Tiesitkö, että ehkäisypillerit aiheuttavat naisilla haluttomuutta ja kyseessä on todellisuudessa BIG PHARMA:n salaliitto koko naisten seksuaalisuuden tyrehdyttämiseen.
Ehkäisypilleri aiheuttaa haluttomuutta
62
4324
Vastaukset
En käytä.
Niin... no jostakin syystä sulla on 5 lasta.
Ihan tämmönen harmiton välihuomio.MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Ihan tämmönen harmiton välihuomio.Onhan niitä lapsia siunaantunut kun on terve. Neuvolassa ollaan ehkäsystä puhuttu ja miehen kanssa puhuttu ettei vaan sovi minulle ehkäsy keinot.
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Ihan tämmönen harmiton välihuomio.Huomaan kuitenkin että taidat olla asiaa vastaan.🤔
valtakunta kirjoitti:
Huomaan kuitenkin että taidat olla asiaa vastaan.🤔
Älä välitä, minusta hänen huomautuksensa oli aiheeton.
Miehet taas sotkeutumassa naisten asioihin..misspönttöuuni kirjoitti:
Miehet taas sotkeutumassa naisten asioihin..En tiedä mitä vastata, unohdin mainita että lapset ovat tärkeimmät elämässäni.
misspönttöuuni kirjoitti:
Miehet taas sotkeutumassa naisten asioihin..Anteeksi, en osannut mitenkään aavistaa asian olevan ihan näin arka teille. Olisko ollut parempi olla ottamatta mitään kantaa?
MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:
Anteeksi, en osannut mitenkään aavistaa asian olevan ihan näin arka teille. Olisko ollut parempi olla ottamatta mitään kantaa?
Se tuntuu ikävälle mutta tiedän ettet tehnyt tahallaan.
valtakunta kirjoitti:
Se tuntuu ikävälle mutta tiedän ettet tehnyt tahallaan.
No oikeastaan kyllä mä sanoin sen tahallani. Koin löytäneeni asiasta humoristisen puolen, mutta sun kustannuksellasi. Sillä tavalla oppii asioita toisesta ihmisestä, kun kuulee miten hän vastaa ja reagoi. Nyt tiedän, että asia on sulle arka, ja otan sen huomioon jatkossa.
- Tottavieköön
Se olisi kyllä ihan todellinen paradoksi.
Kaikki eivät pysty sellaisia edes syömään esim. jos omaa aurallisen migreenin, e-pilleristä on aivoinfarktivaara.
Niin, ja todennäköisesti ne aiheuttavat haluttomuutta ja kenenkään iho ei pidä tuollaisesta kemiallisesta moskasta.- EdesUnissa
Tulee siitäkin migreeni kun kolme lasta huutaa jaloissa.
EdesUnissa kirjoitti:
Tulee siitäkin migreeni kun kolme lasta huutaa jaloissa.
Tulee, mutta ilman kemiallisia "mömmöjä",
korkeintaan lentää hernekeittoa lusikalla otsaan.- EdesUnissa
Tulee, mutta ilman kemiallisia "mömmöjä",
korkeintaan lentää hernekeittoa lusikalla otsaan.Aika monet naiset jättää pillerit pois kun ylittävät 30. Ne kai ovat haitallisempia vanhempana.
(Vai onko koettu hyöty vähäisempi ?)
Mietin joskus että jos olisi hormooni miehille, niin olisi vaikea löytää se mies joka söisi pillereitä edes vuoden, useista vuosista puhumattakaan. EdesUnissa kirjoitti:
Aika monet naiset jättää pillerit pois kun ylittävät 30. Ne kai ovat haitallisempia vanhempana.
(Vai onko koettu hyöty vähäisempi ?)
Mietin joskus että jos olisi hormooni miehille, niin olisi vaikea löytää se mies joka söisi pillereitä edes vuoden, useista vuosista puhumattakaan.Ei niitä ole pystynyt syömään edes alle kolmekymppisenäkään.
Kaikkien kroppa ei vaan sulata sellaista keinotekoista vilunkia biologiaa kohtaan.
Ja minusta se on toisaalta oikein. En todellakaan hyväksy e-pillereitä itse. Saa naisen kuin naisen kuutamolle.
Miehistä en tiedä, miten reagoisivat vierasaineisiin.- Muutakinhyötyä
Kun olin 40 ja kasvojen iho edelleen kuin teini-iässä, niin söin vuoden verran no. e-pillereitä, jotka sitten vihdoin 'silottivat' ja hävittivät sen pirullisen finnien kukinnan ja tasoittivat hipiän normaaliksi.
- EdesUnissa
No olen kyllä kuullut, mutta seikkallu täysin ilman ehkäisyäkin aiheuttaa naisissa haluttomuutta.
Naisilla on vain kaksi huonoa vaihtoehtoa, ja taitaa ne pillerit olla se vähemmän huono.- pitkätukka-68
Aika heikko sullakin ehkäisyvalistus ollut, ellet tiedä että onhan niitä muitakin ehkäisykeinoja kuin pilleri.
- EdesUnissa
pitkätukka-68 kirjoitti:
Aika heikko sullakin ehkäisyvalistus ollut, ellet tiedä että onhan niitä muitakin ehkäisykeinoja kuin pilleri.
Niinkö mielestäsi sanoin ? Mitäpä ehkäisyä naisille suosittelet noiden pillerien sijaan ? (Samassa kategoriassa ovat mielestäni hormonikierukat ja ihon alle laitettavat ehkäisykapselit.) Palaatko ehkäisykeinoissa toisen maailmansodan aikaan, vai keskiajalle ?
EdesUnissa kirjoitti:
Niinkö mielestäsi sanoin ? Mitäpä ehkäisyä naisille suosittelet noiden pillerien sijaan ? (Samassa kategoriassa ovat mielestäni hormonikierukat ja ihon alle laitettavat ehkäisykapselit.) Palaatko ehkäisykeinoissa toisen maailmansodan aikaan, vai keskiajalle ?
Voihan miehen panna vilja-aittaan. Yksi keino. Olkoon siellä.
Kuparinen lukko oveen.
(naurua)- EdesUnissa
Voihan miehen panna vilja-aittaan. Yksi keino. Olkoon siellä.
Kuparinen lukko oveen.
(naurua)Tämä lienee ainoa varmasti turvallinen ja terveellinen ehkäisykeino,
Parempi kupari lukossa kuin tulehdusta aiheuttamassa kohdussa. EdesUnissa kirjoitti:
Tämä lienee ainoa varmasti turvallinen ja terveellinen ehkäisykeino,
Parempi kupari lukossa kuin tulehdusta aiheuttamassa kohdussa.Joo. Kuka nyt haluaa jotain ukkosenjohdatinta masuunsa.
Joo. Kuka nyt haluaa jotain ukkosenjohdatinta masuunsa.
Mitä minä sanoin? Ukkosenjohdatin, hah.. no se on mielenkiintoinen sana tässä yhteydessä
(istuu hölmistyneenä)
Kyllä mun tietojen mukaan tuossa napissa on paljon haittavaikutuksia. Toivoisin muunlaista ehkäisytapaa kumppanini kanssa.
valtakunta kirjoitti:
Tätä odotellessa
http://tieku.fi/ihminen/seksi/kondomiton-ehkaisy-miehille-on-lahes-valmisMiesten vuoro...lähes valmis viritelmä, hyvä :)
Nykyisin voi ottaa ehkäisykapselinkin käsivarteen, nahkan alle.
Tiedä sitten, mitä se tekee(?)
Muuttuuko raivottareksi tms..Miesten ehkäisypilleriä aikoinaan maailmalla kokeiltaessa tämä pilleri osoittautui vähän liiankin tehokkaaksi: miehiltä meni yleisesti niin halu kuin kyvytkin.
Ole siinä sitten, kun halukas naaras kiehnää jaloissa... ; )
Eli eikun takaisin piirustuspöydän ja labrahommien ääreen. Sillä tiellä ollaan tietääkseni vieläkin.No siinä se sitten nähdään, söi niitä kumpi osapuoli hyvään.
Menee halut kaikilta.
Ei kemiallisia tärpättejä kenellekään, nou guud :(misspönttöuuni kirjoitti:
No siinä se sitten nähdään, söi niitä kumpi osapuoli hyvään.
Menee halut kaikilta.
Ei kemiallisia tärpättejä kenellekään, nou guud :(Hormonihoito, mitä kemiallinen ehkäisy on, on tosiaan vähän epäilyttävää touhua, mutta joka tapauksessa ei kannata heti heittää kirvestä kaivoon jos yhdestä ehkäisypillerivalmisteesta tulee outoja oireita, vaan kokeillaan jotain toista.
Kortsut ovat toki halpoja ja suhteellisen luotettavia. Katumuspilleri vaan varalle jos meno on liian kovaa ja kumi hajoaa.
Pessaari ja ehkäisyvaahto -yhdistelmä antaa vielä varmemman suojan, mutta tuosta ei ole kokemusta. ; )Kollimaattori kirjoitti:
Hormonihoito, mitä kemiallinen ehkäisy on, on tosiaan vähän epäilyttävää touhua, mutta joka tapauksessa ei kannata heti heittää kirvestä kaivoon jos yhdestä ehkäisypillerivalmisteesta tulee outoja oireita, vaan kokeillaan jotain toista.
Kortsut ovat toki halpoja ja suhteellisen luotettavia. Katumuspilleri vaan varalle jos meno on liian kovaa ja kumi hajoaa.
Pessaari ja ehkäisyvaahto -yhdistelmä antaa vielä varmemman suojan, mutta tuosta ei ole kokemusta. ; )Migreeni-ihmisillä tulee vaaraa kaikista. Ei ne sovellu mitkään, liikaa riskejä aivokoppaan..:(
Vaahtojen kanssa ei tule kuin vaahtobileet ja sotkua, sitä paitsi ihan liian työlästäkin.
Ihminen on monimutkainen otus. Joskus vaatii suunnittelua. Asiat.misspönttöuuni kirjoitti:
Migreeni-ihmisillä tulee vaaraa kaikista. Ei ne sovellu mitkään, liikaa riskejä aivokoppaan..:(
Vaahtojen kanssa ei tule kuin vaahtobileet ja sotkua, sitä paitsi ihan liian työlästäkin.
Ihminen on monimutkainen otus. Joskus vaatii suunnittelua. Asiat.Sukupuolisuhde se joskus vasta mutkikasta on, aiheuttaen päänsärkyä suoraan.
Joskus elämä vaan on kovaa. ; )- EdesUnissa
Migreeni-ihmisillä tulee vaaraa kaikista. Ei ne sovellu mitkään, liikaa riskejä aivokoppaan..:(
Ihminen on monimutkainen otus. Joskus vaatii suunnittelua. Asiat.No onpas vaikeata. Tiesitkö että naisten ruumiinlämpö muuttuu liki asteen riippuen onko naisen mahdollista tulla raskaaksi vai ei ? Kokeile sitä. Ja jos nyt käy niin ettei lämpötilamittaus, onnistuisi niin seuraavat 9 kuukautta sinun ei tarvitse ehkäisystä välittää.
Huomaa että reklamointiaika näiden ohjeiden osalta päättyy jo annettaessa. Kollimaattori kirjoitti:
Sukupuolisuhde se joskus vasta mutkikasta on, aiheuttaen päänsärkyä suoraan.
Joskus elämä vaan on kovaa. ; )No niin ymmärräthän sinäkin, mistä päänsärky johtuu. On sitä sitten näköjään miehilläkin, sinä tuon lauseen itse sanoit..
Eikä niitä katumuspillereitäkään voi niin vain napsia. Kuulostaa varmasti helpolta, että ei kun pilleri naiselle suuhun ja silirimpsis, mutta mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Käytännössä suosittelisin pysymään naisista kaukana..:)EdesUnissa kirjoitti:
No onpas vaikeata. Tiesitkö että naisten ruumiinlämpö muuttuu liki asteen riippuen onko naisen mahdollista tulla raskaaksi vai ei ? Kokeile sitä. Ja jos nyt käy niin ettei lämpötilamittaus, onnistuisi niin seuraavat 9 kuukautta sinun ei tarvitse ehkäisystä välittää.
Huomaa että reklamointiaika näiden ohjeiden osalta päättyy jo annettaessa.Et kai sinä nyt vain minua neuvo? Minähän se tässä nainen olen. Luulen, että olet mies.
Kai minä nyt oman kroppani tiedän ja asteiden nousut. Pöh höh. Mutta tietääkö mies sitten, milloin asteet ovat vaarallisen puolella? Siinäpä vasta kysymys.
En ole hankkimassa vesimelonimasua.- EdesUnissa
Et kai sinä nyt vain minua neuvo? Minähän se tässä nainen olen. Luulen, että olet mies.
Kai minä nyt oman kroppani tiedän ja asteiden nousut. Pöh höh. Mutta tietääkö mies sitten, milloin asteet ovat vaarallisen puolella? Siinäpä vasta kysymys.
En ole hankkimassa vesimelonimasua.En ole neuvomassa. Siksi kysyin tiesitkö, ja tiesit. Se riittää. koska useimmat eivät tunne kehoaan tältä osin niin hyvin. Ehkäisypillerit ovat kuitenkin ehdottomasti valtaväestön juttu, ja siksi muita keinoja ei tarvitse tietääkään.
Miehenä voin sanoa että tuo kysymyksesi tietääkö mies asteiden nousut on epärelevantti. Me emme (tai ainakaan minä en) ajattele ehkäisyä hekuman hetkellä, ellet sitten vaivu jo hypotermiaan. EdesUnissa kirjoitti:
En ole neuvomassa. Siksi kysyin tiesitkö, ja tiesit. Se riittää. koska useimmat eivät tunne kehoaan tältä osin niin hyvin. Ehkäisypillerit ovat kuitenkin ehdottomasti valtaväestön juttu, ja siksi muita keinoja ei tarvitse tietääkään.
Miehenä voin sanoa että tuo kysymyksesi tietääkö mies asteiden nousut on epärelevantti. Me emme (tai ainakaan minä en) ajattele ehkäisyä hekuman hetkellä, ellet sitten vaivu jo hypotermiaan.Hah. Kyllä miehen kuuluu ajatella ennen sitä hetkeä.
Ei se mene niin, että housut pois ja hoitoon, ei. Ja jälkiehkäisy ei oikeastaan ole mikään vaihtoehto (= vihonviimeinen paniikkinappula). Se tekee lähinnä naisesta halvan käyttökohteen jos mies laskee sen varaan. Näin on.
- pitkätukka-68
Onhan nuo ylimääräiset hormonit monellekin ongelma, mutta onhan sitä muitakin ehkäisykeinoja ku pillerit.
Miten täällä ei kukaan tunnu kuulleen kuparikierukasta? Ei sisällä hormoneja (hormonikierukka on sit eri asia).Tääl on vissiin pääasiassa hormoonihirmuja. 😉
Omilla tai lääketeollisuuden hormooneilla lasettavia...LadyZorro kirjoitti:
Tääl on vissiin pääasiassa hormoonihirmuja. 😉
Omilla tai lääketeollisuuden hormooneilla lasettavia...Tai vaikka ihan oman kehon...
Wwuwuw kirjoitti:
Tai vaikka ihan oman kehon...
Juu juu juurikin oman kehon omilla hormooneilla meinasin kanssa. 🙂
No en kyllä muista että ne e-pillerit olis muhun tai mun himoihin mitenkään vaikuttaneet. Mutsi kyllä kertoi, että hän meni ihan sekaisin..Tosin hänen aikanaan, ne olikin huomattavasti vahvempia. Yksilöllisiä juttuja nämäkin.
E-pilleri voi tehdä naisesta raivohirmun. Ei enää koskaan. Minä tiedän. Niiden kanssa ei tunnista enää itseään. Myrkkyjä, sanon mie. Hyh..
- EdesUnissa
Pillerit on yleisin naisten ehkäisykeino länsimaissa. Äitisi aikana se hormoni annos oli kymmenkertainen tämän päivän pillereihin nähden, ja niille joille pillerit sopii ne parhaimmillaan jopa suojelevat syöviltä.
Suurimmalle osaa naisia pillerit sopivat. Tuo haluttomuus ilmiö voi olla myös psykologinen. - EdesUnissa
Pillerit on yleisin naisten ehkäisykeino länsimaissa. Äitisi aikana se hormoni annos oli kymmenkertainen tämän päivän pillereihin nähden, ja niille joille pillerit sopii ne parhaimmillaan jopa suojelevat syöviltä.
Suurimmalle osaa naisia pillerit sopivat. Tuo haluttomuus ilmiö voi olla myös psykologinen. EdesUnissa kirjoitti:
Suurimmalle osaa naisia pillerit sopivat. Tuo haluttomuus ilmiö voi olla myös psykologinen.Haluttomuus syy on puhtaasti kemiallinen.
- EdesUnissa
Haluttomuus syy on puhtaasti kemiallinen.
Jouduin lukemaan tämän kolme kertaa ennen kuin tajusin, että tämähän on aina totta.
Jos nainen siitä kertoo veikkaan että paljon enemmän haluttomuutta aiheuttaa pillerin ottamatta jättäminen miehessä kuin pillerin ottaminen naisessa, ainakin jos ihan noin äkkiseltään tulee tilanne :)
Ai niin, miehillehän on muuten kehitetty läysin isäaineeton, näkymätön ehkäisypilleri joka toimii varmasti, sen nimi on kiltti & kunnollinen.
No se on silloin ihan luontainen ennakkoehkäisy, ei naista voi niillä syöttää kuin kolikkoautomaattia, ei :)
Jos mä otan yhden e-pillerin ja nielaisen sen, voin rakentaa omin kätösin sataneliöisen hirsitalon harjakorkeuteen alle tunnissa.
Siitä voi miettiä. Aggressiota ja adrenaliinia.
(naurua)misspönttöuuni kirjoitti:
Jos mä otan yhden e-pillerin ja nielaisen sen, voin rakentaa omin kätösin sataneliöisen hirsitalon harjakorkeuteen alle tunnissa.
Siitä voi miettiä. Aggressiota ja adrenaliinia.
(naurua)Sehän on sitten tömäkkää ainetta, tulevan isännän ei tarvitse kuin tuoda terästetyt aamukahveet vuoteeseen ja poistua kiiruusti niin illaksi on torppa pystyssä, sitten kun vaikutus alkaa voi alkaa sitä torppaa täyttämään :)
Harmaaritari kirjoitti:
Sehän on sitten tömäkkää ainetta, tulevan isännän ei tarvitse kuin tuoda terästetyt aamukahveet vuoteeseen ja poistua kiiruusti niin illaksi on torppa pystyssä, sitten kun vaikutus alkaa voi alkaa sitä torppaa täyttämään :)
Mutta näin kotikutoisena e-pillerisykolookina sanoisin, että monenkohan liiton kariutumisen syynä ovat olleet perhanan pillerit? Se on varmasti totuus. Kyllä niillä ihmisen saa muuttumaan. Yksikään ukko ei kestä sellaista akkaa..
Mitähän sammakonkutua ne niihinkin tabuihin työntää.
No joo. Tietysti yksilöllistä.
Mulle ei esim. edes määrätä vaikka pyytäisinkin. Liian suuret riskit. Ihan kaikkeen.misspönttöuuni kirjoitti:
Mutta näin kotikutoisena e-pillerisykolookina sanoisin, että monenkohan liiton kariutumisen syynä ovat olleet perhanan pillerit? Se on varmasti totuus. Kyllä niillä ihmisen saa muuttumaan. Yksikään ukko ei kestä sellaista akkaa..
Mitähän sammakonkutua ne niihinkin tabuihin työntää.
No joo. Tietysti yksilöllistä.
Mulle ei esim. edes määrätä vaikka pyytäisinkin. Liian suuret riskit. Ihan kaikkeen.Joo, on siinä varmaan perää että vaikuttaa aikalailla. en nyt viitsi mennä siihen että e-pilerithän oikeastaan aloitti seksuaalisen vallankumouksen ja feminismin nousun, lopettivat onnellisten, koossa pysyvien perheiden aikakauden. Tjoo, ei se syntyvyyden laskukaan varmaan olisi länsimaissa niin iso ongelma ilman e-pillereitä.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, on siinä varmaan perää että vaikuttaa aikalailla. en nyt viitsi mennä siihen että e-pilerithän oikeastaan aloitti seksuaalisen vallankumouksen ja feminismin nousun, lopettivat onnellisten, koossa pysyvien perheiden aikakauden. Tjoo, ei se syntyvyyden laskukaan varmaan olisi länsimaissa niin iso ongelma ilman e-pillereitä.
Näinpä, näinhän se on..
Kaikenlaista riekkumista historian saatossakin.misspönttöuuni kirjoitti:
Näinpä, näinhän se on..
Kaikenlaista riekkumista historian saatossakin.Niin ja jotenkin tuntuu että myös ihmisten sitoutuminen toisiinsa on noiden kemikaalien myötä varmaan vähentynyt. Kun kaikki on liian "riskitöntä" ja helppoa ei tarvitse olla oikein missään asiassa tosissaan kenenkään, ei tarvi etukäteen miettiä haluanko minä tätä tosissaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin ja jotenkin tuntuu että myös ihmisten sitoutuminen toisiinsa on noiden kemikaalien myötä varmaan vähentynyt. Kun kaikki on liian "riskitöntä" ja helppoa ei tarvitse olla oikein missään asiassa tosissaan kenenkään, ei tarvi etukäteen miettiä haluanko minä tätä tosissaan.
No tästä olen kyllä ihan samaa mieltä. E-pilleritkin mitä parhaimmassa määrin edistävät kertakäyttöyhteiskuntaa. Se on niin kuin hui hai ja uutta putkeen-tyylillä, kärjistettynä.
No tästä olen kyllä ihan samaa mieltä. E-pilleritkin mitä parhaimmassa määrin edistävät kertakäyttöyhteiskuntaa. Se on niin kuin hui hai ja uutta putkeen-tyylillä, kärjistettynä.
Sinussahan taitaakin asua ihan mainio 50-lukulaistyyppinen vaimoihminen sisällä, ei tarviis enää muuta kuin opetella leipomaan :D
Harmaaritari kirjoitti:
Sinussahan taitaakin asua ihan mainio 50-lukulaistyyppinen vaimoihminen sisällä, ei tarviis enää muuta kuin opetella leipomaan :D
No minä olen aina ollut vähän vanhanaikainen vaikka tämän ikäinen vasta olenkin. Yksi mies sanoikin kerran, että miten mie olen ajatuksiltani ihan mummeli :D
Mutta se leipominen, se on karmea miinus. Mikään paketti kun ei ole täydellinen..
Kerran leivoin, kukaan ei syönyt ja sitä muisteltiin monena sukujouluna vedet silmissä.
Mummo on ottanut asian raskaimmin. Ja isäukko sannoo, jotta tämän takia mie miehettä jäänkin.
(naurua) :'Dmisspönttöuuni kirjoitti:
No minä olen aina ollut vähän vanhanaikainen vaikka tämän ikäinen vasta olenkin. Yksi mies sanoikin kerran, että miten mie olen ajatuksiltani ihan mummeli :D
Mutta se leipominen, se on karmea miinus. Mikään paketti kun ei ole täydellinen..
Kerran leivoin, kukaan ei syönyt ja sitä muisteltiin monena sukujouluna vedet silmissä.
Mummo on ottanut asian raskaimmin. Ja isäukko sannoo, jotta tämän takia mie miehettä jäänkin.
(naurua) :'DAika ilkeitä ovat kun eivät edes kohteliaisuudesta ole ottaneet :( joskus saa vähän narrata jos toinen yrittää :) Isäsi on selvästikin viisas mies :D
Harmaaritari kirjoitti:
Aika ilkeitä ovat kun eivät edes kohteliaisuudesta ole ottaneet :( joskus saa vähän narrata jos toinen yrittää :) Isäsi on selvästikin viisas mies :D
Joo, äitikkämamma onkin käynyt emäntäkoulun, sen vanhanajan, jossa opetettiin ihan kaikki :D, ispällä kävi hitonmoinen tuuri! Sitä se aina kehuukin ettei olis selvinnyt ilman mamman osaamista. Kui suloista! <3
Ja musta tuli tämmönen tunari :'D
Joo, olisivat edes feikanneet, että hyvää on...ties vaikka olisin kokeillut toisenkin kerran, mutta suku on suorapuheista eikä edes hölmöä pönttöläistä ole kritiikiltä säästetty hah. Ens kerralla isken kostoksi näppini siihen vanhaan kotikaljareseptiin..Siinäpähän tsitten tanhuavat Karjalan kunnailla :'Dmisspönttöuuni kirjoitti:
Joo, äitikkämamma onkin käynyt emäntäkoulun, sen vanhanajan, jossa opetettiin ihan kaikki :D, ispällä kävi hitonmoinen tuuri! Sitä se aina kehuukin ettei olis selvinnyt ilman mamman osaamista. Kui suloista! <3
Ja musta tuli tämmönen tunari :'D
Joo, olisivat edes feikanneet, että hyvää on...ties vaikka olisin kokeillut toisenkin kerran, mutta suku on suorapuheista eikä edes hölmöä pönttöläistä ole kritiikiltä säästetty hah. Ens kerralla isken kostoksi näppini siihen vanhaan kotikaljareseptiin..Siinäpähän tsitten tanhuavat Karjalan kunnailla :'DOn kyllä suloista ja niin totta, emäntäkoulut on tähän maaahn tuottaneet enemmän kestäviä liittoja kuin huippuyliopistot ikinä pystyy tuottamaan. Onnenpekka-isäsi varmaan viimeisimmistä kotituseristä pääs valkkaamaan, kävi munkki :)
No, se on semmosta :D mutta vielähän sä voisit oppia, ihan iteksiäs alat veivaamaan leipomuksia :D
Joo, tuossa kohtaa ois saaneet vähän etukäteen aatella ja funtsia, ettei ihan kokonaan ois yrityshalut menneet :D Joo, tee kaljat niin siinähän näkevät :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212418Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2162046Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611523Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1771347- 551258
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751056Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa66991Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36917- 52894
- 31885