Lautasen kantaminen on haasteellista.

Raflanomistaja

Kyllä, se lautanen painaa paljon. Ei sitä jaksa kantaa millään. Katos, tiskari seisoo kädet taskussa tiskissä. Aivan, hänellä ei ole töitä koska palautuspisteellä ei ole astioita. Asiakkaat eivät ole laiskuuttaan viitsineet viedä niitä palautuspisteelle.

Lautanen painaa 200g, se ei riko selkää eikä käsiä, olette vain laiskoja.

36

6383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TässäRatkaisu

      Eikö se tiskari voisi hakea niitä astioita pöydistä vai rikkooko hän silloin jotain työsopimuksen pykälää? No, jos näin on, niin hae sitten itse ne lautaset ja vie hänelle.

      • Raflanomistaja

        Tiskaajan työhön kuuluu tiskaus. Ei tarvitse enempää selitellä.


    • JotainRajaaKiitos

      Selittele mitä selittelet, sinulla ei ole ravintolaa. Ravintolassa asiakas tilaa ruuan, syö ruuan ja maksaa, siinä oli asiakkaan rooli. Tarjoilija ottaa tilauksen vastaan ja tuo ruuan, laskuttaa ja siistii pöydän seuraavaa asiakasta varten - mikä vittu tässä on niin vaikeata ymmärtää?
      Koulussa, laitoksissa, työmaaruokaloissa asiakkaat kanniskelevat lautasia, eivät ravintolassa.

      Suksi takaisin sudaniin jos et tätä ymmärrä.

      • Raflanomistaja

        Suksi sinä vittuun. Et yritä edes ymmärtää miksi palautuspiste on. Sinne menevät lautaset, lasit ja ruokailuvälineet asiakkaan toimesta. Ymmärrätkö vajakki mitä se tarkoittaa? Jos et niin älä vaivaudu edes kommentoimaan pelle.


      • asiakas

        Jo vain, ravintolassa tarjoilija tms. siivoaa pöydän - ruokaloissa asiakkaat vie (ehkä) astiat, mutta kukas sen pöydän pyyhkii?


      • Raflanomistaja
        asiakas kirjoitti:

        Jo vain, ravintolassa tarjoilija tms. siivoaa pöydän - ruokaloissa asiakkaat vie (ehkä) astiat, mutta kukas sen pöydän pyyhkii?

        Tarjoilija pyyhkii minun ravintolassani pöydän heti kun astiat ovat poissa. Jos asiakaa jättää ne pöydälle niin mikä siinä, jääköön siihen sitten homehtumaan.


      • JotainRajaaKiitos
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Suksi sinä vittuun. Et yritä edes ymmärtää miksi palautuspiste on. Sinne menevät lautaset, lasit ja ruokailuvälineet asiakkaan toimesta. Ymmärrätkö vajakki mitä se tarkoittaa? Jos et niin älä vaivaudu edes kommentoimaan pelle.

        Yritä ymmärtää, ravintolassa ei ole palatuspistettä! Ravintolassa on tarjoilija jonka jalat toimivat molempiin suuntiin - osaavat viedä astia pöytiin ja viedä astiat pöydistä.

        Ruokaravintola on ravintola, johon on tultu viihtymään ruokailun merkeissä - minä menen syömään, en tekemään töitä, yritä olmi tajuta.


      • en_ikinä_tekisi
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Suksi sinä vittuun. Et yritä edes ymmärtää miksi palautuspiste on. Sinne menevät lautaset, lasit ja ruokailuvälineet asiakkaan toimesta. Ymmärrätkö vajakki mitä se tarkoittaa? Jos et niin älä vaivaudu edes kommentoimaan pelle.

        Asiakkaat eivät ole töissä siellä, vain syömässä.


      • Raflanomistaja
        JotainRajaaKiitos kirjoitti:

        Yritä ymmärtää, ravintolassa ei ole palatuspistettä! Ravintolassa on tarjoilija jonka jalat toimivat molempiin suuntiin - osaavat viedä astia pöytiin ja viedä astiat pöydistä.

        Ruokaravintola on ravintola, johon on tultu viihtymään ruokailun merkeissä - minä menen syömään, en tekemään töitä, yritä olmi tajuta.

        Koita jo ymmärtää, minun ravintolassa on! Laitoin sen siksi jotta tarjoilijat voisivat tehdä työtänsä nopeammin! Palvelua pöydästä pöytään !


      • Raflanomistaja
        en_ikinä_tekisi kirjoitti:

        Asiakkaat eivät ole töissä siellä, vain syömässä.

        Kukaan ei ole sanonut asiakkaan olevan töissä! Miten idiootti olet?


      • JotainRajaaKiitos
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Koita jo ymmärtää, minun ravintolassa on! Laitoin sen siksi jotta tarjoilijat voisivat tehdä työtänsä nopeammin! Palvelua pöydästä pöytään !

        Nopeuttaahan se toimintaa kun tarjoilija kulkee ilman lastia...vai miten se tarjoilija palaa lähtöruutuun hakemaan seuraavaa annosta - tyhjin käsin. Olet vammainen tai muuten vaan seko.


      • Raflanomistaja
        JotainRajaaKiitos kirjoitti:

        Nopeuttaahan se toimintaa kun tarjoilija kulkee ilman lastia...vai miten se tarjoilija palaa lähtöruutuun hakemaan seuraavaa annosta - tyhjin käsin. Olet vammainen tai muuten vaan seko.

        Tarjoilija hakee keittiön luukulta ruoan joka on salin puolella. Tiskistäkö kuvittelit tarjoilijan hakevan ruoan? Oletko oikeasti vajaa vai sekaisin? Pitäisikö tarjoilijan palvella asiakkaita tiskit kädessä?


      • en_ikinä_tekisi
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Kukaan ei ole sanonut asiakkaan olevan töissä! Miten idiootti olet?

        Asiakkaat eivät kanna astioita, sitä varten on henkilökunta.


      • tarjoilija_ei_tiskaa
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Tarjoilija hakee keittiön luukulta ruoan joka on salin puolella. Tiskistäkö kuvittelit tarjoilijan hakevan ruoan? Oletko oikeasti vajaa vai sekaisin? Pitäisikö tarjoilijan palvella asiakkaita tiskit kädessä?

        "Tiskistäkö kuvittelit tarjoilijan hakevan ruoan?"
        Jos se ruoka valmistetaan tiskissä....
        "Pitäisikö tarjoilijan palvella asiakkaita tiskit kädessä?"
        Miksi tarjoilija kantaisi tiskit asiakkaan pöytään ?


      • Raflanomistaja
        en_ikinä_tekisi kirjoitti:

        Asiakkaat eivät kanna astioita, sitä varten on henkilökunta.

        Asiakas ei vie lautasia tiskiin vaan palautuspisteelle. Tiskari tiskaa tiskit, ei asiakas.


    • Raflanomistaja

      Kirjoitan tähän listan niin toivottavasti ymmärrät.

      -Tarjoilija vie ruoan ja juoman asiakkaan pöytään.
      -Tarjoilija palvelee asiakasta.
      -Tarjoilija laskuttaa asiakasta.
      -Asiakkaille on laitettu palautuspiste johon viedä lautaset ynnämuuta.
      -Tiskaaja tiskaa astiat kun palautuspiste on täynnä.
      -Asiakas ei tee töitä ravintolassa.
      -Lautasen kanto ei ole työtä, se on tapa.

      Ymmärrätkö?

      • huono_tapa

        Sinulla ei ole ravintolaa, se on kahvila, baari, tms.
        "-Lautasen kanto ei ole työtä, se on tapa."
        Se on työ joka kuuluu henkilökunnalle, riippumatta siitä onko lautanen täynnä vai tyhjä.
        Miksi maksavan asiakkaan pitäisi tehdä se mikä kuuluu henkilökunnalle ?
        Palkkaa kuppilaasi tarpeeksi porukkaa äläkä kitise.


      • plokkariplokkaa

        "Tarjoilija vie ruoan ja juoman asiakkaan pöytään. "
        No...miksi se tarjoilija ei poistuessaan vie käytettyjä astioita tiskiin ?
        Näin toimitaan monissa ravintoloissa.


      • Raflanomistaja
        huono_tapa kirjoitti:

        Sinulla ei ole ravintolaa, se on kahvila, baari, tms.
        "-Lautasen kanto ei ole työtä, se on tapa."
        Se on työ joka kuuluu henkilökunnalle, riippumatta siitä onko lautanen täynnä vai tyhjä.
        Miksi maksavan asiakkaan pitäisi tehdä se mikä kuuluu henkilökunnalle ?
        Palkkaa kuppilaasi tarpeeksi porukkaa äläkä kitise.

        Tiskaajan työhön kuuluu tiskaus. Tiskaaja ei pysty tiskata jos palautuspisteellä ei ole tiskejä. Miten vaikeaa on ymmärtää tämä.


      • jan.jancuti
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Tiskaajan työhön kuuluu tiskaus. Tiskaaja ei pysty tiskata jos palautuspisteellä ei ole tiskejä. Miten vaikeaa on ymmärtää tämä.

        Palautuspiste täytyy siirtää tiskipaljun viereen, tarjoilija laittaa astiat siihen ja tiskari voi tiskata.
        Lopeta dokaaminen ja mene sinne baariisi kantamaan astioita;)


      • Raflanomistaja
        jan.jancuti kirjoitti:

        Palautuspiste täytyy siirtää tiskipaljun viereen, tarjoilija laittaa astiat siihen ja tiskari voi tiskata.
        Lopeta dokaaminen ja mene sinne baariisi kantamaan astioita;)

        Palautuspiste täytyy poistaa ja tilalle tiskikone. Sinne asiakkaat voivat laittaa astiansa. Tiskikoneessa on hihna joka menee sitten keittiöön. Nyt ei tarvitse kenenkään valittaa palautuspisteestä.


      • asiakas

        Halvemmalla pääset, kun lopetat kuppilayrittämisen!


      • köyhäätouhua
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Palautuspiste täytyy poistaa ja tilalle tiskikone. Sinne asiakkaat voivat laittaa astiansa. Tiskikoneessa on hihna joka menee sitten keittiöön. Nyt ei tarvitse kenenkään valittaa palautuspisteestä.

        Paljon halvempi ratkaisu on tuoda tiskipalju palaustuspisteen paikalle. Kyltti seinään:
        "Ole hyvä ja tiskaa astiasi. Ei lisämaksua, sisältyy aterian hintaan"


      • Raflanomistaja
        asiakas kirjoitti:

        Halvemmalla pääset, kun lopetat kuppilayrittämisen!

        Miksi lopettaa? Astioiden vienti ei vie kauaa aikaa. Ne eivät paina paljoa. Selkä kestää kyllä viennin.


    • Raflanomistaja

      Harva asiakas uskaltaa kantaa. En tiedä mistä kantamisen pelko tulee. Osaatteko te kertoa?

      • avaa_nakkikioski

        Jos joskus perustat kuppilan, älä luule että maksava asiakas tekisi henkilökunnan hommia.


      • Raflanomistaja
        avaa_nakkikioski kirjoitti:

        Jos joskus perustat kuppilan, älä luule että maksava asiakas tekisi henkilökunnan hommia.

        Missän en ole sanonut asiakkaan tekevän töitä.


    • Raflanomistaja

      Kun perustin ravintolan niin tavoiteena on ollut asiakkaan tyytyväisyys. Palautuspiste tehtiin siksi että saamme tarjoilijat toimimaan nopeammin palvelutilanteissa. Palkkasin erikseen tiskaajan koska, miksi minä palkkaaisin tiskinkantajat erikseen? Tiskaaja on yksin tiskaamassa joka hoitaa hommansa helvetin nopeasti että tarjoilijat saavat jatkaa asiakkaan palvelemista. En tajua miksi te valitatte noin pienestä asiasta?

      En ole halunnut koskaan loukata asiakasta, mutta kyllä se kaaliin ottaa että ruvetaan haukkumaan,että surkea taso. Meillä käy paljon asiakkaita joille ei tule maailmanloppua kyseisestä asiasta. Miksi te tuutte tänne pätemään tasosta ja mollaamaan että väärä ammatti blaablaablaa kun teillä ei edes ole asiasta mitään hajuakaan.??? Aika säälittävää tulla vinkumaan asiasta!! Ei pahalla mutta hankkikaa elämä ja miettikää ennen kun rupiatte oikeasti haukkumaan

    • JotainRajaaKiitos

      Olet vajaa ja juttusi ovat häiriintyneen ihmisen juttuja.
      Tarjoilija ei tiskaa eikä tiskaaja tarjoile, tämä on fakta - tai kyseessä ei ole ravintola.
      Ravintolassa ei ola palatuspistettä eivätkä asiakkaat kanniskele lautasia tiskiin tai palatuspisteelle.

      Ravintola on eri asia kuin kouluruokala, vankila, varuskunta, ABC-huoltamo, pikaruokapaikka, sairaala tai joku muu laitosruokaa tarjoava.

      Hanki elämä, äläkä marise.

    • Raflanomistaja

      Kommenttien perusteella tarvitsette navigaattoria ja sitä kärryä koska ei nähtävästi ole älyä sekä voimaa viedä. Olen niin huolissani jos teiltä puuttuu kyseinen asia. Voisin tehdä siihen pöytään sellaisen kartan missä opastetaan palautuspisteelle. Teen kaikkeni jotta osaisitte tehdä tämän.

      • LopetaAjoissa

        Viisaampi ymmärtäisi lopettaa ajoissa, mutta "raflanomistaja" ei ymmärrä edes lopettaa. Älä tee mitään, ainakaan minun takia, en syö "ravintoloissa" joissa asiakas kanniskelee likaisia lautasia. Minä asioin oikeissa ravintoloissa.

        Eli hanki elämä ja lopeta marina - olmi.


    • Raflanomistaja

      Tänään muutimme asioita jotka saavat asiakkaat tyytyväisiksi. Jokainen asiakas joka tulee ravintolaani, saa selkätuen ja kärryn jolla viedä astiat palautuspisteelle. Nyt ei tarvitse kenenkään valittaa, että joutuisi kantamaan. Kärryillä viedään, ei kanneta.

    • Raflanomistaja

      Vaihtoehto 1
      Joudumme tilata siivouspalvelun jotta asiakkaiden jäljet saataisiin pois. Me emme tee asiakkaiden puolesta asioista, eli astioiden palautuspisteelle vienti.

      Vaihtoehto 2
      Tiskaaja irtisanotaan, hänelle ei ole enään töitä koska palautuspiste oli aina melkein tyhjä.

      Vaihtoehto 3
      Joudumme siis tehdä sopimuksen siivousfirman kanssa, että tulisivat päivän päätteeksi siivoamaan asiakkaiden jäljet.

      Vaihtoehto 4
      Tarjoilija veloittaa 10€ siitä, että he kantavat astiat palautuspisteelle.

      Vaihtoehto 5
      Tarjoilija sulkee ovet ja avaavat ovet vasta kun asiakkaat ovat vieneet astiat palautuspisteelle.

    • YritäYmmärtää

      Lopeta jo vajakki - hävisit tämän erän ja jatkamalla mokaat vain lisää.

      • asiakas

        Juu. olen samaa mieltä - tylsää ja itseään vahingoittavaa suunsoittoa baarin pitäjältä!


    • Omat.astiat.mukaan

      "Me emme tee asiakkaiden puolesta asioista, eli astioiden palautuspisteelle vienti".

      No siinä on ravintoloitsijalla asenne kohdallaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4740
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2471
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      576
      1861
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1723
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      113
      1577
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1207
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1138
    8. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      998
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      987
    Aihe