tuorehiiva

mieskokki

Miten pakastetun hiivan voi sulattaa että se
ei mene pilalle ,vaan toimii?
Mikrossa vai vesi hauteessa?vai kuin?
tiedosta kiitollinen

3

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiivasieni

Hiiva kuolee tietääkseni 40 asteessa ja sitä korkeammassa. Sulata huoneenlämmössä tai liota kädenlämpöiseen nesteeseen.

• meillä

No ei ainakaan meillä ole koskaan kuollut vaikka tuo neste on melkeinpä aina yli 40 asteista pakastetun tuorehiivan ollessa kyseessä. Kädenlämpöinen kun on vain hetken kädenlämpöistä jos siihen liottaa ison palan jäässä olevaa hiivaa. Tiedä sitten auttaisiko tuo hetki vai onko vesi liian kylmää hiivan toiminnalle liottamisen jälkeen. Mutta meillä siis on toimittu joka tapauksessa niin että vasta liottamisen jälkeen vesi on ollut kädenlämpöistä ja hieman (yli 40 astetta ainakin) lämpimämpää sitä ennen.

• mie

Huoneenlämmössä tai jääkaapissa. Ei ainakaan mikrossa. Hiiva palaa herkästi kun ylitetään se "kädenlämpö". Ennemmin sit käyttäisin kuivahiivaa kun pakastaisin tuoretta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      331
      1876
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      36
      1755
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      55
      1197
    4. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      2
      1076
    5. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      76
      1063
    6. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      73
      977
    7. Kumpa kaikkeen vois palata

Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin
      Ikävä
      7
      839
    8. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      79
      818
    9. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      73
      763
    10. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      145
      738
    Aihe