Masennuksesta!!!

Masennusta pidetään nykypäivän vitsauksena, jopa uudeksi kansansairaudeksi joku taisi sitä mainita. Pötyä!!! Masennuksessa ja muissa mielenterveyden vitsauksissa on todellinen nimike SYNTI!!! Psykiatrit ja psykologit ovat ihmistieteiden harhaanjohtamia, he eivät tunne ihmissielua, joten he eivät suikaan ihmisiä auta selityksillään, vaan päin vastoin pahentavat tilannetta.

Synnin runtelemat ihmiset, jopa ns. asiantuntijoiden (harha)opetuksiin vedoten valitavat masennustaan ja traumojaan, koska oli vaikea lapsuus, koska on huono geeniperimä, koska elämä ei ole sallinut toteuttaa itseä.....lista jatkuu loputtomiin ilman pienintäkään ymmärrystä asian todellisesta luonteesta.

Ihmistä runtelevat synti ja pahat henget, jotka Jumalasta vieraantunut ihminen päästää sieluaan runtelemaan.

Ainut toimiva keino ns. masennuksen hoitoon on antautuminen Jumalan rakastamiseen, jolloin armosta Kristus astuu sydämeemme ja yhdistymme uskossa Jumalan rakkauteen. Tämä on sielumme luonnollinen tila, ja silloin eivät mitkään "masennukset" meitä vaivaa.

Aamen!!!

133

1140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja tarjosi taas aimoannoksen huuhaata perjantai-illan ratoksi.

    • EnUskoTaruolentoihin

      Tämän takia vastustan uskontoa. Ihminen saa vapaasti uskoa mihin tahansa hömppään, mutta jos tämä uskomus toimii pahana voimana, tässä tapauksessa estäen asianmukaisen lääketieteellisen hoidon, niin tällainen uskomus pitää pyrkiä hävittämään.

      • nähtyon

      • EnUskoTaruolentoihin
        nähtyon kirjoitti:

        Jos olisit työskennellyt vähänkin masentuneiden potilaiden kanssa, olisit huomannut että antidepressiivit lääkkeet pitävät ihmistä orjuudessa. Jos meinaa lopettaa käytön, se ei käykään niin vain!
        Katsokaa vaikka tänne:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

        Onko parempi että ihminen tappaa itsensä vai että hän on riippuvainen lääkkeistä?


      • nähtyon

        Tiedäthän että vaara tehdä itsemurha lisääntyy lääkehoidon alkuviikkoina!


      • EnUskoTaruolentoihin
        nähtyon kirjoitti:

        Tiedäthän että vaara tehdä itsemurha lisääntyy lääkehoidon alkuviikkoina!

        Lääkkeet eivät kai vaikuta ensimmäisinä viikkoina. Silloinhan ihminen voi masentua vielä entistä enemmän kun nää pilleritkään ei auta.


      • nähtyon kirjoitti:

        Tiedäthän että vaara tehdä itsemurha lisääntyy lääkehoidon alkuviikkoina!

        Ei taida olla niin.


      • kui2
        nähtyon kirjoitti:

        Tiedäthän että vaara tehdä itsemurha lisääntyy lääkehoidon alkuviikkoina!

        Niin, ennenkuin lääkkeen vaikutus/teho alkaa..voi näyttää siltäkin että ihminen menee vain ojasta allikkoon..

        Alkuvaihe on vaan kestettävä..ja ainahan jokainen lääke ei edes tehoa vaan pitää kokeilla useampia..onhan se raskasta tietysti.


      • nähtyon kirjoitti:

        Jos olisit työskennellyt vähänkin masentuneiden potilaiden kanssa, olisit huomannut että antidepressiivit lääkkeet pitävät ihmistä orjuudessa. Jos meinaa lopettaa käytön, se ei käykään niin vain!
        Katsokaa vaikka tänne:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

        Varmasti monilla lääkkeillä on myös orjuuttava puolensa. Esim. sydänlääkkeitä pitää käyttää orjallisesti, jos haluaa välttä äongelmia sydämen kanssa. Insuliinia pitää käyttää orjallisesti, jos haluaa välttää ongelmia sillä alueella.
        Sitten on myös orjuutta, joka on huono asia näissä lääkejutuissa. Oikein käytettynä lääkkeet usein auttavat ja pitävät käyttäjän paremmassa kuosissa kuin jos lääkkeitä ei käytä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Varmasti monilla lääkkeillä on myös orjuuttava puolensa. Esim. sydänlääkkeitä pitää käyttää orjallisesti, jos haluaa välttä äongelmia sydämen kanssa. Insuliinia pitää käyttää orjallisesti, jos haluaa välttää ongelmia sillä alueella.
        Sitten on myös orjuutta, joka on huono asia näissä lääkejutuissa. Oikein käytettynä lääkkeet usein auttavat ja pitävät käyttäjän paremmassa kuosissa kuin jos lääkkeitä ei käytä.

        Totta, moni sairaus vaatii loppuelämän lääkitystä - jos tahtoo hengissä pysyä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Varmasti monilla lääkkeillä on myös orjuuttava puolensa. Esim. sydänlääkkeitä pitää käyttää orjallisesti, jos haluaa välttä äongelmia sydämen kanssa. Insuliinia pitää käyttää orjallisesti, jos haluaa välttää ongelmia sillä alueella.
        Sitten on myös orjuutta, joka on huono asia näissä lääkejutuissa. Oikein käytettynä lääkkeet usein auttavat ja pitävät käyttäjän paremmassa kuosissa kuin jos lääkkeitä ei käytä.

        Niin tuohan ei ollut minun kirjoitus ;)


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin tuohan ei ollut minun kirjoitus ;)

        Hyvä että tarkensit. Täällä aina välillä esiintyy ihan tarkoituksellista nikkien kanssa pelailua.


      • nähtyon kirjoitti:

        Jos olisit työskennellyt vähänkin masentuneiden potilaiden kanssa, olisit huomannut että antidepressiivit lääkkeet pitävät ihmistä orjuudessa. Jos meinaa lopettaa käytön, se ei käykään niin vain!
        Katsokaa vaikka tänne:

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00042

        En tiedä, oletko lukenut ylipäätään lääkkeiden sivuvaikutuksista, sillä jokaisella saattaa olla jotain. Olemme kovin yksilöitä näiden suhteen – useimmille ei tule sivuvaikutuksia.

        ”On hyvä tuntea käyttämänsä lääkkeen mahdolliset haittavaikutukset, jotta niihin voi varautua ja suhtautua niihin oikein.”

        Nykyään on jokaisen hyvä opetella näitä sen verran, että voi ottaa aktiivisesti osaa omaan hoitoonsa.

        ”Trisykliset masennuslääkkeet sekä mianseriini ja mirtatsapiini aiheuttavat joskus huomattavaakin painonnousua.”

        Siinä muuten yksi syy ylipainoon, johon ei paljon auta ruokavaliot tai liikunnan lisäämiset.


    • Niin, eikös masennus ole toivottomuutta ja turhautumista elämää ❓

    • tieteentuloksia

      Joskus olen kuullut, että masennus johtuu tyydyttämättömästä voimakkaasta himosta!

      Sinänsä masennus ei ole leikin asia - se voi tappaa.

      Kokemusten mukaan siihen auttaa liikunta, lumelääkkeet tai oikeat lääkkeet, suunnilleen yhtä paljon.

      • lumetoimii

        Ihmeellistä on tuo lumelääkkeiden tulo myös lääketieteen. Tutkijat eivät tässä suhteessa kertakaikkiaan voi ohittaa tuloksia kuinka suuri on niiden vaikutus.


    • täyttä.paskaa

      Olipa taas ttk:lta täyttä paskaa oleva aloitus.

    • No mutta hyvänen aika sentään, älä sitä täällä huuda, vaan mene sinne tervikseen ja huuda siellä, tai ehkä sinun pitää mennä päättäjille huutamaan ja pitämään huolta, että asiantuntemuksesi tulee lääkäreiden tietoon. Masentuneet odottavat helpotusta ja tuskin he sitä täältä tajuavat hakea.

      • vajakille

        Ethän sinäkään ole sieltä saanut apua.


      • vajakille kirjoitti:

        Ethän sinäkään ole sieltä saanut apua.

        En ole tavannut aloittajaa....mutta on kyllä saanut apua ilman häntäkin.


      • vajakille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En ole tavannut aloittajaa....mutta on kyllä saanut apua ilman häntäkin.

        Yrität taas sitä mihin et pysty.


      • vajakille kirjoitti:

        Yrität taas sitä mihin et pysty.

        Tarkoitatko asiallista kommentointia sinun tyyliisi :)


    • Jomuinaisetetc

      Masennusta oli jo ekr, ja siitä kirjoitetaan Raamatussa.

      • 1.Mooseksen kirja:
        40:6 Ja kun Joosef aamulla tuli heidän luokseen, huomasi hän heidät alakuloisiksi.> Jakeen lisätiedot
        1.Kuningasten kirja:
        20:43 Niin Israelin kuningas meni kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena ja tuli Samariaan.> Jakeen lisätiedot
        21:4 Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: "En minä anna sinulle isieni perintöosaa." Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään.> Jakeen lisätiedot
        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.> Jakeen lisätiedot

        Eikös alakulo ole masennusta🤓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        1.Mooseksen kirja:
        40:6 Ja kun Joosef aamulla tuli heidän luokseen, huomasi hän heidät alakuloisiksi.> Jakeen lisätiedot
        1.Kuningasten kirja:
        20:43 Niin Israelin kuningas meni kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena ja tuli Samariaan.> Jakeen lisätiedot
        21:4 Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: "En minä anna sinulle isieni perintöosaa." Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään.> Jakeen lisätiedot
        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.> Jakeen lisätiedot

        Eikös alakulo ole masennusta🤓❓

        Osittain. Kävi ilmi että perintösan menetys saa alakuloiseksi


      • usko.vainen kirjoitti:

        1.Mooseksen kirja:
        40:6 Ja kun Joosef aamulla tuli heidän luokseen, huomasi hän heidät alakuloisiksi.> Jakeen lisätiedot
        1.Kuningasten kirja:
        20:43 Niin Israelin kuningas meni kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena ja tuli Samariaan.> Jakeen lisätiedot
        21:4 Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: "En minä anna sinulle isieni perintöosaa." Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään.> Jakeen lisätiedot
        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.> Jakeen lisätiedot

        Eikös alakulo ole masennusta🤓❓

        Minkä diagnoosin laittaisit Jobin Omakantaan?


      • usko.vainen kirjoitti:

        1.Mooseksen kirja:
        40:6 Ja kun Joosef aamulla tuli heidän luokseen, huomasi hän heidät alakuloisiksi.> Jakeen lisätiedot
        1.Kuningasten kirja:
        20:43 Niin Israelin kuningas meni kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena ja tuli Samariaan.> Jakeen lisätiedot
        21:4 Niin Ahab tuli kotiinsa pahastuneena ja alakuloisena vastauksesta, jonka jisreeliläinen Naabot oli hänelle antanut, kun tämä oli sanonut: "En minä anna sinulle isieni perintöosaa." Ja hän pani maata vuoteellensa, käänsi kasvonsa pois eikä syönyt mitään.> Jakeen lisätiedot
        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.> Jakeen lisätiedot

        Eikös alakulo ole masennusta🤓❓

        "Eikös alakulo ole masennusta"

        Ei ole.


    • ”Masennuksessa ja muissa mielenterveyden vitsauksissa on todellinen nimike SYNTI!!! Psykiatrit ja psykologit ovat ihmistieteiden harhaanjohtamia…”

      Jaa a. Masennus on oikeastaan toivottomuutta. Sen syitä yhä etsitään, mutta joitakin voimme pitää jo selkeinä – ympäristön myrkyt, jotka vaikuttavat mm. hormoneihin ja sitä kautta aivoihimme sekä elämäntapaa sekä ympäristössä olevien ihmisten negatiivisia vaikutuksia.

      ”Laajasti masennusta tutkinut, jo edesmennyt yliopistonlehtori Jukka Tontti näki ongelmien kumpuavan yksilöllisyyttä korostavasta yhteiskunnasta: ”Nähdään, että on jatkuva paine selviytyä ihmissuhteiden, työn, omien pyrkimysten ja tarpeiden, tunteiden, lapsuuden ja kanssaihmisten asettamien odotusten ristivedosta niin, että pärjäisi, tuottaisi ja kehittyisi – menisi koko ajan eteenpäin.” Kun odotukset eivät toteudu, ihminen masentuu.”
      HS 28.7.2018 Työuupumus vai elämän¬tapasairaus? Masennus voi johtua muustakin kuin työ¬elämästä

      Kun koko ajan vaatimukset siitä kasvavat, mihin meidän tulee kyetä ja mitä osata, yhä useammalle tulevat inhimilliset rajat vastaan. Mitä korkeammalla ovat ihanteet, siitä vaikeampaa niistä on mahdollista saavuttaa.

      Tästä seuraa toivottomuus. Koetaan että ollaan huonompia kuin muut. Vaikka kuinka ponnistelisi, ei vain pääse koskaan eteenpäin tai tule hyväksytyksi. Tulee käsitys omasta itsestä, että on loputtoman paha, huono ja täydellisen epäonnistunut ihmisenä.

      Moni hakee jostain muualta sitä hyväksyntää ja kokemusta, että on ihan riittävä vaikkei olekaan vaaditun kaltainen. Näitä voivat olla vaihtoehtoiset elämäntavat, rikolliset jengit, päihteet, mutta myös uskonto on sellainen.

      Jos usko lähtee tuolta pohjalta, jossa omaan huonouteen ja pahuuteen pitäisi vielä pahemmin vajota, ymmärrettävästi se ei innosta. Mutta usko, joka tarjoaa armoa ja juuri sitä, että on hyvä ja rakastettu kaikesta huolimatta, antaa sitä toivoa, mikä nostaa masennuksen suosta ylös.

      • OtaUsko

        "Jos usko lähtee tuolta pohjalta, jossa omaan huonouteen ja pahuuteen pitäisi vielä pahemmin vajota, ymmärrettävästi se ei innosta. "

        Sinulla on näköjään aika kieroutunut mielikuva uskosta. Et kyllä yhtään ymmärrä mitä kristinusko on silloin, kun Jeesus ottaa ihmisen hoitoonsa. Silloin kaikki muuttuu elämässä eikä ole ollenkaan sattuma, että tätä tapahtumaa kuvataan uudestisyntymäksi.


      • OtaUsko kirjoitti:

        "Jos usko lähtee tuolta pohjalta, jossa omaan huonouteen ja pahuuteen pitäisi vielä pahemmin vajota, ymmärrettävästi se ei innosta. "

        Sinulla on näköjään aika kieroutunut mielikuva uskosta. Et kyllä yhtään ymmärrä mitä kristinusko on silloin, kun Jeesus ottaa ihmisen hoitoonsa. Silloin kaikki muuttuu elämässä eikä ole ollenkaan sattuma, että tätä tapahtumaa kuvataan uudestisyntymäksi.

        Itse olin uskossa kymmeniä vuosia, mutta Jeesukseen ei ollut yhteyttä. En edes voinut parantaa sairaita enkä juoda kuolettavaa.

        Olin älyttömän surkea uskova.


      • torre12 kirjoitti:

        Itse olin uskossa kymmeniä vuosia, mutta Jeesukseen ei ollut yhteyttä. En edes voinut parantaa sairaita enkä juoda kuolettavaa.

        Olin älyttömän surkea uskova.

        "Itse olin uskossa kymmeniä vuosia, mutta Jeesukseen ei ollut yhteyttä. "

        Ja silti kuvittelit olevasi uskossa!!! :-0


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Itse olin uskossa kymmeniä vuosia, mutta Jeesukseen ei ollut yhteyttä. "

        Ja silti kuvittelit olevasi uskossa!!! :-0

        Aivan. Sitten tulin järkiini.

        Ja huomasin ettei kukaan muukaan parantanut eikä jounut kuolettavaa. Muillakaan ei ollut yhteyttä.


      • OtaUsko kirjoitti:

        "Jos usko lähtee tuolta pohjalta, jossa omaan huonouteen ja pahuuteen pitäisi vielä pahemmin vajota, ymmärrettävästi se ei innosta. "

        Sinulla on näköjään aika kieroutunut mielikuva uskosta. Et kyllä yhtään ymmärrä mitä kristinusko on silloin, kun Jeesus ottaa ihmisen hoitoonsa. Silloin kaikki muuttuu elämässä eikä ole ollenkaan sattuma, että tätä tapahtumaa kuvataan uudestisyntymäksi.

        "Sinulla on näköjään aika kieroutunut mielikuva uskosta. "

        Kuinka niin? On monia, jotka (kuten aloittaja) katsoo, että pitää kokea vieläkin pahempaa syyllisyyttä, kuin mitä jo kokee.


    • kannanotto

      Joskus olen nähnyt tilaston, että noin 800000 syntistä syö tai on syönyt masennuslääkkeitä ja vastaavia Suomessa. Ei turhaan masennusta pidetä epidemiana. Varsinkin lasten ja nuorten masentuneisuus on surullista ja masentavaa. Koko ajan heidän määränsä lisääntyy. Raakojen avioerojen määrä lisääntyy ja aluksi lapsi yrittää olla "urhea" ettei lisää vanhempiensa tuskaa lapsensa puolesta, mutta tässäkin tulee pää vetävän käteen ennen pitkää.

      • Itse tunnen monia uskovia jotka ovat eronneet. Ja niitä jotka ovat pimahtaneet.


      • Miten selität vaikka synnytyksen jälkeisen masennuksen? Sekin on lisääntymässä...


    • tosiaankin

      Hoito saattaa aihettaa enemmän ongelmia kuin depressio.
      Kuinka moni tuntee serotoniinioireyhtymän? Tai mitä ongelmia tulee jos joskus haluaa hoidon lopettaa?

      Monet eivät tajua että juuri lääkkeet aiheuttavat monia niistä oireista joita vastaan lääkitään.
      Esimerkiksi rauhattomuutta voi lisätä valtavasti alkamalla käyttää rauhottavia lääkkeitä.

      Kun lääkkeet ovat poissa muutaman viikon, ihminen lopulta rauhoittuu.

      Olen nähnyt tämän ilmiön monta kertaa työni aikana.

      • Itse olin vuosia sitten hoidon tarpeessa. Sain rauhoittavaa lääkettä, enkä enää murehtinut mistään. Se oli kummallista, koska yleensä huolehdin kaikesta.

        Silloin ei ollut niin tarkkaa mistään. Se oli hyvä olotila.


      • torre12 kirjoitti:

        Itse olin vuosia sitten hoidon tarpeessa. Sain rauhoittavaa lääkettä, enkä enää murehtinut mistään. Se oli kummallista, koska yleensä huolehdin kaikesta.

        Silloin ei ollut niin tarkkaa mistään. Se oli hyvä olotila.

        Vaikka se oli hyvä olotila, niin minä en voinut olla välinpitämätön.

        Lopetin lääkkeen käytön.


    • nähty.on.ei.kirj

      Sanoisin aika mauttomaksi kirjoitustasi. Pahimmillaan masennus on varmasti vakava asia, eikä siinä auta selitellä jostain pahoista hengistä. Toisekseen jos olisit oikeassa niin masennustahan ei esiintyisi uskovilla lainsinkaan, näin ei taida kuitenkaan olla. Ihan omakohtaisestikkin tiedän parikin ihmistä jotka kovasti uskovia ja sairastavat kaksisuuntaista mielialahäiriötä jossa joko ollaan maanisia tai masentuneita.

      Toki varmaan nykyään ehkä hiukan helposti sitä lääkitystä aloitetaan vaikka se monelle onkin se pelastus, niin toisaalta normaali elämäänhän kuuluu vastoinkäymisiä ja sitä kautta negatiivisia tunteita, se on täysin normaalia. Ne pitää vain käsitellä ja sitä myötä kasvaa ihmisenä ja löytää se oma kultainen keskitie. Eli ongelma paljolti ehkä jotenkin yhteiskunnallinen, kamalat paineet on , että kaikkien vaan pitäisi jaksaa olla ihan mielettömän positiivisia vaikka mitä olisi tapahtunut ja myöskin ihan loputtoman sosiaalisia. Kaikki pitäisi olla heti ja nyt, jos tuohon, et sitten hetkittäin kykene oletkin jotenkin epänormaali.

      Oli mielenterveysongelma sitten mikä tahansa niin apua kannattaa hakea ammattilaisilta. Tuon lisäksi voi tietenkin rukoilla siellä missä haluaa ja pyytää voimia jaksamiseen, mutta todistettavasti kukaan ei ole pelkällä demonihäädöllä ja rukoilulla parantunut.

      • "masennustahan ei esiintyisi uskovilla lainsinkaan"

        Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "masennustahan ei esiintyisi uskovilla lainsinkaan"

        Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!

        Yleensä masentunut ei tunne olevansa masentunut.


      • sage8 kirjoitti:

        Yleensä masentunut ei tunne olevansa masentunut.

        Höpö-höpö :-D


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "masennustahan ei esiintyisi uskovilla lainsinkaan"

        Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!

        Ai jaa. No tuolla tavalla vain tekouskovien pää on pimahatanut.

        Kuten Pertsan, joka jakoi pelkkiä vääriä profetioita.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "masennustahan ei esiintyisi uskovilla lainsinkaan"

        Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!

        "Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!"

        Että sillein. Kuitenkin vaikutaa kirjoitustesi perusteella ettet ole ehkä aivan täysin sielun ja ruumiin voimissa.


      • "Toki varmaan nykyään ehkä hiukan helposti sitä lääkitystä aloitetaan vaikka se monelle onkin se pelastus, niin toisaalta normaali elämäänhän kuuluu vastoinkäymisiä ja sitä kautta negatiivisia tunteita, se on täysin normaalia."

        Totta, kaikenlaisia diagnooseja masennukseen annetaan ehkä turhankin herkästi (ja se selittää myös masentuneisuuden lisääntymisen osin) kun kyseessä kuitenkin saattavat olla normaalit elämään kuuluvat vastoinkäymiset.


      • a-teisti kirjoitti:

        "Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!"

        Että sillein. Kuitenkin vaikutaa kirjoitustesi perusteella ettet ole ehkä aivan täysin sielun ja ruumiin voimissa.

        "ettet ole ehkä aivan täysin sielun ja ruumiin voimissa. "

        Voi, ruumiini voimat ovat vain murto-osa siitä, mitä ne joskus olivat, mutta mitäs minä niillä tulevaisessa teenkän :-)

        Sielullani taas ei ole mitään hätää, Kristus pitää siitä huolen, koska olen antanut itseni uskossa Hänen huomaansa, niin katoavan ruumiini, kuin ikusien, pelastetun sielunikin!!! Miten muuten on sinun sielusi laita???


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "ettet ole ehkä aivan täysin sielun ja ruumiin voimissa. "

        Voi, ruumiini voimat ovat vain murto-osa siitä, mitä ne joskus olivat, mutta mitäs minä niillä tulevaisessa teenkän :-)

        Sielullani taas ei ole mitään hätää, Kristus pitää siitä huolen, koska olen antanut itseni uskossa Hänen huomaansa, niin katoavan ruumiini, kuin ikusien, pelastetun sielunikin!!! Miten muuten on sinun sielusi laita???

        Riippuu kuka arvioi sieluni tilaa. Itse en ole siitä huolissani ja nähdäkseni kehittynyt parempaan suuntaan vuosien saatossa kun elämänkokemusta on karttunut.

        Ei minun luontoni antaisi periksi esimerkiksi Jumalaan uskovaa ja masennuksesta kärsivää lyödä sanomalla ettethän ole edes mikään uskova vaan Saatanalle itsesi myydyt luuseri...

        Auttaisi varmasti ihan perkeleesti lyödä lyötyä.


      • a-teisti kirjoitti:

        Riippuu kuka arvioi sieluni tilaa. Itse en ole siitä huolissani ja nähdäkseni kehittynyt parempaan suuntaan vuosien saatossa kun elämänkokemusta on karttunut.

        Ei minun luontoni antaisi periksi esimerkiksi Jumalaan uskovaa ja masennuksesta kärsivää lyödä sanomalla ettethän ole edes mikään uskova vaan Saatanalle itsesi myydyt luuseri...

        Auttaisi varmasti ihan perkeleesti lyödä lyötyä.

        Minua aivan aidosti hämmästyttä välillä ns. oikea uskoisten tai sellaisiksi julistautuneiden armottomuus kanssa ihmisiä kohtaa. Inhimillisyys on kateissa ja se on mielestäni synti jos mikä.


      • a-teisti kirjoitti:

        Minua aivan aidosti hämmästyttä välillä ns. oikea uskoisten tai sellaisiksi julistautuneiden armottomuus kanssa ihmisiä kohtaa. Inhimillisyys on kateissa ja se on mielestäni synti jos mikä.

        Ei tässä armottomuudesta ole kyse, vaan päin vastoin ohjaamisesta Jumalan armon parantavaan voimaan. Se ei kuitenkaan onnistu, ellei ole tietoa oman tilansa (tässä tapauksessa ns. masennus) todellisesta syystä. Mutta toki on ihmisluonnon tila sellainen, ettei hän halua kuulla tilansa todellista syytä, eikä halua tietää parannuskeinosta, jos hän on omaan tilaansa kovasti ihastuntu. Sanon ihastunut, koska vastakkaisista väitteistään huolimatta surkeassa tilassa oleva ihminen ei useinkaan halua parantua. Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!! Mutta kun... Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!! Mutta kun....Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!! Mutta kun...


      • a-teisti kirjoitti:

        Minua aivan aidosti hämmästyttä välillä ns. oikea uskoisten tai sellaisiksi julistautuneiden armottomuus kanssa ihmisiä kohtaa. Inhimillisyys on kateissa ja se on mielestäni synti jos mikä.

        Taskuttäynnäkiviäkö olisi se ensimmäinen kivittäjä. Ei anna armoa.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei tässä armottomuudesta ole kyse, vaan päin vastoin ohjaamisesta Jumalan armon parantavaan voimaan. Se ei kuitenkaan onnistu, ellei ole tietoa oman tilansa (tässä tapauksessa ns. masennus) todellisesta syystä. Mutta toki on ihmisluonnon tila sellainen, ettei hän halua kuulla tilansa todellista syytä, eikä halua tietää parannuskeinosta, jos hän on omaan tilaansa kovasti ihastuntu. Sanon ihastunut, koska vastakkaisista väitteistään huolimatta surkeassa tilassa oleva ihminen ei useinkaan halua parantua. Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!! Mutta kun... Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!! Mutta kun....Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!! Mutta kun...

        Et tunne edes Jumalaa. Ei hänellä ollut armoa: jopa puita kerännyt sekä tottelematon lapsi piti tappaa.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei tässä armottomuudesta ole kyse, vaan päin vastoin ohjaamisesta Jumalan armon parantavaan voimaan. Se ei kuitenkaan onnistu, ellei ole tietoa oman tilansa (tässä tapauksessa ns. masennus) todellisesta syystä. Mutta toki on ihmisluonnon tila sellainen, ettei hän halua kuulla tilansa todellista syytä, eikä halua tietää parannuskeinosta, jos hän on omaan tilaansa kovasti ihastuntu. Sanon ihastunut, koska vastakkaisista väitteistään huolimatta surkeassa tilassa oleva ihminen ei useinkaan halua parantua. Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!! Mutta kun... Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!! Mutta kun....Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!! Mutta kun...

        ”…eikä halua tietää parannuskeinosta, jos hän on omaan tilaansa kovasti ihastuntu. ”
        ” Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!!”

        ” Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!!”

        ”Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!!”

        Nämä ovat kovia ja julmia lauseita. Vain sellainen, joka on täysin kylmä ja vailla minkäänlaista rakkautta, voi näin sanoa.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ei tässä armottomuudesta ole kyse, vaan päin vastoin ohjaamisesta Jumalan armon parantavaan voimaan. Se ei kuitenkaan onnistu, ellei ole tietoa oman tilansa (tässä tapauksessa ns. masennus) todellisesta syystä. Mutta toki on ihmisluonnon tila sellainen, ettei hän halua kuulla tilansa todellista syytä, eikä halua tietää parannuskeinosta, jos hän on omaan tilaansa kovasti ihastuntu. Sanon ihastunut, koska vastakkaisista väitteistään huolimatta surkeassa tilassa oleva ihminen ei useinkaan halua parantua. Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!! Mutta kun... Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!! Mutta kun....Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!! Mutta kun...

        Armottomuudesta ja itsensä korottamisesta näkemyksessäsi on kyse. Olet olevinasi jokin jumala joka määrittelee toisen, masentuneen ihmisen uskon kelpaamattomaksi ja syyksi masennukseen ja tarjoat siihen lääkkeeksi uskon tulkintaa joka saattaa olla jopa masentaa ihmistä entisestään.


      • kui2
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "masennustahan ei esiintyisi uskovilla lainsinkaan"

        Ei esiinnykään!!! Katsos, kaikki itseään uskoviksi tituleeraavat kun eivät todellisuudessa ole uskovia ensinkään, vaan mitä viheliäisempien henkivaltojen riepoittelemia uskottomia. Oikea uskova, Kristuksessa pelastettu, EI VOI masentua!!!

        "Ei esiinnykään!!!"

        No höpö, höpö! Sitten seiska tv:n rukousohjelmiin soittavat ja apua pyytävät eivät ole alkuunkaan uskovia.

        Sairauksiin pyydetään esirukoilua laidasta laitaan oleviin sairauksiin, ei sieltä puutu sen kummemmin masennus kuin syöpäkään. - köyhyyttäkin ja muuta kurjuutta löytyy rukouspyynnöistä, siis ihan kaikkea joka lähtöön. -Vai oletko joku ns. menestysteologian kannattaja, tyyliin - velatkin muuttuvat saataviksi kun vain uskoo.. oikein?

        Vai syötkö sydänlääkkeesi jos saat sydänvaivan tai otatkohan insuliinipiikin jos diabetes puhkeasi? -Se on aivan sama lääke kuin lääke - asianmukaisesti käytettynä auttaa kyllä, ottamatta jättäminen voipi olla kohtalokasta. - Mutta turhaanhan niitä ei toki pidä popsia.

        Onko sinulla itselläsi siis nyt ne kivet taskussa?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”…eikä halua tietää parannuskeinosta, jos hän on omaan tilaansa kovasti ihastuntu. ”
        ” Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!!”

        ” Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!!”

        ”Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!!”

        Nämä ovat kovia ja julmia lauseita. Vain sellainen, joka on täysin kylmä ja vailla minkäänlaista rakkautta, voi näin sanoa.

        "Nämä ovat kovia ja julmia lauseita. Vain sellainen, joka on täysin kylmä ja vailla minkäänlaista rakkautta, voi näin sanoa. "

        Kovia ja julmia lauseita??? Kylmä ja vailla rakkautta???

        Ei hyvät ihmiset!!! Mummon näkemys on paraatiesimerkki jo aloituksessa mainitsemastani ongelmasta, todellisesta juurisyystä nykyihmisten kurjuuteen. Te, rakkaat ihmiset, te ette halua kuulla totuutta!!!

        Nykyihminen on itsekäs, yliherkkä narsisti ja hedonisti!!! Nykyihminen on hylännyt Jumalan ja heittänyt tunkiolle oman asemansa Jumalan kuvana ja kaltaisuutena, langennneena, mutta Jumalan kuvana kuitenkin. Nykyihminen on itse itselleen jumala. Edes aitoa Iankaikkisen Jumalan sanaa hän ei enää halua kuulla, Raamattua pitää "tulkita" ja valikoida sellaisia pullanpehmeitä ja mukavia jakeita, sellaisia jotka eivät osoita omaa syyllisyyttä, eivät kerro Jumalan ehdotonta lakia ja tahtoa, vaan esittävät pelkän Disney-jumalan ja vedellä läträtyn evankeliumin. Kuinka itse Jumalan ikuisen ja muuttumattoman tahdon hyväksymiseen kykenemättömät ihmisrukat muka haluaisivat kuulla totuuden omista ns. ongelmistaan???


        Onko muka kovuutta ja rakkaudettomuutta kertoa sairaalloisen lihavalle, että älä jauha paskaa surkeasta lapsuudesta, rakkaudettomasta perheestä, karanneesta vaimosta tms. Pidä suusi kiinni niin et koko ajan tunge sinne lohturuokaa!!! Ei ole!!! Se on totuuden kertomista. Ole tylipainoinen koska tunget elimistöösi enemmän ruokaa kuin tarvitset!!! Sana juopon kohdalla. Olet iitse juonut itsesi alkoholista riippuvaiseksi ja pilannut elämäsi!!! Pidä suusi kiinni niin et saa tungettua kurkustasi alas alkoholia. Masentuneelle on mitä rakkaudellisin teko kertoa todellinen syy hänen tilaansa. Se syy ei ole lapsuudessa, ei perimässä, ei ihmissuhteissa....se on oma valinta olla piittaamasta sielustaan, oma valinta hylätä Jumala, Hänen Sanansa, ja sitä kautta oman sielunsa ikuisen autuuden heittäminen ulos susille, se on, pahoille hengille, jotka kyllä mieluusti ottavat hampaisiinsa tuon ihmisyksilön ikuisen sielun. Mikään ei ole Saatanan kätyreille mieluisampaa kuin Jumalan kuvan ikuisen sielun runteleminen ja rappeuttaminen. Tämä on se tila jota tuo ihmisraunio sitten valittaa "masennuksena", tila jota "asiantuntijat" yrittävät hoitaa lääkkeillä ja loputtomilla horinoilla, joita myös terapioiksi kutsutaan.

        Totista rakkaudettomuutta ja kylmyyttä, suoranaista julmuutta on olla kertomatta todellista syytä ihmisen, masentuneet, juopon, sairaalloisen ylipainoisen tms. tilaan. On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan. Vaan ettehän te kestä totuutta!!!

        Kääntykää, tehkää parannus, ottakaa Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksenne, pelastukaa, ja lopettakaa joutava masennuksesta höpöttäminen. Ei sellaista olekaan!!!


      • kui2 kirjoitti:

        "Ei esiinnykään!!!"

        No höpö, höpö! Sitten seiska tv:n rukousohjelmiin soittavat ja apua pyytävät eivät ole alkuunkaan uskovia.

        Sairauksiin pyydetään esirukoilua laidasta laitaan oleviin sairauksiin, ei sieltä puutu sen kummemmin masennus kuin syöpäkään. - köyhyyttäkin ja muuta kurjuutta löytyy rukouspyynnöistä, siis ihan kaikkea joka lähtöön. -Vai oletko joku ns. menestysteologian kannattaja, tyyliin - velatkin muuttuvat saataviksi kun vain uskoo.. oikein?

        Vai syötkö sydänlääkkeesi jos saat sydänvaivan tai otatkohan insuliinipiikin jos diabetes puhkeasi? -Se on aivan sama lääke kuin lääke - asianmukaisesti käytettynä auttaa kyllä, ottamatta jättäminen voipi olla kohtalokasta. - Mutta turhaanhan niitä ei toki pidä popsia.

        Onko sinulla itselläsi siis nyt ne kivet taskussa?

        "Sairauksiin pyydetään esirukoilua laidasta laitaan oleviin sairauksiin"

        Toki näin, vaan kuten todistin, "masennus" ei ole sairaus, vaan riivaustila!!! Tätä eivät ymmärrä sen enempää esirukouksien pyytäjät, kuin varsinkaan nuo valhe-evankelistat ja muka-uskovat tv-eksyttäjät!!!


      • kui2
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Sairauksiin pyydetään esirukoilua laidasta laitaan oleviin sairauksiin"

        Toki näin, vaan kuten todistin, "masennus" ei ole sairaus, vaan riivaustila!!! Tätä eivät ymmärrä sen enempää esirukouksien pyytäjät, kuin varsinkaan nuo valhe-evankelistat ja muka-uskovat tv-eksyttäjät!!!

        Vai niin, missä sinä tuon oppisi ammennat vai oletko kenties yhden ihmisen seurakunta. Mikä sinä olet noin sanomaan tuosta vaan, mutulla? - ehkäpä itselläsi on muita sairauksia ? - koska hyväksyt ne.

        Kyllä vain masennus on sairaus, tavalliset mielialan vaihtelut eivät ole - se että välillä tuntuu vähän pahalta ja sitten taas hymyilyttää.

        Mutta jo jos mikään ei oikein innosta kahteen viikkoon - eli ei jaksa - ei huvita - ei kiinnosta - ei innosta sekään mikä ennen tuotti iloa, olisi hyväksi puhua asiasta, tuo on nyrkkisääntö.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Nämä ovat kovia ja julmia lauseita. Vain sellainen, joka on täysin kylmä ja vailla minkäänlaista rakkautta, voi näin sanoa. "

        Kovia ja julmia lauseita??? Kylmä ja vailla rakkautta???

        Ei hyvät ihmiset!!! Mummon näkemys on paraatiesimerkki jo aloituksessa mainitsemastani ongelmasta, todellisesta juurisyystä nykyihmisten kurjuuteen. Te, rakkaat ihmiset, te ette halua kuulla totuutta!!!

        Nykyihminen on itsekäs, yliherkkä narsisti ja hedonisti!!! Nykyihminen on hylännyt Jumalan ja heittänyt tunkiolle oman asemansa Jumalan kuvana ja kaltaisuutena, langennneena, mutta Jumalan kuvana kuitenkin. Nykyihminen on itse itselleen jumala. Edes aitoa Iankaikkisen Jumalan sanaa hän ei enää halua kuulla, Raamattua pitää "tulkita" ja valikoida sellaisia pullanpehmeitä ja mukavia jakeita, sellaisia jotka eivät osoita omaa syyllisyyttä, eivät kerro Jumalan ehdotonta lakia ja tahtoa, vaan esittävät pelkän Disney-jumalan ja vedellä läträtyn evankeliumin. Kuinka itse Jumalan ikuisen ja muuttumattoman tahdon hyväksymiseen kykenemättömät ihmisrukat muka haluaisivat kuulla totuuden omista ns. ongelmistaan???


        Onko muka kovuutta ja rakkaudettomuutta kertoa sairaalloisen lihavalle, että älä jauha paskaa surkeasta lapsuudesta, rakkaudettomasta perheestä, karanneesta vaimosta tms. Pidä suusi kiinni niin et koko ajan tunge sinne lohturuokaa!!! Ei ole!!! Se on totuuden kertomista. Ole tylipainoinen koska tunget elimistöösi enemmän ruokaa kuin tarvitset!!! Sana juopon kohdalla. Olet iitse juonut itsesi alkoholista riippuvaiseksi ja pilannut elämäsi!!! Pidä suusi kiinni niin et saa tungettua kurkustasi alas alkoholia. Masentuneelle on mitä rakkaudellisin teko kertoa todellinen syy hänen tilaansa. Se syy ei ole lapsuudessa, ei perimässä, ei ihmissuhteissa....se on oma valinta olla piittaamasta sielustaan, oma valinta hylätä Jumala, Hänen Sanansa, ja sitä kautta oman sielunsa ikuisen autuuden heittäminen ulos susille, se on, pahoille hengille, jotka kyllä mieluusti ottavat hampaisiinsa tuon ihmisyksilön ikuisen sielun. Mikään ei ole Saatanan kätyreille mieluisampaa kuin Jumalan kuvan ikuisen sielun runteleminen ja rappeuttaminen. Tämä on se tila jota tuo ihmisraunio sitten valittaa "masennuksena", tila jota "asiantuntijat" yrittävät hoitaa lääkkeillä ja loputtomilla horinoilla, joita myös terapioiksi kutsutaan.

        Totista rakkaudettomuutta ja kylmyyttä, suoranaista julmuutta on olla kertomatta todellista syytä ihmisen, masentuneet, juopon, sairaalloisen ylipainoisen tms. tilaan. On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan. Vaan ettehän te kestä totuutta!!!

        Kääntykää, tehkää parannus, ottakaa Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksenne, pelastukaa, ja lopettakaa joutava masennuksesta höpöttäminen. Ei sellaista olekaan!!!

        Mutta kun sanot totuudeksi sellaista, että usko Jumalaan parantaa masennuksen.

        Yritä pysyä tosiasioissa.


      • MiltäTuntuu
        torre12 kirjoitti:

        Mutta kun sanot totuudeksi sellaista, että usko Jumalaan parantaa masennuksen.

        Yritä pysyä tosiasioissa.

        Miltä tuntuu kun Jamppa lähti?


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Nämä ovat kovia ja julmia lauseita. Vain sellainen, joka on täysin kylmä ja vailla minkäänlaista rakkautta, voi näin sanoa. "

        Kovia ja julmia lauseita??? Kylmä ja vailla rakkautta???

        Ei hyvät ihmiset!!! Mummon näkemys on paraatiesimerkki jo aloituksessa mainitsemastani ongelmasta, todellisesta juurisyystä nykyihmisten kurjuuteen. Te, rakkaat ihmiset, te ette halua kuulla totuutta!!!

        Nykyihminen on itsekäs, yliherkkä narsisti ja hedonisti!!! Nykyihminen on hylännyt Jumalan ja heittänyt tunkiolle oman asemansa Jumalan kuvana ja kaltaisuutena, langennneena, mutta Jumalan kuvana kuitenkin. Nykyihminen on itse itselleen jumala. Edes aitoa Iankaikkisen Jumalan sanaa hän ei enää halua kuulla, Raamattua pitää "tulkita" ja valikoida sellaisia pullanpehmeitä ja mukavia jakeita, sellaisia jotka eivät osoita omaa syyllisyyttä, eivät kerro Jumalan ehdotonta lakia ja tahtoa, vaan esittävät pelkän Disney-jumalan ja vedellä läträtyn evankeliumin. Kuinka itse Jumalan ikuisen ja muuttumattoman tahdon hyväksymiseen kykenemättömät ihmisrukat muka haluaisivat kuulla totuuden omista ns. ongelmistaan???


        Onko muka kovuutta ja rakkaudettomuutta kertoa sairaalloisen lihavalle, että älä jauha paskaa surkeasta lapsuudesta, rakkaudettomasta perheestä, karanneesta vaimosta tms. Pidä suusi kiinni niin et koko ajan tunge sinne lohturuokaa!!! Ei ole!!! Se on totuuden kertomista. Ole tylipainoinen koska tunget elimistöösi enemmän ruokaa kuin tarvitset!!! Sana juopon kohdalla. Olet iitse juonut itsesi alkoholista riippuvaiseksi ja pilannut elämäsi!!! Pidä suusi kiinni niin et saa tungettua kurkustasi alas alkoholia. Masentuneelle on mitä rakkaudellisin teko kertoa todellinen syy hänen tilaansa. Se syy ei ole lapsuudessa, ei perimässä, ei ihmissuhteissa....se on oma valinta olla piittaamasta sielustaan, oma valinta hylätä Jumala, Hänen Sanansa, ja sitä kautta oman sielunsa ikuisen autuuden heittäminen ulos susille, se on, pahoille hengille, jotka kyllä mieluusti ottavat hampaisiinsa tuon ihmisyksilön ikuisen sielun. Mikään ei ole Saatanan kätyreille mieluisampaa kuin Jumalan kuvan ikuisen sielun runteleminen ja rappeuttaminen. Tämä on se tila jota tuo ihmisraunio sitten valittaa "masennuksena", tila jota "asiantuntijat" yrittävät hoitaa lääkkeillä ja loputtomilla horinoilla, joita myös terapioiksi kutsutaan.

        Totista rakkaudettomuutta ja kylmyyttä, suoranaista julmuutta on olla kertomatta todellista syytä ihmisen, masentuneet, juopon, sairaalloisen ylipainoisen tms. tilaan. On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan. Vaan ettehän te kestä totuutta!!!

        Kääntykää, tehkää parannus, ottakaa Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksenne, pelastukaa, ja lopettakaa joutava masennuksesta höpöttäminen. Ei sellaista olekaan!!!

        Olet todella aika kylmä.

        ”…paraatiesimerkki jo aloituksessa mainitsemastani ongelmasta, todellisesta juurisyystä nykyihmisten kurjuuteen. Te, rakkaat ihmiset, te ette halua kuulla totuutta!!!”

        Kyllä ihmiset kestävät totuuden, kunhan se perustuu todellisuuteen – ei itse kehiteltyyn ”totuuteen”.


        ”…valikoida sellaisia pullanpehmeitä ja mukavia jakeita, sellaisia jotka eivät osoita omaa syyllisyyttä…”

        Eli sinä osaat sitten rypeä omissa syyllisyyksissäsi? Miten se näkyy sinussa?

        ”Onko muka kovuutta ja rakkaudettomuutta kertoa sairaalloisen lihavalle, että älä jauha paskaa surkeasta lapsuudesta, rakkaudettomasta perheestä, karanneesta vaimosta tms. Pidä suusi kiinni niin et koko ajan tunge sinne lohturuokaa!!! Ei ole!!!”

        Kyllä se on kovaa ja erittäin julmaa. Ei se tilanne muutu miksikään, että toista loukkaa julmasti. Lihavuuteen on niin monta syytä, ettei noin voi heitä esittää. Hyvin moni lihava ei ”tunge lohturuokaa”, vaan syövät terveellisesti, tosin energiatiheitä ruokia – joita kuitenkin pidetään terveellisinä.

        ”Se syy ei ole lapsuudessa, ei perimässä, ei ihmissuhteissa....se on oma valinta olla piittaamasta sielustaan, oma valinta hylätä Jumala…”

        Tuon mukaan kaikki sairaudet olisivat vain ”omia valintoja”. Tuo jos mikä on julmaa. Masennukseen voi todella altistaa monet ikävät kokemukset, mutta ei niitäkään aina tarvita. Moni uskovakin on masentunut.

        ”On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan.”

        On edes vastuutonta hylätä lähimmäiset silloin, kun he tarvitsevat toivoa ja tukea. Eivät he tarvitse syyllistämistä, sillä sitä heillä on jopa yli oman tarpeen, ja joka vain pahentaa tilannetta. Vedät maton jalkojen alta tarjoamatta heille edes auttavaa kättä.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Nämä ovat kovia ja julmia lauseita. Vain sellainen, joka on täysin kylmä ja vailla minkäänlaista rakkautta, voi näin sanoa. "

        Kovia ja julmia lauseita??? Kylmä ja vailla rakkautta???

        Ei hyvät ihmiset!!! Mummon näkemys on paraatiesimerkki jo aloituksessa mainitsemastani ongelmasta, todellisesta juurisyystä nykyihmisten kurjuuteen. Te, rakkaat ihmiset, te ette halua kuulla totuutta!!!

        Nykyihminen on itsekäs, yliherkkä narsisti ja hedonisti!!! Nykyihminen on hylännyt Jumalan ja heittänyt tunkiolle oman asemansa Jumalan kuvana ja kaltaisuutena, langennneena, mutta Jumalan kuvana kuitenkin. Nykyihminen on itse itselleen jumala. Edes aitoa Iankaikkisen Jumalan sanaa hän ei enää halua kuulla, Raamattua pitää "tulkita" ja valikoida sellaisia pullanpehmeitä ja mukavia jakeita, sellaisia jotka eivät osoita omaa syyllisyyttä, eivät kerro Jumalan ehdotonta lakia ja tahtoa, vaan esittävät pelkän Disney-jumalan ja vedellä läträtyn evankeliumin. Kuinka itse Jumalan ikuisen ja muuttumattoman tahdon hyväksymiseen kykenemättömät ihmisrukat muka haluaisivat kuulla totuuden omista ns. ongelmistaan???


        Onko muka kovuutta ja rakkaudettomuutta kertoa sairaalloisen lihavalle, että älä jauha paskaa surkeasta lapsuudesta, rakkaudettomasta perheestä, karanneesta vaimosta tms. Pidä suusi kiinni niin et koko ajan tunge sinne lohturuokaa!!! Ei ole!!! Se on totuuden kertomista. Ole tylipainoinen koska tunget elimistöösi enemmän ruokaa kuin tarvitset!!! Sana juopon kohdalla. Olet iitse juonut itsesi alkoholista riippuvaiseksi ja pilannut elämäsi!!! Pidä suusi kiinni niin et saa tungettua kurkustasi alas alkoholia. Masentuneelle on mitä rakkaudellisin teko kertoa todellinen syy hänen tilaansa. Se syy ei ole lapsuudessa, ei perimässä, ei ihmissuhteissa....se on oma valinta olla piittaamasta sielustaan, oma valinta hylätä Jumala, Hänen Sanansa, ja sitä kautta oman sielunsa ikuisen autuuden heittäminen ulos susille, se on, pahoille hengille, jotka kyllä mieluusti ottavat hampaisiinsa tuon ihmisyksilön ikuisen sielun. Mikään ei ole Saatanan kätyreille mieluisampaa kuin Jumalan kuvan ikuisen sielun runteleminen ja rappeuttaminen. Tämä on se tila jota tuo ihmisraunio sitten valittaa "masennuksena", tila jota "asiantuntijat" yrittävät hoitaa lääkkeillä ja loputtomilla horinoilla, joita myös terapioiksi kutsutaan.

        Totista rakkaudettomuutta ja kylmyyttä, suoranaista julmuutta on olla kertomatta todellista syytä ihmisen, masentuneet, juopon, sairaalloisen ylipainoisen tms. tilaan. On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan. Vaan ettehän te kestä totuutta!!!

        Kääntykää, tehkää parannus, ottakaa Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksenne, pelastukaa, ja lopettakaa joutava masennuksesta höpöttäminen. Ei sellaista olekaan!!!

        "Totista rakkaudettomuutta ja kylmyyttä, suoranaista julmuutta on olla kertomatta todellista syytä ihmisen, masentuneet, juopon, sairaalloisen ylipainoisen tms. tilaan. On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan. Vaan ettehän te kestä totuutta!!!"

        Sinä jakelet kovia ja kylmiä sanoja ja omia kummallisia käsityksiäsi totuutena. Sinä et kestä kuulla totuutta.
        Huudat kuin heikkopäinen luullen ilmeiseti , että kova ääni tai huutomerkit korvaavat tiedon. Eivät korvaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Totista rakkaudettomuutta ja kylmyyttä, suoranaista julmuutta on olla kertomatta todellista syytä ihmisen, masentuneet, juopon, sairaalloisen ylipainoisen tms. tilaan. On edesvastuutonta valehdella hänen tilansa johtuvan jostakin muusta kuin mistä se todella johtuu, pitäisi olla lainvastaista (ja Jumalan lain vastaista se onkin) tarjota väärää lääkettä väärin diagnosoituu vaivaan. Vaan ettehän te kestä totuutta!!!"

        Sinä jakelet kovia ja kylmiä sanoja ja omia kummallisia käsityksiäsi totuutena. Sinä et kestä kuulla totuutta.
        Huudat kuin heikkopäinen luullen ilmeiseti , että kova ääni tai huutomerkit korvaavat tiedon. Eivät korvaa.

        "Huudat kuin heikkopäinen luullen ilmeiseti , että kova ääni tai huutomerkit korvaavat tiedon. "

        Ehkä silloin on huudettava kovaa, kun haluaa sulkea todellisuuden pois?


      • mummomuori kirjoitti:

        "Huudat kuin heikkopäinen luullen ilmeiseti , että kova ääni tai huutomerkit korvaavat tiedon. "

        Ehkä silloin on huudettava kovaa, kun haluaa sulkea todellisuuden pois?

        Niin se voi hyvinkin olla.


    • masentuneena

      Synnin ja sairauksien välillä voi toisinaan nähdä yhteyden synnin tekemiseen tai sen kohteeksi joutumiseen. Voi sanoa, että sama pätee lukuisiin muihinkin sairauksiin; fyysisiin tai psyykkisiin. Yleistäminen on minusta kohtuutonta, jos ei tunne "tapauksia". Itse olen sairastanut vakavaaAntmasennusta neljännesvuosisadan ja toipunut siitä ainakin osittain uskoni uudistumisen yhteydessä. Sairastuminen tapahtui muutama kuukausi sen jälkeen, kun olin (mielestäni) joutunut kohtuuttoman väärinteon kohteeksi, eikä kukaan auttanut tai puolustanut minua. En olisi halunnu kenellekään seuraamuksia...vain, että olisi myönnetty, että minua on kohdelutu väärin. Anteeksiantamiseni minua väärin kohdelleille helpotti tilannettani, mutta en varsinaisesti parantuntunut. Vaimoni sairastui vakavaan masennukseen pian lapsemme kuoleman jälkeen ja on edeleen vuosia myöhemmin sairas.
      Aloittajan itsevarma "tieto" tästä aiheesta on rakkaudeton ja asiantunematon, enkä ymmärrä, mitä viestinsä ketään auttaisi. Usko parhaimmillaan parantaa masennuksesta kuten muistakin sairauksista. Vaikeasti masentuneiden syyllistäminen tällä tavalla on taitamatonta puoskarointia, vaikka se uskon varjolla tehdään...usko ei siihen kuitenkaan oikeuta. Auta hyvä ihminen emasentuneita, jos osaat ja rukoile heidän puolestaan. aloituksi on väärä tapa.

      • "Auta hyvä ihminen emasentuneita, jos osaat ja rukoile heidän puolestaan. "

        Toki rukoilen!!! Minä en kuitenkaan voi "masentuneita" auttaa, eikä voi kukaan muukaan ihminen. Osoitin jo aloituksessani tien ns. masennuksesta ulos:

        "Ainut toimiva keino ns. masennuksen hoitoon on antautuminen Jumalan rakastamiseen, jolloin armosta Kristus astuu sydämeemme ja yhdistymme uskossa Jumalan rakkauteen. Tämä on sielumme luonnollinen tila, ja silloin eivät mitkään "masennukset" meitä vaivaa."


      • masentuneena

        Ehdotan aloittajalle koulutuksen hankkimista kristilliseen sielunhoitoon ennenkuin tulee kiviä heittelemään ihmisten päälle. Onko Sinulle "lähimmäisenrakkaus" tuttu käsite? Tunnetko ketään vaikeasti masentunutta? Tiesitkö, että masennus itsetuhoisena muotona on hengenvaarallista? Mitä, jos jollekin kirjoituksesi ajaa jonkun ajatteemaan itsetuhoisesti? Toimitk todella Pyhän Hengen johtamana Jeesuksen Kristuksen lähettiläänä. "Tällä alueella" kannattaa varoa sanojaan. Omaan viestiinikin ehdotan suhtauduttavan varauksella vain erään ihmisen omakohtaisena kokemuksena, enkä ole tämän aiheen asiantuntija.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Auta hyvä ihminen emasentuneita, jos osaat ja rukoile heidän puolestaan. "

        Toki rukoilen!!! Minä en kuitenkaan voi "masentuneita" auttaa, eikä voi kukaan muukaan ihminen. Osoitin jo aloituksessani tien ns. masennuksesta ulos:

        "Ainut toimiva keino ns. masennuksen hoitoon on antautuminen Jumalan rakastamiseen, jolloin armosta Kristus astuu sydämeemme ja yhdistymme uskossa Jumalan rakkauteen. Tämä on sielumme luonnollinen tila, ja silloin eivät mitkään "masennukset" meitä vaivaa."

        Valehtelija!

        Minä olen toipunut alkoholin käytöstä ja masennuksesta ihan omin voimin.

        Paranin jopa vaikeasta allergiasta itsestään. Siitä on ilo täällä Espanjassa.


      • masentuneena kirjoitti:

        Ehdotan aloittajalle koulutuksen hankkimista kristilliseen sielunhoitoon ennenkuin tulee kiviä heittelemään ihmisten päälle. Onko Sinulle "lähimmäisenrakkaus" tuttu käsite? Tunnetko ketään vaikeasti masentunutta? Tiesitkö, että masennus itsetuhoisena muotona on hengenvaarallista? Mitä, jos jollekin kirjoituksesi ajaa jonkun ajatteemaan itsetuhoisesti? Toimitk todella Pyhän Hengen johtamana Jeesuksen Kristuksen lähettiläänä. "Tällä alueella" kannattaa varoa sanojaan. Omaan viestiinikin ehdotan suhtauduttavan varauksella vain erään ihmisen omakohtaisena kokemuksena, enkä ole tämän aiheen asiantuntija.

        "Ehdotan aloittajalle koulutuksen hankkimista kristilliseen sielunhoitoon ennenkuin tulee kiviä heittelemään ihmisten päälle."

        Minkä kiven heitin??? Kerroin ns. masennuksen todellisen luonteen ja syyn, sekä ainoan toimivan hoidon siihen!!!


        "Onko Sinulle "lähimmäisenrakkaus" tuttu käsite? "

        On. Siksihän tännekin kirjoitan, lähimmiasteni sileun pelastukseksi, vaikka haukuthan siitä vain saa. Palkkani saankin Iankaikkisuudessa. Aamen, aamen, aamen!!!


        "Tiesitkö, että masennus itsetuhoisena muotona on hengenvaarallista? "

        Toki. Mutta entäpä jumalattomuus??? Eikö ikuisuus helvetissä kuulosta "vaaralliselta"???


        " Mitä, jos jollekin kirjoituksesi ajaa jonkun ajatteemaan itsetuhoisesti?"

        Mikä siinä saisi ajattelemaan itsetuhoisasti??? Itsetuhoisuuteen ihmisen ajaa itse Saatana kätyreineen, eli pahat henget!!! Kehoitus Jumalan rakastamiseen ja Hänen armonsa vastaanottamiseenko ajaisi itsetuhoisuuteen??? Roskaa!!!

        "Toimitk todella Pyhän Hengen johtamana Jeesuksen Kristuksen lähettiläänä. "

        Kyllä. Profeetalla on profetoimisen tehtävä.


        "Omaan viestiinikin ehdotan suhtauduttavan varauksella "

        Ehdotus huomioitu!!!


      • torre12 kirjoitti:

        Valehtelija!

        Minä olen toipunut alkoholin käytöstä ja masennuksesta ihan omin voimin.

        Paranin jopa vaikeasta allergiasta itsestään. Siitä on ilo täällä Espanjassa.

        Sitä paitsi Jumala ei ainakaan Raamatussa viitsi parantaa ketään. Ja Jumala ei muutu.


      • torre12 kirjoitti:

        Valehtelija!

        Minä olen toipunut alkoholin käytöstä ja masennuksesta ihan omin voimin.

        Paranin jopa vaikeasta allergiasta itsestään. Siitä on ilo täällä Espanjassa.

        "Minä olen toipunut alkoholin käytöstä ja masennuksesta ihan omin voimin. "

        No onneksi olkoon!!! Kai myöskin pelastat itse itsesi kadotukselta???


      • masentuneena
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Auta hyvä ihminen emasentuneita, jos osaat ja rukoile heidän puolestaan. "

        Toki rukoilen!!! Minä en kuitenkaan voi "masentuneita" auttaa, eikä voi kukaan muukaan ihminen. Osoitin jo aloituksessani tien ns. masennuksesta ulos:

        "Ainut toimiva keino ns. masennuksen hoitoon on antautuminen Jumalan rakastamiseen, jolloin armosta Kristus astuu sydämeemme ja yhdistymme uskossa Jumalan rakkauteen. Tämä on sielumme luonnollinen tila, ja silloin eivät mitkään "masennukset" meitä vaivaa."

        Aloittaja. Sinulla on ilmeisen hyvä tarkoitus. Kuitenkin käytännössä masennuksen ym, sairuksien hoito ei tapahdu aina niin helposti, kuin nä et niiden tapahtuvan. Jumala pystyy parantamaan kaikenlaisista vaikeuksista ja vaivoista, mutt käytännösä niin ei aina tapahdu. Käsityksesi masennuksesta on suoraviivainen, mitä se ei kuitenkaan ole, koska ihmismieli on monimutkainen. Miksi tarvitaan "sielunhoitajia"? Näiden asioiden purkaminen vaatii usein saada ihminen näkemään ongelmiensa ytimeen ja se voi viedä aikaa. Siinä tarvitaan uskon lisäksi myös koulutusttietoa, eikä vain epämääräisiä ilmoituksia, että esim. uskoontulo ratkaisee kaikki mielen ongelmat. Näin ei aina käy, vaikka joillekin se tuo todella ratkaisevan helpotuksen ja jopa "täydellisen" parantumisen. Minulle tulee viestistäsi tunne, että yrität oikaista asioissa j näet ratkaisu käytännössä liian yksiselitteisinä. Pahat henget ovat itsenikin mielestä monien sairauksien takana, mutta hoito vaatii sitäkin enemmän taitoa, Pyhän Hengen lahjoja. Sairaiden syyllistäminen on seikka, mikä viestissäsi eniten häiritsee. Kaikki me olemme syntiä tehneet, muttv vaikka olisimme saaneet ne anteeksi Jeesuksen Kristuksen veressä, voi sieluumme jäädä vaivoja, traumoja yms. joista voi olla pitkä tie parantumiseen. Näen masennuksen esim. tällaisena, mistä toipuminen ei kaikilla (edes uskovilla) tapahdu täysin.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Ehdotan aloittajalle koulutuksen hankkimista kristilliseen sielunhoitoon ennenkuin tulee kiviä heittelemään ihmisten päälle."

        Minkä kiven heitin??? Kerroin ns. masennuksen todellisen luonteen ja syyn, sekä ainoan toimivan hoidon siihen!!!


        "Onko Sinulle "lähimmäisenrakkaus" tuttu käsite? "

        On. Siksihän tännekin kirjoitan, lähimmiasteni sileun pelastukseksi, vaikka haukuthan siitä vain saa. Palkkani saankin Iankaikkisuudessa. Aamen, aamen, aamen!!!


        "Tiesitkö, että masennus itsetuhoisena muotona on hengenvaarallista? "

        Toki. Mutta entäpä jumalattomuus??? Eikö ikuisuus helvetissä kuulosta "vaaralliselta"???


        " Mitä, jos jollekin kirjoituksesi ajaa jonkun ajatteemaan itsetuhoisesti?"

        Mikä siinä saisi ajattelemaan itsetuhoisasti??? Itsetuhoisuuteen ihmisen ajaa itse Saatana kätyreineen, eli pahat henget!!! Kehoitus Jumalan rakastamiseen ja Hänen armonsa vastaanottamiseenko ajaisi itsetuhoisuuteen??? Roskaa!!!

        "Toimitk todella Pyhän Hengen johtamana Jeesuksen Kristuksen lähettiläänä. "

        Kyllä. Profeetalla on profetoimisen tehtävä.


        "Omaan viestiinikin ehdotan suhtauduttavan varauksella "

        Ehdotus huomioitu!!!

        Pidän sinua kahjona. Ota siitä onkeesi.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Minä olen toipunut alkoholin käytöstä ja masennuksesta ihan omin voimin. "

        No onneksi olkoon!!! Kai myöskin pelastat itse itsesi kadotukselta???

        Heh. Tässä oli puhetta konkreettisista asioista. Ne on hoidettu.

        Kadotukseen meno ei ole toistaiseksi todellinen tieto. Paavali sanoo että jotkut eivät peri Jumalan valtakuntaa. Se ei ole mikään rangaistus.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Ehdotan aloittajalle koulutuksen hankkimista kristilliseen sielunhoitoon ennenkuin tulee kiviä heittelemään ihmisten päälle."

        Minkä kiven heitin??? Kerroin ns. masennuksen todellisen luonteen ja syyn, sekä ainoan toimivan hoidon siihen!!!


        "Onko Sinulle "lähimmäisenrakkaus" tuttu käsite? "

        On. Siksihän tännekin kirjoitan, lähimmiasteni sileun pelastukseksi, vaikka haukuthan siitä vain saa. Palkkani saankin Iankaikkisuudessa. Aamen, aamen, aamen!!!


        "Tiesitkö, että masennus itsetuhoisena muotona on hengenvaarallista? "

        Toki. Mutta entäpä jumalattomuus??? Eikö ikuisuus helvetissä kuulosta "vaaralliselta"???


        " Mitä, jos jollekin kirjoituksesi ajaa jonkun ajatteemaan itsetuhoisesti?"

        Mikä siinä saisi ajattelemaan itsetuhoisasti??? Itsetuhoisuuteen ihmisen ajaa itse Saatana kätyreineen, eli pahat henget!!! Kehoitus Jumalan rakastamiseen ja Hänen armonsa vastaanottamiseenko ajaisi itsetuhoisuuteen??? Roskaa!!!

        "Toimitk todella Pyhän Hengen johtamana Jeesuksen Kristuksen lähettiläänä. "

        Kyllä. Profeetalla on profetoimisen tehtävä.


        "Omaan viestiinikin ehdotan suhtauduttavan varauksella "

        Ehdotus huomioitu!!!

        ”Kerroin ns. masennuksen todellisen luonteen ja syyn, sekä ainoan toimivan hoidon siihen!!!”

        Osoitit vain oman täydellisen tietämättömyytesi sekä ylimielisyytesi.

        ”Mikä siinä saisi ajattelemaan itsetuhoisasti???”

        Kun lyö lyötyä ja halveksii kaikkea hänessä, aivan varmaan se ajaa joitakin itsetuhoisuuteen. Olet aika kova ja kylmä.


    • Mistä tietäisit milloin sinulla on hyvä päivä, jos sinulla ei olisi masennusta välillä mihin verrata.

      • Välillä on pilvinen päivä, aurinko ei näy, välillä on aurinkoinen päivä jolloin pilvet ovat muualla.


      • No jaa, masentuneen aikakäsitys muuttuu. Ei ole eilistä eikä huomista. On vain tämä hetki, joka on synkkä. Ehkä sitten parantumisen jälkeen voi tuollaista huomata?


      • mummomuori kirjoitti:

        No jaa, masentuneen aikakäsitys muuttuu. Ei ole eilistä eikä huomista. On vain tämä hetki, joka on synkkä. Ehkä sitten parantumisen jälkeen voi tuollaista huomata?

        Ennen opetettiin, että masentunut on sellainen, joka muistaa entisestä elämästä vain ikävät tapahtumat ja tulevaisuudesta vain ikävät asiat.


      • TämäAsiaTälleen
        mummomuori kirjoitti:

        No jaa, masentuneen aikakäsitys muuttuu. Ei ole eilistä eikä huomista. On vain tämä hetki, joka on synkkä. Ehkä sitten parantumisen jälkeen voi tuollaista huomata?

        Aiemmin tuoola edellä kerroit , että masennus on oikeastaan toivottomuutta. Ja siinä olet oikeassa. Mutta mistä se toivoyttomuus sitten johtuu? Annetaan Jumalan sanan vastata tuohon niin tulee oikea vastaus.
        Ef2:12
        "Muistakaa sen vuoksi, että ennen te lihanne puolesta pakanat, ympärileikkaamattomat – näin teitä nimittävät ne, joita lihaan käsin tehdyn ympärileikkauksen mukaan sanotaan ympärileikatuiksi – että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta, osattomia lupauksen liitoista, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa. Mutta nyt Kristuksessa Jeesuksessa olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. Hän on meidän rauhamme.

        Lyhyesti, ilman uskoa oleva on toivoton, koska ei tiedä minne on matkalla. Epävarmuus tulevasta kalvaa sisintä, mutta uskovalla on turva ja uskon tuoma tovo Jeesuksessa, iankaikkisen elämän antajassa.


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        Aiemmin tuoola edellä kerroit , että masennus on oikeastaan toivottomuutta. Ja siinä olet oikeassa. Mutta mistä se toivoyttomuus sitten johtuu? Annetaan Jumalan sanan vastata tuohon niin tulee oikea vastaus.
        Ef2:12
        "Muistakaa sen vuoksi, että ennen te lihanne puolesta pakanat, ympärileikkaamattomat – näin teitä nimittävät ne, joita lihaan käsin tehdyn ympärileikkauksen mukaan sanotaan ympärileikatuiksi – että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta, osattomia lupauksen liitoista, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa. Mutta nyt Kristuksessa Jeesuksessa olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. Hän on meidän rauhamme.

        Lyhyesti, ilman uskoa oleva on toivoton, koska ei tiedä minne on matkalla. Epävarmuus tulevasta kalvaa sisintä, mutta uskovalla on turva ja uskon tuoma tovo Jeesuksessa, iankaikkisen elämän antajassa.

        Raamattu valehtelee. Esimerkiksi minulla ei ole toivottomuutta eikä epävarmuus kalva sisintä.


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        Aiemmin tuoola edellä kerroit , että masennus on oikeastaan toivottomuutta. Ja siinä olet oikeassa. Mutta mistä se toivoyttomuus sitten johtuu? Annetaan Jumalan sanan vastata tuohon niin tulee oikea vastaus.
        Ef2:12
        "Muistakaa sen vuoksi, että ennen te lihanne puolesta pakanat, ympärileikkaamattomat – näin teitä nimittävät ne, joita lihaan käsin tehdyn ympärileikkauksen mukaan sanotaan ympärileikatuiksi – että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta, osattomia lupauksen liitoista, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa. Mutta nyt Kristuksessa Jeesuksessa olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä. Hän on meidän rauhamme.

        Lyhyesti, ilman uskoa oleva on toivoton, koska ei tiedä minne on matkalla. Epävarmuus tulevasta kalvaa sisintä, mutta uskovalla on turva ja uskon tuoma tovo Jeesuksessa, iankaikkisen elämän antajassa.

        Sekoitat hiukan asioita.
        ”Mutta mistä se toivoyttomuus sitten johtuu?”

        Toivottomuuden tunne tulee monesta ei seikasta. Eikä vähäisin ole muuttunut hormonien ja aivojen välittäjäaineiden toiminta. Ne muuttuvat, osin tuntemattomista syistä.
        Pahin toivottomuus syntyy rakkaudettomuudesta joka lähtee jo lapsuudesta. Ylipäätään kokemus, ettei kukaan välitä, luo toivottomuutta. Ei nähdä mitään hyvää tulevaisuudessa.

        ”Lyhyesti, ilman uskoa oleva on toivoton, koska ei tiedä minne on matkalla.”

        Usko, kun se perustuu Jumalan rakkauteen, että sinusta välitetään ja olet tärkeä, antaa sitä toivoa. Tuohon toivoon voi liittää myös ajatuksen ikuisesta Jumalan rakkaudesta.


      • TämäAsiaTälleen
        mummomuori kirjoitti:

        Sekoitat hiukan asioita.
        ”Mutta mistä se toivoyttomuus sitten johtuu?”

        Toivottomuuden tunne tulee monesta ei seikasta. Eikä vähäisin ole muuttunut hormonien ja aivojen välittäjäaineiden toiminta. Ne muuttuvat, osin tuntemattomista syistä.
        Pahin toivottomuus syntyy rakkaudettomuudesta joka lähtee jo lapsuudesta. Ylipäätään kokemus, ettei kukaan välitä, luo toivottomuutta. Ei nähdä mitään hyvää tulevaisuudessa.

        ”Lyhyesti, ilman uskoa oleva on toivoton, koska ei tiedä minne on matkalla.”

        Usko, kun se perustuu Jumalan rakkauteen, että sinusta välitetään ja olet tärkeä, antaa sitä toivoa. Tuohon toivoon voi liittää myös ajatuksen ikuisesta Jumalan rakkaudesta.

        Miten niin sekoitan asioita? Minähän laitoin vain Jumalan sanasta yhden jakeen asian vahvistamiseksi, niin onko se sekoittamista, kun annetaan Jumalan sanan vastata meille?

        Kyllä usko, joka on Jumalan synnyttämää ja perustuu Jumalan sanaan niin kyllä sellainen usko nimenomaan tuo toivoa. Ja jos ei ole Jumalan antamaa uskoa niin ei ole myöskään toivoa tulevasta. Uskosta osattoman toivo valuu kaikki hiekkaan kuoleman hetkellä olipa sitten miten toivorikas hyvänsä eläessään jos Jeesus ei asu uskon kautta sydämessä.


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        Miten niin sekoitan asioita? Minähän laitoin vain Jumalan sanasta yhden jakeen asian vahvistamiseksi, niin onko se sekoittamista, kun annetaan Jumalan sanan vastata meille?

        Kyllä usko, joka on Jumalan synnyttämää ja perustuu Jumalan sanaan niin kyllä sellainen usko nimenomaan tuo toivoa. Ja jos ei ole Jumalan antamaa uskoa niin ei ole myöskään toivoa tulevasta. Uskosta osattoman toivo valuu kaikki hiekkaan kuoleman hetkellä olipa sitten miten toivorikas hyvänsä eläessään jos Jeesus ei asu uskon kautta sydämessä.

        Koitetaan silti puhua konreettisista asioista. Eli eletään tämä ainoa tietämämme elämä kaikella kunnialla. Kuolema on meidän osa kuten muidenkin elollisten.


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        Miten niin sekoitan asioita? Minähän laitoin vain Jumalan sanasta yhden jakeen asian vahvistamiseksi, niin onko se sekoittamista, kun annetaan Jumalan sanan vastata meille?

        Kyllä usko, joka on Jumalan synnyttämää ja perustuu Jumalan sanaan niin kyllä sellainen usko nimenomaan tuo toivoa. Ja jos ei ole Jumalan antamaa uskoa niin ei ole myöskään toivoa tulevasta. Uskosta osattoman toivo valuu kaikki hiekkaan kuoleman hetkellä olipa sitten miten toivorikas hyvänsä eläessään jos Jeesus ei asu uskon kautta sydämessä.

        ”Minähän laitoin vain Jumalan sanasta yhden jakeen asian vahvistamiseksi, niin onko se sekoittamista, kun annetaan Jumalan sanan vastata meille?”

        Jos olet Jumala, niin ok, mutta jos et ole, tuo oli sinun oma mielipiteesi.

        ” Ja jos ei ole Jumalan antamaa uskoa niin ei ole myöskään toivoa tulevasta.”

        Kyllä voi olla, sillä toivoa on useampaa lajia. Meillä uskovilla se on laajempaa, toivo Jumalan armosta ja ikuisesta elämästä.


      • TämäAsiaTälleen
        mummomuori kirjoitti:

        ”Minähän laitoin vain Jumalan sanasta yhden jakeen asian vahvistamiseksi, niin onko se sekoittamista, kun annetaan Jumalan sanan vastata meille?”

        Jos olet Jumala, niin ok, mutta jos et ole, tuo oli sinun oma mielipiteesi.

        ” Ja jos ei ole Jumalan antamaa uskoa niin ei ole myöskään toivoa tulevasta.”

        Kyllä voi olla, sillä toivoa on useampaa lajia. Meillä uskovilla se on laajempaa, toivo Jumalan armosta ja ikuisesta elämästä.

        "Jos olet Jumala, niin ok, mutta jos et ole, tuo oli sinun oma mielipiteesi."

        Outo on ajatuksenjuoksusi! Kun laitan yhden raamatun jakeen asian vahvistukseksi, niin sitä en saisi laittaa ellen ole Jumala? Koita nyt mummo käsittää, että näissä iankaikkisuuskysymyksissä Raamattu on juuri se, jolla asiat voidaan vahvistaa. Kenenkään omalla mielipiteellä ei ole mitään merkitystä jos ne poikkeaa Jumalan ilmoituksesta, vaikka olisi kuinka oppinut tahansa.

        Ja sitten tuo toinen osio, ei voi kuin ihmetellä mitä ajatuksissasi liikkuu?


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        "Jos olet Jumala, niin ok, mutta jos et ole, tuo oli sinun oma mielipiteesi."

        Outo on ajatuksenjuoksusi! Kun laitan yhden raamatun jakeen asian vahvistukseksi, niin sitä en saisi laittaa ellen ole Jumala? Koita nyt mummo käsittää, että näissä iankaikkisuuskysymyksissä Raamattu on juuri se, jolla asiat voidaan vahvistaa. Kenenkään omalla mielipiteellä ei ole mitään merkitystä jos ne poikkeaa Jumalan ilmoituksesta, vaikka olisi kuinka oppinut tahansa.

        Ja sitten tuo toinen osio, ei voi kuin ihmetellä mitä ajatuksissasi liikkuu?

        Näin kun sanot niin ei Raamatun juttuja kyllä mitenkään "voida vahvistaa". Ollaan uskon saralla.


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        Miten niin sekoitan asioita? Minähän laitoin vain Jumalan sanasta yhden jakeen asian vahvistamiseksi, niin onko se sekoittamista, kun annetaan Jumalan sanan vastata meille?

        Kyllä usko, joka on Jumalan synnyttämää ja perustuu Jumalan sanaan niin kyllä sellainen usko nimenomaan tuo toivoa. Ja jos ei ole Jumalan antamaa uskoa niin ei ole myöskään toivoa tulevasta. Uskosta osattoman toivo valuu kaikki hiekkaan kuoleman hetkellä olipa sitten miten toivorikas hyvänsä eläessään jos Jeesus ei asu uskon kautta sydämessä.

        Eli tarkoitatko, etteivät uskovat masennu?


      • Ehkä on syytä tarkentaa, ettei vakava masennus, masennus ylipäätään ole mitään alakuloa, ei hetkellistä synkkyyttä, ei sitä, että on huono päivä.
        Kun jo pidenpään on alakuloa, synkkyyttä, näköalattomuutta, toivottomuutta, kenties itsetuhoisuutta , silloin aletaan puhua masennuksesta.


      • TämäAsiaTälleen kirjoitti:

        "Jos olet Jumala, niin ok, mutta jos et ole, tuo oli sinun oma mielipiteesi."

        Outo on ajatuksenjuoksusi! Kun laitan yhden raamatun jakeen asian vahvistukseksi, niin sitä en saisi laittaa ellen ole Jumala? Koita nyt mummo käsittää, että näissä iankaikkisuuskysymyksissä Raamattu on juuri se, jolla asiat voidaan vahvistaa. Kenenkään omalla mielipiteellä ei ole mitään merkitystä jos ne poikkeaa Jumalan ilmoituksesta, vaikka olisi kuinka oppinut tahansa.

        Ja sitten tuo toinen osio, ei voi kuin ihmetellä mitä ajatuksissasi liikkuu?

        ”Kun laitan yhden raamatun jakeen asian vahvistukseksi…”

        Mitä ihmettelin kovin. Siinä kohdassa siis sanotaan:
        !...lihanne puolesta pakanat, ympärileikkaamattomat..” ja ”…olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta, osattomia lupauksen liitoista, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.”

        Ei siis kerrota sitä, miksi ihminen voi sairastua eri mielensairauksiin kuten masennukseen.

        ”Kenenkään omalla mielipiteellä ei ole mitään merkitystä jos ne poikkeaa Jumalan ilmoituksesta..”

        Ja kuitenkin esitit mielipiteen: ”Mutta mistä se toivoyttomuus sitten johtuu? ”

        ”Ja sitten tuo toinen osio, ei voi kuin ihmetellä mitä ajatuksissasi liikkuu?”

        Mitä on toivo? Mitä me toivomme? Mihin asioihin toivo liittyy? Kun tarkemmin mietit, niin toivo on yleensä sitä, että elämässä tulisi tapahtumaan jotain parempaa kuin siihen asti. Toivoa että joku sellainen muuttuu, joka nyt ahdistaa. Toivo voi olla vaikka sitä, että terveys pysyy tai tulee terveemmäksi. Toivo voi olla uusi työpaikka, uudet ystävät tai että löytää viimein puolison. Tai saa lapsia jne.

        Kun ajattelet tuota tilannetta tuossa Raamatun kohdassa, niin tuossa on monenlaista toivoa. Toivo Israelin kansalaisuudesta. Toivo lupauksen liitosta. Toivo Jumalan tuntemisessa.


    • kui2

      Älä aina huuda.

    • " Masennuksessa ja muissa mielenterveyden vitsauksissa on todellinen nimike SYNTI!!!"

      Kirjoitat näin ja tehostat sanojasi ISOILLA KIRJAIMILLA ja huutomerkeillä!!!!!
      Kun lähtee miettimään tuota kopioimaani kohtaa, nousee mieleen kysymys, että kuka teki syntiä, kun joku masentui?

      • "...nousee mieleen kysymys, että kuka teki syntiä, kun joku masentui? "

        Tuota voidaan myös laajentaa että ketkä kaikki tekivät syntiä, jotta tuo yksi masentui?


      • mummomuori kirjoitti:

        "...nousee mieleen kysymys, että kuka teki syntiä, kun joku masentui? "

        Tuota voidaan myös laajentaa että ketkä kaikki tekivät syntiä, jotta tuo yksi masentui?

        Juuri niin.


    • Kun luin tuon aloituksesi, ajattelin, ettei kukaan voi noin toiselle uskovalle sanoa. Mutta sitten mieleeni nousi eilen kuuntelemani opetus Jobin kirjasta ja kuinka hänen ystävänsä hänelle puhuivat. Jobin kirjan lopussahan Jumala kertoo mielipiteensä: " 7. Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."

      • Aina välillä joitakin kirjoituksia lukiessa minullekin tulee juuri nuo Jobin ystävät mieleen. Niin kävi tämänkin aloituksen kohdalla. Jumala lausui heille kovia sanoja.


    • NäinkinTapahtuu

      Kyllä Jumala tulee lausumaan kovia sanoja, eikä ainoastaan sanoja vaan ihan oikeita tekoja, myös totuuden vääristelijöille. Ja tällä palstalla on paljon niitä, joille Raamattu ei ole Jumalan sanaa ja siksi he vääntävät asiat monille mutkille ihan näyttääkseen vain nokkelilta.
      mm Room 1:18
      "Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa."

    • Meillä ihmisillä on erilaisia tapoja kohdata ja hoivata toinen toisiamme. Aloittajan tapa näyttää olevan huutaa " Juomari vinkuu juomisesta aiheutunutta pahaa oloa ja muita ongelmia. Lopeta juominen!!! Mutta kun... Rasvataakkansa alle sänkypotilaaksi itsensä lihottanut syömäri on elämälle katkera tilastaan ja tunkee pitsaa naamaansa. Lopeta ylenmääräinen syöminen ja laihduta normaalipainoon!!! Mutta kun....Masentunut syyttää lapsuuttaan, huonoa puolisoa tai puolison puutetta, geenejä ym. ym. Lopeta saatanan suulla kitinä, ota Kristus henkilökohtaiseksi Vapahtajaksesi ja pelasta sielusi!!! Mutta kun..."

      Jumalan tapa : 1. Kun. 19 : 4. Sinne hän jätti palvelijansa, mutta meni itse erämaahan päivänmatkan päähän. Hän tuli ja istuutui kinsteripensaan juureen. Ja hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Jo riittää, Herra; ota minun henkeni, sillä minä en ole isiäni parempi".
      5. Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".
      6. Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia. Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata.
      7. Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: "Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".
      8. Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
      9. Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
      10. Hän vastasi: "Minä olen kiivailemalla kiivaillut Herran, Jumalan Sebaotin, puolesta. Sillä israelilaiset ovat hyljänneet sinun liittosi, hajottaneet sinun alttarisi ja tappaneet miekalla sinun profeettasi. Minä yksin olen jäänyt jäljelle, mutta minunkin henkeäni he väijyvät, ottaaksensa sen."
      11. Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
      12. Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
      13. Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"

      Jeesuksen tapa kohdata syntinen ihminen:
      Joh. 4: 7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
      8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
      9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
      10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
      11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
      12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
      13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
      14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
      15. Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
      16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
      17. Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
      18. sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
      19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
      20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
      21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
      22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
      23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
      24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
      26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi"

      • Niin tämä aloitus ei ollut kyllä mitenkään rakentava. Eräs mies sanoi aikoinaan minulle, että ihmisten paheet tai heikkoudet ovat ikäänkuin jonkinlainen vakio. Toinen syö likaa, toinen juo liikaa...

        Eihän nyt kukaan päätä määrätietoisesti noitakaan asioita tekevän , aivan kuten ei kukaan varmasti päätä sairastua erillaisiin mielenterveys häiriöihin. Jos homma olisi todellakin vaan kuten aloittaja kuvaa niin kyllä olisi monet ongelmat nopsasti korjattu ja uskokaan pois näin "soten aikana" kyllä homma olisi jo ihan lanseerattu viralliseksi hoitokeinoksi.


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin tämä aloitus ei ollut kyllä mitenkään rakentava. Eräs mies sanoi aikoinaan minulle, että ihmisten paheet tai heikkoudet ovat ikäänkuin jonkinlainen vakio. Toinen syö likaa, toinen juo liikaa...

        Eihän nyt kukaan päätä määrätietoisesti noitakaan asioita tekevän , aivan kuten ei kukaan varmasti päätä sairastua erillaisiin mielenterveys häiriöihin. Jos homma olisi todellakin vaan kuten aloittaja kuvaa niin kyllä olisi monet ongelmat nopsasti korjattu ja uskokaan pois näin "soten aikana" kyllä homma olisi jo ihan lanseerattu viralliseksi hoitokeinoksi.

        Onhan se helppo selitettä , että synti se sinua piinaa, kun on kyse jostakin, joka vaivaa toista. Mutta harvoin kuitenkaan sitten hyväksytään omalle kohdalle se, että joku tulee kyselemään, että mitäs salaista syntiä se veli tai sisar nyt helmassaan hellii, kun on flunssa iskenyt tai päätä särkee.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onhan se helppo selitettä , että synti se sinua piinaa, kun on kyse jostakin, joka vaivaa toista. Mutta harvoin kuitenkaan sitten hyväksytään omalle kohdalle se, että joku tulee kyselemään, että mitäs salaista syntiä se veli tai sisar nyt helmassaan hellii, kun on flunssa iskenyt tai päätä särkee.

        Näinpä tai kun kertynyt kolmisen kymmentä kiloa ylipainoa niin sehän katsotaankin tänä päivänä ikäänkuin uudeksi normiksi. Tuollaiset naiset ovat vain muodokkaita ja vastaavasti miehet hiukan rotevia ja isoluisia. Näin tehdään siis jostakin asiasta "hyväksytty"

        Niin ja puhumattakaan todellakin se, että kaikki sairaudet jotenkin johtuisivat pahoista demonihengistä on kyllä ihan suoraan ihmisten kiusaamista kun ei niitä fyysisiäkään sairauksia kukaan varmaan tilaa ja valitse kohdalleen. Aloittaja taitaakin olla itse jotain apua vailla mutta ehkä pelottavinta noissa tuollaisissa on se, että monesti tekevät jumalatonta tuhoa jonkun apuahakevan kohdalla kun käytetään sumeilematta hyväkseen sitä hetkeä kun ihminen on heikoimmillaan.


      • nähty.on kirjoitti:

        Näinpä tai kun kertynyt kolmisen kymmentä kiloa ylipainoa niin sehän katsotaankin tänä päivänä ikäänkuin uudeksi normiksi. Tuollaiset naiset ovat vain muodokkaita ja vastaavasti miehet hiukan rotevia ja isoluisia. Näin tehdään siis jostakin asiasta "hyväksytty"

        Niin ja puhumattakaan todellakin se, että kaikki sairaudet jotenkin johtuisivat pahoista demonihengistä on kyllä ihan suoraan ihmisten kiusaamista kun ei niitä fyysisiäkään sairauksia kukaan varmaan tilaa ja valitse kohdalleen. Aloittaja taitaakin olla itse jotain apua vailla mutta ehkä pelottavinta noissa tuollaisissa on se, että monesti tekevät jumalatonta tuhoa jonkun apuahakevan kohdalla kun käytetään sumeilematta hyväkseen sitä hetkeä kun ihminen on heikoimmillaan.

        Kun itse olen kolmisenkymmentä kiloa ylipainoinen, ajattelen sen olen nykyinen normaali minulle. Toinen asia on se, tekeekö ylipaino minusta jotenkin älyllisesti vajaamman kuin olin kolmekymmentä kiloa sitten, väittäisin, että ei tee.

        Tunneäly ja empaattisuus ovat joskus kateissa ja silloin saatetaan sortua ylilyönteihin tarkoittamatta tai sitten ihan tarkoituksella. Joskus myös se oma "oikea" tulkinta antaa oikeuden käyttäytyä tökerösti niitä kohtaan, jotka eivät ole niin "oikeassa"


    • evlut101

      Alottajan tekstiin viitaten masennus on todellakin käsite, joka on tavallaan viime aikoina karannut psykiatrien hyppysistä. He julistivat lääkkeiden ilosanomaa menneet vuosikymmenet ja nyt on käynyt ilmi, että masennuslääkkeet eivät paranna vaan pitkittävät masennusta. Lääketeollisuus sillä toki teki miljardeja ja siinä samalla lahjotut huippulääkärit juoksi "lääkekonferensseissa" eli lomamatkoilla huipputason lomakohteissa. Koko terveydenhuoltohenkilökunta on vielä uusimpien tutkimusten edessä hämmentyneenä. Lääkkeitä määrätään edelleen tiedetulosten vastaisesti. Psykiatrien perinteinen oppi on siis seuraava
      -Masennus on sairaus
      -Lääke on parannuskeino
      Ja näillä konsteilla poistetaan kärsimys maailmasta.

      Kiinnostava kysymys tosiaan on se, että entä jos masennus ei ole sairaus. Masennusoireita esiintyy valtaosalla ihmisistä esimerkiksi läheisen kuoleman tai työttömyyden kohdatessa. Kristilliseltä kantilta voisi tosiaan puhua enemmänkin kärsimyksestä. Ja jos ihmiset ymmärtäisivät kristillisen käsitteen kärsimyksestä, niin he osaisivat käsitellä asiaa. Kärsimystähän on kahdenlaista
      -Itse aiheutettua sekä
      -Jumalan antamaa
      Itse aiheutettua kärsimystä on esimerkiksi holtiton seksuaalikäyttäytyminen, josta seuraa vakavia sukupuolitauteja ja jopa syöpää (papilloomavirus). Samoin siitä seuraa henkistä kärsimystä mm. erotilanteiden kautta. Mutta Jumala myös sallii meille ihmisille kärsimystä. Sellaisen kärsimyksen tarkoitus voi olla ohjata meidät lähemmäksi Jumalaa ja taivaan kotia. Molemmissa tapauksissa kärsimys on helpompi käsitellä kristinuskon kautta. Itse aiheutettua kärsimystä ja siihen johtanutta tekoa voi pyytää anteeksi Herralta. Toisaalta Jumalan sallimaan kärsimykseen voi pyytää helpotusta ja lisäksi se että kärsimyksellä on tarkoitus, helpottaa jo itsessään kärsimystä.

      Juuri nyt on lehdistössä tapaus Maria Veitola, jonka Linkolalaiset vanhemmat on aivopessyt materialismin synkkään oppiin. Nyt hän on ahdistunut ja kärsii kuolemanpelosta. Rukoilkaamme että hänkin löytäisi elävän Jumalan ja saisi sitä kautta vapautuksen. Kuolema on vain välivaihe ja sen jälkeen onkin luvassa jotain paljon parempaa.

      • Eiköhän nämä ihmisten masennukset ole tavallaan aina subjektiivisia käsitteitä. Moni saa avun lääkkeistäkin ja lääkehoitohan noissa tähtää siihen, ettei sitä suinkaan ikuisesti jatketa vaan ainoastaan sen pahimman vaiheen yli. Mielestäni kuitenkin parempi vaihtoehto kuin , että ihminen lähtee "junaa vastaan"

        Diagnooseja varmasti tehdään nykyään "liian herkästi" tai ehkä ongelma on enemmän siinä, ettei ole osoittaa mitään vaihtoehtoa. Mielenterveyshoitohan on ajettu suomessa aivan alas, joten mitään keskusteluapua tai terapiaa ei ole tarjolla.

        Rukoillakin voi mutta todellisuudessa, kenenkään masennus ei pelkällä rukoilulla parane kuten ei muutkaan sairaudet. Se nimenomaan leimaa vielä ne onnettomat ihmiset "no et sitten osanut rukoilla kunnolla, että parantuisit" mitä luulisit tuon tekevän apua tarvitsevalle ihmiselle.

        Se mitä me muut voisimme ihan kristillisyydenkin nimissä, yrittää tukea tuollaista ihmistä. Haastatella ja jutella hänen kanssaan, vaikka se toisinaan saattaa olla "raskas-soutuista"niin se saattaa olla sille ihmiselle hyvinkin merkittävä kontakti ympäröivään maailmaan. Joka parhaassa tapauksessa kantaa edes huomiseen ja se vartti jonka siihen uhraa on loppujen lopuksi aika pieni aika , noin, niinku ihmisen elämässä.


      • ”…entä jos masennus ei ole sairaus…”

        Kyllä se on sairaus, sillä silloin ihmisestä tulee toimintakyvytön.

        Se on totta, että lääkkeiltä odotettiin paljon. Osa lääkäreistä – huomaa ei kaikki – uskoo kuten ns. kovassa lääketieteessä, että kaikki on parannettavissa joko puukolla tai lääkkeillä.

        Masennuksen perussyitä ei vielä tunneta kunnolla. Lääkkeet on kehitetty siten, että niiden on huomattu poistavan oireita. Niiden ongelmallisuus on kuitenkin se, että ne sopivat aika harvalle ja kun ei tiedetä tarkkaa syytä, lääkitysten kokeilu on hakuammuntaa.

        ”Masennusoireita esiintyy valtaosalla ihmisistä esimerkiksi läheisen kuoleman tai työttömyyden kohdatessa.”

        Sekin totta, että entisestä alidiagnosoinnista on vaihdettu ylidiagnosointiin. On aivan normaalia, että ihminen suree ja on alakuloinen vastoinkäymisten kohdalla. Tällöin jo pelkkä terapia auttaa tuon prosessin läpi.

        Mutta milloin normaali alakuloisuus sitten muuttuu masennukseksi, on se solmukohta. Masennusta kun ilmenee ihan jokaisessa elämänvaiheessa – yllättävän usein myös silloin kun elämä muuten on ojennuksessa.


      • EnOleKokenut
        mummomuori kirjoitti:

        ”…entä jos masennus ei ole sairaus…”

        Kyllä se on sairaus, sillä silloin ihmisestä tulee toimintakyvytön.

        Se on totta, että lääkkeiltä odotettiin paljon. Osa lääkäreistä – huomaa ei kaikki – uskoo kuten ns. kovassa lääketieteessä, että kaikki on parannettavissa joko puukolla tai lääkkeillä.

        Masennuksen perussyitä ei vielä tunneta kunnolla. Lääkkeet on kehitetty siten, että niiden on huomattu poistavan oireita. Niiden ongelmallisuus on kuitenkin se, että ne sopivat aika harvalle ja kun ei tiedetä tarkkaa syytä, lääkitysten kokeilu on hakuammuntaa.

        ”Masennusoireita esiintyy valtaosalla ihmisistä esimerkiksi läheisen kuoleman tai työttömyyden kohdatessa.”

        Sekin totta, että entisestä alidiagnosoinnista on vaihdettu ylidiagnosointiin. On aivan normaalia, että ihminen suree ja on alakuloinen vastoinkäymisten kohdalla. Tällöin jo pelkkä terapia auttaa tuon prosessin läpi.

        Mutta milloin normaali alakuloisuus sitten muuttuu masennukseksi, on se solmukohta. Masennusta kun ilmenee ihan jokaisessa elämänvaiheessa – yllättävän usein myös silloin kun elämä muuten on ojennuksessa.

        "Masennusta kun ilmenee ihan jokaisessa elämänvaiheessa – yllättävän usein myös silloin kun elämä muuten on ojennuksessa."

        Oletko sinä samalla kertaa sekä masentunut, että hyvillä mielin?


      • EnOleKokenut kirjoitti:

        "Masennusta kun ilmenee ihan jokaisessa elämänvaiheessa – yllättävän usein myös silloin kun elämä muuten on ojennuksessa."

        Oletko sinä samalla kertaa sekä masentunut, että hyvillä mielin?

        Mitähän tuo tarkoitti. Voi olla surullinen tai mieli maassa, vaikka elämä kokonaisuutena olisi oikein hyvin. Se on aivan normaalia mielialan vaihteluita, me tunnemme iloa, surua, jne.

        Masennus on tila, jossa tunteet katoavat. Ei ole mielialan nousuja eikä laskuja – on vain tasainen tyhjyys. Kontakti omaan itseen häiriintyy – niin henkisesti kuin fyysisesti. Tämä tila on pitkäaikainen, eikä muutu vaikka miten hienoa tapahtuisi.


      • MeneLepäämään
        mummomuori kirjoitti:

        Mitähän tuo tarkoitti. Voi olla surullinen tai mieli maassa, vaikka elämä kokonaisuutena olisi oikein hyvin. Se on aivan normaalia mielialan vaihteluita, me tunnemme iloa, surua, jne.

        Masennus on tila, jossa tunteet katoavat. Ei ole mielialan nousuja eikä laskuja – on vain tasainen tyhjyys. Kontakti omaan itseen häiriintyy – niin henkisesti kuin fyysisesti. Tämä tila on pitkäaikainen, eikä muutu vaikka miten hienoa tapahtuisi.

        Ymmärrätkö edes itse mitä tänne kirjoittelet? Tuokin lause, "Masennus on tila, jossa tunteet katoavat." Siis masentunut ei tunne mitään! Jos on noin, niin eihän silloin voi tuntea sitä masennustakaan!
        Ja jos masennus on samaa kuin suru, niin miten sitäkään voi tuntea, kun siinä tilassa mielestäsi tunteet ovat kadonneet!


      • evlut101
        nähty.on kirjoitti:

        Eiköhän nämä ihmisten masennukset ole tavallaan aina subjektiivisia käsitteitä. Moni saa avun lääkkeistäkin ja lääkehoitohan noissa tähtää siihen, ettei sitä suinkaan ikuisesti jatketa vaan ainoastaan sen pahimman vaiheen yli. Mielestäni kuitenkin parempi vaihtoehto kuin , että ihminen lähtee "junaa vastaan"

        Diagnooseja varmasti tehdään nykyään "liian herkästi" tai ehkä ongelma on enemmän siinä, ettei ole osoittaa mitään vaihtoehtoa. Mielenterveyshoitohan on ajettu suomessa aivan alas, joten mitään keskusteluapua tai terapiaa ei ole tarjolla.

        Rukoillakin voi mutta todellisuudessa, kenenkään masennus ei pelkällä rukoilulla parane kuten ei muutkaan sairaudet. Se nimenomaan leimaa vielä ne onnettomat ihmiset "no et sitten osanut rukoilla kunnolla, että parantuisit" mitä luulisit tuon tekevän apua tarvitsevalle ihmiselle.

        Se mitä me muut voisimme ihan kristillisyydenkin nimissä, yrittää tukea tuollaista ihmistä. Haastatella ja jutella hänen kanssaan, vaikka se toisinaan saattaa olla "raskas-soutuista"niin se saattaa olla sille ihmiselle hyvinkin merkittävä kontakti ympäröivään maailmaan. Joka parhaassa tapauksessa kantaa edes huomiseen ja se vartti jonka siihen uhraa on loppujen lopuksi aika pieni aika , noin, niinku ihmisen elämässä.

        "Rukoillakin voi mutta todellisuudessa, kenenkään masennus ei pelkällä rukoilulla parane kuten ei muutkaan sairaudet. Se nimenomaan leimaa vielä ne onnettomat ihmiset "no et sitten osanut rukoilla kunnolla, että parantuisit" mitä luulisit tuon tekevän apua tarvitsevalle ihmiselle."

        Ihan hyvä pointti, mutta mielestäni näet kristinuskon hieman suppeassa valossa. Siis että rukous olisi kuin ihmelääke, joka poistaa kärsimyksen. Rukous toki voi sen tehdä, mikäli se kuuluu Jumalan suunnitelmaan, mutta kuten Raamatussa on monissa kohdissa käynyt, niin rukousvastaus voi viipyä monista syistä. Kuitenkin uskossa eläminen on paljon suurempi ja syvempi asia kuin vaan elämänlaadun parantaminen rukouksilla.

        Usko tuo ihmiselle sen ymmärryksen, että oma kärsimys on vain väliaikaista ja loppuu viimeistään kuolemaan. Sen jälkeen ei kärsimystä ole olemassakaan. Sen jälkeen iäisyydessä ihminen kokee ainoastaan positiivisia asioita ja se kestää iäisyyden. Eli lyhyeen ihmiselämään mahtuneet kärsimyksen hetket jäävät lopulta pahimmillaankin pieniksi verrattuna ikuiseen iloon Taivaassa.
        (Ateisti ei voi kokea, että kärsimyksellä olisi mitään tarkoitusta, mikä pahentaa kärsimyksen aiheuttamaa tuskaa. Ateisti myös kokee että jos kärsimys jatkuu esimerkiksi loppuelämän, niin hän on ikään kuin umpikujassa. Mitään positiivista ei ole enää luvassa. Se taas on äärimmäisen tuskallinen ajatus.)

        Toisekseen uskova tietää että kärsimyksellä on aina jokin tarkoitus ja se tarkoitus tulee meitä paljon suuremmalta Jumalalta.
        (Ateisti ei voi kokea, että kärsimyksellä olisi mitään tarkoitusta. Se on hänelle vain turha ja kivulias taakka vailla tarkoitusta)

        Kolmanneksi Jumala on luonut meidät kaikki tarkoituksella eli jokainen meistä on kärsivänäkin arvokas. Esimerkiksi kivusta tai liikuntavaikeuksista kärsivä tietää, että hän on silti Jumalan silmissä arvokas.
        (Ateisti voi tuntea olevansa hyödytön ja taakka ja tarkoitukseton)

        "Se mitä me muut voisimme ihan kristillisyydenkin nimissä, yrittää tukea tuollaista ihmistä. Haastatella ja jutella hänen kanssaan, vaikka se toisinaan saattaa olla "raskas-soutuista"niin se saattaa olla sille ihmiselle hyvinkin merkittävä kontakti ympäröivään maailmaan. Joka parhaassa tapauksessa kantaa edes huomiseen ja se vartti jonka siihen uhraa on loppujen lopuksi aika pieni aika , noin, niinku ihmisen elämässä. "

        Totta on että lähimmäisenrakkauden nimissä meidän tulisi aina tukea kanssaihmisiä. Jokainen ansaitsee ja tarvitsee tulla kuulluksi.


      • mummomuori
        MeneLepäämään kirjoitti:

        Ymmärrätkö edes itse mitä tänne kirjoittelet? Tuokin lause, "Masennus on tila, jossa tunteet katoavat." Siis masentunut ei tunne mitään! Jos on noin, niin eihän silloin voi tuntea sitä masennustakaan!
        Ja jos masennus on samaa kuin suru, niin miten sitäkään voi tuntea, kun siinä tilassa mielestäsi tunteet ovat kadonneet!

        Teidän varsin hyvin mistä puhun. Tunteiden katoamisella tarkoitan etenkin mielihyvän kokemista, mutta myös ilon, lohduttavan surun jne. kokemuksia.

        ”2. Kiinnostuksen tai mielihyvän menettäminen asioihin, jotka ovat tavallisesti kiinnostaneet tai tuottaneet mielihyvää
        3. Vähentyneet voimavarat tai poikkeuksellinen väsymys
        5. Perusteettomat tai kohtuuttomat itsesyytökset
        6. Toistuvat kuolemaan tai itsemurhaan liittyvät ajatukset tai itsetuhoinen käyttäytyminen
        8. Psykomotorinen muutos (kiihtymys tai hidastuneisuus), joka voi olla subjektiivinen tai havaittu”
        Käypä hoito -suositus Depressio

        Tällainen tila luo valtavan ahdistuksen. Joka tietysti on tunne sekin. Mutta se ei muutu, vaan pysyy päivästä toiseen.

        Masennus ei ole samaa kuin suru.


    • Masennusta on monen tasoista. Alakulosta täyteen toivottomuuteen, missä potilas on täysin toimintakyvytön.
      En laittaisi masennusta kaikilta osin synnin syyksi, vaikka jotkut synnit tai paremminkin synnin seuraukset aiheuttavat masennusta.
      Jeesus kyllä parantaa, mutta ihmisen kyllä pitäisi ensin tulla sen verran toimintakykyiseksi, että on voimaa hakea apua. Lääkehoitoa kyllä tarvitaan ainakin alussa, vaikka se aluksi saattakin viedä potilaan itsemurhan partaalle. Vaikea masennus tulisikin alussa hoitaa valvotusti.
      Eikä uskovakaan voi välttyä sairastumasta masennukseen. Maailma on kova, eikä kaikki ihmiset ole panssaroituja, että kestäisivät.

      • evlut101

        "En laittaisi masennusta kaikilta osin synnin syyksi, vaikka jotkut synnit tai paremminkin synnin seuraukset aiheuttavat masennusta."

        Samaa mieltä tästä.
        Joh.9:
        2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?" 3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.

        Tämä kertoo selvästi Jeesuksen sanoin, että kärsimys ei aina ole synnin tulosta, vaan sen tarkoitus voi olla kirkastaa Jumalan tekojen suuruutta. Ja ajatelkaas sitäkin, että mies oli ollut syntymästään asti sokea. Hän ei siis saanut parannusta sormia napsauttamalla, kuten nykymaailmassa oletetaan aina käyvän.

        "Eikä uskovakaan voi välttyä sairastumasta masennukseen. Maailma on kova, eikä kaikki ihmiset ole panssaroituja, että kestäisivät. "

        Eipä niin.. Raamattu on täynnä kertomuksia hyvistä vanhurskaista ihmisistä, jotka joutuivat kärsimään paljon. Ei siis ole syytä olettaa, että usko estäisi masennuksen tai muut kärsimykset. Sellaista lupausta ei ole annettu. Sen sijaan se on luvattu, että taivaassa ei ole kärsimystä.


      • Tiedän että sinulla on viisaita ajatuksia. Kuten nyt. ”Eikä uskovakaan voi välttyä sairastumasta masennukseen.”

        Koska tiedämme vain osan siitä, mikä aiheuttaa masennusta, niin kukaan ei siltä välty. Selkeästi on voitu osoittaa aivotoiminnan muutoksia välittäjäaineiden osalta. Se, mikä nuo muutokset aiheuttaa, on vielä osittain epävarmaa.

        On todettu että ravinnossamme on ainesosia, joilla tuntuu olevan yksi osatekijä masennukseen.

        ”Mayer painottaa, että nykytiedon mukaan suurimmalla osalla potilaista masennus alkaa aivoista. Masennus voi nostaa kortisolitasoa kehossa, mikä taas aiheuttaa tulehduksia, jotka voivat vaikuttaa suoliston mikrobeihin.”

        ”Nämä mikrobit tuottavat metaboliitteja ja sivutuotteita, jotka palaavat aivoihin verenkierron ja hermoston välityksellä, mikä taas vahvistaa tai pahentaa masennuksen oireita.”
        IS 22.8.2017 Oikea ruokavalio voi auttaa jopa masennukseen – professori vinkkaa parhaan

        Se, mitä me syömme, ja miten ruoka tuotetaan, niihin vaikuttaa kovasti myös se, millaisin eettisin periaattein ne tehdään.


      • evlut101 kirjoitti:

        "En laittaisi masennusta kaikilta osin synnin syyksi, vaikka jotkut synnit tai paremminkin synnin seuraukset aiheuttavat masennusta."

        Samaa mieltä tästä.
        Joh.9:
        2 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?" 3 Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki.

        Tämä kertoo selvästi Jeesuksen sanoin, että kärsimys ei aina ole synnin tulosta, vaan sen tarkoitus voi olla kirkastaa Jumalan tekojen suuruutta. Ja ajatelkaas sitäkin, että mies oli ollut syntymästään asti sokea. Hän ei siis saanut parannusta sormia napsauttamalla, kuten nykymaailmassa oletetaan aina käyvän.

        "Eikä uskovakaan voi välttyä sairastumasta masennukseen. Maailma on kova, eikä kaikki ihmiset ole panssaroituja, että kestäisivät. "

        Eipä niin.. Raamattu on täynnä kertomuksia hyvistä vanhurskaista ihmisistä, jotka joutuivat kärsimään paljon. Ei siis ole syytä olettaa, että usko estäisi masennuksen tai muut kärsimykset. Sellaista lupausta ei ole annettu. Sen sijaan se on luvattu, että taivaassa ei ole kärsimystä.

        Kukaan ei tioedä, mitä Taivaassa on tai onko koko paikkaa. Se on varmaa, että jos Taivaassa kaikki on koko ajan täydellistä, se ei lopulta tunnu enää miltään. Ihmisen tuntemukset liittyvät juuri vaihteluun. Jos kaikki on aina samanlaista, mikään ei lopulta tunnu enää miltään.


      • evlut101
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kukaan ei tioedä, mitä Taivaassa on tai onko koko paikkaa. Se on varmaa, että jos Taivaassa kaikki on koko ajan täydellistä, se ei lopulta tunnu enää miltään. Ihmisen tuntemukset liittyvät juuri vaihteluun. Jos kaikki on aina samanlaista, mikään ei lopulta tunnu enää miltään.

        Sinun pitää ajatella boksin ulkopuolelta. Taivaassa ei päde samat lainalaisuudet kuin täällä. Me ihmiset saamme esimakua Taivaasta elämämme hienoimpina hetkinä. Sellaista on elämä Taivaassa joka hetki ja se jatkuu ikuisuuden.


      • evlut101 kirjoitti:

        Sinun pitää ajatella boksin ulkopuolelta. Taivaassa ei päde samat lainalaisuudet kuin täällä. Me ihmiset saamme esimakua Taivaasta elämämme hienoimpina hetkinä. Sellaista on elämä Taivaassa joka hetki ja se jatkuu ikuisuuden.

        Et Sinä tiedä, mitä Taivaassa on. Sinä vain kehittelet juttuja mielikuvituksesi avulla.


      • evlut101
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Et Sinä tiedä, mitä Taivaassa on. Sinä vain kehittelet juttuja mielikuvituksesi avulla.

        Ei vaan kyllä se on Raamatussa Jumalan sanan kautta luvattu. Ja Jumalan sanaan voi luottaa. Minun mielikuvituksella ei tässä asiassa ole mitään roolia.


      • evlut101 kirjoitti:

        Ei vaan kyllä se on Raamatussa Jumalan sanan kautta luvattu. Ja Jumalan sanaan voi luottaa. Minun mielikuvituksella ei tässä asiassa ole mitään roolia.

        Itse asiassa, Taivasta ei ihan lopullisesti kuvailla Raamatussa. Kuvaukset ovat varsin epämääräisiä.


    • jooeijeesusta

      Masennukseen auttaa liian sokerin välttäminen sekä reipas liikunta ja seksi. Kumpaakin voi vahingossa yliannostella.

      • :D Tai sitten ei.


    • Konnankoukkuja

      Radio ja tv ohjelmat ne ei ole tarkoitettu terveitä varten, ne tuo lisää ahdistusta , kuten uutiset, muutakun riidellään. Ne on tarkoitettu avohoidossa oleville, jotta kaikenlainen saasta käy kaupaksi. Rivo kieli antaa vapauden tunteen, kolmen veen hokema. Uskokaa jo hyvänen aika mainoksiin, se on kovaa tiedettä parhaimmillaan.

    • Jos aloituksen älyttömät väittämät pitäisi paikkansa niin ns oikeauskoisten keskuudessa olisi paljon valeuskoisia, kun siellä on sitä masennustakin.
      Ei jatkoon.

      • Tuota olenkin usein epäillyt. Tavallaanhan se tulikin tässä aloituksessa nyt sitten oikeaksi todettua. Kiitos kuuluu siis aloittajalle :)


    • Oi.aika.entinen

      Olen ikäihminen ja elänyt ajat, jolloin tällainen kyökkifilosofia ei vielä ollut jokaisen käytössä.
      Asuntopula oli valtava, ruokahuolto kehnoa, nuorille pareille ei löytynyt kunnollisia asuntoja niillä pienillä liksoilla, joilla oli tultava toimeen. Ehkäisyvalistus oli olematonta. Mitään apua ei mistään saanut, jos "kävi hullusti".
      Kun nuori sitten purki sydäntään edelliselle sukupolvelle, sai hän vastaansa saarnan entisitä kurjista ajoista, joihin verrattuna nyt oli tuhannesti paremmin. Ongelmat olivat nuorten itsensä aiheuttamia. Olisi pitänyt, mikset tehnyt, ei pidä valittaa, itse makaa niin kuin petaa. Uskonnolla lyöminen oli tietysti hyvä ase silloinkin. Monille viina sitten antoi avun hetkeksi.
      "Masennus" oli kerta kaikkiaan tuntematon käsite. Kahta työtä tekevä ja hartiapankilla rakentava nuori mies saattoi uupua ja menettää voimansa, ja se oli laiskuuden ja sisuttomuuden osoitus. Hänelle todistettiin, että sodan käyneet miehet eivät ikinä olisi tuossa luovuttaneet, vaan olisivat jatkaneet läpi harmaan kivenkin.
      Mitään "burn outia" ei tunnettu, mutta oli "johtajan tauti", joka saattoi iskeä tuotantolaitoksien ylityöllistettyjen herrojen voimiin, niin että he uupuivat työssään. Uhrautuvaisuuden osoitus! Aina ylitöissä poloinen, että työväki sai työtä ja palkkaa.
      Nuori ihminen ei tuollaista tautia voinut saada, se oli lääketieteellisesti mahdotonta.

      Jos joku sitten menetti harkintakykynsä ja hermonsa, oli se mielisairaus ja johti mielisairaalaan vuosiksi. Maine oli mennyt ikiajoiksi.

      • "Masennus" oli kerta kaikkiaan tuntematon käsite. "

        Niin, vaikka se oli olemassa. Monet tuhosivat niin oman kuin läheitensä elämän sillä. Toisaalta, ei siihen hoitoakaan ollut.


    • provotnaruun

      Huomaatteko, että ketjun aloittaja on provo, joka heitti ärsyttävän ja mielettömän väitteen kehiin ja tietty kaikki intoutuu vastailemaan asiasta ja asian vierestä. Tähän moni tälläkin foorumilla tähtää, siten saadaan porukka villiintymään. Ehkä siitä saa jotakin tyydytystä, kun voi vaikuttaa monen ihmisen sielunelämään kiihoittavasti. Tietysti mekin ollaan vähän tyhmiä, kun viitsitään kommentoida ja luullaan parantavamme mailmaa. Minäkin, jolle kohta joku heittää herjaa. hah haa.

      • Mikä sinua arsyttää kehoituksessa Jumalan rakastamiseen ja Kristuksen armon vastaanottamiseen???


    • Lisäävaan

      Narsistit on terveitä, mutta se on terveysongelma muille. Heitä ei voi edes psykiatria auttaa, eikä he tarvitse apua, mutta rahaa sitäkin enemmän, keinoja kaihtamatta.
      Kaikki tietää että maailma on sairas ja raiskattu, raiskaaja saa siitä onnen itselleen. Siihen vaan on alistuttava. Korvike elämä se mitä eletään.

    • provotnaruun

      Ketjun aloittaja kysyy, kun tritisoin tätä ketjua: "Mikä sinua arsyttää kehoituksessa Jumalan rakastamiseen ja Kristuksen armon vastaanottamiseen???" niin sanonpahan vaan, ettei minua todellekaan ärsytä kehoitus Jumalan armoon ja rakkauteen, mutta keinot ovat väärät. Niinkuin joistain edellä olevista vastauksista nähdään, ei jumatattomat ainakaan näe tässä ketjussa Jumalan rakkautta. Vaikka on tosi, että kaikki paha maailmassa, synti ja sen seuraukset, masennuskin, johtuu ihmisen syntiin lankeemuksesta. Se ei kuitenkaan tee masennuksesta, suoranaisesti nyt tehdyn synnin seurausta. On tavallista arkipäiväistä masennusta ja sairaanloista selaista. Vaimoni on ollut AHD koko ikänsä ja sen tapana on vanhuudessa muuttua krooniseksi masennukseksi. Ja hän on todella uskovainen.
      Varsinaisesti minun pointti on se, että yleensä ottaen kaikilla foorumeilla uskovat, ajattelemattomuuttaankin, ottavat esille kiistanalaisia provosoivia hengellisiä väittämiä, joista muut uskovaiset kinastelevat ja jumalattomat pilkkaavat. Kysyn vaan, kuinka hyvä todistus tälläinen on Jumalasta ja kuinka rakentavaa se on. Onhan olemassa hengellisiä foorumeita, joissa voidaan keskustella ja vääntää juttua eri hengellisistä oppikysymyksistä uskovien kesken, mutta näillä yleisillä foorumeilla nämä eivät aja Jumalan asiaa.
      Sori vaan, tulinkohan ymmärretyksi. Tarkoitukseni ei ole morkata ketään tässä ketjussa olevaa.

      • Kommenttisi oli aivan asiallinen.

        Masennus on monimuotoinen sairaus, jonka alkuperää ei ole vielä selvitetty. Syitä voi olla useita. Eikä se auta ketään, että syyllistetään jotain hänen sairaudestaan.


    • pakosti
    • Kiirastuli uudestisyntymän jälkeen , kunhan luovuttaa itsensä Jumalan käsittelyyn niin puhdistuu. Ahdas portti

    • alasvaltio

      Juu psykkolookit ja poliisitkin loisivat ihmisten pahalla ololla. Saavat ihmiset sairaammaksi, lisää työtä ja lisää rahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      2974
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      112
      1739
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1531
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      61
      1310
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      90
      1305
    6. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1213
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1146
    8. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1090
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      1061
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1059
    Aihe