Hävitetäänkö pyöriä vakuutusrahojen toivossa?

234jk5v34h

Jotenkin tuntuu aika hassulta että kunnossa olevia laatupyöriä löytyy pusikoista ja ojista. Usein ilman lukkoja. En vaan jotenkin jaksa uskoa että kukaan rosvo ensin avaisi pyörästä lukkoa ja sen jälkeen ajaisi sitä vähän aikaa vaan heittääkseen sen pois. Kyllä nämä yleensä haluavat myydä ne rahasta. Mutta olenkin tullut siihen ajatukseen, että osa hävittää itse oman pyöränsä, ilmoittaa sen sitten varastetuksi ja hankkii näin vakuutuksesta korvauksen petoksella. Mitä mieltä muut?

6

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfsdfsd

      Vakuutuksen arvonalenema-laskelma pudottaa pyörän arvoa niin paljon ettei vakuutuksesta saa läheskään niin paljon kuin pyörää myydessä. Päälle vielä omavastuu joten vaikea uskoa että tällainen petos kannattaa. Ellei kyseessä sitten tosi vaikeasti myytävä pyörä.

      Minulla keväällä ostettu 700e pyörä, jos varastettaisiin, olisin positiivisesti yllättynyt jos saisi edes 400e korvausta omavastuu vähennettynä. Vaikka pyörä lähes uusi 700e pyörä.

      • hannu_ankka

        Se on vaan siinä että nettikirppareillakin on pyöriä myynnissä niin paljon ettei niistä mene kaupaksi kuin ihan murto-osa. Itse yritin myydä omaa vuoden käytössä ollutta pyörääni noin 80% alkuperäisestä hinnasta, mutta kukaan ei ottanut yhteyttä. Lopulta pyörä meni vuoden odottelun ja hinnan laskun jälkeen kaupaksi hinnalla joka oli noin 45% alkuperäisestä.


      • arvoa.vain.kaupassa

        Mä ostin lokakuussa 2016 1700 euron pyörän. Nyt se on varmaan vakuutusyhtiön silmissä huokeampi kuin kirpparilla myytävä 1950-luvun mummis, josta pyydetään toista sataa. Se 1950-luvun mummishan ei maksanut edes uutena sitä nykyrahassa toista sataa euroa. On tässä jotain hassua.


    • mitälie

      Harva, joka hyvän pyörän ostaa, ei osta siihen lukkoa. Ellei sitten säilytä sitä sisällä kotona ja ajelee sillä pelkkiä lenkkejä, eikä jätä sitä koskaan minnekään kaupungille.

    • puskapyörät

      Vaikka ne on uutena olleet kalliita ja hyviä niin yleensä ne pusikkoon heitetyt eivät ole mitenkään hyvässä kunnossa, ehkä juuri ja juuri ajettavassa, mutta joskus jopa vaarallisia eri tavoin eli jarrut ei toimi, runko jostain kohdin murtunut, jouset paskana tai muuta vastaavaa. Useamman tuollaisen olen poliisilaitokselle vienyt enkä yhtäkään uskaltanut ajaa vaan piti taluttaa.

      • halpapaskalaatu

        Jos ne on niitä bilteeman pyöriä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe