Analyysia elokuvasta Kuutamosonaatti

2

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15320880/elokuvat-ja-alfat#comment-94167181

Dissident kirjoitti: "No kuutamosonaatin olen katsonut kyllä. Ja sillehän on joku kakkososakin, mutta siinähän ei oikeasti ole haettu mitään todellisuutta, vaan lähinnä kauhuleffatyyppistä fiktiivistä maisemaa...

Minä taas kun en mihinkään tasoajatteluun taivu, niin näen tuossa vaan miehen, jonka kasvu ei todellakaan ihmisenä ole sujunut loisteliaasti. Vaikka vastassa olisi kuinkan missi, ei tuollainen käytös ole missään määrin muuta kuin mielisairasta. Jopa se rauhallisempikin kohtaaminen jossain bussilla...

Missihän oli varsin tavallinen nainen... Ei käyttäytymisessä ollut mitään erikoisempaa. Mutta ikävä kyllä tuntuu tuoltaosin elokuvan olevan totta, että nainen saa pelätä miehiä oikeasti, ei oikeasti höperöiviä ja haparoivia ätmiksi nimittäviä epäsosiaalisia ujoja, vaan heikkoitsetuntoisia tavallisia miehiä. Niitä tuntuu piisaavan, kun katsoo katukuvaa ja iltapäivälehtien juttuja..."

Todellavaikeeta vastaa: Joo olen samaa mieltä, että elokuva kyllä kuvaa todellisuutta siinä, että naiset joutuu ehkä olemaan jonkin verran varovaisia miesten kanssa. Tämä on tietysti harmillista, jos nainen on joutunut pelkäämään miehiä ja sitten naista lähestyy joku mies, joka on oikeesti kiinnostunut eikä ollenkaan vaarallinen, niin nainen aikaisempiin kokemuksiin vedoten tietysti väistää. Tällaisessa tilanteessa molemmat häviävät.

Mä jatkan tätä vastausta myöhemmin. Tällaiset analyysit vie vähän energiaa ja nyt on vähän muita kiireitä. Yritän myös muihinkin viesteihin vastata tuossa elokuvakeskustelussa.

• No pelkotilat toisia kohti on kummankin sukupuolen koetinkivi.
        Mutta tahto saada jotain elämässä vie meitä vaikka minne etsimään sitä jotain. Typerintä on, että se on kokoajan mukana. Pitää löytää itsensä, että voi päästää toisen siihen vierelle. Muuten noi pelot toisesta vaanii mielessä kokoajan. Silloin ei luota itseensä.... se kun on outo ja tuntematon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1518
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1155
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      106
      1071
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      953
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      827
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      181
      741
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      716
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      679
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      633
    Aihe