sekakäyt pääsi lääkitykseen - parisuhde katkolle+?

tunneköyhä---

Sampo Kaulanen aloitti lääkityksen ja muuttui täysin – Minttu-vaimo äimistyi: ”Tuo haasteita parisuhteeseen”

"KYLÄKAUPPIAS Sampo Kaulanen koki heinäkuussa todellisen aallonpohjan, kun hän otti viinaa ja unilääkkeitä sekaisin, ja joutui tämän seurauksena poliisisaattueessa ja lepositeissä Lapin Keskussairaalaan.

Nyt kaikki on kuitenkin toisin.

Elämänmuutoksen tehnyt Sampo saapui Discoveryn syksyn kotimaisen ohjelmiston julkistamistilaisuuteen eilen tiistaina erittäin hyvinvoivan ja rauhallisen näköisenä"

Kymmenen vuotta sitten rakastuin siihen ADHD-tyyppiin, jolla on tunneskaaloja ihan laidasta laitaan, ja ne voi vaihtua hetkenä minä hyvänsä, Minttu sanoo.

– Tämä on helpompaa, tietenkin, mutta se on samalla tosi outoa. Hän on nyt vähän sellainen tasapaksu ja tunneköyhä. Se tuo totta kai omia haasteita parisuhteeseen, Minttu pohtii."

https://www.is.fi/viihde/art-2000005823822.html

7

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TunneköyhääElämää

      Ymmärrän paremmin kuin hyvin aloituksessa mainittujen ihmisten tilanteen.
      En ole koskaan ollut alkoholin tai lääkkeiden sekakäyttäjä. Olen jo pienestä pitäen koheltamisen ammattilainen. Olin se kömpelö itsensäsatuttaja-lapsi. Ajoin fillarilla tuhatta ja sataa ja hyppäsin sen selästä 10m syvään rotkoon kun se oli minusta kivaa (4v). Tein kaikkea tyhmää, sellaista missä normaalin lapsen itsesuojeluvaisto sanoisi että ei. Teini-ikäisenä siirryin extreme lajien pariin ja niistä saataviin kikseihin ja kun oli kättä ja jalkaa, päätä kipsissä, niin sairaalakäyntihistorian perusteella lääkärit ehdottivat lääkitystä liikaan spontaanisuuteen.

      Ilman lääkitystä olin iloinen ja spontaani, itkin sekä ilosta että surusta, nauroin ja iloitsin sata lasissa omista, ystävien ja kavereiden onnenhetkistä, olin myötätuntoinen, sosiaalinen, mutta hyvin levoton, keskittymiskyvytön ihminen.

      Ensimmäinen lapseni syntyi silloin kun en ollut vielä lääkityksellä. Se oli elämäni paras hetki, itkin ja nauroin ilosta. Lapsen syntymän jälkeen aloitin lääkityksen voidakseni elää perhe-elämää, olla normaali. Olen ollut lääkityksellä yli 10 vuotta. Elämässäni ei ole iloa, ei surua, ei myötätuntoa, ei seksuaalista mielihyvää. Lapseni sairastui vakavasti, en tuntenut mitään, olin sairaalassa päivät ja yöt suoritin konemaisesti hoitotoimet, pidin häntä sylissäni tuntematta mitään. Lapseni tervehtyi, mitätön helpotus siitä kun pääsin lopulta kotiin ja omaan sänkyyn nukkumaan. Tässä kohtaa kävin pitkään keskustelua lääkäreiden kanssa siitä mikä olisi minulle hyväksi. Muutettiin lääkitystä, tuli maanisdepressiivinen vaihe, itsetuhoisuutta. Palattiin takaisin vanhaan lääkitykseen.
      Toinen lapseni syntyi, katsoin tuossa se vauva on, muistin miten itkin ensimmäisen syntyessä, nuorimmaisen kohdalla tunnetasolla ei läikähtänyt mitään eikä ole vieläkään tuntunut siltä miltä pitäisi tuntua. Olen kuin pystyyn kuollut kuiva puu, jähmeä, aina asiallinen-tyyppi joka on vain hyvin pienellä osalla sydäntään mukana lasten ja perheen asioissa. Rakastan miestäni, tiedostan ja tiedän sen, mutta rakkaus ei tule tunnetasolle saakka. En ole kokenut yhtään orgasmia lääkityksen aloittamisen jälkeen. Seksi ei tunnu miltään. En itke koskaan, en naura spontaanisti koskaan.

      Asiasta on puhuttu lääkäreiden kanssa vuosittain, kultaista keskitietä ei ole löytynyt, vanhalla lääkityksellä mennään koko ajan, mitään muutakaan ei uskalleta kokeilla. Olen kysellyt pääsisikö geenitutkimuksiin, löytyiskö apua sieltä suunnalta, mutta tutkimukset ovat kalliita, eivätkä he tiedä mitä sitten jos sieltä löytyy jotain.

    • kyssäripyssäri

      Aloittajalle: Oletko sitä mieltä, että Mintun logiikka ontuu, vai miksi tämä on naisen logiikka osiossa?

      • tuli.kunnollinen

        Niin kun miehestä tuli "kunnollinen" niin parisuhde oli heti kriisissä :)


      • Pilleristi
        tuli.kunnollinen kirjoitti:

        Niin kun miehestä tuli "kunnollinen" niin parisuhde oli heti kriisissä :)

        ei kai sitä se kunnollisuus haitannut, vaan se tunneköyhyys ja lääkkeiden tuoma jähmeys.

        Meinaan itsellä on sama vaiva kuin kauppiaalla. Viikko pillereitä ja mulla meni jo siinä vaiheessa tunnepuolella pelkkää tasaista viivaa. Oli se pirun pelottavaa. Onneksi oli pätevät lääkärit ja kultainen keskitie löytyi lääkityksen suhteen, pystyy elämään suht normaalia elämää.


    • Anonyymi

      No voi Sampo raukkaa. Raitistunut tyypillistä alkoholistin uhoa tää on niin nähty.
      Mut hei niistä tulee tylsiä kun lopettavat.
      Just joo uhkaa lopettaa sometilinsä. Ja kuinkahan vanha tää sampo taas olikaan???
      Lapsellista ja muija vielä yksinkertaisempi kun kattelee tota sekoilua

    • Anonyymi

      Kuka tämä Sampo Kauluanen on?? Hän näkyy jokaisessa Seiskan lööpissä ja on mukana jokaisessa tyrkky-ohjelmassa? Mistä hän on tuonne julkkisten Ö-luokkaan kivunnut?

    • Anonyymi

      Sampo Tenox kaulanen, tämä surullinen ilmestys. Näin miehen rimpuilevan ja kähisevän konsertissa ja sitten tuli paljon oksennusta. Törkeää!! Lapseni eivät aivan ymmärtäneet. Ei kai hänellä vaan ole omia lapsia. Hyh hyh

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe