Eurooppalaisten vapaa liikkuvuus

Näinhän siinä sitten kävi:

https://www.suomenuutiset.fi/automatkailijan-kokemus-euroopasta-rajat-menneet-kiinni-vastuullisen-hallinnon-luulisi-tiedottavan-riittavan-tehokkaasti-etteivat-kansalaiset-joudu-vaikeuksiin-matkaillessaan/

Elikkäs tuokin EU-fanien joka väliin korostama etu on nyt vedetty pois meiltä eurooppalaisilta, sulla pitää vapaan liikkuvuuden euroopassa olla kaikki mahdolliset dokumentit mukana jokatapauksessa.

No hyvähän tuo kyllä, ainoastaan hölmölään vielä pääsee kuka tahansa kamelikuski kyselemättä ilman papereita mistä vaan, kunhan sana leviää on taas odotettavissa ullatuskriisi ja miedän on taas pakko jne.

60

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e57kryjryjkwrykryjs

Ensinnäkään vapaa liikkuvuus ei tarkoita sitä että pitäisi päästä kulkemaan kenenkään tarkastamatta vaan sitä ettei tarvitse viisumia tms., kyllä ne paperit mukana on pitänyt olla ennenkin.

• Harmaaritari kirjoitti:

No kyllä ainakin toissakesänä sai vielä kunnollisissa maissa (latvia, liettua, puola) ajella suomirekkareilla ihan ilman tarkastuksia mutta niissähän ei noita ongelmia ole ollutkaan.

Tuolla on viisasta puhetta:

https://www.verkkouutiset.fi/ulkoministeri-hurjistui-bbclle-haluamme-pitaa-unkarin-unkarilaisena/

"Ymmärrän ettei liberaali valtavirta pidä laeistamme. Mutta meidän on täytettävä unkarilaisten äänestäjien odotukset."

Esim. Liettua, Puola, Unkari jo osa entistä Jugoslaviaa on tällaiselle kalpeanaamaturistille varsin miellyttäviä paikkoja, koska niistä puuttuu jotain, sanotaan nyt vaikka monenlaista kulttuuria.

• e57kryjryjkwrykryjs
        Harmaaritari kirjoitti:

No kyllä ainakin toissakesänä sai vielä kunnollisissa maissa (latvia, liettua, puola) ajella suomirekkareilla ihan ilman tarkastuksia mutta niissähän ei noita ongelmia ole ollutkaan.

Tuolla on viisasta puhetta:

https://www.verkkouutiset.fi/ulkoministeri-hurjistui-bbclle-haluamme-pitaa-unkarin-unkarilaisena/

"Ymmärrän ettei liberaali valtavirta pidä laeistamme. Mutta meidän on täytettävä unkarilaisten äänestäjien odotukset."

Sai joo mutta ei se passin tai henkkarin tarkistus matkaa estä nykyäänkään.

• Harmaaritari
        e57kryjryjkwrykryjs kirjoitti:

Joo ei mutta niin kauan kuin minä muistan on eu:ta ylistetty vapaan liikkuvuuden varjolla mutta se ei näyt koskevan kuin laittomia matuja afrikasta ja lähi-idästä, jännä kun luulisi tuollaisen edun koskevan EU:n omia kansalaisia. Nyt sitten jo valmiiksi ilman papereita tulleita täällä piilotellaan veronmaksajien piikkiin, V..un hlölmölä koko EU.

• EdesUnissa
        e57kryjryjkwrykryjs kirjoitti:

Kyllä Schengen alueella piti nimenomaan olla tilanne ettei niitä passeja tai henkkareita tarkastella toisesta EU-maasta tulevalta. Sen piti olla EUn ulkorajalla tehtävä tarkastus, ei sisäpuolella.
        Useat maat ovat nyt saaneet poikkeusluvan irtautua Schengenistä, tai oikeastaan ne ovat tehneet sen itse, ilman lupaa.

• Olen sun jutuistas huomaavinani, että sä olisit siirtänyt sun kollektiivisen pahuutesi kohdetta toisaalle...

No, kaikilla supersankareilla on arkkivihollisensa, minähän sen tiedän. Todellinen tai kuviteltu, mutta kuitenkin..

• Kyllä olen ollut EU:n paskasakkia ja niden perseennuolijoita vastaan aina.

• 123d12321d123d

Olen harmaaritarin puolella EU:ta ja paskasakkia vastaan (jotka on rikastuneet varkauksilla, omaisuus siirroilla, valheilla ja keplottelulla). Teidän paskojen takia me olemme kärsineet.

• EdesUnissa

EU-kansalaisilla piti olla vapaa liikkuvuus. Se on perustuvanlaatuinen osa EU-kansalaisille luvattuja oikeuksia. Kutsutko Harmiksen narinaa "kollektiiviseksi pahuuden kohteeksi" myös jos meiltä vietäisiin äänioikeus ?
        Tosin Schengenin sääntöjen rikkominen EUssa jäänee lyhytaikaiseksi, mutta oikeassa Harmis asiassa on. Kansalaisilta on viety yksi luvattu vapaus.

• Niin, en ymmärrä tuota rajatarkastusten pelkoa. Itse olen ollut lapsena 70-80-luvulla useilla autolomilla vanhempieni kanssa keskieuroopassa, eivätkä nuo rajatarkastukset mitenkään ylivoimaisia olleet.

Jos rajatarkastusten avulla saataisiin laitonta siirtolaisuutta ja kansainvälistä rikollisuutta kuriin, niin olisin valmis näyttämään passiani rajaviranomaiselle tai automaatille matkustaessani.

Se mitä en toivo on, että tavaroiden liikkuvuuteen tulevat vanhat muodollisuudet takaisin.

• Eipä ne tarkistukset turistina ja etenkään julkisilla liikkuessa mikään kummoinen hidaste ole. Mutta rajaseutujen asukkaille se on melkoinen riesa. Normaaliolosuhteissa voi käydä vaikka kusettamassa koiran naapurimaan puolella.

Suurimman osan väestöstä kannalta Suomi nyt vaan on kuin saari. Lähinnä vain Tornion seudulla rajan ylittäminen on helppoa. Venäjän suuntaanhan viisumi ei ole mikään ongelma, koska sen kyllä saa, mutta passintarkastuksen lisäksi rajalla pitää tehdä tulliselvitys autosta.

• scrg kirjoitti:

Eipä ne tarkistukset turistina ja etenkään julkisilla liikkuessa mikään kummoinen hidaste ole. Mutta rajaseutujen asukkaille se on melkoinen riesa. Normaaliolosuhteissa voi käydä vaikka kusettamassa koiran naapurimaan puolella.

Suurimman osan väestöstä kannalta Suomi nyt vaan on kuin saari. Lähinnä vain Tornion seudulla rajan ylittäminen on helppoa. Venäjän suuntaanhan viisumi ei ole mikään ongelma, koska sen kyllä saa, mutta passintarkastuksen lisäksi rajalla pitää tehdä tulliselvitys autosta.

Aina joku yrittää ilman viisumia
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005749214.html

:D

• Wwuwuw kirjoitti:

EU- maissa vaaditaan koiralta passia, mutta ei ihmiseltä.

Ne on niin pelottavia ne koirat niin niistä pitää pitää tarkka kontrolli. Ruotsissakin naiset ihan kauhuissaan:

https://www.youtube.com/watch?v=72mHJpcMXJ0

• EdesUnissa

EUn kolme peruspilaria olivat tavaroiden, ihmisten ja pääomien vapaa liikkuvuus. Siksi yhteenkin niihin koskettaessa tulee harkita miksi se tehdään. Passitarkastukset jotka ovat nyt otettu käyttöön vastaisivat ajatuksena tullien uudelleen käyttöön ottoa.
        Jokainen maa määrittelisi itse kuinka monta prosenttia tullia peritään ja minkälaiset dokumentit rajalla tulee esittää.
        Oikea ratkaisu tähän ongelmaan olisi että euroopan ulkorajat pidettäisiin kiinni ja pakolaisratkaisut tehtäisiin kokonaan EUn ulkopuolella. Silloin tätä ongelmaa ei olisi täällä sisällä.
        Kun koskemme johonkin noista peruspilareista hyväksymme ajatuksen että myös jatkossa voimme ratkoa ongelmia rikkomalla alkuperäissopimuksia, ja vältellä siten asioiden hoitamista. Se on mielestäni uhkakuva EUn tulevaisuudelle.

• Totuus-

Tervetuloa vaan kaikki ulkomaan jännämiehet suomeen.

• Ätmi-

Kerran kun tulin ruotsin laivalta suomeen niin kolme tullimiestä tarkasti minut ja laukkuni mutta ulkomaalaisia ei tarkastettu.

• .. Koska Niillä on Se "RasistiKortti" ja Sulla Ei.. ;D

• Tämä sitten poiistettiinkin näköjään, laitetaan uudestaan:

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/il-spr-pyysi-samassa-rakennuksessa-asuvia-hiljenemaan-paperittomien-hatamajoituksesta/6987834#gs.J4udrsg

Se onkin jännä varmaan kun jos soittaisi naapuri poliisille LAITTOMASTI maassaoleskelevista naapureista ne ei varmaan tekis mitään. Varmaan muuten muhkean vuokran veronmaksajat noista salakämpistä maksaa. Jännä kun perinteisesti täällä on piilouduttu metsään:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Metsäkaarti

Nyt noita muiden maiden rintamakarkureita kaupunkien toimesta majoitetaan hotelleihin ja luxuskämppiin piiloon

• .. Tuli Mieleen Pujiksen Markkinoimien Artistien YksVeisu.. Joka Pitäis Sanottaa Varpisti Uusiks.. NykyAikaan&Päivään Sopivaks..;D

.. Elikkäs Matin&Töpön - Mä joka päivä töitä teen.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Tuli Mieleen Pujiksen Markkinoimien Artistien YksVeisu.. Joka Pitäis Sanottaa Varpisti Uusiks.. NykyAikaan&Päivään Sopivaks..;D

.. Elikkäs Matin&Töpön - Mä joka päivä töitä teen.. ;D

.. Nimeks Vois Antaa Vaiks.. KuhnurinVeisu.. ;D

• hienoahienoa

Naisethan noita Irakin armeijasta karanneita jännämiehiä ovat tänne halunneet! Ja kaikki paha on lähtöisin siitä kun naisten oikeuksia on jatkuvasti lisätty. Naiset antavat (*heidän*) toteuttaa kalergisuunnitelman ilman mitään vastarintaa. Ja haluavat muutenkin normalisoida kaiken epänormaalin

• 123d123123d123d

Ei kyllä tässä on miehet takana.

• eyrjtjwtjwjwtw

No eu:n yksi perusaatteista on tuo vapaa liikkuvuus. Mitäköhän olisivat elämänkoululaiset tai muutkin mieltä jos palattaisiin aikaan ennen eu:ta, ei enää haettaisi kaljaa ulkomailta "häihin", ostettuihin tavaroihin ynnättäisiin tullit jne.. Tosin toki alkoholi saisikin maksaa vaikka monta kertaa enemmän kuin nykyään, tai sitten että ihmiset ostaisivat sitä vain Suomesta.

• Elämänkolulualaisille ja tyhmälle roskasakille markkinoinnillahan se onnistui. Luvatut rajat auki, halpeneva alkoholi ja autoverohan ne varmaan on saaneetkin pöljät äänestämään poliitikonpaskiaisten mieleisesti.

Elämänkolulualaisille ja tyhmälle roskasakille markkinoinnillahan se onnistui. Luvatut rajat auki, halpeneva alkoholi ja autoverohan ne varmaan on saaneetkin pöljät äänestämään poliitikonpaskiaisten mieleisesti.

.. Peiskat.. Taisivat Kuulua SuurinOsa NukkuvienPuolueeseen.. Jos ja Kun Syyllisiä etsitään, niin Kohristetaan ne sitten Oikheaan Osoitteeseen.. Elikkäs Sekoomukseen.. ;P

.. Lipponen, niin kuin muutkin "oikeisto" Demarit voidaan laskea SekooMuksen Soluttautujiksi.. ;P

.. Nykyään Demareissa ei paljon muita taida pyöriäkään, kuin erillaisia Soluttautujia Sielt Sun Tiält.. ;D

• 46357k6w6kwkw6kwk
        Harmaaritari kirjoitti:

Elämänkolulualaisille ja tyhmälle roskasakille markkinoinnillahan se onnistui. Luvatut rajat auki, halpeneva alkoholi ja autoverohan ne varmaan on saaneetkin pöljät äänestämään poliitikonpaskiaisten mieleisesti.

No jo nyt ajellaan vanhoilla vehkeillä ja uudet maksaa maltaita. Joo kyllähän kaikki ois tyytyväisiä kun hinnat nousisi puolella, kunhan vaan ei oo ulkomaalaisia täällä niin maksetaan sitten kaikesta enemmän.

• EU:sta ei ole seurannut mitään hyvää. Pelkkää sotkua ja kyykytystä.
      Rajat kiinni kokonaan.

• Nimenomaan näin. Nyt kun jo virhe tehty ja niille epämääräisillekin aineksille myönnetty eurooppalaisia passeja alkaa olla jo kansallisten rajojen paikka.

• Olen sitä mieltä, että Suomen pitäisi olla Suomi.
        Norjassa touhuttiin fiksusti, mutta niillä tietysti on öljy, että se teki siihen suuntaan reippaammaksi, mutta siltikin...

En tajua suomalaisten Eurooppa-kouhotusta. Painukoot kerralla sinne, ketkä sinne kokonaan haluaa. Suomi noudattaa orjallisesti kaikkea, mitä Eu:n lait inahtaa, mutta katsokaapa Välimeren suunnalla, p*skan marjat, siellä on samat pykälät, mutta niillä pyyhitään peetä. (Esimerkiksi ruokien kylmäketjut pienemmistä asioista alkaen, joo, todella hygieenistä. Sitten kun täällä tulee pieni rike, niin kyllä sakkoa/karanteenia mätkähtää, eipä tuolla toisaalla, kuitataan villasella.)

Mitäs varten ne Ateenassa aikanaan kapinoi? En kyllä rupea maksamaan minne sattuu, mitä sattuu. Ei me saada täälläkään.

Olen omavaraisuuden ja harkinnanvaraisen yhteistyön kannalla.
        Ja sen verran isänmaallinen, että harmittaa veteraanien puolesta.

Joo, ja olen elänyt ja asunut myös muualla kuin Suomessa, ja voin todeta, että meillä on täällä lähtökohtaisesti olleet asiat aina hemmetin hyvin.

Onhan sanottukin, että mitä useampi kokki, sitä sakeampi soppa ja niin on EU:n kanssa jo ollutkin, päätäntäelimet etääntyy, sanan- ja kansanvalta omiin asioihin kapenee. Ei hyvä.

Nimenomaan näin. Nyt kun jo virhe tehty ja niille epämääräisillekin aineksille myönnetty eurooppalaisia passeja alkaa olla jo kansallisten rajojen paikka.

Oikeasti olen kans huolissani tästä rajatouhusta. Konkreettisella tasolla ihan raja-asemistakin. On vähän semmonen pelko, että tämä se leviää vielä käsiin.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että Suomen pitäisi olla Suomi.
        Norjassa touhuttiin fiksusti, mutta niillä tietysti on öljy, että se teki siihen suuntaan reippaammaksi, mutta siltikin...

En tajua suomalaisten Eurooppa-kouhotusta. Painukoot kerralla sinne, ketkä sinne kokonaan haluaa. Suomi noudattaa orjallisesti kaikkea, mitä Eu:n lait inahtaa, mutta katsokaapa Välimeren suunnalla, p*skan marjat, siellä on samat pykälät, mutta niillä pyyhitään peetä. (Esimerkiksi ruokien kylmäketjut pienemmistä asioista alkaen, joo, todella hygieenistä. Sitten kun täällä tulee pieni rike, niin kyllä sakkoa/karanteenia mätkähtää, eipä tuolla toisaalla, kuitataan villasella.)

Mitäs varten ne Ateenassa aikanaan kapinoi? En kyllä rupea maksamaan minne sattuu, mitä sattuu. Ei me saada täälläkään.

Olen omavaraisuuden ja harkinnanvaraisen yhteistyön kannalla.
        Ja sen verran isänmaallinen, että harmittaa veteraanien puolesta.

Joo, ja olen elänyt ja asunut myös muualla kuin Suomessa, ja voin todeta, että meillä on täällä lähtökohtaisesti olleet asiat aina hemmetin hyvin.

Onhan sanottukin, että mitä useampi kokki, sitä sakeampi soppa ja niin on EU:n kanssa jo ollutkin, päätäntäelimet etääntyy, sanan- ja kansanvalta omiin asioihin kapenee. Ei hyvä.

No noinpa, ei lisättävää muuta kuin se että " meillä on täällä lähtökohtaisesti olleet asiat aina hemmetin hyvin" nimenomaan olleet, ei ole enää.

Oikeasti olen kans huolissani tästä rajatouhusta. Konkreettisella tasolla ihan raja-asemistakin. On vähän semmonen pelko, että tämä se leviää vielä käsiin.

Mua vaan jaksaa naurattaa vieläkin se, että liittymisvaiheessa ihmiset huusi hypnoosissa, että "nyt halpenee ruoka ja liikkuvuus paranee!", ja yhtään ei mietitä, mitä sivutuotteena tulee.

Turvallinen kotimaakin olis tärkeä. Ylipäätään maailma.

No noinpa, ei lisättävää muuta kuin se että " meillä on täällä lähtökohtaisesti olleet asiat aina hemmetin hyvin" nimenomaan olleet, ei ole enää.

Niin, ei ole enää. Sanoisin, että aika peruuttamatonta on tapahtunut.
        Nyt ei voi kun seurata sivusta, ja vaan -toivoa- parasta..

Mua vaan jaksaa naurattaa vieläkin se, että liittymisvaiheessa ihmiset huusi hypnoosissa, että "nyt halpenee ruoka ja liikkuvuus paranee!", ja yhtään ei mietitä, mitä sivutuotteena tulee.

Turvallinen kotimaakin olis tärkeä. Ylipäätään maailma.

Noi niinpä, justiin kun ollaan tyhmiä ja lyhytnäköisiä, nähdään vain ne makeillen luvatut jotka kuitenkin sitten suurilta osin kansallisesti rajoitettu. Oikeasti kun ei mikään ole halventunut ja lisää maksetaan monessa muussa paikassa.

Joo ja kun suuntaus on vielä päättäjillä että miten vaan enemmän saadaan venäjälle pyllisteltyä niin se tehdään, hyvät suhteet pilattu ja kun putte aikansa katselee se kyllä saa meidän rajalle posautettua satatuhatta pakolaista päivässä jos tuntuu että nyt riitti, sitten opitaan mitä on olla kusessa. EÚ ja nato auttaa, boah.

Niin, ei ole enää. Sanoisin, että aika peruuttamatonta on tapahtunut.
        Nyt ei voi kun seurata sivusta, ja vaan -toivoa- parasta..

Markku muuten puhuu tuossa asiaa, meidän päätäjiltähän tuo on unohtunut:

https://www.youtube.com/watch?v=K2vHjh6xtoY

Noi niinpä, justiin kun ollaan tyhmiä ja lyhytnäköisiä, nähdään vain ne makeillen luvatut jotka kuitenkin sitten suurilta osin kansallisesti rajoitettu. Oikeasti kun ei mikään ole halventunut ja lisää maksetaan monessa muussa paikassa.

No tässä mä olen samaa mieltä. Se oli luulottelua. Nythän nähdään...Ei vaan jaksettu tai katottiin ruusunpunaisilla laseilla olevinaan "hyviä" juttuja, kysyikö kukaan, mitäs meiltä vastalahjaksi vaaditaan. Niin. Se oli vaan niin trendikästä, että päästään Pariisin kaduille kahville, pikkurilli pystyssä.

Kauheeta kun jopa minä olen nyt näin...hah :D poliittinen. Outoa.

(suhisee, naurua)

No tuota *kröhöm* siinä tuli jo aika tiukkaa tekstiä :D

Mut oli siinä kyllä jotain karun sympaattistakin :D ...öh..

Sä vedät aina niinku kerralla kunnolla päätyyn :D

Asia tulee ainakin selväksi.

(nauraa kikattaa)

No tässä mä olen samaa mieltä. Se oli luulottelua. Nythän nähdään...Ei vaan jaksettu tai katottiin ruusunpunaisilla laseilla olevinaan "hyviä" juttuja, kysyikö kukaan, mitäs meiltä vastalahjaksi vaaditaan. Niin. Se oli vaan niin trendikästä, että päästään Pariisin kaduille kahville, pikkurilli pystyssä.

Kauheeta kun jopa minä olen nyt näin...hah :D poliittinen. Outoa.

(suhisee, naurua)

"Kauheeta kun jopa minä olen nyt näin...hah :D poliittinen. Outoa."

Kun ne jauhopussitkin on alkanu jutteleen niin tuolla menolla susta tulee pikkuhiljaa pullaa leipova Persu :D Eikä minusta siinä oo mitään huonoa :)

Sä vedät aina niinku kerralla kunnolla päätyyn :D

Asia tulee ainakin selväksi.

(nauraa kikattaa)

Ei kun Markkuhan se ja toihan on ihan fiksu tyyppi, sen sijaan että syyttelis suomalaisia ahdaskatrseisiks jossain pätkässä kehu kuinka hyvin täällä on häneenkin suhtauduttu, ihan toista kuin setalaisten vouhotukset.

"Kauheeta kun jopa minä olen nyt näin...hah :D poliittinen. Outoa."

Kun ne jauhopussitkin on alkanu jutteleen niin tuolla menolla susta tulee pikkuhiljaa pullaa leipova Persu :D Eikä minusta siinä oo mitään huonoa :)

(nauraa räkättää, voi tuhannen tulimmaista)

Olen aina olettanut olevani puolueeton. Vahvat mielipiteet on, mutta OMAT. Jopa Väyrysen mukikampanjan aikaan pidin pintani enkä lähtenyt ostelemaan :'D

(nauraa räkättää, voi tuhannen tulimmaista)

Olen aina olettanut olevani puolueeton. Vahvat mielipiteet on, mutta OMAT. Jopa Väyrysen mukikampanjan aikaan pidin pintani enkä lähtenyt ostelemaan :'D

Niin mutta atteleppas mitkä mahdollisuudet tuossa vois olla. Seuraavien eduskuntavaalien alla kun ehdokas-misspönttis kireässä topissa persujen vaaliteltalla tarjoilis isse leivottuja karjalanpiirakoita pohjois-karjalan poika(ja ukko)miehille (ja kuuntelis niiden kuluneet vitsit ja flirtit) sen urakan päälle voisin melkeen luvata että läpimeno ois enemmän kuin varmaa :) jos noin niin kuin poliittinen ura kiinnostais, iteki äänestäsin vaikka ois eri vaalipiirissä, kirjottasin lappuun että misspönttis pohjoiskarjalasta laittamaan asiat kuntoon :)

Niin mutta atteleppas mitkä mahdollisuudet tuossa vois olla. Seuraavien eduskuntavaalien alla kun ehdokas-misspönttis kireässä topissa persujen vaaliteltalla tarjoilis isse leivottuja karjalanpiirakoita pohjois-karjalan poika(ja ukko)miehille (ja kuuntelis niiden kuluneet vitsit ja flirtit) sen urakan päälle voisin melkeen luvata että läpimeno ois enemmän kuin varmaa :) jos noin niin kuin poliittinen ura kiinnostais, iteki äänestäsin vaikka ois eri vaalipiirissä, kirjottasin lappuun että misspönttis pohjoiskarjalasta laittamaan asiat kuntoon :)

Hhahah, sanottakoon ettet ole ainoa, joka on ehdottanut poliittista uraa, koska ihan sama, oli aihe mikä hyvänsä, niin ne tahtoo olla palopuheita.

Mut saa kai sitä elämän tunteella ottaa. Ottihan toi Markkukin aikalailla.

(virne)

Taisin muuten päästä samalla tässä mesoessani/-samme myös vastapuolen poliittisesta kannasta selville. En tietenkään yritä profiloida sinua.

(naurua)

Kauniita unia Harmaaritarille. Äänestäisitkö? <3 Kur...sur rur...saisit piirakan. ;)

Hhahah, sanottakoon ettet ole ainoa, joka on ehdottanut poliittista uraa, koska ihan sama, oli aihe mikä hyvänsä, niin ne tahtoo olla palopuheita.

Mut saa kai sitä elämän tunteella ottaa. Ottihan toi Markkukin aikalailla.

(virne)

Taisin muuten päästä samalla tässä mesoessani/-samme myös vastapuolen poliittisesta kannasta selville. En tietenkään yritä profiloida sinua.

(naurua)

Kauniita unia Harmaaritarille. Äänestäisitkö? <3 Kur...sur rur...saisit piirakan. ;)

Joo toki saa ja pitäis olla enemmänkin ihmisiä jotka uskaltais ottaa kantaa, tässä ollaan siks kun suurin osa flegmaattisena vaan antaa poliitikoiden tehdä mitä vaan kehtaavat ja nehän kehtaa.

Mullahan ei varsinaisesti oo kantaa tai en yleensä ikinä äänestä kjun ei oo ollu oikeen järkevää vaihtoehtoo, joskus päätin etten persuja äänestä ikinä koska soini (takinkaaäntäjä, pitkään siinä menikin että muutkin tajus) mutta nyt vois jo äänestääkin seuraavissa vaaleissa.

Kuten myös kauniit unet misspönttikselle, miekii meen nukkuu :) Toki äänestäsin ilmankin piirakkakin kyllä maistuis ;)

• HuoranRevennytSuoli

Ilman EU:ta pienet maat kuten Suomi syötäisiin heti USA:n, Venäjän, Kiinan ja Saksan toimesta. Brititkin alkaa huomata, että ei se Brexit niin hyvä ollutkaan!

Kyllä Suomella on hyvä olla EU:n tuki ja turva.

• Propaganda_ei_enää_uppoa

Mikä helvetin "tuki ja turva"? EU on mafia joka hyväksikäyttää suomea.

• HuoranTuskaHuutoPersPano

Kyllä viranomaiset pitävät huolen siitä, ettei mitään levottomuuksia tapahdu Suomessa suuremmin. Ruotsin huonot kokemukset kyllä raksuttavat koko ajan jokaisen poliitikon päässä, vaikka ei sitä monomaanisesti koko ajan toitotetakaan, kuten persut ja muut ali-ihmiset väittävät.

• ätmelsson

nazima presidentiksi!!!!

• ätmelsson

kai mykkänen pääministeriksi!!

• HuoranHIrveäKuolemaHuuto

Ajaako teitä joku kuoleman kaipuu (Todessehnsucht) kun haluatte manata pahinta mahdollista skenaariota. Kyllä viranomaiset pitävät alueellisesta turvallisuudesta hyvän huolen varsinkin kun brittien ja ruotsalaisten huonot esimerkit ovat saaneet joka ikisen poliitikon ja viranomaisen takajaloilleen!

• Niin no... Valkosilta kysellään paperit..

:D

• 357j64jqjwjw4jwjw

Onko ne ny sulle antanut oikein passinkin, ettei ole mitään pakovaaraa.

• Ei_selitykset_auta_enää

Mitä helvettiä sinä sönkötät? Poliitikothan nämä loiset on tänne rahdannut ja tekevät niillä mieletöntä tiliä. Tämä jatkuu juuri niin kauan kunnes kansalaiset itse karkottavat heitä riistävän vihollisen pois mailtaan -matubisneksessä mukana olevat maanpetturipoliitikot eivät tule sitä koskaan tekemään.

• HuoranPerseNyrkki

Omilla kyydeillä pakolaiset ovat tänne tulleet. Käytänteillä menee vain vähän aikaa, että ne sopeutuvat taas tähän uuteen tilanteeseen, josta tämä uutinenkin on esimerkki miten käytänteet muuttuvat!

Putin on sallinut ihmis salakuljetuksen euroopan rajoille aiheuttaakseen hämmennystä ja taloudellista kuormaa! Venäjä ja USA taas ovat yhdessä aiheuttaneet tämän pakolaisaallon!

Poliitikkoihin liittyvät salajuonikuvitelmat, joissa tehdään valtavaa tiliä ovat sairaan elämämkoululaisen mielentuotetta! Yksittäisiä tilannetta hyväksikäyttäviä lois eläjiä kyllä on esim. tulkit ja asianajajat!

• 3756j5w6jreykejre

Jokin eristäytynyt Suomi taistelemassa koko maailmaa vastaan on ymmärtämättömien ihmisten utopistinen fantasia. Mutta fakta on se että nykyisessä maailmassa missä on kansainvälisiä kauppasopimuksia yms. ei eristäytyminen kannata, etenkään kun ei ole mitään millä kilpailla. Kyllä se että rasistien annettaisiin päättää olisi viimeinen naula Suomen arkkuun.

• Karvamies

Niin mikä tää nyt oli ? Eihän täällä "shenkeel "-alueeessa ole saanut kulkea maidenrajojen yli kuin "shenkeel"- maiden asukkaat.

Tämä "shenkeel"- sopimus tarkoittaa vain ja ainoastaan jotta "shenkeel"-maiden asukkaat ja "shenkeel" - maissa laillisesti asuvat muut kuin "shenkeel" -maiden kansalaiset saavat kulkea luvallisesti sekä laillisesti maasta toiseen ilman maita eroittavilla tapahtuvia rajatarkastuksia.

Aivan tämä maidenvälisten rajoidenylitys on sallittu vain ja ainoastaan maidenvälisten TULLIASEMIEN kautta/läpi, joista rajavalvonta on poistettu.

Kässääx "jussihallaaholainen".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3850
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      187
      3100
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2966
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2461
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2260
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1485
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1372
    Aihe