Ajatuksesta eroon

eroonajatuksesta

Kuinka päästä itsetuhoisita ajatuksista eroon? Kauan aikaa ollut noita ajatuksia. Olen kyllästänyt tähän yksinäisyyteen, kosketuksen puutteeseen, sinkkuuteen.

Olen minäkin ihminen ja en mielestäni ansaitse olla yksin. Olen ollut sitä tarpeeksi kauan (käytännössä aina).

5

215

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Oletko ajatellut, että voisit jutella ajatuksistasi ja tilanteestasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Ulkopuolinen tuki voisi auttaa jäsentämään ajatuksia ja myös helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Kiireellisessä tilanteessa voit aina ottaa yhteyttä myös paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • ffffoolig

      Asia on omissa käsissäsi. Mieti, että miten voit löytää tien toisten ihmisten luo. Älä lähesty toisia ihmisiä vaatimuksilla, vaan ystävällisyydellä ja mitä voit tehdä heidän hyväkseen. Samalla löydät merkityksen elämääsi ja saat hyviä ihmissuhteita elämääsi.
      Unohda tuo uhriretoriika, se on rasittavaa ja karkoittaa kaikki luotasi.

    • eroonajatuksesta

      Kiitos vastauksista.

      "Vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon." Tuollaisia ajatuksia saattaa olla useasti päivässä. Välillä tulee ajateltua, että nyt kun hankkisi nopeasti köyden ja sen kummempia miettimättä vetäisi ittensä hirteen. Loppus tää ja ei tartteis enää murehtia.

      Mun elämästä puuttuu merkitys. Siis voi helvetti sentään..

      Muutaman kerran on ollu puhelin kädessä, että soittaa tuonne Kriisipuhelimeen. On se vaan niin korkea kynnys.

    • eroonajatuksesta

      Kiitos vastauksista.

      "Vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon, vedänkö itseni jojoon." Tuollaisia ajatuksia saattaa olla useasti päivässä. Välillä tulee ajateltua, että nyt kun hankkisi nopeasti köyden ja sen kummempia miettimättä vetäisi ittensä hirteen. Loppus tää ja ei tartteis enää murehtia.

      Mun elämästä puuttuu merkitys. Siis voi helvetti sentään..

      Muutaman kerran on ollu puhelin kädessä, että soittaa tuonne Kriisipuhelimeen. On se vaan niin korkea kynnys.

    • Joogaauttaa

      Monet on saaneet lopullisesti apua joogasta ja meditaatiosta, koska jooga auttaa tasapainottamalla hormonitoimintaa, joka vaikuttaa myös psyykkisesti. Meditaatio taas auttaa oivaltamaan elämän tarkoituksen, karmallisia asioita ja rauhoittaa mielialaa. Ihmiset joita tapaa joogassa ovat usein ystävällisiä ja ymmärtäväisiä. Lisäksi he kannustavat auttamaan toisia mikä tuo kiitollisuutta ja välittämistä autettavien taholta. Tässä joitakin koskettavia tarinoita ihmisten elämän muuttumisesta joogan avulla, https://beforeitsnews.com/v3/health/2018/2864550.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      151
      2942
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      95
      1594
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1507
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      365
      1390
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      121
      1381
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1195
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      921
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      258
      806
    10. 55
      764
    Aihe