Proteiinillä vatsa sekaisin ?

vattasekasin

Onko muilla samoja oireita jos otat illalla salitreenin jälkeen esim. 200g raejuustoa terveellisen ruuan lisäksi niin heti aamulla on vatsa ruikulilla ?

Mietityttää saako kroppani tarpeellisia proteiineja tästä raejuustosta jos se sekoittaa vatsani vai valuvatko proteiinit "pöntöstä alas" ?

Syön paljon täysjyvä ruisleipää ja olen miettinyt onko ruisleivän proteiinit hyviä lihasten kasvulle sillä leivässähän on ihmeen paljon proteiinia ?

12

2265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskaruokaa

      Raejuustoa ei kannata koskaan syödä. Se on huonoa teollisuusmönjää.

    • MarjikselleBanaania

      Leivän proteiini ei imeydy kroppaan samalla hyötysuhteella kuin esim.liha. Ei kannata huomioida mitenkään proteiini laskennassa.
      Raejuusto ja rahka ei sovi kaikille ja aika köyhä aminohappojakauma.
      Paras tapa saada proteiinia on ostaa jauheina, mahdollisimman laaja aminohappo lista.

      • vattasekasin

        No onko nämä jauheproteiinit vatsaystävällisempiä että ne sopivat useammalle ihmiselle ?
        Testaako jokin virallinen taho näitä meidän Suomalaisia proteiini tuotteita esim. lidlin proteiini ja palautumis tuotteita että onko niissä oikeesti luvatut määrät proteiinia ?

        Minkä aikaa treenin jälkeen täytyy erityisesti varmistaa että on lihastenkasvuun tarvittavaa tavaraa lautasella, päivän,kaksikolme ? Siis missä ajassa lihas kasvaa minkä kasvaa harjoituksen jälkeen ?


      • MarjikselleBanaania

        No hö. Tietty ne sopii valtaosalle ihmisistä ja tietty ne prode arvot pitävät paikkansa. Se johtuu valmistustavasta.
        Treenin jälkeen mahdollisimman nopeasti hyvin ja nopeasti imeytyvää prodea. Sitten 1-2 kertaa päivässä prodea vaihtelevista lähteistä ruuassa.
        Ei se niin vaikeaa ole, vaikka joillekkin se on. Toiset sitten ei vaan ymmärrä isompia kokonaisuuksia. Niitä yritän auttaa keitä ei ole sinauttu älyllä.


    • veeäm43

      Vakiosötkötykseni.
      400g raejuustoa, 0,2% rasvaa, protskua 15%.
      Sekaan kaksi keitettyä kananmunaa, ruokalusikallinen sinihomejuustoa ja saman verran Dijonin hunajasinappia, molempia maun vuoksi.
      Pari puristettua valkosipulin kynttä, ruokalusikallinen neitsytoliiviöljyä.

      Laiskana eläkeläisenä muu kuin saliliikuntani on olematonta joten riittävästä sekaravinnosta en välttämättä saisi lihomatta protskua tarpeeksi.

    • vattasekasin

      Nyt olen kokeillut näitä lidlin heraproteiini jauheita mutta kyllä ne aiheuttaa samantapaisia vaikutuksia mitä tämä mainitsemani raejuusto.

    • tuhnu-ukko

      Vedät vaan purkista pierujauhoa! Niissä pakkauksissa on komeita kuvia lihaksikkaista miehistä ja naisista ja isoja amerikankielisiä sanoja. Scientifically. Proven . Formula. Isolated. Amino. Acid. Whey. Protein. Fartastic! Shart growth formula! Jos se tulee hienosta purkista se herajauho niin se; kasvattaa, palauttaa, maksaa paljon ja pierettää ja perustuu pitkälti placebovaikutukseen. Mutta kyllä pierettää, ja pieruhan on hauska asia. Upea kuolemanhajuinen proteiinipieru kertoo kaikille, että nyt on kovan luokan punttiukko samassa tilassa. Ei muuta kun gaspin ja tap-outin releet päälle ja salille haisemaan pahalta!

    • rtyuiqw

      Rahka on proteiinipitoista ja sopii vatsalle eikä varmasti ole luikurilla.

    • Mieltenpahoittaja

      Jos proteiinia pitää saada niin syö lihaa. Kroppa käyttää sen paremmin ja on hyvän makuista. Aminohappojakin enemmän.
      Jos ei tämä käy niin sitten tilaa netistä aminohappovalmisteen ja herajauhetta.
      Ei pörise perä ja keho voi hyvin.

    • Anonyymi

      Voi olla että syöt liikaa proteiinia treeniin nähden? Mulla oli vatsa kuralla kun söin liikaa proteiinia oli se sitten kala kananmuna punainen liha tai jugurtti, ja vedin luomua aina kun pystyi. Kun vähensin proteiinin kulutusta niin vatsa ei ollut enää kuralla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe