Miksi postinkulku ei pelitä Kemissä?

lopetankaikkitilaukset

Esim. paperilaskuista tulee nykyään vain maksumuistutus 5 € lisämaksu. Kun sitten soitat lähettäjälle niin kuuntelet kalliilla hinnalla Beethovenin sinffonian ennenkuin pääset esittämään asiasi. Ja karhukirjeetkin jaetaan yön hiljaisina tunteina ettei kukaan näe.Jos maksan paperilaskusta erillisen hinnan niin käsittääkseni minun kuuluu saada lasku hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Olenkohan oikeassa?

31

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä_sekaannus

      Oliskohan että posti hinnoitteli ahneudessaan itsensä ulos. Postin lähettäjien oli etsittävä halvempia jakelijoita.

    • lopetankaikkitilaukset

      Käsittääkseni näiden halvempienkin jakelijoiden on toimitettava posti perille. Mielestäni se on perustuslaillinen oikeus pienellekkin ihmispoloiselle.

    • Postinen

      Otappa tänne yhteyttä, niin alkaa pelittään jakelut http://www.jakeluyhtio.fi/postinsaajille/
      Numerokin löytyy 0207 199 722
      Olivat erittäin pahoillaan etten ollut saanu kirjeitä ja laskujani ajoissa (48kpl).
      Nyt toimii ihan ajallaan kaikki.

      • tamppi

        Turha mainostaa kun nämä sivut ei toimi että voisi valituksen tehdä. Kemin keskustan postin paketti-ilmoitukset ei tule puhelimeen vaikka toisin väitetään. On jo kaksi kertaa ja paketti palautettu . Kaikki tiedot olivat oikeita.


    • Paperimies

      Höpö höpö ja vieläkin höpö!!!!! Siirryn sähköiseen laskutukseen vaikka olenkin paperimies. Pitäköön tunkkinsa!!!!!!!

      • Elä ainakaan mulle lähetä niitä laskuja jos laskutat.


      • Postinen

        Ne jakelee muitakin kirjeitä kuin laskuja. Esim, terveyskeskus, sairaala, hammalääkäri ja optikon näöntarkastusajat jäi tulematta.
        Pahin oli, Kun sairaalan tieto polven leikkausajasta jäi saamatta. Meni ohi, mutta karhukirje peruuttamattomasta leikkausajasta saavutti kylläkin jonka jälkeen asia vietiin oikeusasiamiehelle joka selvitti saapumattomien kirjelähetysten kohtalon.
        Kaikkiaan 48 erinnäistä postilähetystä oli jäänyt saamatta ja jäikin, koska kukaan ei tienny minne kyseiset postit on viety?


    • Paperimies

      Jos Kusti ei pole niin posti ei kule.

    • expostinkantaja

      Täältä naapurikunnasta: minun laatikkooni on tullut useita kertoja läheisen kadun postia. En ole viitsinyt niitä kiikuttaa takaisin postiin, vaan olen vienyt ne oikeisiin osoitteisiin. Luulen, että tätä tapahtuu, että jaetaan vääriin laatikkoon ja sitten ei palauteta postiin/viedä oikeaan osoitteeseen.

    • Osoiteoikein

      Ei posti ole ainoa postia jakava yritys. Aamulehtienkin mukana jaetaan kirjeitä jonkin jakeluyhtiön toimesta. Jakajina voi olla milloin kukakin. Onko kaikkien jakajien suomenkielen tasokaan sellainen että nimet ja osoitteet tulevat ymmärretyksi?
      Se on sitten väärään osoitteeseen menneen lähetyksen saaneen ihmisen rehellisyydestä kiinni mitä tekee laatikkoonsa tulleen toisen ihmisen kirjeellä.Avaako lähetyksen jolloin syyllistyy rikokseen?
      Että ei syytetä heti postia jos lähetykset myöhästelevät tai menevät kenelle sattuu.

      • Postinen

        Useimmat jakelijat näyttäs olevan ulkomaalaistaustaisia, joten ei ihme jos sekaannuksia tulee?
        Ihmetyttää vaan, että minne laittavat ne jakamattomat kirjeet ja laskut?


      • peruskemiläinen

        Eikö se pitäisi olla perusvaatimus jotta postinkantaja osaa lukea.........uskoisin????????


      • Postinen
        peruskemiläinen kirjoitti:

        Eikö se pitäisi olla perusvaatimus jotta postinkantaja osaa lukea.........uskoisin????????

        Mutta eiväthän he ole virallisesti postinkantajia, vaan aamu,-ja ilmaisjekelulehden jakelijoita. Seassa olevat kirjeet kaiketi laittavat numeron mukaan jonnekin?


    • peruskemiläinen

      Miksi Posti sitten menetti jakelutoiminnot??? Hinnoitteli herrojen bonushimoissaan itsensä ulos jakelusta.Nyt osa kirjeistä tulee kai roskaauton mukana samalla kun käy tyhjäämässä roskalaatikot?

      • itse.palvelua

        Kirjeitä näkyy ulkona avoimissa laukuissa ja jakajaa ei näy missään.
        Ehkä tarkoitettu että itse käyt selaamassa ja ottamassa? Kannattaa katsoa onko tarjolla hyviä sairaalan yms. aikoja ja ottaa ne?


      • Anttelainen
        itse.palvelua kirjoitti:

        Kirjeitä näkyy ulkona avoimissa laukuissa ja jakajaa ei näy missään.
        Ehkä tarkoitettu että itse käyt selaamassa ja ottamassa? Kannattaa katsoa onko tarjolla hyviä sairaalan yms. aikoja ja ottaa ne?

        Mitänä siellä sairaalassa teet? Ihanko vappaaehtosesti meet jos löyät hyvän ajan?


      • monessajonossa
        Anttelainen kirjoitti:

        Mitänä siellä sairaalassa teet? Ihanko vappaaehtosesti meet jos löyät hyvän ajan?

        Saisi koko kropan kuntoon jonottamatta. Ja laskut muille.


      • Anttelinen
        monessajonossa kirjoitti:

        Saisi koko kropan kuntoon jonottamatta. Ja laskut muille.

        Eikö ne postinjakajat hierokkaan kun tuovat postia? Nurmikkoa vissiin leikkaavat vaan.


    • peruskemiläinen

      Toisivat etes postin!!!!!!!!

      • Anttelainen

        Tuo ne kuhan jaksat oottaa.


    • Kemiläinen86

      Bernerin pitäisi toi postilaki laittaa uusiksi. Kilpailua lisäisi. Tulisi kaikenlaisia yrityksiä. Onhan postikin kuljetusyritys. Huomaa kirjoitus kuljetusyritys.. Huonosti on yrittäneet.

    • EPPÄILIJÄ

      Kaiken huippu oli se, kun olin maksanut kotiinjakelusta postille pienestä tilauksestani. Jouduin kuitenkin hakemaan pakettini postista. Postissakin on imetty rutosti uusliberalismin viruksia, eikä mikään toimi.

    • peruskemiläinen

      Paljonkohan Postille pitäa maksaa jos hakis kirjeet ja muut itse lähettäjältä. Joku kuukausimaksu. Samoin kuin teemme pankkitoimihenkilöiden työt kotona ja maksamme siitä korvauksen pankille jotta saamme tehdä sen?

      • posti.saa.hävittää

        Kun ihminen saa väärään osoitteeseen tuodun kirjeen, hän on tottunut (huom. Tottunut) viemään sen postin laatikkoon merkinnällä jaettu väärin. Ennen posti ehkä jakoi uudestaan oikein. Nyt heittää osan roskiin toteamalla, ei ole meidän jakama.
        Näin niitä kirjeitä häviää kokonaan. Outoa jos tällainen postin tekemä roskiin heittäminen on laillista, koska ihminen joka saa väärän henkilön kirjeen, ei saa heittää sitä roskiin.


    • peruskemiläinen

      Taidampa alakaa jakeluyrittäjäksi. Laitan kaikki kirjeet ensimmäiseen postilaatikkoon ja postilaatikon haltija on lain mukaan velvollinen huolehtimaan kirjeet oikeaan osoitteeseen. Tämä on ihanaaaaaaa!!!!!

      • Ihahhaaaihahhaaihanaa!


      • pikku.apulain

        Sain kerran nipun jossa oli yli 20 kirjettä, eri ihmisille samasta firmasta lähetetty. Koska kaikki oli lähialueelle ja koska kiinnosti ketkä kaikki (muut kuin minä) sai postia siitä firmasta, jaoin kirjeet oikeisiin osoitteisiin.
        Mutta tämä tapahtui vanhaan hyvään aikaan, nyt ei onnistu kun on lukitut ulko-ovet ja ovikoodit sun muut.


    • peruskemiläinen

      Paljonkohan jakeluyrittäjä saa starttirahaa nykyään?

    • peruskemiläinen

      Onhan se toki ymmärtettävää että kirjeet viivästyy kun meidänkin alueen jakaja kulukee töissään Afrikasta asti.

    • roskiin

      no miten posti voi tulla oikeaan osoitteeseen,kun jakaja ei puhu suomea, eikä osaa lukea

    • peruskemiläinen

      Jaaha! Tässä pittää taas alakaa miettiin mistä firmasta alakas soittamalla kyselemmään laskun perrään onko kenties lähetetty?Tässähän se nuoruus hupenee ja eläkeikä lähestyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe