Otetaan kilometriä tunnissa (kmh), jalkaa sekunnissa (fs) ja solmu (kn).
Huomaamme että
2*kmh ≈ fs 2*kn
Esimerkiksi 100 kmh, joka on 91,13444 fs ja 53,99565 kn.
200 ≈ 91,13444 107,9913 ≈ 199,12574
Hyvin jännää.
Nopeusyksiköiden kätevät suhteet
8
256
Vastaukset
- Joo-joo
Tarkista nyt ensin tietosi , ft/s ei ole se mitä luulet.
- jalka.on.12.tuumaa
Miten niin ei ole mitä luulet?
https://duckduckgo.com/?q=100 kmh to feet per second&t=hj&ia=answer - se.totuus
jalka.on.12.tuumaa kirjoitti:
Miten niin ei ole mitä luulet?
https://duckduckgo.com/?q=100 kmh to feet per second&t=hj&ia=answerkm/h ei ole sama kuin km*h = kmh
fts ei ole sama kuin ft/s
Lisäksi 2*kmh ≈ fs 2*kn ei tarkoita että
200 ≈ 91,13444 107,9913 ≈ 199,12574
Vaan että 2 km/h ≈ 1 ft/s 2 kn, mikä ei pidä paikkaansa. - se.vielä
se.totuus kirjoitti:
km/h ei ole sama kuin km*h = kmh
fts ei ole sama kuin ft/s
Lisäksi 2*kmh ≈ fs 2*kn ei tarkoita että
200 ≈ 91,13444 107,9913 ≈ 199,12574
Vaan että 2 km/h ≈ 1 ft/s 2 kn, mikä ei pidä paikkaansa.Päädyit siis samaan lopputulokseen. Mikä oli varsinainen ongelmasi?
- se.totuus
se.vielä kirjoitti:
Päädyit siis samaan lopputulokseen. Mikä oli varsinainen ongelmasi?
En päätynyt samaan lopputulokseen. Se on ihan oma virheellinen kuvitelmasi.
2 km/h ≈ 0,555555 m/s
1 ft/s ≈ 0,3048 m/s
2 kn ≈ 1,0288888 m/s
1 ft/s 2 kn ≈ 1,333689 m/s mikä ei todellakaan ole likimäärin sama kuin 2 km/h, kuten virheellisesti väitettiin.
Toinen osa lopputuloksesta oli se ettei kertolasku ja jakolasku tarkoita myöskään samaa asiaa, vaan aloituksessa sotkettiin nekin yksiköiden osalta keskenään.
- Todella_jännää
Minusta on jännää, että joku vielä nykyaikana haluaa käyttää jotakin epämääräistä nyrkkikaavaa yksikkömuunnoksiin, kun tarkat muunnokset saa aikaan esimerkiksi Googlella tai monella muulla ohjelmistolla.
En ymmärrä kuinka keskuudessamme on yhä kivikaudessa eläviä ihmisiä, joiden painoyksiköt ovat luokkaa mulkero, musa ja isomusa.
Ja pituusyksiköt luokkaa viiva (1/10 tuumauksesta, siis selvä desimaaliluku), tuuma, englanninjalka jne.
Absordeinta on kivikautisen ihmisen käyttämä Google!
- Noinkohan
Suoraan sanoen en ymmärrä, mitä kätevää tuossa likimääräiskaavassa on. Jos haluta muuntaa x m/s muotoon y km/h, muunnat sen siis ensin yksikköihin u ft/s ja v kn ja sitten lasket likiarvon y:lle. Mikset pelkästään kerro 3,6:lla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483