Terapeutti kysyy asiakkaan uskontoa - onko ok?

Kysymys1111111173737372

Onko se ok että terapeutti kysyy asiakkaan uskontoa kysyen yhtäkkiä että "hei, oletko sä x-uskoinen?" Ilman että uskonto liittyy millään tavalla terapiaan tai terapiassa käytyihin asioihin. Saako terapeutti kysyä asiakkaan uskontoa ilman että asiakas itse ottaa asian esillä tai vihjailee sillä? Sama asia kun kysyisi että hei ootsä punavihreä, kun olemuksesta huokuu se? Onko tästä tietoa?

7

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipitaisikysya

no ei kyl pitäis terapeutin kysyä uteliaisuutta uskontoa jos ei liity terapiaan millään tavalla.

• Rehellisyyttäkin

Kyllä lahkolaisuuden suuntaus on merkittävä ja henkilön persoonaan vaikuttava . Olemmehan huomanneet kovin erilaisia suhtautumisia perustuen uskoon ja se selitää monet altistukset . Kaikki uskot ovat lahkoja

• kysymyksii

Itselleni ei olisi ongelma, jos terapeutti kysyisi uskonnollista vakaumustani. En ole tullut koskaan edes miettineeksi, mitä terapeutti saa kysyä. Mutta eihän kaikkeen ole pakko vastata, jos kysymys on mielestäsi asiaton tai ahdistava. Voi sanoa vaikka, ettei halua vastata.

Miksi tämä kysymys oli sinulle ongelmallinen?

• 8967777777

Uskonto, poliittinen kanta ja seksuaalinen suuntautuminen on kaikki tosi henk. koht. asioita. En itse kysyisi mitään noista, ellei asiakas itse nosta esille. Etenkin uskonnon suhteen olisin tosi varovainen.

• eiksoohurjaa

Antti kirjottaa lääkityksen ihan asuinpaikkakunnan mukaan , koska siellä on kaikki samanlaisia ja samalla lääkityksellä.

• KatsoPeiliin

No jos selität että sinun tekisi mielesi esimerkiksi surmata ihmisiä ideologiasi vuoksi, niin on ihan relevanttia kysyä että oletko islamisti tai punavihreä, vaiko molempia.

• kokemustaon

Kaikki massamurhaa hautovat hakeutuvat lääkikseen ,siellä on parhaat tsäänsit harjoittaa mielihalujaan - esimerkkejä voi luetella vaikka kuin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      108
      4787
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      403
      1476
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1088
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      14
      963
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      948
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe