Opin uuden asian yksityiskohdan Raamatusta

IskuAteisminSelustaan

Olen ollunna uskossa lähes 9v. Nyt katsoin kahvee Raamattu ohjelmaa ja sain tietää ymmärrystä lisäävän asian pastorolta, joka tekee kirkkaudesta väitöskirjaa. Kirkkaus viittaa VT:ssa Jumalan läsnäoloon.

Eikö tämä ole nykyään UT:ssa sama asia kun Jeesus palaa kirkkaudessaan takaisin?

Tämä Jumalan kirkkaudessa palaava Jeesus on Jumala ? Eihän Jumalan kirkkaus voi olla muulla kuin Jumalalla?

Ylösnousemuksensa jälkeen Jeeseksen kasvot loisti kuin aurinko ja vaatteet kuin valo. Onko tämä kuvaus Jumalan kirkkaudesta myös vai onko esiväläys kirkkaudesta? Nyt tajuan paremmin Jeesuksen paluun näkyvyyden miksi kaikki näkee sen ja niin poispäin.

33

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Obadja151cm

      Jumala ei ja kunniaansa eikä kirkkauttaan muille. Jeesus on Jumala .Jumalan kirkkaus liittyy myös joidenkin ihmisten massakuolemiin. Jumalan tahdosta luopuneita kuolee eri kertomuksissa kun Jumalan kirkkaus ilmestyy. Aaronin pojat esim . miten heille kävi jne.

      Kun Jeesus palaa niin Jumalan kirkkaudesta jumalattomilla on muutakin päänvaivaa edessäpäin kuin silmiin häikäisy.Maranata, tule Herra Jeesus, halleluja, amen!

      • Juttunne kuulostavat huuhaalta.


      • taka-napa
        torre12 kirjoitti:

        Juttunne kuulostavat huuhaalta.

        Sinä elätkin pimeydessä. :)


      • taka-napa kirjoitti:

        Sinä elätkin pimeydessä. :)

        Kuinka niin? Enhän ole harhoissa.


      • onymmärrettävää
        torre12 kirjoitti:

        Juttunne kuulostavat huuhaalta.

        ...että et ymmärrä.
        Jos et noin tuntisi, et myöskään kirjoittelisi himokkaasti huuhaajuttujasi kristinuskonpalstalla ja kääntäisi haaleita syvemmälle eksytykseen.
        Ikäänkuin viisautesi olisi yli kristinuskon . Olet kertonut luopuneesi uskostakin, jossa olet kertomasi mukaan ollut?
        22" Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet"


      • onymmärrettävää kirjoitti:

        ...että et ymmärrä.
        Jos et noin tuntisi, et myöskään kirjoittelisi himokkaasti huuhaajuttujasi kristinuskonpalstalla ja kääntäisi haaleita syvemmälle eksytykseen.
        Ikäänkuin viisautesi olisi yli kristinuskon . Olet kertonut luopuneesi uskostakin, jossa olet kertomasi mukaan ollut?
        22" Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet"

        Missä ja koska olen kirjoittanut "huuhaajuttujani"?

        Olen kertonut sen mitä Raamatussa lukee, ja se ei ole eksytystä.

        En esiinny viisaana, vaan kerron asiat niinkuin ne ovat.


    • Kiinnitin huomiota nimimerkkiisi enemmän kuin teologiseen diipadaapaasi. Nauratti tuo valinta ottaen huomioon, ettei ateismia todellakaan kaadeta tuollaisella tyhjänjaarittelulla. Jos se jollain kaadettaisiin, niin objektiivisella näytöllä jumaluudesta. Ennen kuin sitä on tarjolla, niin pidättäytykää hillumasta ellette halua joutua entistäkin naurunalaisemmiksi.

      • PerunaRiisijauhelihaseos

        Olet täynnä pahantahtoisuutta ja pilkantekoa?

        Lopun aikaan ovat tulleet pilkkaajat pilkkapuheinen kuten todistat käyttäen sanoja "ellette halua tulla entistä naurunalaisemmiksi."

        Tämän voimme lukea Raamatusta pilkkaajien tulevan ja nyt ovat tulleet.


      • PerunaRiisijauhelihaseos kirjoitti:

        Olet täynnä pahantahtoisuutta ja pilkantekoa?

        Lopun aikaan ovat tulleet pilkkaajat pilkkapuheinen kuten todistat käyttäen sanoja "ellette halua tulla entistä naurunalaisemmiksi."

        Tämän voimme lukea Raamatusta pilkkaajien tulevan ja nyt ovat tulleet.

        »Olet täynnä pahantahtoisuutta ja pilkantekoa?»

        Kiitos kysymästä, mutta en ole ollenkaan pahantaitoinen ja pilkkaankin lähden vain aiheesta. Tarkoitan tuollaisella aiheella sitä, että joku itse piruilee minulle tai liittolaisilleen. Sitten saa kyllä vähintään omaa lääkettään maistaa ellei vähän muutakin.

        »Lopun aikaan ovat tulleet pilkkaajat pilkkapuheinen kuten todistat käyttäen sanoja "ellette halua tulla entistä naurunalaisemmiksi."»

        En minä todista mitään lopunaikojen profetioita, jos sitä tarkoitat. Minä sanon mitä tarkoitan siinä asiayhteydessä mistä on kyse. Minä en liity mihinkään profetioihin yhtään millään tavalla. On fakta, ettei maailma ole ennalta määrätty, enkä ikinä allekirjoittaisi mitään sellaiseen liittyvää.

        »Tämän voimme lukea Raamatusta pilkkaajien tulevan ja nyt ovat tulleet.»

        No jos nyt tuosta asiasta on pakko jauhaa niin jauhetaan sen verran, että ihan kuule itsensä toteuttava profetia on sellainen, että höpöjuttujen puhujille nauretaan. Tottakai nauretaan. Lopettakaa nyt tuo naiivi haloo tästä asiasta ja miettikää sitä pyhää kirjaanne välillä edes hetken ihan kriittisesti sokean hurmoksen sijaan. Jos ette tähän ole valmiita niin sitten tämän keskustelun mielekkäällä etenemisellä ei ole mitään edellytyksiä.


      • PerunaRiisijauhelihaseos kirjoitti:

        Olet täynnä pahantahtoisuutta ja pilkantekoa?

        Lopun aikaan ovat tulleet pilkkaajat pilkkapuheinen kuten todistat käyttäen sanoja "ellette halua tulla entistä naurunalaisemmiksi."

        Tämän voimme lukea Raamatusta pilkkaajien tulevan ja nyt ovat tulleet.

        Ja tuon pilkkajutun Paavali kirjoitti Timoteukselle, joka kuoli jo pari tuhatta vuotta sitten.


    • IskuPahuudenSelustaan

      Jeesuksen paluuseen mutta se on ateismille ihan täystuho.

      Törähti ap.

    • ooyyl

      Voisko joku selittää että kun Jeesus on Jumala niin miksi Jeesus ite sanoi yhessä kohassa että" miksi sanot minua hyväksi, ainoastaan Jumala on hyvä". Jossain evankeljumissa sanoi näin. Tämä kohta vaivaa minua.

      • tosiaankin

        Niin moni näki Jeesuksessa vain hyvän opettajan, niinkuin tuo rikas nuorukainen.

        Siksi Jeesus kysyi: MIKSI sanot minua hyväksi? Näetkö vain hyvän opettajan, vai näetkö jotakin enemmän? Näetkö edessäsi Jumalan pojan?
        Rikas nuorukainen ei nähnyt muuta kuin opettajan.


      • Jääkäri1991

        Harva ihminen ymmärsi Jeesuksen Jumalaksi. Jeesus kyllä tiesi itsensä Jumalaksi. Miksi Hän ei toitottanut olevansa Jumala ? Jotenkin se liittynee luonteeseensa, jota kuvaa nöyryys meidän kulttuurin kyllästäneelle hämmästyksiin asti. Kuningas joka palvelee omiaan.

        Oleellinen kysymys Jeesukselta, joka kuin raapaisee totuuden raaputusarvan pintaa, jonka pinnan alla lukee:" Minä Jeesus oon Jumala mutta et sitä vielä ymmärrä."

        Minäkin mietin joskus tuota samaa asiaa varmaan samalla tavoin kuin sä että kieltääx Jeesus olevansa Jumala.Ei kiellä. Vaatimaton Jumala .Moni huutaa isoon ääneen jos on päässyt vaikka lääkäriksi.Lääkäri Rantanen sitä lääkäri Rantanen tätä muistaa Leo usein mainita TMV ohjelmissa.


      • Lsllsl
        Jääkäri1991 kirjoitti:

        Harva ihminen ymmärsi Jeesuksen Jumalaksi. Jeesus kyllä tiesi itsensä Jumalaksi. Miksi Hän ei toitottanut olevansa Jumala ? Jotenkin se liittynee luonteeseensa, jota kuvaa nöyryys meidän kulttuurin kyllästäneelle hämmästyksiin asti. Kuningas joka palvelee omiaan.

        Oleellinen kysymys Jeesukselta, joka kuin raapaisee totuuden raaputusarvan pintaa, jonka pinnan alla lukee:" Minä Jeesus oon Jumala mutta et sitä vielä ymmärrä."

        Minäkin mietin joskus tuota samaa asiaa varmaan samalla tavoin kuin sä että kieltääx Jeesus olevansa Jumala.Ei kiellä. Vaatimaton Jumala .Moni huutaa isoon ääneen jos on päässyt vaikka lääkäriksi.Lääkäri Rantanen sitä lääkäri Rantanen tätä muistaa Leo usein mainita TMV ohjelmissa.

        Eikö Jumalan poika ole Jumala kuten kissan poika on kissa?


      • Msmsmsm
        Jääkäri1991 kirjoitti:

        Harva ihminen ymmärsi Jeesuksen Jumalaksi. Jeesus kyllä tiesi itsensä Jumalaksi. Miksi Hän ei toitottanut olevansa Jumala ? Jotenkin se liittynee luonteeseensa, jota kuvaa nöyryys meidän kulttuurin kyllästäneelle hämmästyksiin asti. Kuningas joka palvelee omiaan.

        Oleellinen kysymys Jeesukselta, joka kuin raapaisee totuuden raaputusarvan pintaa, jonka pinnan alla lukee:" Minä Jeesus oon Jumala mutta et sitä vielä ymmärrä."

        Minäkin mietin joskus tuota samaa asiaa varmaan samalla tavoin kuin sä että kieltääx Jeesus olevansa Jumala.Ei kiellä. Vaatimaton Jumala .Moni huutaa isoon ääneen jos on päässyt vaikka lääkäriksi.Lääkäri Rantanen sitä lääkäri Rantanen tätä muistaa Leo usein mainita TMV ohjelmissa.

        Häiritseekö sinua se, että Rantanen on lääkäri ja tohtori?


      • Lsllsl kirjoitti:

        Eikö Jumalan poika ole Jumala kuten kissan poika on kissa?

        Ei mene noin. Raamatussa kaikilla kansoilla oli oma jumalansa, mutta ei heidän poikansa olleet jumalia. Jeesus ei sanonut olevansa Jumala.


      • Jääkäri1991
        Msmsmsm kirjoitti:

        Häiritseekö sinua se, että Rantanen on lääkäri ja tohtori?

        Ei.Ai on tohtorikin.Mutta ei kuitenkaan rehtori. Häiritseekö sinua kun Jeesus ei tuonut enemmän esiin eri tilanteissa kohdatessaan ihmisiä olevansa Jumala?

        "Hei, tiedättekö kuka mä oon?"

        " Oon kuningas voittamatoooon."

        https://www.youtube.com/watch?v=n149YiSrrno


      • ei.häiritse
        Jääkäri1991 kirjoitti:

        Ei.Ai on tohtorikin.Mutta ei kuitenkaan rehtori. Häiritseekö sinua kun Jeesus ei tuonut enemmän esiin eri tilanteissa kohdatessaan ihmisiä olevansa Jumala?

        "Hei, tiedättekö kuka mä oon?"

        " Oon kuningas voittamatoooon."

        https://www.youtube.com/watch?v=n149YiSrrno

        Jeesus tiesi ja oeptuslapsetkin tiesivät, että Jeesus on Messias elävän Jumalan Poika.


      • ei.häiritse kirjoitti:

        Jeesus tiesi ja oeptuslapsetkin tiesivät, että Jeesus on Messias elävän Jumalan Poika.

        Ei ei! Opetuslapset sanoivat Jeesusta "Kritukseksi".


    • He1näkuu

      Heh luin ensin "olen ollu nunna..."

    • Joo, nämä olivat hyvät ohjelmat

      Raamatun historian draama, punainen lanka ja tematiikka. Aatamin tehtävästä Kristuksen ylösnousemukseen. Vieraana Mikko Sivonen.
      http://www.tv7.fi/vod/player/59469/

      Epäjumalat eivät aina ole näkyviä patsaita, vaan asioita joita pidämme Jumalaa suurempina. Kun synti paljastuu, ymmärrämme ristin merkityksen. Vieraana Mikko Sivonen.
      http://www.tv7.fi/vod/player/59470/

      • Eniten Raamatussa on raha ja omaisuus, jotka ruoste raiskaa, eikä ihminen tajua menettävänsä kaiken kuollessaan. Ei siis kannata pitää omaisuutta tärkeänä.


      • Konsufundis
        torre12 kirjoitti:

        Eniten Raamatussa on raha ja omaisuus, jotka ruoste raiskaa, eikä ihminen tajua menettävänsä kaiken kuollessaan. Ei siis kannata pitää omaisuutta tärkeänä.

        Komppaan kerrankin sua. Kiitos Torre!


      • Lslslwl
        Konsufundis kirjoitti:

        Komppaan kerrankin sua. Kiitos Torre!

        Oletko ajatellut miksi niin on?
        Siksi koska Raamattu kertoo ihmisistä ja ihmisille nuo ovat tärkeitä.


      • Lslslwl kirjoitti:

        Oletko ajatellut miksi niin on?
        Siksi koska Raamattu kertoo ihmisistä ja ihmisille nuo ovat tärkeitä.

        Niin. Ihmisille raha on tärkeää.


    • Sukupuolenvaihdos

      Olen ollu nunna nyt oon munkki.

      • Mitä seuraavaksi olet ajatellut 😂❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä seuraavaksi olet ajatellut 😂❓

        Miksi et saa aikaan mitään järkevää?


    • "Ylösnousemuksensa jälkeen Jeeseksen kasvot loisti kuin aurinko ja vaatteet kuin valo"

      Kirkkaus on siis ylhäällä?

      • Mutta kun silmät eivät sitä kestä.


    • Kor4jae4

      Kirkkauden evankeliumista lähtee valkeus .
      Maailman jumala pikku jiillä tarkoittaa saatanan lasten valheen isää, joka opettaa valehtelemaanesiintyen jumalana mutta valheista hänet tuntee saatanaksi.
      http://raamattu.fi/1933,38/2Kor.4.html, älkölhöljämöljähiksiköllä

    • KunJeesusPalaa

      Leo Meller voi olla oikeassa että meijät pelastetaan vihalta.Siltä 7v vihan ajalta mutta sitä ennen ihmisiä murhataan kunnes evankeliumi on julistettu kaikille kansoille, kielille jne.

      Ja kunnes tulee urhattujen luku ja pelastuneiden luvut täyteen.Yhdessä hetkessä ne tapahtuu ja sitten tulee loppu pilkanteolle ja valheenpuheelle..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2854
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      531
      2696
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1875
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1857
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1689
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1342
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      61
      1149
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1112
    Aihe