Analyysia elokuvasta Kuutamosonaatti

2

132

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15320880/elokuvat-ja-alfat#comment-94167181

Dissident kirjoitti: "No kuutamosonaatin olen katsonut kyllä. Ja sillehän on joku kakkososakin, mutta siinähän ei oikeasti ole haettu mitään todellisuutta, vaan lähinnä kauhuleffatyyppistä fiktiivistä maisemaa...

Minä taas kun en mihinkään tasoajatteluun taivu, niin näen tuossa vaan miehen, jonka kasvu ei todellakaan ihmisenä ole sujunut loisteliaasti. Vaikka vastassa olisi kuinkan missi, ei tuollainen käytös ole missään määrin muuta kuin mielisairasta. Jopa se rauhallisempikin kohtaaminen jossain bussilla...

Missihän oli varsin tavallinen nainen... Ei käyttäytymisessä ollut mitään erikoisempaa. Mutta ikävä kyllä tuntuu tuoltaosin elokuvan olevan totta, että nainen saa pelätä miehiä oikeasti, ei oikeasti höperöiviä ja haparoivia ätmiksi nimittäviä epäsosiaalisia ujoja, vaan heikkoitsetuntoisia tavallisia miehiä. Niitä tuntuu piisaavan, kun katsoo katukuvaa ja iltapäivälehtien juttuja..."

Todellavaikeeta vastaa: Joo olen samaa mieltä, että elokuva kyllä kuvaa todellisuutta siinä, että naiset joutuu ehkä olemaan jonkin verran varovaisia miesten kanssa. Tämä on tietysti harmillista, jos nainen on joutunut pelkäämään miehiä ja sitten naista lähestyy joku mies, joka on oikeesti kiinnostunut eikä ollenkaan vaarallinen, niin nainen aikaisempiin kokemuksiin vedoten tietysti väistää. Tällaisessa tilanteessa molemmat häviävät.

Mä jatkan tätä vastausta myöhemmin. Tällaiset analyysit vie vähän energiaa ja nyt on vähän muita kiireitä. Yritän myös muihinkin viesteihin vastata tuossa elokuvakeskustelussa.

• No pelkotilat toisia kohti on kummankin sukupuolen koetinkivi.
        Mutta tahto saada jotain elämässä vie meitä vaikka minne etsimään sitä jotain. Typerintä on, että se on kokoajan mukana. Pitää löytää itsensä, että voi päästää toisen siihen vierelle. Muuten noi pelot toisesta vaanii mielessä kokoajan. Silloin ei luota itseensä.... se kun on outo ja tuntematon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2311
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      26
      994
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      902
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      567
      835
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      30
      627
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      66
      625
    Aihe