Miksi ihmiset menee naimisiin?

Kaikysyäsaa

Ja sitten eroavat aika pian. Oletko ollut naimisissa?

35

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurppaska

Olin 30 vuotta avoliitossa. Sitten mies meni vieraisiin. Otti vanhemman naisen.

• ihanaollavapaa

20vuotta naimisissa.eräänä päivänä löysin naisen kiimaisena ratsastamassa raksamiehen tangossa

• Häiden ja häälahjojen takia.

En minä,tiedä, älä multa kysy. Mä meen nukkumaan, älä häiritse enempää.

• Ikjuyjgt

Koska naimisiin meno on ukonollista paskaa johon ihmiset aivo pestään pienestä asti jos ihminen on naimisissa tämä on minun silmissä aivo pesty paska lammas jota on helppo manipuloida ja ohjailla

• kaisanoasaa

En tiedä. En ole ollut naimisissa.

• Mendelsson

Kännipäissän menevät aittarille riitelemään

• 7470

Laiskuus, mukavuudenrakkaus, näköalattomuus ja tarve vakiintuneempaan elämään.
      Olin elänyt muutaman vuoden levotonta poikamieselämää muutaman kerran valtakuntaa vaihtaen.
      "Huuhaa" fiilikset olivat purkautuneet ja tilalle tullut tolkkua ja yhteisyyden tarvetta.
      Kaikki aamuiset heräämiset eivät ole muistelemisen arvoisia.
      Syksyllä tulee täyteen 49 vuotta joista en kadu yhtäkään!

• epäilempä

"Laiskuus, mukavuudenrakkaus..."
        Noiden takiako ihmiset avoituvat-eroavat-avioituvat-eroavat...
        Mun käsittääkseni tuollainen muutoshalukkuus vaatii jotain muuta, kuin laiskuutta ja mukavuudenrakkautta. Laiskat ja mukavuudenhaluiset ihmiset yleensä pyrkivät olemaan tekemättä mitään muutoksia ja ratkaisuja elämässään. Jos he haluavat seurustella, he korkeintaan viitsivät kantaa kamansa samaan osoitteeseen, jos sitäkään. Eivät varmasti rupea mitään häitä järkkäämään.

• Olin naimisissa 11 vuotta ja kun tälleen kysytään, että miksi, niin en kyllä osaa edes sanoa jälkeenpäinkään siihen kysymykseen vastausta. Menin naimisiin, kun en ajatellut itseäni ja elämääni. Sen verran voin kai sanoa...

Luulen, että monet avioliitot päättyvätkin siihen, että ei ole ajateltu ja tuumittu omaa elämää, vaan sitä vaan mennään muitten vanavedessä mukana. Avioliitosta tulee silloin enemmän kalteriselli, kuin joku rakkauden kehto. Sitoutuminen avioliiton kautta on muuttunut vuosikymmenten aikana. Se ei sido ketään juridisesti ja siinä mielessä se on hieno juttu.

Voisin varmaan mennä uudelleenkin naimisiin, ei siitä ole traumoja jäänyt, en usko, että se itse avioliitto oli syypää, vaan kyllä se syy kurkkas mua peilistä tänäkin aamuna...

• Kalteriseinä kyllä tykkään kun sisällä suhteessa voi keinua rakkauden kehdossa.

• valtakunta kirjoitti:

Kalteriseinä kyllä tykkään kun sisällä suhteessa voi keinua rakkauden kehdossa.

No jotkut nimenomaan toivoisivat, että avioliitto olisi vielä se kalteriselli, että ei tarvitsisi pelätä, että toinen vaan karkaa elämästä.

Mutta voihan se selli olla, että voi sinne mennä turvaan, mutta ois avaimet itselläänkin, että tarvittaessa pääsis karkuunkin. Kyllä minusta suhteissa ja avioliitossakin pitää olla niin, että sitä todella haluaa ja se on positiivinen asia, eikä väkinäinen pakko, mikä saa voimaan huonosti...

• Dissident kirjoitti:

No jotkut nimenomaan toivoisivat, että avioliitto olisi vielä se kalteriselli, että ei tarvitsisi pelätä, että toinen vaan karkaa elämästä.

Mutta voihan se selli olla, että voi sinne mennä turvaan, mutta ois avaimet itselläänkin, että tarvittaessa pääsis karkuunkin. Kyllä minusta suhteissa ja avioliitossakin pitää olla niin, että sitä todella haluaa ja se on positiivinen asia, eikä väkinäinen pakko, mikä saa voimaan huonosti...

Minulla on oltavat rajat koska omaan tarkkaavaisuuden häiriön lääkärin mukaan kuuluu kielelliseen erityisvaikeuteen mutta vaikka kuuluisi kyllä sitä pitää hoitaa ja toivon että lääkäri auttaa asiassa paremmin.
        Tarviin rajoja koska pystyn hengittää paremmin turvallisessa suhteessa, rajat pitää olla ja niistä pitää puhua kun koetaan ongelmiksi.

Kysyn aina luvan menin sitten äidilleni tai kylään ja peräti kuskaan jotain yllättäen tai kirppari yms. Minusta se kuuluu velvollisuuksiin kysyä😱

Äitini taas on erikaltainen tuhahtaa” miksi pitää aina kysyä?”

• Olin naimisissa 16 vuotta ja parisuhteessa saman naisen kanssa 25 vuotta.

Naimisiin menin, koska nainen tahtoi, eikä minulla ollut mitään kovin hyvää syytä olla menemättä.

Näin olen muutenkin käsittänyt monesti käyvän. Nainen tahtoo naimisiin ja mioes haluaa välttää draamaa ja suostuu.

Miksi nainen sitten haluaa niin kovasti naimisiin. Luulen, että se on se tunne, että sitten ollaan jotenkin paremmin sitoutuneita, että se on merkki jostain suuremmasta rakkaudesta, halutaan näyttää kavereille jne.

• Ou, mies on ollut minua viemässä naimisiin yli 7 vuotta mutta en minä ole silloin suostuvainen monee kertaa kuulen sen mutta mikä kiire tässä on.💕💕💕

• valtakunta kirjoitti:

Ou, mies on ollut minua viemässä naimisiin yli 7 vuotta mutta en minä ole silloin suostuvainen monee kertaa kuulen sen mutta mikä kiire tässä on.💕💕💕

Jep toki noinkin päin on, mutta uskon, että häät ja naimisiin meno ovat enemmän naisten juttu. Vaikka sinun miehesi on hyvä ja kunnollinen, niin kehoittaisin naisia olemaan varovainen nopeasti naimisiin olevien miesten kohdalla. Miehellä voi olla narsistinen halu hallita ja kontrolloida.

• Yogamies kirjoitti:

Jep toki noinkin päin on, mutta uskon, että häät ja naimisiin meno ovat enemmän naisten juttu. Vaikka sinun miehesi on hyvä ja kunnollinen, niin kehoittaisin naisia olemaan varovainen nopeasti naimisiin olevien miesten kohdalla. Miehellä voi olla narsistinen halu hallita ja kontrolloida.

Ollaan kyllä puhuttu Siitä että hän maksaa sit kaiken ettei yhtään tarvitse tehdä mitään säästääkseen tekemällä💕 katsotaan miten elämä kulkee jospa hän pääsisi nyt yliopistoon.

• pitäisiollaselvää

Suurin syy on parisuhdeväkivalta, jos nopeasti erotaan.

• suomalainentapa

Alkoholismin paheneminen häiden jälkeen. Juoppo saa ikäänkuin varmistuksen, et eihän tuo tuosta mihkää lähde. Juo joka päivä, toinen ei enää kestä.

• Tyhmältakas

Mitä täällä kyselet, onko elämäsi tyhjää kun pitää toisten elämistä kysellä. Kalastelet jotain, alkaisit muuttamaan sitä omaa paska elämää vai onko se niin täydellistä et pitää täällä ihmisten kriisejä puida. Kyselet itsestään selvyys iän, mitä ihmissuhteissa tapahtuu. Asutko pullossa.

• onnellinenyksin

18v naimisissa. Halusin perheen ja lapsia, erosin, koska olin avioliitossa yksin. Nyt olen yksin paljon vähemmän, kun elän yksin.

• En eroa yksinäisyyden takia mutta joidellekin näin käyvän sopivan paremmin elämän tilanteeseen.

• LadyZorro

Tämä se syy usein onkin, kuin myös.

