Kaiken pahan alku ja juuri?

Deny

"Ilmastonmuutos ei näy Tyynellämerellä pelkästään länsimaita järkyttäneinä jätelauttoina, vaan sen seurauksena on vaarassa tuhoutua kokonaisia maita ja kansakuntia."

https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/kuka-voisi-adoptoida-kokonaisen-saarivaltion-ihmiset-ilmastonmuutos-hukuttaa-kiribatin-ihmiset-kayttavat-laguunia-vessana-201019859

No nyt jo jätelautatkin laitetaan ns. ilmastonmuutoksen piikkiin.
Mitähän seuraavaksi? ..ehkäpä alkoholin turistituonti ja kovien huumeiden yleistyminen.

15

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmiselvätotuus

      Kovien huumeiden yleistyminen saattaa kyllä' mennä ILMASTONMUUTOSUUTISOINNIN piikkiin. Sillähän on riistetty ihmisiltä tulevaisuudentoivo. Lisäksi se jatkuva ahdistelu kauhujutuilla aiheuttaa monenlaisia sairauksia. Se aiheuttaa taloudellista vahinkoa mm sairaslomien muodossa.

      Psyykensairaudet on lisääntyneet vuodessa 16% ja trendi on ollut nouseva jo pitkään. Asiantuntijatkaa ei vaan osaa yhdistää oirehdintaa katastrofiuutisointiin. Ehkä he itsekin uskoo ilmastonmuutosoppiin. Pukki kaalimaan vartijana.

      Minä kun en usko uhkakuviin osaan ajatella toisin. Minulla on niistä asioista vuosikymmenjien kokemus. Olen lukenut asiasta parhaiden asiantutijoiden tekstiä ja seurannut kehitystä vuosikymmeniä. Minulla on myös alan koulutus.

      Nykyään oireilee jo lapsetkin mikä on uutta. Siitä oli kerrottu radiossa. Sitä kauhukuvien kylvämistä vaan ei ole millään saanut loppumaan.

      Suurin osa niistä uutisista on tosi outoja. Jo pelkällä maalaisjärjellä ymmärtää uhkakuvien mahdottomuuden. Kun kaivaa faktat esille ja käyttää laskinta paljastuu totuus.

      Yleensä juttuun on uitettu joku faktakin niinkuin oli Kokkosen jutussa etelämantereesta. Tottahan se on, että 360 miljardia tonnia vettä nostaa teoriassa merenpintaa yhden millimetrin. Montako rannikkokaupunkia se hukuttaa tuhannessa vuodessa. Suomessa nousee maa saman vessan sadassa vuodessa. Että sellaista vedätystä suurilla luvuilla.

      • Deny

        Totta näyttäisi olevan.
        Kaikenlainen uhkakuvia luova uutisointi pitäisi jollain konstilla saada kuriin. Eihän siinä ole mitään tolkkua. Samanlaista kuin maallikkoennustajien juhannussään voivottelu, ja kansa ahdistuu.


      • ilmiselvätotuus

        Minä olen niitä uhkakuvia yrittänyt jo vuoden tukahduttaa kun psyykentuntemukseni takia ymmärrän mitä ne aiheuttaa, Ne seuraukset näkyy jo tilastoissa. Asiantuntijatkaan ei vaan ymmärrä miksi on yhä enemmän ahdistuneita ja masentuneita ja erilaisista kumnmallisista oireyhtymistä kärsiviä.

        Aalto yliopisto nosti keväällä esille ilmastonmuutosahdistuksen, mutta hyvin pian se vaiettiin. Muutaman kerran sitä käsiteltiin telkkarissa. En tiedä, onko asia edennyt lainkaan.

        Minulle asia tuli ajankohtaiseksi 2017 keväällä, kun aloin seurata nettisivustoja ja samaan aikaan oli telkkari auki. Huomasin, että uutisointi oli todella hirveää, kun sitä ajattelee vastaanottajan kannalta.

        Minä kun en ole koskaan uskonut ilmastonmuutosuhkaan, niin minua alkoi ahdistaa sen uutisoinnin vaikutus muihin ihmisiin. Tiesin sen varmuudella aiheuttavan ahdistusta ja masennusta ja niiden seurauksena kaikenliasia muita sairaustiloja.

        Täytyy ottaa huomioon, että me ihmiset olemme erilaisia. Ei siitä kaikki ahdistu ja masennu. Nekin pitäisi ottaa huomioon, joille niin käy.


    • näin.se.on
    • PierreReview_

      Onhan tuo nyt aivan päätön agw-pökäle väittää ilmastonmuutoksen näkyvän Tyynenmeren jätelauttoina.

      Varsin omituinen on tämäkin:
      https://yle.fi/uutiset/3-10259552
      YLE kertoo Mount Everestin rinteiden olevan täynnä roskaa ja jätteitä. Ja ilmastonmuutoksen piikkiin tämäkin ainakin osittain.
      "Tänä vuonna jo 600 turistia on vieraillut Everestillä. Kiipeilyturistien kasvava määrä on kuitenkin vain yksi syy ympäristön saastumiselle. Ilmastonmuutoksen takia Everestin jäätiköt sulavat ja paljastavat vanhoja jätekerrostumia, jotka ovat kertyneet sen rinteille vuosien saatossa."

      Eli ilmastonmuutos saastuttaa paljastamalla vanhoja jätteitä. Toimittaja ei ehkä tullut huomanneeksi, että normaalin logiikan mukaan silloin vuosia tai vuosikymmeniä sitten, kun nuo jätteet sinne Everestin rinteille joutuivat, oli vähintäänkin yhtä lämmintä kuin nyt (tai lämpimämpää), sen jälkeen tuli kylmempää ja jää peitti ne, ja nyt taas lämpimämpää, jolloin ne paljastuvat. Ilmaston syklisyyttä, ei siis tietoakaan mistään lätkämailasta.

      • totuudenlöytäjä

        Sinä sitte isket aina asian ytimeen. Oli kammottavaa kuunnella Kultarantakeskustelua eilen ilmastoasiassa. Aivan selvästi päättäjillekin on menneet kaikki mahdolliset valeuutiset jakeluun.. Mitä meillä on edessä. On kuin joku vieras valta olisi kaapannut ihmismielet valtaansa.

        Tuli elävästi mieleen yksi tieteistarina 1970-luvulta. Siinä oli avaruuden hirviöitä, jotka siirsi sielunsa ihmisiin ja alkoi ajaa heidäön kauttaan ihmiskunnalle vahingollisia päämääriä. Tilanne muistuttaa tieteistarinaa siinäkin mielessä, että meitä kriitikoita on vähän.

        Siinä tarinassa oli yksi mies jolla oli sellaisia erityisominsisuuksia. että hän pystyi omalta osaltaan estämään sen aivoryöstön. Hänen avullaan pystyttiin sitten vastaiskuun joka laukaisi kriisin.

        Täytyy vissiin lukea tieteistarinoita, jotta ymmärtäisi tarinan ja todellisuuden eron. Sellaiset, jotka ei ole lukeneet, hyväksyy kritiikittä todeksi aivan mitä vaan. Tuli siinä keskustelussa esille sekin, että metaani on hirveän paha kasvihuonekaasu.

        Kuulin sen tarinan vihreältä ystävältäni talvella. Hän kuitenkin on järjissään, Kun ilmoitin hänelle todelliset lukemat, hän totesi vaan, että jollekin on tullut kahden pilkun virhe. Joku lo lukenut luvun 2,22 niinkuin se olisi 222 ja pannut jutun liikkkeelle.

        Nyt siihen uskoo Euroopan päättäjätkin. Missä on järki. Juttu on sellainen, että metaani on yli 200 kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi. Totuus on, että metaani on 2,64 kertaa vpoimakkaampi kuin hiilidioksidi. Tietysti tuonkin voi lukea väärin, jos ei ymmärrä pilkun merkitystä luvussa.

        Semmonen pohja niillä ilmastonmuutosuskovaisten jutuilla on. Luetaan väärin. Ymmärretään väärin. Sitten pannaan kauhujuttu kiertämään. Ei njykyään voi luottaa mihinkään. Aina täytyy tarkistaa itse, ja käyttää omaa päätä.

        Yleisohjeena voisi sanoa, että kaikki kauhujutut on 90% varmuudella pötyä. Minä olen kyseenalaistanut myös uskovaisten ennustuksia ja ollut tähän asti aina oikeassa. Uskonto tuosta ilmastonmuutosopistakin on tullut.

        Uskonto on sellainen oppi, jonka kritisointi pyritään tukahduttamaan. Totuus on tuolla ulkona. On minulle uskontokin tuttu asia. Sen takia olen havainnut jo kauan sitten ilmastonmuutosopissa kiihkouskonnon piirteet. Kieltäminen on tuomittua. Kritiikki on tuomittua. Tutkiminen on tuomittua. Täytyy vaan uskoa mitä sanotaan.


      • näin.se.on
        totuudenlöytäjä kirjoitti:

        Sinä sitte isket aina asian ytimeen. Oli kammottavaa kuunnella Kultarantakeskustelua eilen ilmastoasiassa. Aivan selvästi päättäjillekin on menneet kaikki mahdolliset valeuutiset jakeluun.. Mitä meillä on edessä. On kuin joku vieras valta olisi kaapannut ihmismielet valtaansa.

        Tuli elävästi mieleen yksi tieteistarina 1970-luvulta. Siinä oli avaruuden hirviöitä, jotka siirsi sielunsa ihmisiin ja alkoi ajaa heidäön kauttaan ihmiskunnalle vahingollisia päämääriä. Tilanne muistuttaa tieteistarinaa siinäkin mielessä, että meitä kriitikoita on vähän.

        Siinä tarinassa oli yksi mies jolla oli sellaisia erityisominsisuuksia. että hän pystyi omalta osaltaan estämään sen aivoryöstön. Hänen avullaan pystyttiin sitten vastaiskuun joka laukaisi kriisin.

        Täytyy vissiin lukea tieteistarinoita, jotta ymmärtäisi tarinan ja todellisuuden eron. Sellaiset, jotka ei ole lukeneet, hyväksyy kritiikittä todeksi aivan mitä vaan. Tuli siinä keskustelussa esille sekin, että metaani on hirveän paha kasvihuonekaasu.

        Kuulin sen tarinan vihreältä ystävältäni talvella. Hän kuitenkin on järjissään, Kun ilmoitin hänelle todelliset lukemat, hän totesi vaan, että jollekin on tullut kahden pilkun virhe. Joku lo lukenut luvun 2,22 niinkuin se olisi 222 ja pannut jutun liikkkeelle.

        Nyt siihen uskoo Euroopan päättäjätkin. Missä on järki. Juttu on sellainen, että metaani on yli 200 kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi. Totuus on, että metaani on 2,64 kertaa vpoimakkaampi kuin hiilidioksidi. Tietysti tuonkin voi lukea väärin, jos ei ymmärrä pilkun merkitystä luvussa.

        Semmonen pohja niillä ilmastonmuutosuskovaisten jutuilla on. Luetaan väärin. Ymmärretään väärin. Sitten pannaan kauhujuttu kiertämään. Ei njykyään voi luottaa mihinkään. Aina täytyy tarkistaa itse, ja käyttää omaa päätä.

        Yleisohjeena voisi sanoa, että kaikki kauhujutut on 90% varmuudella pötyä. Minä olen kyseenalaistanut myös uskovaisten ennustuksia ja ollut tähän asti aina oikeassa. Uskonto tuosta ilmastonmuutosopistakin on tullut.

        Uskonto on sellainen oppi, jonka kritisointi pyritään tukahduttamaan. Totuus on tuolla ulkona. On minulle uskontokin tuttu asia. Sen takia olen havainnut jo kauan sitten ilmastonmuutosopissa kiihkouskonnon piirteet. Kieltäminen on tuomittua. Kritiikki on tuomittua. Tutkiminen on tuomittua. Täytyy vaan uskoa mitä sanotaan.

        Edelleen tuon kaiken takana on rahan ja vallan tavoittelu.
        Silloin kauhistuttavat asiat toimivat tehokkaamiin, kuin totuus.


      • totuudenlöytäjä
        näin.se.on kirjoitti:

        Edelleen tuon kaiken takana on rahan ja vallan tavoittelu.
        Silloin kauhistuttavat asiat toimivat tehokkaamiin, kuin totuus.

        Varmasti sitä rahan ja vallan tavoitteluakin on mukana. mutta enemmän minä näen totaalista tietämättömyyttä, tyhmyyttä, ymmärtämättömyyttä ja laiskuutta. Ei viitsitä henkilökohtaisesti ottaa asioista selvää. On helpompi seurata jotain "asiantuntijaa"

        Minä olen aina seulonut asiantutijat tarkkaan. Kyllä hoitialalla oppi, että asiantuntijalla ja asiantuntijalla on ero. Apina uskoo apinaa. Minä pyrin aina alkuperäisille luotettaville riedon lähteille.

        Minulla on hyvin monesta alasta sen verran tietoa, että pystyn erottamaan toden ja valheen. Osaan ainakin epäilläL Lisäksi minä ymmärrä, että ihmisen ymmärrys on rajallinen. Niin se on minullakin. Kun ymmärtää oman rajallisuutensa, voi löytää enemmän totuuksia.


      • näin.se.on
        totuudenlöytäjä kirjoitti:

        Varmasti sitä rahan ja vallan tavoitteluakin on mukana. mutta enemmän minä näen totaalista tietämättömyyttä, tyhmyyttä, ymmärtämättömyyttä ja laiskuutta. Ei viitsitä henkilökohtaisesti ottaa asioista selvää. On helpompi seurata jotain "asiantuntijaa"

        Minä olen aina seulonut asiantutijat tarkkaan. Kyllä hoitialalla oppi, että asiantuntijalla ja asiantuntijalla on ero. Apina uskoo apinaa. Minä pyrin aina alkuperäisille luotettaville riedon lähteille.

        Minulla on hyvin monesta alasta sen verran tietoa, että pystyn erottamaan toden ja valheen. Osaan ainakin epäilläL Lisäksi minä ymmärrä, että ihmisen ymmärrys on rajallinen. Niin se on minullakin. Kun ymmärtää oman rajallisuutensa, voi löytää enemmän totuuksia.

        Juuri noin.
        Seuraa niitä, jotka etsivät totuutta, vältä niitä, jotka väittävät sen löytäneensä.


      • totuudenlöytäjä
        näin.se.on kirjoitti:

        Juuri noin.
        Seuraa niitä, jotka etsivät totuutta, vältä niitä, jotka väittävät sen löytäneensä.

        Täälläpäin on yksi, joka on etsinyt tietokonemallinnuksella totuutta 38 vuotta.. Olen hänen kanssaan keskustellut muutaman kerran puhelimessa. Hän sanoon, että vasta käytännön kokeissa paljastuu, kuinka lähelle mallinnus osui.

        Hän ei usko ilmaston mallintamiseen tietokoneella. Se on aivan liian monimutkainen. Hän ei myöskään usko ilmastomuutosteoriaan. Hän selvitti pyynnostäni faktat hiilidioksidin vaikutuksesta luonnossa. Minulla oli epäilys, mutta minulta puuttui muutama tieto.

        Tiesin että hiilidioksidin lisääntyminen on lisännyt valtavasti puiden kasvua. Halusin tietää mikä on kuolemanraja. Se on 200 ppm. 1800-luvulla oli 250-280 ppm. Oltiin siis varsin lähellä kuolemanrajaa, jonka alle jos pitoisuus, menee kasvit kuolee. Se on tutkittu tieto.


      • Deny
        totuudenlöytäjä kirjoitti:

        Sinä sitte isket aina asian ytimeen. Oli kammottavaa kuunnella Kultarantakeskustelua eilen ilmastoasiassa. Aivan selvästi päättäjillekin on menneet kaikki mahdolliset valeuutiset jakeluun.. Mitä meillä on edessä. On kuin joku vieras valta olisi kaapannut ihmismielet valtaansa.

        Tuli elävästi mieleen yksi tieteistarina 1970-luvulta. Siinä oli avaruuden hirviöitä, jotka siirsi sielunsa ihmisiin ja alkoi ajaa heidäön kauttaan ihmiskunnalle vahingollisia päämääriä. Tilanne muistuttaa tieteistarinaa siinäkin mielessä, että meitä kriitikoita on vähän.

        Siinä tarinassa oli yksi mies jolla oli sellaisia erityisominsisuuksia. että hän pystyi omalta osaltaan estämään sen aivoryöstön. Hänen avullaan pystyttiin sitten vastaiskuun joka laukaisi kriisin.

        Täytyy vissiin lukea tieteistarinoita, jotta ymmärtäisi tarinan ja todellisuuden eron. Sellaiset, jotka ei ole lukeneet, hyväksyy kritiikittä todeksi aivan mitä vaan. Tuli siinä keskustelussa esille sekin, että metaani on hirveän paha kasvihuonekaasu.

        Kuulin sen tarinan vihreältä ystävältäni talvella. Hän kuitenkin on järjissään, Kun ilmoitin hänelle todelliset lukemat, hän totesi vaan, että jollekin on tullut kahden pilkun virhe. Joku lo lukenut luvun 2,22 niinkuin se olisi 222 ja pannut jutun liikkkeelle.

        Nyt siihen uskoo Euroopan päättäjätkin. Missä on järki. Juttu on sellainen, että metaani on yli 200 kertaa voimakkaampi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi. Totuus on, että metaani on 2,64 kertaa vpoimakkaampi kuin hiilidioksidi. Tietysti tuonkin voi lukea väärin, jos ei ymmärrä pilkun merkitystä luvussa.

        Semmonen pohja niillä ilmastonmuutosuskovaisten jutuilla on. Luetaan väärin. Ymmärretään väärin. Sitten pannaan kauhujuttu kiertämään. Ei njykyään voi luottaa mihinkään. Aina täytyy tarkistaa itse, ja käyttää omaa päätä.

        Yleisohjeena voisi sanoa, että kaikki kauhujutut on 90% varmuudella pötyä. Minä olen kyseenalaistanut myös uskovaisten ennustuksia ja ollut tähän asti aina oikeassa. Uskonto tuosta ilmastonmuutosopistakin on tullut.

        Uskonto on sellainen oppi, jonka kritisointi pyritään tukahduttamaan. Totuus on tuolla ulkona. On minulle uskontokin tuttu asia. Sen takia olen havainnut jo kauan sitten ilmastonmuutosopissa kiihkouskonnon piirteet. Kieltäminen on tuomittua. Kritiikki on tuomittua. Tutkiminen on tuomittua. Täytyy vaan uskoa mitä sanotaan.

        "Aivan selvästi päättäjillekin on menneet kaikki mahdolliset valeuutiset jakeluun.."
        Toden totta, puolustusvoimillakin.

        https://yle.fi/uutiset/3-10183197


    • painukaajovit...un

      Kaiken pahan alku ja juuri on denialistit jotka yrittävät tarkoituksella selittää tiedettä väärin ja saada tavallinen kansalainen hämmennyksiin.Hämmentynyttä ihmistä on helppo rahastaa kaikella huuhaasoopalla.

      Tyypillinen denialisti on kommunisti-isän jälkeläinen.Suu käy mutta mitään järkeä ei siitä mölinästä erota.

      • ilmastonmuutoskriitikko

        Jäi vähän epäselväksi kannatatko ilmstonmuutosuskovaisia vai kriitikoita. Jos tuo oli lausunto ilmastonmuutosuskovaisista, niin pitänee paikansa ainakin osittain.

        Tuota denialisti sanaa käyttää kuitenkin lyömäaseena pääasiassa ilmastonmuutosuskovaiset. joita minä taas pidä denialisteina, kun avioidaan alkuperäisen määritelmän mukaan.


      • raidiasilmille

        Voit avioida asiaa miten haluat,lausunto oli ilmastonmuutoksen kieltäjistä.Tieteen loisia.


      • ilmiselvätotuus
        raidiasilmille kirjoitti:

        Voit avioida asiaa miten haluat,lausunto oli ilmastonmuutoksen kieltäjistä.Tieteen loisia.

        Teikäläiset aina väittää että kriitikot kieltää ilmastonmuutoksen. Missä on todisteet siitä kieltämisestä. Kriitikot vain antaa vaihtoehtoisen selityksen ilmiölle, joka on todellisuutta. Tuo kieltäjäksi leimaaminen on pelkkää panettelua.

        Kriitokot joita olen lukjenut on asiallisia, tietäviä ja korkeasti koulutettuja, Useilla on useita akateemisia oppiarvoja. Yksi on nelinkertainen diplomi-insinööri ja toiminut tukholman yliopistossa. 10v.

        Toinen on kehittänyt tietokonemallinnusta 38 vuotta. Nämäkö on niitä tieteen loisia. Etköhän sinä ole itse sitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe