kuka osaa kertoa että jos on töistä sairauslomalla, niin saako "sairas" työntekijä käydä esim. baareissa ym. Entä saako työnantaja antaa fudut sen takia? kun eikös sairauslomalla oleva ole työkyvytyn, niin miten se sitten kykenee sinne baariin..itse olen sitä mieltä tai siis luulen että työnantajalla on ainakin oikeus antaa jonkinlainen varoitus asiasta "sairaalle" työntekijälle. mutta onko tästä jollakin enemmän tietoa?
sairauslomalla baarissa!?
16
14782
Vastaukset
- ...
Meriläinenhän bailasi masennuksensa pois, joten ilmeisesti masennukseen saa sairaslomalla antaa hoitoa baarikiertueen avulla.
Kuume/flunssa yleensä vaatii lepoa ja alkoholi vähentää antibioottien vaikutusta. Ei ole myöskään hyvä esim. tehdä remppaa kotona, ei myöskään, kun on "koipi kipeä". Kevyet kotityöt on OK (esim. ruohoneikkuu kuuluu tähän).
Varoitus olisi aiheellinen, jos ollut kuumeilun takia pois ja jää kiinni baareissa luuhaamisesta. Ehkä nyt viimeistä iltaa lukuunottamatta. Irtisanomiseen ei ole tuollaisessa aihetta.
"Yli 7 pv poissaolo iman hyväksyttävää syytä ilmoittamatta" -pykälää voi pidemmän sairasloman yhteydessä koittaa käyttää. Se oikeuttaa välittömään irtisanomiseen. Mikään takuuvarma tuote tuo ei ole, eteenkin, kun työntekijä on esittänyt sairauslomalapun, vaikkakin mahdollisesti virheellisen sellaisen. Ilman kattavaa todistusaineistoa tuota siis tuskin kannattaa yrittää.
Vakuutusyhtiö voi olla myös kiinnostunut sairasloman väärinkäytöstä. Sen rahoistahan tässä loppukädessä on kyse. - ollu
Itse en uskaltaisi saikulla kaupungilla heilua. Sitä kyllä tehdään ihmeen pelottomasti ja jopa toista työtä tiedän ihmisten tehneen, " ku enhän mä sieltä olis sairausajanpalkkaa saanu, ku oon extra".
Jos on sormessa haava, eikä voi keittiötöitä tehdä, niin voihan lääkäriltä kysyä, mitä saa tehdä ja mistä on terveydelle haittaa. Silloin ei luulisi työnantajan puuttuvan.
Jos pomo alkaa epäillä sairaslomien oikeellisuutta, on sillä oikeus määrätä sua käyttämään tiettyä lääkäriä. - bay22
Eihän varmaankaan oo kauheen soveliasta heilua kaupungilla, mikäli oot sattunut kuumeen, nuhan tai jonkin vastaavan takia jäämään töistä pois. Mutta esim. omassa tapauksessani (tällä hetkellä sairaslomalla reuman takia), niin enpä katso rikkovani mitään sääntöjä tänään baariin lähtiessäni.
- marcus
oli työkaveri joka noin puolenvuoden sairasloman jälkeen sai puhuttua itselleen vielä yövuorot vapaiksi sydänvikansa takia, no baarista tämän työkaverin kyllä lösi viikollakin vielä yö kolmelta ja kun siellä joku oli siitä asiasta kysynyt niin turpaan tuli ja tuo työkaveri oli vielä nainen
- Työntekijä
Kävikö se kaveri töissä siellä baarissa vai mitä?
Eikös hän ollut sairaslomalla eli TYÖkyvytön ei kyvytön esim.kaatamaan kaljaa kurkusta alas.
Onko baarissa käyminen sama asia kuin työntekeminen?Mikäli on niin minäkin haluaisin sellaisen työpaikan, jossa saa vetää kaljaa niin paljon kuin sielusietää ja siitä saisi vielä palkan.
Taidat vaan olla niitä kateellisia paskiaisia, jotka kyttäävät toisten tekemisiä.Keskity omiin hommiis ja anna työkaveris keskittyy omiin.Eiköhän hällä lie ole todistus sairaslomasta, joten sulla EI OLE MITÄÄN oikeutta siihen puuttua. - menen
Jos olen kuumeessa tjsp, niin pysyttelen kyllä kotona.
Toisaalta kun olin tuossa leikkauksessa ja jouduin sen jälkeen parin viikon saikulle, niin sitten loppuvaiheessa kävin kyllä baarissa kun vammat oli parantunut. Toisaalta en jaksanut enään ihmetellä kotona yksin kun siellä oli 1.5 viikkoa maanut putkeen, ja toisaalta koin jo olevani siinä määrin terve, että pystyin liikkumaan ulkona.
Pyysin siltä lekurilta lyhempää saikkua, mut ei antanut. Varmaan koska söin aluksi hyvin voimakkaita lääkkeitä kipuun ja työni on aivoja vaativaa, joten en olisi siihen pystynyt kuitenkaan. Lopetin kuitenkin lääkkeet ennenaikojaan, kun oli koko ajan sekaisin, eikä kipuja ollut enään niin paljon.
Kannattaa muistaa et sä et SAA mennä töihin jos olet saikulla.- sairaana
Ei saa käydä edes kaupassa, eikä suihkussa!!
Käyttäkää järkeänne, jos sitä oikeasti edes on!
- Marja-Hanna
Olen swanni samaa mieltä.Eikös me tästä yksi
ilta meillä puhuttukin!! - poiuytrewq
Jos on vaikka käsi murtunu, sormi poikki, tai esim henkisistä syistä s-lomalla, voi käydä baarissa..
- HelenMars
...sai sairaslomaa flunssaan... Istui lomansa aikana jossakin kuppilassa... Joku työtoverinsa näki tämän siellä ja alkoi olla sen jälkeen ilkeä... Sitten, kun kaverini piti viedä Työkkäriin lääkärintodistukset niin työpaikalta niitä EI ANNETTU HÄNELLE!! Ja kaverini selitti tämän, mutta hänet laitettiin Työkkäristä SAMAN tien karenssille (ei saa tukia 6 vuoteen)ja paperissa luki, että päätöstä ei voi muuttaa!! Kaverini inhoaa nyt ensinnäkin työkkäriä. Ei varmaan innosta töitä hankkimaan, kun oli tuollainen työpaikka. Eikä hän ymmärrä, miksei hän olisi voinut istua kuppilassa flunssassa. Samaa olisi tehnyt kotonakin...
- mielipide
jos on saikulla esimerkiksi tuki- ja liikuntaelinvamman takia, tietty voi käydä baarissa. jos esim. polvi ei kestä raskasta fyysisitä työtä, eihän se baarissa istumista haittaa.
Tai joku henkinen sairaus....kai sitä nyt voi rentoutumassa ulkona käydä.
Nää nuhat, kuumeet ja tällaiset on sitten tietty ihan eri asia.
- minä
vapaa-aikahan ei kuulu työnantajalle sitten sentin vertaa! Ja sairasloma on perjaatteessa vapaa aikaa... Ainakaan erottaa ei voi kyllä sen perusteella, näkeekö saikulla baarissa vai ei!
- minä
vapaa-aikahan ei kuulu työnantajalle sitten sentin vertaa! Ja sairasloma on perjaatteessa vapaa aikaa... Ainakaan erottaa ei voi kyllä sen perusteella, näkeekö saikulla baarissa vai ei!
- baarissa
olen ite kerran käyny.Sain viikon sairaslomaa koska kylkiluu murtui.Olin kyllä vielä kyseisen päivän töissä.Aattelin et kun oo töis kitunu vielä nii eihän ne voi siitä periaattees sanoo mitään.Se oli nii älyttömän kipee ja kalja lievitti kipua..Hetken päästä ei tuntenu sitä kipua enää kauheesti.mentiin baariin..Aamulla kyllä oli sit niin kipee et itku tuli ja aattelin et taju täs lähtee..
Mutta jos oon vaikka kuumeen takia sairaslomalla nii en viitti ees kaupas käydä ettei tuu puheita.. - baarien mies
Riippuu sairaudesta. Pääsääntöisesti kyllä näihin keksittyihin sairauksiin: stressi, selkäkipu tai "flunssa". Esim. keuhkokuumeessa ei liene fiksua olla baarissa.
- Juuhh
Kyllähän sairaanakin on tietyt asiat hoidettava, esim. käytävä kaupassa ja laitettava muksuille ruokaa tai vaihtoehtoisesti syötävä muksujen kanssa ulkona. Jälkimmäsen miellän itse paljon helpommaksi tavaksi, mutta sitähän katsotaan varsin karsaasti jos sairaslomalla istuu ravintolassa, mäkissä, tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067