• Kiltti-Ja-Kunnollinen

Seksin takia jotkut ihmiset nai toisiaan- Myös monet naiset naivat jännämiehiä siksi että saavat turpaan säännöllisesti.

• selitysontämä

Naiminen on kivaa.

• Olen ollut naimisissa, noin neljä vuotta. Minä kosin aikoinaan tuota miestä, koska rakastin häntä ja tunsin hänen olevan mun loppuelämäni rakastettu.

Ja kyllä olin erittäinkin vakavissani ja vakuuttunut.

Periaatteessa pystyn ajattelemaan, että voisin olla edelleenkin hänen kanssaan aviossa, mutta me ei oltais kumpikaan enää onnellisia. Me oltiin hyvät yhdessä, mutta luultavasti paremmat vielä erillään. ☺️

En kuitenkaan koskaan pysty häntä inhoamaan, vähättelemään tai muutoinkaan pussittamaan pussiin "en piittaa". Toisin kun taas kaikki muut exät voin helposti lajitella päässäni unohdettaviin asioihin.

Ilmeisesti tuo suhde oli merkityksellinen, kaikesta huolimatta vaikka erosimme. Kellekkään en existäni toivo mitään pahaa, mutta tälle avioliitto exälleni toivon pelkästään kaikkea hyvää nyt ja aina.

• Ladymosca

zorratätin suunnitelmissa on nyt jotain laskettu väärin
        mietin tässä vaan ja jointin käärin........

Eihän Jaana osaa edes lausua oikein sanaa zorra
        Zeta on soinniton suhuääni, kuten engesmannin sanassa -think

thorramummo nielasee moscan:

https://www.youtube.com/watch?v=oNwmzDlyCt8

• Ladymosca kirjoitti:

zorratätin suunnitelmissa on nyt jotain laskettu väärin
        mietin tässä vaan ja jointin käärin........

Eihän Jaana osaa edes lausua oikein sanaa zorra
        Zeta on soinniton suhuääni, kuten engesmannin sanassa -think

thorramummo nielasee moscan:

https://www.youtube.com/watch?v=oNwmzDlyCt8

Se on semmosta, elämä. Nyt se laskin pieleen tuli kotiin, joten minäkin hiljenen ja vetäydyn pesueen pariin. ☺️

• Lihavajalaiska

Vierailut
        laskin väärin
        20.11.2009 8:40
        Eli mitä pidätte, jos joku ystänne, tuttu tai joku muu tulee kyläilemään ilmoittamatta?

Nykyäänhän tuota ei enää niin paljoa tehdä, mikä on sääli mielestäni. Minä ainakin kaipaan aikoja, jolloin ei tarvinnut aina soittaa ennen kyläilyä. Kyllähän minä vieläkin teen niin muutamien ystävien kanssa, mutta yleisesti se ei taida olla enää tapana. Minusta ainakin siinä on vähän väkinäinen meininki, jos jokaikinen kerta pitää soittaa ennen vierailua. Jos vaikka menen käymään jossain kaupungilla ja menen kaverin kämpän ohi, niin miksei siinä voisi pistäytyä pikaisesti. Kyllä minulle voi ainakin sanoa ovella, että ei sovi juuri nyt tms. eihän se minua haittaa kun kerran muutenkin olen jo liikeellä. Usein olen huomannut, että kavereiden vaimot/tyttöystävät ovat vähän tuiman oloisia joskus. Ei kehtaa, kun on kämppä sekaisin, itsellä rääsyt vaatteet tms.? Minua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset asiat, kiinnostaako muita? Voihan tietysti olla, että heitä ei minun naamakaan kiinnosta, mutta enpä usko tuohon kuitenkaan :-)

Olisi vaan paljon hauskempaa, jos olisi odottamattomia vierailuja enemmän. Ainakin minun mielestäni... tuntuu että kaikki on niin pirun suunniteltua nykyään, ystävyyskin.

Mitäs te muut ajattelette?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8634628/vierailut

• 7470
        Lihavajalaiska kirjoitti:

Vierailut
        laskin väärin
        20.11.2009 8:40
        Eli mitä pidätte, jos joku ystänne, tuttu tai joku muu tulee kyläilemään ilmoittamatta?

