Palstalla on käyty keskustelua sukupuolirooleista parisuhteissa, mutta minä en ole päässyt kärryille siitä miksi niistä sukupuolirooleista pitäisi pyrkiä heterosuhteissa eroon.
Sukupuoliroolien syntyhän perustuu ihan käytännön tarpeisiin, naaras ja jälkeläinen ovat tarvinneet miehistä suojelua ja huolenpitoa oikeastaan raskauden keskivaiheilta siihen kunnes lapsi kykenee kantamaan itse kortensa yhteisön kekoon.
Vaikka yhteiskunnalliset olot ovat muuttuneet ja tuo ennen miesten vastuulla ollut suojelu ja huolenpito on osittain siirretty valtion harteille, niin kyllähän päävastuu perheistä lapsiperheaikana on edelleenkin miehellä ellei sitten kyseessä ole sosiaalitapaus tai varakas nainen joka pystyy itse kustantamaan oman ja jälkeläisensä elämän.
Ymmärrän toki tarpeen sille ettei naisesta tehdä miehelle orjaa, mutta kyllähän sukupuolirooleilla on oma tarpeensa eikä niistä koskaan päästä kokonaan eroon.
Sukupuoliroolit parisuhteessa
177
1390
Vastaukset
Sä ankkuroit nyt ajatuksen parisuhteesta perheeseen ja lasten hoitamiseen ja kasvattamiseen. Käytännössähän suurimmalla osalla länsimaiden parisuhteista ei ole enää mitään tekemistä perheen kanssa. Parisuhteet on olemassa yksiöä varten ja yksilöiden tarpeista lähtien, ei yhteiskunnallisesta pakosta.
Tein asian tietoisesti jotta keskustelullekin jää tilaa.
On ihan tosi että miehen rooli perheessä on erilainen kuin lapsettomassa parisuhteessa, mutta onko tarkoituksenmukaista haihduttaa sukupuoliroolit suhteissa joissa on pelkästään mies ja nainen?
Minä luulen että palstalla kyse lähinnä on siitä että diossident keksi mielestään loistavan ja uraauurtavan ajatuksen että "miksei muka voisi olla niin että suokupuolet huomioidaan vain sängyssä?" ja vaikka se kuinka usein on sekä miesten että naisten toimesta osoitettu ajatukseksi hanurista ei siitä vaan voi nyt päästää irti vaan pitää jängätä ja väkisin yrittää sitä lobata. Toivottavasti dissin naisystävä ymmärtää että kyse lienee vain ohimenvästä hourailusta kun onhan se toki hyvä että esitetään ideoita mutta jos ne muuttuu pakkomielteeksi se on huolestuttavaa :D
En ole jaksanut käydä noita ketjuja kunnolla läpi, vähän sieltä täältä olen niitä lueskellut.
Aihe ei ole kaiketi saanut kovin montaa kommentoijaa lämpiämään, äkkiseltään näyttäisi että vain sama ydinryhmä työskentelee sen parissa. Oman yleisen elämänkokemukseni pohjalta voin kyllä sanoa, että sukupuolirooleilla on valtavan suuri merkitys myös miehen ja naisen välisen seksuaalijännitteen luomisessa noin arkielämässäkin.Ananias kirjoitti:
En ole jaksanut käydä noita ketjuja kunnolla läpi, vähän sieltä täältä olen niitä lueskellut.
Aihe ei ole kaiketi saanut kovin montaa kommentoijaa lämpiämään, äkkiseltään näyttäisi että vain sama ydinryhmä työskentelee sen parissa. Oman yleisen elämänkokemukseni pohjalta voin kyllä sanoa, että sukupuolirooleilla on valtavan suuri merkitys myös miehen ja naisen välisen seksuaalijännitteen luomisessa noin arkielämässäkin.Lämmennyt on lähinnä dissident :D No saahan kaikki nerotkin varmaan aluksi vastustusta ajatuksilleen niin miksei sitten semmoinenkin joka on täysin väärässä uraauurtavine teorioineen. Sitäpaitsi, sellaiseen sukupuolettomaan ajatteluun sisältyy suuri vaara, joku nainen voisi sitä helpostikin käyttää hyväkseen tuuppaamalla omat hommansa miehelle koska "eihän sua haittaa" kun taas sitten jokatapauksessa on niitä hommia jotka "miehen pitää tehdä", sitten ollaan taas siinä että mies suorittaa kaiken ja jos se perustuu omiin ideoihin niin se on tehtävä vieläpä hymyillen ja mukisematta.
- flowersreally
Ananias kirjoitti:
Aihe ei ole kaiketi saanut kovin montaa kommentoijaa lämpiämään, äkkiseltään näyttäisi että vain sama ydinryhmä työskentelee sen parissa. Oman yleisen elämänkokemukseni pohjalta voin kyllä sanoa, että sukupuolirooleilla on valtavan suuri merkitys myös miehen ja naisen välisen seksuaalijännitteen luomisessa noin arkielämässäkin.Onko teillä tiukkojen sukupuoliroolien kannattajilla sitten (ollut) kovin epäviehättävät puolisot, jos seksuaalijännite on jostain rooleista riippuvainen?
Harmaaritari kirjoitti:
Lämmennyt on lähinnä dissident :D No saahan kaikki nerotkin varmaan aluksi vastustusta ajatuksilleen niin miksei sitten semmoinenkin joka on täysin väärässä uraauurtavine teorioineen. Sitäpaitsi, sellaiseen sukupuolettomaan ajatteluun sisältyy suuri vaara, joku nainen voisi sitä helpostikin käyttää hyväkseen tuuppaamalla omat hommansa miehelle koska "eihän sua haittaa" kun taas sitten jokatapauksessa on niitä hommia jotka "miehen pitää tehdä", sitten ollaan taas siinä että mies suorittaa kaiken ja jos se perustuu omiin ideoihin niin se on tehtävä vieläpä hymyillen ja mukisematta.
Olet oikeassa siinä että työnjako voi mennä aika mahdottomaksi jos ei ole mitään tapaa arvioida kohtuuta ja kohtuuttomuutta.
Ex-appiukkoni kertoi joskus hänen ja hänen rouvansa suhteen ylläpidosta, että he eivät edes pyri tasaamaan töitänsä, vaan kumpikin tekee itselleen kuuluvat työt (mies miehen työt, nainen naisen työt). Hyvitys tehdään sitten henkilökohtaisin palkinnoin, kahvia, ruokaa, ehkä hierontaa...oikeastaan vain mielikuvitus rajana sille kuinka palkita toinen jos itsellä on ollut helpompi päivä/viikko.
Tottakai tuo malli edellyttää sitä että mies ei pelaa pleikkaa kerrostalon sohvalla vaan niitä miestentöitä on oikeastikin kuten heidän tapauksessaan onkin.flowersreally kirjoitti:
Onko teillä tiukkojen sukupuoliroolien kannattajilla sitten (ollut) kovin epäviehättävät puolisot, jos seksuaalijännite on jostain rooleista riippuvainen?
En pitäisi ketään naista viehättävänä ellei naisella ole naisellisia luonteenpiirteitä.
- flowersreally
Ananias kirjoitti:
En pitäisi ketään naista viehättävänä ellei naisella ole naisellisia luonteenpiirteitä.
Aivan. Viehättävyystekijät kokonaisuudessaan eivät siis ole olleet riittävällä tasolla kun on pitänyt rooleihin turvautua jännitteen luomiseksi.
flowersreally kirjoitti:
Aivan. Viehättävyystekijät kokonaisuudessaan eivät siis ole olleet riittävällä tasolla kun on pitänyt rooleihin turvautua jännitteen luomiseksi.
Minä en ole koskaan pitänyt sinua naisnikkinä.
Miksikö? Ajattelutavassasi ei ole mitään naisellista.
Vaikka olisit oikeasti nainen, ja jopa kaunis sellainen, niin asenteesi ei saisi minua kiinnostumaan sinusta. Mulle on tärkeää että nainen ajattelee myös naisellisesti, eli sulautuu "rooliinsa".Harmaaritari kirjoitti:
Lämmennyt on lähinnä dissident :D No saahan kaikki nerotkin varmaan aluksi vastustusta ajatuksilleen niin miksei sitten semmoinenkin joka on täysin väärässä uraauurtavine teorioineen. Sitäpaitsi, sellaiseen sukupuolettomaan ajatteluun sisältyy suuri vaara, joku nainen voisi sitä helpostikin käyttää hyväkseen tuuppaamalla omat hommansa miehelle koska "eihän sua haittaa" kun taas sitten jokatapauksessa on niitä hommia jotka "miehen pitää tehdä", sitten ollaan taas siinä että mies suorittaa kaiken ja jos se perustuu omiin ideoihin niin se on tehtävä vieläpä hymyillen ja mukisematta.
Katos nyt tämäkin video. Jos jaksat, huomaat että kautta aikain on naisia kiehtonut hypätä sarviin ja ohjastaa itse, eikä aina istua vaan kyydissä. 😃
Sopii sun 50 -luku henkeen tämä video.
https://youtu.be/_vjU-EqwMSo
Kyllä se noinkin käy, eikös juu?LadyZorro kirjoitti:
Katos nyt tämäkin video. Jos jaksat, huomaat että kautta aikain on naisia kiehtonut hypätä sarviin ja ohjastaa itse, eikä aina istua vaan kyydissä. 😃
Kyllä se noinkin käy, eikös juu?Kun naisillakin on intoa, mielenkiintoa ja älyäkin tehdä itsenäisesti asioita, niin eihän sitä luovuudenkukkaa ja tekemisen iloa pitäisi kuihduttaa.
Ei se miehen arvo alene, vaikka nainenkin saa kokea osaamisen ja pärjäämisen iloa. ☺️
Olkaas tyytyväisiä, että naisetkin tahtoo keventää teidän taakkaanne oppimalla ns. miesten töitä ja olemalla niissä hyviäkin. Samoin naiset ilahtuu, kun mies pyöräyttää pullat kahvipöytään, ollaa vaan avuksi ja iloksi yhteiselle hyvinvoinnille. Sehän se on tärkeintä.
Mukavaa päivää, sadetta kohti!- flowersreally
Ananias kirjoitti:
Minä en ole koskaan pitänyt sinua naisnikkinä.
Miksikö? Ajattelutavassasi ei ole mitään naisellista.
Vaikka olisit oikeasti nainen, ja jopa kaunis sellainen, niin asenteesi ei saisi minua kiinnostumaan sinusta. Mulle on tärkeää että nainen ajattelee myös naisellisesti, eli sulautuu "rooliinsa".Onneksi meidän ei tarvitse viehättää toinen toisiamme kyetäksemme keskustelemaan.. aiheesta.
flowersreally kirjoitti:
Onneksi meidän ei tarvitse viehättää toinen toisiamme kyetäksemme keskustelemaan.. aiheesta.
Normaalistihan minä en olisi syyllistynyt sanomaan noin vaikka se on tosikin, mutta oli pakko havainnollistaa asia kun kyseenalaistit ex-vaimoni ja entisten kumppanieni viehättävyyden.
Minä todellakin olen mies joka pitää tärkeänä osana naisellisuutta myös naisen tapaa osata asettua naiselliseen rooliinsa.- flowersreally
Ananias kirjoitti:
Normaalistihan minä en olisi syyllistynyt sanomaan noin vaikka se on tosikin, mutta oli pakko havainnollistaa asia kun kyseenalaistit ex-vaimoni ja entisten kumppanieni viehättävyyden.
Minä todellakin olen mies joka pitää tärkeänä osana naisellisuutta myös naisen tapaa osata asettua naiselliseen rooliinsa.Taisit havainnollistaa ainoastaan, että et pysty edes keskustelemaan naisen kanssa ilman sukupuolirooleja.
Mulle on aina riittänyt sytykkeeksi mies omana itsenään, siksi en ymmärrä roolien korostamista. flowersreally kirjoitti:
Taisit havainnollistaa ainoastaan, että et pysty edes keskustelemaan naisen kanssa ilman sukupuolirooleja.
Mulle on aina riittänyt sytykkeeksi mies omana itsenään, siksi en ymmärrä roolien korostamista.Olen tainnut ennenkin sanoa että olet mielestäni trolli, enkä ole koskaan nähnyt sulta ensimmäistäkään kommenttia joka saisi minut ajattelemaan toisin.
Ananias kirjoitti:
Olen tainnut ennenkin sanoa että olet mielestäni trolli, enkä ole koskaan nähnyt sulta ensimmäistäkään kommenttia joka saisi minut ajattelemaan toisin.
Kävitkö sä tutkittumas pääs sen jälkeen lautasiskun jälkeen?
Wwuwuw kirjoitti:
Kävitkö sä tutkittumas pääs sen jälkeen lautasiskun jälkeen?
En ole koskaan tutkituttanut päätäni, vaikka ehkä olisi ollut (ehkä) tarpeen.
Älykkyysosamäärätesteissä pärjään ihan ok.LadyZorro kirjoitti:
Kyllä se noinkin käy, eikös juu?Käy toki, enkä sitä ole missään kohtaa kiistänytkään. Vähän tuntuu kuin säkin olisit ikäänkuisn väittämässä ettei sukupuoliroolitetussa liitossa muka saisi tehdä toiselle kuuluvia asioita? Tottakai saa tehdä, oisinaan se on jopa suotavaa ja jopa välttämätöntäkin joskus mutta se vaan että kun on ne jonkinlaiset perusroolit olemassa silloin ei tule hankaluuksia niiden ikävienkään töiden (näitä varmaan 90% pakollisista ainakin) suhteen kun se jolle ne loppuviimein kuuluu tietää itsekin olevansa vastuussa että tulee hoidettua. Dissin lobbaamassa mallissa helposti käy niin että ikäviä hommia vältellään kun ajatellaan että kyllä se toinen ne hoitaa sitten jossain vaiheesssa.
Aiheen tiimoiltahan näyttää tulleen joitain hyviä kommentteja kuten 7470 tuolla alempana, hän on elänyt sitä voi niin kauheaa sukupuoliroolittunutta vanhanaikaista liittoa mutta kas kummaa kummallakin on tainnut olla siinä ihan mukavaa.- 5432
Onhan se pakkomelle huolestuttavaa. Kuten esim. sinun pakkomielteesi 50-luvun mainoksissa esiinyteisiin naishahmoihin.
5432 kirjoitti:
Onhan se pakkomelle huolestuttavaa. Kuten esim. sinun pakkomielteesi 50-luvun mainoksissa esiinyteisiin naishahmoihin.
Ikävä sanoa tää, mutta Harmiksen ajatus siitä että naisten pitäisi käyttää korsettia hankkiakseen vartalon joka miellyttää häntä, kuullostaa kyllä hyvin itsekkäältä ja vanhakantaiselta. En pidä tuota terveellisenäkään.
Onneksi hän on vannoutunut poikamies, niin ei pääse pilaamaan yhdenkään naisen elämää.Ananias kirjoitti:
Ikävä sanoa tää, mutta Harmiksen ajatus siitä että naisten pitäisi käyttää korsettia hankkiakseen vartalon joka miellyttää häntä, kuullostaa kyllä hyvin itsekkäältä ja vanhakantaiselta. En pidä tuota terveellisenäkään.
Onneksi hän on vannoutunut poikamies, niin ei pääse pilaamaan yhdenkään naisen elämää.En tietenkään vaatisi, tiimalasivartalonhan saa ylläpitää ihan miten haluaa, ilman korsettiakin :) Korsetissahan on toki paljonkin terveysetuja ja toki hyväksyn ja naiseni haluaa terveyttään hoitaa:
http://www.bellemodeste.com/korsetti-info/korsetti-ja-terveys.htmlHarmaaritari kirjoitti:
En tietenkään vaatisi, tiimalasivartalonhan saa ylläpitää ihan miten haluaa, ilman korsettiakin :) Korsetissahan on toki paljonkin terveysetuja ja toki hyväksyn ja naiseni haluaa terveyttään hoitaa:
http://www.bellemodeste.com/korsetti-info/korsetti-ja-terveys.htmlOn sulla pokkaa.
Korsetti surkastuttaa core-lihakset jotka ovat ihmisen tärkeimmät lihakset. Vain korsettikauppias voi selittää että tuossa olisi jotakin terveyshyötyjä.- 12121212121212
flowersreally kirjoitti:
Siinä tapauksessa suurimmasta osasta parisuhteita puuttuu viehättävyystekijät - ainakin mitä tulee miehiin.
Naiset kun lähes poikkeuksetta vaativat maskuliinista aloitteellisuutta ja määrätietoisuutta.
Tutkimuksesta riippuen n. 96-99% naisista on alistuvia seksissä, ja he haluavat ensisijaisesti miehen ottavan viejän _roolin_. - 12121212121212
12121212121212 kirjoitti:
Siinä tapauksessa suurimmasta osasta parisuhteita puuttuu viehättävyystekijät - ainakin mitä tulee miehiin.
Naiset kun lähes poikkeuksetta vaativat maskuliinista aloitteellisuutta ja määrätietoisuutta.
Tutkimuksesta riippuen n. 96-99% naisista on alistuvia seksissä, ja he haluavat ensisijaisesti miehen ottavan viejän _roolin_.Mielenkiintoista muuten että on huomattavasti enemmän tasa-arvoisuutta tai jopa naisen aloitteellisuutta haluavia miehiä, kuin naisia jotka haluavat ottaa ko. roolin.
Myytti kertoo että miehet haluavat alistaa ja jyrätä kun taas naiset haluaisivat pehmeää tasa-arvoa.
Totuus onkin että naiset haluavat tulla alistetuksi ja omistetuksi seksissä, mutta kaikille ei riitä päättäväisiä ottajamiehiä joiden kanssa voi "vain nauttia" tavoitellussa seksiobjektin asemassa. Harmaaritari kirjoitti:
Käy toki, enkä sitä ole missään kohtaa kiistänytkään. Vähän tuntuu kuin säkin olisit ikäänkuisn väittämässä ettei sukupuoliroolitetussa liitossa muka saisi tehdä toiselle kuuluvia asioita? Tottakai saa tehdä, oisinaan se on jopa suotavaa ja jopa välttämätöntäkin joskus mutta se vaan että kun on ne jonkinlaiset perusroolit olemassa silloin ei tule hankaluuksia niiden ikävienkään töiden (näitä varmaan 90% pakollisista ainakin) suhteen kun se jolle ne loppuviimein kuuluu tietää itsekin olevansa vastuussa että tulee hoidettua. Dissin lobbaamassa mallissa helposti käy niin että ikäviä hommia vältellään kun ajatellaan että kyllä se toinen ne hoitaa sitten jossain vaiheesssa.
Aiheen tiimoiltahan näyttää tulleen joitain hyviä kommentteja kuten 7470 tuolla alempana, hän on elänyt sitä voi niin kauheaa sukupuoliroolittunutta vanhanaikaista liittoa mutta kas kummaa kummallakin on tainnut olla siinä ihan mukavaa.Saisi tietysti tehdä, kaikkia juttuja mitkä kiinnostaa ja osaa. Eikä aina kuormitu tasaisesti. Mutta voihan punnuksia koittaa tasata halutessaan. :)
Miehet on monesti tietyissä jutuissa parempia ja naiset useesti muissa sitten. Mutta ihan tiukkaa rajaa ei voi vetää. Yksilölliset taidot ja mielenkiinnon mukaan kukin tekee asioita.
Video oli kevennys.- EdesUnissa
flowersreally kirjoitti:
Floweri yrittää tuossa kääntää asiaa nurinniskoin. Sukupuoliroolit ovat olemassa. Niistä luopuminen on muutos. Ei siis tarvitse luoda sukupuolirooleja, vaan tulee luoda niiden luontaisen olemassa olon puutos kulttuurissamme.
Sukupuoliroolit ovat kaikkialla eläinkunnassa. Ne eivät ole ihmisen keksimiä.
- peeäräm
Lopetitko jo yksinkertaisen blondin kiusaamisen?
- MaxSalonen
Ananias kirjoitti:
Olen nostanut esiin vain sen mitä yybee on itse kertonut itsestään, en mitään muuta.
Melkoinen runkkari pitää olla, että tekee toisesta kirjoittajasta oman haukkumaketjun. No sinä olet oikea palstarunkkarin perikuva.
MaxSalonen kirjoitti:
Melkoinen runkkari pitää olla, että tekee toisesta kirjoittajasta oman haukkumaketjun. No sinä olet oikea palstarunkkarin perikuva.
Yybeen jutut vaikuttavat trollaamiselta.
- ruppana
Ananias kirjoitti:
Yybeen jutut vaikuttavat trollaamiselta.
Minusta hän ei vaikuta trollilta ollenkaan. Sinä sen sijaan vaikutat tavan idiootilta kiusaamisineen. Sitä helposti kuvittelee lähes viisikymppisen aikuisen miehen osaavan jo käyttäytyä, mutta kerrankos sitä ihminen erehtyy arveluissaan.
ruppana kirjoitti:
Minusta hän ei vaikuta trollilta ollenkaan. Sinä sen sijaan vaikutat tavan idiootilta kiusaamisineen. Sitä helposti kuvittelee lähes viisikymppisen aikuisen miehen osaavan jo käyttäytyä, mutta kerrankos sitä ihminen erehtyy arveluissaan.
Avaa silmäsi hölmö. Yli 90 prosenttia palstan jutuista on trollaamista, minä vain ylläpidän samaa suhdetta.
- mies.on.mies
minusta leijona uros kuvastaa hyvin miestä ja leijona naaras naista eli kodin ja lasten hoito kuuluu naiselle samoin ruuan hankinta no joskus voi mieskin osallistua siihen niin ei mies lakanoita viikkaa ja eikä rättei ja luutei niin mies vartio reviiriään ja puolustaa naistaan ja lapsiaan
Tuosta tarpeestahan nuo sukupuoliroolit ovat syntyneet, uros takasi perheelleen eloonjäämisen mahdollisuuden.
En pitäisi mahdottomana sitä, että naisella on edelleenkin joku alkukantainen tarve etsiä kumppania joka luo tunteen siitä että uros pystyy huolehtimaan naisesta ja perheestä.Ananias kirjoitti:
Tuosta tarpeestahan nuo sukupuoliroolit ovat syntyneet, uros takasi perheelleen eloonjäämisen mahdollisuuden.
En pitäisi mahdottomana sitä, että naisella on edelleenkin joku alkukantainen tarve etsiä kumppania joka luo tunteen siitä että uros pystyy huolehtimaan naisesta ja perheestä.Minä täällä taas, terve.
Tässä pisti silmään tuo tarve kumppanista, joka luo tunteen siitä, että uros pystyy huolehtimaan perheestä.
Heterosuhteissa ehkä näin, mutta kuinkas gaysuhteissa?
Itse tykkään miehessä kuin miehessä kyllä siitä, että hän ottaa vastuuta paitsi itsestään, kumppanistaan ja mahdollisesta perheestään. Ymmärtää koska hänen panoksensa on tarpeen, jotta laumallaan on asiat hyvin. Mutta en sulkisi pois naisenkaan osuutta tässä.
Siksi tykkään ajatella, että enempikin aikuiset ihmiset sukupuolista riippumatta kantaa aikuisen vastuun itsestään, toisistaan ja lapsistaan. Tässä kohtaa tulee kuvioon myös se, kuka tarvittaessa suojelee ketäkin ja kuka elättää vaikkapa perhettä. Eri variaatioita on. Mikä kullekin perheelle tai parille luonnistuu.
En voi kuitenkaan vastaan väitää, ettenkö olisi mielissäni kun mies menee ja tekee fyysisesti raskaan työn silkasta halustaan ottaa vastuun ko.urakasta. Saati jos hän tietää olevansa kykenevämpi johonkin kuin minä ja ottaa vastuulleen tuon tehtävän suoriutuakseen siitä hyvin.
Oikeasti kuka tahansa joka ottaa vastuulleen jonkun homman samasta syystä saa pisteitä. Halusta ottaa vetovastuun jostakin osaamastaan hommasta. Sikäli en näe sukupuolta oleellisena asiana, vaan kyvyn ja halukkuuden kantaa kortensa kekoon.LadyZorro kirjoitti:
Minä täällä taas, terve.
Tässä pisti silmään tuo tarve kumppanista, joka luo tunteen siitä, että uros pystyy huolehtimaan perheestä.
Heterosuhteissa ehkä näin, mutta kuinkas gaysuhteissa?
Itse tykkään miehessä kuin miehessä kyllä siitä, että hän ottaa vastuuta paitsi itsestään, kumppanistaan ja mahdollisesta perheestään. Ymmärtää koska hänen panoksensa on tarpeen, jotta laumallaan on asiat hyvin. Mutta en sulkisi pois naisenkaan osuutta tässä.
Siksi tykkään ajatella, että enempikin aikuiset ihmiset sukupuolista riippumatta kantaa aikuisen vastuun itsestään, toisistaan ja lapsistaan. Tässä kohtaa tulee kuvioon myös se, kuka tarvittaessa suojelee ketäkin ja kuka elättää vaikkapa perhettä. Eri variaatioita on. Mikä kullekin perheelle tai parille luonnistuu.
En voi kuitenkaan vastaan väitää, ettenkö olisi mielissäni kun mies menee ja tekee fyysisesti raskaan työn silkasta halustaan ottaa vastuun ko.urakasta. Saati jos hän tietää olevansa kykenevämpi johonkin kuin minä ja ottaa vastuulleen tuon tehtävän suoriutuakseen siitä hyvin.
Oikeasti kuka tahansa joka ottaa vastuulleen jonkun homman samasta syystä saa pisteitä. Halusta ottaa vetovastuun jostakin osaamastaan hommasta. Sikäli en näe sukupuolta oleellisena asiana, vaan kyvyn ja halukkuuden kantaa kortensa kekoon.Terve taas.
Kuinkako gaysuhteissa? En osaa miettiä asiaa tuolta kantilta, joten en lukitse vastaustani.
En minäkään ajattele etteikö nainen saisi kantaa vastuuta ja tehdä mitä tahansa kotityötä johon kyvyt riittää. Tottakai saa tehdä kaikkea mikä sujuu, lähinnähän minä hahmotan miesten työt vastuukysymyksenä. Jos on vaikka kattoremppa edessä ja raha tiukassa eikä naisella ole osaamista siihen, niin kyllä se miehen on käärittävä hihat ja hoidettava toteutus vaikka sitten yhdessä talkooporukan kanssa. Miehellä on perimmäinen vastuu fyysisistä töistä jos nainen ei ole "tekijöitä".Ananias kirjoitti:
Terve taas.
Kuinkako gaysuhteissa? En osaa miettiä asiaa tuolta kantilta, joten en lukitse vastaustani.
En minäkään ajattele etteikö nainen saisi kantaa vastuuta ja tehdä mitä tahansa kotityötä johon kyvyt riittää. Tottakai saa tehdä kaikkea mikä sujuu, lähinnähän minä hahmotan miesten työt vastuukysymyksenä. Jos on vaikka kattoremppa edessä ja raha tiukassa eikä naisella ole osaamista siihen, niin kyllä se miehen on käärittävä hihat ja hoidettava toteutus vaikka sitten yhdessä talkooporukan kanssa. Miehellä on perimmäinen vastuu fyysisistä töistä jos nainen ei ole "tekijöitä".Noniin, tähän näkemykseen minäkin voin yhtyä. Kyllä, juurikin niin.
Ananias kirjoitti:
Terve taas.
En minäkään ajattele etteikö nainen saisi kantaa vastuuta ja tehdä mitä tahansa kotityötä johon kyvyt riittää. Tottakai saa tehdä kaikkea mikä sujuu, lähinnähän minä hahmotan miesten työt vastuukysymyksenä. Jos on vaikka kattoremppa edessä ja raha tiukassa eikä naisella ole osaamista siihen, niin kyllä se miehen on käärittävä hihat ja hoidettava toteutus vaikka sitten yhdessä talkooporukan kanssa. Miehellä on perimmäinen vastuu fyysisistä töistä jos nainen ei ole "tekijöitä".No helv.tti, nyt on oltava samaa mieltä.
Väkisin.
(puree hammasta)Wwuwuw kirjoitti:
Leijonauros on laumassa pelkkä loinen.
Oikeastaan sehän on täyttä puppua, että mies toimisi perheen suojelijana, kun ottaa huomioon, että naiset kokevat eniten väkivaltaa nimenomaan parisuhteessa.
Ja ydinperhe nyt muutenkin on ihmishistoriassa uusi käsite..Wwuwuw kirjoitti:
Oikeastaan sehän on täyttä puppua, että mies toimisi perheen suojelijana, kun ottaa huomioon, että naiset kokevat eniten väkivaltaa nimenomaan parisuhteessa.
Ja ydinperhe nyt muutenkin on ihmishistoriassa uusi käsite..Vittu että se on nyt vaikeata.
- kova.mimmi
Wwuwuw kirjoitti:
Leijonauros on laumassa pelkkä loinen.
sait hymyn aikaiseksi kun alempana sanoit sinkkuudessa hyvä että mies saa leikkiä äijää niin samoin nyt esitetään kovaa mimmiä mutta entä kun edessäsi on uros niin täällä on naisen helppo uhota
kova.mimmi kirjoitti:
sait hymyn aikaiseksi kun alempana sanoit sinkkuudessa hyvä että mies saa leikkiä äijää niin samoin nyt esitetään kovaa mimmiä mutta entä kun edessäsi on uros niin täällä on naisen helppo uhota
Siihenhän urosleijonankin loisiminen perustuu, että se suojelee laumaa muilta urosleijonilta.
Sehän toimii kuin mafia.Wwuwuw kirjoitti:
Siihenhän urosleijonankin loisiminen perustuu, että se suojelee laumaa muilta urosleijonilta.
Sehän toimii kuin mafia.Toki toki.
Taustalla on kuitenkin luonnonvalinta. Vahvin jatkaa sukua, näin laji säilyy elinvoimaisena.Ananias kirjoitti:
Vittu että se on nyt vaikeata.
Se onkin mielenkiintoista mihin suuntaan ihmisten yhteiselo tulevaisuudessa menee?
Kommuuniasumiseen? Erillissuhteisiin? Sinkkuja on Suomessa ja käsittääkseni muissakin Pohjoismaissa ennätysmäärä.
Eikä kyse ole voinut olla mistään luonnollisista rooleista, jos olisi, niin silloin ei olisi ollut tarpeen lainsäädännöllä estää naisilta työnteko ja koulutus.Wwuwuw kirjoitti:
Se onkin mielenkiintoista mihin suuntaan ihmisten yhteiselo tulevaisuudessa menee?
Kommuuniasumiseen? Erillissuhteisiin? Sinkkuja on Suomessa ja käsittääkseni muissakin Pohjoismaissa ennätysmäärä.
Eikä kyse ole voinut olla mistään luonnollisista rooleista, jos olisi, niin silloin ei olisi ollut tarpeen lainsäädännöllä estää naisilta työnteko ja koulutus.Miksi sinä elät parisuhteessa?
- savannien.kuningas
Wwuwuw kirjoitti:
Sehän toimii kuin mafia.plus muilta uhilta ja vaaroilta ja jos naaras ei saa ruokaa hankituksi niin uros auttaa ja puuttuu peliin niin ruoka on taattu niin mikä mafia ja mikä loinen niin kunnon uros on aina yksin ja eikö mafia ole järjestäytynyt eli tarvitsisi useita uroksia mutta naistaan se rakastaa
- kova.ryhmä
savannien.kuningas kirjoitti:
plus muilta uhilta ja vaaroilta ja jos naaras ei saa ruokaa hankituksi niin uros auttaa ja puuttuu peliin niin ruoka on taattu niin mikä mafia ja mikä loinen niin kunnon uros on aina yksin ja eikö mafia ole järjestäytynyt eli tarvitsisi useita uroksia mutta naistaan se rakastaa
tai no voihan olla mafia niin mafia perhe uros ja naaras ja lapset niin kai ne tekee menestyvän mafia ryhmän samoin ilman lapsiakin eli uros ja naaras täydentävät toisiaan ja ovat vahvoja yhdessä
Ananias kirjoitti:
Miksi sinä elät parisuhteessa?
Näin se elämä vaan on mennyt. Ei mulla mitään parisuhteita vastaan ole, mutta en mä kyllä mitään mieslastakaan alkais paapomaan.
savannien.kuningas kirjoitti:
plus muilta uhilta ja vaaroilta ja jos naaras ei saa ruokaa hankituksi niin uros auttaa ja puuttuu peliin niin ruoka on taattu niin mikä mafia ja mikä loinen niin kunnon uros on aina yksin ja eikö mafia ole järjestäytynyt eli tarvitsisi useita uroksia mutta naistaan se rakastaa
Nyt puhut omias. Jos tässä enää leijonista on kyse..
Wwuwuw kirjoitti:
Näin se elämä vaan on mennyt. Ei mulla mitään parisuhteita vastaan ole, mutta en mä kyllä mitään mieslastakaan alkais paapomaan.
Vaikutat hyvin vahvasti miesvihaiselta, ellet olisi puhunut miehestäsi, veikkaisin että olet katkera vanhapiika.
Jos suhde katkeroittaa noin, niin miksi elää siinä?- uros.onkin.kiva
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt puhut omias. Jos tässä enää leijonista on kyse..
kyllä se niin vain on
- pidän.hänestä
Ananias kirjoitti:
Vaikutat hyvin vahvasti miesvihaiselta, ellet olisi puhunut miehestäsi, veikkaisin että olet katkera vanhapiika.
Jos suhde katkeroittaa noin, niin miksi elää siinä?wuppis esittää leikkisästi kovaa mutta rakkaus ja rakastaa miestään ja tykkää miehistä niin wuppis on huumori naisia kyllä hän ihan kiva on niin hän pistää vain toista perin esim jos leikkisästi tai vitsaillen sanoo määrään naisen imuroimaan niin hän määrää miehen mutta wuppis osaa kirjoittaa ja eikäo le tyhmä eli kyllä hänellä hoksottimet pelaa
Ananias kirjoitti:
Jos suhde katkeroittaa noin, niin miksi elää siinä?Miten niin?
Wwuwuw kirjoitti:
Miten niin?
Ai että mitenkä niin?
Siinä missä ätmit suoltavat naisvihaansa, sinä paasaat miessukupuolen harjoittamasta rakenteellisesta sorrosta. Et juuri muita aiheita käsittelekään kuin miesten sovinismia ja naisten alistamista, tuntuu ettet näe miehissä ensimmäistäkään positiivista puolta.pidän.hänestä kirjoitti:
wuppis esittää leikkisästi kovaa mutta rakkaus ja rakastaa miestään ja tykkää miehistä niin wuppis on huumori naisia kyllä hän ihan kiva on niin hän pistää vain toista perin esim jos leikkisästi tai vitsaillen sanoo määrään naisen imuroimaan niin hän määrää miehen mutta wuppis osaa kirjoittaa ja eikäo le tyhmä eli kyllä hänellä hoksottimet pelaa
Eikö sulla ole ruoka-aika?
Ananias kirjoitti:
Ai että mitenkä niin?
Siinä missä ätmit suoltavat naisvihaansa, sinä paasaat miessukupuolen harjoittamasta rakenteellisesta sorrosta. Et juuri muita aiheita käsittelekään kuin miesten sovinismia ja naisten alistamista, tuntuu ettet näe miehissä ensimmäistäkään positiivista puolta.Positiiviset asiat ovat positiivisia, sukupuolesta riippumatta.
Nyt mä oon entistä varmempi, että sä olet E.u.Wwuwuw kirjoitti:
Positiiviset asiat ovat positiivisia, sukupuolesta riippumatta.
Nyt mä oon entistä varmempi, että sä olet E.u.Eikä mua hämää jotkut alkeelliset yhdys sana virheet, eikä edes itsensä kanssa kinastelut.
Mä olen vanha tekijä, nääs.pidän.hänestä kirjoitti:
wuppis esittää leikkisästi kovaa mutta rakkaus ja rakastaa miestään ja tykkää miehistä niin wuppis on huumori naisia kyllä hän ihan kiva on niin hän pistää vain toista perin esim jos leikkisästi tai vitsaillen sanoo määrään naisen imuroimaan niin hän määrää miehen mutta wuppis osaa kirjoittaa ja eikäo le tyhmä eli kyllä hänellä hoksottimet pelaa
Oho. No, kiitos tuosta.
- wuoois.osaa
Ananias kirjoitti:
Ai että mitenkä niin?
Siinä missä ätmit suoltavat naisvihaansa, sinä paasaat miessukupuolen harjoittamasta rakenteellisesta sorrosta. Et juuri muita aiheita käsittelekään kuin miesten sovinismia ja naisten alistamista, tuntuu ettet näe miehissä ensimmäistäkään positiivista puolta.hän puolustaa naisia ja hyvin puolustaakin ja kuten huomaat naisten kanssa ei kannata haastaa riitaa häviät ja kärsit
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt mä oon entistä varmempi, että sä olet E.u.En ole koskaan nähnyt sinun kirjoittavan miehistä/miehestä positiiviseen sävyyn, mutta toisaalta minä jätän kyllä lukematta ne palstan pisimmät ketjut joissa sinäkin viihdyt palstan aktiivisimman väen kanssa.
Olenko EdesUnissa? Minun on pakko sanoa, että kun EdesUnissa oli ilmaantunut palstalle silloin kun pidin täältä pienen breikin, ja törmäsin kaveriin ensimmäisiä kertoja, ajattelin että joku trolli on luonut tarkoituksella minun oloiseni palstahahmon.
Minä oikeastaan ymmärrän puheita siitä että EdesUnissa on sivunikkini, sillä tyyli on (miltei) identtinen. Minun on miltei mahdotonta vakuuttaa ketään siitä että en olisi hän, mutta ne jotka tuntevat minut, tietävät että minä tykkään siitä että minut tunnistetaan.
Minä olen luonut oman palstaidentiteettini laukomalla uskollisesti omia mielipiteitäni tunnistettavalla palstahahmolla. En ole koskaan pyrkinyt piilottelemaan muiden nikkien takana, vaan johdonmukaisesti pyrkinyt erottumaan itsenäni.- naiset.on.naisii
wuoois.osaa kirjoitti:
hän puolustaa naisia ja hyvin puolustaakin ja kuten huomaat naisten kanssa ei kannata haastaa riitaa häviät ja kärsit
neuvo kultainen tee hyvissä ajoin sovintoa en halua että kärsit
Wwuwuw kirjoitti:
Oho. No, kiitos tuosta.
Tranzzy-Anzzy kirjoittelee mitä vain minkä kokee olevan minua vastaan, hänhän noita sivuhuomautuksia tehtailee jatkuvalla syötöllä.
- tee.miehen.työ
Ananias kirjoitti:
Tranzzy-Anzzy kirjoittelee mitä vain minkä kokee olevan minua vastaan, hänhän noita sivuhuomautuksia tehtailee jatkuvalla syötöllä.
hän antaa samalla mitalla takaisin kuten huomaat häviät ja jos et lopeta ajoissa kärsit niin olet saanut hänet suuttumaan tai pahoittanut mielen eli tee sovinto ja pyydä anteeksi niin miehenä sinun kuuluu selvittää asia samoin miss pönttöuunilta niin itsellänikin paha mieli että wuppiksella ja pönttiksellä on paha mieli ja loukattu olo
- haastat.riitaa
Ananias kirjoitti:
eikä hän ole tranzzy anzzy vaan on wwuwuw eli wuppis
tee.miehen.työ kirjoitti:
hän antaa samalla mitalla takaisin kuten huomaat häviät ja jos et lopeta ajoissa kärsit niin olet saanut hänet suuttumaan tai pahoittanut mielen eli tee sovinto ja pyydä anteeksi niin miehenä sinun kuuluu selvittää asia samoin miss pönttöuunilta niin itsellänikin paha mieli että wuppiksella ja pönttiksellä on paha mieli ja loukattu olo
Tranzzy-Anzzy on vain sairas mies, oikeastaan hän ei ole edes varma siitäkään onko mies vai nainen.
Teenkö siis sovinnon? Teen sovintoja vain itseni kanssa, en muiden.
Jos Tranzzy-Anzzyllä palaa käämit, niin mitä sitten? Ei liity minuun.haastat.riitaa kirjoitti:
eikä hän ole tranzzy anzzy vaan on wwuwuw eli wuppis
Puhun sinusta, palstan sairaasta miehestä.
Ananias kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt sinun kirjoittavan miehistä/miehestä positiiviseen sävyyn, mutta toisaalta minä jätän kyllä lukematta ne palstan pisimmät ketjut joissa sinäkin viihdyt palstan aktiivisimman väen kanssa.
Olenko EdesUnissa? Minun on pakko sanoa, että kun EdesUnissa oli ilmaantunut palstalle silloin kun pidin täältä pienen breikin, ja törmäsin kaveriin ensimmäisiä kertoja, ajattelin että joku trolli on luonut tarkoituksella minun oloiseni palstahahmon.
Minä oikeastaan ymmärrän puheita siitä että EdesUnissa on sivunikkini, sillä tyyli on (miltei) identtinen. Minun on miltei mahdotonta vakuuttaa ketään siitä että en olisi hän, mutta ne jotka tuntevat minut, tietävät että minä tykkään siitä että minut tunnistetaan.
Minä olen luonut oman palstaidentiteettini laukomalla uskollisesti omia mielipiteitäni tunnistettavalla palstahahmolla. En ole koskaan pyrkinyt piilottelemaan muiden nikkien takana, vaan johdonmukaisesti pyrkinyt erottumaan itsenäni.Olet se sinä tai et, niin jonkun trollinikki se on kuitenkin. Aika samankaltaista henkilöönkäyviä kirjoituksia, paitsi vittumaisempia..ja ainoana komppailee sua.
Kyllä mä oon esim kirjoittanut, eilen vissiin, että mä kannatan täysillä miesten vapauttamista oman roolinsa kahleista, eli siitä toksisesta maskuliinisuudesta.
Itsehän sä täällä lähinnä esineellistät naisia ja oot kuulemma kutsunu niitä vitunkantotelineiksikin, siis jossain aloituksessa.
Mä kyllä vastaan kuin metsä huutaa. Riippuu tosin fiiliksestä, miten jaksaa ja ehtii..
Eli oisin silloin sanonut miesten olevan kullinkantotelineitä, joista osa on lisäks mulkkuja.
Tjms.- nyt.ei.ole.miehen.juttua
Ananias kirjoitti:
Tranzzy-Anzzy on vain sairas mies, oikeastaan hän ei ole edes varma siitäkään onko mies vai nainen.
Teenkö siis sovinnon? Teen sovintoja vain itseni kanssa, en muiden.
Jos Tranzzy-Anzzyllä palaa käämit, niin mitä sitten? Ei liity minuun.oletko homo eikö yhtään karmi tai tule huono omatunto kun loukkaat naisia niin kyllä sammakoita voi tulla tai toraa ja riitaa mutta kyllä naisen kanssa haluaa tehdä sovinnon niin ei tahallaan halua loukata naisia niin ei sinun minulle kannata kirjoittaa vaan wuppikselle ja pönttikselle ja pyytää anteeksi ja toivoa että he antavat anteeksi
- dföhjöhkjkajhkdk
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt mä oon entistä varmempi, että sä olet E.u.On se.
Wwuwuw kirjoitti:
Olet se sinä tai et, niin jonkun trollinikki se on kuitenkin. Aika samankaltaista henkilöönkäyviä kirjoituksia, paitsi vittumaisempia..ja ainoana komppailee sua.
Kyllä mä oon esim kirjoittanut, eilen vissiin, että mä kannatan täysillä miesten vapauttamista oman roolinsa kahleista, eli siitä toksisesta maskuliinisuudesta.
Itsehän sä täällä lähinnä esineellistät naisia ja oot kuulemma kutsunu niitä vitunkantotelineiksikin, siis jossain aloituksessa.
Mä kyllä vastaan kuin metsä huutaa. Riippuu tosin fiiliksestä, miten jaksaa ja ehtii..
Eli oisin silloin sanonut miesten olevan kullinkantotelineitä, joista osa on lisäks mulkkuja.
Tjms.Itse asiassa olen nähnyt kirjoituksen jossa Erkki-täti kutsui miehiä kullinkantotelineiksi, ja vieläpä ennen kuin minä kutsuin naisia vitunkantotelineeksi. Trollit vain tekivät kommentistani numeron, ja asian mitättömyys suhteessa sen vakavuuteen naurattaa minua nykyisin.
Vai puolustat miehiä kirjoittamalla siitä kuinka meidän tulisi vapautua toksisesta maskuliinisuudesta? Voin sanoa sulle huoleti, vedä v*ttu vaan päähäsi kääkkä. Noin metsä vastaa sullekin.
EdesUnissa kirjoittelee käsittääkseni harvoin, ja joskus olin huolissani siitä että joku trolli on luonut hänet vain mainettani mustaamaan, mutta ainakin sinun kohdallasi me tunnumme ajattelevan näköjään samalla tavalla. Enää sun ei tarvitse pohtia onko Ananias haukkunut sinua sivunikillään, vaan voit huokaista helpotuksesta ja todeta että vaikkei Ananias ja EdesUnissa olisi sama henkilö, niin sinun suhteesi he ajattelevat samalla tavalla.nyt.ei.ole.miehen.juttua kirjoitti:
oletko homo eikö yhtään karmi tai tule huono omatunto kun loukkaat naisia niin kyllä sammakoita voi tulla tai toraa ja riitaa mutta kyllä naisen kanssa haluaa tehdä sovinnon niin ei tahallaan halua loukata naisia niin ei sinun minulle kannata kirjoittaa vaan wuppikselle ja pönttikselle ja pyytää anteeksi ja toivoa että he antavat anteeksi
En ole homo kuten sinä, tai sinähän olet kaiketi transvestiitti.
- bubbel.poika
Ananias kirjoitti:
Puhun sinusta, palstan sairaasta miehestä.
et ole koskaan ollut naisen kanssa osaat olla vain miesten kanssa ja haukut ja pilkkaat naisia
bubbel.poika kirjoitti:
et ole koskaan ollut naisen kanssa osaat olla vain miesten kanssa ja haukut ja pilkkaat naisia
En laske palstatrolleja naisiksi.
- ögfjhjhkgfjgjöj
Ananias kirjoitti:
Itse asiassa olen nähnyt kirjoituksen jossa Erkki-täti kutsui miehiä kullinkantotelineiksi, ja vieläpä ennen kuin minä kutsuin naisia vitunkantotelineeksi. Trollit vain tekivät kommentistani numeron, ja asian mitättömyys suhteessa sen vakavuuteen naurattaa minua nykyisin.
Vai puolustat miehiä kirjoittamalla siitä kuinka meidän tulisi vapautua toksisesta maskuliinisuudesta? Voin sanoa sulle huoleti, vedä v*ttu vaan päähäsi kääkkä. Noin metsä vastaa sullekin.
EdesUnissa kirjoittelee käsittääkseni harvoin, ja joskus olin huolissani siitä että joku trolli on luonut hänet vain mainettani mustaamaan, mutta ainakin sinun kohdallasi me tunnumme ajattelevan näköjään samalla tavalla. Enää sun ei tarvitse pohtia onko Ananias haukkunut sinua sivunikillään, vaan voit huokaista helpotuksesta ja todeta että vaikkei Ananias ja EdesUnissa olisi sama henkilö, niin sinun suhteesi he ajattelevat samalla tavalla.Pyydä anteeksi Wuulta. Kielenkäyttösi ei sovi tänne.
ögfjhjhkgfjgjöj kirjoitti:
Pyydä anteeksi Wuulta. Kielenkäyttösi ei sovi tänne.
Itselleni tuli ainakin hyvä mieli, tietääpä kääkkä mielipiteeni hänestä.
- mikä.miäs
Ananias kirjoitti:
En ole homo kuten sinä, tai sinähän olet kaiketi transvestiitti.
tykkäätkö leveistä hartioista oletko ottava vai antava osapuoli eli onko leveäharteinen transvestiitti pylistämässä tinsa paljaana kiihottava näky ja etkö ole se joka lähetti tuntemattomalle miehelle osoite tietosi ja rakkauden osoituksesi mutta olikin trolli joku tietää missä homo asuu ja kuka olet
- lafhgöahgöaflhg
Ananias kirjoitti:
Itselleni tuli ainakin hyvä mieli, tietääpä kääkkä mielipiteeni hänestä.
Nimittelet kanssakeskustelijaa aggressiivisesti.
lafhgöahgöaflhg kirjoitti:
Voin paljastaa sulle sen, että teen niin vain ärsyttääkseni.
- siki.tiukka.perse
vai on naiset läskiperseitä onko sikillä hyvä perse mutta nyt palaan heterojen ja naisten pariin
siki.tiukka.perse kirjoitti:
vai on naiset läskiperseitä onko sikillä hyvä perse mutta nyt palaan heterojen ja naisten pariin
Vain läskiperseet on läskiperseitä, ei kaikki naiset.
Varoitan sinua ärsyttämästä minua.Ananias kirjoitti:
Itse asiassa olen nähnyt kirjoituksen jossa Erkki-täti kutsui miehiä kullinkantotelineiksi, ja vieläpä ennen kuin minä kutsuin naisia vitunkantotelineeksi. Trollit vain tekivät kommentistani numeron, ja asian mitättömyys suhteessa sen vakavuuteen naurattaa minua nykyisin.
EdesUnissa kirjoittelee käsittääkseni harvoin, ja joskus olin huolissani siitä että joku trolli on luonut hänet vain mainettani mustaamaan, mutta ainakin sinun kohdallasi me tunnumme ajattelevan näköjään samalla tavalla. Enää sun ei tarvitse pohtia onko Ananias haukkunut sinua sivunikillään, vaan voit huokaista helpotuksesta ja todeta että vaikkei Ananias ja EdesUnissa olisi sama henkilö, niin sinun suhteesi he ajattelevat samalla tavalla.Et kai sä nyt itses kanssa erimieltä oliskaan.
Ananias kirjoitti:
Vain läskiperseet on läskiperseitä, ei kaikki naiset.
Varoitan sinua ärsyttämästä minua.Voih...Mitäs aattelit tehdä?
Rustata naama punasena uusia kiukkualoituksia..- samanlainen
lafhgöahgöaflhg kirjoitti:
Sitähän tehdään tääl jatkuvasti... eipä tuo nyt mikään ihme ole, ananias on ihan samalainen kuin jotkut ämit.
- dalfkgöhkadlfj
Wwuwuw kirjoitti:
Voih...Mitäs aattelit tehdä?
Rustata naama punasena uusia kiukkualoituksia..Hyvä, periksi ei pidä antaa. Kanssakeskustelijasi käyttäytyy huonosti ja epäasiallisesti.
- puskien_putsaaja
Wwuwuw kirjoitti:
Olet se sinä tai et, niin jonkun trollinikki se on kuitenkin. Aika samankaltaista henkilöönkäyviä kirjoituksia, paitsi vittumaisempia..ja ainoana komppailee sua.
Tjms.Kas tässä wuppis se keskustelu. Ananias toimi silloin nikillä keittiöexpertti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14535415/tie-miehen-sydameen
Huomaa nyt miten puhuu läpiä päähäänsä täällä. Kyllä hän vaan käyttäisi naisia jos sellaisia oikeasti saisi. - EdesUnissa
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt mä oon entistä varmempi, että sä olet E.u.Luin tätä ja voin vannoa ettei Ananias ole minä. Mutta hienoa että hän on huomannut sinussa saman piirteen. Minäkin ihmettelin että elätkö jossain alisteisessa suhteessa, koska agendasi on jatkuvasti sama.
Kun tulit palstalle niin sinulla oli näkökulma. Viimeiset kaksi kuukautta jankutat samaa agendaa riippumatta aiheesta. Tuo leijona vertaus oli jälleen kerran puhtaasti typerä. Se on yksi eläin laji, mutta kertooko se sinusta jotenkin tasapuolisen kuvan eläimistä ?
Tämä Ananiaksen ketju käsitteli sukupuolirooleista luopumisajatusta. Sen sijaan että olisit kommentoinut sitä jotenkin sinun kommenttisi on "Leijonauros on loinen". Etkö todella kykene kasvamaan ulos henkilökohtaisesta vihastasi miessukupiolta kohtaan ? Huvittavinta on se että juuri sinä jatkuvasti arvostelet toisia naisvihasta.
Komppaan noista Ananiaksen ajatuksista todellakin noin 80%. Toistaiseksi täällä on ollut scrg ja ananias jotka kykenevät oikeasti pohtimaan asioita ja näkemään niiden taustoja. Ei rakentavia pohdintoja tulee tyrmätä kirjoittajan vuoksi. Jos sinä sanoisit jotain järkevää, niin en arvostelisi sitä vain siksi että sinä sen kirjoitit. Ananiaksen kanssa olen joskus ottanut kärkeästi yhteen, koska hän käyttää provosointia keinona saada kommentti. Esimerkiksi minä en olisi tuonut esille tuota mainintaa että sinun oma suhteesi mieheesi saa hyvin erikoisen kuvan, koska esität koko ajan kantaa että olet alisteinen sukupuoli. Toki ajattelin, että hakataanko sinua kotona ?
Mitä muita loogisia syitä kirjoituksesi voisivat herättää ?
Tuo sinun halusi koko ajan arvailla että kuka on kuka on palsta paranoiaa. Kuten jo kerran sanoin, tällä palstalla olen havainnut usealla Nickillä kirjoittaneen vain Dissidentin, Lady-Zorron ja TeknoDonnan. No ja omien sanojensa mukaan todellavaikeeta teki niin, mutta hänen tarinansa jäävät yleensä lukematta.
Mies on mies ja nainen on nainen. Muuta rupea edes selittämään.
Se on siinä.
(ja tulin sinun ketjuun enkä kysy lupaa, nih)misspönttöuuni kirjoitti:
En lupaa.
Jos huomiota haet, niin saat sitä rajoitetusti.
Vastailen kommentteihisi ja "juttelen" sulle, mutta lirkuttelut on ohitse.Ananias kirjoitti:
Jos huomiota haet, niin saat sitä rajoitetusti.
Vastailen kommentteihisi ja "juttelen" sulle, mutta lirkuttelut on ohitse.Hyi. En varmasti hae vaan sanon asiani.
Sovittu, muut pulinat pois.
Sinkkuudessa on se kiva puoli, että saa mieskin leikkiä niin äijäroolia kuin haluaa.
Erovanhemmuudessakin on omat puolensa.
Saa olla lapsille isä ja äiti, ihan riippuen siitä tarviiko lapsi miehen vai naisen töiksi luettavia palveluita.
Minun ja ex-vaimoni suurin ero eron jälkeen on siinä, että exäni tarvitsee edelleen ulkopuolista apua miesten töissä, minä en tarvitse naista mihinkään töihin.Ananias kirjoitti:
Erovanhemmuudessakin on omat puolensa.
Saa olla lapsille isä ja äiti, ihan riippuen siitä tarviiko lapsi miehen vai naisen töiksi luettavia palveluita.
Minun ja ex-vaimoni suurin ero eron jälkeen on siinä, että exäni tarvitsee edelleen ulkopuolista apua miesten töissä, minä en tarvitse naista mihinkään töihin.Sähän hoidit teidän suhteessakin kummatkin roolit ja muija veteli sua turpaan..Sä olit nyrkin ja hellan välissä.
Wwuwuw kirjoitti:
Sähän hoidit teidän suhteessakin kummatkin roolit ja muija veteli sua turpaan..Sä olit nyrkin ja hellan välissä.
Meillä oli liikaa kokoeroa jotta uhka olisi ollut todellinen, ainoa kerta kun hän pystyi luomaan todellisen vaaratilanteen oli se lautasella päähän heitto. En tehnyt keittiötöitä pakosta, vaan siksi kun toinen oli ihan kädetön keittiössä.
Pyykit ja yleinen siisteys oli exäni vastuulla, mulla miesten työt ja keittiö. En näe että jako olisi ollut sinänsä kohtuuton.Ananias kirjoitti:
Meillä oli liikaa kokoeroa jotta uhka olisi ollut todellinen, ainoa kerta kun hän pystyi luomaan todellisen vaaratilanteen oli se lautasella päähän heitto. En tehnyt keittiötöitä pakosta, vaan siksi kun toinen oli ihan kädetön keittiössä.
Pyykit ja yleinen siisteys oli exäni vastuulla, mulla miesten työt ja keittiö. En näe että jako olisi ollut sinänsä kohtuuton.Lentävä lautanen mullistaa maailmankuvan.
scrg kirjoitti:
Lentävä lautanen mullistaa maailmankuvan.
Sanotaan ettei yksi pääsky vielä kesää tee, niin ei yksi lentävä Arabia Arctican 26 senttinen ruokalautanenkaan vielä mullista maailmankuvaa.
Ananias kirjoitti:
Pyykit ja yleinen siisteys oli exäni vastuulla, mulla miesten työt ja keittiö. En näe että jako olisi ollut sinänsä kohtuuton.Olitko sä sitten sitä kohtaan koskaan väkivaltainen?
Vastaa rehellisesti.Wwuwuw kirjoitti:
Olitko sä sitten sitä kohtaan koskaan väkivaltainen?
Vastaa rehellisesti.Vain torjuakseni fyysisen uhan, mutta sehän ei käytännössä vaatinut liioiteltua voimankäyttöä. Pidin vain kiinni.
- trollikka
Wwuwuw kirjoitti:
Vastaa rehellisesti.No ainakin henkisellä puolella on keittiöexpertin vaimo pahoinpidellyksi tullut ... ExPertin omien kertomuksiensa mukaan hänellä on ollut aina sivusuhteita.
Ei yleensä ihan vaimon toive aviomiehen osaan sopiva äijä ole kysymyksessä... eipä mikään ihme jos liittorakoili ja vaimo otti eron.
Joka ainut muija joka on kehdannut tätä miestä vastustaa... syystä tai toisesta, saa kyllä likasangollisen niskaansa.
Lisänä nyt vielä ihan tämäkin aloitus... käsittääkseni nyt Dissin kimppuun käynti... jostain syystä.
Mun ajatukset ei Dissin kanssakaan oikein yksiin mene, kuten ei ExPertinkään, mutt ei ne mua henkilökohtaisesti loukkaa... joten suotakoot erilaiset mielipiteet meille kaikille näistä asioista.
Mutt nämä ihan jotakuta vastaan suunnatut keskustelut... ovat syvältä sieltä! Ja näitäkin on.
Ei mulla muuta asiaa... trollikka kirjoitti:
No ainakin henkisellä puolella on keittiöexpertin vaimo pahoinpidellyksi tullut ... ExPertin omien kertomuksiensa mukaan hänellä on ollut aina sivusuhteita.
Ei yleensä ihan vaimon toive aviomiehen osaan sopiva äijä ole kysymyksessä... eipä mikään ihme jos liittorakoili ja vaimo otti eron.
Joka ainut muija joka on kehdannut tätä miestä vastustaa... syystä tai toisesta, saa kyllä likasangollisen niskaansa.
Lisänä nyt vielä ihan tämäkin aloitus... käsittääkseni nyt Dissin kimppuun käynti... jostain syystä.
Mun ajatukset ei Dissin kanssakaan oikein yksiin mene, kuten ei ExPertinkään, mutt ei ne mua henkilökohtaisesti loukkaa... joten suotakoot erilaiset mielipiteet meille kaikille näistä asioista.
Mutt nämä ihan jotakuta vastaan suunnatut keskustelut... ovat syvältä sieltä! Ja näitäkin on.
Ei mulla muuta asiaa...Syöksy trollikka betoniin!
Aviomiehenä en ollut unelmamies, mutta exäni oli hankala tapaus. Lasten takia en kadu yhteisiä vuosiamme, muuten kyllä. Avioeroa harkittiin useasti, ja puolet suhteesta asuttiinkin kahden asunnon mallissa. Avioeropäätös oli yhteinen.
Vai on tullut joskus likasankollinen niskaan? Pitäisikö katsoa peiliin? Trollailusta en tykkää ja sitä esiintyy palstalla paljon. Et sinäkään ole trollia kummempi, tosin olet hauska sellainen. Nikkisi on noin hyvä.
Miksikä Dissi saisi tehtailla aiheesta läjäpäin aloituksia, mutta minä en saisi? Voisitko valaista meille logiikkaasi, trollikka?- trollikka
Ananias kirjoitti:
Syöksy trollikka betoniin!
Aviomiehenä en ollut unelmamies, mutta exäni oli hankala tapaus. Lasten takia en kadu yhteisiä vuosiamme, muuten kyllä. Avioeroa harkittiin useasti, ja puolet suhteesta asuttiinkin kahden asunnon mallissa. Avioeropäätös oli yhteinen.
Vai on tullut joskus likasankollinen niskaan? Pitäisikö katsoa peiliin? Trollailusta en tykkää ja sitä esiintyy palstalla paljon. Et sinäkään ole trollia kummempi, tosin olet hauska sellainen. Nikkisi on noin hyvä.
Miksikä Dissi saisi tehtailla aiheesta läjäpäin aloituksia, mutta minä en saisi? Voisitko valaista meille logiikkaasi, trollikka?Ok... älä pillastu. Mä kirjoitin ainoastaan sen; miten mä olen asiat ymmärtänyt ...kun niitä täältä olen lukenut. Ja meidän kahina oli paljon väärinkäsitysten summaa, uskoakseni... siis syytä oli minussa itsessänikin... uskoin silloin sun olevan sarkastisen sergein, joka pilaili. Iroonista... oikeesti!
-Dissi ei nähdäkseni yritä pakottaa ketään ... omaan "uskonahkoonsa"... ja ei ole syyttänyt... tai kertonut negatiivisia asioita kumppaneistaan... ei kenestäkään ex- kumppanistaan... tai mä en ainakaan ole lukenut sellaisia, muistaakseni.
Mulla on melkein elefantin muisti, se muodostui sellaiseksi jo lapsuudessa... oli näes pieni pakko.
Ehkä ollaan oltu sotajalalla siks, ett meillä on niin erilaiset mielikuvat parisuhteesta... minä kun haen pitkää kestävää parisuhdetta... sä hetken viihdettä.
Niin nämä sarjat painii hieman eri sarjoissa, joten ei ihme ettei paljon ole yhteistä säveltä. ♫ ♫
Enkä minä ole pieni enkelikiharainen tytön tyllerö... mulla on tarvittaessa sarvet päässä ja hiilihanko kourassa; ja puolustan omaa mielipidettäni!
Ehkä:..."exäni oli hankala tapaus!"... mutt mä saatan olla vielä hankalampi. Onneksi kummankaan ei tarvitse sitä todeta IRL:ssä.
Ja ihan vaan tiedoksesi... Sä oot kyllä pirusti minua vanhempi, vaikka mulla ois huumorintaju... sinusta; miten kypsän naisen tahansa!
Vastattu kysymyksiisi. trollikka kirjoitti:
Ok... älä pillastu. Mä kirjoitin ainoastaan sen; miten mä olen asiat ymmärtänyt ...kun niitä täältä olen lukenut. Ja meidän kahina oli paljon väärinkäsitysten summaa, uskoakseni... siis syytä oli minussa itsessänikin... uskoin silloin sun olevan sarkastisen sergein, joka pilaili. Iroonista... oikeesti!
-Dissi ei nähdäkseni yritä pakottaa ketään ... omaan "uskonahkoonsa"... ja ei ole syyttänyt... tai kertonut negatiivisia asioita kumppaneistaan... ei kenestäkään ex- kumppanistaan... tai mä en ainakaan ole lukenut sellaisia, muistaakseni.
Mulla on melkein elefantin muisti, se muodostui sellaiseksi jo lapsuudessa... oli näes pieni pakko.
Ehkä ollaan oltu sotajalalla siks, ett meillä on niin erilaiset mielikuvat parisuhteesta... minä kun haen pitkää kestävää parisuhdetta... sä hetken viihdettä.
Niin nämä sarjat painii hieman eri sarjoissa, joten ei ihme ettei paljon ole yhteistä säveltä. ♫ ♫
Enkä minä ole pieni enkelikiharainen tytön tyllerö... mulla on tarvittaessa sarvet päässä ja hiilihanko kourassa; ja puolustan omaa mielipidettäni!
Ehkä:..."exäni oli hankala tapaus!"... mutt mä saatan olla vielä hankalampi. Onneksi kummankaan ei tarvitse sitä todeta IRL:ssä.
Ja ihan vaan tiedoksesi... Sä oot kyllä pirusti minua vanhempi, vaikka mulla ois huumorintaju... sinusta; miten kypsän naisen tahansa!
Vastattu kysymyksiisi.Ei meidän kahina ollut väärinkäsitysten summa, sitähän sinä haitkin. Ja sen saitkin, trollikkani...
Tää on siitä veikeä palsta, että jos et satu edustamaan oikeaa maailmankatsomusta, niin trollit häärää kimpussasi (minun kimpussani) yötä päivää. Sinäkin brutukseni.
Tämän palstan enkelikiharaiset tytön tylleröt juo bisseä, syö hk:n sinistä ja haisee paskalle. Ei mulla ole mitään harhakuvia asian suhteen.
Tää palstailu on nyt ihan sopiva tapa kuluttaa aikaani jos ei satu olemaan tähdellisempää tekemistä, mutta mitään varsinaista funktiota tällä ei ole mulle.- trollikka
"Ei meidän kahina ollut väärinkäsitysten summa, sitähän sinä haitkin. Ja sen saitkin, trollikkani..."
Muistelepas hiukan... jos sä lähditkin hyökkäyksees tietoisesti, niin mulle se oli kuitenkin yllätys.
Ja mikä perhanan "trollikkani"... mä sulle olen? Itse sä kani olet... minä oon trollikka, kun trollflickan ei oikein suomelta vaikuttais... vai mitä? Mutt väännäpäs homma ihan miksi tahdot! Mä osaan panna tämän koneeni kiinni ja tehdä jotain mukavampaa... kuunnella vaikka musiikkia ja kutoa villapaitaa itselleni ens talveksi! trollikka kirjoitti:
"Ei meidän kahina ollut väärinkäsitysten summa, sitähän sinä haitkin. Ja sen saitkin, trollikkani..."
Muistelepas hiukan... jos sä lähditkin hyökkäyksees tietoisesti, niin mulle se oli kuitenkin yllätys.
Ja mikä perhanan "trollikkani"... mä sulle olen? Itse sä kani olet... minä oon trollikka, kun trollflickan ei oikein suomelta vaikuttais... vai mitä? Mutt väännäpäs homma ihan miksi tahdot! Mä osaan panna tämän koneeni kiinni ja tehdä jotain mukavampaa... kuunnella vaikka musiikkia ja kutoa villapaitaa itselleni ens talveksi!Minä en kaipaa huomiotasi, joten en aio yrittää pehmennellä sanomisiani.
Sinä olet yksi palstan vanhimpia trollaattoreita, alun perin kait miehen logiikasta. Kokemukseni mukaan te trollasitte oman palstanne kumoon ja siirryitte tänne myyräntyöhönne. En näe sinun poikkeavan mitenkään muusta miehen logiikan trolliryhmästä.- trollikka
Ananias kirjoitti:
Minä en kaipaa huomiotasi, joten en aio yrittää pehmennellä sanomisiani.
Sinä olet yksi palstan vanhimpia trollaattoreita, alun perin kait miehen logiikasta. Kokemukseni mukaan te trollasitte oman palstanne kumoon ja siirryitte tänne myyräntyöhönne. En näe sinun poikkeavan mitenkään muusta miehen logiikan trolliryhmästä.Kuules nyt... ihan sama onko sun nimmaris ex- PUA tai ex-Pertti tai vaikka Anakonda samaa agendaa jauhatte! Sun huomiotas en kaipaa ... niin kauan kun pysyisit asia linjalla voitais ajatuksia vaihtaa... vaikka oltais erimieltäkin. Nämä palstat on oikeastaan varmaan siks.
Ja mun huomioni saat aina silloin kun mieli tekee kommentoida sun sanomiasi; ei mun tarvitse sua silkkihanskoin käsitellä... en mä niin tee oikeastaan kenenkään muunkaan kohdalla, vaikka joskus en anna palaakkaan rikinkatkuisia oikaisuja... asioista joista olen erimieltä.
Aina ei maksa vaivaa... kuten ei sinunkaan kanssasi, jääräpäisyys on joskus rasite mulle itsellenikin. Samoilla raiteilla kaks junaa kun kohtaa...tietää miten siinä käy, tai sitt on typerä!
Mä totesin sen juuri äsken. trollikka kirjoitti:
Kuules nyt... ihan sama onko sun nimmaris ex- PUA tai ex-Pertti tai vaikka Anakonda samaa agendaa jauhatte! Sun huomiotas en kaipaa ... niin kauan kun pysyisit asia linjalla voitais ajatuksia vaihtaa... vaikka oltais erimieltäkin. Nämä palstat on oikeastaan varmaan siks.
Ja mun huomioni saat aina silloin kun mieli tekee kommentoida sun sanomiasi; ei mun tarvitse sua silkkihanskoin käsitellä... en mä niin tee oikeastaan kenenkään muunkaan kohdalla, vaikka joskus en anna palaakkaan rikinkatkuisia oikaisuja... asioista joista olen erimieltä.
Aina ei maksa vaivaa... kuten ei sinunkaan kanssasi, jääräpäisyys on joskus rasite mulle itsellenikin. Samoilla raiteilla kaks junaa kun kohtaa...tietää miten siinä käy, tai sitt on typerä!
Mä totesin sen juuri äsken.Terve vaan sullekin trollikalle.
Nimmari on Ananias, eikä se liity mitenkään ex-PUA:an...kuten v*tun hyvin tiedät itsekin. Sinä olit se palstatrolli joka käynnisti aikoinaan minun jahtini, eikä me siitä päästä yli taikka ympäri, ei alikaan. Motiivisi osaan arvata, siitäkään ei ole syytä keskustella.
Aina kun olen yrittänyt "asioida" kanssasi asiallisesti, olet parin lauseen jälkeen vetäissyt kilarit. Pysy siis pois silmistäni jos et kaiva verta nenästäsi.- trollikka
Ananias kirjoitti:
Terve vaan sullekin trollikalle.
Nimmari on Ananias, eikä se liity mitenkään ex-PUA:an...kuten v*tun hyvin tiedät itsekin. Sinä olit se palstatrolli joka käynnisti aikoinaan minun jahtini, eikä me siitä päästä yli taikka ympäri, ei alikaan. Motiivisi osaan arvata, siitäkään ei ole syytä keskustella.
Aina kun olen yrittänyt "asioida" kanssasi asiallisesti, olet parin lauseen jälkeen vetäissyt kilarit. Pysy siis pois silmistäni jos et kaiva verta nenästäsi.Tsiisus, jopa oot kova äijä... oikeinko tataamille munt haastat, vai hanskat kourassa kehään? Ootko ihan varma ett se häviäjä olen minä... 168cm ja 62kg eilen aamuna punnittu!
Et kyllä ihan normi ukko ole... ja totta puhuen; vinksahtaneet on aina peloittaneet mua. Hui!
Jep, taisin olla ensimmäisten joukossa... jotka epäili sua ex-PUA:ksi ja aina varmempi mä asiasta olen... tosin en 100%:sti ihan menis asiasta takuuseen, mutt samoja juttuja käytte läpi ja suhtautuminen naisiin... kuin käyttöesineisiin = ihan sama!
Anakondaksi nimitin siksi... ett yrität saada aina henkistä kuristusotetta kulloisestakin vastustajastasi/uhristasi, mun kohdallani se vaan ei onnistu. Valitan, mutt mä olen senverran monet vaikeudet läpikäynyt ja lopultakin itseni löytänyt, jokalailla vahvempana kuin koskaan.
Tämä on nyt tämän erän viimeinen vastaus... tällä kertaa; mutt jatkoa seuraa ehkä tulevaisuudessa jos mulla on aihetta... ihan tiedoksesi vaan. - dösfjgjhgödhj
Ananias kirjoitti:
Aina kun olen yrittänyt "asioida" kanssasi asiallisesti, olet parin lauseen jälkeen vetäissyt kilarit. Pysy siis pois silmistäni jos et kaiva verta nenästäsi.Uhkailetko sinä taas täällä?
trollikka kirjoitti:
Tsiisus, jopa oot kova äijä... oikeinko tataamille munt haastat, vai hanskat kourassa kehään? Ootko ihan varma ett se häviäjä olen minä... 168cm ja 62kg eilen aamuna punnittu!
Et kyllä ihan normi ukko ole... ja totta puhuen; vinksahtaneet on aina peloittaneet mua. Hui!
Jep, taisin olla ensimmäisten joukossa... jotka epäili sua ex-PUA:ksi ja aina varmempi mä asiasta olen... tosin en 100%:sti ihan menis asiasta takuuseen, mutt samoja juttuja käytte läpi ja suhtautuminen naisiin... kuin käyttöesineisiin = ihan sama!
Anakondaksi nimitin siksi... ett yrität saada aina henkistä kuristusotetta kulloisestakin vastustajastasi/uhristasi, mun kohdallani se vaan ei onnistu. Valitan, mutt mä olen senverran monet vaikeudet läpikäynyt ja lopultakin itseni löytänyt, jokalailla vahvempana kuin koskaan.
Tämä on nyt tämän erän viimeinen vastaus... tällä kertaa; mutt jatkoa seuraa ehkä tulevaisuudessa jos mulla on aihetta... ihan tiedoksesi vaan.Trolloloo, trollihan sinä olet niinkuin koko miehen logiikan muukin poppoo.
