Galluppi. !! Saako uskova olla synnitön jos Jumala

Niin hänet tekee? Jeesus oli synnitön ja paasi Taivaaseen. Onko kriteeri Taivaaseen pääseminen olla synnitön? Tässä ketju saviseutulaisille jolla on jotain hammaskolossa vastaan synnitöntä ? Rakastaako hän syntinen ja syntiä sitten Koska jos ei vastakohta rakastaa niin se on sitä sitten ja meno Roseniuksen ja Lutherin kanssa jotka pysyivät sitkeästi synnissä !!

43

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L_S

      Uskon, että Jumala rakastaa ihmistä virheineenkin ja epätäydellisenä, sellainen on rakkautta, ei se, että kelvatakseen pitää ensin yrittää tehdä itsestään täydellistä, se ei olisi rakkautta.

      Rehellisesti Savis, onko sinussa mitään virhettä ja epätäydellisyyttä, itsessäsi? Teetkö koskaan asioita, joissa ymmärrät, että olet toiminut väärin?

      • Liha.vs.Henki.vs.Liha

        Meidän uskomme ei saa perustua sellaisiin uskon asioihin, joilla omien toiveidemme mukaisesti tahdomme "uskoa" Jumalasta jotakin.

        Uskomme, joka ei ole uskomuksia, tulee perustua yksin Jumalan sanaan, meillä kristityillä oppimme tulee Uudesta Testamentista. VT ainoastaan osoittaa sen mitä oli ennen, oli "sen tulevaisen varjo", mitä nyt on.

        Kol. 2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.

        Hepr. 8:5 ja jotka palvelevat siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin".

        Hepr. 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.

        Raamatun sana, joskin mainitsee kohdallamme myös virheet ja epätäydellisyydet, iskee enemmänkin suoraan itse asian ytimeen: syntiin, joka meissä asuu ja josta nuo virheet ja epätäydellisyydet mahdollistuvat. Nämä ovat syntiä, synnin hedelmiä, eikä näitä pidä vähätellä.

        Jumala ei niitä hyväksy. Siksi Hän Itse tuli lihaksi, sovittamaan syntimme. Näin rankasti Jumala meihin suhtautuu. Tuomiten ja samalla armahtaen.

        "Saako ihminen olla syntinen?" Haluaako aloittaja olla syntinen kun hän sille oikein lupaa kysyy? Vastaus: Ei "saa". Mutta ihan ilman lupaa me sitä olemme. Uskommekaan ei poissulje syntisyyttämme, tämä on olemuksemme syntymästä kuolemaamme asti. Tämän syntisyytemme Jeesus sovitti, niin, että uskon kautta meitä ei siitä tuomita.

        Jumala kuitenkin kutsuu syntisiä parannukseeen. Tämä parannus on hengen parannus: halu, toive olla puhdas. Kun Pyhä Henki tulee meihin asumaan, Hän syntisyytemme rinnalla alkaa tehdä omaa työtään meissä.

        Lihamme on syntinen, henkemme on synnitön, eli: no, ainakin kaipaa olla puhdas. On suostunut Jumalan Pyhän Hengen työn alle. Mutta lihallinen sielumme voi pistää asiassa kampoihin.

        Nämä kaksi siis ihan Raamatun mukaan aina taistelevat sisällämme: liha henkeä vastaan ja henki lihaa vastaan. Liha olemme me itse. Henkikin on me itse, mutta uudestisyntymässämme, nyt Pyhälle Hengelle sallimamme hengellisen työn maaperä.

        Liha ei koskaan pyhity ja liha kuolee, menee hautaan ja maatuu, kunnes tempauksessa (/ ylösnousemuksessa), kuten täällä manpäällä jo henkemme, myös saa kirkkauden muodon ja nousee ylös Jumalan luo, Taivaisiin.

        Kääntymättömät, jotka halusivat elää lihan mukaan, eivätkä hengenasioista piitanneet, no, heidän käy silloin huonommin.

        Tässä elämässämme ratkaistaan mikä on iankaikkinen tulevaisuutemme, silloin "kuolemassa", kun jätämme tämän maallisen ruumiimme.

        Jumala kutsuu jokaista, NYT.
        *


    • L_S

      Toisekseen, et voi verrata itseäsi Jeesukseen, sillä tavoin, että voisit tulla Hänen vertaisekseen synnittömyydessäsi ja että omalla synnittömyydelläsi sinne taivaaseen menisit. Aloituksesi antaa ymmärtää, että oman synnittömyytesi tähden olet pelastettu, vaikka sitä ei ihminen voi omin töin ansaita pelastusta, Jeesuksen työ on turha, jos sinä olet jo pelastettu synnittömyytesi tähden.

    • näköalaa.katsottavaksi

      Minkä Jumala on puhdistanut, sitä ei saa saastaiseksi sanoa.
      Eli Pyhä Henki asuu sydämessä, minkä on saanut puhdistaa.
      Ja Pyhä Henki kirkastaa Golgatan työtä, ja siinä näkökyky kertoo, mikä naulaa Jeesusta edelleen ristille. Niin pitääkö tehdä edelleen syntiä.??? Pois se, vaan Hengellä täytän Jumalantahdon.
      Siksi pelastus on Jumalantyö. Miksi kyseenalaistaa raamatun opin ja alkaa selittelemään muuta, että tavallaan antaisi lihalle hallintavallan.
      Siksi uskovalla on "Hänen ristinsä ja minun"!

      On nähtävä, että Golgatalla oli Jeesuksen molemmilla puolin risti.
      Toisella oli aivan toinen sydänasenne, kuin toinen.

