentteja siitä, miten toisia on kohdeltava. Ihan vakavissaanko joku väittää, että on oikein ja asiallista huudella ihmisille mitä sattuu? En tiedä, onko pahempi asia se, jos joku vakavissaan noin ajattelee vaiko se, jos joku moisia huvin vuoksi huutelee. Hullua on meno.

      Mielenkiintoista olisi nähdä nämä sankarit luonnossa toiminnassa. Jos joku tuolla tavoin oikeassa maailmassa käyttäytyy, seuraukset lienevät dramaattisia. Oikeastaan surullista kai se on, että ihmiset purkavat sosiaalisia ongelmiaan täällä. Toisaalta, hyvä, että se mahdollisuus on olemassa. Tosin ei niin hyvä asia keskustelun kannalta.

      • pienipalkkaiselle

        Sinä törkyturpa olet palstan räävittömin tyyppi.

        Kivaa koulupäivää!


      • pienipalkkaiselle kirjoitti:

        Sinä törkyturpa olet palstan räävittömin tyyppi.

        Kivaa koulupäivää!

        Oi Räyhis, kyllä sinä painit aivan omassa räävittömyyksien hyperraskaassa sarjassasi. Yksinäsi, ilman muuta vastusta kuin ilmanvastus.

        Jokohan torre11 kohta heräilee, paineet varmaan on jo kovat?


      • sfmy
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oi Räyhis, kyllä sinä painit aivan omassa räävittömyyksien hyperraskaassa sarjassasi. Yksinäsi, ilman muuta vastusta kuin ilmanvastus.

        Jokohan torre11 kohta heräilee, paineet varmaan on jo kovat?

        Kurkista sinne peittosi alle, joko se torre11 alkaa heräilllä kovaksi.


      • klniotnh
        sfmy kirjoitti:

        Kurkista sinne peittosi alle, joko se torre11 alkaa heräilllä kovaksi.

        Jaaaa-a, Repelläkö on 11cm:n torre ;););)


      • aika.hyvä

        Jorma on nykyään torre ;);););)


    • usko.valnen

      Todellinen uskova toimii uskonsa mukaisesti. Hyvä esimerkki todellisesta uskovasta on marokkolainen muslimi Buanane joka riehui puukoilla varustautuneena Turun torilla viime kesänä. Usko ilman tekojahan on kuollut.

    • näiasemenee

      On aina tärkeää löytää toimivat kriteerit miten täällä tunnistetaan oikea uskovainen ja mukamasuskova.

      Ja nämä kriteerit ovat:

      ""Uskovan" mielipiteet hyväksytään sellaisenaan, kun taas oikean uskovan kirjoituksia vastaan hyökätään. Hyökkäysmenetelmiä ovat henkilöön menevä haukunta, aggressiivinen vastaisku viestiä kohtaan, jankkaaminen, ivallinen torjunta, nauru, uskovan mitätöinti, lähdeiden tivaaminen, todisteiden tivaaminen, loputon ketju todisteiden tivaamista, vääritely, valheiden syytäminen uskovan päälle, .... keinovalikoima näyttää olevan rajaton."

      Tämän maailman pahuuden voimat ovat tässä erehtymättömiä, että osaavat suunnata vainonsa oikeisiin Jeesuksen seuraajiin.

      • ei-hyvää-päivää

        Ei hyvää päivää!!!
        Yritä nyt hyvä papparainen päästä elämässäsi eteenpäin noista Räyhiksistä ja Korkkiksista.


      • näinseonn

        "Jokaisen on todistettava sanomisensa, jos jutskaa outoja ja haluaa että tulee uskotuksi."

        Vapaissa keskusteluissa ei tehdä tiedettä - - se on vain keskustelua.

        Mutta on selvää, että uskovien kohdalla tehdään poikkeus eli aletaan tivaamaan todisteita ja lähteitä ..... loputtomiin :)

        Sinäkin osaat erottaa aidon uskovan ja feikkiuskovan toisistaan erehtymättömällä tarkkuudella. Kukahan siellä taustalla sinuakin "raukkahenkeä" ohjailee ... ? Uskallatko edes ajatella asiaa?


      • näinseonn kirjoitti:

        "Jokaisen on todistettava sanomisensa, jos jutskaa outoja ja haluaa että tulee uskotuksi."

        Vapaissa keskusteluissa ei tehdä tiedettä - - se on vain keskustelua.

        Mutta on selvää, että uskovien kohdalla tehdään poikkeus eli aletaan tivaamaan todisteita ja lähteitä ..... loputtomiin :)

        Sinäkin osaat erottaa aidon uskovan ja feikkiuskovan toisistaan erehtymättömällä tarkkuudella. Kukahan siellä taustalla sinuakin "raukkahenkeä" ohjailee ... ? Uskallatko edes ajatella asiaa?

        >Mutta on selvää, että uskovien kohdalla tehdään poikkeus eli aletaan tivaamaan todisteita ja lähteitä ..... loputtomiin :)

        Sinä ja Räyhis olette – varmaan "uskostanne" johtuen – ainoita vakiokirjoittajia, joilla ei koskaan ole mitään todisteita eikä lähteitä. Järjettömiä heittojanne ei todellakaan niellä kuin Michelin-ateriaa, ei nyt eikä vastedes.

        >Sinäkin osaat erottaa aidon uskovan ja feikkiuskovan toisistaan erehtymättömällä tarkkuudella.

        Kylläpä vain! Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia".

        >Kukahan siellä taustalla sinuakin "raukkahenkeä" ohjailee ... ? Uskallatko edes ajatella asiaa?

        Uskallankohan? Rouvani kenties? Hui!


      • äläenääräyhää
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta on selvää, että uskovien kohdalla tehdään poikkeus eli aletaan tivaamaan todisteita ja lähteitä ..... loputtomiin :)

        Sinä ja Räyhis olette – varmaan "uskostanne" johtuen – ainoita vakiokirjoittajia, joilla ei koskaan ole mitään todisteita eikä lähteitä. Järjettömiä heittojanne ei todellakaan niellä kuin Michelin-ateriaa, ei nyt eikä vastedes.

        >Sinäkin osaat erottaa aidon uskovan ja feikkiuskovan toisistaan erehtymättömällä tarkkuudella.

        Kylläpä vain! Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia".

        >Kukahan siellä taustalla sinuakin "raukkahenkeä" ohjailee ... ? Uskallatko edes ajatella asiaa?

        Uskallankohan? Rouvani kenties? Hui!

        "Sinä ja Räyhis olette – varmaan "uskostanne" johtuen – ainoita vakiokirjoittajia, joilla ei koskaan ole mitään todisteita eikä lähteitä."

        On meillä todisteemme - - Jumalan Sana!

        Älä sano koskaan ei koskaan!!!


        "Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia"."

        Fifty sixty :)) - - meni oikein!


        Kiitos vastauksestasi! Melkein onnistuit ettet alkanut räyhäämään!

        Tästä on hyvä jatkaa!


      • kappas-kappas
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Mutta on selvää, että uskovien kohdalla tehdään poikkeus eli aletaan tivaamaan todisteita ja lähteitä ..... loputtomiin :)

        Sinä ja Räyhis olette – varmaan "uskostanne" johtuen – ainoita vakiokirjoittajia, joilla ei koskaan ole mitään todisteita eikä lähteitä. Järjettömiä heittojanne ei todellakaan niellä kuin Michelin-ateriaa, ei nyt eikä vastedes.

        >Sinäkin osaat erottaa aidon uskovan ja feikkiuskovan toisistaan erehtymättömällä tarkkuudella.

        Kylläpä vain! Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia".

        >Kukahan siellä taustalla sinuakin "raukkahenkeä" ohjailee ... ? Uskallatko edes ajatella asiaa?

        Uskallankohan? Rouvani kenties? Hui!

        "Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia"."
        Mistä lähetien ateistit ovat alkaneet määritellä ketkä ovat aitoja uskovia?
        Kerro toki kriteerisi kun teet näitä määrityksiäsi.


      • voivoisurkimus
        kappas-kappas kirjoitti:

        "Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia"."
        Mistä lähetien ateistit ovat alkaneet määritellä ketkä ovat aitoja uskovia?
        Kerro toki kriteerisi kun teet näitä määrityksiäsi.

        ""Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia"."
        Mistä lähetien ateistit ovat alkaneet määritellä ketkä ovat aitoja uskovia?"

        Tässä yhteydessä tuli mieleen Lutherin tokaisu, että paljastuessaan paholainenkin alkaa itkemään ja puhumaan Jumalan Sanaa :)

        Repe ei tosiaankaan määrittele kuka on uskova ja kuka ei, vaikka Juhani1965 ja varmaan myös Tipale (en tunne häntä) ovat uskovia, sillä uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova, jos hänessä Pyhä Henki ohjaa ja vallitsee. Kristus minussa kyllä tunnistaa Kristuksen siinä toisessa uskovassa. Eli Kristus tunnistaa itsensä :)


        "Kerro toki kriteerisi kun teet näitä määrityksiäsi."

        Repe taisi myös unohtaa noiden täällä kirjoittavien "uskovien" toistuvasti esiintuoman väitteen ettei kukaan voi arvioida toisen uskoa ....hmmmmm


      • InhottavaRealistiEiKirj
        voivoisurkimus kirjoitti:

        ""Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia"."
        Mistä lähetien ateistit ovat alkaneet määritellä ketkä ovat aitoja uskovia?"

        Tässä yhteydessä tuli mieleen Lutherin tokaisu, että paljastuessaan paholainenkin alkaa itkemään ja puhumaan Jumalan Sanaa :)

        Repe ei tosiaankaan määrittele kuka on uskova ja kuka ei, vaikka Juhani1965 ja varmaan myös Tipale (en tunne häntä) ovat uskovia, sillä uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova, jos hänessä Pyhä Henki ohjaa ja vallitsee. Kristus minussa kyllä tunnistaa Kristuksen siinä toisessa uskovassa. Eli Kristus tunnistaa itsensä :)


        "Kerro toki kriteerisi kun teet näitä määrityksiäsi."

        Repe taisi myös unohtaa noiden täällä kirjoittavien "uskovien" toistuvasti esiintuoman väitteen ettei kukaan voi arvioida toisen uskoa ....hmmmmm

        Kukas uskova sen on määritellyt, että Sinä olet oikea uskova?


      • oliko-kova-päivä
        InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Kukas uskova sen on määritellyt, että Sinä olet oikea uskova?

        Kiusasiko kakarat taas sinua koulussa?


      • InhottavaRealistiEiKirj
        oliko-kova-päivä kirjoitti:

        Kiusasiko kakarat taas sinua koulussa?

        Kysymyksenikö oli liian vaikea? Käsitän.

        Nämä kevätlukukauden viimeiset työpäivät ovat hieman väsyttäviä. Onko Sinun työpäiväsi täällä kirjoitellessa ollut hyvinkin raskas?


      • oliko-kova-päivä
        InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Kysymyksenikö oli liian vaikea? Käsitän.

        Nämä kevätlukukauden viimeiset työpäivät ovat hieman väsyttäviä. Onko Sinun työpäiväsi täällä kirjoitellessa ollut hyvinkin raskas?

        Minulla on vapaapäivä, eikä ole raskasta. Etkö keksinyt mitään muuta tekemistä, kuin tulla heti tälle palastalle päätäsi aukomaan?


      • InhottavaRealistiEiKirj
        oliko-kova-päivä kirjoitti:

        Minulla on vapaapäivä, eikä ole raskasta. Etkö keksinyt mitään muuta tekemistä, kuin tulla heti tälle palastalle päätäsi aukomaan?

        Onko se kovastikin päänaukomista, jos pyydän Sinua selittämään, kuka Sinut on oikeaksi uskovaksi määritellyt? Eikö sitä saisi kysyä - ottaen huomioon, että itse sanoit vain uskovaisten tunnistavan toisensa?

        Ja kun kysyt minulta, eikö minulla ole muuta tekemistä, eikö Sinun kannattaisi kysyä samaa itseltäsikin? Tämäkö on vapaapäiväsi sisältö? Mitä muuta siihen on mahtunut?


      • aetntrj
        InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Onko se kovastikin päänaukomista, jos pyydän Sinua selittämään, kuka Sinut on oikeaksi uskovaksi määritellyt? Eikö sitä saisi kysyä - ottaen huomioon, että itse sanoit vain uskovaisten tunnistavan toisensa?

        Ja kun kysyt minulta, eikö minulla ole muuta tekemistä, eikö Sinun kannattaisi kysyä samaa itseltäsikin? Tämäkö on vapaapäiväsi sisältö? Mitä muuta siihen on mahtunut?

        "Tämäkö on vapaapäiväsi sisältö? Mitä muuta siihen on mahtunut? "
        mitähän se sinulle kuuluu, pervo!?


      • voivoisurkimus kirjoitti:

        ""Esimerkiksi Tipale ja Juhani1965 ovat aitoja uskovia, sinä ja Räyhis taas "uskovia"."
        Mistä lähetien ateistit ovat alkaneet määritellä ketkä ovat aitoja uskovia?"

        Tässä yhteydessä tuli mieleen Lutherin tokaisu, että paljastuessaan paholainenkin alkaa itkemään ja puhumaan Jumalan Sanaa :)

        Repe ei tosiaankaan määrittele kuka on uskova ja kuka ei, vaikka Juhani1965 ja varmaan myös Tipale (en tunne häntä) ovat uskovia, sillä uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova, jos hänessä Pyhä Henki ohjaa ja vallitsee. Kristus minussa kyllä tunnistaa Kristuksen siinä toisessa uskovassa. Eli Kristus tunnistaa itsensä :)


        "Kerro toki kriteerisi kun teet näitä määrityksiäsi."

        Repe taisi myös unohtaa noiden täällä kirjoittavien "uskovien" toistuvasti esiintuoman väitteen ettei kukaan voi arvioida toisen uskoa ....hmmmmm

        "uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova"

        Jaha. Mihinkäs me sitten Jumalaa ja Jeesusta tarvitsemme?


      • dgjdafh
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        "uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova"

        Jaha. Mihinkäs me sitten Jumalaa ja Jeesusta tarvitsemme?

        Missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon?


      • dgjdafh kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon?

        Ihanko tosissasi kysyt?


      • aetntrj kirjoitti:

        "Tämäkö on vapaapäiväsi sisältö? Mitä muuta siihen on mahtunut? "
        mitähän se sinulle kuuluu, pervo!?

        Kysymykseni ydin: tämä palstako on vapaapäiväsi merkittävin puuhailun kohde?


      • dgjdafh
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ihanko tosissasi kysyt?

        Tottakai. Vastaatko?


      • dgjdafh kirjoitti:

        Tottakai. Vastaatko?

        Minua kuulostaisi kuulla Sinun määritelmäsi asiasta. Sinä varmaankin kerrot sen?


      • voisurkimus
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        "uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova"

        Jaha. Mihinkäs me sitten Jumalaa ja Jeesusta tarvitsemme?

        ""uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova"

        Jaha. Mihinkäs me sitten Jumalaa ja Jeesusta tarvitsemme?"

        Tutki Raamattua niin viisastut! Mutta älä tulkitse!


      • javastauksia
        dgjdafh kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon?

