Paljonko lumitöillä ja muilla pikku töillä tienaa

Voitkoneuvoa

Tietäisikö joku paljonko lumitöillä, puutöillä ja muilla pikkutöillä teinaisi rahaa jos

16

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tt8

      Käsilumitöihin ei kannata koskaan mennä. Yhtenä talvena olin ja ei enää ikinä...ei ei ei.

      • Voitkoneuvoa

        Riippu palkasta paljonko suunnilleen tunnilta saisi lumitöistä lapiolla


    • Murjaanimabanaani

      Hellettä pukkaa, lumityöt ei kiinnosta.
      Kokoomuslandiassaa lumityöt ei ole pop

    • urakkahomma

      Se on aina diili tekijän ja teettäjän välillä. Liukkaalla katolla kun keikut niin putoamisvaara voisi olla jopa tosiasia. Vaan tosi mies ei investoi turvavaljaisiin ja köysiin eikä vakkuutuksiin. Hiestyneet vaatteet joka päivä pyykkiin. Ja verot hommasta toki maksetaan. Onhan kyse bisneksestä. On eri asia lapioida lunta jos sitä on 1 cm tai 30 cm paksu patja. Jos on se 1cm lunta niin vähän kun lapionkärkeä näytät se on siinä. Jos on 30 cm märkää suojalunta, tuulee ja myrskyää, niin olet lapiomiehenä mahdottoman diilin edessä. Harva on niin rautainen sisupussi että siihen pystyy. Asiakas vaan marisee sinun saamattomuuttasi. Ei tommoseen voi tuntihintaa laittaa. Se on aina urakkahomma ja keikka. Aattelepa sitä. Tilasitko koskaan ketään lapioimaan nuoskalunta tuntitaksalla. Minä en.

    • Kikikikiki

      Vai että lumityöt ja puutyöt on sun mielestä pikkuhommia...eipä ole ihmekään, että täällä tuollaisia kyselet. Olet nimittäin täysin pihalla todellisuudesta.

    • Tietomiehiä

      Nyt on lumityöt kohtuukepeitä.

    • Silti_maristaan

      Sepäse.
      Oikeista töistä ei makseta.

    • työtönmies--

      Tienaan 400-1000 euroa lumitöillä jos tulee paljon lunta kerralla niin silloin saa pari vuorokautta aurata putkeen ja siitä suurimmat rahat tulee, auraan mökkiteitä ja pihoja. Teen myös klapi bisnestä. Tienaan noin 700 euroa kuussa pimeesti.

      • köyhälapiomies

        onks sulla oma aura? Hintava. Klapibisnes edellyttää kalustoa ja varastotilaa. Auramieshomma on varmaan keykäsempää kon lumilapion heiluttelu. Vähemmän hikkeä. Toki täytyy olla vehkeet. Köyhällä varaa lumiilapioon.


      • työtönmies-
        köyhälapiomies kirjoitti:

        onks sulla oma aura? Hintava. Klapibisnes edellyttää kalustoa ja varastotilaa. Auramieshomma on varmaan keykäsempää kon lumilapion heiluttelu. Vähemmän hikkeä. Toki täytyy olla vehkeet. Köyhällä varaa lumiilapioon.

        Mulla on traktori jolla auraan, aina ei tarvii lapioida kun auraan lähinnä vaan pikkuteitä ja pihoilta suuremmat lumet kasaan kun vanhat ihmiset ei jaksa kolata. Mulla on klapikone jolla puut halkee nätisti. On siinä hommaakin kun pitää pinota ne puut siististi ja ei mulla ole kun 20 neliön varasto ja sitten pihalle olen rakentanut katoksen seinillä ja pressulla ettei puut kastu. Klapeja on jotain 60 kuutioo tällä hetkellä valmiina.


    • Voitkoneuvoa

      Tarkoitin että tekisi vanhuksille ja muille jotka eivät pysty itse tekemään. lapiolla tekisin ja ihan hyvin on kotipihastakin jaksanut vaikka lunta onkin ollut paljon/se on ollut märkää

    • Mies--43

      Minulla on pieni traktori jolla teen lumihommia, Toivotaan että llunta tulee runsaasti ja pyydän 30 euroa tunti, tunnissa auraa pihan helposti ja sitten yritykset ovat pyytäneet parkkipaikkojen aurausta ja mulla on neljä vakio asiakasta jotka soittelee kun lunta alkaa tulla ja yrityksiltä pyydä 40 euroa tunti, parkkipailla voi mennä kolmekin tuntia jos on paljon lunta. Isommat firmat ottaa jopa 70 euroa tunti

    • T80

      Kohtuu hidas oot. Mutta ymmärrän kun tuntipalkka.

    • Hankkija

      Jos rahaa ei ole on hyvä sitä hankkia.

    • JeesusOnHerrani

      Mustikan poimintaa 2 ämpärillistä päivässä 35e/ämpäri 4h/työtä/pv. Nouki 3kk ja 26/pv kk. 1820e netto/kk -autokulut. Harjoittelen kuvataiteilijaksi myös, piirrän ihmisten kasvoja kadulla joskus, ehkä ulkomailla ja myyn netissä myös. Tämmönen haave mulla. Hyvin pärjää vaikka asumistuella pelkästään ja siihen nuo tulot päälle on vain säästöä lisää. 3-4 kertaa vuodessa lennän aasiaan noilla rahoilla myös muijaa moikkaamaan. En mene euron hommiin en.

    • sivustaseuraaja

      Lumitöistä ei tarvii maksaa palkkaa.
      TE-toimisto lähettää joka talvi selkävikaisia raskaisiin lumitöihin karenssin uhalla, niitä saa ruoskia oikein kunnolla että lumi liikkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe