Äitini on huippuvahva

Hillevi

Äitini on vahva persoona. Hänellä ei ole heikkouksia hän kieltää kaiken ns. huonon itsessään. Hänen mielensä kovenee jos kysyy hänen heikkouksiaan tai sanoo jonkin niistä. Nehän näkyy meille muille aina selvästi. Hän on oikeasti täynnä heikkouksia mutta kieltää ne. Hän ei tunne itseään. Äiti luulee että jos kieltää sitä ei ole olemassa. Kun et tunnusta niin ei mitään hätää. Hän luulee että kieltämällä heikkous tai epäkohta poistuu. Kun epäkohtaa ei ole huomaavinaan, sitä siis ei ole olemassa. Hän kuittaa kaiken " tein sen minkä tein" tyylisesti.

Hän vaikuttaa hyvin narsistiselle. Mutta tutkittavaksi häntä ei saa koska omasta mielestään hänellä ei ole eikä koskaan ollut mitään huonoa. Hoitoon saaminen ei onnistu koska hän ei ole suostuvainen siihen.

11

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellainentauti

Jaaha ja mikähän lääke olisi tuohon vaivaan onnenomiaan?

• piste..pirkko

taidat olla itse aika onnenomia ;)

• Onnea.vaan

Hývä että on vielä noita "entisajan akkoja" , jotka eivät anna ikinä periksi. Meni elämä vaikka kuinka vituralleen. Nostan hattua äidillesi!

• Missä.piste
        Onnea.vaan kirjoitti:

Hývä että on vielä noita "entisajan akkoja" , jotka eivät anna ikinä periksi. Meni elämä vaikka kuinka vituralleen. Nostan hattua äidillesi!

Taasko tämä pistepirkko täällä säestää. Nyt lopeta tänne kirjoittelu paska.pää.

• Onnea.vaan

Mikä mestari sinä olet minua neuvomaan?!
        Luuletko k*sipää, että sodan aikana ja jälkeen olisi selvitty ilman vahvoja naisia?!
        Ja nytkin niiden jälkeläiset naiset pyörittää arkea.
        Vaikka mitä h*lvettiä sinua neuvon.
        P*ska on p*ska

• kohtasataa

Minusta kukaan ihminen ei ole ainakaan terveitsetuntoinen, jos kieltää heikkoutensa tai projisoi ne lähiympäristöön. Mitä "vahvuutta" se on, että on iso itselleenkin valehteleva ego.

Luonnevikaiset vertailevat kahta ihmistä muuten niin, että omassa itsessään he näkevät vain hyviä ominaisuuksia (niistäkin osa väriteltyjä, pullisteluja, liioiteltuja tai täysin ylimitoitettuja) ja muista he valitsevat luonnollisesti vain huonot ominaisuudet, koska muissahan heidän mielestään ei muuta olekaan. Luonnevikaiset ovat naurettavia!

• kohtasataa

Joku ulkopuolinen, kolmas, objektiivisuutta tavoitteleva taho, näkisi luonnollisesti kahdessa ihmisessä molemmissa sekä vahvuuksia että (omasta näkökulmastaan) epäsopivampia puolia.

• Niin täällä on usein tämän tyyppisiä aloituksia, joissa kirjoittajalla itselläänkin on jo paljon ikää, ollaan ihan aikuisiällä, niin silti vieläkin toivotaan vanhemman hoitoon menemistä että ne vanhemmat muuttuisivat, tunnustaisivat erheensä ja pyytäisivät anteeksi.

No nää jutut ny tuli mieleen kun täs aamusella taas tuli silmäiltyä yhtä sun toista ja tää skeema juttukin tuli taas jostain eteen.

Tuos kun tuon alustuksen luin noista skeemoista/tunnelukoista niin jäin miettiin, et miten paljon nää aikuiset lapset kykenee itse kykenee pohtimaan sitä miten "se kaikki" on vaikuttanut heihin itseensä.

Yleensähän mitä näitä täällä oon lukenu niin paljon ollaan sillä linjoilla että "minä olen ok, minussa ei ole "vikaa", mutta sen vanhemman pitäisi muuttua". Ikäänkuin unohtuu ajatella että mitä se kaikki mahdollisesti on vaikuttanut itseensä. Millainen ihminen minä/narsistin lapsi on.

Näähän on myös näitä ylisukupolvi juttua usein, vaikka eivät varsinaisesti geeneissä kuljekkaan. Kopion tuosta alustuksesta pätkän, mistä käynee ilmi mitä ny tässä yritän selittää

"Skeemoja etsivää salapoliisityötä ei yhtään helpota se, että lapsuutemme aikuiset eli muinaiset vanhempamme olivat sokeita omille skeemoilleen, jotka he perivät niin ikään skeemoilleen sokeilta vanhemmiltaan. Niinpä skeemoilla on taipumusta periytyä.

Käytännössä on hyödytöntä kovistella ikääntyneitä vanhempia tunnevajeidemme aiheuttamisesta. Vaikka vanhempamme olisivatkin vielä elävien kirjoissa, he saattavat olla vanhoilla päivillään edelleen skeemojensa vankeja. Ja koska skeemoja ei ole purettu vaan niitä on päinvastoin harjoiteltu ja siten vahvistettu, ne saattavat vain kiristää otettaan. Iäkkäinä ja hauraina heissä ei ole edelleenkään tarpeeksi aikuista olemaan meille tukena."

https://www.tuimakka.fi/skeemat-ja-niiden-synty

• ÄitiKahlitsee

Turun Sanomissa on tänään plussa-juttu äideistä, jotka ei anna katkaista napanuoraa.

• MinkäTakia

Sitten on muksuja, jotka roikkuu äidissä eikä ota itse vastuuta omasta elämästä.

• ei_järkeä

Onhan näitä pullamössöjen jälkeläisiä varustettu suber-pullamössö maailmankatseella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      413
      9122
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3720
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2193
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1377
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1135
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    7. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      112
      1115
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1105
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55