Miksi nestekaasut on kylmiä?

antidenialisti

Totuudenkieltäjien mielestä tämä ei tietenkään liity millään tavalla ilmastoon. Mitä ilmakehä on. Se koostuu kaasuista, joita on erilaisia määriä. Ilmassa on 21% happea ja 78% typpeä. Loppu on lähinnä ns. kasvihuonekaasuja.

Miksi siis nesteytetyt kaasut on kylmiä. Miksi paineistetut kaasut on kylmiä, kun ne pääsee paineesta. Kaasuteollisuus tietää siihen vastauksen. Ne on kylmiä sen takia kun niistä on poistettu lämpö. Kylmyys on lämmön puuttumista. Avaruuden lämpötila on miinus 273.15 celsiusastetta. Siellä ei ole lainkaan lämpöä. Sen takia sitä lämpötilaa nimitetään absoluuttiseksi nollapisteeksi.

Nestemäisissäkin kaasuissa on lämpöä, koska ne on absoluuttisen nollapisteen yläpuolella. Kaasuyhtiö toimittaa kaasuja nestemäisenä, koska silloin se vie vähän tilaa.

Miten siitä nesteestä saadaan jälleen kaasua. Lisätään siihen lämpöä. Jos ilmastotieteen väittämät pitäisiu paikkansa lämmön lisääminen happeen ja typpeen olisi mahdotonta. Eihän ne väittämän mukaan sido siis absorboi lämpöä lainkaan.

Ilmastotieteen väittämän mukaan nestemäinen happi ja typpi pysyy ikuisesti nesteenä. Ilmastotieteen väittämän mukaan hiilidioksidi kyllä muuttuisi kaasuksi mutta happi ja typpi ei.

Miksi nestehappea säiytetään termospullon kaltaisessa säiliössä, jos se ei absorboi lämpöä.. Alkaisiko denialistileimaajallakin lamppu syttyä. Ilmastotieteellä ei ole syttynyt, vaikka kaikissa suurissa sairaaloissa on nestehappisäiliö. Sellaisia on teollisuudessakin.

Kaasuyhtiö AGA:n sivustolla sanotaan, että kun nestetyppi kaasuuntuu, se sitoo paljon lämpöä. Sitoa on sama kuin absorboida. Se on suomennos.

Nesteytetyn kaasun voi palauttaa kaasuksi ainoastaan lämmön avulla. Jotta neste muuttuisi kaasuksi, sen täytyy absorboida se lämpö. Se tapahtuu höyrystimessä. Minulla oli yhdessä autossa sellainen, kun ajoin nestekaasulla. Kaasu meni nestemäisenä moottoritilaan asti.

Tämän enempää rautalangasta tätä asiaa ei voi vääntää. Jos ei tästä ymmärrä niin sitten ymmärrys puuttuu täysin.

Mitä tämä sitten merkitsee ilmakehässä ja ilmastossa. Se meskitsee sitä, että kaasuyhtiöiden faktan mukaan ns. kasvihuoneilmiöstä aiheuttaa happi ja typpi 99%. Hiilidioksidi on merkityksetön koska sitä on vain 0,04%. Metaani on vielä merkityksettömämpi, kun sitä on vain 0,00017%.

Ilmastonmuutokset aiheuttaa aurinko. Mahdollisesti muukin avaruussäteily vaikuttaa. On olemassa teoria, että se vaikuttaisi pilvisyyteen.

31

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tobotti

      Onko sulla tietoo, minä vuonna seuraava auringon aiheuttama pieni jääkausi voisi alkaa?

      • antidenialisti

        Ei minulla ole sen kummempaa tietoa kuin että joku Venäläine ja myöskin Ruotsalaiset tiedemiehet on sellaista ennustaneet. Muutaman vuoden päästä se nähdään oliko 2013.2016 nousupiikki alkosoitto sille.2017 alkoi jyrkkä lasku. Ei näitä voi varmuudella ennustaa.

        Venäläiset ja Ruotsalaiset on pääterlleet tilastojen perusteella, että kylmempää olisi tulossa.
        Koska auringon toiminta on syklinen tilastoista voi päätellä jotakin. Jos haluat lisää tietoa, laita nettiin ilmastonmuutoshuijaus. Sieltä löytyy juttu professori Korholasta. Jutun lopussa on linkki Helsingin yliopiston sivustolle.

        Korhola kannattaa kyllä ilmastonmuutosoppia. mutta on asiallinen ja kriittinen. Siinä luennossa on paljon mielenkiintoista tietoa. Mielenkinntoisin on 2000 vuoden lämpötilakäyrä, joka on tehty jollain uudella menetelmällä.


      • iceageisheretostay

        Happipullon todistuksen mukaan se on jo alkanut. Et siis ole huomannut valtavia jäämassoja päälläsi? Minä olen asunut kellarissa turvassa varmuusvarastojeni kanssa jo kauan, siitä lähtien kun kuulin happipullon hirmuiset ennustukset.


      • olet.huono.trolli
        iceageisheretostay kirjoitti:

        Happipullon todistuksen mukaan se on jo alkanut. Et siis ole huomannut valtavia jäämassoja päälläsi? Minä olen asunut kellarissa turvassa varmuusvarastojeni kanssa jo kauan, siitä lähtien kun kuulin happipullon hirmuiset ennustukset.

        Missä tuollainen todistus on annettu?
        Ja miten jäämassat tähän liittyy?


    • "Ilmastotieteen väittämän mukaan nestemäinen happi ja typpi pysyy ikuisesti nesteenä. "

      En tiedä ilmastotieteilijöiden tuollaista väittäneen, mutta silti väite tuntuu jotenkin oikealta;)

      • Niin. Nestemäiset typpi ja happi pysyvät ikuisesti nesteinä, koska ne lämmitettäessä muuttuvat kaasujen kautta plasmaksi.

        Palstallemme näkyy saapuneen uusi tiedemies, kemian nero, kaasujen valtias, älyn Woikoski! :D


      • antidenialisti
        Kollimaattori kirjoitti:

        Niin. Nestemäiset typpi ja happi pysyvät ikuisesti nesteinä, koska ne lämmitettäessä muuttuvat kaasujen kautta plasmaksi.

        Palstallemme näkyy saapuneen uusi tiedemies, kemian nero, kaasujen valtias, älyn Woikoski! :D

        Väitteeni oli, että jos ilmastotieteen väittämät pitäisivät paikkansa happi ja typpi pysyisivät nesteinä. Koska ne lämmitettäessä muuttuu kaasuiksi, se todidtaa, että ne absorboi lämoöää ja kyllä niistä edelleen lämmitettäessä tulee plasmaa. Sitä lämpötilaa en tiedä. Voi olla miljoonia asteita.

        Tähän asiaan nyt ei tarvitty mitään tieteen tekemistä. Faktan hiilidioksidista sain Woikoskelta ja kehoituksen käyttää nettiä. Sieltä ne loput faktat sitten löytyi. Tarvittiin myöskin käytännön kokemusta kaasuista. Sen avulla osasi etsiä oikeita faktoja ja hylätä väärää tietoa.

        Minä vain hyödynsin muiden tekemää tieteellistä tutkimusta, joka on ilmeiseti tehty viimeistään 1930-luvulla. Ilmastotiede ei ole sitä hyödyntänyt. Ilmastotiede on pitäytynyt vanhoissa "faktoissaan" jotka on jo 1930-luvulla kaasuteolisuus kumonnut.

        Se minun tutkimukseni, jota voisi nimittää tieteelliseksi on turhan monimutkainen selitettäväksi tässä. Se kuitenkin todistaa, että maan ilmakehässä on järjestelmä, joka pitää lämötilaa kurissa jatkuvasti. Sitä on alettu oivaltaa vasta viime vuosikymmenellä.

        Muunmuassa hurrikaanit on osa sitä järjestelmää. Kaikki käyttämäni tieto on ollut olemassa pitkään. Minä vaan yhdistin palikat koknaisuudeksi. Näillä palstoilla ole kertonut vain niistä osatekijöistä.

        Minulla on useita ammateja joista viimeisin oli vaativin. Siinä jouduin koodaamaan ohjelmia. Ilmaston toiminnan selvittämisessä tarvittiin neliulotteista ajattelua. Se on minun vahvuuteni.


    • Kuten sinulle on jo kerrottu, ilmastonmuutoksessa on kysymys lämpöSÄTEILYN absorptiosta. Sinä puhut muista lämmön siirtymistavoista kuten johtumisesta ja konvektiosta.

      • antidenialisti

        Mitähän sinä oikein kuvittelet minusta. Sinä yrität hämmentgää noilla vieraskielisillä termeillä. Etkö sinä tajua, että minullahan on netti auki. Sieltä löytyy kyllä suomenkieliset selitykset kaikille termeille.

        Olet kyllä ymmärtänyt pahasti väärin tuon absorboinnin. Se on yleisnimitys sille, kun lämpöä sitoutuu johonkin aineeseen. Se lämpö taas voi tulla hyvinkin monessa muodossa ja tavalla. Jos sinulla nyt joku ammatti on niin ilmeisesti vain yksi. Minä taas olen moniammattilainen, joka on aktiiviosesti seurannut moniakin tieteitä vuosikymmeniä.

        Netissä on pitkä tieteellinen artikkeli, millä tavalla erilaiset lämpösäteilyt absorboituu, ja säteilee. Siinäkin asiassa ilmastotieteen vanha näkemys on väärässä. Asia on paljon monimutkaisempi.

        Sun on sitä artikkelia turha lukea, kun et edes minua ymmärrä oikein.. Tuossa aloituksessa käsittelin ainoastaan yhtä osa-aluetta lämpöopista. Sinä yrität esittää tietävää kaverille, joka tietää paljon enemmän.

        Aivan ilmeisesti sinulta puuttuu kokonaiskuva. Ei noilla irrallisilla tiedoilla pääse yhtään mihinkään. Kaikki ilmastotieteen vanhat väittämät on pötyä. Totuuden löytää kyllä netistä kun osaa etsiä.

        Minä tunnen kyllä kaikki lämmön siirtymistavat, mutta minä tiedän ne käytännön kokemuksen kautta. Tiedän myöskin suurimman osan suomenkielisiä termejä. Minä tiedän asiasta enemmän kuin ilmastotiede, ja voin tarvittaessa tarkistaa mieheltä, joka tietää lämpöopista hurjan paljon enemmän kuin ilmastotiede.

        Eihän ilmastotiede tiedä yhtään mitään todellista lämpöopista. Kaikki todellinen tieto on muilla aloilla. Ilmastotiede on sitoutunut aivan liian vanhaan ja epämääräiseen tietoon.

        Se kaikista suurin virhe on väittämä, ettei happi ja typpi absorboi laionkaan lämpöä. Ilmastotieteen väittämän mukaan ne ei absorboin auringosta tulevaa lyhytaaltoista säteilyä,
        mutta ei myöskään maasta tulevaa pitkäaaltoista säteilyä. Todellisuudessa asia on hurjan paljon monimutkaisempi.


      • Niinistö1234578
        antidenialisti kirjoitti:

        Mitähän sinä oikein kuvittelet minusta. Sinä yrität hämmentgää noilla vieraskielisillä termeillä. Etkö sinä tajua, että minullahan on netti auki. Sieltä löytyy kyllä suomenkieliset selitykset kaikille termeille.

        Olet kyllä ymmärtänyt pahasti väärin tuon absorboinnin. Se on yleisnimitys sille, kun lämpöä sitoutuu johonkin aineeseen. Se lämpö taas voi tulla hyvinkin monessa muodossa ja tavalla. Jos sinulla nyt joku ammatti on niin ilmeisesti vain yksi. Minä taas olen moniammattilainen, joka on aktiiviosesti seurannut moniakin tieteitä vuosikymmeniä.

        Netissä on pitkä tieteellinen artikkeli, millä tavalla erilaiset lämpösäteilyt absorboituu, ja säteilee. Siinäkin asiassa ilmastotieteen vanha näkemys on väärässä. Asia on paljon monimutkaisempi.

        Sun on sitä artikkelia turha lukea, kun et edes minua ymmärrä oikein.. Tuossa aloituksessa käsittelin ainoastaan yhtä osa-aluetta lämpöopista. Sinä yrität esittää tietävää kaverille, joka tietää paljon enemmän.

        Aivan ilmeisesti sinulta puuttuu kokonaiskuva. Ei noilla irrallisilla tiedoilla pääse yhtään mihinkään. Kaikki ilmastotieteen vanhat väittämät on pötyä. Totuuden löytää kyllä netistä kun osaa etsiä.

        Minä tunnen kyllä kaikki lämmön siirtymistavat, mutta minä tiedän ne käytännön kokemuksen kautta. Tiedän myöskin suurimman osan suomenkielisiä termejä. Minä tiedän asiasta enemmän kuin ilmastotiede, ja voin tarvittaessa tarkistaa mieheltä, joka tietää lämpöopista hurjan paljon enemmän kuin ilmastotiede.

        Eihän ilmastotiede tiedä yhtään mitään todellista lämpöopista. Kaikki todellinen tieto on muilla aloilla. Ilmastotiede on sitoutunut aivan liian vanhaan ja epämääräiseen tietoon.

        Se kaikista suurin virhe on väittämä, ettei happi ja typpi absorboi laionkaan lämpöä. Ilmastotieteen väittämän mukaan ne ei absorboin auringosta tulevaa lyhytaaltoista säteilyä,
        mutta ei myöskään maasta tulevaa pitkäaaltoista säteilyä. Todellisuudessa asia on hurjan paljon monimutkaisempi.

        Kertaan vielä: ilmatieteen mukaan happi ja typpi eivät absorboi maanpinnasta SÄTEILEMÄLLÄ lähtevää lämpöä, mutta hiilidioksidi absorboi.

        Onko tämä väittämä mielestäsi väärä? Kerro nyt ihmeessä! Muuten luulemme sinua ihan pöljäksi.


      • antidenialisti

        Se väittämä on väärä, koska asia on paljon monimutkaisempi. Tuo on 1800-luvulla keksitty väittämnä, joka on kauan sitten todistettu perättömäksi. En minä ole sitä todistanut perättömäksi. Sen on tehneet minua oppineemmat miehat.

        Minä ymmärrän kuitenkin asiasta sen verran,, että tiedän heidän olevan oikeassa. Minä ymmärrän käytännön kokemuksen kautta, että he on oikeassa. Minulla on tukena myöskin lämpöopin erityisasantuntijan kanta. Hän on tekniikan tohtori.


      • Niinistö1234578
        antidenialisti kirjoitti:

        Se väittämä on väärä, koska asia on paljon monimutkaisempi. Tuo on 1800-luvulla keksitty väittämnä, joka on kauan sitten todistettu perättömäksi. En minä ole sitä todistanut perättömäksi. Sen on tehneet minua oppineemmat miehat.

        Minä ymmärrän kuitenkin asiasta sen verran,, että tiedän heidän olevan oikeassa. Minä ymmärrän käytännön kokemuksen kautta, että he on oikeassa. Minulla on tukena myöskin lämpöopin erityisasantuntijan kanta. Hän on tekniikan tohtori.

        No tulihan se sieltä. Nykyfysiikan perusteet kumoava väite!

        Huhheijaa ja rommia pullo!!! Fysiikan Npbel tulossa Suomeen!!!!


      • Tosipaljo
        Niinistö1234578 kirjoitti:

        No tulihan se sieltä. Nykyfysiikan perusteet kumoava väite!

        Huhheijaa ja rommia pullo!!! Fysiikan Npbel tulossa Suomeen!!!!

        Onko jönssi voittanut fysiikan noobelin arpajaisissa, vai mitä elämöit?
        Kerroppa vielä, että pystyykö peltikatto absorboimaan maan pinnasta säteilemällä lähtevää lämpöä?
        Ja jos ei pysty, niin mikä sen estää?

        Ja muille tiedoksi, että jönssi välillä kirjoittelee jostain syystä tuolla "Niinistö1234578" nimimerkillä.


      • antidenialisti
        Tosipaljo kirjoitti:

        Onko jönssi voittanut fysiikan noobelin arpajaisissa, vai mitä elämöit?
        Kerroppa vielä, että pystyykö peltikatto absorboimaan maan pinnasta säteilemällä lähtevää lämpöä?
        Ja jos ei pysty, niin mikä sen estää?

        Ja muille tiedoksi, että jönssi välillä kirjoittelee jostain syystä tuolla "Niinistö1234578" nimimerkillä.

        Hyvä tietää. Kyllä tuo Niinistön teksti on ollutkin jönssähtävää. Suurin osa kommentoijista onkin sitä laatua, että joku termi on löydetty sattumalta netistä tai kuultu kaverilta ja sitten esitetään hirveän tietävää.


      • Tosipaljo
        Tosipaljo kirjoitti:

        Onko jönssi voittanut fysiikan noobelin arpajaisissa, vai mitä elämöit?
        Kerroppa vielä, että pystyykö peltikatto absorboimaan maan pinnasta säteilemällä lähtevää lämpöä?
        Ja jos ei pysty, niin mikä sen estää?

        Ja muille tiedoksi, että jönssi välillä kirjoittelee jostain syystä tuolla "Niinistö1234578" nimimerkillä.

        Miksi jönsseli ei vastaa?
        Onko liian vaikeaa ilmaston tietävimmälle asijantuntialle?


    • kaasutieteendosentti.evp

      Kyllä kylmenemishörhön hätäpäissään päästelemät punaruskeat suolikaasut on aika kuumia!

    • voittamaton.kaksikko

      Dunning-Kruger

    • Perusfysiikkahukassa

      Vähän te ootte neroja ; D ;D

      Mitäs jos kuitenkin tutustuisitte ensin perusfysiikkaan ja esim. Ideaalikaasujen tilayhtälöihin? Ehkä kirjoituksiinne tulee sen jälkeen edes hivenen tolkkua...

      Ilmastonmuutos ja nestekaasun kiehuminen ovat katsos eri asioita. Kiehuminen sitoo lämpöä, mihin esimerkiksi kylmälaitteiden toiminta perustuu.

      • antidenialisti

        On se näköjää kiva kirjoitella kaikenlaista potaskaa. Katsoin mitä Wikipedia sanoo ideaalikaasuista. Näyttää saman luokan asialta kuin se mitä joku tuekseni tullut kirjoitti taannoin.

        Hän kysyi paljonkop lämpenee kuutiometri vettä, kun siihen laitetaan 280 millilitraa kiehuvaa vettä. Sinä et ehkä ymmärrä, mitä hän tarkoitti. Minä vähän tarkensin häntä, että se olisi nykyään 400 millilitraa. Millilitra on miljoonasosa,kuutiometristä.

        Toisin sanoen tuo ideaalikaasun tilayhtälö on suurinpiirtein kuin hyttysen paska itämeressä isojen asioiden rinnalla. Meillä päin sitä nimitettiin pilkunnussimiseksi.

        Sinä näköjään yrität väittää, että kaasun kyky absorboida lämpöä päättyy siihen kun se kiehuu. Se kuule sitoo lämpöä kunnes se on plasmaa. Jos et ymmärtänyt niin ole ymmärtämättä.

        Minä olen vaan yrittänyt kansanomaistaa asioita joilla ihmisiä on retkutettu oikein urakalla. Perusfysiikkahukassa kuullu ilmeisesti siihen retkuttajien leiriin niinkuin myös jöns.

        Minulla sattuu olemaan hallussa paljonko oikeasti mikäkin kaasu absorboi lämpöä. Se tieto löytyy kaasuyhtiöistä. Sen tiedon mukaan toimii myös teollisuus. Höpsistieteet on erikseen.


      • ilmiselvätotuus

        Väittääkö Perusfysiikkahukassa aivan tosissaan, että typpi jää kiehumisen jälkeen lämpötilaan miinus 195.8 ja happi lämötilaan miinus182,9. Kyllä ne taatusti lämpenee siis absorboi lämpöä senkin jälkeen, kunnes saavuttaa ympäristön lämpötilan. Tämä on sitä tiedon soveltamista.

        Kyllä kylmälaitteissa kaasu pysyy kaasuna. Ei paine nouse niin paljon, että se nesteytyisi. Minä tein kylmiön kompsessorista paineilmakompressorin. Yhdessä pyöräkorjaamossa käytettiin jääkaapin kompressoria renkaiden täyttöön.


    • Niinistö1234578

      On ne kaikki maailman ilmastontutkijat tyhmiä.

      Tai ainakin joku tässä nyt on tosi tyhmä.

      • Tosipaljo

        No sinähän se olet, etkö jo viimein ymmärrä?


    • äläruokirölliä

      Älkää ruokkiko trollia.

    • antiantidenialisti

      Kaasun lämpökapasiteetti, höyrystymis- tai sulamislämpö ei ole se syy miksi ilmasto lämpiää. Se on kasvihuoneilmiö. Aurinko säteilee keskimäärin lyhyemmän aallonpituuden säteilyä eli valoa, infrapunasäteilyä ja ultravuoleytisäteilyä, jotka lämmittävät maan pintaa. Maa lämpiää ja säteilee takaisin pääosin infrapunasäteilyä (pidempiaaltoista, nk. mustan kappaleen säteilyä myös). Tämä säteily heijastuukin enemmän takaisin hiilidioksidin takia ja maa siis lämpiää keskimäärin kunnes mustan kappaleen säteilyn spektri muuttuu lyhytaaltoisemmaksi lämpenemisen takia ja maa on tasapainossa sisään ja ulossäteilyssä. (eli kuin hehkulampussa, matalla jännnitteellä ja lämmöllä valo on oranssimpaa ja lyhytaaltoisempaa, kun jännite nousee, valon energia nousee ja väri muuttuu, lanka ei sula koska sen lähettämä mustan kappaleen säteily eli valo kylmentää sitä). Sama ilmiö on myös pilvisenä yönä havaittavissa, lämpötila on usein korkeampi kun kirkkaana, koska ulossäteily heijastuu pilvistä takaisin. Kyllä tutkijat tietää mistä puhuvat!

      • antidenialisti

        Enpä tiedä viitsiikö tuohon ulkoa opittuun hölynpölyyn edes vastata. Mitä tuolla on muka tekemistä minun aloituksen kanssa. Valtaosan minä noista asioista tiedän ja netistä löytyy loput. Aloituksessa oli kysymys faktatiedon soveltamisesta.

        Minulla on käytettävissä maailmanluokan asiantuntija. Hän ei usko ilmastonmuutosoppiin. Hän ei myöskään usko ilmaston mallintamiseen tietokoneella ja hän on sentään maailman suosituimman mallinnuksen kehittäjä. Hän tietää myös faktat kaasuista.

        Mistähän vihreiden oppikirjasta sinä nuo jutut kopsasit. Oli kammottavaa kuunnella eilen Kultaranta keskustelua. Vakaumuksen rintaäänellä puhuttiin ilmaston tulevaisuudensta. vaikka tietotaso asiasta oli nolla. Tuli mieleen se vanha lastenlaulu kaksi pientä elefanttia. Kun seurataan toisiaan niin kierretään kehää.

        Kaikki tuo mitä kirjoitit on taatusti tutkittu, mutta miten se liittyy ilmaston tulevaisuuteen. Ei taatusti mitenkään. Olennaista on tiedon oikea soveltaminen.

        Kun väärin soveltaa ja pistää joukkoon vielä silkkaa valetta voi kehittää vaikka minkälaisen kauhukuvan. Niitä kauhukuvia on nyt markkinoitu oikein urakalla aluksi vihreiden toimesat ja sitten siihen meni muutkin mukaan. Täydellinen piittaamattomuus seurauksista.

        On vanha sanonta: Kun lähtee sutta pakoon, tulee karhu vastaan. Ilmastonmuutoskeskustelussa eri paeta edes sutta. Siimä yritetään paeta omaa varjoa. Kuinkahan kauhea sapelihammastiikeri tulee vastaan. Nekinhän on nykyään pelkkä oletus.

        Sinäkin nyt ilmeisesti yrität väittää, ettei kaasu enään höyrystymisen jälkeen absorboi lämpöä. jääkö typpi höyrystymisen jälkeen muka siihen höyrystymislämpötilaan.

        Väitit että kyllä tutkijat tietää mitä puhuu. Riippuu tutkijasata. Tutkijanahan voi esiintyä vaikka ei olisi tutkinut aihetta lainkaan. Lisäksi muuttuuko tutkijan tulokset arvottomiksi jos ne on saatu laboratoriossa 90 vuotta sitten ja teollisuus niitä tuloksia soveltaa edelleen.

        Sellaista tutkimustietoa minä olen soveltanut. Vihreät soveltaa vielä vanhempaa hatusta vedettyä tietoa. Valitettavasti sitä käyttää myös teoreettinen ilmastotiede. Sitä tietoa ei mikään laboratorio tunnusta. Se huuhaatieto löytyy kun kirjoittaa nettiin kasvihuonekaasut.

        Tieteestä jotakin tietävä huomaa sen heti huuhaaksi. Tieteeline fakta ei koskaan ole niin epämääräistä. Minä huomasin sen jo ennen nettiaikaa 1970-luvulla, kun tutustuin siihen ensimmäisen kerran.


      • antiantidenialisti

        Niin, eihän taivaskaan ole sininen kun se ei sirota sinistä valoa. Tuskin uskot edes tutkimuksiin minkä pohjalta nämö tietotekniset laitteemne on keksitty. Et varmaan voi käynnistää auton moottoria kun kaasun tilanyhtälö ei pidä paikkaansa. Kasvihuoneessa mihin paistaa aurinko on myös sama lämpötila mikä ulkona. Kukaan ei väitä ettei kaasut sido lämpöä, ei fyysikot eivätkä ilmastotieteilijät. Mutta kävin kasvihuoneessa ja olihan siellä lämmin, miksiköhän?


    • Epämääräistä tässä on vain sinun lässytyksesi.

      Mistä noita jatkuvasti sikiää?

      Hohhoijaa.

      • antidenialisti

        Eipä jönsiltä koskaan mitään asiallista irtoa. Kirjoitustaito näyttää jotenkuten olevan hallussa. Mietenkähän lienee lukutaidon kanssa. Luetun ymmärtäminen ainakin ontuu pahasti.


    • Niinistö1234578

      Lopeta tuon lööperin kirjoittaminen tälle tiedepalstalle!

      • Tosipaljo

        Ohjeesi ei koske sinua itseäsi?


      • antidenialisti
        Tosipaljo kirjoitti:

        Ohjeesi ei koske sinua itseäsi?

        Ymmärtääköhän jöns tuon kysymysmerkin merkityksen kun on niin hirveän tieteellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe