Eli olen aloittava painonpudottaja ja huomannut että ruokavalioni on hiukan tylsä ja yksipuolinen. Teen yleensä isomman määrän kerralla ruokaa tyyliin kananfileesuikaleita pippurimarinaadissa ja riisi-kauraa (sekaan chilikastiketta) plus erilliseen astiaan salaattia mm. jäävuorisalaatti, raejuusto, tuorekurkku (paprikaa en pysty syömään - allerginen) jota syön ruuan kanssa. Aamulla kaurapuuroa toisina aamuina ruisleipää, leikkelettä ja reippaasti tuorekurkkua plus kuppi teetä. Välipalaksi banaania, kiiwiä, omenaa, rahkaa tms. Mitä muita ruokia on joita voisi tehdä isomman satsin kerralla? Voiko esimerkiksi täysjyväpastaa ja tonnikalaa sekoittaa keskenään? Siihen lisäksi yllämainittua salaattia.
Olen 29v nainen pituutta 170cm painoa 116kg (aloituspaino 122,5kg) kävelen päivittäin ma-pe akselilla 1h lenkin / 10,000 askelta. Aloitin urakan 30.05.2018 keskiviikkona. Alkoholin olen jättänyt kokonaan pois. Paino on nyt viimeisen viikon junnannut paikoillaan. Koetan syödä vähintään 4 krt päivässä. Vettä juon 2-3 ltr per päivä. Tarkkoja kalorimääriä en tiedä - välillä tuntuu että syön liian vähän - päätä särkee, sokerinhimoa ja ärtyneisyyttä. Millä saisin painon liikkumaan taas? Tarkoitus olisi pudottaa ainakin tuo -16kg tämän vuoden loppuun mennessä.
Kiitos jo etukäteen.
Laihduttajan ruokia hakusessa!
1
445
Vastaukset 1
- aldfjldsjafld
Tee keittoja, jauhelihasoppaa vähärasvaisesta naudanjauhiksesta (rasvaa alle 10%), kanakeittoa maustamattomista filesuikaleista, kalakeittoa (esim. pakastesei vähäkalorista tai jos osaa käsitellä kalaa, niin mistä tahansa pitämästäsi kalasta) - pääasia on että laitat perunoiden kanssa kiehumaan PALJON kauden juureksia/kasviksia, sipulia jne. Siten sopat ruokaisia, täyttäviä ja paljon kuitua ja vitamiineja sisältäviä. Maustaa voit vastaavilla liemikuutioilla per soppa, yrteillä jne. Hyvää, suht edullista ja terveellistä. Lisäksi ruisleipää rasvasipaisulla pari siivua ja vähärasvainen maitojuoma. Jälkiruuaksi hedelmä tai marjoja. Nam.
Tee kerralla iso satsi ja keitot voi hyvin pakastaa annosrasioihin. Myös sosekeitot on hyviä ja helppo tehdä, porkkana, bataatti jne. Ja raastetuista juureksista saa hyviä kasvispihvejä myös! Rohkeasti kokeilemaan ja kokkailemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2731096Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49890Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "236880- 98841
- 73758
- 90752
- 107649
- 64566
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2541Nyt kyllä nainen otetaan tosissaan
ja tutustutaan kunnolla toisiimme. Ei silleen luulojen tai juorujen perusteella, vaan kuunnellen toisiamme kiirehtimättä25429