Nykyäänhän tuota ei enää niin paljoa tehdä, mikä on sääli mielestäni. Minä ainakin kaipaan aikoja, jolloin ei tarvinnut aina soittaa ennen kyläilyä. Kyllähän minä vieläkin teen niin muutamien ystävien kanssa, mutta yleisesti se ei taida olla enää tapana. Minusta ainakin siinä on vähän väkinäinen meininki, jos jokaikinen kerta pitää soittaa ennen vierailua. Jos vaikka menen käymään jossain kaupungilla ja menen kaverin kämpän ohi, niin miksei siinä voisi pistäytyä pikaisesti. Kyllä minulle voi ainakin sanoa ovella, että ei sovi juuri nyt tms. eihän se minua haittaa kun kerran muutenkin olen jo liikeellä. Usein olen huomannut, että kavereiden vaimot/tyttöystävät ovat vähän tuiman oloisia joskus. Ei kehtaa, kun on kämppä sekaisin, itsellä rääsyt vaatteet tms.? Minua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa tuollaiset asiat, kiinnostaako muita? Voihan tietysti olla, että heitä ei minun naamakaan kiinnosta, mutta enpä usko tuohon kuitenkaan :-)

Olisi vaan paljon hauskempaa, jos olisi odottamattomia vierailuja enemmän. Ainakin minun mielestäni... tuntuu että kaikki on niin pirun suunniteltua nykyään, ystävyyskin.

Mitäs te muut ajattelette?
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/8634628/vierailut

Olen täysin samoilla linjoilla. "Audienssimenettely" on teennästä ja sisältää aina, enemmän tai vähemmän, odotuksia.

Jos meillä on joku puuha menossa vieraiden tullessa ( viime vuosina erittäin harvoin ) niin puuhasta riippuen, keskeytämme sen, hoidamme sen selvityksien kera johonkin välivaiheeseen tai, jos se on sopivan sorttinen, niin pyydämme vieraat tai jonkun heistä siihen mukaan.

Meillä ei ole mitään varsinaista tarjottavaa vierasvarana. Asunnossamme on elämisen merkit ja ennakkoilmoiteuksen perusteella saatan keventää oh:n pöydän kuormaa.
        Juomakaappi on riittävän hyvin varustettu mutta koska itse nautin alkoa kotona erittäin harvoin niin janoiset vieraammekin ovat vähissä. Tarjoan kyllä mutta en viitsi itse ottaa seuraksi edes yhtä drinkkiä.

Takavuosina olohuoneemme lattia oli suosittu nukkumispaikka.

• jokumies83

En ole ollut ja näillä näkymin ei sellaista tilannetta edes tule... että tarpeeksi hyvin toisen tuntisi, kun pitää siis asua ensin yhdessä ja tuntea pitkän aikaa ensin että moista ehdottaisin jollekin.

• Ulkonäkö-on-kemia

Avioliitto on typerin keksintö ikinä. Suurin osa ihmisistä ei pysty olemaan uskollisia toisilleen, eivät kuuntele toisiaan edes ja haluavat enemmän mitä itse haluavat antaa ja siksi eroja tulee helposti.

• Bönde

Minä tyhmä menin rakkaudesta naimisiin, kuvitellen että olemme oikeasti yhdessä elämämme loppuun asti, vuonna 2014, kuuden yhdessäolovuoden ja kahden lapsen jälkeen. Mies petti vuoden naimisissa olon jälkeen... siitä sitten yritettiin selvitä pari vuotta... ei onnistuttu! Eli ei kannata mennä naimisiin! Vittu ei vihkimällä parane, eikä muuten mulkkukaan...

• naimisissa

1. Kirkon bisnes
      2. Ei ”saa” ennen kuin pappi sanoo aamen
      3. Sattui ”vahinko”
      4. Vanhemmat määräsi (uskonto)
      5. Lisääntymishalu

• 6543

Entäs ne parit, joilla ei ole mitään noista syistä?
        Nykyään nuo mainitsemasi syyt vaikuttavat hyvin pieneen osaan avioituvia, ja kenenkään pikaiseen eroamiseen nuo eivät vaikuta pätkääkään, päin vastoin. Miksi esim. julkkikset avioituvat ja eroavat melkein saman tien?

• miLLaK

Olen, yli 20 vuotta. Kasvettiin erilleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5067
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3312
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3069
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2248
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1797
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1540
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1464
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1149
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1109
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1067
    Aihe