Analyysia elokuvasta Kuutamosonaatti

2

132

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15320880/elokuvat-ja-alfat#comment-94167181

Dissident kirjoitti: "No kuutamosonaatin olen katsonut kyllä. Ja sillehän on joku kakkososakin, mutta siinähän ei oikeasti ole haettu mitään todellisuutta, vaan lähinnä kauhuleffatyyppistä fiktiivistä maisemaa...

Minä taas kun en mihinkään tasoajatteluun taivu, niin näen tuossa vaan miehen, jonka kasvu ei todellakaan ihmisenä ole sujunut loisteliaasti. Vaikka vastassa olisi kuinkan missi, ei tuollainen käytös ole missään määrin muuta kuin mielisairasta. Jopa se rauhallisempikin kohtaaminen jossain bussilla...

Missihän oli varsin tavallinen nainen... Ei käyttäytymisessä ollut mitään erikoisempaa. Mutta ikävä kyllä tuntuu tuoltaosin elokuvan olevan totta, että nainen saa pelätä miehiä oikeasti, ei oikeasti höperöiviä ja haparoivia ätmiksi nimittäviä epäsosiaalisia ujoja, vaan heikkoitsetuntoisia tavallisia miehiä. Niitä tuntuu piisaavan, kun katsoo katukuvaa ja iltapäivälehtien juttuja..."

Todellavaikeeta vastaa: Joo olen samaa mieltä, että elokuva kyllä kuvaa todellisuutta siinä, että naiset joutuu ehkä olemaan jonkin verran varovaisia miesten kanssa. Tämä on tietysti harmillista, jos nainen on joutunut pelkäämään miehiä ja sitten naista lähestyy joku mies, joka on oikeesti kiinnostunut eikä ollenkaan vaarallinen, niin nainen aikaisempiin kokemuksiin vedoten tietysti väistää. Tällaisessa tilanteessa molemmat häviävät.

Mä jatkan tätä vastausta myöhemmin. Tällaiset analyysit vie vähän energiaa ja nyt on vähän muita kiireitä. Yritän myös muihinkin viesteihin vastata tuossa elokuvakeskustelussa.

• No pelkotilat toisia kohti on kummankin sukupuolen koetinkivi.
        Mutta tahto saada jotain elämässä vie meitä vaikka minne etsimään sitä jotain. Typerintä on, että se on kokoajan mukana. Pitää löytää itsensä, että voi päästää toisen siihen vierelle. Muuten noi pelot toisesta vaanii mielessä kokoajan. Silloin ei luota itseensä.... se kun on outo ja tuntematon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      877
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      865
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      78
      652
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    5. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      159
      635
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      615
    7. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      31
      590
    9. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      59
      580
    10. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      557
    Aihe