Kuinka päästä itsetuhoisita ajatuksista eroon? Kauan aikaa ollut noita ajatuksia. Olen kyllästänyt tähän yksinäisyyteen, kosketuksen puutteeseen, sinkkuuteen.
Olen minäkin ihminen ja en mielestäni ansaitse olla yksin. Olen ollut sitä tarpeeksi kauan (käytännössä aina).
Ajatuksesta eroon
5
221
Vastaukset
Hei,
Oletko ajatellut, että voisit jutella ajatuksistasi ja tilanteestasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Ulkopuolinen tuki voisi auttaa jäsentämään ajatuksia ja myös helpottaa jaksamista.
On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:
- Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.
- Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.
- Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto
Kiireellisessä tilanteessa voit aina ottaa yhteyttä myös paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen.
Ystävällisin terveisin
SOS-kriisikeskus/Kata- ffffoolig
Asia on omissa käsissäsi. Mieti, että miten voit löytää tien toisten ihmisten luo. Älä lähesty toisia ihmisiä vaatimuksilla, vaan ystävällisyydellä ja mitä voit tehdä heidän hyväkseen. Samalla löydät merkityksen elämääsi ja saat hyviä ihmissuhteita elämääsi.
Unohda tuo uhriretoriika, se on rasittavaa ja karkoittaa kaikki luotasi. - eroonajatuksesta
Kiitos vastauksista.
"Vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon." Tuollaisia ajatuksia saattaa olla useasti päivässä. Välillä tulee ajateltua, että nyt kun hankkisi nopeasti köyden ja sen kummempia miettimättä vetäisi ittensä hirteen. Loppus tää ja ei tartteis enää murehtia.
Mun elämästä puuttuu merkitys. Siis voi helvetti sentään..
Muutaman kerran on ollu puhelin kädessä, että soittaa tuonne Kriisipuhelimeen. On se vaan niin korkea kynnys. - eroonajatuksesta
Kiitos vastauksista.
"Vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon." Tuollaisia ajatuksia saattaa olla useasti päivässä. Välillä tulee ajateltua, että nyt kun hankkisi nopeasti köyden ja sen kummempia miettimättä vetäisi ittensä hirteen. Loppus tää ja ei tartteis enää murehtia.
Mun elämästä puuttuu merkitys. Siis voi helvetti sentään..
Muutaman kerran on ollu puhelin kädessä, että soittaa tuonne Kriisipuhelimeen. On se vaan niin korkea kynnys. - Joogaauttaa
Monet on saaneet lopullisesti apua joogasta ja meditaatiosta, koska jooga auttaa tasapainottamalla hormonitoimintaa, joka vaikuttaa myös psyykkisesti. Meditaatio taas auttaa oivaltamaan elämän tarkoituksen, karmallisia asioita ja rauhoittaa mielialaa. Ihmiset joita tapaa joogassa ovat usein ystävällisiä ja ymmärtäväisiä. Lisäksi he kannustavat auttamaan toisia mikä tuo kiitollisuutta ja välittämistä autettavien taholta. Tässä joitakin koskettavia tarinoita ihmisten elämän muuttumisesta joogan avulla, https://beforeitsnews.com/v3/health/2018/2864550.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894220
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032383Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?342348Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972124Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281907- 321885
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881550- 291548
- 751304