Ei mitään asiaa

helmiä_sioille

Se vaan kävi mielessä, että eilen, kun Aretha kuoli, jäin miettimään yhtä juttua...

Siis sitä kun Aretha totesi yhdessä biisissä, et joku mies oli saanut hänet tuntemaan itsensä naiseksi...

Sitä lähinnä mietin, että onko yksikään mies saanut palstan naisen tuntemaan itsensä naiseksi?

Ja toki on käynyt mielessä toinenkin kysymys palstan naisille. Se, että oletko koskaan mokannut täydellistä suhdetta? Tai onko mokaaja ollut aina mies? :)

32

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööö

      Onko jollakulla josks ollut "täydellinen suhde"?

    • Sitä lähinnä mietin, että onko yksikään mies saanut palstan naisen tuntemaan itsensä naiseksi?


      - On, vaikka naiseus ei mulle olekaan olotila jonka tuntisi, kuten surun tms. Se on osa minua ihan anatomisista syistä. Enkä juuri mieti ja ajattele naiseuttani, ihmisyyttäni pikemminkin.

      Mutta kyllä niitäkin hetkiä on, kun olen tuntenut olevani nainen. Tai se on jotenkin korostunut, että olen nainen...äitiys ja äidiksi tuleminen jotenkin korosti naiseutta. Tajusin äkkiä miehen ja naisen aseman isänä ja äitinä.

      Ja kyllä mä tunnen naiseuteni niinä hetkinä, kun käperryn mieheeni kiinni tai uppoudun syliin. Se sähkö meidän välillä...miehen iho ja keho..se tarve käpertyä miehen syliin piiloon ja suojaan on varmaan alkukantainen tunne naiseudesta? Että täällä kainalossa ja sylissä mä olen ikään kuin turvassa ja suojassa. Tiedostan myös miehen fyysisen voimakkuuden versus minä.

      Muutenkin miehillä on monesti sellaista tietoa ja älykkyyttä mitä mulla ei ole, en kuitenkaan ole ajatellut sen johtuvan naiseudesta vaan yksilöiden välisistä älyllisistä eroista.

      Viimeisin ero ja miten se meni oli minusta enemmän mun syy. Mä luovutin...

      • Sitä lähinnä mietin, että onko yksikään mies saanut palstan naisen tuntemaan itsensä naiseksi?

        - On, vaikka naiseus ei mulle olekaan olotila jonka tuntisi, kuten surun tms. Se on osa minua ihan anatomisista syistä. Enkä juuri mieti ja ajattele naiseuttani, ihmisyyttäni pikemminkin.

        Mutta onko joku ikään kuin korostanut sitä?

        Mutta kyllä niitäkin hetkiä on, kun olen tuntenut olevani nainen. Tai se on jotenkin korostunut, että olen nainen...äitiys ja äidiksi tuleminen jotenkin korosti naiseutta. Tajusin äkkiä miehen ja naisen aseman isänä ja äitinä.

        Ja kyllä mä tunnen naiseuteni niinä hetkinä, kun käperryn mieheeni kiinni tai uppoudun syliin. Se sähkö meidän välillä...miehen iho ja keho..se tarve käpertyä miehen syliin piiloon ja suojaan on varmaan alkukantainen tunne naiseudesta? Että täällä kainalossa ja sylissä mä olen ikään kuin turvassa ja suojassa. Tiedostan myös miehen fyysisen voimakkuuden versus minä.

        Aika jännä, eli se vastakohtaisuus saa itsensä tuntumaan enemmän siltä itseltään.

        Muutenkin miehillä on monesti sellaista tietoa ja älykkyyttä mitä mulla ei ole, en kuitenkaan ole ajatellut sen johtuvan naiseudesta vaan yksilöiden välisistä älyllisistä eroista.

        Viimeisin ero ja miten se meni oli minusta enemmän mun syy. Mä luovutin...

        Älä koskaan luovuta!


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Sitä lähinnä mietin, että onko yksikään mies saanut palstan naisen tuntemaan itsensä naiseksi?

        - On, vaikka naiseus ei mulle olekaan olotila jonka tuntisi, kuten surun tms. Se on osa minua ihan anatomisista syistä. Enkä juuri mieti ja ajattele naiseuttani, ihmisyyttäni pikemminkin.

        Mutta onko joku ikään kuin korostanut sitä?

        Mutta kyllä niitäkin hetkiä on, kun olen tuntenut olevani nainen. Tai se on jotenkin korostunut, että olen nainen...äitiys ja äidiksi tuleminen jotenkin korosti naiseutta. Tajusin äkkiä miehen ja naisen aseman isänä ja äitinä.

        Ja kyllä mä tunnen naiseuteni niinä hetkinä, kun käperryn mieheeni kiinni tai uppoudun syliin. Se sähkö meidän välillä...miehen iho ja keho..se tarve käpertyä miehen syliin piiloon ja suojaan on varmaan alkukantainen tunne naiseudesta? Että täällä kainalossa ja sylissä mä olen ikään kuin turvassa ja suojassa. Tiedostan myös miehen fyysisen voimakkuuden versus minä.

        Aika jännä, eli se vastakohtaisuus saa itsensä tuntumaan enemmän siltä itseltään.

        Muutenkin miehillä on monesti sellaista tietoa ja älykkyyttä mitä mulla ei ole, en kuitenkaan ole ajatellut sen johtuvan naiseudesta vaan yksilöiden välisistä älyllisistä eroista.

        Viimeisin ero ja miten se meni oli minusta enemmän mun syy. Mä luovutin...

        Älä koskaan luovuta!

        Onko joku korostanut mun naiseuttani vai naiseuden tunnetta?

        - Miehet nyt puhuu kaikenlaista, enkä minä aina jaksa kuunnella niitä juttuja...naiseudesta puhuttavia. Kun mulle on niin luontevaa olla vaan mä, nainen joka ei mieti naiseuttaan. Mut tokihan mä huomioin sukupuoleni mm. vaatteilla, ehostan ripsiä, kulmia ja hiuksia naisellisilla jutuilla. Ehkä mun naiseus näkyy siinä parhaiten, se osa jota tietoisesti mietin tai esiin tuon.


        Mun henkinen olemus on ihminen, ei niinkään nainen. 😲

        Siis miettiikö joku muka tyliin mä oon nainen, mä oon nainen? Tuskin.

        "Aika jännä, eli se vastakohtaisuus saa itsensä tuntumaan enemmän siltä itseltään."

        - Femiini maskuliini hommeli. Johtusko siitäkin, että sukupuolella on väliä minulle myös rakkaudessa? Voimakas vastakappaleen vetovoima ja tunne vastakappaleensa maskuliinisuudesta ehkä korostaa mun tietoista tunnetta naiseudestani? Hankala selittää...jotakin kemiaa ja fysiikkaa..aivohuuruja. ☺️

        Ei se saa tuntumaan niinkään itseltään, vaan sukupuoleltaan. Mähän olen aika neutri noin olemukseltani arkisesti. Sukupuoleni ei hallitse käytöstäni eikä mielenkiintojeni kohdetta. En haali ns. naissälää tms. naisellista.


        Kyllä mä luovutin ja hiukan harmittikin joskus, että luovutin. Kai se tulee siitä, että aina toivoin ettei mikään meitä erottais...ja mä erotin.


    • SensuelliElli

      En tarvitse ketään pönkittämään naiseuttani. Olen naisellinen ollut aina ja kartan ajatustakin että näyttäisin joltakin naturellilta poikatytöltä.

      Ei miehet aina mokaa. Naiset ihan samallalailla toimii. Se on vääriä valintoja, vääriä sanoja väärään aikaan. Toiselle oikeeseen aikaan että tietää mitä toinen ajattelee, osaa päästää huonosta suhteesta irti. Ellei halua paskalla ruoskia itseään. Kumppanin kun on tarkoitus tukea ja olla luotettava.

    • Tuota itsensä naiseksi tuntemista tapahtuu myös negatiivisessa merkityksessä..tai hyvin nuorinahan tytöt ja pojat jaetaan omiin jonoihin ja ryhmiin, että aika vaikea olla tiedostamatta olevansa jompaa kumpaa sukupuolta.. Vaan ethän sä sitä tarkoittanut.. Mutta siihen vastaus on, että kyllä kaiketi.. Tarkoittaen, että heteromies ihastuu ja rakastuu minuun.. Äiti en ole.


      Täydellinen suhde...Täy-del-li-nen suh-de...? Ei vaan mene jakeluun.

      • Se varmaan tarkoittanee meidän palstakamuttelusuhdetta. Sehän hipoo täydellisyyden sfäärejä!

        Heh


      • Dissident kirjoitti:

        Se varmaan tarkoittanee meidän palstakamuttelusuhdetta. Sehän hipoo täydellisyyden sfäärejä!

        Heh

        Pyrrrsrsseikä..hipomista ei lasketa. 😊


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Pyrrrsrsseikä..hipomista ei lasketa. 😊

        Näin on! Aamen!


      • Ananias.Palstamäki

        "Tuota itsensä naiseksi tuntemista tapahtuu myös negatiivisessa merkityksessä..tai hyvin nuorinahan tytöt ja pojat jaetaan omiin jonoihin ja ryhmiin, että aika vaikea olla tiedostamatta olevansa jompaa kumpaa sukupuolta.. Vaan ethän sä sitä tarkoittanut.. Mutta siihen vastaus on, että kyllä kaiketi.. Tarkoittaen, että heteromies ihastuu ja rakastuu minuun.. Äiti en ole."

        Sanoisin että jos keskustelijoilla on vaikeuksia ymmärtää aloituksen pointin, niin se osoittaa että koko keskustelu ylipäänsä tällä palstalla on kadottanut kosketuksen todellisuuteen.

        Aloitus on yksi parhaista tällä palstalla näkemistäni, mutta keskustelijat eivät pysty edes sivuamaan aihetta.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        "Tuota itsensä naiseksi tuntemista tapahtuu myös negatiivisessa merkityksessä..tai hyvin nuorinahan tytöt ja pojat jaetaan omiin jonoihin ja ryhmiin, että aika vaikea olla tiedostamatta olevansa jompaa kumpaa sukupuolta.. Vaan ethän sä sitä tarkoittanut.. Mutta siihen vastaus on, että kyllä kaiketi.. Tarkoittaen, että heteromies ihastuu ja rakastuu minuun.. Äiti en ole."

        Sanoisin että jos keskustelijoilla on vaikeuksia ymmärtää aloituksen pointin, niin se osoittaa että koko keskustelu ylipäänsä tällä palstalla on kadottanut kosketuksen todellisuuteen.

        Aloitus on yksi parhaista tällä palstalla näkemistäni, mutta keskustelijat eivät pysty edes sivuamaan aihetta.

        "Aloitus on yksi parhaista tällä palstalla näkemistäni, "

        Voithan sä vastata siihen miesnäkökulmasta.

        Mä olen aina tuntenut olevani nainen ja ajatus miehenä olemisesta tuntuis tod. epämiellyttävältä ja tylsältä. Kai mä tarkoitan rooleja..


      • Ananias.Palstamäki
        Wwuwuw kirjoitti:

        "Aloitus on yksi parhaista tällä palstalla näkemistäni, "

        Voithan sä vastata siihen miesnäkökulmasta.

        Mä olen aina tuntenut olevani nainen ja ajatus miehenä olemisesta tuntuis tod. epämiellyttävältä ja tylsältä. Kai mä tarkoitan rooleja..

        Sinä tarkoitat rooleja, siitähän ei ollut kyse.

        Tulkitsen vastauksestasi että yksikään mies ei ole saanut sinut tuntemaan olevasi erityinen nainen.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Sinä tarkoitat rooleja, siitähän ei ollut kyse.

        Tulkitsen vastauksestasi että yksikään mies ei ole saanut sinut tuntemaan olevasi erityinen nainen.

        Jaa.. eipä kai ole. Juu, en ole ikinä ajatellut erityinen olevani..Paitsi tietysti niin että se yksi mies on juuri minuun ihastunut ja rakastunut..

        Jos jotain muuta tarkoitetaan, niin olen pihalla.


      • Ananias.Palstamäki
        Wwuwuw kirjoitti:

        Jaa.. eipä kai ole. Juu, en ole ikinä ajatellut erityinen olevani..Paitsi tietysti niin että se yksi mies on juuri minuun ihastunut ja rakastunut..

        Jos jotain muuta tarkoitetaan, niin olen pihalla.

        Taiteessa ja tunteita käsittelevässä viihteessä on ehkä taipumusta hivenen ylikorostaa tunneperäisiä kokemuksia, että sikäli jalat maassa asteleva ihminen ei ehkä samaistu tunnekokemusten osalta työkseen tunteita tulkitsevien ihmisten kanssa.

        Tässä kohtaa on oikeastaan mahdollista että tuo "naiseuden kokemus" tarkoittaa joko seksuaalista tyydytystä tai sitä että mies on saanut naisen tuntemaan olevansa erityinen ja ehkä kohottanut naisen naisellista iitsetuntoa.


      • flowersreally
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Taiteessa ja tunteita käsittelevässä viihteessä on ehkä taipumusta hivenen ylikorostaa tunneperäisiä kokemuksia, että sikäli jalat maassa asteleva ihminen ei ehkä samaistu tunnekokemusten osalta työkseen tunteita tulkitsevien ihmisten kanssa.

        Tässä kohtaa on oikeastaan mahdollista että tuo "naiseuden kokemus" tarkoittaa joko seksuaalista tyydytystä tai sitä että mies on saanut naisen tuntemaan olevansa erityinen ja ehkä kohottanut naisen naisellista iitsetuntoa.

        Jännä miten eri tavalla laulun sanoja voi tulkita.


      • Ananias.Palstamäki
        flowersreally kirjoitti:

        Jännä miten eri tavalla laulun sanoja voi tulkita.

        En tunne laulua, keskustelen vain siitä mitä palstalle on kommentoitu.


      • flowersreally
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        En tunne laulua, keskustelen vain siitä mitä palstalle on kommentoitu.

        No se laulu oli kuitenkin aloituksen (ja siksi ainakin mun vastauksen) taustalla. Siinä puhutaan mm sielusta. (awink)


      • Ananias.Palstamäki
        flowersreally kirjoitti:

        No se laulu oli kuitenkin aloituksen (ja siksi ainakin mun vastauksen) taustalla. Siinä puhutaan mm sielusta. (awink)

        Ihan kylmiltään veikkasin ettei kyse ollut kuitenkaan perinteisiä sukupuolirooleja kyseenalaistavasta laulusta.


      • flowersreally
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Ihan kylmiltään veikkasin ettei kyse ollut kuitenkaan perinteisiä sukupuolirooleja kyseenalaistavasta laulusta.

        Mitäs ne roolit nyt tähän liittyi?


    • flowersreally

      Niin ne miehet monesti aloittavat. ”Ei mulla ollut mitään erityistä.”

      Seuraavassa sitten täräyttävät jotain, joka voisi olla kaikki tai ehkei sittenkään yhtään mitään.

      Mutta vastaukset kysymyksiisi ovat kyllä, kyllä ja kyllä.

      • Onko palstamies, ensimmäisessä kyllä vastauksessasi?


      • flowersreally
        pujotteIija kirjoitti:

        Onko palstamies, ensimmäisessä kyllä vastauksessasi?

        Oletko sä sokerihumalassa jo heti aamusta?


      • flowersreally kirjoitti:

        Oletko sä sokerihumalassa jo heti aamusta?

        Ilmeisesti olin, mutta enää en ole, tulin juuri sokerinkulutus lenkiltä


      • flowersreally
        pujotteIija kirjoitti:

        Ilmeisesti olin, mutta enää en ole, tulin juuri sokerinkulutus lenkiltä

        Teillä ei sitten vissiin sada? Täällä tulee vettä Esterinä.


      • flowersreally kirjoitti:

        Teillä ei sitten vissiin sada? Täällä tulee vettä Esterinä.

        Eipä sada, lämmintä ja aurinkoista on


      • flowersreally
        pujotteIija kirjoitti:

        Eipä sada, lämmintä ja aurinkoista on

        Epistä.


      • flowersreally kirjoitti:

        Epistä.

        Sadetutkan mukaan täällä ei tänään sada


    • trollikka

      Mä olen joskus luullut tavanneeni sen täydellisen miehen... sellaista tuskin on, mutt edes lähes täydellinen menisi varmaan täydellisestä... mä en itsekään ole edes lähes täydellinen.
      Ei menneitä ja olleita suhteitani kannata muistella edes haikeudella... menneen talven lumia.
      Mutt vielä tänä päivänä haen monogaamista suhdetta, jos toinen ei siihen pysty... sillehän mä en voi mitään, mutt se suhde kyllä päättyy ehdottomasti siihen petokseen.

      "Panohan on hetken hupia, eikä siitä tarvitse kiinni jäädä... vain tyhmä tunnustaa." :sinua lainaten.
      Eihän toisen luottamusta voi pahemmin rikkoa kuin petoksella... ja petoshan se on; jos parisuhteessa olevalla on sillä hetkellä seksuaalisia suhteita enemmän kuin yksi ja ainoa.
      Eikä näin yksi oikoista ajatusta muistaakseni ole kuin naisen päässä ... muistaakseni niin joskus päättelit, kun asiasta oli puhetta jossain yhteydessä. Se siitä naiseudestani... siis!

    • Mä oon kuullut kyllä tuon, että saat tuntemaan minut naiseksi, mutta itseasiassa en sitä ehkä halunnut edes kuulla, nyt kun tarkemmin ajattelee.

      Minusta se on henkilökohtainen asia, mihin muitten ei pitäisi edes vaikuttaa.

      Ja toisaalta ois aika järkkyä, jos minun miehuus mitattas sillä, että saanko naisen tuntemaan itsensä naiseksi???

      Haistan ilmassa toksista maskuliinisuutta....

      • Ananias.Palstamäki

        Olet sinä eri pelle.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Olet sinä eri pelle.

        Joo, näin saattaapi olla.


    • helmiä_sioille

      Aika täydellisiä naisia palstalla. Ilmankos viihdyttekin täällä niin hyvin... :)

      Mutta ikävä juttu, että ainoastaan kaksi tähän osallistunutta ymmärsi aloituksen pointin.

      Ihminen, joka ei mokaa eikä ole menettänyt mokaamisen seurauksena, ei ole mielestäni kelvollinen parisuhteeseen. Sellainen ihminen, sukupuolesta riippumatta, pitää toista itsestäänselvyytenä ja itseään täydellisen erehtymättömänä.

      Eli jatkakaa vaan unianne omissa illuusioissanne... :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      97
      2668
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      196
      1747
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      84
      1692
    4. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1370
    5. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      117
      1209
    6. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      36
      884
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      83
      874
    8. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      20
      843
    9. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      37
      734
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      42
      720
    Aihe