        "Missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon?"

        Maanpäällä toisen uskon määrittää ja tuntee toinen uskovainen Pyhän Hengen ohjauksessa kuten yllä olen jo esiintuonutkin. Kristus minussa tunnistaa Kristuksen siinä toisessa!


      • näinsiislyhyesti
        InhottavaRealistiEiKirj kirjoitti:

        Kukas uskova sen on määritellyt, että Sinä olet oikea uskova?

        "Kukas uskova sen on määritellyt, että Sinä olet oikea uskova?"

        Tämä tapahtuu seurakunnassa vanhemmiston ym. kautta ja sitten myös toiset uskovaiset jokainen päivä.


      • dgjdafh kirjoitti:

        Tottakai. Vastaatko?

        Eikös Jeesus ja hänen pelastustyönsä ole meidän uskomme perusta? Eikös Raamattu ole Jumalan ilmoitusta ja kerro, mitä se usko merkitsee ja on? Eli määrittelee sen? Näin minä sen näkisin.


      • dgjdafh
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Eikös Jeesus ja hänen pelastustyönsä ole meidän uskomme perusta? Eikös Raamattu ole Jumalan ilmoitusta ja kerro, mitä se usko merkitsee ja on? Eli määrittelee sen? Näin minä sen näkisin.

        Minä kysyin, missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon? En kysynyt miten sinä asian näet.


      • voisurkimus kirjoitti:

        ""uskovan määrittää vain ja ainoastaan se toinen uskova"

        Jaha. Mihinkäs me sitten Jumalaa ja Jeesusta tarvitsemme?"

        Tutki Raamattua niin viisastut! Mutta älä tulkitse!

        Yritän olla tulkitsematta ja vain päättelen.


      • dgjdafh kirjoitti:

        Minä kysyin, missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon? En kysynyt miten sinä asian näet.

        Tuollaista lausetta et varmaan Raamatusta löydä, mutta jos olet sitä mieltä, että Raamattu ei määrittele uskoa, niin mikä/kuka sitten määrittelee? Vai etkö usko, että Raamattu on Jumalan ilmoitusta?


      • javastauksia kirjoitti:

        "Missä Raamatussa sanotaan, että Jumala ja Jeesus määrittelevät uskon?"

        Maanpäällä toisen uskon määrittää ja tuntee toinen uskovainen Pyhän Hengen ohjauksessa kuten yllä olen jo esiintuonutkin. Kristus minussa tunnistaa Kristuksen siinä toisessa!

        >Kristus minussa tunnistaa Kristuksen siinä toisessa!

        En tiennytkään, että Kristus on patologinen valehtelija.


      • loppupäätelmä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Yritän olla tulkitsematta ja vain päättelen.

        Eli Jeesus on meidän uskomme kohde ja Hän meitä ohjaa täällä maan päällä Pyhän Hengen kautta, että osaamme mm. tunnistaa aina oikein sisaremme ja veljemme Jeesuksessa Kristuksessa. Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia - - kuten Jumalan Sana ihanasti asian ilmaisee.

        Sitten taasen maallisia ihmisiä ohjaa pahuuden henkivallat ja nämä henkivallat myös tunnistaa Jeesuksen oman ja sitten ateistit ja liberaalit sen mukaan täällä viestivät. Uskovia kohtaan olla nurjamielisiä ja "uskovia" kohtaan ollaan joko neutraaleja tai myötämielisiä.


      • loppupäätelmä kirjoitti:

        Eli Jeesus on meidän uskomme kohde ja Hän meitä ohjaa täällä maan päällä Pyhän Hengen kautta, että osaamme mm. tunnistaa aina oikein sisaremme ja veljemme Jeesuksessa Kristuksessa. Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia - - kuten Jumalan Sana ihanasti asian ilmaisee.

        Sitten taasen maallisia ihmisiä ohjaa pahuuden henkivallat ja nämä henkivallat myös tunnistaa Jeesuksen oman ja sitten ateistit ja liberaalit sen mukaan täällä viestivät. Uskovia kohtaan olla nurjamielisiä ja "uskovia" kohtaan ollaan joko neutraaleja tai myötämielisiä.

        Elikkä otat Jumalalta tai Jeesukselta pois vallan tuomitsemisesta ja jakelet itse ketkä ovat kelpoisia ja ketkä ei-kelpoisia taivaaseen. Aika poika.


      • loppupäätelmä kirjoitti:

        Eli Jeesus on meidän uskomme kohde ja Hän meitä ohjaa täällä maan päällä Pyhän Hengen kautta, että osaamme mm. tunnistaa aina oikein sisaremme ja veljemme Jeesuksessa Kristuksessa. Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia - - kuten Jumalan Sana ihanasti asian ilmaisee.

        Sitten taasen maallisia ihmisiä ohjaa pahuuden henkivallat ja nämä henkivallat myös tunnistaa Jeesuksen oman ja sitten ateistit ja liberaalit sen mukaan täällä viestivät. Uskovia kohtaan olla nurjamielisiä ja "uskovia" kohtaan ollaan joko neutraaleja tai myötämielisiä.

        Jeesus on todellakin meidän uskomme kohde.


      • loppupäätelmä2
        sage8 kirjoitti:

        Elikkä otat Jumalalta tai Jeesukselta pois vallan tuomitsemisesta ja jakelet itse ketkä ovat kelpoisia ja ketkä ei-kelpoisia taivaaseen. Aika poika.

        "Elikkä otat Jumalalta tai Jeesukselta pois vallan tuomitsemisesta ja jakelet itse ketkä ovat kelpoisia ja ketkä ei-kelpoisia taivaaseen. "

        Olet ihan väärässä - - Jeesuksella on se tuomio!

        Meillä uskovilla on lähimmäistyö ja evankeliumin käskyt!

        Mutta liberaalit ja ateistit jaottelee ihmisiä täällä hyvinkin tehokkaasti ja varmasti, koska maallisia ihmisiä ohjaa pahuuden henkivallat suhteessa kristinuskooon ja nämä henkivallat myös tunnistaa Jeesuksen oman ja ateistit ja liberaalit sen mukaan täällä viestivät. Uskovia kohtaan ollaan nurjamielisiä ja "uskovia" kohtaan ollaan joko neutraaleja tai myötämielisiä.


      • loppupäätelmä2 kirjoitti:

        "Elikkä otat Jumalalta tai Jeesukselta pois vallan tuomitsemisesta ja jakelet itse ketkä ovat kelpoisia ja ketkä ei-kelpoisia taivaaseen. "

        Olet ihan väärässä - - Jeesuksella on se tuomio!

        Meillä uskovilla on lähimmäistyö ja evankeliumin käskyt!

        Mutta liberaalit ja ateistit jaottelee ihmisiä täällä hyvinkin tehokkaasti ja varmasti, koska maallisia ihmisiä ohjaa pahuuden henkivallat suhteessa kristinuskooon ja nämä henkivallat myös tunnistaa Jeesuksen oman ja ateistit ja liberaalit sen mukaan täällä viestivät. Uskovia kohtaan ollaan nurjamielisiä ja "uskovia" kohtaan ollaan joko neutraaleja tai myötämielisiä.

        Älä sitten eroittele ihmisiä oman tunteesi tai tulkintojesi mukaan.


      • uskotko.Raaamattuun
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jeesus on todellakin meidän uskomme kohde.

        Mistä sinä olet saanut tietosi Hänestä?


      • uskotko.Raaamattuun kirjoitti:

        Mistä sinä olet saanut tietosi Hänestä?

        Aika monestakin paikasta: pyhäkoulusta, koulusta, kirkosta, rippikoulusta, monilta saarnaajilta, ystäviltä, sukulaisilta, täältä, televisiosta ja tietenkin Raamatusta. (Ymmärsinköhän nyt kysymyksesi oikein..)


      • surkujensurku
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Aika monestakin paikasta: pyhäkoulusta, koulusta, kirkosta, rippikoulusta, monilta saarnaajilta, ystäviltä, sukulaisilta, täältä, televisiosta ja tietenkin Raamatusta. (Ymmärsinköhän nyt kysymyksesi oikein..)

        Ja kaikki tuo mennyt hukkaan :(((

        Jäljelle on vain jäänyt ilkeämielinen jankkaushalu.


      • surkujensurku kirjoitti:

        Ja kaikki tuo mennyt hukkaan :(((

        Jäljelle on vain jäänyt ilkeämielinen jankkaushalu.

        Ikävää, jos ajattelet noin, mutta sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Siunausta sinulle.


      • ihmettelijä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ikävää, jos ajattelet noin, mutta sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Siunausta sinulle.

        Todella ikävää - - yleensäkin kirkon riparit sun muut menee hukkaan lähes 90%:sti.

        Miksi muuten toivotat siunausta vain silloin kun saat siihen ilkeilyä mukaan?


      • ihmettelijä kirjoitti:

        Todella ikävää - - yleensäkin kirkon riparit sun muut menee hukkaan lähes 90%:sti.

        Miksi muuten toivotat siunausta vain silloin kun saat siihen ilkeilyä mukaan?

        Vaihdoitko nikkiä? En toivota siunausta ilkeily mielessä vaan ihan vilpittömästi.


      • uskotko.Raaamattuun
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Aika monestakin paikasta: pyhäkoulusta, koulusta, kirkosta, rippikoulusta, monilta saarnaajilta, ystäviltä, sukulaisilta, täältä, televisiosta ja tietenkin Raamatusta. (Ymmärsinköhän nyt kysymyksesi oikein..)

        Kyllä ymmärsit. Ja kaikki tuo tieto on peräisn Raamatusta, joten sinä uskot Raamattuun etkä voi ohiittaa Raamatun merkitystä Mäkisen kommentilla; Jeesus on uskomme kohde (eikä Raamattu).


      • väärä.analyysi
        surkujensurku kirjoitti:

        Ja kaikki tuo mennyt hukkaan :(((

        Jäljelle on vain jäänyt ilkeämielinen jankkaushalu.

        Anteeksi! Taisitkin olla hän jota sanotaan Korkkiruuviksi. Yhtä ilkeämielinen jankkaaja kuitennii.


      • PalstanRäyhikselleIR

        Sinä voisit päästä nyt eroon usko.vaisen näkemisestä joka paikassa ;););)


      • näinsiislyhyesti kirjoitti:

        "Kukas uskova sen on määritellyt, että Sinä olet oikea uskova?"

        Tämä tapahtuu seurakunnassa vanhemmiston ym. kautta ja sitten myös toiset uskovaiset jokainen päivä.

        Eli siis uskonnollisen yhteisön jäsenet itse määrittelevät itsensä oikeaoppisiksi? Ainutlaatuista!


      • PalstanRäyhikselleIR kirjoitti:

        Sinä voisit päästä nyt eroon usko.vaisen näkemisestä joka paikassa ;););)

        Miten pääsisi eroon tyypistä, joka asuu täällä jokainen päivä?


    • imiset

      Oikeat uskovat on oikeita ihmisiä

    • Uskopeikko

      Kyllä se on niin, että kun illalla menen sängyn viereen ja alan lausumaan rukousta, niin tuntee kuinka herra kattoo perää. Suosikki rukous on Peikko-vasarat lakaistavat taas! Hug down, veli taas! Kuulkaa viimeinen itku - Peikkovasara on täällä! Peikko vasara!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2702
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2265
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      84
      1605
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1461
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      120
      1454
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      98
      1372
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1142
    8. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1128
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      60
      1080
    Aihe