Punainen liha, enkeli vai piru?

Miksi nykymaailmassa edelleen syödään lihaa? Liha (VARSINKIN PUNAINEN) sisältää karsinogeenejä, nitriittejä ja nitraatteja. Nämä kolme ainetta aiheuttavat SYÖPÄÄ. Lihassa oleva suola kohottaa verenpainetta ja rasittaa sydäntä. Kova rasva ja omega-6 tappavat sinua kokoajan sisältäpäin kun syöt lihaa. Kysyn siis, MIKSI tappaa kehoaan sisältäpäin, kun voi syödä terveellisesti? Kertokaa minulle, miksi TE syötte lihaa?!

5

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nautiskelij

      Nälkä opettaa syömään myös lihaa. Monipuolinen ruoka ja liikunta pitävät terveenä. Itsevalmistetut ruoat eivät sisällä mitään lisäaineita. ja suomalaiset tuotteet ovat turvallisia. Lisäksi, kun tiedämme suomalaisten hoitavan hyvin tuotantoeläimiään, niin siksi kannattaa ostaa suomalaisia raaka-aineita ja itse valmistaa ruoka.

    • turhaprovo

      Joku viherpiiperö taas asialla. Karsinogeeni ja syöpä asiantuntija.
      No mistäs se sinun elimistösi on rakenettu, heinistä ja vedestä.
      Ei jaksa selittää koko ekologian kaarta mutta lihaa- olipa se linnun tai hirven- syö nyt jokatapuksessa
      jokin, ruumismadot ihan ensin. Kuten syövät ihmisenkin.

      Ja onkos niillä syöpää; ei ole.

      Huuhaata taas, että jotkut jaksaa laitella näitä provoja.

    • uskovain

      Valitettavasti monet kasvisruuatkin sisältävät nitriittejä ja nitraatteja....reipas typpilannoitus pystyy lähes mihin tahansa ja loput hoitaa kokki.

    • Kuu.Bano

      Koska me olemme ihmisia. Se mika erotti meidat muista oli se, etta opimme paistamaan lihan tulella joka teki siita helpommin syotavaa ja ihmiset saivat helpommin energiaa. Edelleenkin avotuli on todella maaginen elementti ihmisille.

      Liha on niin hyvaa. Itse tosin syon enimmakseen (ehka 80%) kalaa ja kanaa, kun tykkaan niista ja se on egologisempaa kuin possu tai nauta, mutta taytyy sanoa, etta tykkaan myos riistatsta ja lampaasta.

      Toki kunnon pihvi menee muutaman kerran vuodessa kun menee steak houseen.

    • Suursyömäri

      Mitä se sulle kuuluu mitä joku toinen syö?
      Syököön minkälaista lihaa, kalaa, äyriäisiä, kasviksia, hedelmiä tms. hyvänsä.
      Omapa on asiansa.
      Itse en voi syödä mm. kalaa kun se aiheuttaa allergisia oireita ja voi jopa henki lähteä, että niin vaarallista se kalakin on.
      Suurin osa kasviksista aiheuttaa minulle suolisto ongelmia jotan niiden käyttöäkin joudun välttelemään.
      Sitäpaitsi...
      Oheinen lainaus Tiede ja Luonto lehden artikkelista:
      Kasvissyönnin terveyshyödyistä on tehty useita tutkimuksia, mutta maapallon hyvinvoinnille vaikutus voi olla päinvastainen. Carnegie Mellon -yliopiston tutkijat kuitenkin laskivat, että kasvispainotteinen ruokavalio kuluttaa energiaa 38 prosenttia enemmän ja vettä kymmenen prosenttia enemmän kuin ”tyypillinen amerikkalainen ruokavalio”. Lisäksi kasvihuonekaasuja syntyi kuusi prosenttia enemmän. Olimme yllättyneitä tuloksista. Odotimme oikeastaan juuri päinvastaista, professori Paul Fischbeck totesi. Vihanneksista ja kasviksista kaikkein eniten päästöjä aiheutti vihreä salaatti. Sen päästöt olivat kutakuinkin samaa tasoa naudanlihan kanssa, mutta ravintoarvo on paljon huonompi. Sianlihaan verrattuna salaatin päästöt olivat kolminkertaiset. Kymmenen suurimman päästöjä aiheuttavan tuotteen listalta löytyy lisäksi muun muassa kurkku, tomaatti, munakoiso. Tutkijat toteavat, että paljon lisättyä sokeria sisältävä ruokavalio voi olla maapallon kannalta jopa parempi kuin kasvispainotteinen ruokavalio. Samansuuntaiseen tutkimustulokseen päätyivät myös ranskalaistutkijat vuonna 2013. Heidän mukaansa kasvispainotteinen ruokavalio synnyttää suurimmat päästöt. Tuloksemme näyttävät olevat ristiriidassa yleisesti hyväksytyn uskomuksen kanssa, jonka mukaan terveydelle hyväksi oleva ruokavalio on hyväksi myös planeetalle, he totesivat tuolloin. Salaatin ravintoarvo on vaatimaton, ja se sisältää lähinnä vettä ja on kevyttä ja kallista. Jos kaikki ryhtyisivät kasvissyöjiksi, millä pellot lannotettaisiin kun ei olisi karjaa? Onko kasvisruokavalio sittenkin maapallon kannalta epäeettisempää ja haitallisempaa kuin perinteinen sekaruokavalio?

      Itse ajattelin pelastaa maapallon syömällä kunnolla sitä mistä itse tykkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe