kesäpizzaohje

Pizzamamma

hei taas! Kesän kunniaksi kehittelin kesäpitsan!

-pohja omalla tyylillä
-tomaattipyrepurkki ja 5 kynttä, tulee ihanan mausteinen
-kesän vihanneksia porkkanaa, kukkakaalia, herheitä, sipulia ja uusia perunoita. Esikeitä kevyesti
-juustoa, itse suosin ihanaa edamia. Osta ranskalaista, se on parasta
-sitten kuumaan uuniin 15 minuuttia
- oreganoa jos haluat aidon maun!
Herkutellaan kesäisen valkoviinin kanssa!

Vinkki kiireisille äideille. Voit käyttää tähän pakastealtaan vihannessekotusta, toimii ympäri vuoden ja kesän tunnelma on kodissasi!

Saan usein kysymyksiä miksi jaksan aina ideoida. Hyvä palaute siihen kannustaa! Hymyjä kaikille!

9

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikokki37

      tosi ihana ohje kiitos ! aitoja italia makuja ai että nam.. tätä aijon tehdä perheelle viikonloppu herkuksi.. kukkakaalin voisi ehkä korvata parsa kaalilla ? vihreä on kesän väri !

      • Pizzamamma

        Hyvä kommentti, kiitos. Hassua, en olekaan aiemmin kertonut että jokaista tänne laitettua ohjetta vasten on useita kokeluja, joista aina poimin parhaan. Kokeilin myös parsakaalia mutta siinä on aika peittävä maku. Juhannuksena söin parsakaali pekonisalaattia, mikä toimi hienosti. Se voisi toimia pizzassakin :).


      • ValonMaa

        En haluaisi olla maistamassa niitä epäonnistuneita kokeiluja, sillä nämäkin vaikuttavat syömäkelvottomilta....


    • Ainaoppiiuutta

      Pizzamamma! Kiitos näistä ohjeista. Olet opettanut minulle uuden asian, someraivon. Miten kukaan voi ymmärtää näin väärin pizzan teon kuin sinä! Mitä jätepizzoja kokkaat? Onko perheesi teljettynä kellaarin missä pakkosyötät heitä. Kirjoituksissasi on kaikki väärin. Tulen hulluksi vain vilkaisee sinun päättömiä juttuja

      • Pizzamamma

        Taidat olla niitä taikinapoikia jotka nostavat taikinaa 48 tuntia. Höpsistä, täytteet tekevät pitsan ja hyvä juusto, kuten edam!


      • KostariMekki

        Kummastako päästä tuo pieru oikein tuli...?


    • vainhainkotisössö

      Ihan täysin unohdit sillin jos on uusia perunoita; niin j niille mausteeksi tietenkin tilli eikä mukään oregano, Muista muussata hernet ja porkkanat niin että näyttää vauvan oksennukselta, Sitten sitä päiväkotijuustoa päälle ja vot- ihan varmaan aidot vanhainkodin maut , vain tenat puuttuu !

    • Sikäli kun olen ymmärtänyt, on pizza alunperin ollutkin juuri sellainen ruoka, johon on ollut helppo piilottaa kaikki "jämät", joten sikäli kyllä olen sitä mieltä, että pizzan täytteenä voi olla melkein mitä vaan. Porkkana ja peruna pizzassa on kuitenkin jotain, jota itse en söisi vaikka ne söisivät mut! Mutta mikäs siinä jos ap:n perheelle maistuu. Kyllähän italialaiset varmasti kauhistuisivat näistä suomalaisista ananaksista, poroista ja anjoviksistakin, joten ei kai tämäkään sen enemmän väärin ole. :D

    • Pizzamamma

      Olettepä nyt ilkeitä! Kyllä minun pöydässä istuu paljon pöytävieraita ja he kehuvat paljon. Hyvää ruokakesää kaikille!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe