Päivikki on ympäristötietoinen

Hän ajaa Teslalla. Sähköautot ei saastuta.

19

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julkishallinnosta

      No kai sitä hänellä nyt on varaa ajaakin kun ei ole tarvinnut kaatopaikka/jätemaksuja maksaa. Fiksu muija...

    • Lakiatulkiten

      Auto ei saastuta. Kuski senkin edestä. Varsinkin kun on oma kaaropaikka. Eikä se siitä rapsuja saa. On sen verran hyvässä suojassa.

    • EtelänTuristi

      Mahtaisiko ajaa Teslalla, jos ei olisi saanut valtiontukea autoiluunsa. Teslan omistajille on jaettu n. 500 euron kuukausitukea.

      • joivoioi

        https://www.hulluporo.fi/hullu-poro/info/paivikki-palosaari/
        Eihän hän voi olla rikollinen, v...u ko on meriittejä.
        Kaikki kaatuu kun kupla puhkeaa.


      • Että...silleen

        Valta sokaisee.


      • houhouhou
        Että...silleen kirjoitti:

        Valta sokaisee.

        Ahneus pahemminkin.


      • Roistojaovat
        houhouhou kirjoitti:

        Ahneus pahemminkin.

        Myös luottamushenkilöitä.


    • Verorahat kelpaa, inhimillinen erehdys ei.

    • Että...silleen

      Kiinteistöverot kyllä mutta mitenkähän on tuo PP:n yrityksien tulos ? taisi olla tappiota viime vuosikin ja silloin ei makseta tuloveroja. JP:n pyörittämä Levin hissit ei myöskään tee kovin usein tulosta. Samaan aikaan Rukan hissit jakaa omistajille osingoja. Rahan käyttöä pitäisi valvoa tarkemmin hisseillä mutta kun hallitus ei ymmärrä lukemaansa niin toimari saa tehdä mitä lystää.

      • Totuusesiin

        Aivan totta. Kumpikaan Palosaari ei tuota juuri mitään verotuloja kunnalle. Sen sijaan kunnan rahoja käytetään kyllä imperiumin infrastruktuurin rakentamiseen.


      • eikajahtanutkittilästä

        Henkilökunnat maksavat veronsa ja raha pyörii muutenkin erilaisten hankintojen kautta eli yritykset työllistävät paljon kittiläläisiä ja muitakin.

        Veroja kyllä maksetaan eri muodoissa.


      • Että...silleen

        PP:n yrityksessä on hyvin vähän paikkakuntalaisia töissä. Ulkomaalaisia sekä sesonki työntekijöitä. Vieläköhän se on voimassa että jos saa PP:n yrityksen töistä ns. äkki lähdön niin karenssia ei tule ;) Muutama vuosi sitten oli ainakin vielä näin


      • Totuusesiin
        eikajahtanutkittilästä kirjoitti:

        Henkilökunnat maksavat veronsa ja raha pyörii muutenkin erilaisten hankintojen kautta eli yritykset työllistävät paljon kittiläläisiä ja muitakin.

        Veroja kyllä maksetaan eri muodoissa.

        Juuri näin. Pointti on kuitenkin se, että verotettavat tulot ohjataan hankintoihin lähipiiriltä. Tämän takia investoinnit ovat räjähtäneet Jounin alaisuudessa ja maansiirtofirmalle on ohjattu kauppoja ohi kilpailutuksen. Lähipiiri hyötyy, kunta verotulojen muodossa ei.


      • Kähmijöitäneon
        Totuusesiin kirjoitti:

        Juuri näin. Pointti on kuitenkin se, että verotettavat tulot ohjataan hankintoihin lähipiiriltä. Tämän takia investoinnit ovat räjähtäneet Jounin alaisuudessa ja maansiirtofirmalle on ohjattu kauppoja ohi kilpailutuksen. Lähipiiri hyötyy, kunta verotulojen muodossa ei.

        Mutta suomessa ei ole korruptiota. Eikä etenkään Kittilässä. Eihän?


      • Totuusesiin kirjoitti:

        Juuri näin. Pointti on kuitenkin se, että verotettavat tulot ohjataan hankintoihin lähipiiriltä. Tämän takia investoinnit ovat räjähtäneet Jounin alaisuudessa ja maansiirtofirmalle on ohjattu kauppoja ohi kilpailutuksen. Lähipiiri hyötyy, kunta verotulojen muodossa ei.

        Maksaa ne aliurakoitsijatkin veronsa. Sehän ei ole mikään taikaisku että ulkoistetaan alihankkijalle.


      • Että...silleen

        Silloin kun yrityksellä on enemmistö omistus kunnalla niin kuuluu tehdä kilpailutus aina kun menee yli 30 000 €. Sitähän JP ei ollut tehnyt eikä hallitus valvonut miten rahaa käytetään.
        Eräs luottamushenkilö mainitsi minulle että ei niitä tarvitse tarkastella kun kaikki perustuu "luottamukseen"


      • Totuusesiin
        landlord kirjoitti:

        Maksaa ne aliurakoitsijatkin veronsa. Sehän ei ole mikään taikaisku että ulkoistetaan alihankkijalle.

        Totta. Totta kuitenkin myös se, että hissiyhtiö on ostellut miljoonilla ylimääräistä lähipiiriltä, ilman lupaa. Näin raha on kanavoitu lähipiiriyrityksille, vastineeksi saatu turhaa. Myös maansiirtoyhtiö sai kilpailuttamatta miljoonan liikevaihdon.


      • Julkishallinnosta

        Hissiyhtiöhän on kunnan pääosin omistama, joten huonon johtamisen ja taloudenhoidon (tj. Palosaari) vuoksi niin kunta kuin muutkaan omistajat eivät välttämättä saa niille kuuluvia tuloja hissiyhtiöstä. Valtuuksien ylittäminen ja kilpailuttamattomuus (esim. maansiirto) koituvat omistajien vahingoksi, mutta taasen lähipiirin hyödyksi. Palosaaressa on teillä aikamoinen pukki kaalimaan vartijana.


      • Että...silleen

        Pitäähän se koulukaveria avittaa, tuumii Jouni


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe