Ihan vain yleis-sivistävää tietoa fitneksestä.

Jokunettiinkirjoittelija

"Ajattelin muuttaa rasvan lihakseksi" " Mä kasvatan lihasta ja poltan rasvaa" "Lihas kasvaa ja rasva palaa!" Kuulen ihmisiltä tätä jatkuvasti. Yksinkertaistettuna siis, rasva ei pala samaan aikaan kun lihas kasvaa (Poislukien aloittelijat joilla tätä SAATTAA EHKÄ tapahtua hetken ajan, myös steroidit voivat mahdollistaa lihasten kasvun ja rasvan polton saman-aikaisesti.) Mutta tavallinen pulliainen ei tähän pysty. Lihas kasvaa plus-kaloreilla jolloin syödään yli oman kulutuksen JOKA PÄIVÄ. Tätä kutsutaan Bulkiksi silloin painon pitää NOUSTA ylöspäin. Samalla kun lihasta kasvatetaan, vartaloon kertyy rasvaa, läskiä, fläsää joka laihdutetaan bulkin jälkeen pois. Kun halutaan polttaa rasvaa ja laihtua, mennään miinuskaloreille eli syödään JOKA PÄIVÄ alle oman kulutuksen. Tätä kutsutaan diietiksi myös cutting on mailmalla käytetty sanamuoto. Tällöin rasvat saa kyytiä ja paino LASKEE mutta myös lihas surkastuu! Lihasten surkastumista voidaan välttää voima-harjoittelulla dieetin aikana mutta vaikka kuinka voima-harjoitellaan niin lihas ei siltikään kasva kun ollaan miinuskaloreilla. Joten jos haluat laihtua niin selvitä oma päivittäinen kulutus ja alita se vaikka - 500kcal/päivä. Kun taas haluat kasvattaa massaa eli lihaksen ja rasvan yhdistelmää ylitä kulutuksesi vaikka 500kcal/päivä.

Mistä tietää kumpaa kannattaa tehdä?

Jos rasvaprosenttisi on alle MIES 12%/ NAINEN 24% kannattaa aloittaa lihasten kasvatus ylittämällä oma syöminen ja säännöllisellä voima-harjoittelulla. Jos rasvaprosentti on enemmän kuin edellä mainittu, kannattaa aloittaa dieetillä ja mennä miinuskaloreille ja polttaa rasvaa kunnes prosentti on edellä mainittu tai sen alle.

MILLOIN SIXPACK ALKAA NÄKYÄ??

Vatsalihakset on rasvaprosentti kysymys. Miehillä vartalosta riippuen vatsalihakset alkaa näkyä alle 12%rasvaprosentilla, joillain vasta alle 10%. Naisilla vastaavasti 24/20%. Eli jos haluaa sixpäkin nii kannattaa keskittyä enemmän rasvan polttamiseen kuin tähän legendaariseen makuulta istuma-asentoon nousemiseen. Kaikilta löytyy vatsalihakset! Ne näkyy vain silloin kuin rasvaprosentti on tarpeeksi alhainen.

Pahoittelen hirveästi jos pilasin unelmasi siitä kuinka muutat rasvan lihakseksi mutta on vaan aika kohdata karu fakta! Rasva ei muutu lihakseksi. Ainut mitä keho voi rasvalla tehdä on se että sitä käytetään polttoaineena kun ollaan dieetillä.

Ei mua kiinnosta ketä luulette olevanne mut edelle mainittu on ihmiskehon fysiikkaa eikä siitä luista kukaan. Netistä voitte hakea lisää tietoa aiheeseen liittyen.

1

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe