Savusuolaa ja Savuaromia - MISTÄ?

savuasilmään

Mihin on kadonneet kapoista savusuolat ja nestesavut. Spice Islands Rauchsalz Old Hickory lasipurkin sain jokunen vuosi sitten vielä stokkalta mutta nyt kun purkit on loppuun käytetty niin tuotetta ei tunnu saavan koko suomesta. Älkää tarjotelko suomalaisia savusuoloja tilalle - en edes aista niiden savu-aromia. Jotain poppamiehen mietoja ja pirun kalliiksi tulevia litkuja löytyy nesteteiden puolelta. Mistä olette hankkineet. Muussa tapauksessa pitää varmaankin tilata saksan amatsoonista - tuota suolaa

3

1474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneajamesnetystä

      Pirkan savusuola on aivan kamalaa jos jossain vielä satut näkemään. Esim Quai Sudin savusuola on kohtuulinen, mutta niin turkasen kallis.

      Olen tilannut joskus Saksasta mausteita, esim Nomun mausteista sai ja saa edelleen hyvinkin rajoitetusti Suomesta. Hinnat ja valikoimat ovat aika kohtuuttoman hyvät. Ongelmana on lähinnä se, että pitää päättää mitä ei halua tilata.

    • tein.itse.säästin

      Eikös savusuolaa voi tehdä savustamalla suolaa vaikkapa savustuspussissa?

    • Maustekauppias

      Kiristyneet PAH vaatimukset veivät aidot savustetut suolat myynnistä.
      Ainoa "laillinen" keino on sekoittaa savuaromia suolaan.
      Lopputulos ei lähelläkään savustettua suolaa.

      = Jos haluat hyvää Tee Se Itse :)
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      PAH-yhdisteiden syntyä vähentävät menetelmät
      Elintarvikealan toimija vastaa siitä, että markkinoille saatettavat tuotteet ovat määräysten mukaisia. PAH-yhdisteiden muodostumisen ehkäisy tulisi olla osa toimijan HACCP-perusteista omavalvontaa ja prosessien olosuhteet tulisi olla optimoitu niin, että yhdisteiden muodostuminen olisi mahdollisimman vähäistä.

      Elintarviketeollisuusliitto on julkaissut Elintarviketeollisuuden HACCP-pohjaiset omavalvontaohjeet liha ja ruokavalmisteteollisuudelle sekä kalateollisuudelle, jossa annetaan ohjeita myös PAH-yhdisteiden vähentämiseksi.

      Kansainvälinen Codex Alimentarius Commission on julkaissut ohjeet PAH-yhdisteiden vähentämiskeinoista: “ Code of practice for the reduction of contamination of food with polycyclic aromatic hydrocarbons (PAH) from smoking and direct drying processes” (CAC/RCP 68/2009).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe