Lautasen kantaminen on haasteellista.

Raflanomistaja

Kyllä, se lautanen painaa paljon. Ei sitä jaksa kantaa millään. Katos, tiskari seisoo kädet taskussa tiskissä. Aivan, hänellä ei ole töitä koska palautuspisteellä ei ole astioita. Asiakkaat eivät ole laiskuuttaan viitsineet viedä niitä palautuspisteelle.

Lautanen painaa 200g, se ei riko selkää eikä käsiä, olette vain laiskoja.

36

6514

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TässäRatkaisu

      Eikö se tiskari voisi hakea niitä astioita pöydistä vai rikkooko hän silloin jotain työsopimuksen pykälää? No, jos näin on, niin hae sitten itse ne lautaset ja vie hänelle.

      • Raflanomistaja

        Tiskaajan työhön kuuluu tiskaus. Ei tarvitse enempää selitellä.


    • JotainRajaaKiitos

      Selittele mitä selittelet, sinulla ei ole ravintolaa. Ravintolassa asiakas tilaa ruuan, syö ruuan ja maksaa, siinä oli asiakkaan rooli. Tarjoilija ottaa tilauksen vastaan ja tuo ruuan, laskuttaa ja siistii pöydän seuraavaa asiakasta varten - mikä vittu tässä on niin vaikeata ymmärtää?
      Koulussa, laitoksissa, työmaaruokaloissa asiakkaat kanniskelevat lautasia, eivät ravintolassa.

      Suksi takaisin sudaniin jos et tätä ymmärrä.

      • Raflanomistaja

        Suksi sinä vittuun. Et yritä edes ymmärtää miksi palautuspiste on. Sinne menevät lautaset, lasit ja ruokailuvälineet asiakkaan toimesta. Ymmärrätkö vajakki mitä se tarkoittaa? Jos et niin älä vaivaudu edes kommentoimaan pelle.


      • asiakas

        Jo vain, ravintolassa tarjoilija tms. siivoaa pöydän - ruokaloissa asiakkaat vie (ehkä) astiat, mutta kukas sen pöydän pyyhkii?


      • Raflanomistaja
        asiakas kirjoitti:

        Jo vain, ravintolassa tarjoilija tms. siivoaa pöydän - ruokaloissa asiakkaat vie (ehkä) astiat, mutta kukas sen pöydän pyyhkii?

        Tarjoilija pyyhkii minun ravintolassani pöydän heti kun astiat ovat poissa. Jos asiakaa jättää ne pöydälle niin mikä siinä, jääköön siihen sitten homehtumaan.


      • JotainRajaaKiitos
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Suksi sinä vittuun. Et yritä edes ymmärtää miksi palautuspiste on. Sinne menevät lautaset, lasit ja ruokailuvälineet asiakkaan toimesta. Ymmärrätkö vajakki mitä se tarkoittaa? Jos et niin älä vaivaudu edes kommentoimaan pelle.

        Yritä ymmärtää, ravintolassa ei ole palatuspistettä! Ravintolassa on tarjoilija jonka jalat toimivat molempiin suuntiin - osaavat viedä astia pöytiin ja viedä astiat pöydistä.

        Ruokaravintola on ravintola, johon on tultu viihtymään ruokailun merkeissä - minä menen syömään, en tekemään töitä, yritä olmi tajuta.


      • en_ikinä_tekisi
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Suksi sinä vittuun. Et yritä edes ymmärtää miksi palautuspiste on. Sinne menevät lautaset, lasit ja ruokailuvälineet asiakkaan toimesta. Ymmärrätkö vajakki mitä se tarkoittaa? Jos et niin älä vaivaudu edes kommentoimaan pelle.

        Asiakkaat eivät ole töissä siellä, vain syömässä.


      • Raflanomistaja
        JotainRajaaKiitos kirjoitti:

        Yritä ymmärtää, ravintolassa ei ole palatuspistettä! Ravintolassa on tarjoilija jonka jalat toimivat molempiin suuntiin - osaavat viedä astia pöytiin ja viedä astiat pöydistä.

        Ruokaravintola on ravintola, johon on tultu viihtymään ruokailun merkeissä - minä menen syömään, en tekemään töitä, yritä olmi tajuta.

        Koita jo ymmärtää, minun ravintolassa on! Laitoin sen siksi jotta tarjoilijat voisivat tehdä työtänsä nopeammin! Palvelua pöydästä pöytään !


      • Raflanomistaja
        en_ikinä_tekisi kirjoitti:

        Asiakkaat eivät ole töissä siellä, vain syömässä.

        Kukaan ei ole sanonut asiakkaan olevan töissä! Miten idiootti olet?


      • JotainRajaaKiitos
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Koita jo ymmärtää, minun ravintolassa on! Laitoin sen siksi jotta tarjoilijat voisivat tehdä työtänsä nopeammin! Palvelua pöydästä pöytään !

        Nopeuttaahan se toimintaa kun tarjoilija kulkee ilman lastia...vai miten se tarjoilija palaa lähtöruutuun hakemaan seuraavaa annosta - tyhjin käsin. Olet vammainen tai muuten vaan seko.


      • Raflanomistaja
        JotainRajaaKiitos kirjoitti:

        Nopeuttaahan se toimintaa kun tarjoilija kulkee ilman lastia...vai miten se tarjoilija palaa lähtöruutuun hakemaan seuraavaa annosta - tyhjin käsin. Olet vammainen tai muuten vaan seko.

        Tarjoilija hakee keittiön luukulta ruoan joka on salin puolella. Tiskistäkö kuvittelit tarjoilijan hakevan ruoan? Oletko oikeasti vajaa vai sekaisin? Pitäisikö tarjoilijan palvella asiakkaita tiskit kädessä?


      • en_ikinä_tekisi
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Kukaan ei ole sanonut asiakkaan olevan töissä! Miten idiootti olet?

        Asiakkaat eivät kanna astioita, sitä varten on henkilökunta.


      • tarjoilija_ei_tiskaa
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Tarjoilija hakee keittiön luukulta ruoan joka on salin puolella. Tiskistäkö kuvittelit tarjoilijan hakevan ruoan? Oletko oikeasti vajaa vai sekaisin? Pitäisikö tarjoilijan palvella asiakkaita tiskit kädessä?

        "Tiskistäkö kuvittelit tarjoilijan hakevan ruoan?"
        Jos se ruoka valmistetaan tiskissä....
        "Pitäisikö tarjoilijan palvella asiakkaita tiskit kädessä?"
        Miksi tarjoilija kantaisi tiskit asiakkaan pöytään ?


      • Raflanomistaja
        en_ikinä_tekisi kirjoitti:

        Asiakkaat eivät kanna astioita, sitä varten on henkilökunta.

        Asiakas ei vie lautasia tiskiin vaan palautuspisteelle. Tiskari tiskaa tiskit, ei asiakas.


    • Raflanomistaja

      Kirjoitan tähän listan niin toivottavasti ymmärrät.

      -Tarjoilija vie ruoan ja juoman asiakkaan pöytään.
      -Tarjoilija palvelee asiakasta.
      -Tarjoilija laskuttaa asiakasta.
      -Asiakkaille on laitettu palautuspiste johon viedä lautaset ynnämuuta.
      -Tiskaaja tiskaa astiat kun palautuspiste on täynnä.
      -Asiakas ei tee töitä ravintolassa.
      -Lautasen kanto ei ole työtä, se on tapa.

      Ymmärrätkö?

      • huono_tapa

        Sinulla ei ole ravintolaa, se on kahvila, baari, tms.
        "-Lautasen kanto ei ole työtä, se on tapa."
        Se on työ joka kuuluu henkilökunnalle, riippumatta siitä onko lautanen täynnä vai tyhjä.
        Miksi maksavan asiakkaan pitäisi tehdä se mikä kuuluu henkilökunnalle ?
        Palkkaa kuppilaasi tarpeeksi porukkaa äläkä kitise.


      • plokkariplokkaa

        "Tarjoilija vie ruoan ja juoman asiakkaan pöytään. "
        No...miksi se tarjoilija ei poistuessaan vie käytettyjä astioita tiskiin ?
        Näin toimitaan monissa ravintoloissa.


      • Raflanomistaja
        huono_tapa kirjoitti:

        Sinulla ei ole ravintolaa, se on kahvila, baari, tms.
        "-Lautasen kanto ei ole työtä, se on tapa."
        Se on työ joka kuuluu henkilökunnalle, riippumatta siitä onko lautanen täynnä vai tyhjä.
        Miksi maksavan asiakkaan pitäisi tehdä se mikä kuuluu henkilökunnalle ?
        Palkkaa kuppilaasi tarpeeksi porukkaa äläkä kitise.

        Tiskaajan työhön kuuluu tiskaus. Tiskaaja ei pysty tiskata jos palautuspisteellä ei ole tiskejä. Miten vaikeaa on ymmärtää tämä.


      • jan.jancuti
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Tiskaajan työhön kuuluu tiskaus. Tiskaaja ei pysty tiskata jos palautuspisteellä ei ole tiskejä. Miten vaikeaa on ymmärtää tämä.

        Palautuspiste täytyy siirtää tiskipaljun viereen, tarjoilija laittaa astiat siihen ja tiskari voi tiskata.
        Lopeta dokaaminen ja mene sinne baariisi kantamaan astioita;)


      • Raflanomistaja
        jan.jancuti kirjoitti:

        Palautuspiste täytyy siirtää tiskipaljun viereen, tarjoilija laittaa astiat siihen ja tiskari voi tiskata.
        Lopeta dokaaminen ja mene sinne baariisi kantamaan astioita;)

        Palautuspiste täytyy poistaa ja tilalle tiskikone. Sinne asiakkaat voivat laittaa astiansa. Tiskikoneessa on hihna joka menee sitten keittiöön. Nyt ei tarvitse kenenkään valittaa palautuspisteestä.


      • asiakas

        Halvemmalla pääset, kun lopetat kuppilayrittämisen!


      • köyhäätouhua
        Raflanomistaja kirjoitti:

        Palautuspiste täytyy poistaa ja tilalle tiskikone. Sinne asiakkaat voivat laittaa astiansa. Tiskikoneessa on hihna joka menee sitten keittiöön. Nyt ei tarvitse kenenkään valittaa palautuspisteestä.

        Paljon halvempi ratkaisu on tuoda tiskipalju palaustuspisteen paikalle. Kyltti seinään:
        "Ole hyvä ja tiskaa astiasi. Ei lisämaksua, sisältyy aterian hintaan"


      • Raflanomistaja
        asiakas kirjoitti:

        Halvemmalla pääset, kun lopetat kuppilayrittämisen!

        Miksi lopettaa? Astioiden vienti ei vie kauaa aikaa. Ne eivät paina paljoa. Selkä kestää kyllä viennin.


    • Raflanomistaja

      Harva asiakas uskaltaa kantaa. En tiedä mistä kantamisen pelko tulee. Osaatteko te kertoa?

      • avaa_nakkikioski

        Jos joskus perustat kuppilan, älä luule että maksava asiakas tekisi henkilökunnan hommia.


      • Raflanomistaja
        avaa_nakkikioski kirjoitti:

        Jos joskus perustat kuppilan, älä luule että maksava asiakas tekisi henkilökunnan hommia.

        Missän en ole sanonut asiakkaan tekevän töitä.


    • Raflanomistaja

      Kun perustin ravintolan niin tavoiteena on ollut asiakkaan tyytyväisyys. Palautuspiste tehtiin siksi että saamme tarjoilijat toimimaan nopeammin palvelutilanteissa. Palkkasin erikseen tiskaajan koska, miksi minä palkkaaisin tiskinkantajat erikseen? Tiskaaja on yksin tiskaamassa joka hoitaa hommansa helvetin nopeasti että tarjoilijat saavat jatkaa asiakkaan palvelemista. En tajua miksi te valitatte noin pienestä asiasta?

      En ole halunnut koskaan loukata asiakasta, mutta kyllä se kaaliin ottaa että ruvetaan haukkumaan,että surkea taso. Meillä käy paljon asiakkaita joille ei tule maailmanloppua kyseisestä asiasta. Miksi te tuutte tänne pätemään tasosta ja mollaamaan että väärä ammatti blaablaablaa kun teillä ei edes ole asiasta mitään hajuakaan.??? Aika säälittävää tulla vinkumaan asiasta!! Ei pahalla mutta hankkikaa elämä ja miettikää ennen kun rupiatte oikeasti haukkumaan

    • JotainRajaaKiitos

      Olet vajaa ja juttusi ovat häiriintyneen ihmisen juttuja.
      Tarjoilija ei tiskaa eikä tiskaaja tarjoile, tämä on fakta - tai kyseessä ei ole ravintola.
      Ravintolassa ei ola palatuspistettä eivätkä asiakkaat kanniskele lautasia tiskiin tai palatuspisteelle.

      Ravintola on eri asia kuin kouluruokala, vankila, varuskunta, ABC-huoltamo, pikaruokapaikka, sairaala tai joku muu laitosruokaa tarjoava.

      Hanki elämä, äläkä marise.

    • Raflanomistaja

      Kommenttien perusteella tarvitsette navigaattoria ja sitä kärryä koska ei nähtävästi ole älyä sekä voimaa viedä. Olen niin huolissani jos teiltä puuttuu kyseinen asia. Voisin tehdä siihen pöytään sellaisen kartan missä opastetaan palautuspisteelle. Teen kaikkeni jotta osaisitte tehdä tämän.

      • LopetaAjoissa

        Viisaampi ymmärtäisi lopettaa ajoissa, mutta "raflanomistaja" ei ymmärrä edes lopettaa. Älä tee mitään, ainakaan minun takia, en syö "ravintoloissa" joissa asiakas kanniskelee likaisia lautasia. Minä asioin oikeissa ravintoloissa.

        Eli hanki elämä ja lopeta marina - olmi.


    • Raflanomistaja

      Tänään muutimme asioita jotka saavat asiakkaat tyytyväisiksi. Jokainen asiakas joka tulee ravintolaani, saa selkätuen ja kärryn jolla viedä astiat palautuspisteelle. Nyt ei tarvitse kenenkään valittaa, että joutuisi kantamaan. Kärryillä viedään, ei kanneta.

    • Raflanomistaja

      Vaihtoehto 1
      Joudumme tilata siivouspalvelun jotta asiakkaiden jäljet saataisiin pois. Me emme tee asiakkaiden puolesta asioista, eli astioiden palautuspisteelle vienti.

      Vaihtoehto 2
      Tiskaaja irtisanotaan, hänelle ei ole enään töitä koska palautuspiste oli aina melkein tyhjä.

      Vaihtoehto 3
      Joudumme siis tehdä sopimuksen siivousfirman kanssa, että tulisivat päivän päätteeksi siivoamaan asiakkaiden jäljet.

      Vaihtoehto 4
      Tarjoilija veloittaa 10€ siitä, että he kantavat astiat palautuspisteelle.

      Vaihtoehto 5
      Tarjoilija sulkee ovet ja avaavat ovet vasta kun asiakkaat ovat vieneet astiat palautuspisteelle.

    • YritäYmmärtää

      Lopeta jo vajakki - hävisit tämän erän ja jatkamalla mokaat vain lisää.

      • asiakas

        Juu. olen samaa mieltä - tylsää ja itseään vahingoittavaa suunsoittoa baarin pitäjältä!


    • Omat.astiat.mukaan

      "Me emme tee asiakkaiden puolesta asioista, eli astioiden palautuspisteelle vienti".

      No siinä on ravintoloitsijalla asenne kohdallaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      65
      3326
    2. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      143
      2350
    3. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      92
      1878
    4. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      171
      1599
    5. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      88
      1478
    6. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      65
      1436
    7. Mitä harrastuksia kaivatullasi on?

      Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?
      Ikävä
      75
      1421
    8. Tiedän että käyt täällä

      Eräälle naiselle älä huoli en kerro kellekkään
      Ikävä
      71
      1216
    9. Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi

      Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂
      Ikävä
      77
      1140
    10. Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

      Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      Thaimaa
      35
      1098
    Aihe