Kuinka kauan raakamakkaroita on keitettävä, että ne ovat kypsiä grillattavaksi? Haluan varmistua niiden kypsyydestä, koska käytössäni ei ole paistolämpömittaria.
Vastaukset 12
- Slothking
Mitä?
Miksi sä keittäisit niitä jos aiot grillata ne? Älä vaivaudu.- KostariMekki
Tulee muuten paljon mehevämpiä, kun makkarat kuumentaa vedessä ennen grillaamista / paistamista...
- keittämällä.paras
KostariMekki kirjoitti:
Tulee muuten paljon mehevämpiä, kun makkarat kuumentaa vedessä ennen grillaamista / paistamista...
Näin on. Itse keitän kassler-pihvitkin mausteliemessä ennen grillausta. Ohueksi nuijitut lehtipihvit paistan raakana.
- Vesivoitelee
Aijai...nyt täällä puhutaan superherkuista. Kyllä grillaus alkaa ämpärällisestä raikasta vettä jota ihanasti maustaa laakerinlehti ja 10 maustepippuria. Liha keitetään ensin lusikkapehmeäksi, sitten sivellään maailman parhaalla grillauskastikkeella ja nopeasti pinnat grillissä. Kyllä me suomalaiset osataan. Ihan puistattaa kaikki ne savukitkerät, sitkaat tai veriset lihat mitä monet tekevät. Meitä on moneen junaan.
- eisevaikeaaole
Kymmenisen minsaa keittäen kuten kaiken raaka-tavaran ja grillillä väriä ja makua pintaan pari minsaa per puoli.
- suunmyötäiset.nakit
Parhaat nakkimakkarat saa höyrykeittimellä. Pysyy kaikki aromit ja vitamiinit tallessa.
- kkjljlölöjl
Jep, minäkin kuulin jo mummolta, että "joka keitetyn paistaa, se parhaimman maistaa". En tiedä mistä johtuu, mutta näin se vaan on.
- Vesiparasmauste
NAM! Nyt kaikki hyvät grillimestarit jakavat nyt kirjaimellisesti vedet suuhun nostavia ohjeitaan, kyllä nyt meitä hemmotellaan. Suomalaiset ovat maailman parasta grillikansaa! Vinkki: hong kong jakaa tänään ilmaisia ämpäreitä omiaan lihan vesimarinointiin! Älykäs kokki tekee ensin lihakeiton ja sitten grillaa!
- Grillimamma
Tulkaa hyvät ihmiset järkiinne! Ajatelkaa lasten herkkiä suita! 10 litraan vettä ei voi laittaa laakerin lehteä ja 10 pippuria. Viisaat lihamestarit ovat taikoneet kaikkien suuhun sopivat kuorettomat nakit. Kevyt höyrytys ja maistuu kaikille!
- Tintsku
Grillasin tuossa vähän aikaa sitten Livornon Luigi raakamakkaroita ja maistuivat erittäin hyvin. En tiennyt että niitä kannattaisi esikeittää vedessä. Makkarassa oli sopivasti mausteita. Joissakin raakamakkaroissa on aivan liian tömäkät mausteet, näissä oli sopivasti.
- Kabanossi
Kyllä suosittelen keittämistä onhan kyse raakamakkarasta noin 10min/puoli pannulla lihaliemessä jota höystetty voi sipuliseoksella ja desi valkoviiniä,jonka jälkeen paisto/grillaus n.10min puoli oliiviöljyä pintaan sivellen.on onnistunut aina ja on kypsää.nam...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.931487Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471013- 15896
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40838Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82758- 92741
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17737- 46728
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27687- 68672
- 13672
- 47664
- 59662
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56585Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557- 43544
Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla149534Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31525