O)li tuolla jossain ketjussa se ilmaus "Tulee toimeen omillaan", mitenkähän minusta tuntuu että tuo ilmaus on vähän eri asia eri sukupuolilla. Kun mies odottaa naisen tulevan toimeen omillaan se lienee yleensä sitä että mies odottaa naisen kykenevän kattamaan omat kulunsa. Kun taas nainen sanoo miehestä että "kunhan tulee toimeen omillaan" en oikein usko että se riittää jos mies on vaikka pienipalkkaisessa työssä josta saa juuri juuri tienattua elämisen kulut.
Vastaukset 19
- lihavihatipunen
Usko tai älä, niin ainakin mun mielestä se menee noin.
Täällä on selvästi porukat kattellu jotain "Onnenonkijoita" telkkarista. Erehdyin nimittäin yks yö katsomaan sellasta ja hyi helvetti mitä naikkosia siinä oli 💩 - ahdistaa
Ihmettelen miksi tuollainen "perushyve" pitää edes mainita. Jos mies sanoo olevansa rehellinen niin nainen katsoo kylmästi ja sanoo että kaikki ovat rehellisiä. Ei tuolla vielä erotuta massasta - pitää olla jotain paljon enemmän. Jokainen tulee toimeen omillaan, jokainen on ihminen, jokainen itkee ja nauraa joskus - kaikki on naisten mielestä turhaa koska ne on tehty ennenkin. Nyt pitää tehdä jotain ennennäkemätöntä ja osoittaa olevansa oikea juuri minulle!
- 4gtrh56yjghgb
Nainen tekee todella tökerön virheen mistä saa syyttää vain itseään, jos olettaa, että kaikki ovat rehellisiä. Käytännössä kaikki ovat jotain umpirehellisen ja täysin epäluotettavan väliltä, ja mitään keskiarvoa rehellisyydelle ei ole olemassakaan.
Kaikki eivät todellakaan ole rehellisiä.
Kaikki eivät todellakaan tule toimeen omillaan (vaan joutuvat pummimaan muilta tai turvautumaan sossuun)
Jne.
On silkkaa idiotismia odottaa että kaikilla ihmisillä on "perushyveet" kunnes toisin todistetaan.
Noh mies aikoo vaihtaa vuoden koulutukseen ja mennä töihin🌸💕🌸💕🌸
Noh mutta sit se jää isyyslomalle varmasti,niin se sanoo.- Vanha.ATM.kääkkä
valtakunta kirjoitti:
Olen flunsassa, lämpöilyä,jatkuvasti aivastan ja niiskutan
Tänä päivänä lepoa .MIKSI olet flunssassa vaikka ei ole pakko? Onko se hauskaa, vai?
Minä olen vanha kääkkä ja viimeksi olin flunssassa noin vuonna 1985. En sen jälkeen. Enkä aio olla vastakaan. Sitä ennen joka talvi ja monesti talvessa.
Sinun ruokavaliostasi puuttuu jotakin, mikä puute altistaa sinut flunssalle, angiinalle, poskiontelotulehdukselle, influenssalle, silmien kuivumiselle.
Koska se puuttuva aine ei tuota rahaa lääkemafialle, niin siitä ei kirjoitella eikä sitä neuvota ottamaan vaan mieluummin myydään kalliita ja tehottomia "lääkkeitä" ja rokotteita.
Joka-aamuinen reipas hörppy tavallista Möllerin kalanmaksaöljyä pitää KAIKKI vilustumistaudit poissa. Yli 30 v kokemuksella! Kesähelteellä ehkä voi jättää kuitenkin pois...
Siis kalanMAKSAöljyä, ei kalaöljyä! Eikä se ole pahaa niinkuin joskus 1940-1950 -luvuilla. Maistuu vain ruokaöljylle. Melkein kaikki ruoka- ym marketit sitä myyvät. Ja ainakin Kärkkäinen ja Tokmanni. Normaalihinta jotain 15 euron paikkeilla puolen litran pullo, tarjouksessa kympin. Apteekissa oli 6 v sitten 28 euroa...
Ei haittaa mitään jos vaikka vilustun. Ei haittaa mitään jos vaikka varpaat kastuu. Se tauti vain EI tule!
Tiedänhän minä, ettet edes kokeile. Vanhan kääkän höperehtämistä. On se vaan pakko sairastaa...
No omapa on asiasi. Itsehän ryit ja räit jos ei ilmainen neuvo kelpaa.
Etkä ole yksin! - viisvee
valtakunta kirjoitti:
Olen flunsassa, lämpöilyä,jatkuvasti aivastan ja niiskutan
Tänä päivänä lepoa .tise olen käyttänyt flunsan ollessa päällä ja ehkäisyys sikkiä vuosia auttaa paitsi virus pöpöihin ei pure,
viisvee kirjoitti:
tise olen käyttänyt flunsan ollessa päällä ja ehkäisyys sikkiä vuosia auttaa paitsi virus pöpöihin ei pure,
Koulu kiusaa. Ne eivät hoida lapsia siellä jos on erityistä tukea tarvitseva.
- Mielenkiint.persoonia
Oli tuolla jossain ketjussa se ilmaus "Tulen toimeen omillani, toivottavasti sinäkin".
Eli pers'aukiset älkööt vaivautuko. Ihan oikea periaate, mutta haluttiinko siinä ilmaista, että pitäisi sitä pätäkkää olla enemmänkin? Niin minä sen ymmärsin. No minulla nyt sattumoisin on, joten luin pitemmälle ja sitten alkoi jo heti tökkiä. Pituutta olisi pitänyt olla noin 30 cm enemmän kuin arvon daamilla, mutta olikin vain jotain 7 cm enemmän. Ikääkin piti olla muutama vuosi enemmän vai olikohan se vähemmän kuin ihanteella; olikin 4 tai 5 vuotta enemmän joten ei kelvannut ikäkään. Sosiaalisen statuksen piti olla luokkaa ylilääkäri, lentokapteeni, toimitusjohtaja tai vastaava; minulla oli vain samantasoinen kuin tällä naisella (ei ollenkaan huono hänelläkään, päinvastoin!), joten sekin meni pieleen. Lopullisesti meni pieleen trendikkään pukeutumisen vaatimuksessa ja Lapin talvilomailussa. Toki Lapissa talvilomailua harrastin kauan sitten syöksyilemällä jouluaattona Sodankylän yli metrisissä lumikinoksissa armeija-aikana, kun väliluutnantti Vehviläistä vitutti se kun ei ollut vaimoltaan saanut... Vaan sitähän ei lasketa. Pitäisi tunturijuottoloissa elvistellä ja huorata muun "paremman väen" joukossa.
Ihan oli hyvän näköinen tuo nainen kuvassa ja sellainen, että olisi sitä kotonakin voinut katsella vaikka pitempäänkin. Kuitenkin kaupungistunut vuosikymmenten mittaan ja oppinut nähtävästi liiallisen kaupunkilaiseksi. Ja senkin takia olisin halunnut tutustua vaikka kahvikupposen ääressä, kun heräisi epäilys, että liittyisikö persoonaan hivenen narsismia tai peräti psykopatiaa. Ei pieni määrä haittaisi sellaistakaan, eihän kukaan meistä ole täydellinen. Ja onhan minulla ollut elämäni aikana mahtava tilaisuus opetella kehräämään tällaisten kanssa sitä kärsivällisyyden ohutta lankaa.
Jos lukee niin varmaan tunnistaa itsensä ja hyvässä lykyssä minutkin, mutta mitäpä siitä. Ei se minua huoli muutenkaan, vaikka osaisin kyllä häntä käsitellä oikein ja tyytyväinen olisi, mutta kun ei päästä alkuunkaan niin valitkoon sitten sen Jännämiehensä että saa taas morkata millaisia ne kaikki miehet ovat. Tarkoittaa ettei elä velaksi ja ole jatkuvasti käsi ojossa rahaa pummimassa.
- h567jh67
Aika kova vaatimus se onkin. Normaali ihminen tarvii kuitenkin parikymmentä vuotta asuntolainaa ja aina toisinaan autolainaakin, kun ei vaan ole varaa ostaa noita säästöillä.
h567jh67 kirjoitti:
Aika kova vaatimus se onkin. Normaali ihminen tarvii kuitenkin parikymmentä vuotta asuntolainaa ja aina toisinaan autolainaakin, kun ei vaan ole varaa ostaa noita säästöillä.
Kyllä sä tiedät mitä mä tarkotin..
- Totuus-
Naiset huijaa miehiä aina. Se on ihan eri jos nainen hakee mieskumppania niin ei se riitä että tulee omillaan toimeen vaan miehellä pitää olla rahaa huolehtia naisesta myös. Se olisikin helppoa jos omillaan toimeen tuleva kelpaisi naisille niin jokainen ätmit tässä maassa kelpaisi heti treffeille. No olettekos nyt sitten treffeillä käyneet ja sanoneet naisille että tulette omillanne toimeen. Joopa joo ette varmaan ole treffeille päässeet. Muutin omilleni 15 vuotiaana joten 20 vuotta oon tässä yksin tullut toimeen.
- Toimeen.on.tultu
Muutin omilleni 19 -vuotiaana. Sitä edelliset 3 vuotta maksoi vanhukset ammattikouluun.
Nyt olen ollut omillani vasta 55 vuotta. Toista/toisia elätin tässä välillä 23 vuotta.
- 42-Sinkkumies
Ei suomes tule toimeen millään työttömyyskorvauksella. Ihan naurettava summa, ei voi saada parisuhdetta niin vähällä rahalla. Pitää keksii mistä tienaa rahaa, itse olen tehnyt töitä ja pimeitä töitä jotta saa ylimääräistä rahaa ja voi sitten harrastaa jotain. Olen tehhyt kaikenlaisia töitä mistä vaan ikinä tienaa rahaa mutta nykyään töitä onkin vaikea saada sellaisia pitkäaikaistöitä. Ei työttömyysrahalla saa muuta kun ruokaa saa just mutta mihinkään sosiaaliseen elämään se ei riitä. Eikä naiset edes lähde treffeille työttömän kanssa.
- tavallinenmiekkonen
Itse olen käsittänyt tuon naisten vaatimuksen käsittävän yleensä vielä vaatimattomampaa asiaa kuin taloudellinen toimeentulo. Eli lähinnä sitä, että osaa siivota jälkensä, hoitaa itse asiansa (esim. Laskunsa tai opiskelunsa tms.) eli pärjää ns. Omillaan eikä jäädy jos jääkapissa ei ole einespitsaa valmiina.
Toki tietenkin oletus on että myös taloudellisestikin on joku muu back uppi kuin päästä turhapuromaisesti rikkaisiin naimisiin. Kun suurin osa naikkosistakin on ihan taviksia joilla ei ole toyboihin varaa. Eikä toisaalta haluakaan.
Sitä tosin ihmettelen, miten niin moni naikkonen on onnistunut valikoimaan ukon joka ei noita perustaitoja muka hallitse? Kun on niin paljon ihan osaaviskin tarjolla. Vai eikä ne sittenkään ole kovin tärkeitä taitoja alkuhuuman starttaamuseksi? - Avioliitto
En nyt sanoin että elätin naista koska halusin naisen kanssa elää ja olla yhdessä mutta kun toinen opiskelee niin sitten työssä käyvänä olin se joka maksaa laskut. Ei se ole mikään uhraus jos elättää kumppaniaan vaan se on rakkautta ja silloin sitä rahaa ei ajattele edes. Puhukaa mitä haluatte kumppanilta, oletteko valmiita tukemaan kumppania taloudellisesti. Tietty jos toinen vaan makaa sohvalla eikä tee mitää niin se on sitte väärä kumppani.
- monilla.miehillä.näin
Itsekin tuin vaikka nainen ei ja sen jälkeen alkoi naisen menovaihe.
- voipaska
Mitä väliä? Vaikka hankkisit kuinka paljon, ni et paljon kuinnosta. Nähnyt olen kirjoituksiasi paljon, mut montako kertaa olen lähestynyt? 0-kertaa. Älä siis pelkää, et normaalit naiset lähestyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4051696- 1451101
- 871055
- 661046
- 94952
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku142802- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644