Mitkä ovat mielestänne pskan kuskin ominaisuudet?

HarmittaaKunEtteOsaaAjaa

Itse koen kuskin olevan osaamaton, jos:
-Ei osaa näyttää vilkkua liikenneympyrässä, tai risteyksessä riittävän ajoissa, jotta risteävä liikenne liikkuisi nopeammin
-Ryhmittyessä pitää 5-10m välin edelliseen autoon, etenkin kun ryhmittymiskaista on lyhyt ja liikenne taaempana seisoo sen vuoksi
-Vaihtelee moottoritiellä nopeuttaan, usein sen mukaan, että pikkuautoista on päästävä ohi, mutta ohituksen jälkeen jäädään taas hitaampaan letkaan
-Ajaa kiinni edelläajavan puskurissa, vaikka edellisen edessä on jo letka, jota joku vielä pskempi kuski pitää yllä (miten ne ketkukolarit sitten syntyykään)
-Edellä mainittuihin, ohittavat oikealta ja sitten jarruttaen, huomaten ettei se ollutkaan avoin väylä
-Pakko päästä ohi huonommasta ohittaneesta autosta (mnanjatke syndrooma)
-Antaa tietä pyöräilijälle, jolla on väistämisvelvollisuus (tekisitkö näin autoilijoille kolmion takaa). Pahimmillaan takana oleva on jo lähellä perääsi. (TÄMÄ ÄRSYTTÄÄ NIIN PALJON ETTÄ NÄILTÄ SUHAREILTA PITÄISI OTTAA KORTTI POIS!)

Yhteenvetoni on: Kallimpien autojen omistajat ajavat paremmin, mutta tyhmemmin. Välinpitämättömyys muista ei sovi Suomalaiseen luonteeseen, ja vtuttaa siksi eniten. Vilkku on niissäkin autoissa. Halvan luokan autojen omistajissa on ajajia suuntaan jos toiseen, mutta pienikoneiset eivät vaan valitettavasti kiihdy kuten muut, tämänkin voisi huomioon ottaa liikenteessä. Naiset ovat pääosin huonompia kuskeja, aivan jokaisella ajamiseen liittyvällä alueella. Maahanmuuttajien ajotaidon perustuvat usein kotimaan ajokulttuuriin, joten jos haluat pysyä hengissä, vältä näitä äläkä ainakaan astu tällaisen taksin kyytiin.

26

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NormiKuski

      Suurin osa liikenteessä perseilystä johtuu asenteesta ja välinpitämättömyydestä mitä tulee sääntöjen noudattamiseen. Auton hinnalla ei ole juurikaan vaikutusta sääntöjen noudattamiseen, merkillä kyllä. Kyrvät vaan ajautuvat useimmiten tiettyjen merkkien puikkoihin.
      Naiset ovat henkisesti miehiä kypsempiä liikenteeseen joskin heillä ajotaito on vähäisemmästä kokemuksesta johtuen joskus vähäisempää.
      Jo kauan sitten kyselyissä kuljettajista 90 prosenttia kertoi olevansa keskimääräistä parempia. Tulos antaa selvän kuvan siitä miten vääristyneitä kuvitelmia monet omaavat omasta ajotaidostaan. Onhan se absurdia kuvitella että itse pystyisi puolueettomasti arvioimaan omaa ajotaitoaan. Suurin osa omista virheistä kun jää meiltä itseltä huomaamatta. Mehän emme voi itse huomata jos/kun joku toinen autoilija kiroaa meidän ajoamme. Mehän kuitenkin aina ajamme oikein ja hyvin. Näinhän me kuvittelemme ja sehän vääristää omaa kuvaa ajotaidostamme.

      • cool.beibe

        Tyypilliset virheet minun mielestäni johtuu enemmänkin itseluottamuksen puutteesta.
        Koska monikin asia on osattu alkujaan mutta liikenteessä aletaan sitten ottaa mallia siitä miten muut toimii liikenteessä.

        Liki vastaavaa on taas sekin kun itseluottamus on mennyt liiallisuuksiin ja silloin se ajotyyli on sellainen cool henkinen Sen näkee usein jo ihan kuskin tavasta olla ratin takanakin, tässä cool ajotavassa ajotyyli on rento ja ihailua odottava, vaikka nyt itseasiassa muiden silmissä se näyttää siltä että ajokortti ei ole kauaa taskussa ollu. Tälläisella kuskilla on usein raskas kaasujalka, nysvätä ei voi ja alinopeus alle 80km/h nopeudet.
        Auto onkin cool kuskilla rikki vähän väliä, silloin pongaat hänet jalkamiehenä kaduilla, coolisti..

        Nämä molemmat on sellaisia kolariherkkiä, mitään ei oikein osata tehdä oikein.
        Ns virheet, tai ennen jo virhetta tilanteen paikaus on koukkaus ja tai voimakas kaasun käyttö.
        Normaalia oppien mukaista tapaa toimia ei ole.


    • haihitler

      Saksalaisessa autossa ei ole vilkkua ja jos on ei kuski osaa käyttää tai löydä mistä se menee..........

    • RedneckBaboons

      Kaikkein paskimpia ovat ne, jotka luulevat olevansa parhaita.

    • KusipäidenValtakunta

      Kaikkein paskimpia ovat liikennesääntöjä noudattavat Toyotistit. Parhaimpia taas saksalaisella premiumeilla ajelevat "mistään mitään" piittaamattomat "minä itse" kusipäät!

      • MaasturiNostaaKusenPäähä

        Kyllä nämä katumaastureilla ajavat ovat usein myös todella kyrpiä. En ymmärrä miksi sellaisella turhakkeella kuin katumaasturilla ajaminen nostaa joidenkin kusipäisyyttä normalista. Katumaasturi, tuo auto joka on hidas mutta kankea, iso mutta kallis sekä epäkäytännöllinen ja epätaloudellinen, saa ilmeisesti joidenkin omanarvontunnon nousemaan ja se johtaa öykkäröivään ajokäyttäytymiseen. Ehkä siellä maastruissa, pikkasen muuta henkilöautokalustoa korkeammalla istuminen saa myös kuvitelmat omasta paremmuudesta nousemaan muiden yläpuolelle.


      • kelpie-mies
        MaasturiNostaaKusenPäähä kirjoitti:

        Kyllä nämä katumaastureilla ajavat ovat usein myös todella kyrpiä. En ymmärrä miksi sellaisella turhakkeella kuin katumaasturilla ajaminen nostaa joidenkin kusipäisyyttä normalista. Katumaasturi, tuo auto joka on hidas mutta kankea, iso mutta kallis sekä epäkäytännöllinen ja epätaloudellinen, saa ilmeisesti joidenkin omanarvontunnon nousemaan ja se johtaa öykkäröivään ajokäyttäytymiseen. Ehkä siellä maastruissa, pikkasen muuta henkilöautokalustoa korkeammalla istuminen saa myös kuvitelmat omasta paremmuudesta nousemaan muiden yläpuolelle.

        Vaihdoin toukokuussa farmariauton katumaasturiin. Autossa ei ole noita luettelemiasi ominaisuuksia, mutta pitääkin tarkkailla, onko omat ajotapani muuttuneet noin huonoiksi vain siksi, että autoni korimalli on nyt erilainen kuin ennen. Loogistahan se tosiaan olisi.


      • Metsien_Mies
        kelpie-mies kirjoitti:

        Vaihdoin toukokuussa farmariauton katumaasturiin. Autossa ei ole noita luettelemiasi ominaisuuksia, mutta pitääkin tarkkailla, onko omat ajotapani muuttuneet noin huonoiksi vain siksi, että autoni korimalli on nyt erilainen kuin ennen. Loogistahan se tosiaan olisi.

        En ole vielä näppärää, taloudellista ja kovin suorituskykyistä katumaasturia ajanut.


      • kelpie-mies
        Metsien_Mies kirjoitti:

        En ole vielä näppärää, taloudellista ja kovin suorituskykyistä katumaasturia ajanut.

        Se varmasti harmittaa.


      • teeppäs.näin
        Metsien_Mies kirjoitti:

        En ole vielä näppärää, taloudellista ja kovin suorituskykyistä katumaasturia ajanut.

        Et ole tainnut montaa katumaasturia kokeillut?
        Näppäriä taloudellisia ja kohtuullisen suorituskyvyn omaavia katumaastureita löytyy jo usealta valmistajalta, joten eikun rohkeasti kokeilemaan ja ihastumaan.


      • Metsien_Mies
        kelpie-mies kirjoitti:

        Se varmasti harmittaa.

        Ikävä tuottaa pettymys mutta ei harmita.


      • 4x4
        teeppäs.näin kirjoitti:

        Et ole tainnut montaa katumaasturia kokeillut?
        Näppäriä taloudellisia ja kohtuullisen suorituskyvyn omaavia katumaastureita löytyy jo usealta valmistajalta, joten eikun rohkeasti kokeilemaan ja ihastumaan.

        Heitä vaikka pari esimerkkiä katumaasturista jonka suorituskyky on luokkaa 0-100 km/h 6 - 7 s. ja huiput vaikka yli 230 km/h? Taloudellisuuden voi heti unohtaa koska suorituskykyinen auto ei koskaan ole taloudellinen.


      • kelpie-mies
        Metsien_Mies kirjoitti:

        Ikävä tuottaa pettymys mutta ei harmita.

        Miksi tuo pettymyksen tuottaisi? Hyvähän se vaan on. Tosin en ymmärrä, miksi halusit asiasta erikseen kertoa, mutta ei minun sitä tarvitsekaan ymmärtää.


      • Metsien_Mies
        kelpie-mies kirjoitti:

        Miksi tuo pettymyksen tuottaisi? Hyvähän se vaan on. Tosin en ymmärrä, miksi halusit asiasta erikseen kertoa, mutta ei minun sitä tarvitsekaan ymmärtää.

        Minä puolestani en ymmärrä miksi kuvittelit minua harmittavan sen etten ole näppärää ja suorituskykyistä katumaasturia kokeillut. Eihän sellaista voi kokeilla mitä ei ole olemassakaan. Mutta ei minua sitä tarvitsekaan ymmärtää.


      • kelpie-mies
        Metsien_Mies kirjoitti:

        Minä puolestani en ymmärrä miksi kuvittelit minua harmittavan sen etten ole näppärää ja suorituskykyistä katumaasturia kokeillut. Eihän sellaista voi kokeilla mitä ei ole olemassakaan. Mutta ei minua sitä tarvitsekaan ymmärtää.

        Tuosta pettyneen oloisesta kommentistasi niin päättelin. Mutta kuten sanoin, hyvä ettei asia ole niin.


      • teeppäs.näin
        4x4 kirjoitti:

        Heitä vaikka pari esimerkkiä katumaasturista jonka suorituskyky on luokkaa 0-100 km/h 6 - 7 s. ja huiput vaikka yli 230 km/h? Taloudellisuuden voi heti unohtaa koska suorituskykyinen auto ei koskaan ole taloudellinen.

        Kirjoitin, että näppäriä ja taloudellisia sekä k o h t u u l l i s e n suorituskykyisiä.
        Monelle tuo kohtuulinen tarkoittaa luokkaa n.15s 0-100km/h tai vähän alle.


      • nääppäs.tein
        teeppäs.näin kirjoitti:

        Kirjoitin, että näppäriä ja taloudellisia sekä k o h t u u l l i s e n suorituskykyisiä.
        Monelle tuo kohtuulinen tarkoittaa luokkaa n.15s 0-100km/h tai vähän alle.

        Jos jollain muulla kuin kuorma-tai pakettiautolla kuluu sataseen kiihdytyksessä 15 sekunttia se on kyllä autona k o h t u u l l i s e n hidas. Siihen kykenee jokainen katumaasturikin sentään.


      • teeppäs.näin
        nääppäs.tein kirjoitti:

        Jos jollain muulla kuin kuorma-tai pakettiautolla kuluu sataseen kiihdytyksessä 15 sekunttia se on kyllä autona k o h t u u l l i s e n hidas. Siihen kykenee jokainen katumaasturikin sentään.

        Tuo mainittu arvo tai hieman alle on monelle riittävä.
        Joten jokainen katumaasturi on näppäryytensä ja taloudellisuutensa lisäksi suorituskyvyltään monelle riittävä.
        Tosin niitä näppäriä ja taloidellisia katumaastureita löytyy myös kovemmilla kiihtyvyysarvoilla esim. Porscehen mallistossa jopa useita ja Jaguaarin mallistossa myös, jos se kiihtyvyysarvo on jollekin kynnyskysymys.


    • toyota_alla

      Numerot opitaan jo ala-asteella joten kyllä nopeusrajoituksien päälle tulisi ymmärrystä olla.

    • Sokeus, kädettömyys ja täysi ymmärtämättömyys erikoistilanteista.

    • pakumies671

      Pskimmat kuskit on sellaiset eläkeikäiset autoilijat joiden kyvyt ovat taantuneet rattijuopon tasolle eli liikenteen normaali rytmi on liikaa. Yhtä arvostettavaa sakkia kuin rattijuopotkin.

      • näinhän.se.on

        "Pskimmat kuskit on sellaiset eläkeikäiset autoilijat joiden kyvyt ovat taantuneet rattijuopon tasolle eli liikenteen normaali rytmi on liikaa."
        Tuosta olen kanssasi liikuttavan yksimielinen.
        Tyyppiesimerkkinä ajokyvyiltään vakavasti taantuneesta voisi mainita helmikuun alkupuolella näillä palstoilla "viisauttataan" jakaneesta nimimerkki viisasautoilija.


    • Viisaskomies

      Kaikkein tumpeloimmat kuskit pelkää poliisia ja peltipoliisia niin paljon että luulee niiden sakottavan ellei niiden kohdalla hidasta nopeutta vaikkei olisi ylinopeutta ajanutkaan.

    • ReLe66

      Ne vasta tumpeloita on jotka ei osaa käyttää edes kiihdytyskaistaa oikein vaan liian hitaalla vauhdilla tunkee päätien liikenteen sekaan.

    • Autoilijat, jotka eivät ota toisia huomioon, eivätkä osaa ennakoida liikenteessä. Lähes kaiken urpoilun voi laittaa noiden otsikoiden alle.

    • fiilis

      Se ettei osaa jättää tunteita pois ajamisesta. Ärsyynnytään jonkun toisen ajamisesta ja koetetaan kostaa. Tai provosoidutaan ajamaan kilpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1290
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      51
      1205
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1035
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      177
      990
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      44
      903
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      123
      776
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      738
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      723
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      701
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      677
    Aihe