Olen saanut suullisen varoituksen konttorin (nuorten) naisten tuijottelusta. En ole elehtinyt mitenkään rivosti, heittänyt mitään herjaa, seuraillut tai tehnyt muutakaan vastaavaa seksuaalista ahdistua, mutta silmät ovat silti nauliutuneet seksikkään naisellisesti ja jopa provokatiivisesti pukeutuneisiin naisiin. En vain tiedä miten voisin tähän melko tahdosta riippumattomaan asiaan edes vaikuttaa. Pitääkö alkaa pitämään hevosten silmälappuja? Sekään ei auta jos kohde tulee ihan etusektoriin.
Ätmistatus confirmed!
62
969
Vastaukset
- Rumahcätmi
Aurinkolasit auttaa.
- Naisasialooser11
Totta, tuo varmistaa ATM-statuksesi. Komean miehen katseluista nuoret naiset olisivat vain imarreltuja. Vain ruma mies voi saada varoituksen naisten katselusta.
- Tämä-selvä
Miksi olet työpaikassa jossa on naisia. Ei sinne kannata mennä prokokaatiota harrastamaan.
- Bottom-10-mies
Olen ollut täällä pidempään kun ne naiset. Lisäksi tämä on iso firma. Pitäisikö tässä alkaa firmaa vaihtamaan? Harvassa taitaa olla sellaiset paikat jossa ei naisia lainkaan olisi.
- hienoahienoa
https://kouvolansanomat.fi/mielipide/kolumnit/279b4928-7701-4a0b-8a5a-5cfcde34758c
Katso vaikka tämä dystopistis-humoristinen kolumni siitä, mikä on seksuaalista häirintää vuonna 2028:
"T: Ettekö te tiedä, että nykyisen lain mukaan toista ihmistä saa katsoa silmiin yhtäjaksoisesti korkeintaan kolmen sekunnin ajan. Viisi sekuntia katsotaan häirinnäksi ja kymmenen sekunnin tuijotus on seksuaalista ahdistelua."
:D :D :D - tätäköseonnykyään
Tuonlainen kehitys johtaa vain naisien hunnuttamiseen koska miehet eivätkä naisetkaan voi kulkea silmät kiinni jos toinen sukupuoli on samassa työpaikassa, kaupassa, huoltoasemalla jne jne. Hyvin surullista kehitystä. Toisaalta jos ajatellaan positiivisesti niin tällaisista asioista valittaminen tietää vaan sitä että meillä menee loppujenlopuksi todella hyvin. Uudenmaailman ongelma. Jos olisimme kriisitilanteessa olkoon kyseessä sota, luonnon katastrofi tms niin silloin ei olisi aikaa valittaa siitä kuka kattoi ja ketä ja montako sekuntia.
- KatsoRauhassa
Ei ole olemassa laki pykälää joka kieltää katsomisen. Jos saat kirjallisen varoituksen voit syyttää naisia syrjinnästä.
- JossainMuualla
Väärin.
"Työnantajan tulee huolehtia siitä, ettei työntekijä joudu työelämässä seksuaalisen tai sukupuoleen perustuvan häirinnän kohteeksi. Vastuu häirinnän poistamisesta siirtyy työnantajalle siinä vaiheessa, kun työnantaja on saanut tiedon työntekijän kokemasta häirinnästä. Työnantajan menettelyä on pidettävä tasa-arvolaissa kiellettynä syrjintänä, jos työnantaja laiminlyö velvollisuutensa ryhtyä käytettävissä oleviin toimiin häirinnän poistamiseksi."
-Tasa-arvovaltuutettu-
Työantaja on tehnyt vain velvollisuutensa, ätmien katseet ovat aina häirintää. - KatsoRauhassa
JossainMuualla kirjoitti:
Väärin.
"Työnantajan tulee huolehtia siitä, ettei työntekijä joudu työelämässä seksuaalisen tai sukupuoleen perustuvan häirinnän kohteeksi. Vastuu häirinnän poistamisesta siirtyy työnantajalle siinä vaiheessa, kun työnantaja on saanut tiedon työntekijän kokemasta häirinnästä. Työnantajan menettelyä on pidettävä tasa-arvolaissa kiellettynä syrjintänä, jos työnantaja laiminlyö velvollisuutensa ryhtyä käytettävissä oleviin toimiin häirinnän poistamiseksi."
-Tasa-arvovaltuutettu-
Työantaja on tehnyt vain velvollisuutensa, ätmien katseet ovat aina häirintää.En nähnyt missään kohtaa, että katse on häirintää. En usko että pelkän katseen takia voi saada potkut. Syrjintä sen sijaan on kielletty laissa. Tasa-arvolaki kieltää sukupuoleen perustuvan syrjinnän työelämässä.
- ci329cs
KatsoRauhassa kirjoitti:
En nähnyt missään kohtaa, että katse on häirintää. En usko että pelkän katseen takia voi saada potkut. Syrjintä sen sijaan on kielletty laissa. Tasa-arvolaki kieltää sukupuoleen perustuvan syrjinnän työelämässä.
Ylen kysely: Epäasiallinen tuijotuskin on monille seksuaalista häirintää.