Kirjoittelet mulle tai et, ihan sama. Vastaan sulle jos sattuu huvittamaan, mutta todesta minä en sinun trollijuttujasi ota, "hoituri"...- ldfkhgöshödh
Wwuwuw kirjoitti:
Vastaa rehellisesti.Hyvä kysymys.
Ananias kirjoitti:
Aina kun olen yrittänyt "asioida" kanssasi asiallisesti, olet parin lauseen jälkeen vetäissyt kilarit. Pysy siis pois silmistäni jos et kaiva verta nenästäsi.Ei hyvää päivää..
Että oikein verta nenästä! Kyllä nyt oli taas niin miehekkäästi sanottu että alta pois ja vielä ihan kiroilitkin.. Huijuijui..Wwuwuw kirjoitti:
Ei hyvää päivää..
Että oikein verta nenästä! Kyllä nyt oli taas niin miehekkäästi sanottu että alta pois ja vielä ihan kiroilitkin.. Huijuijui..Vertauskuvia tietenkin.
Trollikka on miehen logiikan vanhoja trolleja, se tykkää kun on draamaa.- ölfdhsäjhgdjh
Wwuwuw kirjoitti:
Ei hyvää päivää..
Että oikein verta nenästä! Kyllä nyt oli taas niin miehekkäästi sanottu että alta pois ja vielä ihan kiroilitkin.. Huijuijui..Ananias antaa naisille, kaikille palstanaisille pataan, kato.
ölfdhsäjhgdjh kirjoitti:
Ananias antaa naisille, kaikille palstanaisille pataan, kato.
Tietääkö joku, että mitäs sieltä on pataan putoamassa? Possua vai nautaa? Vai jotain muuta? Am-muuta. :)
- lhfdglöhgöfhöl
LadyZorro kirjoitti:
Tietääkö joku, että mitäs sieltä on pataan putoamassa? Possua vai nautaa? Vai jotain muuta? Am-muuta. :)
Jotain nyhtöähän sen täytyy olla, sen verta tyyppi nyhtää palstalla.
Ainahan sillä on joku kana kynittävänä. LadyZorro kirjoitti:
Ananiaalle tämmönen...
https://aijaa.com/e9uy4o
Tusasin aikani kuluksi...nukkumaan mennessähän se on hyvä tämmösiä laatia.. :)- EdesUnissa
trollikka kirjoitti:
No ainakin henkisellä puolella on keittiöexpertin vaimo pahoinpidellyksi tullut ... ExPertin omien kertomuksiensa mukaan hänellä on ollut aina sivusuhteita.
Ei mulla muuta asiaa...Mistä tempaisit tuon ajatuksen että tässä olisi jotenkin käyty Dissidentin kimppuun ? Vai onko minulta jäänyt lukematta jotain aiempia ketjuja joka selittäisi moista tulkintaa ?
Tässä ketjussahan on kyse sukupuolirooleista luopumisen ajatuksesta. On aina ollut ajatuksia että niistä tulisi luopua, ja on aina tuleva olemaan ajatuksia että ne kuuluvat normaaliin luonteeseemme.
- 7470
Avioituessamme 60-luvun lopulla oli alusta alkaen selvää, että minä vastaan täysin perheen toimeentulosta ja kaikinpuolsesta turvallisuudesta!
Näillä eväillä on tultu häiriöittä tähän päivään.
Tämä ei merkitse vaimon "kellumista" tai "loisimista" koska hän on tehnyt mukisemattaoman osansa mm. mukautumalla useisiin muuttoihimme myös lasten ollessa pieniä.
Koskaan vaimo ei ole kyseenalaistanut vastuujakoamme.
Tuo roolitus ei ole merkinnyt sitä, ettenkö ole viimeiset 20 vuotta ostanut raaka-aineet sapuskoihin, valmistanut ne ja kattanut pöydän.
Tuon lisäksi hoidan Espanjan oloissa vaimolleni aamuisin parvekkeelle tuoreen hillotäytteisen rinkelin tai kierukkapullan.
Siivouksissa teen tietenkin raskaimman, ja muutenkin suurimman osan.
Minä nautin pystyessäni järjestämään vaimolleni tälläisiäkin mukavuuksia.
Koskaan vaimoni ei ole kiljunut oikeuksiensa perään!- 7470
Wwuwuw kirjoitti:
Mitäs kiljumista tossa nyt oliskaan..korkeintaan sulla ittelläs.
Ei kiljunut silloinkaan kun joutui 12 vuotta hoitamaan ok:n ja kahden lapsen, tosin murrosikäisen kanssa KAIKKI asiat. Noina vuosina minä en tehnyt todellakaan mitään.
Elämäntilanne ja siihen liittyvät tavoitteet oli yhdessä sovittuja. 7470 kirjoitti:
Ei kiljunut silloinkaan kun joutui 12 vuotta hoitamaan ok:n ja kahden lapsen, tosin murrosikäisen kanssa KAIKKI asiat. Noina vuosina minä en tehnyt todellakaan mitään.
Elämäntilanne ja siihen liittyvät tavoitteet oli yhdessä sovittuja.Sä oli koomassa, vai?
Eihän siinä mitään niin kauan kun kumpikin on tyytyväinen."Tuon lisäksi hoidan Espanjan oloissa vaimolleni aamuisin parvekkeelle tuoreen hillotäytteisen rinkelin tai kierukkapullan."
- Ettehän vaan majaile Torreviejassa?- 7470
Wwuwuw kirjoitti:
Sä oli koomassa, vai?
Eihän siinä mitään niin kauan kun kumpikin on tyytyväinen.Olin arkivuorokaudet "koomassa" muualla puutteen torjunnassa valmistelemassa "eläköitymistämme". Viikonöoppupuolisona en todellakaan tehnyt mitään paitsi aviolliset velvollisuuteni.
- 7470
LadyZorro kirjoitti:
"Tuon lisäksi hoidan Espanjan oloissa vaimolleni aamuisin parvekkeelle tuoreen hillotäytteisen rinkelin tai kierukkapullan."
- Ettehän vaan majaile Torreviejassa?Paseo Juan Aparicio 5. Heput ja jokunen nainen ovat vedättäneet julkisivureppaa tolkuttoman pitkään. Tyypit tuhosivat turhaan täysin kunnossa olevan parvekkeemme muiden mukana.
Tuho häiritsee pahasti arkieloamme ja sikamainen hinta menee täysin turhasta. Maksamme osaltamme korkean talontörön superkalliita rakennustelineitä ja jätkien laiskottelua. 7470 kirjoitti:
Paseo Juan Aparicio 5. Heput ja jokunen nainen ovat vedättäneet julkisivureppaa tolkuttoman pitkään. Tyypit tuhosivat turhaan täysin kunnossa olevan parvekkeemme muiden mukana.
Tuho häiritsee pahasti arkieloamme ja sikamainen hinta menee täysin turhasta. Maksamme osaltamme korkean talontörön superkalliita rakennustelineitä ja jätkien laiskottelua.Eli Torreviejassa? Tiedätkö mistä mulle tuli mieleen tuota kysyä? Lueskelin joskus tuolla Alicante keskustelua ja siellä oletettavasti mies kertoi hakevansa vaimolleen lähistöltä leipomo/kauppa leivoksia.
Takautuvasti vuodelta jotakin muistan tuollasta lukeneeni ja yks kaks yhdisti näin, kun luin sinun hakevan rinkeliä ja pullaa vaimollesi.☺️
Meinaako siellä olla yhä mañana hommien sujumisen kanssa?
Tekisi mieleni kysyä ja keskustella vaikka mistä, kun Espanjasta on kyse. Mutta en ala hiillostavaksi urkkijaksi. Toivotaan kumminkin, että teidän julkisivuremppa saa onnellisen päätöksen. Ja työt alkaa etenemään. Ettei tarvitse huilimisesta kalliisti maksaa ja jää remppa tiellisiksi ikävän pitkäksi aikaa.
Muutenkin mukavaa kesää palmujen katveeseen.😊🏝️- 7470
LadyZorro kirjoitti:
Eli Torreviejassa? Tiedätkö mistä mulle tuli mieleen tuota kysyä? Lueskelin joskus tuolla Alicante keskustelua ja siellä oletettavasti mies kertoi hakevansa vaimolleen lähistöltä leipomo/kauppa leivoksia.
Takautuvasti vuodelta jotakin muistan tuollasta lukeneeni ja yks kaks yhdisti näin, kun luin sinun hakevan rinkeliä ja pullaa vaimollesi.☺️
Meinaako siellä olla yhä mañana hommien sujumisen kanssa?
Tekisi mieleni kysyä ja keskustella vaikka mistä, kun Espanjasta on kyse. Mutta en ala hiillostavaksi urkkijaksi. Toivotaan kumminkin, että teidän julkisivuremppa saa onnellisen päätöksen. Ja työt alkaa etenemään. Ettei tarvitse huilimisesta kalliisti maksaa ja jää remppa tiellisiksi ikävän pitkäksi aikaa.
Muutenkin mukavaa kesää palmujen katveeseen.😊🏝️Hyvä muisti ja päättelykyky! On vain todettava.
Tyttäremme on siellä heinä- elokuun tietämissä ja saamme parvekkeesta väliaikatiedot mutta olemme varautuneet siihen, että mennessämme sinne syyskuun ensimmäisellä viikolla ovat hommat vielä levällään. Harmi sinänsä koska parveke on varsin tärkeä osa sikäläistä asumistamme.
Tuohon saakka olemme kotosuomessa koivujen katveessa. Talomme ulko-oven ja rannan välisellä kävelybulevardilla on niitä palmujakin. 7470 kirjoitti:
Hyvä muisti ja päättelykyky! On vain todettava.
Tyttäremme on siellä heinä- elokuun tietämissä ja saamme parvekkeesta väliaikatiedot mutta olemme varautuneet siihen, että mennessämme sinne syyskuun ensimmäisellä viikolla ovat hommat vielä levällään. Harmi sinänsä koska parveke on varsin tärkeä osa sikäläistä asumistamme.
Tuohon saakka olemme kotosuomessa koivujen katveessa. Talomme ulko-oven ja rannan välisellä kävelybulevardilla on niitä palmujakin.Sinussa oli jotakin niin tutun tuntuista, kieliasussa ja nimenomaan tuo leivosten ostaminen yhdisti muistikuvaan. :)
Kyllä, parvekkeet ja terassit kuuluu oleellisesti Espanjalaiseen vapaa-aikaan ja arkeen. Kurja juttu, tuommoinen asioiden viivyttely. Pystyykö edes parvekkeen ovea pitämään auki? Parvekkeelle ei ilmeisesti ole mitään asiaa remontin aikaan?
Mutta teillä on siinä ranta tosiaan vieressä ja taitaapa olla jokin tapaspaikkakin ihan liki? Rannalle lyhyt matka kesäiltaa viettämään. :)
Kyllä ne koivutkin vaan osaa olla mieleen, varsinkin näin kesäisellä säällä. Mitä ainakin täällä etelässä nyt kelpaa katsella. Käytiin Helsingissä saakka ulkoilemassa ja oli kyllä kuumakin hetkittäin. Mutta hyvä mieli jäi reissusta. :)
Kyllä kesällä kelpaa kotomaassakin, mutta onhan siinä Espanjassa oma viehätyksensä. En ihmettee, että siellä ihmiset tykkää viettää osan vuotta, se on minunkin haave ja unelma. Joka joskus toivottavasti vielä toteutuu. Talvea karkuun, kun en ole ollenkaan talvi-ihmisiä. Kaamos masentaa jne. :)
Muistaako kukaan tätä ohjelmaa?
Kylä ilman naisia.
https://yle.fi/uutiset/3-8610039
Kotiin jääneet miehet eivät osanneet tehdä mitään. Ei ruokaa, ei edes käyttää pyykinpesukonetta..ihan olivat sormi suussa. Siinä sitten soiteltiin siskoja apuun ja joku päätti täyttää pakastimen valmisruuilla siksi viikoksi, kun naiset olivat lomalla kylpylässä.
Toi oli aika pysäyttävä ohjelma siinä mielessä miten eri tapaan sitä itse elää.- 12121212121212
Voitaisiin tehdä vastaava dokumentti teemalla "kaupunki ilman miehiä".
Olisi hauska nähdä mitä tapahtuu kun valot sammuvat, lämmitys katkeaa, vesi lakkaa olemasta juomakelpoista ja lopulta sairaaloiden varageneraattoritkin pysähtyvät.
Veikkaanpa että tilanteesta olisi feministinen voimaantuminen kaukana.
Heh, ketjun(kin) perusteella ananias näköjään oinnistunut suututtamaan yybeen lisäksi (joka lähti tauolle) wuppiksen, missspönttiksen ja trollikan ainakin. Aika epeli kun ottaa huomioon ettei kovin kauan ole kun oli huoli siitä että tasoteoriat karkottaa naiset palstalta :D
Trollikan kanssa sukset menni ristiin aikapäivää sitten, pönttiksen kanssa jo pari kuukautta sitten ja wuppis on alkanut kotkotuksineen ärsyttää jo tovi sitten. Yybee on läskiperse ja siksi ei hyvä nainen.
Näitä sattuu, toivottavasti palstalle löytää paremmat naiset, toivon ma.- ödhfjhjäshjjhä
Ananias kirjoitti:
Huonot naiset on huonoja naisia, sorry.
Meinaako buddy olla kukkona tunkiolla? Vähä niiku mies talossa? Akat ruotuun? Kyllähän se vähän m*lkkua kasvattaa.
ödhfjhjäshjjhä kirjoitti:
Meinaako buddy olla kukkona tunkiolla? Vähä niiku mies talossa? Akat ruotuun? Kyllähän se vähän m*lkkua kasvattaa.
Trollaan niinkuin muutkin äijät.
- lsfdhgöhgfhö
ödhfjhjäshjjhä kirjoitti:
Niin kauan kun ämmät tulee sanomaan Analle taas kerran suorat sanat ahhahah.
lsfdhgöhgfhö kirjoitti:
Niin kauan kun ämmät tulee sanomaan Analle taas kerran suorat sanat ahhahah.
Oletko sattunut näkemään naisia plastalla?
- fkffgllslss
Ananias kirjoitti:
Trollikan kanssa sukset menni ristiin aikapäivää sitten, pönttiksen kanssa jo pari kuukautta sitten ja wuppis on alkanut kotkotuksineen ärsyttää jo tovi sitten. Yybee on läskiperse ja siksi ei hyvä nainen.
Näitä sattuu, toivottavasti palstalle löytää paremmat naiset, toivon ma.onko täällä parempiakin naisia?
fkffgllslss kirjoitti:
onko täällä parempiakin naisia?
Onko täällä naisiakin? Jäänyt multa huomaamatta.
- kldsfkdskldj
Ananias kirjoitti:
ladyzorriino ja valtikka esmes
- täällähän.me
fkffgllslss kirjoitti:
onko täällä parempiakin naisia?
Onhan meitä, mutta me ollaan puskissa.
- lksdfhglfhgöhö
Ananias kirjoitti:
Vastaansanomisestahan ne erottaa.
- lskdhöhgölhgsgh
LadyZorro kirjoitti:
Ääääääh, ei näin huonoja lasketa. :D
Anakonda saa kohta niin piiskaa, että pylly punottaa.
täällähän.me kirjoitti:
Onhan meitä, mutta me ollaan puskissa.
Sun nimi oli muistaakseni Anzzy.
lskdhöhgölhgsgh kirjoitti:
Aggressiivista puhetta trollikalta.
- lsagdhöghöhöf
Ananias kirjoitti:
Trollaan niinkuin muutkin äijät.
Aika helvetin kuumottavaa. On se niin äijä.
lsagdhöghöhöf kirjoitti:
Aika helvetin kuumottavaa. On se niin äijä.
Tälläsia me palstaäijät ollaan.
lskdhöhgölhgsgh kirjoitti:
Ai, mitä ihmettä? Olen vissiin pudonnut kelkasta. :)
LadyZorro kirjoitti:
Näh? Menikö roska kurkkuun vai mikäs sua köhittää? :D
Kiinnostaisi tietää mitä trollaattori odotti mun vastaavan?
- sldkhgkghöhgh
LadyZorro kirjoitti:
Ai, mitä ihmettä? Olen vissiin pudonnut kelkasta. :)
Ana odottaa sitä varmasti.
- lshdgöghlsöfhöfsh
Ananias kirjoitti:
Kyllä niitä välillä saa lastalla edestä siirrellä ahhahah
Ananias kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mitä trollaattori odotti mun vastaavan?
Jaa-a, sun täytyy kysyä sitä varmaan siltä trollaattorilta. :)
LadyZorro kirjoitti:
Jaa-a, sun täytyy kysyä sitä varmaan siltä trollaattorilta. :)
En usko että vastaisi suoraan.
Ananias kirjoitti:
En usko että vastaisi suoraan.
Voihan sitä koittaa, epäsuoraan sitten. Ehkä..mistä näistä tietää.
LadyZorro kirjoitti:
Voihan sitä koittaa, epäsuoraan sitten. Ehkä..mistä näistä tietää.
Ehkä laitan sähköpostia ja kysyn.
Ananias kirjoitti:
Ehkä laitan sähköpostia ja kysyn.
Mahtaaks sillä olla sellaista postia? Trollit varmaan välttelee kaikkea postia.
LadyZorro kirjoitti:
Mahtaaks sillä olla sellaista postia? Trollit varmaan välttelee kaikkea postia.
Paha sanoa, yritän ainakin.
Ananias kirjoitti:
Eiköhän se sitten selviä. Jos on selvitäkseen.
- lshgfghöhöfshf
Ananias kirjoitti:
Älä yritä yhtään mitään.
- trollikka
Ananias kirjoitti:
Aggressiivista puhetta trollikalta.
Älä unta näe, Anakonda. Mä vastaan omalla nikkelläni... AINA, tai ainakin annan kyseisen ihmisen tiedoksi taatusti KUKA vastaa...tavalla tai toisella! Mä en puska iskuja harrasta, oon jo aikuinen nainen ja vastaan sanoistani... sekä teoistani. Joten voit jättää harhaluulot pois!
Kyllä ne on toiset tahot jotka sua nyt riepottaa... mä olen sanonut sanottavani kyllin selvästi! trollikka kirjoitti:
Älä unta näe, Anakonda. Mä vastaan omalla nikkelläni... AINA, tai ainakin annan kyseisen ihmisen tiedoksi taatusti KUKA vastaa...tavalla tai toisella! Mä en puska iskuja harrasta, oon jo aikuinen nainen ja vastaan sanoistani... sekä teoistani. Joten voit jättää harhaluulot pois!
Kyllä ne on toiset tahot jotka sua nyt riepottaa... mä olen sanonut sanottavani kyllin selvästi!Ei ole muita tahoja.
Olet samalla puolella tai vastapuolella.- trollikka
Ananias kirjoitti:
Ei ole muita tahoja.
Olet samalla puolella tai vastapuolella.Asia tullut selväksi! Suojaudu... jos ei ole kuin kaksi rintamaa!
Tähän asti oon koittanut olla lähes puolueeton... paitsi silloin kun selvästi olin sun tähtäimessä!
Itseäni ja aattelu tapaani puolustan aina, myös mulla on oikeus siihen. (naisenakin)
Tarpeen vaatiessa vaikka fyysisesti... näes mä en mikään kantoteline ole, vaan ihminen.
Kaikin mokomin pidä sä oma aatteesi ihan vapaasti... Mulla on omat aatteeni, joista mä pidän huolta. trollikka kirjoitti:
Asia tullut selväksi! Suojaudu... jos ei ole kuin kaksi rintamaa!
Tähän asti oon koittanut olla lähes puolueeton... paitsi silloin kun selvästi olin sun tähtäimessä!
Itseäni ja aattelu tapaani puolustan aina, myös mulla on oikeus siihen. (naisenakin)
Tarpeen vaatiessa vaikka fyysisesti... näes mä en mikään kantoteline ole, vaan ihminen.
Kaikin mokomin pidä sä oma aatteesi ihan vapaasti... Mulla on omat aatteeni, joista mä pidän huolta.Et sinä ole ollut puolueeton siitä asti kun otit minut tähtäimeesi ja aloit levittämään palstalla väitettä siitä että minä olen ex-PUA.
Vedä ämmä kypärä päähäsi, tykistökeskitys alkaa pian.- tottahanseon
Ananias kirjoitti:
Et sinä ole ollut puolueeton siitä asti kun otit minut tähtäimeesi ja aloit levittämään palstalla väitettä siitä että minä olen ex-PUA.
Vedä ämmä kypärä päähäsi, tykistökeskitys alkaa pian.Niin sä oletkin
Mitä perhe-elämään tulee niin suurempana ongelmana näen sen kun siellä on isä ja äiti jotka raskaan työpäivän ja lapsi-illan jälkeen käyvät sukupuolineutraalisti nukkumaan omille sängynpuoliskoilleen. Samalla henkiset mies ja nais sielut istuvat lipaston päällä käsikkäin ja miettivät että milloinka heille olisi aikaa.
Itse arjessa en nyt sukupuolia hirveästi korostaisi vaan se tekee jolla on sillä hetkellä parhaat edellytykset. On kuitenkin selvä että on töitä jotka sopivat luontaisesti toiselle paremmin ja yksi luontaisuuteen johtava seikka on sukupuoli.
Sitten taas mitä enemmän yhdessä tehdään niin aina enemmän tulee tilaisuuksia huomioda kumppania myös sukupuolen näkökulmasta. Minulle osui käytännössä aina ruohonleikkuu ja silloin tällöin vaimo lopetti omat askareensa otti pari kuppia kahvia ja tuli terassille. Käski sammuttaa leikkurin ja ojensi toisen kupin minulle. Kun kahvit oli juotu ja olin menossa jatkamaan saattoi tulla "käsky" että piti ajaa ilman paitaa. Halusi ehdottomasti nähdä kun oma mies ajoi nurmikon ilman paitaa."Halusi ehdottomasti nähdä kun oma mies ajoi nurmikon ilman paitaa. "
- Anteeksi viisastelu, mutta on niin houkuttava sanoa, että onneksi sentään oma mies, eikä naapurin. :)- ldskhgöfskhöfhök
LadyZorro kirjoitti:
"Halusi ehdottomasti nähdä kun oma mies ajoi nurmikon ilman paitaa. "
- Anteeksi viisastelu, mutta on niin houkuttava sanoa, että onneksi sentään oma mies, eikä naapurin. :)Älä ala viisastella.
ldskhgöfskhöfhök kirjoitti:
Älä ala viisastella.
Oli aivan pakko, oli niin houkuttava tilaisuus. :D
LadyZorro kirjoitti:
"Halusi ehdottomasti nähdä kun oma mies ajoi nurmikon ilman paitaa. "
- Anteeksi viisastelu, mutta on niin houkuttava sanoa, että onneksi sentään oma mies, eikä naapurin. :)Joo, kyllä exän yksi hienoja puolia oli se että artikulointinsa oli niin selkeää ettei tarvinnut paljoa tulkia. Totuuden nimessä on kyllä myös todettava että olisi hieman itsetunnon köli raapinut matalikkoa jos emäntä olisi aina kiirehtinyt takapihalle kun naapurin isäntä ajaa nurmikkoa. Molemmat naapurit olivat jo silloin eläkkeellä ja minua 30-vuotta vanhempia.
M184 kirjoitti:
Joo, kyllä exän yksi hienoja puolia oli se että artikulointinsa oli niin selkeää ettei tarvinnut paljoa tulkia. Totuuden nimessä on kyllä myös todettava että olisi hieman itsetunnon köli raapinut matalikkoa jos emäntä olisi aina kiirehtinyt takapihalle kun naapurin isäntä ajaa nurmikkoa. Molemmat naapurit olivat jo silloin eläkkeellä ja minua 30-vuotta vanhempia.
Hehe, noniin sekin vielä että noinkin paljon vanhempia miehiä. Olisi varmasti voinut vähintäänkin hämmentää miestä, jos naapurin miehet olisi vieneet huomion. ☺️
Ehkä ne naapurien emännätkin piti paidattomasta nurmen ajamisestasi?😉
- joku_taas_puskista
Näyttä tämä keskustelu olevan enemmän Pertti vastaan Pertin napsahtamiset.
Ei aloittaja vieläkään ymmärrä, että negatiivinen palaute johtuu hänestä itsestään, ei trolleista. Trollausta tai ei, niin palaute tulee anonyymipalstoilla ansion mukaan. - sovinistisika
Akka kuuluu kotiin ja mies töihin siinä se PISTE
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481281- 1581097
- 61987
- 8782
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli180771Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27766Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51751- 11739
- 346718
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78675