      Siksi kysyn, kummalla puolen Golgatan ristin sinun ristisi on?
      Kun armossa vaelletaan, meillä on Jumalanvaltakunta jo täällä ajassa.
      Mikä on Valtakunta, se on se, jossa JumalanVallan rajat on sydämeen piirretty.
      Eli laki. Laki ei pelasta, mutta osoittaa synnin. Synti on laittomuutta ja synnin palkka on kuolema.
      Siksi Herra antaa omilleen Pyhän Hengen VOIMAKSI vaellukseen ja tuossa voimassa Hän pitää meidät tiellä ja Hänen Sanansa on Valkeus askeleille.

      Minä en kyseenalaista Jumalantahtoa, ja juuri sen Hän laittaa Uudessaliitossa sydämeen.
      Hän on lähettänyt Puolustajan Pyhän Hengen, miksi kyseenalaistaisin Hengen Voiman elämässäni.
      Miksi antaisin Perkeleelle pikkusormea, sillä kirjoituksiin on muistiinmerkitty neuvo.
      Jos silmäsi viettelee ja kätesi, repäise pois, tai katkaise se. Eli tarjoittaa sitä, että ei PIDÄ leikkiä tulella.
      Ja kaikki he, jotka raapivat tikkuja, eivätkä näe, että on Hänen ristinsä ja minun, niin he kyseenalaistavat Hengen voiman ja ottavat oman voiman mitaksi, eli MINÄ uskon.
      Eli uskovaisuus tuleekin MINÄ voittoiseksi, että kuinka MINÄ vaivainen matkamies maan, rypien siellä ja täällä lopulta saan matkani loppuun.

      Kun laittomuus - siis elämäntapa, jolla kielletään Hengen voima sydämeltä, niin lisääntyy, niin siinä kylmenee useimpien rakkaus.
      Niin, mikä rakkaus? ---- kirjoitukset sanovat, joka tänä aikana unohtuu.
      Lain päämäärä on rakkaus. Ts. se päämäärä, joka saa Hengen kautta sydämessä tilaa.
      Eli pelastus ON Jumalantyö meissä.
      Ei se, että meidän työ ja se suo. Ja suossa määrittelemme pelastusvoiman omantyön kautta ja siinä kaikenkarvaisia pelastusrenkaita käytetään apuna, voivotellen, sitä heikkoa uskoakin.

      Muistatteko opetusta, kun sanotaan, että jos on uskoa sinapinsiemen verran, voitte sanoa tuolle vuorelle heittäydy mereen??
      Ymmärrättekö opetuksen?
      Eli se syntisyytenne on se vuori, joka näyttäytyy voittamattomalle.
      Mutta, jos teillä on sinapinsiemenen verran uskoa, että Jumala voi tehdä muutoksen teissä, ja ojentaudutte sen mukaan, niin se sana teissä, eli ajatus ojentautumisesta saa sen vuoren heittäytymään sinne mereen.
      Eli se usko, mitä pyydetään ei ole suuri. Sinapinsiemenen verran ja ongelma hoituu, koska se on Jumalantyö. Te uskotte, te ojentaudutte armonistuimen edessä ja aivankuin se nainen, joka lähti kivittäjien edessä Jeesuksen luota. "Mene, mutta älä enää syntiä tee", on ohje.
      Eli ojentautudutaan siinä asiassamme siihen oikeaan tiehen, jota Jumalan tahto valaisee.
      Näin ei kylmene rakkaus, vaan se saa elää sydämessä oikealla paikalla
      Jumala on puhdistanut, sitä ei voi saastaiseksi sanoa.

      Ei eksytä, vaan pidetään Sanasta ja lupauksesta kiinni.
      Paavalikin opetti, että lihassa pitää synnistä kiinni ja on viheliäinen siinä tilanteessa.
      Mutta, kun Hengellä pitää kiinni, niin silloin täyttää Jumalan tahdon. Eikös vain!
      Se on sitä Hengen aikaansaamaa Pyhitystä, eli erotusta Jumalanalueelle elämässä.
      KM

    • Ei tietenkään uskonharhainen saa olla synnitön, ainoita täysin synnittömiä ovat uskonnottomat.

      Mielikuvitusjeesuksen mielikuvitusuhrauksen hintaa voi nostaa vain tekemällä mahdollisimman paljon syntä, muutenhan uhraus olisi merkityksetön.

      • L_S

        Ei kyse ole siitä että saisi tehdä pahoja tai ikäviä tekoja, ihmiselle on annettu omatunto, niin uskoville ja uskonnottomille. En tiedä mihin omatunto silloin katoaa, kun kuvittelee, olevansa itsessään täydellinen, eikä kykene näkemään itsessään mitään vikaa, vain täydellisyyttä ja sillä tavoin synnittömyyttä.


      • he-malle18.8.2018

        he-ma ampuu hieman harhaan ajatuksellaan.
        Hän ei nyt ole sisäistänyt käsitystä, mitä se sanan synti- määritelmä on.
        Se on väärin tekemistä, jossa ei ole rakkautta, sen suurimman mukaan.
        Eli mitä lähimmäiselle tekee väärin, niin tuo synnin määritelmän mukaan on väärin.
        Mutta, myös omantunnon mukaan on väärin tehdä lähimmäiselle väärin.
        Ei ole harhaa se, että he-man odottaa sitä kohdalleen, että hän saisi kohtelukseen oikeudenmukaisuuden, sen, mitä hän nyt tarkoitushakuisesti haluaa pilkata.

        Entä jos se pilkka sattuukin nyt omaan nilkkaan. Jos tämä maailma vaikka hajottaa hänen autonsa - jos nyt sellainen on. Tai joku pyromaani polttaa kodin.
        Kyllä he-ma silloin peräänkuuluttaa oikeuttaan omistaa sitä rakkauden koskemattomuutta niin, että pahaa ei saa tehdä.
        Vai sanotko he-man, että olkoon. Ei mielikuvituksia, ja menköön. Ostetaan uusi.

        Mieti he-ma vähän enemmän, ettei noita aivopierujasi aina tupsahtele suustasi ulos.
        SE hieman näyttää sinusta vikaisuus kuvaa, ettei kaikki muumit ole kotona.


      • he-malle18.8.2018 kirjoitti:

        he-ma ampuu hieman harhaan ajatuksellaan.
        Hän ei nyt ole sisäistänyt käsitystä, mitä se sanan synti- määritelmä on.
        Se on väärin tekemistä, jossa ei ole rakkautta, sen suurimman mukaan.
        Eli mitä lähimmäiselle tekee väärin, niin tuo synnin määritelmän mukaan on väärin.
        Mutta, myös omantunnon mukaan on väärin tehdä lähimmäiselle väärin.
        Ei ole harhaa se, että he-man odottaa sitä kohdalleen, että hän saisi kohtelukseen oikeudenmukaisuuden, sen, mitä hän nyt tarkoitushakuisesti haluaa pilkata.

        Entä jos se pilkka sattuukin nyt omaan nilkkaan. Jos tämä maailma vaikka hajottaa hänen autonsa - jos nyt sellainen on. Tai joku pyromaani polttaa kodin.
        Kyllä he-ma silloin peräänkuuluttaa oikeuttaan omistaa sitä rakkauden koskemattomuutta niin, että pahaa ei saa tehdä.
        Vai sanotko he-man, että olkoon. Ei mielikuvituksia, ja menköön. Ostetaan uusi.

        Mieti he-ma vähän enemmän, ettei noita aivopierujasi aina tupsahtele suustasi ulos.
        SE hieman näyttää sinusta vikaisuus kuvaa, ettei kaikki muumit ole kotona.

        Väärin voin toki tehdä, mutta syntiä en koskaan.

        Väärintekokaan ei ole ihan selvä asia.

        Hitlerin tai Stalinin murhaaminen - olisiko ollut väärin vai oikein?


      • L_S kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä että saisi tehdä pahoja tai ikäviä tekoja, ihmiselle on annettu omatunto, niin uskoville ja uskonnottomille. En tiedä mihin omatunto silloin katoaa, kun kuvittelee, olevansa itsessään täydellinen, eikä kykene näkemään itsessään mitään vikaa, vain täydellisyyttä ja sillä tavoin synnittömyyttä.

        Olen synnitön, vaikka minussa onkin monenlaista vikaa. Olen esimerkiksi aivan liian kiltti ja pidättelen sanomisiani kirjoittaessani uskonharhaisten epäjumaluskosta.

        Synti käsitteenä ei kosketa uskonnotonta lainkaan.


      • L_S

        Sinulla ei ole käsitettä synti, eikä siinä mitään, ethän ole uskossakaan, miksi sinulla pitäisi olla se käsitteenä.

        Miksi edes pitäisi olla ilkeä? Olen tietyllä tapaa hieman äkkipikainen kirjoittaessani ja sanon mitä ajattelen, joskus se voi olla huono ja joskus hyvä asia, tuskin se silti on synti itsessään?


      • he-malle18.8.2018
        he-ma kirjoitti:

        Väärin voin toki tehdä, mutta syntiä en koskaan.

        Väärintekokaan ei ole ihan selvä asia.

        Hitlerin tai Stalinin murhaaminen - olisiko ollut väärin vai oikein?

        Kyse ei ole sinun mitastasi, jolla ikäänkuin mittautaut oikeuttasi elämässäsi.
        Olet kuin joku Motukka- jengiläinen, joka määrittelee oman lakinsa, ja jolla hän sitten tekee tekojaan. Eli jos vitosen välistää teistä, niin sekin on liikaa. Siitähän on kyse.

        Eli kumarrat vain itseäsi, et muuta ja siksi sinussa ei ole elämää, vaan tuulenpiksemät huulet, vailla voimaa. Siitähän on kyse. Siksi se armomaailmasi on osaltaan tyhjänpäiväinen elämä ja sitähän sitten kaikki ei jaa, en minäkään.

        Olen ollut kaltaisesi, eli pesunkestävä paskahousuinen ateisti, kunnes tajusin ideaalisen lähtökohdan, jolla itse elämä punnitaan ja katsotaan. Se muutti katsantokannan.
        Sellaista voi sanoa vaikka valoksi. Katsos he-man valossa asiat näyttävät erilaiselta, kuin pimeässä ja minä elin tavallaan siinä Vapaa-ajattelijoiden tapaisessa pimeydessä, joka omahyväistä elämää pitää lamppuöljynään. Haisee ja kärysää liikaa, eikä näytä totuutta.

        Sinä saat elää elämääsi, aivan kuin haluat ja sanoa valkeuttasi, tai pimeyttäsi autuutesi lähteeksi. Mutta, luuletko sinä, että se sinun valosi olisi kaikkivoipaista?
        Ei se sitä ole, eikä kannata paljoakaan kehua, että se olisi. SE ei ole elämänarvoista.
        Ja miksi ei ole elämänarvoista.?
        Puhtaan puun hedelmistä. Eikö juuri ateistisen katsannon hedelmäpuu, olkoon se uskonnollinen tai uskomaton, hedelmä on yhtä karvas syötävä syöjälleen.
        Tosin joku voi sanoa, että se puunne antaisi ymmärrystä ja elämää, jopa silkkihansikkaat on jollain käsissä, kun sitä tarjoilee, mutta ei.
        Kun on parempaa maistanut, niin ei voi enää muutakuin sylkäistä sellaisen mädänneen hedelmän ylle, joka pahattaa tätä aikaa ja maailmaa.
        Ei sinun kannata kehua mätiä omenoitasi.


      • he-malle18.8.2018 kirjoitti:

        Kyse ei ole sinun mitastasi, jolla ikäänkuin mittautaut oikeuttasi elämässäsi.
        Olet kuin joku Motukka- jengiläinen, joka määrittelee oman lakinsa, ja jolla hän sitten tekee tekojaan. Eli jos vitosen välistää teistä, niin sekin on liikaa. Siitähän on kyse.

        Eli kumarrat vain itseäsi, et muuta ja siksi sinussa ei ole elämää, vaan tuulenpiksemät huulet, vailla voimaa. Siitähän on kyse. Siksi se armomaailmasi on osaltaan tyhjänpäiväinen elämä ja sitähän sitten kaikki ei jaa, en minäkään.

        Olen ollut kaltaisesi, eli pesunkestävä paskahousuinen ateisti, kunnes tajusin ideaalisen lähtökohdan, jolla itse elämä punnitaan ja katsotaan. Se muutti katsantokannan.
        Sellaista voi sanoa vaikka valoksi. Katsos he-man valossa asiat näyttävät erilaiselta, kuin pimeässä ja minä elin tavallaan siinä Vapaa-ajattelijoiden tapaisessa pimeydessä, joka omahyväistä elämää pitää lamppuöljynään. Haisee ja kärysää liikaa, eikä näytä totuutta.

        Sinä saat elää elämääsi, aivan kuin haluat ja sanoa valkeuttasi, tai pimeyttäsi autuutesi lähteeksi. Mutta, luuletko sinä, että se sinun valosi olisi kaikkivoipaista?
        Ei se sitä ole, eikä kannata paljoakaan kehua, että se olisi. SE ei ole elämänarvoista.
        Ja miksi ei ole elämänarvoista.?
        Puhtaan puun hedelmistä. Eikö juuri ateistisen katsannon hedelmäpuu, olkoon se uskonnollinen tai uskomaton, hedelmä on yhtä karvas syötävä syöjälleen.
        Tosin joku voi sanoa, että se puunne antaisi ymmärrystä ja elämää, jopa silkkihansikkaat on jollain käsissä, kun sitä tarjoilee, mutta ei.
        Kun on parempaa maistanut, niin ei voi enää muutakuin sylkäistä sellaisen mädänneen hedelmän ylle, joka pahattaa tätä aikaa ja maailmaa.
        Ei sinun kannata kehua mätiä omenoitasi.

        Siinähän sitä kristillistä lähimmäisenrakkautta valui oikei tuelta!

        Lisää tällaista epäjumalanpuolustuspuhetta kaivataan ehdottomasti.


      • jumala-kanssamme
        he-malle18.8.2018 kirjoitti:

        Kyse ei ole sinun mitastasi, jolla ikäänkuin mittautaut oikeuttasi elämässäsi.
        Olet kuin joku Motukka- jengiläinen, joka määrittelee oman lakinsa, ja jolla hän sitten tekee tekojaan. Eli jos vitosen välistää teistä, niin sekin on liikaa. Siitähän on kyse.

        Eli kumarrat vain itseäsi, et muuta ja siksi sinussa ei ole elämää, vaan tuulenpiksemät huulet, vailla voimaa. Siitähän on kyse. Siksi se armomaailmasi on osaltaan tyhjänpäiväinen elämä ja sitähän sitten kaikki ei jaa, en minäkään.

        Olen ollut kaltaisesi, eli pesunkestävä paskahousuinen ateisti, kunnes tajusin ideaalisen lähtökohdan, jolla itse elämä punnitaan ja katsotaan. Se muutti katsantokannan.
        Sellaista voi sanoa vaikka valoksi. Katsos he-man valossa asiat näyttävät erilaiselta, kuin pimeässä ja minä elin tavallaan siinä Vapaa-ajattelijoiden tapaisessa pimeydessä, joka omahyväistä elämää pitää lamppuöljynään. Haisee ja kärysää liikaa, eikä näytä totuutta.

        Sinä saat elää elämääsi, aivan kuin haluat ja sanoa valkeuttasi, tai pimeyttäsi autuutesi lähteeksi. Mutta, luuletko sinä, että se sinun valosi olisi kaikkivoipaista?
        Ei se sitä ole, eikä kannata paljoakaan kehua, että se olisi. SE ei ole elämänarvoista.
        Ja miksi ei ole elämänarvoista.?
        Puhtaan puun hedelmistä. Eikö juuri ateistisen katsannon hedelmäpuu, olkoon se uskonnollinen tai uskomaton, hedelmä on yhtä karvas syötävä syöjälleen.
        Tosin joku voi sanoa, että se puunne antaisi ymmärrystä ja elämää, jopa silkkihansikkaat on jollain käsissä, kun sitä tarjoilee, mutta ei.
        Kun on parempaa maistanut, niin ei voi enää muutakuin sylkäistä sellaisen mädänneen hedelmän ylle, joka pahattaa tätä aikaa ja maailmaa.
        Ei sinun kannata kehua mätiä omenoitasi.

        Isäni oli sotaveteraani. Hän sanoi, että rintamalla, siellä luotien vinkuillessa ja pommien räjähtellessä, ei ollut yhtään ateistia. Mistähän se johtui, ettei ateismi elänyt sellaisissa olosuhteissa? Miksi ihminen tosipaikan edessä huutaa avukseen Jumalaa? Uskon monen itseään ateiksi sanovan ihmisen kääntyvän Jumalan puoleen kun tulee se tosipaikka. Siksi taivaassa voi olla suuriakin yllätyksiä.


      • jumala-kanssamme
        he-ma kirjoitti:

        Olen synnitön, vaikka minussa onkin monenlaista vikaa. Olen esimerkiksi aivan liian kiltti ja pidättelen sanomisiani kirjoittaessani uskonharhaisten epäjumaluskosta.

        Synti käsitteenä ei kosketa uskonnotonta lainkaan.

        >>>Synti käsitteenä ei kosketa uskonnotonta lainkaan.<<<

        Synti on se, ettei ihminen usko Jeesukseen Kristukseen.
        Usko Jeesukseen Kristukseen on usko Jumalaan koska
        Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hän ilmoitti itsensä
        lihassa ihmisen olemuksessa.

        Siksi kukaan ei voi uskoa Elävään Jumalaan ohi Jeesuksen.
        Siksi Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan yhteyteen.
        Siksi kenelläkään, jolla ei ole Poikaa, ei ole Isää Jumalaa.
        Siksi jokaisella, jolla on Jumalan Poika, on myös Isä Jumala.


      • jumala-kanssamme kirjoitti:

        Isäni oli sotaveteraani. Hän sanoi, että rintamalla, siellä luotien vinkuillessa ja pommien räjähtellessä, ei ollut yhtään ateistia. Mistähän se johtui, ettei ateismi elänyt sellaisissa olosuhteissa? Miksi ihminen tosipaikan edessä huutaa avukseen Jumalaa? Uskon monen itseään ateiksi sanovan ihmisen kääntyvän Jumalan puoleen kun tulee se tosipaikka. Siksi taivaassa voi olla suuriakin yllätyksiä.

        Jouko.. Sun faijas oli epäuskoinen vai miksi se ei heittäytynyt niiden luotien eteen jotta olisi päässyt nopeammin Jumalan luo? Ja sitten hän oli kaikkivaltias kun tiesi jokaisen sotilaan sydämentilan...
        Oikeastihan faktat puhuu toista eli kirkossaeroamisissa oli piikki heti sodan jälkeen.


      • jumala-kanssamme kirjoitti:

        Isäni oli sotaveteraani. Hän sanoi, että rintamalla, siellä luotien vinkuillessa ja pommien räjähtellessä, ei ollut yhtään ateistia. Mistähän se johtui, ettei ateismi elänyt sellaisissa olosuhteissa? Miksi ihminen tosipaikan edessä huutaa avukseen Jumalaa? Uskon monen itseään ateiksi sanovan ihmisen kääntyvän Jumalan puoleen kun tulee se tosipaikka. Siksi taivaassa voi olla suuriakin yllätyksiä.

        Niin ajat muuttuvat eskoseni, olen itse ollut vastaavassa tilanteessa afgaanien maalla, enkä koskaa turvautunut taikauskoon.


      • jumala-kanssamme kirjoitti:

        >>>Synti käsitteenä ei kosketa uskonnotonta lainkaan.<<<

        Synti on se, ettei ihminen usko Jeesukseen Kristukseen.
        Usko Jeesukseen Kristukseen on usko Jumalaan koska
        Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hän ilmoitti itsensä
        lihassa ihmisen olemuksessa.

        Siksi kukaan ei voi uskoa Elävään Jumalaan ohi Jeesuksen.
        Siksi Jeesus Kristus on ainoa tie Jumalan yhteyteen.
        Siksi kenelläkään, jolla ei ole Poikaa, ei ole Isää Jumalaa.
        Siksi jokaisella, jolla on Jumalan Poika, on myös Isä Jumala.

        Nähdäkseni uskonharhaiset tekevät väärin epäjumalaansa esitellessään.

        Faktat jeesuksesta, raamatusta ja raamatun hahmoista osoittavat raamatun olevan ihmisen kirjoittama fiktiivinen teos, johon on kierrätetty vanhempien kulttuurien ja uskontojen tarinoita.

        Olette siis epäilemättä syntisiä epäjumalanpalvojia.


      • he-malle18.8.2018 kirjoitti:

        Kyse ei ole sinun mitastasi, jolla ikäänkuin mittautaut oikeuttasi elämässäsi.
        Olet kuin joku Motukka- jengiläinen, joka määrittelee oman lakinsa, ja jolla hän sitten tekee tekojaan. Eli jos vitosen välistää teistä, niin sekin on liikaa. Siitähän on kyse.

        Eli kumarrat vain itseäsi, et muuta ja siksi sinussa ei ole elämää, vaan tuulenpiksemät huulet, vailla voimaa. Siitähän on kyse. Siksi se armomaailmasi on osaltaan tyhjänpäiväinen elämä ja sitähän sitten kaikki ei jaa, en minäkään.

        Olen ollut kaltaisesi, eli pesunkestävä paskahousuinen ateisti, kunnes tajusin ideaalisen lähtökohdan, jolla itse elämä punnitaan ja katsotaan. Se muutti katsantokannan.
        Sellaista voi sanoa vaikka valoksi. Katsos he-man valossa asiat näyttävät erilaiselta, kuin pimeässä ja minä elin tavallaan siinä Vapaa-ajattelijoiden tapaisessa pimeydessä, joka omahyväistä elämää pitää lamppuöljynään. Haisee ja kärysää liikaa, eikä näytä totuutta.

        Sinä saat elää elämääsi, aivan kuin haluat ja sanoa valkeuttasi, tai pimeyttäsi autuutesi lähteeksi. Mutta, luuletko sinä, että se sinun valosi olisi kaikkivoipaista?
        Ei se sitä ole, eikä kannata paljoakaan kehua, että se olisi. SE ei ole elämänarvoista.
        Ja miksi ei ole elämänarvoista.?
        Puhtaan puun hedelmistä. Eikö juuri ateistisen katsannon hedelmäpuu, olkoon se uskonnollinen tai uskomaton, hedelmä on yhtä karvas syötävä syöjälleen.
        Tosin joku voi sanoa, että se puunne antaisi ymmärrystä ja elämää, jopa silkkihansikkaat on jollain käsissä, kun sitä tarjoilee, mutta ei.
        Kun on parempaa maistanut, niin ei voi enää muutakuin sylkäistä sellaisen mädänneen hedelmän ylle, joka pahattaa tätä aikaa ja maailmaa.
        Ei sinun kannata kehua mätiä omenoitasi.

        Tässä lisää kristillistä lähimmäisenrakkautta.


        https://www.liveleak.com/view?t=9lZI2_1534651111


        Uskonharhaisten kurissa pitämiseen pitäisi keskittyä kovemmalla kädellä.


    • Usko.Toivonen

      "Savikselle".

      Tuskinpa "Saviseutulaisella" on mitään synnittömyyttä vastaan.
      Kysymys näyttää olevan siitä, että mitä ansiota "Savis" korostaa, ja mitä ansiota "Saviseutulainen" korostaa.

      Herra Jeesus ei syntiä tehnyt ja näin voitti kuoleman vallan ylösnousemuksellaan.

      Kysymys kuuluukin: Onko ketään Herran Jeesuksen veroista, kuka tai ketkä pystyvät samaan? Onko ketään?

      Jeesus ansaitsi Jumalan seurakunnan itselleen omalla verellään:

      28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt. 20. )

      28 Så haven nu akt på eder själva och på hela den hjord i vilken den helige Ande har satt eder till föreståndare, till att vara herdar för Guds församling, som han har vunnit med sitt eget blod.

      Ei Paavalikaan sano misään, että hän on synnitön, ei yhtään kertaa, vaan hän sanoo:

      10. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani. ( 1. Kor. 15. )

      Joku voi kuvitella olevansa synnitön omilla ansioillaan, joku voi jopa sanoa, ettei enää ole armon alla, koska on mielestään synnitön.
      Paavali ei koskaan sanonut, ettei olisi enää armon alla, ettei enää tarvitse Jumalan armoa.

      Toinen voi siis ajatella, että Jumalan lahja pitää ansaita, toinen taas uskoo, että Jumalan lahja on kokonaan lahjaa.

      8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
      10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
      ( Ef. 2. )

      Joku voi siis kerskata itsestään, suositella itseään, mutta siitä Paavali kirjoittaa:

      17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
      18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
      ( 2. Kor. 10. )

    • ...
      Tiedä, ettei evankeliumin puhe ole leikkiä. Se ei ainoastaan ole suloinen ja miellyttävä kuunnella, vaan se vaatii kuuliaisuutta yhtä hyvin kuin lakikin, jos mieli sielun tulla pelastetuksi. ja se käskee: Taukoo työstäsi!

      Muuten tulet iankaiken onnettomaksi. Herkeä työstäsi. Ymmärrä olevasi kokonaan kadotettu syntinen, joka olet syntiverestäsi nostettava juuri sellaisena kuin olet. Kun näin tulet armosta autuaaksi ja pyhäksi, ja sydämesi on iloinen ja vapaa, silloin, vasta silloin voit odottaa voimaa ja uskon hedelmää.
      ...

      ( Rosenius )

    • L_S

      He-ma toi hyviä asioita mietittäväksi. Uskovalla on käsite synti. Uskova ajattelee, että ihmiskuntaa hallitsee synnin"laki", jonka Jeesus on voittanut ristinkuolemalla, ottamalla vastaan sovitus, on voitto synnin tuomasta kuolemasta, elämään Kristuksessa.

      Kysymys kuuluu, teemmekö vielä virheitä ihmisenä? ja mitä on synti?
      Ihmisestä ei tule konetta, jota vain ohjaa joku ulkopuolinen voima, minämme ja tahtomme, säilyy...
      ehkä elämän on tarkoitus opettaa ja ohjata? ei pakottaa ja käskeä? Huomaatteko, kaksi ohjaa sanaa ja eri vivahde :)

    • L_S

      Onko Savis isä? Jumalan sanotaan olevan enemmän armeliaisuudessaan kuin inhimillinen voisi olla....
      Jos sinun lapsesi päästää teininä kirosanan, onko hän mielestäsi ulkopuolella pelastuksen? Ajatteletko todella niin, vai onko tämä kaikki mitä kirjoitat, vain tyhjää "puhetta"?

    • jumala-kanssamme

      Ei Rosenius pysynyt synnissä. Hän oli Jeesuksessa Kristuksessa
      ja pysyi Hänessä. Niin uskon saviseutulaisenkin pysyvä
      Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Entä kuule Jouko.. Jos isäsi tiesi kaikkien muiden sotilaiden hengellisen elämän niin kuuliko jumalanne heidän rukoukset?


    • voi.savis

      Nämä ovat näitä Saviksen sekoiluja, hän ei ymmärrä Hengellisistä asioista hölkäsen pölähtävää !

      Siis Savis on näiden kaltainen taas kerran:

      Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

      Siis näillä sekoiluillaan Savis siis sulkee taivasten valtakunnan ensin itseltään, ja sitten myös yrittää sulkea sen muiltakin, lukemalla lakia muille !

      Mutta itselleen hän ei lakia lue, vaan vain armoa armon päälle ja siten hän halveksuu Jumalan pitkämielisyyttä eläen itse siis synnissä, sydämensä syvässä paatumuksessaan.

      1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
      2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
      3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
      4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
      5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
      6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

      Savis itse ei tunnusta syntejään, eikä niitä kadu, eikä pyydä anteeksi, ja siksi hänen omat syntinsä pysyvät.

      Mutta muille hän on kova poika lukemaan lakia !

    • ". Onko kriteeri Taivaaseen pääseminen olla synnitön?"

      Tuota noin, montako ihmistä luulisit tällä kriteerillä taivaassa olevan? Ei kuule ketään, ei edes Danielia, Jobia tai Johannesta.

    • Välillä sitä oikein ihmettelee. että miten ihmeessä pitkään uskossa olleilla ihmisilä saattaa olla aivan järjettömiä käsityksiä kristinuskon perusasioista.

      • uyhj876

        Meitä on moneen junaan ja monta on matkustajaa ja kaikki matkustajat erilaisia.
        Uskoon tulleelle on hyvin tärkeätä, että hän lähtee kasvamaan terveesti uskossa.
        Monet uskoon tulleet joutuvat valitettavasti väärän opetuksen alaisuuteen.
        Ei opeteta raamatullista vesikastetta ja Hengen kastetta. Sitten monilla on se
        ongelma, että ei pyyhitä oman elämän menneisyyden taulua. Ei myöskään pyyhitä
        hengellistä oppitaulua ja oteta Raamattu ainoaksi oppikirjaksi ja opiskella sieltä
        Jumalan oppia. Pidetään kiinni vanhoista oppikäsityksistä koska ollaan aina
        uskottu niin ja tehty niin.

        Koulussa opettaja pyyhiki aina taulun puhtaaksi entisistä opeista kun ryhtyi opettamaan uutta. Siinä on monelle hyvä esimerkki.


    • markku.lievonen

      Jos ihminen puhuu synnittömyydestään, niin punainen lanka on ehdottomasti tuotava mukaan ja samassa yhteydessä. Tämä on Jeesuksen sovitustyö. Tämän kautta JUMALA ei näe ihmisessä syntiä.
      Todellisuudessa kaikkein hankalinta seuraa on ihminen, joka omaa luulosairauden / on synnitön KÄYTTÄYTYMISESSÄÄN. Juuri nämä poloiset vaativat muita näkemään samoin.Olla sokeita itseään / käyttäytyistään kohtaan.

      1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

      Jos toisen ihmisen tuomitsemme hänen turmeluksensa olemuksesta / sen vaikutuksesta, niin todellisuudessa tuoitsemme myös itsemme. Kaikki JUMALAN tahdon vastaiset teot kumpuavat samasta lähteestä,-koskien koko ihmislajia.
      Tuohon liittyen,- terveesti nähtynä JUMALAN armo on ihmiselle erittäin helpottava kokemus ja siten myös vaikkuttava. Eipä ihme, jos JUMALA antaa ohjaa kehoituksen kautta;

      4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
      5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
      6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
      7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
      8. Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, SITÄ AJATELKAA;

      • älä.sekoile.Markku

        Olet niin sekaisin sinäkin Markku !

        Kyllä Jumala näkee jokaikisen syntimme !!!

        Kyse on vain siitä, että onko ne sovitettu.

        Siis menneet on anteeksiannettu, mutta tulevat tunnustetaan ja pyydetään anteeksi !

        Mutta anteeksiantoa ei ole, jos ei siis toimita kuten tässä selvästi opetetaan:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

        Savis siis väittää vastoin tätä selvää Sanaa, että uskova ei enää syntiä tekisi eikä siihen lankeaisi !!

        Paha harhaoppi on siis kyseessä !


      • Savis

        Tiesitkö että sun synnit vie sut helvettiin? Jeesus on tullut ottamaan ne pois että muutut. !!


      • voi.savis

        Tuomitsit juuri ihan itse itsesi sinne helvettiin, noilla omilla sanoillasi !

        Mutta sitäkään sinä raukka et edes tajua !


    • Miten me voidaan olla Kristuksen kaltaisia tässä ajassa jos harrastamme syntiä?

      • Gal.4
        -
        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        -

        ...
        Tässä näemme vapautuksemme perustuksen. Tässä huomaamme sanojen selityksen: »Kristus on lain loppu ja Jumalan Karitsa.» Jumala avatkoon mielemme ja sydämemme! »Jumala lähetti Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen.» Aina kahdeksannesta päivästä lähtien, jolloin hänet lain mukaisesti ympärileikattiin, koko hänen elämänsä oli vain lain täyttämistä meidän puolestamme.

        Laki vaatii syystä ja herkeämättä, että meidän on rakastettava Jumalaa kaikesta sydämestämme, kaikesta sielustamme, kaikista voimistamme ja kaikesta mielestämme ja lähimmäistämme niin kuin itseämme. Mutta ei kukaan meistä täytä tätä. Silloin tuli Kristus ja teki sen meidän puolestamme: Hän rakasti Jumalaa koko sydämestään ja sielustaan. Isän tahdon tekeminen oli hänen ruokansa. Hän rakasti lähimmäistään niin kuin itseään, hän antoi henkensä veljiensä, vieläpä vihollistensakin puolesta. Ja apostoli sanoo vakavasti tämän tapahtuneen meidän tähtemme, lunastaakseen lain alaiset.

        Tutki tätä tarkkaan, niin huomaat suureksi autuaaksi ihastukseksesi, ettei meidän lain pitämisellä koskaan tarvitse ansaita Jumalan armoa ja autuutta, vaan että se asia on Jumalan suuresta laupeudesta pantu tykkänään toisen hartioille, välittäjämme ja laintäyttäjämme huollettavaksi. »Niin rakasti Jumala maailmaa, että hän antoi ainoan Poikansa.»
        ...



        ...
        Syntiinlankeemus turmeli niin perinpohjin meidän voimamme, ettei meissä ollut vähintäkään mikä ei ollut myrkytettyä, synnin ja saastaisuuden täyttämää. Ei ainoakaan koko sukukunnasta voinut Herran lakia täyttää, vaan kaikki, mikä meissä on, sotii jokaista lain käskyä vastaan. Tämän huomaavatkin syvästi ja katkerasti ne, joita Jumalan pyhyys on koskettanut, niin että he kilvoittelevat ja tekevät työtä lain täyttämiseksi.

        Ja kun nyt Jumala iankaikkisen totuutensa ja vanhurskautensa tähden ei voinut yhtään kirjainta eikä merkkiäkään laistaan jättää täyttämättä, jonka tähden kaikki liha oli iankaikkisen kirouksen alaisena, niin kuin sen joka päivä tunnemme, niin Jumala muuttumattomasta laupeudestaan ja rakkaudestaan ihmisiin päätti armollisesti lähettää oman Poikansa lakia täyttämään meidän edestämme. Tätä sisältävät nämä kalliit sanat: »Kun aika on täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen lunastamaan lain alaiset.»

        Ja tämä on syy, miksi Jumala ei mittaa eikä tuomitse meitä lain mukaan, miksi »ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa, Jeesuksessa ovat, vaan he ovat hänessä niin viattomat Jumalan edessä, kuin eivät olisi koskaan syntiä tehneet.
        ...

        ( C.O.Rosenius )


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Gal.4
        -
        4. Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
        5. lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan.
        -

        ...
        Tässä näemme vapautuksemme perustuksen. Tässä huomaamme sanojen selityksen: »Kristus on lain loppu ja Jumalan Karitsa.» Jumala avatkoon mielemme ja sydämemme! »Jumala lähetti Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen.» Aina kahdeksannesta päivästä lähtien, jolloin hänet lain mukaisesti ympärileikattiin, koko hänen elämänsä oli vain lain täyttämistä meidän puolestamme.

        Laki vaatii syystä ja herkeämättä, että meidän on rakastettava Jumalaa kaikesta sydämestämme, kaikesta sielustamme, kaikista voimistamme ja kaikesta mielestämme ja lähimmäistämme niin kuin itseämme. Mutta ei kukaan meistä täytä tätä. Silloin tuli Kristus ja teki sen meidän puolestamme: Hän rakasti Jumalaa koko sydämestään ja sielustaan. Isän tahdon tekeminen oli hänen ruokansa. Hän rakasti lähimmäistään niin kuin itseään, hän antoi henkensä veljiensä, vieläpä vihollistensakin puolesta. Ja apostoli sanoo vakavasti tämän tapahtuneen meidän tähtemme, lunastaakseen lain alaiset.

        Tutki tätä tarkkaan, niin huomaat suureksi autuaaksi ihastukseksesi, ettei meidän lain pitämisellä koskaan tarvitse ansaita Jumalan armoa ja autuutta, vaan että se asia on Jumalan suuresta laupeudesta pantu tykkänään toisen hartioille, välittäjämme ja laintäyttäjämme huollettavaksi. »Niin rakasti Jumala maailmaa, että hän antoi ainoan Poikansa.»
        ...



        ...
        Syntiinlankeemus turmeli niin perinpohjin meidän voimamme, ettei meissä ollut vähintäkään mikä ei ollut myrkytettyä, synnin ja saastaisuuden täyttämää. Ei ainoakaan koko sukukunnasta voinut Herran lakia täyttää, vaan kaikki, mikä meissä on, sotii jokaista lain käskyä vastaan. Tämän huomaavatkin syvästi ja katkerasti ne, joita Jumalan pyhyys on koskettanut, niin että he kilvoittelevat ja tekevät työtä lain täyttämiseksi.

        Ja kun nyt Jumala iankaikkisen totuutensa ja vanhurskautensa tähden ei voinut yhtään kirjainta eikä merkkiäkään laistaan jättää täyttämättä, jonka tähden kaikki liha oli iankaikkisen kirouksen alaisena, niin kuin sen joka päivä tunnemme, niin Jumala muuttumattomasta laupeudestaan ja rakkaudestaan ihmisiin päätti armollisesti lähettää oman Poikansa lakia täyttämään meidän edestämme. Tätä sisältävät nämä kalliit sanat: »Kun aika on täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen lunastamaan lain alaiset.»

        Ja tämä on syy, miksi Jumala ei mittaa eikä tuomitse meitä lain mukaan, miksi »ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa, Jeesuksessa ovat, vaan he ovat hänessä niin viattomat Jumalan edessä, kuin eivät olisi koskaan syntiä tehneet.
        ...

        ( C.O.Rosenius )

        Miten siis on, saammeko armon alla tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia?

        Roseniukset, Peltolat ja Lutherit valehtelevat kautta hampainsa että laki on kumottu ja Jeesus on täyttänyt lain ja kukaan meistä ei täytä lakia, joten saamme rikkoa lakia. Niinpä.


      • Usko.Toivonen

        Et sinä saa rikkoa edes näitä "k.n".

        37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt. 22. )

        Mutta kuitenkin rikot.


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        Et sinä saa rikkoa edes näitä "k.n".

        37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
        ( Matt. 22. )

        Mutta kuitenkin rikot.

        Mutta kuitenkaan meillä ei ole lupa rikkoa ainuttakaan käskyä. Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saamme rikkoa ainuttakaan käskyä? Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että laki on kumottu? Ei missään kohtaa.


      • Usko.Toivonen

        Tässä kohden:

        8. Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja käy".
        9. Ja mies tuli kohta terveeksi ja otti vuoteensa ja kävi. Mutta se päivä oli sapatti.
        10. Sentähden juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, eikä sinun ole lupa kantaa vuodetta".
        ( Joh. 5. )


    • kaikkia.kanssa

      Mikäs fariseus tämä Savis on? Rikastuttaja kielitaidosta päätellen?

      • No tämä sun fariseus sanoo että sinäkö annat lupa tehdä syntiä ja porskuttaa armon peitten alla tyytyväisenä ??


      • Savis kirjoitti:

        No tämä sun fariseus sanoo että sinäkö annat lupa tehdä syntiä ja porskuttaa armon peitten alla tyytyväisenä ??

        Milloin viimeksi itse teit syntiä?


      • kaikkia.kanssa
        Savis kirjoitti:

        No tämä sun fariseus sanoo että sinäkö annat lupa tehdä syntiä ja porskuttaa armon peitten alla tyytyväisenä ??

        Ja sitten sama suomeksi. Olisi mukavaa jos edes vähän arvostaisit muita palstalaisia ja kommunikoisit samalla kielellä. Tuosta ei valitettavasti saa mitään selvää.


      • Savis kirjoitti:

        No tämä sun fariseus sanoo että sinäkö annat lupa tehdä syntiä ja porskuttaa armon peitten alla tyytyväisenä ??

        Room.3
        -
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

        -

        Ei yksikään Jumalan armosta uudesti ylhäältä Hengestä syntyä saanut,Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskossa oleva puolustele syntiä - saati, että sen sanoisi sallittua olevan!

        Joka moista väittää, se valhettelee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1804
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1334
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1291
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1095
    5. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1064
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      903
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      837
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      835
    Aihe