Analyysia elokuvasta Kuutamosonaatti

2

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15320880/elokuvat-ja-alfat#comment-94167181

Dissident kirjoitti: "No kuutamosonaatin olen katsonut kyllä. Ja sillehän on joku kakkososakin, mutta siinähän ei oikeasti ole haettu mitään todellisuutta, vaan lähinnä kauhuleffatyyppistä fiktiivistä maisemaa...

Minä taas kun en mihinkään tasoajatteluun taivu, niin näen tuossa vaan miehen, jonka kasvu ei todellakaan ihmisenä ole sujunut loisteliaasti. Vaikka vastassa olisi kuinkan missi, ei tuollainen käytös ole missään määrin muuta kuin mielisairasta. Jopa se rauhallisempikin kohtaaminen jossain bussilla...

Missihän oli varsin tavallinen nainen... Ei käyttäytymisessä ollut mitään erikoisempaa. Mutta ikävä kyllä tuntuu tuoltaosin elokuvan olevan totta, että nainen saa pelätä miehiä oikeasti, ei oikeasti höperöiviä ja haparoivia ätmiksi nimittäviä epäsosiaalisia ujoja, vaan heikkoitsetuntoisia tavallisia miehiä. Niitä tuntuu piisaavan, kun katsoo katukuvaa ja iltapäivälehtien juttuja..."

Todellavaikeeta vastaa: Joo olen samaa mieltä, että elokuva kyllä kuvaa todellisuutta siinä, että naiset joutuu ehkä olemaan jonkin verran varovaisia miesten kanssa. Tämä on tietysti harmillista, jos nainen on joutunut pelkäämään miehiä ja sitten naista lähestyy joku mies, joka on oikeesti kiinnostunut eikä ollenkaan vaarallinen, niin nainen aikaisempiin kokemuksiin vedoten tietysti väistää. Tällaisessa tilanteessa molemmat häviävät.

Mä jatkan tätä vastausta myöhemmin. Tällaiset analyysit vie vähän energiaa ja nyt on vähän muita kiireitä. Yritän myös muihinkin viesteihin vastata tuossa elokuvakeskustelussa.

• No pelkotilat toisia kohti on kummankin sukupuolen koetinkivi.
        Mutta tahto saada jotain elämässä vie meitä vaikka minne etsimään sitä jotain. Typerintä on, että se on kokoajan mukana. Pitää löytää itsensä, että voi päästää toisen siihen vierelle. Muuten noi pelot toisesta vaanii mielessä kokoajan. Silloin ei luota itseensä.... se kun on outo ja tuntematon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      80
      5932
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      280
      4844
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2618
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      29
      2520
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      99
      1608
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1471
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1377
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1326
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      109
      1294
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1251
    Aihe