Eli poimin kysymyksen pitkästä keskustelustamme mummon kanssa, onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin usko Allahiin. Mummon mielestä se voisi olla samaa, siis voidaanko Jumalanpalvelukset yhdistää ja tapulit minareeteiksi?
Minulle usko on yhteyttä Jumalaan, se ei ole yleisajattelua että varmaan joku Jumala on olemassa, näinhän suurin osa maailman ihmisistä ajattelee.
"ArtoTTT kirjoitti:
Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.
Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan? (mummomuori)"
Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin?
160
970
Vastaukset
Kyllä, samasta olemattomasta jumalasta, arabiaksi allahista on kyse.
Uskovathan kristitytkin samaan Jumalaan kuin juutalaiset? Eri uskonto kyseessä silti? Sama alkupiste, eri johtopäätökset?
Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä?#Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä? #
Muslimit uskovat kyllä aika paljon eri tavalla.ArtoTTT kirjoitti:
#Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä? #
Muslimit uskovat kyllä aika paljon eri tavalla.Tutustuhan Arto niihin sotiin, joita Euroopassa käytiin Uskonpuhdistuksen jälkeen ja vuoksi.
- ArtoTTTeikirjautunut
InhottavaRealisti kirjoitti:
Tutustuhan Arto niihin sotiin, joita Euroopassa käytiin Uskonpuhdistuksen jälkeen ja vuoksi.
Niin tarkoitatko tätä sotaa.
"Poliittiset jännitteet kasvoivat 1600-luvulla. Espanjan Filip II oli Habsburg-sukua ja himoitsi Saksan länsiosien maita omien Alankomaidensa lisäksi. Ranska taas halusi rajoittaa Habsburgien vallan kasvua, koska suvun alueet muodostivat jo sen itärajan. Ruotsi ja Tanska taas pyrkivät laajentumaan Itämeren etelärannikolle." (vikipedia) ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:
Niin tarkoitatko tätä sotaa.
"Poliittiset jännitteet kasvoivat 1600-luvulla. Espanjan Filip II oli Habsburg-sukua ja himoitsi Saksan länsiosien maita omien Alankomaidensa lisäksi. Ranska taas halusi rajoittaa Habsburgien vallan kasvua, koska suvun alueet muodostivat jo sen itärajan. Ruotsi ja Tanska taas pyrkivät laajentumaan Itämeren etelärannikolle." (vikipedia)Käytännössä Euroopassa sodittiin uskon nimissä kovasti 1600-luvulla ja aikaisemminkin. 30-vuotinen sota oli vain yksi esimerkki sodista.
Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään. Sama koskee niin kristinuskon kuin muidenkin uskontojen nimissä käytyjä sotia.InhottavaRealisti kirjoitti:
Käytännössä Euroopassa sodittiin uskon nimissä kovasti 1600-luvulla ja aikaisemminkin. 30-vuotinen sota oli vain yksi esimerkki sodista.
Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään. Sama koskee niin kristinuskon kuin muidenkin uskontojen nimissä käytyjä sotia.#uskon nimissä#
#Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään#
Niin uskon nimissä on aika hyvin sanottu, ainahan sodille pitää joku syy tai hyvä perustelu keksiä, vaikka todellinen syy olisikin se että koska meidän armeija on vahvempi voimme ottaa itsellemme naapurin alueet.ArtoTTT kirjoitti:
#uskon nimissä#
#Ymmärtänet Arto, että sotien lopullinen syy aina ovat resurssit. Uskonto on kuitenkin hyvä lisäperustelu, kun vihollisia määritellään#
Niin uskon nimissä on aika hyvin sanottu, ainahan sodille pitää joku syy tai hyvä perustelu keksiä, vaikka todellinen syy olisikin se että koska meidän armeija on vahvempi voimme ottaa itsellemme naapurin alueet.Kyllä Arto vääräuskoisia on aina kyykytetty.
- Anonyymi00137
Uskovathan kristitytkin samaan Jumalaan kuin juutalaiset? Eri uskonto kyseessä silti? Sama alkupiste, eri johtopäätökset?
Kovimmat uskonsodathan on käytykin juuri vähän eri tavoin uskovien välillä?
Muslimit uskoo paska pylvääseen,eli allahiin.
Jos joku väittää olevansa uskovainen ja sitten sanoo että muslimien usko Allahiin on ihan samaa uskoa kun meidänkin, niin tällainen mielipide on minusta kyllä täysin käsittämätön.
Nyt sotket asioita, kun et kykene katsomaan niitä kiihkottomasti ja vielä puhut sisäänlämpiävästi uskosta vaikka kyse on uskonnoista. Islam on samaa juurta kuin vanhemmat uskonnot juutalaisuus ja kristinusko, siinä vain uskotaan täsmälleen saman Jumalan antaneen vielä yhden, lopullisen ilmoituksen Muhammedille. Juutalaisuus ja kristinusko taas eivät usko tähän ilmoitukseen.
Kinatkaapa näistä, minä seuraan katseella. 😀Ymmärrän Arto hyvin, että sellainen ajatus on sinusta käsittämätön. Ja tuon aloitukseen lainaamasi vastauksen perusteella mummomuori on kysynyt sinulta jotain, siitäkö vedit johtopäätksesi hänen käsityksestään?
Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?- Hikkapeliitta
RepeRuutikallo kirjoitti:
Nyt sotket asioita, kun et kykene katsomaan niitä kiihkottomasti ja vielä puhut sisäänlämpiävästi uskosta vaikka kyse on uskonnoista. Islam on samaa juurta kuin vanhemmat uskonnot juutalaisuus ja kristinusko, siinä vain uskotaan täsmälleen saman Jumalan antaneen vielä yhden, lopullisen ilmoituksen Muhammedille. Juutalaisuus ja kristinusko taas eivät usko tähän ilmoitukseen.
Kinatkaapa näistä, minä seuraan katseella. 😀Nythän aletaan Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa opettaa myös islamia. Ihan tervetullut uudistus.
- oppitunti1
Eerikatässämoi kirjoitti:
Ymmärrän Arto hyvin, että sellainen ajatus on sinusta käsittämätön. Ja tuon aloitukseen lainaamasi vastauksen perusteella mummomuori on kysynyt sinulta jotain, siitäkö vedit johtopäätksesi hänen käsityksestään?
Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?"Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?"
Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa, mutta Ismael ei ollut se perijä, vaan Iisak oli Aabrahamin perijä. Jumala on siis Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.
2. Moos. 3:6
Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa. oppitunti1 kirjoitti:
"Kysytäämpä asiaa näin, ketä ovat Ismaelin jälkeläiset, kuka on se Jumala, joka oli Haagarin pojan kanssa?"
Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa, mutta Ismael ei ollut se perijä, vaan Iisak oli Aabrahamin perijä. Jumala on siis Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala.
2. Moos. 3:6
Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala". Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.En kysynytkään kuka on perijä. Senhän tiedämme kyllä jo noista paikoista jotka laitoit.
Oppitunti2 Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa.
Mikä on tai onko mikään Haagarin pojan ja islamin yhteys?- ahr6
Eerikatässämoi kirjoitti:
En kysynytkään kuka on perijä. Senhän tiedämme kyllä jo noista paikoista jotka laitoit.
Oppitunti2 Israelin Jumala oli Haagarin pojan kanssa.
Mikä on tai onko mikään Haagarin pojan ja islamin yhteys?Kumpikaan ei ole juutalainen eikä kristitty.
- Anonyymi00097
Jos muhamettilainen ymmärtää ja uskoo ja omalle kohdalleen vastaanottaa sen ilosanoman, että ihmiseksi tullut Jumala, Jeesus sovitti verellään meidän kaikkien synnit, hän pelastuu. Hän ei silloin enää ole muhamettilainen, vaan uskova, pelastettu kristitty.
Allah on epäjumala samalla tavalla kuin krishnat ja buddhat ja muut.
- uskonnot_sucks
"Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin? "
Uskomuksia, kuvitelmia, harhanäkyjä ja luuloja. Mutta myös raakaa valehtelua.
Aikalailla samoja hölmöläis satuja ovat. Ihmisten kirjoittamia ja monen moneituiseen kertaan modifioimia kusetus satuja. - oppituntikaksi
Islamin mukaan kristityillä on eri jumala eivätkä muslimit hyväksy kristinuskon kolmiyhteistä Jumalaa. Islam ei tunnusta Jeesusta Jumalaksi eikä edes Jumalan Pojaksi.
Islamin mukaan kolmiyhteys on väärä käsitys ainoasta Jumalasta. Sama kaveri on silti kyseessä.
- opetansinua
RepeRuutikallo kirjoitti:
Islamin mukaan kolmiyhteys on väärä käsitys ainoasta Jumalasta. Sama kaveri on silti kyseessä.
Islam ei hyväksy kristittyjen eikä edes juutalaisten Jumalaa. Ja näin he itse katsovat, että Allah on eri jumala kuin kristittyjen Jumala. Muslimit eivät hyväksy Jeesusta osaksi Jumalaa eivätkä myöskään Pyhää Henkeä.
opetansinua kirjoitti:
Islam ei hyväksy kristittyjen eikä edes juutalaisten Jumalaa. Ja näin he itse katsovat, että Allah on eri jumala kuin kristittyjen Jumala. Muslimit eivät hyväksy Jeesusta osaksi Jumalaa eivätkä myöskään Pyhää Henkeä.
Islamissa jumalan suosio pitää ansaita omilla teoilla, rukousten toistamisella, mekassa käymisellä. Aika eri uskonto siis kuin Luterilainen uskonto. Onhan toki ajatuksia jossa luodaan kaikkien uskontojen yhteisuskonto, taitaa vain kovasti lipsahtaa alakerran isännän palvelemiseksi.
opetansinua kirjoitti:
Islam ei hyväksy kristittyjen eikä edes juutalaisten Jumalaa. Ja näin he itse katsovat, että Allah on eri jumala kuin kristittyjen Jumala. Muslimit eivät hyväksy Jeesusta osaksi Jumalaa eivätkä myöskään Pyhää Henkeä.
Uskontotieteilijät ovat kylllä melko yksimielisiä siitä, että Jumala on sama, vaikka et tietenkään "uskovana" voi ikinä hyväksyä tätä tosiasiaa.
- ArtoTTTeikirjautunut
RepeRuutikallo kirjoitti:
Uskontotieteilijät ovat kylllä melko yksimielisiä siitä, että Jumala on sama, vaikka et tietenkään "uskovana" voi ikinä hyväksyä tätä tosiasiaa.
Minä kyllä epäilen ihan jotain muuta, kyllähän tietysti uskomattomat ja liberaalit jotakin henkivaltaa seuraavat, mutta taitaa olla …..
ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:
Minä kyllä epäilen ihan jotain muuta, kyllähän tietysti uskomattomat ja liberaalit jotakin henkivaltaa seuraavat, mutta taitaa olla …..
Kyllä minä sinun aatoksenjuoksusi olen oppinut; se on suunnilleen samalla tavalla demoneja vilisevä kuin Korkkiruuvilla, mutta sinä osaat käyttäytyä fiksummin.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kyllä minä sinun aatoksenjuoksusi olen oppinut; se on suunnilleen samalla tavalla demoneja vilisevä kuin Korkkiruuvilla, mutta sinä osaat käyttäytyä fiksummin.
No jos uskovaiset seuraa Jeesusta, mutta ne jotka eivät seuraa Jeesusta, seuraavat jotain muuta, onko silloin montaa vaihtoehtoa????
ArtoTTT kirjoitti:
No jos uskovaiset seuraa Jeesusta, mutta ne jotka eivät seuraa Jeesusta, seuraavat jotain muuta, onko silloin montaa vaihtoehtoa????
Vaihtoehtojahan on valtavasti. Fundiskristittynä dualistina, jolle persoonallinen Perkele on maailmassa väkevästi ja aktiivisesti vaikuttava voima, et taida vain tajuta näin yksinkertaista asiaa?
Usko on aina usko, kohteet vain vaihtelee.
Usko on myös tullut ihmiseksi, se on miehen nimi.
Toivo ja Anna ovat myös tulleet ihmiseksi, luonnolli-seksi, ihmi-seksi, suomenkieli- seksi.
Anna meille jne.>Usko on myös tullut ihmiseksi, se on miehen nimi.
Suomessa Usko, Armo ja Toivo ovat miehen nimiä, engkannin vastineet taas naisen nimiä. Eikö olekin ihmeellistä?RepeRuutikallo kirjoitti:
>Usko on myös tullut ihmiseksi, se on miehen nimi.
Suomessa Usko, Armo ja Toivo ovat miehen nimiä, engkannin vastineet taas naisen nimiä. Eikö olekin ihmeellistä?engkannin po. englannin.
- Näinsenmiellän
Samaa Jumalaa kaikki uskonnot rukoilevat, koska ei ole olemassa kuin yksi Jumala. Jos rukoilet aurinkoa, et ole sisäistänyt Jumalan olemusta, jonka hän on ilmoittanut Jeesuksessa. Rukouksesi on siis tarkoitettu ainoalle Jumalalle, mutta olet eksyksissä, koska et tunne Raamattua. Rukoilet siis oman tietämättömyytesi johdosta väärää kohdetta. Jumala kuulee kyllä rukouksesti, koska ei ole kuin yksi Jumala. Lähetystyö onkin tarkoitettu avaamaan oikea kohde oikein termein eksyksissä oleville uskoville.
Kohta ollaan varmaan jo siinä pisteessä että jonkun muun pitäisi tulla tekemään lähetystyötä tänne kotimaahan.
- Näinsenmiellän
Johan afrikkalaisilla on jonkinlainen lähetyskutsumus tänne pakanalliseen Eurooppaan.
- evita-ei.kirj
Ei ole sama Jumala. Liekö Jumalaa ollenkaan.
Islam on Raamatun pohjalta tehty väännös ja tehty paljon jälemmin kuin juutalaisuus. Juutalaisuudessa ja kristinuskossa on sama Aabrahamin ,Iisakin ja Jaakobin Jumala.- evita-ei.kirj
Niin, ja ei se ole samaa uskoa. Miten se voi olla samaa kun islamin usko tähtää toisen uskon tuhoamiseen. Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.
evita-ei.kirj kirjoitti:
Niin, ja ei se ole samaa uskoa. Miten se voi olla samaa kun islamin usko tähtää toisen uskon tuhoamiseen. Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.
Yleisesti ottaen monet uskonnot/filosofiat pyrkivät omilla teoillaan ja suorituksillaan saavuttamaan pelastuksen/korkeamman tason. Kristinusko ei lähde tästä lähtökohdasta, me emme voi omilla teoilla saavuttaa pelastusta/Jumalan suosiota. Pelastus on annettu meille lahjaksi, jonka voimme ottaa vastaan kun lähdemme Jumalaa seuraamaan, tunnustamme oman vajavaisuuteemme ja haluamme nöyrtyä Jumalan määräysvallan alle.
Matt. 11:
28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon. 29 Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. 30 Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."
Mark. 8:
35 Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni ja evankeliumin tähden kadottaa, on sen pelastava.evita-ei.kirj kirjoitti:
Niin, ja ei se ole samaa uskoa. Miten se voi olla samaa kun islamin usko tähtää toisen uskon tuhoamiseen. Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.
>Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.
Montakohan tuhatta kertaa näillä palstoilla on nähty, miten äärikristityt eivät pidä vapaamielisempiä kristinuskovia kristittyinä lainkaan, vaan julistavat heidän joutuvan Helvettiin?RepeRuutikallo kirjoitti:
>Sehän pitää kaikkia muita uskovia vääräuskoisina.
Montakohan tuhatta kertaa näillä palstoilla on nähty, miten äärikristityt eivät pidä vapaamielisempiä kristinuskovia kristittyinä lainkaan, vaan julistavat heidän joutuvan Helvettiin?Tuohan on uskon syvällinen kysymys, ei riitä sekään että kerran on uskoon tullut, pitää myös kestää loppuun saakka, Jeesuksen sanat ovat varoituksen ja kehoituksen sana jokaiselle uskovaiselle, jotta pääsisimme myös perille saakka.
Joh. 15:
5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. 6 Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.ArtoTTT kirjoitti:
Tuohan on uskon syvällinen kysymys, ei riitä sekään että kerran on uskoon tullut, pitää myös kestää loppuun saakka, Jeesuksen sanat ovat varoituksen ja kehoituksen sana jokaiselle uskovaiselle, jotta pääsisimme myös perille saakka.
Joh. 15:
5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. 6 Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan? Poikkeuksettahan kaikki entiset uskovaiset ovat saaneet kuulla täällä tämän saman rähinän, ja mikä tragikoomisinta, ihmisiltä jotka eivät heitä lainkaan tunne mutta jotka ovat suorastaan villejä iskemään tuntemattomiin omia ryhmäleimojaan.
- ArtoTTTeikirjautunut
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan? Poikkeuksettahan kaikki entiset uskovaiset ovat saaneet kuulla täällä tämän saman rähinän, ja mikä tragikoomisinta, ihmisiltä jotka eivät heitä lainkaan tunne mutta jotka ovat suorastaan villejä iskemään tuntemattomiin omia ryhmäleimojaan.
#Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan?#
Siis molempia on olemassa, on niitä jotka uskoon ovat tulleet, mutta luopuneet. On niitä jotka koskaan eivät ole uskoon tulleetkaan, mutta ehkä kehittäneet jonkin oman tekosyiden ja selitysten verkon että kaikki olisi jo kunnossa, eikä mitään erillistä parannusta tarvita tai sitten vain yrittävät ostaa autuuden omilla suorituksilla. Ehkä Jeesuksen kylväjävertaus selventää.
Matt: 13:
19 Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen. 20 Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan 21 mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta. 22 Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen. 23 Mutta kylvö hyvään maahan kuvaa ihmistä, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen. Nämä ihmiset tuottavat satoa: kuka sata, kuka kuusikymmentä, kuka kolmekymmentä jyvää." - juuri.noin
ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:
#Mutta eikös tämä mene niin, että jos ei kestä uskossaan loppuun saakka, ei koskaan ole oikeasti uskossa ollutkaan?#
Siis molempia on olemassa, on niitä jotka uskoon ovat tulleet, mutta luopuneet. On niitä jotka koskaan eivät ole uskoon tulleetkaan, mutta ehkä kehittäneet jonkin oman tekosyiden ja selitysten verkon että kaikki olisi jo kunnossa, eikä mitään erillistä parannusta tarvita tai sitten vain yrittävät ostaa autuuden omilla suorituksilla. Ehkä Jeesuksen kylväjävertaus selventää.
Matt: 13:
19 Aina kun joku kuulee sanoman valtakunnasta eikä ymmärrä sitä, tulee Paholainen ja sieppaa pois sen, mikä hänen sydämeensä on kylvetty. Tätä tarkoittaa tien oheen kylvetty siemen. 20 Kylvö kallioiseen paikkaan kuvaa sitä, joka sanoman kuullessaan heti ottaa sen iloiten vastaan 21 mutta joka kestää vain hetken, koska häneltä puuttuvat juuret. Kun tulee ahdinko tai vaino sanan tähden, hän luopuu kohta. 22 Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen. 23 Mutta kylvö hyvään maahan kuvaa ihmistä, joka kuulee sanan ja ymmärtää sen. Nämä ihmiset tuottavat satoa: kuka sata, kuka kuusikymmentä, kuka kolmekymmentä jyvää."Juuri noin.
- Anonyymi00098
ArtoTTT kirjoitti:
Tuohan on uskon syvällinen kysymys, ei riitä sekään että kerran on uskoon tullut, pitää myös kestää loppuun saakka, Jeesuksen sanat ovat varoituksen ja kehoituksen sana jokaiselle uskovaiselle, jotta pääsisimme myös perille saakka.
Joh. 15:
5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Se, joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, tuottaa paljon hedelmää. Ilman minua te ette saa aikaan mitään. 6 Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.Noin oli ennen armon evankeliumia, jonka Jeesus vasta Paavalille paljasti. Uskovien kristittyjen ylöstempauksen jälkeen seitsemän vuotta on taas voimassa tuo aika, jolloin pelastuminen ei enää ole peruuttamaton kertatapahtuma kuin se nyt armon ajassa on.
Uskoontulo on uudestisyntyminen, tässä dispensaatiossa. Saamme kuolleen henkemme tilalle pyhän hengen ikuisen elämän sinetiksi. Sitä ei voi menettää. Ei voi tulla uudelleensyntymättömäksi. Ilman elävää henkeä ei voi päästä taivaaseen. Antikristuksen ajassa on pysyttävä uskossa kuolemaansa asti. Näin olen hyviltä opettajilta (Robert Breaker, Geoffrey Grider ym) ymmärtänyt.
- Anonyymi00020
Joko mummo vastaa!?
- Anonyymi00023
Mummonmuori ei uskalla vastata ja paljastaa harhaoppiaan, jota levitetään luopiokirkoissa:
Jeesus sanoi:
"Kukaan ei tule Isän tykö muutoin kuin MINUN kauttani"!
Ap 4
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." - Anonyymi00032
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mummonmuori ei uskalla vastata ja paljastaa harhaoppiaan, jota levitetään luopiokirkoissa:
Jeesus sanoi:
"Kukaan ei tule Isän tykö muutoin kuin MINUN kauttani"!
Ap 4
"Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."Näin on, ja se isä on hänen opettama Luojajumala, ja se Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu uhri, kristinuskolla juutalaisuuden tulivuorijumalan uhrilahjaksi.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Näin on, ja se isä on hänen opettama Luojajumala, ja se Jeesuksen nimeen kiroukseksi kirottu uhri, kristinuskolla juutalaisuuden tulivuorijumalan uhrilahjaksi.
Perustuu 5.Moos.13, kun Jahve käskee surmaamaan ihmeidentekijän valehtelemalla itse olevansa Israelin Jumala, joka ihmeiden tekijä houkuttelee toisen Jumalan luo.
.Jeesus oli israelilainen ja hänen opettamansa Jumalaoli todellisuudessa se oikea Israelin Jumala - näin syntyi juutalaisten jumalahuijaus kristinuskolla ja Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.
- Anonyymi00025
Jos kaksi ihmistä uskoo samaan jumalaan, niin heidän uskonsa ovat tietenkin erit. Yksi voi menettää uskonsa ilman että se vaikuttaa toisen uskoon. Toisaalta voidaan ajatella, että kaikilla samaan jumalaan uskovilla on yhteinen usko. Esimerkiksi tällä tavalla voi päätyä selkeästi ymmärtämään vastauksen olevan 'kyllä', 'ei' ja 'ehkä'.
- Anonyymi00026
Muslimimies käyttää raamatunkäskyn mukaisesti leninkiä, kristitty mies ei ja rikkoo tuota käskyä vastaan.
Mielestäni luterilainen usko ei ole ollut samaa uskoa, mutta joku Riekkinen saattaa olla eri mieltä.
- Anonyymi00027
Ja muut liberaaliteologit ovat samaa mieltä.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ja muut liberaaliteologit ovat samaa mieltä.
No juu - idiootteja kaikki. Kummallista, kun tietoakin on niin helposti saatavissa
- Anonyymi00028
Jumala Allah juutalaisuuteen perustuen on tietysti sama JHWH Jahve, Baal-jumala, olihan islam kristinuskon kanssa sama uskonto 700-luvulle asti, mutta islamissa Jeesus on heidän tärkein profeetta, kun taas kristinuskossa Jeesus on kuoliaaksi kidutettu uhri. Miksi kyselet tyhmiä, kun lukemalla vain wikisivu Jahve saa totuuden
- Anonyymi00031
Näkyikin olevan tosi vanha aloitus, hän on varmasti jo viisastunut monta kertaa näiden vuosien varrella.
Vaikka islamissa ei ole juutalaisuuteen perustuen ihmisuhria, he uhraavat edelleen eläimiä, kristittyjen palvoessa Jeesusta teurastettuna uhrilampaana (1Kor.5:7).
Kertokaapa, miksi juutalaiset eivät sitten itse uhraa mitään uhria jumaluudelleen?! Vai uhraavatko?
- Anonyymi00030
Jeesus sanoi lähettävänsä Toisen Puolustajan, Totuuden Hengen , Hänet. Tämä toteutui Islamissa. Luther on Daniel 11 mainittu Pieni Apu keskellä pitkää ahdistusta, joka oli inkvisitio. Hän kuului tuohon samaan kolmikkoon eli oli HÄN mikä tarkoittaa avataria Pyhän Hengen. Luther oli VAJAAVALTAINEN Matsya inkarnaatio. Tuo VAJAAVALTAISUUS tarkoittaa että kymmenys vero kumottiin eikä saatu tarpeeksi rahaa enää. Katolisen Kirkon Katekismuksen ratkaisu vajaavaltaisuuteen on antaa Sosialismin kerätä veroja täydet kymmenykset ja hoitaa vähäosaisia.
Lyhyesti: Luther oli osa islamin kolmenlaista Pyhää Henkeä. Hän oli Pyhän Hengen eräs inkarnaatio.- Anonyymi00034
Ei oikein totuuden henki osunut nyt kohdilleen, kun Jeesus opetti Israelin Jumalasta, ja niin Islam kuin kristinusko perustuvat juutalaisuuden uhrikulttijumala Baaliin, minkä uhrikulttia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.
Jeesuksen totuuden Henki on hänen puolustajansa, joka kertoo totuuden hänestä. Onkonihan pakko aina kaikki valehdella, kun vain laittamalla tuo raamattuhakuun selviää totuus.
Sotkekaa kerran vielä totuuden Henki valheeseen Pyhästä hengestä niin kuristan teidät kuoliaiksi. Ei ole uhkaus, on lupaus. - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ei oikein totuuden henki osunut nyt kohdilleen, kun Jeesus opetti Israelin Jumalasta, ja niin Islam kuin kristinusko perustuvat juutalaisuuden uhrikulttijumala Baaliin, minkä uhrikulttia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.
Jeesuksen totuuden Henki on hänen puolustajansa, joka kertoo totuuden hänestä. Onkonihan pakko aina kaikki valehdella, kun vain laittamalla tuo raamattuhakuun selviää totuus.
Sotkekaa kerran vielä totuuden Henki valheeseen Pyhästä hengestä niin kuristan teidät kuoliaiksi. Ei ole uhkaus, on lupaus.Unohtui koodi - Jeremia 7 luku.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ei oikein totuuden henki osunut nyt kohdilleen, kun Jeesus opetti Israelin Jumalasta, ja niin Islam kuin kristinusko perustuvat juutalaisuuden uhrikulttijumala Baaliin, minkä uhrikulttia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.
Jeesuksen totuuden Henki on hänen puolustajansa, joka kertoo totuuden hänestä. Onkonihan pakko aina kaikki valehdella, kun vain laittamalla tuo raamattuhakuun selviää totuus.
Sotkekaa kerran vielä totuuden Henki valheeseen Pyhästä hengestä niin kuristan teidät kuoliaiksi. Ei ole uhkaus, on lupaus.Johanneksen evankeliumi:
"15:26 Mutta kun PUOLUSTAJA tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN ON TODISTAVA MINUSTA..
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa." - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
"15:26 Mutta kun PUOLUSTAJA tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin HÄN ON TODISTAVA MINUSTA..
16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, JOHDATTAA HÄN TEIDÄT KAIKKEEN TOTUUTEEN. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."Pyhä henki on Paavalin lanseeraama termi Apostolien tekojen 19 luvusa, joka luku kumoaa kokonaan Jeesuksen Paavalin väittämän ylösnousemuksen Apostolien tekojen alusta, ja tarinan mukaan Jeesus jäi opettamanaan Israelin Jumala KIROUKSEKSI kirottuna helvettiin Kristus-nimellä, joka Pietarin 2. kirjeen mukaan on Lucifer (Kointähti), joka johdattaa seuraajansa helvettiin Jahve-Baalin uhreiksi, niin että juutalaisten ei itse tarvitse uhrata yhtään mitään, kun kristityt ovat heidän uhrilahjojaan Jahvelle Paavalin opilla.
- Anonyymi00039
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ei oikein totuuden henki osunut nyt kohdilleen, kun Jeesus opetti Israelin Jumalasta, ja niin Islam kuin kristinusko perustuvat juutalaisuuden uhrikulttijumala Baaliin, minkä uhrikulttia Israelin Jumala sanoo iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.
Jeesuksen totuuden Henki on hänen puolustajansa, joka kertoo totuuden hänestä. Onkonihan pakko aina kaikki valehdella, kun vain laittamalla tuo raamattuhakuun selviää totuus.
Sotkekaa kerran vielä totuuden Henki valheeseen Pyhästä hengestä niin kuristan teidät kuoliaiksi. Ei ole uhkaus, on lupaus.Rauhaa!
Tarkoitatteko että Toinen Puolustaja, Totuuden Henki, Hän on eri asia kuin Pyhä Henki?
Näin voisi tosiaan päätellä. Tulihan Helluntaina Pyhä Henki opetuslapsiin näkyvällä tavalla tulisina kielinä. Ja he saivat VOIMAN tehdä ihmeitä.
Anteeksi että olen vähän tietämätön Pyhän Hengen kaikista erilaisista ilmenemismuodoista.
Entä sitten Viisauden Henki, Herran Henki, Jumalan Henki, Kaikkivaltiaan Henki...... Etc. Näistäkään en tiedä juuri mitään.
Opettakaa toki ymmärtämään esim. Armolahjojen yhteys eri Henkiin. Jos on Tiedon Sanojen armolahja onko se lähtöisin Pyhästä Hengestä vai Totuuden Hengestä? - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Rauhaa!
Tarkoitatteko että Toinen Puolustaja, Totuuden Henki, Hän on eri asia kuin Pyhä Henki?
Näin voisi tosiaan päätellä. Tulihan Helluntaina Pyhä Henki opetuslapsiin näkyvällä tavalla tulisina kielinä. Ja he saivat VOIMAN tehdä ihmeitä.
Anteeksi että olen vähän tietämätön Pyhän Hengen kaikista erilaisista ilmenemismuodoista.
Entä sitten Viisauden Henki, Herran Henki, Jumalan Henki, Kaikkivaltiaan Henki...... Etc. Näistäkään en tiedä juuri mitään.
Opettakaa toki ymmärtämään esim. Armolahjojen yhteys eri Henkiin. Jos on Tiedon Sanojen armolahja onko se lähtöisin Pyhästä Hengestä vai Totuuden Hengestä?Onko niin että Pyhän Hengen vastaanottanut voi vuodattaa tuota Henkeä muihin uskoviin. Pietarin tavoin? Sen sijaan Totuuden Henki vain vastaanottaa tietoa ja ilmoitusta?
- Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Rauhaa!
Tarkoitatteko että Toinen Puolustaja, Totuuden Henki, Hän on eri asia kuin Pyhä Henki?
Näin voisi tosiaan päätellä. Tulihan Helluntaina Pyhä Henki opetuslapsiin näkyvällä tavalla tulisina kielinä. Ja he saivat VOIMAN tehdä ihmeitä.
Anteeksi että olen vähän tietämätön Pyhän Hengen kaikista erilaisista ilmenemismuodoista.
Entä sitten Viisauden Henki, Herran Henki, Jumalan Henki, Kaikkivaltiaan Henki...... Etc. Näistäkään en tiedä juuri mitään.
Opettakaa toki ymmärtämään esim. Armolahjojen yhteys eri Henkiin. Jos on Tiedon Sanojen armolahja onko se lähtöisin Pyhästä Hengestä vai Totuuden Hengestä?Mikä TOINEN puolustaja, mistä saat sanan 'toinen'?
- Anonyymi00045
Anonyymi00040 kirjoitti:
Onko niin että Pyhän Hengen vastaanottanut voi vuodattaa tuota Henkeä muihin uskoviin. Pietarin tavoin? Sen sijaan Totuuden Henki vain vastaanottaa tietoa ja ilmoitusta?
Totuuden Henki on HÄN, persoona. Ettekö te ymmärrä luettua tekstiä?
- Anonyymi00038
Ei ole, mutta Jumala on sama. Yhteisiä nimittäjiä islamilla ja kristinuskolla on paljonkin ja mitä fundamentalistisempi kristinoppi sen enemmän.
- Anonyymi00041
Onko kristinuskon kaikilla yli 3000 suuntauksella sama Jumala?
- Anonyymi00042
Niitä suuntauksia on maailmassa 45.000, jotka eri kirkkokuntina perustuvat kristinuskoon, ja uskojia 2,4 miljardia, jotka ovat sitä mieltä että Saatana onkin Jumala.
- Anonyymi00046
Kyllä on, koska jokaisen haarankin perusvaatimus on kolminaisuusoppi, joka määrittelee, että Jeesus on opettamanaan Israelin Jumalana kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhrilahja juutalaisuusen Jahve-Baal-jumalalle.
- Anonyymi00044
JEESUS sanoi minä olen TIE TOTUUS ja ELÄMÄ. Ihan eri asia kuin muslimien Jumala.
- Anonyymi00047
Onko mennyt ohitse, että Jeesus on ristiinnaulittu ja kiroukseksi kirottu uhrilahja opettamanaan Jumalana sille Jumalalle, joka on muslimienkin Jumala?
- Anonyymi00048
Ja Jeesuksen sanomisen jälkeen tuli Paavali, joka tappoi Jeesuksen ja kirosi Jeesuksen sanomisen ja teki Jeesuksesta uhrin omalle jumalalleen.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ja Jeesuksen sanomisen jälkeen tuli Paavali, joka tappoi Jeesuksen ja kirosi Jeesuksen sanomisen ja teki Jeesuksesta uhrin omalle jumalalleen.
MIKÄ ON NYT VAIKEUS YMMÄRTÄÄ, että Jeesus tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta, mihin kristinusko perustuu juutalaisen, Jeesuksen murhaajan opilla ja eri jumalalla kuin mitä Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana?! Ei nyt luulisi, että tämän ymmärtämiseen pitäisi joku Einstein olla?!
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
MIKÄ ON NYT VAIKEUS YMMÄRTÄÄ, että Jeesus tapettiin juutalaisuuden vastustamisesta, mihin kristinusko perustuu juutalaisen, Jeesuksen murhaajan opilla ja eri jumalalla kuin mitä Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana?! Ei nyt luulisi, että tämän ymmärtämiseen pitäisi joku Einstein olla?!
Raamatussa täysin selvä tarina, mitä vastaavat myös uskontunnustukset.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Raamatussa täysin selvä tarina, mitä vastaavat myös uskontunnustukset.
Jeesus oli Israelilainen Israelin heimosta heidän jumalallaan, ja Paavali oli juutalainen Benjaminin heimosta heidän jumalallaan. Ja tarina kertoo kun juutalaisten paha jumala saa uhrikseen hyvän israelin jumalan Jeesuksen nimeen, mitä palvotaan kristinuskona.
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Jeesus oli Israelilainen Israelin heimosta heidän jumalallaan, ja Paavali oli juutalainen Benjaminin heimosta heidän jumalallaan. Ja tarina kertoo kun juutalaisten paha jumala saa uhrikseen hyvän israelin jumalan Jeesuksen nimeen, mitä palvotaan kristinuskona.
Kyllä teidän nyt täytyy ymmärtää, kun juutalainen huijaa tällä tarinalla, niin eihän se nyt ryhdy sitä selittämään kädestä pitäen rautalangasta vääntäen, että me tässä vähän huijattiin tällä tavalla teitä.
Minä kerron israelilaisten silmin, että miten tämä meni, muita kun ei ole, kun juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon. Ja kaikki tapettiin Jeesuksen lisäksi, jotka eivät kumartaneet juutalaisten jumalaa.
Niinpä juutalaisten jumala on myös islamissa. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Kyllä teidän nyt täytyy ymmärtää, kun juutalainen huijaa tällä tarinalla, niin eihän se nyt ryhdy sitä selittämään kädestä pitäen rautalangasta vääntäen, että me tässä vähän huijattiin tällä tavalla teitä.
Minä kerron israelilaisten silmin, että miten tämä meni, muita kun ei ole, kun juutalaiset tappoivat Raamatun mukaan Israelin heimon. Ja kaikki tapettiin Jeesuksen lisäksi, jotka eivät kumartaneet juutalaisten jumalaa.
Niinpä juutalaisten jumala on myös islamissa.Ja juutalaisuuden jumalana on kyseessä ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka vaati myös lapsia uhreikseen, ja joka saa kaikki kumartamaan itseään.
Tämä on ihan arkeologisesti todistettu fakta. Kuningas Salomon jumaluus, jonka syntikiristyksin Salomo keräsi 666 talenttia kultaa "Jumalan" uhreiksi määrämien lasten hengen säästämisestä vuodessa. Tähän perustuivat kuningas Salomon rikkaudet. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ja juutalaisuuden jumalana on kyseessä ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka vaati myös lapsia uhreikseen, ja joka saa kaikki kumartamaan itseään.
Tämä on ihan arkeologisesti todistettu fakta. Kuningas Salomon jumaluus, jonka syntikiristyksin Salomo keräsi 666 talenttia kultaa "Jumalan" uhreiksi määrämien lasten hengen säästämisestä vuodessa. Tähän perustuivat kuningas Salomon rikkaudet.Monesko kerta, kun kopioit tuon saman sadun noista Salomon paikkansapitämättömistä jutuista ja lapsiuhreja vaativasta pedosta?
Vaihtaisit jo aihetta. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Monesko kerta, kun kopioit tuon saman sadun noista Salomon paikkansapitämättömistä jutuista ja lapsiuhreja vaativasta pedosta?
Vaihtaisit jo aihetta.Miksi vaihdan?! Sehän on Jumalan sanaa ja löytyy 2.Mooseksen kirja luku 13.
Merkittävää siinä on se, kun petojumala käskee laittamaan tämän merkiksi otsalle ja käteen, jotka siis ovat myös ilmestyskirja 13. luku.
Niinpä Martti Luthet Vähä katekismuksensa liitteessään sanookin, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
Joten ei tämän opin perusta ole ollut 500 vuotta sittenkään mikää salaisuus, ainoa ero oli, että tapettiin, jos ei puhuvaa Pedon kuvaa kumartanut, niinpä halutessaankaan Luther ei vielä silloin kyennyt tekemään muuta kuin jättämään vihjeitä. - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Miksi vaihdan?! Sehän on Jumalan sanaa ja löytyy 2.Mooseksen kirja luku 13.
Merkittävää siinä on se, kun petojumala käskee laittamaan tämän merkiksi otsalle ja käteen, jotka siis ovat myös ilmestyskirja 13. luku.
Niinpä Martti Luthet Vähä katekismuksensa liitteessään sanookin, että kasteella asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi.
Joten ei tämän opin perusta ole ollut 500 vuotta sittenkään mikää salaisuus, ainoa ero oli, että tapettiin, jos ei puhuvaa Pedon kuvaa kumartanut, niinpä halutessaankaan Luther ei vielä silloin kyennyt tekemään muuta kuin jättämään vihjeitä.Se toinen merkki - merkki käteen - on vihkisormus.
Oikeaoppisesti ilmestyskirjan 13. luvun mukaan katolisilla oikeassa kädessä, mutta Lutherin protestin seurauksena luterilaisilla vasemmassa kädessä. - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Se toinen merkki - merkki käteen - on vihkisormus.
Oikeaoppisesti ilmestyskirjan 13. luvun mukaan katolisilla oikeassa kädessä, mutta Lutherin protestin seurauksena luterilaisilla vasemmassa kädessä.Raamatun Ilmestyskirja 13. luku:
"13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, PANEMAAN MERKIN OIKEAAN KÄTEENSÄ TAI OTSAANSA, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=ilm&luku=13
No kun elämme tietokoneaikaa, niin ei tässä nyt tarvitse järin viisas olla, kun laittaa tuon 666 raamattuhakuun, niin saa tietää, että kenen ihmisen luku se on.
1.Kuningasten kirja:
"10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,"
2.Aikakirja:
"9:13 Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa"
Ja tuo, että tarvitaan vain juutalaiset rahanvaihtajat ja lainaajat tällä opilla, perustuu tietysti Jeesuksen seuraajilleen lupaamiin ihmeidentekemisiin - ei onnistu, kun on Pedon merkit. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Raamatun Ilmestyskirja 13. luku:
"13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, PANEMAAN MERKIN OIKEAAN KÄTEENSÄ TAI OTSAANSA, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=ilm&luku=13
No kun elämme tietokoneaikaa, niin ei tässä nyt tarvitse järin viisas olla, kun laittaa tuon 666 raamattuhakuun, niin saa tietää, että kenen ihmisen luku se on.
1.Kuningasten kirja:
"10:14 Sen kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa,"
2.Aikakirja:
"9:13 Kullan paino, mikä yhtenä vuotena tuli Salomolle, oli kuusisataa kuusikymmentä kuusi talenttia kultaa"
Ja tuo, että tarvitaan vain juutalaiset rahanvaihtajat ja lainaajat tällä opilla, perustuu tietysti Jeesuksen seuraajilleen lupaamiin ihmeidentekemisiin - ei onnistu, kun on Pedon merkit.Ja jos vaikka lopettaisin totuuden puhumisen, eihän nämä totuudet silti mihinkään Raamatusta katoaisi?! Siitä huolimatta uskovaiset olisivat saatananpalvojia!
- Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ja jos vaikka lopettaisin totuuden puhumisen, eihän nämä totuudet silti mihinkään Raamatusta katoaisi?! Siitä huolimatta uskovaiset olisivat saatananpalvojia!
Olkaa nyt sitä sitten edes ylpeästi valehtelematta koko ajan ja venkoilematta tai minua muiden kirjoittamista asioista kivittämättä. En ole luonut tätä huijaususkontoa.
- Anonyymi00074
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ja jos vaikka lopettaisin totuuden puhumisen, eihän nämä totuudet silti mihinkään Raamatusta katoaisi?! Siitä huolimatta uskovaiset olisivat saatananpalvojia!
Sinun jutuissa ei ole totuutta muuta kuin lainaamasi Raamatun jakeet, näiden ympärille rakentelet näitä huuhaa juttujasi, koska et ymmärrä näistä asioista yhtään mitään.
Ps, vain otettu lääke auttaa...
- Anonyymi00060
Kyse oli aloituksessa siitä että luottavatko muslimit myös kasteen armoon?
Ja eivät tietenkään luota, ei heillä ole sitä systeemiä eikä sellaista Jumalaa.- Anonyymi00061
Mikähän se armo on?! Lutherin sanoin sillä asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - enpä tosiaan osaisi kuvitella islamisteilla olevan, koska Jeesus on heille profeetta, eikä kuoliaaksi kidutettu uhri. En tiedä heillä olevan pedon merkkejä, mutta jumala on kyllä sama.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mikähän se armo on?! Lutherin sanoin sillä asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi - enpä tosiaan osaisi kuvitella islamisteilla olevan, koska Jeesus on heille profeetta, eikä kuoliaaksi kidutettu uhri. En tiedä heillä olevan pedon merkkejä, mutta jumala on kyllä sama.
Siitä saastaisesta katseesta sitä toitotetaan miten tärkeä se on vaikka väki kaikkoaa kirkosta. Sitä ei totisesti ole muslimeilla eikä heidän päähänsä pälkähdä erota heidän Jumalastaan. Tai se voi olla viimeinen pälkähdys.
- Anonyymi00063
Mitäs mummo?
- Anonyymi00064
"Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin?"
Vanha luterilainen usko ei ole samaa kuin muslimien usko, mutta nykyisin liberaaliteologien usko on samaa!
Helle kaikki "jumalat" ovat samanarvoisia. - Anonyymi00067
Anonyymi00064 kirjoitti:
"Onko Luterilainen usko samaa uskoa kuin muslimin?"
Vanha luterilainen usko ei ole samaa kuin muslimien usko, mutta nykyisin liberaaliteologien usko on samaa!
Helle kaikki "jumalat" ovat samanarvoisia.Ylistys kuuluu vain Tulivuorelle! Totta! Mutta se on ihan sama jumala niin kristinuskossa kuin islamissakin.
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Ylistys kuuluu vain Tulivuorelle! Totta! Mutta se on ihan sama jumala niin kristinuskossa kuin islamissakin.
Tai liberaaleilla tai fundamentalisteilla tai konservatiiveilla tai Jehovan todistajilla tai helluntalaisilla, katolisilla, lestadiolaisilla, ortodokseilla, mormooneilla ja ihan kaikilla.
Vain Jeesus opetti eri Jumalasta ja onkin siitä syystä kaikkien näiden uhrina. - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tai liberaaleilla tai fundamentalisteilla tai konservatiiveilla tai Jehovan todistajilla tai helluntalaisilla, katolisilla, lestadiolaisilla, ortodokseilla, mormooneilla ja ihan kaikilla.
Vain Jeesus opetti eri Jumalasta ja onkin siitä syystä kaikkien näiden uhrina.Ja kun minä puolustan Jeesusta, niin uskovaiset tappaisi minutkin, jos saisivat kiinni.
- Anonyymi00082
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tai liberaaleilla tai fundamentalisteilla tai konservatiiveilla tai Jehovan todistajilla tai helluntalaisilla, katolisilla, lestadiolaisilla, ortodokseilla, mormooneilla ja ihan kaikilla.
Vain Jeesus opetti eri Jumalasta ja onkin siitä syystä kaikkien näiden uhrina.Tähän kristinuskon oppiin kuuluu maailmassa 45.000 erillistä kirkkokuntaa 2.4 MILJARDILLA uskovaisella, joiden kaikkien oppien vähimmäisvaatimus on kolminaisuusoppi, joka määrittelee sen, että uhrina on itse Jeesuksen opettama hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, Israelin Jumala.
- Anonyymi00118
Anonyymi00068 kirjoitti:
Tai liberaaleilla tai fundamentalisteilla tai konservatiiveilla tai Jehovan todistajilla tai helluntalaisilla, katolisilla, lestadiolaisilla, ortodokseilla, mormooneilla ja ihan kaikilla.
Vain Jeesus opetti eri Jumalasta ja onkin siitä syystä kaikkien näiden uhrina.Väärin, sillä Jeesus ei joutunut muiden pakottamana uhraamaan itseään vaan Jeesus itse Jumalana päätti uhrata itsensä syntisten puolesta.
- Anonyymi00065
Tämä erottaa jyvät akanoista.
- Anonyymi00070
On pelkkiä akanoita, jotka liittyvät Raamatun mukaan elon viljan puintiin, jotka lentävät taivaan tuuleen, se on nimeltään tempaus, jota uskovaiset Jeesuksen uhripalvonnalla luulevat, että 'Jeesus hakee heidät kotiin'. Surkeuden huippu.
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
On pelkkiä akanoita, jotka liittyvät Raamatun mukaan elon viljan puintiin, jotka lentävät taivaan tuuleen, se on nimeltään tempaus, jota uskovaiset Jeesuksen uhripalvonnalla luulevat, että 'Jeesus hakee heidät kotiin'. Surkeuden huippu.
Mitä helvetin kusta on ihmisten päissä kuvitella vuonna 2026 hyvänä asiana viattoman kiduttamista kuoliaaksi - se ei ole sitä edes 2000 vuotta vanhassa Raamatun tarinassa, sen mukaan uskojat ovat tämän päivän termillä roskasakkia, ja sen ajan termillä Jeesuksen sanoin rikkaviljaa, joka Jeesus tapettiin uhraamisen vastustamisesta.
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Mitä helvetin kusta on ihmisten päissä kuvitella vuonna 2026 hyvänä asiana viattoman kiduttamista kuoliaaksi - se ei ole sitä edes 2000 vuotta vanhassa Raamatun tarinassa, sen mukaan uskojat ovat tämän päivän termillä roskasakkia, ja sen ajan termillä Jeesuksen sanoin rikkaviljaa, joka Jeesus tapettiin uhraamisen vastustamisesta.
Tajuatteko - JEESUS SURMATTIIN SEN OPIN VASTUSTAMISESTA, JOSSA TE PALVOTTE TÄTÄ MUKA HYVÄNÄ ASIANA!
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Tajuatteko - JEESUS SURMATTIIN SEN OPIN VASTUSTAMISESTA, JOSSA TE PALVOTTE TÄTÄ MUKA HYVÄNÄ ASIANA!
Miten kieroiksi ihmisten päät ja aivotoiminta on väännetty 2000 vuodessa tällä uskontohuijauksella?!
- Anonyymi00083
Demokrates kirjoitti:
Tämä erottaa jyvät pakanoista.👳♂️
Mikähän olisi se pakana, jos ihmissyöjä ihminen ei sitä ole?
- Anonyymi00066
Aloituksesta herää kysymys, onko kenenkään tämän päivän ihmisen usko Raamatussa kerrotunlaista oikeaa uskoa?
Tarkoitan, että epäillessämme tai väittäessämme lähimmäistemme uskon olevan muuta kuin sitä ainoaa oikeaa Raamatussa kerrottua uskoa, kerromme samalla olevamme itse kaltevalla pinnalla oman uskomme totuuden kanssa.- Anonyymi00075
Tässä on Raamatun usko kristinuskon luoneen Paavalin mukaan:
"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME KAUTTA! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, muttaLIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Eikö uskovaiset juuri usko siten, että heidän ei tarvitse vastata itse omista pahoista teoistaan? Voivat tehdä Paavalin sanoin vaikka sitä pahaa mitä vihaavat, kun Jeesus on sijaiskärsijänä. - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Tässä on Raamatun usko kristinuskon luoneen Paavalin mukaan:
"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN MEIDÄN HERRAMME KAUTTA! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, muttaLIHALLA SYNNIN LAKIA."
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7
Eikö uskovaiset juuri usko siten, että heidän ei tarvitse vastata itse omista pahoista teoistaan? Voivat tehdä Paavalin sanoin vaikka sitä pahaa mitä vihaavat, kun Jeesus on sijaiskärsijänä.Ja tämän perusteena on sitten tämä Paavalin itsensä määräämä Jeesuksen kidutuskuolema ja tekeminen hänestä opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana (kolminaisuusoppi) KIROUS:
Gal.3":13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3 - Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ja tämän perusteena on sitten tämä Paavalin itsensä määräämä Jeesuksen kidutuskuolema ja tekeminen hänestä opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana (kolminaisuusoppi) KIROUS:
Gal.3":13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3Ja jotta voi muuttua syntiseksi ja pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna uhrina, on ensin perattava pois taivasten valtakunta, joka Jeesuksen opetuksin on meissä ja meidän ympärillämme, koska taivasten valtakuntaan ei uskovaistenkaan mukaan pääse mitään pahaa ja synti ja epäpuhdasta:
"1.Kor. 5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU."
Ja silloin kun Jeesus eli, hän opetti - joka siis on Raamatussa Jeesuksen evankeliumissa ennen tätä Paavalin määräämää Jeesuksen surmaa ja uutta opetusta juutalaiseen syntioppiin, jonka vastustamisesta hän surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä - taivasten valtakunnasta näin:
Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
Tämä hapan ja happamaton liittyy juuri uhrikulttiin, koska kun uhrattiin ja uhri syötiin ja veri juotiin, ei saanut olla mitään hapansa läsnä juutalaisten jumaluuden mukaan, koska se juoksutti veren, joka kokkaroitua, niinpä myös ehtoollisella on happamaton leipä merkkinä juuri tästä uhrikultista. - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ja jotta voi muuttua syntiseksi ja pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia, kun palvoo Jeesusta kiroukseksi kirottuna uhrina, on ensin perattava pois taivasten valtakunta, joka Jeesuksen opetuksin on meissä ja meidän ympärillämme, koska taivasten valtakuntaan ei uskovaistenkaan mukaan pääse mitään pahaa ja synti ja epäpuhdasta:
"1.Kor. 5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUS, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän PÄÄSIÄISLAMPAAMME, KRISTUS, TEURASTETTU."
Ja silloin kun Jeesus eli, hän opetti - joka siis on Raamatussa Jeesuksen evankeliumissa ennen tätä Paavalin määräämää Jeesuksen surmaa ja uutta opetusta juutalaiseen syntioppiin, jonka vastustamisesta hän surmasi Jeesuksen jumalanpilkkasyytteellä - taivasten valtakunnasta näin:
Matt. "13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13
Tämä hapan ja happamaton liittyy juuri uhrikulttiin, koska kun uhrattiin ja uhri syötiin ja veri juotiin, ei saanut olla mitään hapansa läsnä juutalaisten jumaluuden mukaan, koska se juoksutti veren, joka kokkaroitua, niinpä myös ehtoollisella on happamaton leipä merkkinä juuri tästä uhrikultista.Ja koska on epäselvää kuka todellisuudessa on antanut riitin Jeesuksen syömiseksi uhriksi, koska se on siirretty evankeliumeihin Jeesuksen sanomaksi - mikä on on jo koko Raamatun törkeyden huippu, niin Paavali paljastaa itse antaneensa koko ehtoollisriitin Herran kuoleman julistamiseksi:
1.Kor. "11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11
Ja tämä sisältää sen pilkan, että te pidätte Jeesusta jopa kaiken Luojana, Jumalana ja syötte hänet FYYSISESTI kuvitellen jopa ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä!
Tähän on ohje juuri Augsburgin tunnustuksessa, kun Paavali sanoo, että tämä syönti on tehtävä oikein tai muuten tulee vikapääksi herran ruumiiseen ja vereen:
"Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI.
Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
No onko nyt uskovaisten uskot kohdallaan - tässä on nyt Raamatusta koko oppi, ja tunnustuksesta kaikki sen tarkistamiseksi? - Anonyymi00079
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ja koska on epäselvää kuka todellisuudessa on antanut riitin Jeesuksen syömiseksi uhriksi, koska se on siirretty evankeliumeihin Jeesuksen sanomaksi - mikä on on jo koko Raamatun törkeyden huippu, niin Paavali paljastaa itse antaneensa koko ehtoollisriitin Herran kuoleman julistamiseksi:
1.Kor. "11:23 olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, kiitti .... Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa"
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=11
Ja tämä sisältää sen pilkan, että te pidätte Jeesusta jopa kaiken Luojana, Jumalana ja syötte hänet FYYSISESTI kuvitellen jopa ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä!
Tähän on ohje juuri Augsburgin tunnustuksessa, kun Paavali sanoo, että tämä syönti on tehtävä oikein tai muuten tulee vikapääksi herran ruumiiseen ja vereen:
"Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI.
Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa todellisesti läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus
No onko nyt uskovaisten uskot kohdallaan - tässä on nyt Raamatusta koko oppi, ja tunnustuksesta kaikki sen tarkistamiseksi?Entä teologit ja papit - pysyvätkö he opetuksissaan varmasti Paavalin itse luomassa kristinuskon evankeliumissa?
- Anonyymi00080
Anonyymi00079 kirjoitti:
Entä teologit ja papit - pysyvätkö he opetuksissaan varmasti Paavalin itse luomassa kristinuskon evankeliumissa?
En ole havainnut, etteikö jälleen olisi juhlittu ympäri maailman tätä pääsiäisen uhrilampaan teurastusta ja perheenemännät joukolla vamistaneet ateriaksi lammaspaistia.
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
En ole havainnut, etteikö jälleen olisi juhlittu ympäri maailman tätä pääsiäisen uhrilampaan teurastusta ja perheenemännät joukolla vamistaneet ateriaksi lammaspaistia.
No, kiinnostaa nyt kuulla, että ovatko uskovaisten uskot kohdilla - olen ollut niin valtavan kivityksen kohteena, kun olen yrittänyt puolustaa Jeesusta tätä karmeutta vastaan, mikä hänen nimeensä on tehty "uskolla Jeesukseen', mutta ei edes puupennin vertaa ole USKOTTU JEESUSTA, joka sanoo Raamatussa tämän juutalaisuskonnon tulivuorijumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi, missä hän on ollut 2000 vuotta nyt uhrina itse Luojajumalana ja kaikki valta on ollut pahuudella!
- Anonyymi00086
Mummolle ja ateisteille on.
- Anonyymi00087
Mitäs mummo?
- Anonyymi00089
Mummo voidi kertoa mielipiteensä?
- Anonyymi00091
”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.
Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan? (mummomuori)"
Tuo vahvistaa 100% ettei mummomuori ole uskonkäsityksiltään luterilainen, eikä kristitty. - Anonyymi00092
Aloittaja pilkkaa Jumalaa. Hän varmasti tietää, että kristityillä ja muslimeilla on eri Jumala ja eri usko.
- Anonyymi00093
Et lukenut sitten aloitusta. Mummomuorihan se pilkkasi:
”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.”
Mummomuori vastasi: ”Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan?”
Mummomuori väitti sen voivan olevan samaa, vaikka muslimeilla on ihan erinlainen jumala ja usko. Heillä ei ole Jeesusta pelastajana. Anonyymi00093 kirjoitti:
Et lukenut sitten aloitusta. Mummomuorihan se pilkkasi:
”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.”
Mummomuori vastasi: ”Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan?”
Mummomuori väitti sen voivan olevan samaa, vaikka muslimeilla on ihan erinlainen jumala ja usko. Heillä ei ole Jeesusta pelastajana.No uskohan on täysin subjektiivinen kokemus tai näkemys. Oli sitten kyse mistä tahansa mihin henkilö uskoo , pitää hän sitä oikeana itselleen ja ehkä kuten ilmeisesti aitouskovat ainoana oikeana. Muut ovat sitten niitä jollain tavalla vääräuskoisia joita neuvotaan kohdeltavan tietyllä tapaa ja sitten joku vielä ihmettelee mistä terroristit tulevat.
Vaikka ei se Lähi-Idän terrorismi pelkästään uskonnosta johdu vaan uskonto on keino edes jollakin tavalla keino hallita noita ihmisiä. Koulutuksella ja yhteiskunnalla on merkittävä rooli siinä , ettei terrorismille otollista maaperää synny eli niitä ikäviä juttuja joita juuri liberaalit ja suvakit ajavat.
Jopa on taas aloitus mutta kyllä arto osa muslimeista varmasti kokee samoin
"Minulle usko on yhteyttä Jumalaan, se ei ole yleisajattelua että varmaan joku Jumala on olemassa, näinhän suurin osa maailman ihmisistä ajattelee."
Tuo ei kuitenkaan lähtökohtaisesti tarkoita sitä , että henkilö fanaattisesti vihaisi sinua vaikka uskot toisin. Ihan kuten kristityissä on muslimeissakin "sävyeroja"
Kukaan ei taida puuhata Suomessa mitään muslimien kirkkovalloitusta ja eikä kirkot oikein soveltuisi heille muutenkaan. Syynä on lähinnä arkkitehtuuri josta tietäisit jos et vain kaivelisi "lokaa"
Välillä miettii , että kuinka ilkeä ja katkera pitää olla ja ne koirina ulkoilevat miehet, no se kertoo tuon , en varmasti ilman sinua edes tietäisi tuollaisesta harrastuksesta ja no, saamari sentään , selvähän se on , se sinulta pois.- Anonyymi00094
Ei se ole mitään viatonta leikkiä vaan Jumalan luomistyön halveksimista, ettei suostu elämään normaalisti ihmisenä ja sen biologisen sukupuolen edustana, mikä on annettu.
Se on mieskoiralta pois, menee Helvettiin epäuskossaan ilman uskoa ja parannusta ja näyttää huonoa esimerkkiä myös muille esittäen tuollaista vaihtoehtoa, johon toisetkin sekopäät tarttuu. - Anonyymi00095
Anonyymi00094 kirjoitti:
Ei se ole mitään viatonta leikkiä vaan Jumalan luomistyön halveksimista, ettei suostu elämään normaalisti ihmisenä ja sen biologisen sukupuolen edustana, mikä on annettu.
Se on mieskoiralta pois, menee Helvettiin epäuskossaan ilman uskoa ja parannusta ja näyttää huonoa esimerkkiä myös muille esittäen tuollaista vaihtoehtoa, johon toisetkin sekopäät tarttuu.Ei tarvinut katsoa erikseen yhtään kuvaa Suomenkaan Pridestä, mutta Seta-kriittinen homopari kommentoi siellä olleen taas niitä fetissipukuisia koiria ja pikkulapsia erilaisten vähemmistölippujen kanssa. Normaalit homot puistelee päätään tuollaisille ja menee mielummin fiksumpiin tilausuuksiin, vaikka siellä ei olisi keitään muita homoja.
Anonyymi00094 kirjoitti:
Ei se ole mitään viatonta leikkiä vaan Jumalan luomistyön halveksimista, ettei suostu elämään normaalisti ihmisenä ja sen biologisen sukupuolen edustana, mikä on annettu.
Se on mieskoiralta pois, menee Helvettiin epäuskossaan ilman uskoa ja parannusta ja näyttää huonoa esimerkkiä myös muille esittäen tuollaista vaihtoehtoa, johon toisetkin sekopäät tarttuu.No enpä niin tarkkaan muista , että jutussa olisi ollut joku sukupuolen vaihtaminen . Jos muistan oikein kyse oli jostain alistamistyylisestä jutusta mutta toki voin olla väärässäkin koska en tapaa noita kovin ruotia. En tiedä siis kenen kanssa yhtyivät ja milloin ja jos rehellisiä ollaan ei edes kiinnosta ja olen sitä mieltä, ettei ketään normaali heteroa pitäisi kiinnostaa noin paljon.
Ihan oikeasti juhannus aamu, linnut laulaa ja luonto melkein kauneimmillaan, laittakaa kahvit porisemaan tai nyt pojat keksin menkää kiksauttamaan emännän kanssa ;)- Anonyymi00096
ArtoTTT
"Taas" kun aloitus on vuodelta 2018?
No ainakin Haagia Sofia muslimeille kelpasi, muslimeilla ei kuitenkaan ole termiä, tulla uskoon, usko on heille uskonnollisia suorituksia, kulttuuria ja toki yhteisöllisyyttä. Anonyymi00096 kirjoitti:
ArtoTTT
"Taas" kun aloitus on vuodelta 2018?
No ainakin Haagia Sofia muslimeille kelpasi, muslimeilla ei kuitenkaan ole termiä, tulla uskoon, usko on heille uskonnollisia suorituksia, kulttuuria ja toki yhteisöllisyyttä.No jos mielipiteet on tuota luokkaa , niin tosiaan taas.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Toki ei heillä tunneta hurmoksellisia uskoon tulemisia mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin ei niitä tunneta oikeiden aitojen kirkkolaistenkaan keskuudessa ;) erikseen on sitten ns. uudesti kastettujen porukka jotka samaa aikaa moittivat perusluterilaisia suorittamisesta mutta vaativat ratkaisua.
Muslimeja on kuten kristittyjäkin ihan laidasta laitaan. Toiset enemmän ääripäätä ja äkkijyrkkää kun taas toisessa päässä hyvinkin nykyaikaiseen elämään sopeutuneita eli paljon parjattuja liberaaleja. Yhtä kaikki tietyt asiat ovat heille yhtä tärkeitä kun taas vastaavasti sinulle kristinuskossa. Siinä olet oikeassa, että kyse on osittain kulttuurista ja yhteisöllisyydestä. Aivan kuten sinullakin.- Anonyymi00101
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No jos mielipiteet on tuota luokkaa , niin tosiaan taas.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Toki ei heillä tunneta hurmoksellisia uskoon tulemisia mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin ei niitä tunneta oikeiden aitojen kirkkolaistenkaan keskuudessa ;) erikseen on sitten ns. uudesti kastettujen porukka jotka samaa aikaa moittivat perusluterilaisia suorittamisesta mutta vaativat ratkaisua.
Muslimeja on kuten kristittyjäkin ihan laidasta laitaan. Toiset enemmän ääripäätä ja äkkijyrkkää kun taas toisessa päässä hyvinkin nykyaikaiseen elämään sopeutuneita eli paljon parjattuja liberaaleja. Yhtä kaikki tietyt asiat ovat heille yhtä tärkeitä kun taas vastaavasti sinulle kristinuskossa. Siinä olet oikeassa, että kyse on osittain kulttuurista ja yhteisöllisyydestä. Aivan kuten sinullakin.Nyt puhutaan opista, ei ihmisistä.
Anonyymi00101 kirjoitti:
Nyt puhutaan opista, ei ihmisistä.
Ihan samalla tavalla siellä ääripäät kuvittelevat omaavansa juuri sen oikean tai "aidon" opin kuten täälläkin .
Sitä voikin pitää merkkinä ääriuskonnollisuudesta niin siellä kuin täälläkin, ettei annettaisi toisten edes hengittää. Suomessa se ei ole mahdollista vaikka kovasti siitä haaveilette niin olemme sekulaari yhteiskunta jossa vallitsee uskonnonvapaus eli lupa harjoittaa sitä omaa uskontoa ei kuitenkaan tuputtaa.- Anonyymi00113
Anonyymi00096 kirjoitti:
ArtoTTT
"Taas" kun aloitus on vuodelta 2018?
No ainakin Haagia Sofia muslimeille kelpasi, muslimeilla ei kuitenkaan ole termiä, tulla uskoon, usko on heille uskonnollisia suorituksia, kulttuuria ja toki yhteisöllisyyttä.Ovat jättäneet Pyhä henki termin pois, mikä liittyy Jeesuksen uhraamiseen Kristuksena, tosi Jumalana, heillä tietenkään ei ole koko Kristus nimeä.
Pyhä henki, mikä nousee helvetistä mihin Jeesus Kristuksena on kirottu, saa uudestisyntymällä sen 'uskoon tulon' aikaiseksi, jolloin saa ne demonit kimppuunsa.
Islam on eräänlainen uskonpuhdistus Jeesuksen uhraamisesta, mutta he uhraavat edelleen Jahve Allahille eläimiä, joten ei senkään jumaluutena ole muu kuin uhrikulttijumala Baal 3.500 vuoden takaa juutalaisuudesta. - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Ovat jättäneet Pyhä henki termin pois, mikä liittyy Jeesuksen uhraamiseen Kristuksena, tosi Jumalana, heillä tietenkään ei ole koko Kristus nimeä.
Pyhä henki, mikä nousee helvetistä mihin Jeesus Kristuksena on kirottu, saa uudestisyntymällä sen 'uskoon tulon' aikaiseksi, jolloin saa ne demonit kimppuunsa.
Islam on eräänlainen uskonpuhdistus Jeesuksen uhraamisesta, mutta he uhraavat edelleen Jahve Allahille eläimiä, joten ei senkään jumaluutena ole muu kuin uhrikulttijumala Baal 3.500 vuoden takaa juutalaisuudesta.Jeesuksen opettamaan Israelin Jumalaan taivasten valtakunnan isänä, ei ole mitään uskontoa, mutta se on aika loogistakin, kun on kyse Luojasta, se on todella olemassa uskoit tai et.
- Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Jeesuksen opettamaan Israelin Jumalaan taivasten valtakunnan isänä, ei ole mitään uskontoa, mutta se on aika loogistakin, kun on kyse Luojasta, se on todella olemassa uskoit tai et.
Ja on Paavalinkin opissa tähän logiikka, kun käskee perkaamaan pois ensin taivasten valtakunnan, ennen kuin voi siirtyä uskomaan häntä oppeineen.
Löytyy 1.Kor.5:7 ja Matt.13:33 - Anonyymi00116
Anonyymi00115 kirjoitti:
Ja on Paavalinkin opissa tähän logiikka, kun käskee perkaamaan pois ensin taivasten valtakunnan, ennen kuin voi siirtyä uskomaan häntä oppeineen.
Löytyy 1.Kor.5:7 ja Matt.13:33Itse Luoja ja Luojan luoma maailma ei ole uskosta riippuvainen asia.
- Anonyymi00138
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No jos mielipiteet on tuota luokkaa , niin tosiaan taas.
Ei se nyt ihan noin yksioikoista ole. Toki ei heillä tunneta hurmoksellisia uskoon tulemisia mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin ei niitä tunneta oikeiden aitojen kirkkolaistenkaan keskuudessa ;) erikseen on sitten ns. uudesti kastettujen porukka jotka samaa aikaa moittivat perusluterilaisia suorittamisesta mutta vaativat ratkaisua.
Muslimeja on kuten kristittyjäkin ihan laidasta laitaan. Toiset enemmän ääripäätä ja äkkijyrkkää kun taas toisessa päässä hyvinkin nykyaikaiseen elämään sopeutuneita eli paljon parjattuja liberaaleja. Yhtä kaikki tietyt asiat ovat heille yhtä tärkeitä kun taas vastaavasti sinulle kristinuskossa. Siinä olet oikeassa, että kyse on osittain kulttuurista ja yhteisöllisyydestä. Aivan kuten sinullakin.ArtoTTT
#Toki ei heillä tunneta hurmoksellisia uskoon tulemisia mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin ei niitä tunneta oikeiden aitojen kirkkolaistenkaan keskuudessa #
Ihan sama se alakerran isännälle lienee, kuvitteleeko ihminen olevansa kunnon muslimi vai oikea kirkkokonservatiivi, kunhan vain vakaasti lavealla tiellä.
Luuk. 13:
4Entä ne kahdeksantoista, jotka saivat surmansa, kun Siloan torni sortui heidän päälleen? Luuletteko, että he olivat syyllistyneet johonkin pahempaan kuin muut jerusalemilaiset? 5Eivät suinkaan – yhtä lailla te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny.»
- Anonyymi00099
Muslimit ovat vain lakihenkisiä, ei mitään sen erikoisempaa. Lakihenkisiä kopiolla Raamatusta johon Muhammed vähän lisäillyt omiaan. Eikä lait edes ole niin pahoja kuin mitä VT:ssä. Ei tapeta jos kerää sapattina polttopuita, mutta silti laki on melko ankara varsinkin naisille. Miehet voi huseerata vähän miten sattuu ja tuskin edes yksi kerta ei heistä homoa tee.
Monet kristilliset harhaopit menevät rinta rinnan muslimien kanssa.Tuo on ihan kukkua, Perinteisesti Islamisissa on ollut huomattavasti kovempi linja mitä tulee tuohon teidän lempiasiaan eli homosteluun. Islamissahan on myös muuten kovempi linja.
Naisiin kohdistuvassa ankaruudessa olet osittain oikeassa mutta toisaalta mennään ajassa jonnekin 40- luvulle niin meilläkin oli naisille paljon ankarammat olot kuin nykyään. Islamilaisuudessa on myös paljon sääntöjä jotka on miehille .
- Anonyymi00100
Mummomuorille on.
- Anonyymi00102
Mummonmuori on oikeassa:
"”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.”
Mummomuori vastasi: ”Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan"?
Tavallisen luterilaisen rukous on samanlaista näyttelemistä kuin muslimin rukous. Se on vain ulkoaopittua rituaalia, jolla ei ole sen suurempaa merkitystä. Harvoinhan luterilainen rukoilee tosissaan. Ehkä silloin, kun hätä on suuri. - Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Mummonmuori on oikeassa:
"”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.”
Mummomuori vastasi: ”Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan"?
Tavallisen luterilaisen rukous on samanlaista näyttelemistä kuin muslimin rukous. Se on vain ulkoaopittua rituaalia, jolla ei ole sen suurempaa merkitystä. Harvoinhan luterilainen rukoilee tosissaan. Ehkä silloin, kun hätä on suuri.Ai rukoilee?
- Anonyymi00104
Anonyymi00102 kirjoitti:
Mummonmuori on oikeassa:
"”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.”
Mummomuori vastasi: ”Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan"?
Tavallisen luterilaisen rukous on samanlaista näyttelemistä kuin muslimin rukous. Se on vain ulkoaopittua rituaalia, jolla ei ole sen suurempaa merkitystä. Harvoinhan luterilainen rukoilee tosissaan. Ehkä silloin, kun hätä on suuri.Ei todellakaan ole!
Kaksi ihan eri persoona ja toistensa vihollista. - Anonyymi00106
Anonyymi00102 kirjoitti:
Mummonmuori on oikeassa:
"”Kun muslimi rukoilee Allahia onko se sitä samaa uskoa kuin Luterilainenkin usko Jumalaan.”
Mummomuori vastasi: ”Miksi se ei voisi olla? Mitä tarkalleen ottaen ajattelet uskon olevan"?
Tavallisen luterilaisen rukous on samanlaista näyttelemistä kuin muslimin rukous. Se on vain ulkoaopittua rituaalia, jolla ei ole sen suurempaa merkitystä. Harvoinhan luterilainen rukoilee tosissaan. Ehkä silloin, kun hätä on suuri.Mikä on tavallinen luterilainen? Sellainen joka uskoo?
Kristitty rukoilee päivittäin, olipa sitten luterilainen tai helluntailainen - Anonyymi00107
Anonyymi00106 kirjoitti:
Mikä on tavallinen luterilainen? Sellainen joka uskoo?
Kristitty rukoilee päivittäin, olipa sitten luterilainen tai helluntailainenTuo viesti johon reagoit oli sen helluntailaien uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -valehtelijan viesti jonka voi jättää omaan arvoonsa
- Anonyymi00122
Anonyymi00107 kirjoitti:
Tuo viesti johon reagoit oli sen helluntailaien uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -valehtelijan viesti jonka voi jättää omaan arvoonsa
Kaikki uskovaiset ovat eksyttäjiä.
- Anonyymi00105
Ainakin ovat hyvää pataa.
- Anonyymi00108
Ei tietenkään pidä olla rasisti eikä liikkeellä noitavaino asenteella, että poista paha keskuudestasi.
Se ei ole uskoa eikä uskonnollisuutta, vaan nahapäärasistien ajattelua. - Anonyymi00109
Anonyymi00108 kirjoitti:
Ei tietenkään pidä olla rasisti eikä liikkeellä noitavaino asenteella, että poista paha keskuudestasi.
Se ei ole uskoa eikä uskonnollisuutta, vaan nahapäärasistien ajattelua.Poista paha keskuudestasi, koskee vain Jeesusta, joka juutalaisuuden ja kristinuskon sekä Islamin Baal, Jahve, Jehova, Allah, JHWJ jumalan sijasta opetti eri jumalaa - Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Paavali toteutti tämän Jahven määräyksen.
Löytyy 5.Mooseksen kirja 13. - Anonyymi00110
Anonyymi00109 kirjoitti:
Poista paha keskuudestasi, koskee vain Jeesusta, joka juutalaisuuden ja kristinuskon sekä Islamin Baal, Jahve, Jehova, Allah, JHWJ jumalan sijasta opetti eri jumalaa - Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Paavali toteutti tämän Jahven määräyksen.
Löytyy 5.Mooseksen kirja 13.Määräykseen kuului myös koston käden nosttaminen seuraajien ylle, minkä Paavali toteutti tekemällä Jeesuksesta Kristuksena kirouksen, joka johdattaa seuraajansa helvettiin, kertoen Raamatussa palvelleensa näin 'isiensä jumalaa'.
- Anonyymi00111
Anonyymi00110 kirjoitti:
Määräykseen kuului myös koston käden nosttaminen seuraajien ylle, minkä Paavali toteutti tekemällä Jeesuksesta Kristuksena kirouksen, joka johdattaa seuraajansa helvettiin, kertoen Raamatussa palvelleensa näin 'isiensä jumalaa'.
Nämä löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13
- Anonyymi00117
Anonyymi00109 kirjoitti:
Poista paha keskuudestasi, koskee vain Jeesusta, joka juutalaisuuden ja kristinuskon sekä Islamin Baal, Jahve, Jehova, Allah, JHWJ jumalan sijasta opetti eri jumalaa - Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Paavali toteutti tämän Jahven määräyksen.
Löytyy 5.Mooseksen kirja 13.Tähän sisältyy nyt juuri se jumalahuijaus, kun luullaan juutalaisuuden puhuvaa Petoa, jota kaikki kumartavat (ilmestyskirja 13 luku) muinaiseksi Israelin Jumalaksi ja juutalaisia jopa muinaiseksi Israelin heimoksi. Näin ei ole. Juutalaiset Benjamin heimo tappoi aikoinaan Israelin heimon saadakseen Israelilaisten maat kuningas Salomon pojalle.
Löytyy raamattuhaulla 'Benjamin heimo Israelin heimo'. - Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Tähän sisältyy nyt juuri se jumalahuijaus, kun luullaan juutalaisuuden puhuvaa Petoa, jota kaikki kumartavat (ilmestyskirja 13 luku) muinaiseksi Israelin Jumalaksi ja juutalaisia jopa muinaiseksi Israelin heimoksi. Näin ei ole. Juutalaiset Benjamin heimo tappoi aikoinaan Israelin heimon saadakseen Israelilaisten maat kuningas Salomon pojalle.
Löytyy raamattuhaulla 'Benjamin heimo Israelin heimo'.Ja kuningas Salomo rakensi Baal-jumalalle, kristinuskossa Jahve, Islamissa Allah, Jerusalemin temppelin.
Löytyy wikipediasivu Jahve
Kristinuskon jumala Jahve oli muinainen tulivuori, jolla papit keräsivät hyötyä synnillä ja Jumalan vihalla kiristämällä. - Anonyymi00120
Anonyymi00119 kirjoitti:
Ja kuningas Salomo rakensi Baal-jumalalle, kristinuskossa Jahve, Islamissa Allah, Jerusalemin temppelin.
Löytyy wikipediasivu Jahve
Kristinuskon jumala Jahve oli muinainen tulivuori, jolla papit keräsivät hyötyä synnillä ja Jumalan vihalla kiristämällä.Kristinuskossa ei Baal-jumalalla ole mitään käsitettä taivasten valtakunnasta, se on Jeesuksen evankeliumin puolella, mutta Paavali raamatussa kiroaa koko Jeesuksen julistamaksi käskemän evankeliumin.
- Anonyymi00121
Anonyymi00109 kirjoitti:
Poista paha keskuudestasi, koskee vain Jeesusta, joka juutalaisuuden ja kristinuskon sekä Islamin Baal, Jahve, Jehova, Allah, JHWJ jumalan sijasta opetti eri jumalaa - Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isänä. Paavali toteutti tämän Jahven määräyksen.
Löytyy 5.Mooseksen kirja 13.Edellä oleva on Raamatusta todistettavissa oleva totuus, eikä se muuksi muutu valehtelemalla.
- Anonyymi00123
Anonyymi00121 kirjoitti:
Edellä oleva on Raamatusta todistettavissa oleva totuus, eikä se muuksi muutu valehtelemalla.
Olisi syytä valehtelemisen sijasta pohtia, että mitä tässä tilanteessa nyt kuuluisi tehdä.
- Anonyymi00112
Sekavat höpötykset eivät löydy kuin harhaoppisen päästä.
- Anonyymi00125
Ja MIKÄ ON OIKEA OPPINEN?
- Anonyymi00133
Anonyymi00125 kirjoitti:
Ja MIKÄ ON OIKEA OPPINEN?
Se on yhdyssana muuten se on vain oikea oppinen!
- Anonyymi00124
Islamissa on vaikutteita sekä juutalaisuudesta, että kristinuskosta.
Mm. jeesus on yksi muslimien profeetoista. Muitakin on. Juutalaisten kanssa samoja pyhiä paikkoja ja ties mitä muuta.
Islam on sovellettu 600-luvun karuihin paimentolaisolosuhteisiin.
Esimerkiksi moniavioisuus. Sen aikaista sosiaaliturvaa. Ukkoja kuoli rähinöissä joten tuo oli kätevä tapa ratkaista "ylijäämänaisten" elätys.
Muotoseikkoja painottavana lakiuskona soveltui alkukantaisten paimentolaisten organisoimiseen.
Islamissa on myös piirteitä jotka tekivät sen leviämisen tehokkaaksi ilman lähetystyötä.- Anonyymi00126
Kuten VT, olit juutalaisen tavoiltasi tai kuolit.
Ei tarvittu lähetystyötä. Se oli jopa kiellettyä, usko oli vain juutalaisten. - Anonyymi00127
Islamissa juutalaisuuteen perustuen on jumalana sama SAATANA kuin kristinuskossa, vain sillä erolla, etteivät he palvo Jeesusta tuolle Saatanalle uhriksi itsensä puolesta, että pelastuvat tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaavat.
Löytyy kristinuskon tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille, luku 7.
Tämäkään Raamatun kristinuskon pelastustotuus Jeesuksen uhrattuun nimeen ei ole muuksi muuttunut - pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia. - Anonyymi00128
Anonyymi00127 kirjoitti:
Islamissa juutalaisuuteen perustuen on jumalana sama SAATANA kuin kristinuskossa, vain sillä erolla, etteivät he palvo Jeesusta tuolle Saatanalle uhriksi itsensä puolesta, että pelastuvat tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaavat.
Löytyy kristinuskon tärkein opetuskirje, kirje Roomalaisille, luku 7.
Tämäkään Raamatun kristinuskon pelastustotuus Jeesuksen uhrattuun nimeen ei ole muuksi muuttunut - pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia.Ja uskovaisten vakuuttamana uhrina heidän puolestaan Jeesuksen nimeen on itse Luojajumala.
- Anonyymi00129
Anonyymi00128 kirjoitti:
Ja uskovaisten vakuuttamana uhrina heidän puolestaan Jeesuksen nimeen on itse Luojajumala.
Islam erosi kristinuskosta vasta 700-luvulla, joten höpinät paimentolaiselämästä uskon perustana on täyttä potaskaa.
- Anonyymi00130
Anonyymi00129 kirjoitti:
Islam erosi kristinuskosta vasta 700-luvulla, joten höpinät paimentolaiselämästä uskon perustana on täyttä potaskaa.
Ja koska Islamissa ei ole Jeesuus nimistä uhria, he uhraavat juutalaisuuden Baal-jumalalle edelleen eläimiä.
- Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Ja koska Islamissa ei ole Jeesuus nimistä uhria, he uhraavat juutalaisuuden Baal-jumalalle edelleen eläimiä.
MITÄ UHRAAVAT JUUTALAISET ITSE OMALLE JUMALALLEEN?
- Anonyymi00135
Allah on saatana
- Anonyymi00141
Paavi ainakin vakuutti, että kaikki palvovat samaa jumalaa.
Sitä en osaa sanoa, tarkoittiko paavi rahaa.
- Anonyymi00142
Eivät muslimit usko kasteen armoon.
Perunasäkki sen todistaa.- Anonyymi00143
Pitäisikö kirkkojen ottaa taas käyttöön keskiaikaiset menetelmät, miekat ja keihäät.
Niillä se kasteen armo saataisiin ulottumaan myös musliimeihin. - Anonyymi00145
Anonyymi00143 kirjoitti:
Pitäisikö kirkkojen ottaa taas käyttöön keskiaikaiset menetelmät, miekat ja keihäät.
Niillä se kasteen armo saataisiin ulottumaan myös musliimeihin.Helluntaikirkko saattaa ottaa ne käyttöön
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä732142- 1331432
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331410- 1431102
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten365896Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673