Vaarallinen hirttoköysi !!!!!

1800vai1900luku

Kun joku oppi saa kauhean ylivallan, siitä tulee vaarallinen. Kaikki muut tutkinussuunnat tukahdutetaan. Kritikki tukahdutetaan. Oppia ajetaan pakkomielteisesti piittaamatta seurauksista. Täytyy otta huomioon myöskin seuraukset ihmisten mielenterveydelle ja fyysiselle hyvinvoinnille.

Tällainen oppi on oppi ilmastonmuutoksesta. Se on ainutlaatuinen ilmiskunnan historiassa. Sen takia siihen on ihmisten vaikea sopeutua. Ainoastaan uskonnolliset opit on aiemmin saaneet niin suuren vallan ihmismielissä. Pelottelulla sekin on saatu aikaan.

Tapahtui maailmassa melkein mitä tahansa nykyään, heti on joku vannomassa, ettö syyllinen on ihminen, joka on aiheuttanut ilmastonmuutoksen. "Asiantuntijoilta" kysytään mielipidettä. Ei mitään väliä, minkä alan asiantuntija on kysymyksessä.

Eihän kukaan asiantuntija uskalla kieltää ilmastonmuutosta. vaikkei tietäisi asiasta yhtään mitään. Sen lälkeen häntä ei enään pidettäisi asiantuntijana.

Pelotellaan, että Suomeen tulee Saksan ilmasto. Mitä katastrofaalista on Saksan ilmastossa. No onhan siinä se katastrofaalinen asia, ettei sen jälkeen voi Eteläsuomessa hiihtää. kun täällä ei ole vuoristoa. Lämmityskuluissa ja aurauskuluissa kuitenkin säästetään.

Pelottelua,pelottelua, pelottelua. pelottelua. Uhkakuvia, uhkakuvia, uhkakuvia, uhkakuvia.
Ihmetyttää millainen persoonallisuushäiriö on niillä, jotka tykkää tuollaista tehdä. Tiedän kyllä useitakin diagnooseja, jotka sopisi. Koska minulla ei ole kuitenkaan oikeutta tehdä diagnoosia voin vain arvailla.

Lopuksi vielä. Maapallon ilmakehä ja sen tulevaisuus on niin valtavan suuri asia, että aniharva ihminen pystyy sitä ymmärtämään. Sen takia on yritetty mallintaa tietokoineella, mutta kun tietokonen on vain pöljä laskuri, niin ei se onnistu.

Siihen tarvitaan ihmisaivoja, ja ne joilla on niin suuri aivokapasiteetti, tulee olemaan aina niin pieni vähemistö, ettei mitään toivoa, että he voittaisi äänestyksen. Niitä voi olla pari kolme prosenttia. On niitä näilläkin palstoilla jokunen esiintynyt.

20

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IsänsäJormanNäköinen

      Ai kyse olikin tästä. No ei sinulla sitten niitä aivoja oikein itselläsi ollut. Et osannut päätellä että lämpeneminen mikä tekee suomalaisesta ilmastosta pohjoissaksalaisen, aiheuttaa suurilla alueilla maapalloa elinkelvottomuuden. Siellä kun on jo valmiiksi kuumaa.

      • totuudenetsijä

        Ei niillä nyt kannata pelotella niillä viileilläkään ajoilla, vaikka se onkin todennäköisempi vaihtoehto. Lämoötila käväisi jo siinä maksimissa, mitä se oli keskiajan lämpimällä kaudella. Kovin lyhyt se nousupiikki oli.

        Ehkä niitä tulee tulevaisuudessa lisää. Saavat alarmistit taas herkutella ennusateillaan. jotka sitten menee pieleen. Liiaan myöhään ne aina sen huomaa ja vielä myöhemmin uskoo.

        Lämpötilan nousu pysähtyi 15 vuodeksi 1997. mutta alrmistit ei usko sitä vieläkään. On se usko kummallinen asia. Sen uskotaan pysäyttävän taifuunit ja hurrikaanitkin. Ei niitä uskolla pysäytetä vaikka Jeesus sanoikin, että luja usko siirtää vuoriakin.

        Ei se ilmastokaan uskolla lämpene. Kyllä siihen tarvitaan aurinkoa ja sen syklistä toimintaa. Siitä taas tähtitiede tietää paljon enemmän kuin alarmistitiede. Se luja usko onki useimmiten jääräpäisyyttä, tyhmyyttä ja tietämättömyyttä. Todellinen usko joustaa ja etsii totuutta.


      • 1800vai1900luku

        Mistä sinä tiedät, että minä en tiedä noita tietoja tai pikemminkin väittämiä. Tätä tämä aina on, että KUVITELLAAN toinen tietämättömäksi. Minulla on omassa hyllyssäkin toista tuhatta kirjaa. Joukossa on paljon myöskin tietokirjallisuutta.

        Olen vuosikymmeniä lukenut tiedelehtiä ja katsonut dokumentteja.. Minä kuitenkin hylkään sellaisen tiedon, joka on vastoin minun käytännön kokemustani, ja minulla on todella monipuolinen käytännön kokemus.

        Ne joilta käytännon kokemus puuttuu on kuulopuheiden varassa. Silloin menee jakeluun vaikka että metaani on yli 200 kertaa vahvempi kasvihuonekaasu kuin hiilidioksidi. Todellisuus on 2,64 kertaa. Tietämättömiä ja kokemattomia jymäytetään aina.


      • poista.pikaisesti

        Kylläpäs eeliksellä tuli taas kiire poistaa vastauksia.
        Mikä keskustelussa pelottaa? Loppuuko argumentit?
        Mitään lämpenemistä ei ole havaittavissa, joten väitteesi on outo.
        Oletko tosiaan faijasi jorman näköinen?


    • Jöns

      Mallinnuksia on käytetty vuosikymmeniä. Niiden avulla on rakennettu siltoja, patoja ja lennetty Kuuhun.

      • antidenialisti

        Joo mallinnuklsella mallinnetaan myös teollisuuden proseeseja. Sellaista työtä 38 vuotta tehnyt mies kertoi minulle, että mallinnus on siinäkin epätarkka. Vasta laboratoriossa selviää osuiko mallinnus oikeaan. Lopullinen totuus selviää vasta kun prosessi käynnistyy.

        Tiedätkö sinä jöns edes sitä, mikä on varmuuskerroin, ja miksi sitä käytetään. Minä tiedän.

        Tuo mallinnusta 38 vuotta käyttänyt mies on sitä mieltä, ettei mallinnus sovellu lainkaan ilmaston mallintamiseen. Ilmasto on aivan liian monimutkainen ja kaoottinen kokonaisuus. Tulos tulee aina olemaan liian epätarkka ja tulkinnanvarainen.

        Minä luotan häneen. Sinä taas olet häntä pilkannut lukemattomat kerrat. Mikä sinä oikein luulet olevasi.


    • varoitettuon

      Aloittaja on täysin paniikin vallassa.Rauhoitu,Vedä syvään henkeä.Istu alas.Kääri sätkä.

      Ilmastotieteellä ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.Sensijaan denialismi on täyttä uskonnollista propagandaa.Maallikkosaarnaajat yrittävät valheillaan rauhoitella ihmisiä.Sama kuin vaaran uhatessa työntäisi päänsä pensaaseeen.Sillä kuitattu.

      Ainoa toimiva työkalu ilmastonmuutosta vastaan on tiede.Kuunnelkaa tutkijoita ja kavahtakaa denialistisia saarnamiehiä..

      • turhaa.pelottelua

        No nuo "ilmastotietäjät" ovat juuri niitä perusteettoman pelottelun saarnamiehiä.
        Kannattaako valehtelijoita kuunnella?


    • biologi

      Matemaattiseen malliin otetaan mukaan tekijöitä, jotka ovat olennaisia ilmiössä ja ovat tilastollisesti merkitseviä.

      • näin.on

        Höpsis. Kyllä malliin voi ottaa mukaan Petteri Taalaksen ja jumalan ja hiilidioksidin ja Mustanaamionkin. Hyvin olennaisesti ne selittää ilmastonlämpenemistä.


      • totuudenlöytäjä

        Mitähän biologi nyt tuolla kommentillaan tarkoitti. Jos sinä nyt olet biologi, sinun pitäisi tietää miksi kasvihuoneissa käytetään hiilidioksidia lannoitteena, ja mitä tapahtuu jos pitoisuus menee alle 200 ppm. Kasvihuoneissa pitoisuus on jopa 1200 ppm.


      • denialistipelastaa

        Denialistit ottavat "mallinnukseensa" ripauksen satuja,paljon ennakkoluuloja,hyvin paljon tyhmyyttä ja tietämättömyyttä, ja ennenkaikkea henkistä laiskuutta ja velttoutta,suorittavat laskut laskemalla kissan ulos ja lopputuloksen he kuorruttavat kauniilla mutta valheellisella pelastussanomalla.Näin syntyy denialistinen uskonnollinen pelastus.Harmi että se on täyttä skeiidaa..


      • näin.on

        Onneksi meillä on Petteri Taalas ja IPCC. Petteri tietää kuinka ilmastonlämpeneminen globaalisti tapahtuu. Ei tarvitse uskoa mitään Päijänteenrannan observaattorin ovenraosta tirkisteltyjä havaintoja.


      • 1800vai1900luku
        denialistipelastaa kirjoitti:

        Denialistit ottavat "mallinnukseensa" ripauksen satuja,paljon ennakkoluuloja,hyvin paljon tyhmyyttä ja tietämättömyyttä, ja ennenkaikkea henkistä laiskuutta ja velttoutta,suorittavat laskut laskemalla kissan ulos ja lopputuloksen he kuorruttavat kauniilla mutta valheellisella pelastussanomalla.Näin syntyy denialistinen uskonnollinen pelastus.Harmi että se on täyttä skeiidaa..

        Kerrot tuossa kommentissasi ilmeisesti itsestäsi. Oliko tuossa muka mitään ilmastoon liittyvää faktaa. Sitäkin kyllä löytyy netistä kun näkee hiukan vaivaa. Ethän sinä viitsi sitä vaivaa nähdä. 1800-luku riittää sinulle. Me muut eletään 2000-lukua mieluummin ja ilman turhia pelkoja.

        Taifuunit ja hurrikaanit pitää huolen siitä, ettei täällä pohjolassa tarvitse pelätä. Siellä mihin ne iskee, on kyllä syytä pelkoon, mutta ei me mitään luonnonvoimille mahdeta, vaikka jotku ylpeydessään niin kuvittelee.


    • cirruskerosiinano

      Se mihin AGW ilmastonmuutos perustuu on täysin tekaistu juttu jolla on vain ja ainoastaan poliittinen tarkoitusperä.
      Asiassa on niin naurettavia ja lapsellisia virheitä ja puutteita että oikien hämmästyttää mutta ei ole uskomatonta että tällainen satu menee läpi koska ihmisapinat ovat tunnetusti erittäin uskovaisia

      • antidenialisti

        Olet sekä oikeassa että väärässä. Se mihin AGW perutuu on keksitty jo 1800-luvulla ilman poliittisia päämääriä ja se todellakin on viimeisen päälle tekaistu juttu. Kasvihuonekaasut muka aiheuttaa kasvihuoneilmiöstä 58-118 %. Ei mikään noin epämääräinen ole tiedettä.

        Todelliset lukemat on selvitetty 1900-luvulla laboratoriossa. Niihin ei kuitenkaan suostuta uskomaan, kun AGW:sta tuli politiikkaa. Todelliset lukemat oli kyllä tiedossa jo silloin, mutta kun ilmastotiede on aina ollut nurkkakuntainen.

        Ilmastotiede ei hyväksy kaasujen todellista absorbtiokykyä. Ei ilmastotiede hyväksy myöskään niitä todisteita, joita on geologeilla. Ilmastotiede ei hyväksy biologisia todisteita. Ilmastotiede leikkii vain omassa nurkassaan tietsikalla, joka ei koskaan voi kertoa totuutta, kun siltä puuttuu järki.

        Kun selvitin, mitä ilmastossa tapahtuu ja miksi, sitä ei kukaan ota vastaan. Menee vissiin yli ymmärryksen, että se olisi mahdollista tietää jossain muualla kuin ilmastotieteessä. Epärealistiset alarmistien kauhukuvat sensijaan kelpaa.

        Jumaloidaanko ilmastotiedettä vai jumaloidaanko tietokonetta. Se on minulle epäselvää, kun en ole saanut vastauksia enkä vastaväitteitä muualla kuin näillä palstoilla. Ne vastaväitteet joita näiilä palstoilla tulee on täysin arvottomia. Ne kertoo vain täydellisestä tietämättömyydestä.

        Ilmasto säätää itse itsensä luonnonlakien mukaan. Ei siihen ihminen pysty vaikuttamaan yhtään mitään. Kyllä se varmaan jo jossakin tunnustetaan tieteelliseksi faktaksi. mutta ainahan totuus on joutunut murtautumaan esiin. Täällä sen totuuden ymmärtää jo kaupan kassakin.

        Täällä ei politikoida niinkuin Helsingissä. Poliitikot ei usko, koska heidän politiikkansa osoittautuisi aivan tyhmäksi. Olisiko valtio kuitenkin kieltäytynyt tukemasta uusia tuulivoimapuistoja, kun niitä nyt suunnitellaan markkinaehtoisesti..

        Minä pisti sinne pikkusen vinkkiä, mistä kansakin saa tietoa mitä maksaa. Se sivu oli linkitetty yhteen keskusteluun. Poliitikot söhrii mitä sattuu niin kauan kuin nillä on sellainen käsitys, että kansa ei tiedä. Sen takia toimittajien pitäisi tiedottaa monipuolisesti ja kriittisesti.

        Nykyään toimittajat vaan kieltäytyy siitä vahtikoiran virasta. Ilmastoasiassa uutisoidaan vain hallituksen kantaa niin ahkerasti, että se täyttää jo aivopesun tunnusmerkit.


      • cirruskerosiinano

        No eipä tuohon ole lisättävää, muuta kun jotkut poliitikot ovat sitä mieltä että hyvällä asialla ollaan vaikka AGW tiede ei olisi oikea.


      • antidenialisti
        cirruskerosiinano kirjoitti:

        No eipä tuohon ole lisättävää, muuta kun jotkut poliitikot ovat sitä mieltä että hyvällä asialla ollaan vaikka AGW tiede ei olisi oikea.

        Tuo siinä juuri paha onkin, että uskotaa olevansa joka tapauksessa hyvällä asialla. Kun käytetään pahoja keinoja, ei koskaan olla hyvällä asialla. Kun minulla on laaja tietämys ja kokemus psykologiasta, olen seurannut tilannettta tarkkaan. Niiden pahojen keinojen vaikutus on näkynyt jo vuosia sairastuvuustilastoissa.

        Niitä syyseuraussuhterita on jossain alettu ymmärtää vasta viime vuosina. Jälleen kerran uusin tieto tulee Amerikasta, mutta kuinka kauan menee Suomessa, ennenkuin se tieto ymmärretään oikein.

        Minä olen senverran siitä oppinut omakohtaisen kokemuksen kautta, että minun oli se helppo ottaa vastaan, kun siitä kuulin telkkarista. Kysymys on uudesta tavasta ymmärtää allergioita. Tajusin sen saman asian jo 1970-luvulla, kun minun allergiaa parannettiin siedätyshoidolla. Se tapahtui sairaalassa, jossa olin töissä.

        Pelko sairastuttaa ihmisen ja pelottelu synnyttää pelkoa. Varsinkin lapset on sille alttiita. Lapsetkin jo sairastuu psyykkiseti nykyään. Se on aivan uusi ilmiö. Se johtuu siitä jatkuvasta pelottelusta. Lapsuuden pelottelu se minunkin allergiani oli aihjeuttanut, ja asialla oli hoitolalan ammattilainen. Se selvisi siinä paranemisprosessissa.


      • hitsikunrankkaa
        antidenialisti kirjoitti:

        Tuo siinä juuri paha onkin, että uskotaa olevansa joka tapauksessa hyvällä asialla. Kun käytetään pahoja keinoja, ei koskaan olla hyvällä asialla. Kun minulla on laaja tietämys ja kokemus psykologiasta, olen seurannut tilannettta tarkkaan. Niiden pahojen keinojen vaikutus on näkynyt jo vuosia sairastuvuustilastoissa.

        Niitä syyseuraussuhterita on jossain alettu ymmärtää vasta viime vuosina. Jälleen kerran uusin tieto tulee Amerikasta, mutta kuinka kauan menee Suomessa, ennenkuin se tieto ymmärretään oikein.

        Minä olen senverran siitä oppinut omakohtaisen kokemuksen kautta, että minun oli se helppo ottaa vastaan, kun siitä kuulin telkkarista. Kysymys on uudesta tavasta ymmärtää allergioita. Tajusin sen saman asian jo 1970-luvulla, kun minun allergiaa parannettiin siedätyshoidolla. Se tapahtui sairaalassa, jossa olin töissä.

        Pelko sairastuttaa ihmisen ja pelottelu synnyttää pelkoa. Varsinkin lapset on sille alttiita. Lapsetkin jo sairastuu psyykkiseti nykyään. Se on aivan uusi ilmiö. Se johtuu siitä jatkuvasta pelottelusta. Lapsuuden pelottelu se minunkin allergiani oli aihjeuttanut, ja asialla oli hoitolalan ammattilainen. Se selvisi siinä paranemisprosessissa.

        Höpö höpö, olit silloin 70-luvulla hitsaamassa.


      • antidenialisti
        hitsikunrankkaa kirjoitti:

        Höpö höpö, olit silloin 70-luvulla hitsaamassa.

        Väärin olin 1990-luvulla hiutsaamassa, En minä sitä opetusta edes tarvinnut totuuden olvaltamseen. Niinkuin Pierre joskus heitti, on mahdotonta että ilmakehässä vain hiilidioksidi toimisi draiverian. Sen oivaltamiseen riitti pelkkä keskikoulun fysiikka.

        Muuten tyhjiökin absorboi lämpöä, silloin kun sen lämpötila on miinus 273.15 astetta. Jos ei sitä tajua on vaarallista mennä avaruuteen. Apollo 13 astronautit meinasi jäätyä. Se sama tyhjiö absorboi kaiken lämmön mitä maapallolle tulee.

        En ole ottanut selvää nimitetäänkö sitä absorptioksi vai onko sillä joku toinen nimi, mutta sinne se kaikki lämpö maapallolta häipyy. Auringostahan tulee joka päivä valtavasti lisää. Te länkyttäjät ette ymmärrä edes lillukanvarsia. Alimman tason lainatietoa kaikki teillä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe