Analyysia elokuvasta Kuutamosonaatti

2

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15320880/elokuvat-ja-alfat#comment-94167181

      Dissident kirjoitti: "No kuutamosonaatin olen katsonut kyllä. Ja sillehän on joku kakkososakin, mutta siinähän ei oikeasti ole haettu mitään todellisuutta, vaan lähinnä kauhuleffatyyppistä fiktiivistä maisemaa...

      Minä taas kun en mihinkään tasoajatteluun taivu, niin näen tuossa vaan miehen, jonka kasvu ei todellakaan ihmisenä ole sujunut loisteliaasti. Vaikka vastassa olisi kuinkan missi, ei tuollainen käytös ole missään määrin muuta kuin mielisairasta. Jopa se rauhallisempikin kohtaaminen jossain bussilla...

      Missihän oli varsin tavallinen nainen... Ei käyttäytymisessä ollut mitään erikoisempaa. Mutta ikävä kyllä tuntuu tuoltaosin elokuvan olevan totta, että nainen saa pelätä miehiä oikeasti, ei oikeasti höperöiviä ja haparoivia ätmiksi nimittäviä epäsosiaalisia ujoja, vaan heikkoitsetuntoisia tavallisia miehiä. Niitä tuntuu piisaavan, kun katsoo katukuvaa ja iltapäivälehtien juttuja..."

      Todellavaikeeta vastaa: Joo olen samaa mieltä, että elokuva kyllä kuvaa todellisuutta siinä, että naiset joutuu ehkä olemaan jonkin verran varovaisia miesten kanssa. Tämä on tietysti harmillista, jos nainen on joutunut pelkäämään miehiä ja sitten naista lähestyy joku mies, joka on oikeesti kiinnostunut eikä ollenkaan vaarallinen, niin nainen aikaisempiin kokemuksiin vedoten tietysti väistää. Tällaisessa tilanteessa molemmat häviävät.

      Mä jatkan tätä vastausta myöhemmin. Tällaiset analyysit vie vähän energiaa ja nyt on vähän muita kiireitä. Yritän myös muihinkin viesteihin vastata tuossa elokuvakeskustelussa.

      • No pelkotilat toisia kohti on kummankin sukupuolen koetinkivi.
        Mutta tahto saada jotain elämässä vie meitä vaikka minne etsimään sitä jotain. Typerintä on, että se on kokoajan mukana. Pitää löytää itsensä, että voi päästää toisen siihen vierelle. Muuten noi pelot toisesta vaanii mielessä kokoajan. Silloin ei luota itseensä.... se kun on outo ja tuntematon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe