Laihduttajan ruokia hakusessa!

Tieltäeksynytkö

Eli olen aloittava painonpudottaja ja huomannut että ruokavalioni on hiukan tylsä ja yksipuolinen. Teen yleensä isomman määrän kerralla ruokaa tyyliin kananfileesuikaleita pippurimarinaadissa ja riisi-kauraa (sekaan chilikastiketta) plus erilliseen astiaan salaattia mm. jäävuorisalaatti, raejuusto, tuorekurkku (paprikaa en pysty syömään - allerginen) jota syön ruuan kanssa. Aamulla kaurapuuroa toisina aamuina ruisleipää, leikkelettä ja reippaasti tuorekurkkua plus kuppi teetä. Välipalaksi banaania, kiiwiä, omenaa, rahkaa tms. Mitä muita ruokia on joita voisi tehdä isomman satsin kerralla? Voiko esimerkiksi täysjyväpastaa ja tonnikalaa sekoittaa keskenään? Siihen lisäksi yllämainittua salaattia.

Olen 29v nainen pituutta 170cm painoa 116kg (aloituspaino 122,5kg) kävelen päivittäin ma-pe akselilla 1h lenkin / 10,000 askelta. Aloitin urakan 30.05.2018 keskiviikkona. Alkoholin olen jättänyt kokonaan pois. Paino on nyt viimeisen viikon junnannut paikoillaan. Koetan syödä vähintään 4 krt päivässä. Vettä juon 2-3 ltr per päivä. Tarkkoja kalorimääriä en tiedä - välillä tuntuu että syön liian vähän - päätä särkee, sokerinhimoa ja ärtyneisyyttä. Millä saisin painon liikkumaan taas? Tarkoitus olisi pudottaa ainakin tuo -16kg tämän vuoden loppuun mennessä.

Kiitos jo etukäteen.

1

445

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aldfjldsjafld

Tee keittoja, jauhelihasoppaa vähärasvaisesta naudanjauhiksesta (rasvaa alle 10%), kanakeittoa maustamattomista filesuikaleista, kalakeittoa (esim. pakastesei vähäkalorista tai jos osaa käsitellä kalaa, niin mistä tahansa pitämästäsi kalasta) - pääasia on että laitat perunoiden kanssa kiehumaan PALJON kauden juureksia/kasviksia, sipulia jne. Siten sopat ruokaisia, täyttäviä ja paljon kuitua ja vitamiineja sisältäviä. Maustaa voit vastaavilla liemikuutioilla per soppa, yrteillä jne. Hyvää, suht edullista ja terveellistä. Lisäksi ruisleipää rasvasipaisulla pari siivua ja vähärasvainen maitojuoma. Jälkiruuaksi hedelmä tai marjoja. Nam.

Tee kerralla iso satsi ja keitot voi hyvin pakastaa annosrasioihin. Myös sosekeitot on hyviä ja helppo tehdä, porkkana, bataatti jne. Ja raastetuista juureksista saa hyviä kasvispihvejä myös! Rohkeasti kokeilemaan ja kokkailemaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      273
      1096
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      890
    3. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      236
      880
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      841
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      73
      758
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      90
      752
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      107
      649
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      541
    10. Nyt kyllä nainen otetaan tosissaan

ja tutustutaan kunnolla toisiimme. Ei silleen luulojen tai juorujen perusteella, vaan kuunnellen toisiamme kiirehtimättä
      Ikävä
      25
      429
    Aihe