Ylen kyselyyn vastanneista 18–24-vuotiasta naisista 46 prosenttia piti epäasiallista tuijottamista häirintänä. Yli viisikymppisistä miehistä näin ajatteli vain 15 prosenttia.
https://www.verkkouutiset.fi/ylen-kysely-epaasiallinen-tuijotuskin-on-monille-seksuaalista-hairintaa/ - KatsoRauhassa
ci329cs kirjoitti:
Ylen kysely: Epäasiallinen tuijotuskin on monille seksuaalista häirintää.
Ylen kyselyyn vastanneista 18–24-vuotiasta naisista 46 prosenttia piti epäasiallista tuijottamista häirintänä. Yli viisikymppisistä miehistä näin ajatteli vain 15 prosenttia.
https://www.verkkouutiset.fi/ylen-kysely-epaasiallinen-tuijotuskin-on-monille-seksuaalista-hairintaa/Vaikka joku ei pidä jonkun katseesta niin se ei tee siitä laitonta.
- ci329cs
KatsoRauhassa kirjoitti:
Vaikka joku ei pidä jonkun katseesta niin se ei tee siitä laitonta.
Mitä laillisuudella on tekemistä tämän kanssa? Jos lakia rikotaan, siitä tulee tuomio. Moni lain sallima asia on kuitenkin työpaikalla sopimatonta. Esimerkiksi laki ei kiellä sanomasta pomoa mulkuksi. Työpaikalla siitä kuitenkin on seurauksia. Häirintään puuttuminen ei rajoitu vaan lain sanelemiin asioihin.
- ätmiys---
JossainMuualla kirjoitti:
Väärin.
-Tasa-arvovaltuutettu-
Työantaja on tehnyt vain velvollisuutensa, ätmien katseet ovat aina häirintää.Ätmiys on jo itsessään rikos et voi puolustautua mitenkään
- KatsoRauhassa
ci329cs kirjoitti:
Mitä laillisuudella on tekemistä tämän kanssa? Jos lakia rikotaan, siitä tulee tuomio. Moni lain sallima asia on kuitenkin työpaikalla sopimatonta. Esimerkiksi laki ei kiellä sanomasta pomoa mulkuksi. Työpaikalla siitä kuitenkin on seurauksia. Häirintään puuttuminen ei rajoitu vaan lain sanelemiin asioihin.
Okei. Muista pitää katse lattiassa koko ajan. Itse jatkan katsomista tappiin asti. Ostan lisäksi linkin kuvassa olevat lasit ilman viiksiä.
https://www.toysrus.fi/product/pilailunenaelasit-joissa-viikset?id=000000000109002001
Älä myönnä mitään.
- Bottom-10-mies
Luuletko että minulta kysyttiin mitään?
Onneksi olkoon, olet nyt ohuella narulla tasapainoilemassa. Olet tilanteessa jossa kuka tahansa niistä nuorista naisista voi hommata sulle potkut seksuaalisen häirinnän perusteella. Tiedä vaikka ne käyttää tilannetta hyväkseen ja tekevät susta seksiorjan, sun on pakko suostua kaikkiin niiden ehdotuksiin tai muuten ne järkkää sut pihalle.
- Bottom-10-mies
Mitä v*ttua? Jos ne tekee valituksen ahdistelusta, niin ne tuskin haluavat minusta mitään seksiorjaa. En muutenkaan ymmärrä miksi jotkut nuoret johdon assistentit tms naiset haluaisivat mitään seksuaalista palvelua suorittajaportaan keski-ikäiseltä mieheltä.
Bottom-10-mies kirjoitti:
Mitä v*ttua? Jos ne tekee valituksen ahdistelusta, niin ne tuskin haluavat minusta mitään seksiorjaa. En muutenkaan ymmärrä miksi jotkut nuoret johdon assistentit tms naiset haluaisivat mitään seksuaalista palvelua suorittajaportaan keski-ikäiseltä mieheltä.
Sun pitää vaan tehdä itse mielenkiintoseks, kirjoitit:
" En ole elehtinyt mitenkään rivosti, heittänyt mitään herjaa, seuraillut tai tehnyt muutakaan vastaavaa seksuaalista ..."
Siinä se vika just onkin, jos tekisit noita ja vouhottaisit niille toverillisesti ne tykkäis, varmaan joku niistä voi lämmetäkin. Se on katsos niin rttä jos noin olisit toiminut ne pitäs sua hauskana ja harmittomana tyyppinä joka yrittää kaikkia. Nyt kun vaan tuijottelet ne pelkää. ne mielessään kehittelee vaikka mitä raiskausfantasioita ja pelko vaan lisääntyy kun keskenään juttelevat susta, "tiiä mitä se tekee" jne. Olen kuullut tapauksesta jossa yks ukko oli saanu kenkää ihan vaan sillä kun oli jotain naista intensiivisesti katsellut jossain tilaisuudessa ja sitten lisäksi oli joskus mennyt kyselemään kuulumisia. Se nainen oli ahdistunut, vei asian eteenpäin ja sen ukon työsopimusta ei jatkettu. Oikeasti mitään ei ollut tapahtunut ja se ukko ei kai koskaan edes saanut tietää että todellinen syy oli tuo töiden loppumiseen. Sulla sentään hyvä kun on varoitettu mutta varaudu siihen että saattaa tulla työsuhteen katkaisu, voit sen sitten varmaan riitauttaa ja ottaa rahat laittomasta irtisanomisesta, en oikein usko että riittää laillisiksi perusteiksi pelkkä silmäily. Ja kuten hullu ukko tuossa mainitsi älä myönnä mitään missään vaiheessa.- ci329cs
Harmaaritari kirjoitti:
Sun pitää vaan tehdä itse mielenkiintoseks, kirjoitit:
" En ole elehtinyt mitenkään rivosti, heittänyt mitään herjaa, seuraillut tai tehnyt muutakaan vastaavaa seksuaalista ..."
Siinä se vika just onkin, jos tekisit noita ja vouhottaisit niille toverillisesti ne tykkäis, varmaan joku niistä voi lämmetäkin. Se on katsos niin rttä jos noin olisit toiminut ne pitäs sua hauskana ja harmittomana tyyppinä joka yrittää kaikkia. Nyt kun vaan tuijottelet ne pelkää. ne mielessään kehittelee vaikka mitä raiskausfantasioita ja pelko vaan lisääntyy kun keskenään juttelevat susta, "tiiä mitä se tekee" jne. Olen kuullut tapauksesta jossa yks ukko oli saanu kenkää ihan vaan sillä kun oli jotain naista intensiivisesti katsellut jossain tilaisuudessa ja sitten lisäksi oli joskus mennyt kyselemään kuulumisia. Se nainen oli ahdistunut, vei asian eteenpäin ja sen ukon työsopimusta ei jatkettu. Oikeasti mitään ei ollut tapahtunut ja se ukko ei kai koskaan edes saanut tietää että todellinen syy oli tuo töiden loppumiseen. Sulla sentään hyvä kun on varoitettu mutta varaudu siihen että saattaa tulla työsuhteen katkaisu, voit sen sitten varmaan riitauttaa ja ottaa rahat laittomasta irtisanomisesta, en oikein usko että riittää laillisiksi perusteiksi pelkkä silmäily. Ja kuten hullu ukko tuossa mainitsi älä myönnä mitään missään vaiheessa.Tällaisissa tapauksissa ei ole väliä sillä myöntääkö häirintään syyllistynyt häirintänsä vai ei. Mitä siitäkin tulisi, jos häiritsijältä kysyttäisiin "oletko omasta mielestäsi häirinnyt naisia"? Todennäköinen vastaus on joka tapauksessa ei: joko häiritsijä ei pidä toimintaansa häirintänä, tai sitten pitää, mutta ei halua sitä tunnustaa juuri siksi että tietää sen häirinnäksi.
Siksi häirinnästä varoituksen saavan näkemyksellä asiaan ei ole merkitystä. Vain uhrin kokemus ratkaisee. - Ex---PUA
Tällaisista asioista ätmit aina fantasioi.
Hanki mustat lasit (ei siis aurinkolasit) ja valkoinen keppi, jonka turvin suunnistat työpisteellesi, jolla jatkossa sitten työskentelet selin kaikkiin.
- 7685436537o5i6
Pitkälti riippuu miten katsoo, hymyillen silmiin katsominen on aika eri juttu kuin suu auki perseen tai tissien tuijotus.
- Bottom-10-mies
Katso siinä sitten silmiin, kun hame hädin tuskin perseen peittää.
Katso siinä sitten silmiin, kun hame hädin tuskin perseen peittää.
Lakkaapa nyt huijaamasta. Eikö sieltä iltapäivällä tule kotimainen elokuva.
Jahas. Aloitus ei ole totta.
- Bottom-10-mies
Jahas. Millä perusteella muka ei ole?
Jahas. Millä perusteella muka ei ole?
No satuahan tuo on. Sen näkee ihan suoraan.
- Bottom-10-mies
misspönttöuuni kirjoitti:
Perustele väitteesi.
Toiveajattelua. Teillä olis ollu jo muuten helvetin pitkä palaveri etkä sen jälkeen olisi edes palstalle iljennyt asiasta kirjoittaa. Mies ei sitä paitsi pysty katsomaan niin, että siitä saisi työpaikalla varoituksen. Liian haasteellinen tehtävä tai nainen on seinähurja päiväuneksija.
- Bottom-10-mies
Toiveajattelua. Teillä olis ollu jo muuten helvetin pitkä palaveri etkä sen jälkeen olisi edes palstalle iljennyt asiasta kirjoittaa. Mies ei sitä paitsi pysty katsomaan niin, että siitä saisi työpaikalla varoituksen. Liian haasteellinen tehtävä tai nainen on seinähurja päiväuneksija.
Olen anonyymi anonyymillä palstalla, kuka tämän pystyy minuun muka yhdistämään? Palstalle kirjoitin, koska asia v*tuttaa. Ja miksi muka siitä ei voisi saada varoitusta, mitä kykenet sanomaan työpaikkani ilmapiiristä? Mulle asia perusteltiin siten, että tuijottaminenkin on seksuaalista häirintää, koska naiset kokivat sen epämiellyttäväksi. Kenen "liian haasteellisesta tehtävästä" edes on kyse, en ymmärtänyt miten tehtävien haasteellisuus liittyy asiaan?
Olen anonyymi anonyymillä palstalla, kuka tämän pystyy minuun muka yhdistämään? Palstalle kirjoitin, koska asia v*tuttaa. Ja miksi muka siitä ei voisi saada varoitusta, mitä kykenet sanomaan työpaikkani ilmapiiristä? Mulle asia perusteltiin siten, että tuijottaminenkin on seksuaalista häirintää, koska naiset kokivat sen epämiellyttäväksi. Kenen "liian haasteellisesta tehtävästä" edes on kyse, en ymmärtänyt miten tehtävien haasteellisuus liittyy asiaan?
Miehen haasteellinen tehtävä tuijottaa. En usko, että pystyisit siihen niin hyvin, että menisi varoitusasteelle. Aika helvetin hyvä tuijottaja pitäisi olla. Harva mies sellaiseen pystyy. Sitä tarkoitan.
Työpaikallasi naiset ovat vain seksin perään. Sellainen ilmapiiri. Tai sitten akat ovat metoosome-vouhottajia. Ovat lukeneet iltapäivälehdistä ohjeita, että nyt pitää nostaa tämmönen härdelli tällä viikolla. Eipä yllättäisi sekään. Niin moni siihenkin on hourahtanut.
Sä kattelet jotain toimiston vihersisustuskasvia ja muijia kuumottaa olevinaan. Tai ne ei saanut sulta vastakaikua, niin nyt sua savustetaan ulos.
Ole tarkkana mies.Bottom-10-mies kirjoitti:
Mua on nipistetty per*eestä. En mä siitä mitään kohua nostanut. Puhutin ukon ite. Jos tuo juttusi pitää paikkansa, niin kyllä on kanssasisaret tyhmiä.
- Bottom-10-mies
Miehen haasteellinen tehtävä tuijottaa. En usko, että pystyisit siihen niin hyvin, että menisi varoitusasteelle. Aika helvetin hyvä tuijottaja pitäisi olla. Harva mies sellaiseen pystyy. Sitä tarkoitan.
Työpaikallasi naiset ovat vain seksin perään. Sellainen ilmapiiri. Tai sitten akat ovat metoosome-vouhottajia. Ovat lukeneet iltapäivälehdistä ohjeita, että nyt pitää nostaa tämmönen härdelli tällä viikolla. Eipä yllättäisi sekään. Niin moni siihenkin on hourahtanut.
Sä kattelet jotain toimiston vihersisustuskasvia ja muijia kuumottaa olevinaan. Tai ne ei saanut sulta vastakaikua, niin nyt sua savustetaan ulos.
Ole tarkkana mies.Eihän siihen varoitusasteelle menemiseen tarvita mitään muuta kun sellaisia naisia jotka eivät halua tulla tuijotetuksi, vaikka pukeutuisivatkiin vesirajaisiin hameisiin tai muuten vaan hyvännäköisiin mekkoihin mitkä pistävät katselemaan.
Kun kuitenkin pukeutuvat, niin oletan, että eivät pukeudu niin vaan loukkaantuakseen, vaan tosiaan pukeutuvat toisia (tai itseään?) varten niin, mutta väärän tyyppisen miehen ihailu ei vaan tunnukaan hyvältä eikä edes ihailulta vaan ahdistelulta. Olenhan myöhäiskeski-ikäinen suorittajaportaan rivijamppa, ja naiset kuitenkin nuoria. Olethan sinäkin varmasti lukenut, kuinka se koetaan ahdistavaksi kun isän ikäinen mies katselee. Näin minä uskon asian olevan, ennemmin kuin oletan heidän olevan vain seksin perään tai metoosome-vouhottajia tai vaan tyhmiä. Koska ei heille tunnu fiman bileissä tuottavan ahdistusta se että johtoportaan kanssa on jotain pientä flirttiä ja koskettelua.
Kyllä mä niitä naisia katselen, en sitä (täällä) kiistä, vaikka osin se on kyllä ihan tahatonta refleksitoimintaa, ärsykkeisiin reagointia. Siksi se tuntuukin epäoikeudenmukaiselta saada asiasta varoitus.
Ihan kiva jos itse osat pitää huolen omista rajoistasi, mutta kaikki ei tunnu ajattelevan että se on ahdistelluksi koetun itsensä asia siitä huomauttaa. Bottom-10-mies kirjoitti:
Eihän siihen varoitusasteelle menemiseen tarvita mitään muuta kun sellaisia naisia jotka eivät halua tulla tuijotetuksi, vaikka pukeutuisivatkiin vesirajaisiin hameisiin tai muuten vaan hyvännäköisiin mekkoihin mitkä pistävät katselemaan.
Kun kuitenkin pukeutuvat, niin oletan, että eivät pukeudu niin vaan loukkaantuakseen, vaan tosiaan pukeutuvat toisia (tai itseään?) varten niin, mutta väärän tyyppisen miehen ihailu ei vaan tunnukaan hyvältä eikä edes ihailulta vaan ahdistelulta. Olenhan myöhäiskeski-ikäinen suorittajaportaan rivijamppa, ja naiset kuitenkin nuoria. Olethan sinäkin varmasti lukenut, kuinka se koetaan ahdistavaksi kun isän ikäinen mies katselee. Näin minä uskon asian olevan, ennemmin kuin oletan heidän olevan vain seksin perään tai metoosome-vouhottajia tai vaan tyhmiä. Koska ei heille tunnu fiman bileissä tuottavan ahdistusta se että johtoportaan kanssa on jotain pientä flirttiä ja koskettelua.
Kyllä mä niitä naisia katselen, en sitä (täällä) kiistä, vaikka osin se on kyllä ihan tahatonta refleksitoimintaa, ärsykkeisiin reagointia. Siksi se tuntuukin epäoikeudenmukaiselta saada asiasta varoitus.
Ihan kiva jos itse osat pitää huolen omista rajoistasi, mutta kaikki ei tunnu ajattelevan että se on ahdistelluksi koetun itsensä asia siitä huomauttaa.Sano niille, että olet normaali mies. Ja voivat suksia kuuseen jos eivät sitä tajua. Ja sitten tuommosille kanoille pikkusen pitempää retonkia päälle, pitääkö sitä p.llua esitellä. Oisin kyllä sun puolella jos juttus totta on.
Pidä nyt he.vetti puoles.- Bottom-10-mies
Sano niille, että olet normaali mies. Ja voivat suksia kuuseen jos eivät sitä tajua. Ja sitten tuommosille kanoille pikkusen pitempää retonkia päälle, pitääkö sitä p.llua esitellä. Oisin kyllä sun puolella jos juttus totta on.
Pidä nyt he.vetti puoles.Et taida ihan ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun saa varoituksen? En ole siis sellaisessa tilanteessa missä mulla olisi mahdollisuus pitää puoltani. Jos en korjaa käytöstäni, se olen minä joka suksii kuuseen, ei ne "kanat".
Et taida ihan ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun saa varoituksen? En ole siis sellaisessa tilanteessa missä mulla olisi mahdollisuus pitää puoltani. Jos en korjaa käytöstäni, se olen minä joka suksii kuuseen, ei ne "kanat".
No kyllä sinun nyt on oltava mies. Muutenhan ne syyttää sinua ihan mistä vaan, vaikka että olet raiskannut siivouskomerossa, niin mutisetko sillonkin, että sori...?
Pyydä saada oma työpiste ja muistuta, että ei sinuakaan saa herjata. Siinähän on sana sanaa vastaan.
Jumankauta nyt otetta siihen hommaan älä ala vinkumaan, nehän vetää sinua kölin ali. Varoitus on varoitus, mutta on sullakin OIKEUDET.
Sinuna en purematta nielis.Bottom-10-mies kirjoitti:
Et taida ihan ymmärtää mitä se tarkoittaa, kun saa varoituksen? En ole siis sellaisessa tilanteessa missä mulla olisi mahdollisuus pitää puoltani. Jos en korjaa käytöstäni, se olen minä joka suksii kuuseen, ei ne "kanat".
Uskooko sun pomos vaan niitä naisia?
- Bottom-10-mies
No kyllä sinun nyt on oltava mies. Muutenhan ne syyttää sinua ihan mistä vaan, vaikka että olet raiskannut siivouskomerossa, niin mutisetko sillonkin, että sori...?
Pyydä saada oma työpiste ja muistuta, että ei sinuakaan saa herjata. Siinähän on sana sanaa vastaan.
Jumankauta nyt otetta siihen hommaan älä ala vinkumaan, nehän vetää sinua kölin ali. Varoitus on varoitus, mutta on sullakin OIKEUDET.
Sinuna en purematta nielis.Ei firmoissa toimita samoilla säännöillä kun raastuvassa, eräiden sana on painavampi kun toisten, ja sitä painavampi se on mitä lähempänä johtoa ollaan.
En tiedä onko tämä juttu ollut suoraan oman firman politiikan lähde, mutta ainakin henki on melkein identtinen:
https://www.akavalainen.fi/akavalainen/arjessa/tyoelamassa/esimiehen_pitaa_puuttua_seksuaaliseen_hairintaan
Löysitkö tuosta jutusta mitään mainintaan siitä häirinnän todistamisesta, tai siitä syytetyn oikeuksista? Bottom-10-mies kirjoitti:
Ei firmoissa toimita samoilla säännöillä kun raastuvassa, eräiden sana on painavampi kun toisten, ja sitä painavampi se on mitä lähempänä johtoa ollaan.
En tiedä onko tämä juttu ollut suoraan oman firman politiikan lähde, mutta ainakin henki on melkein identtinen:
https://www.akavalainen.fi/akavalainen/arjessa/tyoelamassa/esimiehen_pitaa_puuttua_seksuaaliseen_hairintaan
Löysitkö tuosta jutusta mitään mainintaan siitä häirinnän todistamisesta, tai siitä syytetyn oikeuksista?Kyllä on tässä jutussa niin paljon mätää kuin voi olla. Sun oma esimiehesi pelkää oman persuksensa puolesta. Syytetty on heikoilla kun tuota tekstiä luetaan. Niiin arvasin, että metoo-p.askahan se tässäkin on taas. Maailma on mennyt hulluksi.
Miten ne todistaa, miten sinä katsot? Miten sun pitäis olla, kysy niiltä, silmät kiinni? Sinäkin voit vedota työterveyshuoltoon jos naisten/esimiehen syytös tuntuu asiattomalta ja vaatia työnantajalta toisenlaista sijoitusta.
Ei tälleen asiaa voida käsitellä, olkoon mikä firma hyvään, on sinullakin oikeus puhua ja esittää kanta. Ei sulla helppo paikka ole, mutta jos annat mennä tuosta noin vaan läpi, olet hävinnyt.
Ja niin, siis sinä olet VAIN katsonut? Et tehnyt härskiä eleitä tai vihjauksia, olet vain katsonut? Kukahan sen katseen laadun oikeasti tässä voi määrittää, ne naiset yksinään, ei hitossa...- Cirsi
Sano niille, että olet normaali mies. Ja voivat suksia kuuseen jos eivät sitä tajua. Ja sitten tuommosille kanoille pikkusen pitempää retonkia päälle, pitääkö sitä p.llua esitellä. Oisin kyllä sun puolella jos juttus totta on.
Pidä nyt he.vetti puoles.Miksi ihmeessä olet ahdistelijan puolella?
Cirsi kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet ahdistelijan puolella?
Mistäs hitosta sinä tiedät, onko se mikään ahdistelija? Heti ollaan kivittämässä. Minä naisena tiedän, että nainen voi olla halutessaan hysteerinen.
- Cirsi
Mistäs hitosta sinä tiedät, onko se mikään ahdistelija? Heti ollaan kivittämässä. Minä naisena tiedän, että nainen voi olla halutessaan hysteerinen.
Ahdistelluksi tuleminen on subjektiivinen kokemus, et sinä voi mitätöidä naisen kokemusta panettelemalla häntä hysteeriseksi vain sen vuoksi että oma kynnyksesi ahdistelluksi tulemiseen on korkeammalla.
Cirsi kirjoitti:
Ahdistelluksi tuleminen on subjektiivinen kokemus, et sinä voi mitätöidä naisen kokemusta panettelemalla häntä hysteeriseksi vain sen vuoksi että oma kynnyksesi ahdistelluksi tulemiseen on korkeammalla.
Me emme voi tietää tätä tilannetta. Et sinä voi miestäkään suoralta kädeltä tällaisena hourumetoo-aikana syyttää. Miksi käyt itse niin kipakasti heti miestä vastaan? Se on ollut kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti. Onhan naiset keksineet perättömiä tarinoita raiskauksistakin, ja myöntäneet itse jäljestä päin ettei pitänyt paikkaansa.
Suhtaudun sekä miehiin että naisiin tasapuolisen skeptisesti. MOT.- Urgh
Pöntön kommentit ovat ätmin elämän kannalta aika kuvaavia.
Ätmi katselee naisia. Joutuu syytettyjen penkkiin ahdistelusta.
Ätmi tulee nettiin avautumaan kohtelustaan. Häntä syytetään hiireksi, koska eihän oikea mies joudu tuollaisiin tilanteisiin.
Jos ätmi noudattaisi Pöntön neuvoja, hän saisi tietenkin vauhdikkaat potkut. Mutta Pöntön jutut vain alleviivaavat sitä, että naisten on täydellisen mahdotonta asettua ätmin asemaan, koska he elävät niin täysin eri todellisuudessa. - mitävittuuuuuu
Cirsi kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet ahdistelijan puolella?
ime nyt kyrpää vittu jos mies saa vroituksen katselusta niin on se nyt saatana kummaa vittuilua .Mikä vittu teitä kaikkia nykyjään vaivaa ,eihän ujot miehet uskalla kohta ruveta ettimään akkaakaan kun ei saa katoa naista silmiin eikä perseeseenkään.
Äkkiseltään luettuna kuulostaa aika hurjalta jos näin on käynyt. Työpaikan ilmapiiristä nyt en tietenkään tiedä mutta kerroppa nyt ainakin aluksi minkä kokoinen firma on kyseessä ja ketä oli paikalla kun tämä varoitus annettiin; ja nimenomaan oliko kyseessä varoitus vai huomautus. Oliko tämä varoitus/huomautus kuinka yksilöity eli tarkoitan että oliko kyseessä konttorin naiset vai esimerkiksi konttorin länsisiiven naiset ja puhuttiinko nimenomaan seksuaalisesta häirinnästä ja kuinka tarkasti se oli kuvattu?
- Bottom-10-mies
Ei ole mistään pikkufirmasta kysymys, ja paikalla oli esimies ja minä. Erikseen ei mainittu onko kyseessä varoitus vai huomautus, eikä se ollut kovinkaan yksilöity. Puhuttiin, että "useampi nuorempi naispuolinen työntekijä" on kokenut katseluni "häiritseväksi ja ahdistavaksi ylös-alas-katseeksi". Seksuaalista härintää ei nimeltä mainittu. Kuitenkin tuo puhuttelu päättyi siihen että "tuollaisen käytöksen on loputtava". Kyllä minä tiedän ettei tuo välttämättä täytä kaikki varoituksen kriteereitä tai häirintään liittyvää ohjeistusta, mutta tuollainen nyt kuitenkin pidettiin, eli sanomista tuli.
- niih
Ei ole mistään pikkufirmasta kysymys, ja paikalla oli esimies ja minä. Erikseen ei mainittu onko kyseessä varoitus vai huomautus, eikä se ollut kovinkaan yksilöity. Puhuttiin, että "useampi nuorempi naispuolinen työntekijä" on kokenut katseluni "häiritseväksi ja ahdistavaksi ylös-alas-katseeksi". Seksuaalista härintää ei nimeltä mainittu. Kuitenkin tuo puhuttelu päättyi siihen että "tuollaisen käytöksen on loputtava". Kyllä minä tiedän ettei tuo välttämättä täytä kaikki varoituksen kriteereitä tai häirintään liittyvää ohjeistusta, mutta tuollainen nyt kuitenkin pidettiin, eli sanomista tuli.
No olet sä kokolailla härskisti niitä tuijottanutkin. Kuka tahansa nainen kokee todella ällöttäväksi sellaisen ylös-alas vahtaamisen.
Nyt vain lopetat sen hissikatseen ja rupeat katsomaan ihan normaalisti niitä nättejä nuoria tyttöjä. Bottom-10-mies kirjoitti:
Eli taitaapi olla että ihan vain puhutteluna tällä kertaa meni.
Jos nyt pidät puhuttelua epäoikeudenmukaisena niin yhteys sitten pääluottoon tai työsuojeluvaltuutettuun. Toisaalta voit tietysti ostaa tytöille vaikka kakun ja käydä pyytämässä anteeksi tai selittämässä että kyse on väärinkäsityksestä.
Jos vain mahdollista niin vältä kulkemista siellä missä näitä neitosia on. Jos jotakin sieltä tarvit niin käske vaikka pomon tuoda tai lähetä joku muu hakemaan; ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi.- parempivaanvältellä
M184 kirjoitti:
Eli taitaapi olla että ihan vain puhutteluna tällä kertaa meni.
Jos nyt pidät puhuttelua epäoikeudenmukaisena niin yhteys sitten pääluottoon tai työsuojeluvaltuutettuun. Toisaalta voit tietysti ostaa tytöille vaikka kakun ja käydä pyytämässä anteeksi tai selittämässä että kyse on väärinkäsityksestä.
Jos vain mahdollista niin vältä kulkemista siellä missä näitä neitosia on. Jos jotakin sieltä tarvit niin käske vaikka pomon tuoda tai lähetä joku muu hakemaan; ihan vaan väärinkäsitysten välttämiseksi.Miten kyseessä on väärinkäsitys jos kerran myöntää mulkanneensa "tahdosta riippumatta"?
parempivaanvältellä kirjoitti:
Miten kyseessä on väärinkäsitys jos kerran myöntää mulkanneensa "tahdosta riippumatta"?
En nyt usko että tarkoitus oli nimenomaan antaa vaikutelmaa mistään seksuaalisesta häirinnästa vaan yhtälaisesti se olisi voinut olla katsekontaktin hakemista jotta olisi voinut sanoa huomenta. Naiset olivat tämän sellaiseksi tulkinneet ja siitä ihan aiheellisesti toki puhutteluun joutuikin.
Jos minulla komennus venyy ja palaan takaisin töihin niin siellä on muutama räväkämpi nainen jotka periaatteessa voisivat vaikka halata kun ei ole pitkään aikaan nähty. Jos kertoisin esimiehelle että koen tämän ahdisteluna niin puhutteluun siitä pitäisi joutua vaikka tarkoitus olisi ollut ihan muuta.- parempivaanvältellä
M184 kirjoitti:
En nyt usko että tarkoitus oli nimenomaan antaa vaikutelmaa mistään seksuaalisesta häirinnästa vaan yhtälaisesti se olisi voinut olla katsekontaktin hakemista jotta olisi voinut sanoa huomenta. Naiset olivat tämän sellaiseksi tulkinneet ja siitä ihan aiheellisesti toki puhutteluun joutuikin.
Jos minulla komennus venyy ja palaan takaisin töihin niin siellä on muutama räväkämpi nainen jotka periaatteessa voisivat vaikka halata kun ei ole pitkään aikaan nähty. Jos kertoisin esimiehelle että koen tämän ahdisteluna niin puhutteluun siitä pitäisi joutua vaikka tarkoitus olisi ollut ihan muuta.No ei kait itse sitä päätäkään että haluaa antaa vaikutelman seksuaalisesta häirinnästä, mutta jos "silmät ovat silti nauliutuneet seksikkään naisellisesti ja jopa provokatiivisesti pukeutuneisiin naisiin" niin mitäs siinä voi olettaa, on kuitenkin aikas eri tapa katsoa kuin sanoakseen huomenta.
parempivaanvältellä kirjoitti:
No ei kait itse sitä päätäkään että haluaa antaa vaikutelman seksuaalisesta häirinnästä, mutta jos "silmät ovat silti nauliutuneet seksikkään naisellisesti ja jopa provokatiivisesti pukeutuneisiin naisiin" niin mitäs siinä voi olettaa, on kuitenkin aikas eri tapa katsoa kuin sanoakseen huomenta.
Tottahan se on eri tapa katsella. Pikkaisen vain tuossa tarinassa ontui tuo termi "provokatiivinen ylös-alas"-katselu. Mulla ei nyt ole talossa toista henkilöä joten kuvittelen että sisäovi markkeeraa nyt näyttävää naista. Jos seison siitä metrin päässä niin joutuu tosiaan silmiä kunnolla liikuttamaan jotta näkee koko matkan. Toisaalta hirveän montaa metriä ei tarvi mennä kauemmas kun koko ovi on näkökentässä ilman että silmiä tarvii liikutella.
Eli todennäköisesti sitten on käynyt niin että on kävelty naisten viereen ja skannattu päästä varpaisiin. Tuollaisesta käytöksestä pääsi kyllä minusta liian helpolla, minusta kirjallisen varoituksen paikka.
Toisaalta jos kulki kauempaa ohi niin melko tarkasti on naisilla siellä tapana miehiä seurailla kun voivat päätellä että katse on scannaus eikä katsekontaktia etsivä katse. Jos olisin niiden pomo niin miettisin että onkohan niille kaikille oikeasti tarpeeksi töitä.M184 kirjoitti:
Tottahan se on eri tapa katsella. Pikkaisen vain tuossa tarinassa ontui tuo termi "provokatiivinen ylös-alas"-katselu. Mulla ei nyt ole talossa toista henkilöä joten kuvittelen että sisäovi markkeeraa nyt näyttävää naista. Jos seison siitä metrin päässä niin joutuu tosiaan silmiä kunnolla liikuttamaan jotta näkee koko matkan. Toisaalta hirveän montaa metriä ei tarvi mennä kauemmas kun koko ovi on näkökentässä ilman että silmiä tarvii liikutella.
Eli todennäköisesti sitten on käynyt niin että on kävelty naisten viereen ja skannattu päästä varpaisiin. Tuollaisesta käytöksestä pääsi kyllä minusta liian helpolla, minusta kirjallisen varoituksen paikka.
Toisaalta jos kulki kauempaa ohi niin melko tarkasti on naisilla siellä tapana miehiä seurailla kun voivat päätellä että katse on scannaus eikä katsekontaktia etsivä katse. Jos olisin niiden pomo niin miettisin että onkohan niille kaikille oikeasti tarpeeksi töitä."Jos olisin niiden pomo niin miettisin että onkohan niille kaikille oikeasti tarpeeksi töitä."
Joo, olen samaa mieltä, että saattaa olla kysymyksessä liika luppoaika; sillon ku ei ole tekemistä, keksitään hullutuksia. Lisäksi töihin vaan kertakaikkinen netin selaus kielto. Turhat humpuukit pois ja työpino nokan etteen ettei siitä ehdi kukaan katsettaan nostamaan.
Taitaa tuo firma käydä puolitehoilla. Ei meillä ainakaan kukaan jouda mitään tziigailemaan kun on hemmetinmoinen tohina koko ajan. Illalla tuijottaa pihalla vaan lakonisesti parkkipaikkaa, että minne h.lvettiin minä sen auton jätin ja missä päin on koti.
Työtehoja lisää. Pomon piiska heilumaan.
- ihanoikein
"mutta silmät ovat silti nauliutuneet seksikkään naisellisesti ja jopa provokatiivisesti pukeutuneisiin naisiin" kertoo jo ätminkäisen asenteesta ja että käytös on häiritsevää joten huomautus on aiheellinen.
- lklllk
Jos top10 mies olisi tehnyt saman iästä riippumatta, ei olisi koskaan tullut mitään syytöksiä.
Ovatko miehet koskaan tehneet vastaavaa valitusta naisista työpaikalla?
jotkut naiset ovat vaan niin pellejä, cirsi mukaanlukien. - epäilempä
lklllk kirjoitti:
Jos top10 mies olisi tehnyt saman iästä riippumatta, ei olisi koskaan tullut mitään syytöksiä.
jotkut naiset ovat vaan niin pellejä, cirsi mukaanlukien.Onko miehiä joskus tuijotettu tuolla tavalla?
- mitäsitten
lklllk kirjoitti:
jotkut naiset ovat vaan niin pellejä, cirsi mukaanlukien.Ei tolla ole mitään merkitystä vaan vain sillä jos se mulkkaus häiritsee, ja tietenkin ruman ätmin tuijotus niin tekee.
- ölömölö
mitäsitten kirjoitti:
Ei tolla ole mitään merkitystä vaan vain sillä jos se mulkkaus häiritsee, ja tietenkin ruman ätmin tuijotus niin tekee.
entä jos on yhtä ruma akka.saako sitä mulkata.
- hirveämela
mä tunnen yhden miehen sillä on ylisuuri mulkku joka pullottaa housunpultissa ja naiset tuijottaa sitä vesi kielellä .se sano jotta se joutuu pitämään pitkää takkia josku kun meinaa ruveta ottamaan eteen kun joku kaunis nainen tuijottaa sen haarojen väliin .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642608Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.262352Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131662- 1021397
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1251349- 931280
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241143Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411086Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141073Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58967