Uskaltaako palstalle kirjoitella?

Ananias.Palstamäki

Viimeksi käväistessäni palstalla, meno oli hivenen levotonta joten päättelin että minun aktiivisuuteni voisi nostaa kierrokset sille tasolle ettei touhussa olisi enää järjen hiventäkään. Päätin siis vetäytyä vähin äänin.

Mikähän tilanne on tänään, uskaltaako kaltaiseni herrasmies laittaa kommenttia tänne vai lähteekö touhu heti laukalle?

57

754

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysy.poissa

      Älä ainakaan neiti Pönttöuunia lähesty. Sekoilette palstan yhdessä sekaisin. Kummastakaan ei ole takeita.

      • Ananias.Palstamäki

        Vieläkös Pönttöneiti on sekaisin? Luulisi että enimmät höyryt on pian lasketeltu ja palattaisiin tasaiseen arkeen (mitä se Pönttöneidin kohdalla sitten onkaan?).


      • niin.mikä
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Vieläkös Pönttöneiti on sekaisin? Luulisi että enimmät höyryt on pian lasketeltu ja palattaisiin tasaiseen arkeen (mitä se Pönttöneidin kohdalla sitten onkaan?).

        Naiset ja hormonit, mutta mikä selittää Pertin sekoilut?


      • Ananias.Palstamäki
        niin.mikä kirjoitti:

        Naiset ja hormonit, mutta mikä selittää Pertin sekoilut?

        Tohtori Livingstone, oletan?


        En ymmärrä mistä puhutte.


      • ihmettelijä
        niin.mikä kirjoitti:

        Naiset ja hormonit, mutta mikä selittää Pertin sekoilut?

        Mikä vaivasi palstanaisia tällä viikolla? Mihin sitten katosivat?


      • Ananias.Palstamäki
        ihmettelijä kirjoitti:

        Mikä vaivasi palstanaisia tällä viikolla? Mihin sitten katosivat?

        Kokeneena "perhemiehenä" tiedän että on parempi liueta silloin kun ilma on sakeimmillaan ruudinsavua.

        Naiset ylläpitävät mölyä tovin, jonka jälkeen voidaan aina palata lähtöruutuun ilman jännitteitä. On silti tärkeätä pysytellä loitolla kriisipesäkkeistä jos siihen avautuu tilaisuus.


      • 456546
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Kokeneena "perhemiehenä" tiedän että on parempi liueta silloin kun ilma on sakeimmillaan ruudinsavua.

        Naiset ylläpitävät mölyä tovin, jonka jälkeen voidaan aina palata lähtöruutuun ilman jännitteitä. On silti tärkeätä pysytellä loitolla kriisipesäkkeistä jos siihen avautuu tilaisuus.

        Väärä toimintatapa monen kohdalla, annanmiehen kuulla kaksin verroin jos luikkii kesken pois häntä koipien välissä.


      • Ananias.Palstamäki
        456546 kirjoitti:

        Väärä toimintatapa monen kohdalla, annanmiehen kuulla kaksin verroin jos luikkii kesken pois häntä koipien välissä.

        Jos nainen ei saa omin neuvoin lasketeltua höyryjä päästään, niin silloin on parempi jättää hänet kokonaan huomiotta.


      • 456546
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Jos nainen ei saa omin neuvoin lasketeltua höyryjä päästään, niin silloin on parempi jättää hänet kokonaan huomiotta.

        Ja kesken kaiken pois luikkiva mies kannattaa jättää kokonaan. Aikuisten pitäisi osata keskustella, vaikka olisikin vähän kireä tunnelma. Varsinainen raivari on asia erikseen.


      • Ananias.Palstamäki
        456546 kirjoitti:

        Ja kesken kaiken pois luikkiva mies kannattaa jättää kokonaan. Aikuisten pitäisi osata keskustella, vaikka olisikin vähän kireä tunnelma. Varsinainen raivari on asia erikseen.

        Noo, parisuhteessa on tietenkin vastuuta kumppanista.

        Palstalla ei ole vastuita ja velvollisuuksia.


      • Nshormoonit
        niin.mikä kirjoitti:

        Naiset ja hormonit, mutta mikä selittää Pertin sekoilut?

        Ei naisille ole syy ja vastuuvapauden antaminen sekoilussa sanoa että "kun ne hormoonit" Se on iät ajat ollut vain selitys. Ihminen osaa käyttäytyä sivistyneesti ellei ole joku lapsen tasolle jäänyt joten joku hormoni selitys on vain vapautus asiallisesta käytöksestä.


      • niin.mikä kirjoitti:

        Naiset ja hormonit, mutta mikä selittää Pertin sekoilut?

        Miehet ja hormonit, tietysti.

        Herrasmies on muuten väärin suomennettu..Oikea suomennos olisi hellämies..tai vaikka hellasmies. 😊


      • ihmettelijä kirjoitti:

        Mikä vaivasi palstanaisia tällä viikolla? Mihin sitten katosivat?

        Olenko mä missannut jotain?


      • ihmettelijä kirjoitti:

        Mikä vaivasi palstanaisia tällä viikolla? Mihin sitten katosivat?

        Täh?


      • misspönttöuuni

        Hhahah, sai nauraa vesissä silmin tuolle :D


      • Sohaskee vuan pönttöuunin tuhkapesää. Vieläkö on punasia hiiliä?


    • Pitäisihän sun ana kokeneena perhemiehenä tietää ettei ongelma kuitenkaan poistu sillä että häviät evakkoon naisen raivotessa, no voihan se siitä vähän rauhoittua mutta kokonaan ongelma ei poistu vaan rähinä alkaa heti uudestaan kun ilmaannut takaisin maisemiin. Minäkin sentään sinkkumiehenä sen verran ymmärrän että raivoa ei pidä paeta vaan rauhallisesti ottaa vastaan mitä tulee ja sitten järkevän jämäkästi kun juttelee matalalla, rauhoittavalla äänellä eikä lähde naisen provoiluun mukaan sen saa lopettamaan kiukkamisen. Niin ne vaan palstankin naiset rauhoittuivat kun saivat sen yhden illan höyryjään päästellä, nyt ne on taas kuin lutuisia kissanpentuja, kaipaavat vain hellää huolenpitoa ja vähän kehuja :) Sen verran muistissa kuitenkin vielä saattaa olla että sellaisia kaksimielisiä juttuja jotka saattaisivat saada palstan naiset ajattelemaan itseään pelkkinä objekteina ehkä kannattaa välttää.

      • Ananias.Palstamäki

        Mulla ei ole tällä palstalla perhemiehen roolia, olen sinkkuna palstailemassa.

        Jos Pönttöneidillä on ollut tarvetta tuuletella ajatuksiaan, niin on vain positiivista etten minä ole ulkopuolisena ollut tulilinjalla.


      • ymmärrättämän

        "Pitäisihän sun ana kokeneena perhemiehenä tietää ettei ongelma kuitenkaan poistu sillä että häviät evakkoon naisen raivotessa, no voihan se siitä vähän rauhoittua mutta kokonaan ongelma ei poistu vaan rähinä alkaa heti uudestaan kun ilmaannut takaisin maisemiin. Minäkin sentään sinkkumiehenä sen verran ymmärrän että raivoa ei pidä paeta vaan rauhallisesti ottaa vastaan mitä tulee ja sitten järkevän jämäkästi kun juttelee matalalla, rauhoittavalla äänellä eikä lähde naisen provoiluun mukaan sen saa lopettamaan kiukkamisen. Niin ne vaan palstankin naiset rauhoittuivat kun saivat sen yhden illan höyryjään päästellä, nyt ne on taas kuin lutuisia kissanpentuja, kaipaavat vain hellää huolenpitoa ja vähän kehuja :) "

        Wau, juuri näin se on. Et ihan tyhmä olekaan.Liian moni mies pakenee eikä suostu puhumaan.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Mulla ei ole tällä palstalla perhemiehen roolia, olen sinkkuna palstailemassa.

        Jos Pönttöneidillä on ollut tarvetta tuuletella ajatuksiaan, niin on vain positiivista etten minä ole ulkopuolisena ollut tulilinjalla.

        Niin, no joo, voi se olla tässä tapauksessa tietysti ihan hyvä että väistit sivummalle astioiden lennellessä mutta lupaatko ja vannotko, kautta kiven ja kannon ettet jollain muulla nikillä sitten osallistunut keskusteluun? vahän nimittäin vaikeahko uskoa että olisit malttanut täysin vetäytyä sivuun.


      • Ananias.Palstamäki
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, no joo, voi se olla tässä tapauksessa tietysti ihan hyvä että väistit sivummalle astioiden lennellessä mutta lupaatko ja vannotko, kautta kiven ja kannon ettet jollain muulla nikillä sitten osallistunut keskusteluun? vahän nimittäin vaikeahko uskoa että olisit malttanut täysin vetäytyä sivuun.

        En jaksa opiskelujen lomassa hirveästi palstailla. Viimeinen kontakti Pönttöneitiin oli muistaakseni kun hän heitti jonkun kiivaan kommentin johon vastasin toivottelemalla hauskoja illanjatkoja.


      • hänentyylinsä
        ymmärrättämän kirjoitti:

        "Pitäisihän sun ana kokeneena perhemiehenä tietää ettei ongelma kuitenkaan poistu sillä että häviät evakkoon naisen raivotessa, no voihan se siitä vähän rauhoittua mutta kokonaan ongelma ei poistu vaan rähinä alkaa heti uudestaan kun ilmaannut takaisin maisemiin. Minäkin sentään sinkkumiehenä sen verran ymmärrän että raivoa ei pidä paeta vaan rauhallisesti ottaa vastaan mitä tulee ja sitten järkevän jämäkästi kun juttelee matalalla, rauhoittavalla äänellä eikä lähde naisen provoiluun mukaan sen saa lopettamaan kiukkamisen. Niin ne vaan palstankin naiset rauhoittuivat kun saivat sen yhden illan höyryjään päästellä, nyt ne on taas kuin lutuisia kissanpentuja, kaipaavat vain hellää huolenpitoa ja vähän kehuja :) "

        Wau, juuri näin se on. Et ihan tyhmä olekaan.Liian moni mies pakenee eikä suostu puhumaan.

        No eihän nyt Harmista kukaan tyhmänä pidäkään :) Tuossakin viestissä on mukana hänelle ominaista hyväntahtoista kettuilua. Harmis on ollut parisuhteessa, kertomansa mukaan, mutta ei tuo sitä esille. Se kuitenkin näkyy.


      • 534534534
        hänentyylinsä kirjoitti:

        No eihän nyt Harmista kukaan tyhmänä pidäkään :) Tuossakin viestissä on mukana hänelle ominaista hyväntahtoista kettuilua. Harmis on ollut parisuhteessa, kertomansa mukaan, mutta ei tuo sitä esille. Se kuitenkin näkyy.

        Ei vai? :D Mistäs tiedät?


    • Rajansakaikella

      Minäkin ennen näyttelin töissä erilaista, koska meni siviilissä huonosti. Enää en. Se on helpompaa, ei tarvii valehdella. Ei mene nytkään kybällä, mutt . .
      Tuntee ittensä sen verran, ett pysyy aisoissa

    • .. Naiset.. =)

      • Ananias.Palstamäki

        Joo, aika äkäisenä tuntuivat olevan.

        Toivottavasti känkkäränkkäpäivät on ohitse.


    • 7557576767

      Huvittavaa, (ja raukkamaista) että Konnakettu -ketju on poistettu.

      Siinä oli "vääriä" mielipiteitä, koska osa naisistakaan ei ollut näiden tuulitunnelien kanssa samaa mieltä.

      • Ananias.Palstamäki

        Onko palstalla alettu moderoimaan aktiivisemmin?

        Muistelen laittaneeni johonkin ketjuun kommentin johon odottelin vastausta, mutta sitten hukkasin koko viestin. Taisi mennä jossakin poistetussa ketjussa...


      • mitäh

        Minkä ihmeen tuulitunnelien?


    • Mikäs se isoa miestä pelottaisi? Kaikki on lettutyyntä, En ole huomannut harmoniassa mitään poikkeavaa.

      (burr burr)

      • Ananias.Palstamäki

        Viimeksi kun kezkusteltiin, niin taisit käskeä minua vaikenemaan (mielipidettäni ei muistaakseni kaivattu).

        Eipä silti, en traumatisoitunut, ja opiskelutahti on niin kovaa ettei palstailu oikein kiinnostakaan viikolla.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Viimeksi kun kezkusteltiin, niin taisit käskeä minua vaikenemaan (mielipidettäni ei muistaakseni kaivattu).

        Eipä silti, en traumatisoitunut, ja opiskelutahti on niin kovaa ettei palstailu oikein kiinnostakaan viikolla.

        Hyvinkin saattoi olla niin. En muista tarkalleen. Siinä oli kaikenlaista ilmassa.

        Pidä tuo. Opiskelu on miljoona kertaa fiksumpaa kun palstailu.

        Mutta eipä silti, ihan jees nähdä nyt sinuakin. Sä vähän liukenit lipettiin ku aave.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hyvinkin saattoi olla niin. En muista tarkalleen. Siinä oli kaikenlaista ilmassa.

        Pidä tuo. Opiskelu on miljoona kertaa fiksumpaa kun palstailu.

        Mutta eipä silti, ihan jees nähdä nyt sinuakin. Sä vähän liukenit lipettiin ku aave.

        Tarkoitukseni ei ole palstailla arkisin, mutta niin vain sattui käymään tuona kohtalokkaana iltana että heitin jonkun kommentin palstalle.

        Sinun kommenttiisi oli vain niin luonteva päättää palstailuni johon minun ei olisi pitänyt lähteä ensinkään, joten päätin käyttää tuon takaportin jonka avasit mulle palstalta postumiseen tyylikkäästi.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ole palstailla arkisin, mutta niin vain sattui käymään tuona kohtalokkaana iltana että heitin jonkun kommentin palstalle.

        Sinun kommenttiisi oli vain niin luonteva päättää palstailuni johon minun ei olisi pitänyt lähteä ensinkään, joten päätin käyttää tuon takaportin jonka avasit mulle palstalta postumiseen tyylikkäästi.

        Jees, kyllä mä tiedän, että teen sulle vain hyvää. Jaksat paremmin arjessa :)


    • Olen muuten huomannut täällä pientä edistystä, jumankekka, ne on ruvennu moderoimaan!
      Moderointipömpelissä on herätty.

      • Ananias.Palstamäki

        Moderointi on luokatonta, ne on poistaneet jopa sellaisia ketjuja joihin minä olen kirjoitellut helliä kommentteja sulle.

        Ihan perseestä.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Moderointi on luokatonta, ne on poistaneet jopa sellaisia ketjuja joihin minä olen kirjoitellut helliä kommentteja sulle.

        Ihan perseestä.

        Älä? Noh sitten se kyllä muuttaa jo vähän asiaa...

        Voitko mitenkään listata ne tuohon alle ranskalaisilla viivoilla. Siis minä olen pyytänyt vain kaikki r.nkkujutut ym. viinan särpimiset, naisten panettelut pois, mutta

        EN hellittelyjä.

        Just, vähän kun olisin saanut haleja ni ei.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Älä? Noh sitten se kyllä muuttaa jo vähän asiaa...

        Voitko mitenkään listata ne tuohon alle ranskalaisilla viivoilla. Siis minä olen pyytänyt vain kaikki r.nkkujutut ym. viinan särpimiset, naisten panettelut pois, mutta

        EN hellittelyjä.

        Just, vähän kun olisin saanut haleja ni ei.

        No, nyt on sitten poistettu kaikki;
        -halaukset
        -poskisuudelmat
        -lentosuukot
        -hellittelysanat ja kaikki muutkin verbaaliset tunteenilmaukset.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        No, nyt on sitten poistettu kaikki;
        -halaukset
        -poskisuudelmat
        -lentosuukot
        -hellittelysanat ja kaikki muutkin verbaaliset tunteenilmaukset.

        Hellyys liittyy sinkkuuteen.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hellyys liittyy sinkkuuteen.

        Moderointi on kaiketi eri mieltä.

        Myönnän että poistoon on mennyt myös joku pyllylle läimäytys ja takaapäin halaus jossa painauduin ehkä liian tiukasti sinua vasten, mutta muutoin olen kyllä toiminut hyvin herrasmiesmäisesti.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        No, nyt on sitten poistettu kaikki;
        -halaukset
        -poskisuudelmat
        -lentosuukot
        -hellittelysanat ja kaikki muutkin verbaaliset tunteenilmaukset.

        kohta menen poistoon varmaan minäkin koska "peppu" jättebra..saatin sit oikea pohjois-korean chat palsta lol.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Moderointi on kaiketi eri mieltä.

        Myönnän että poistoon on mennyt myös joku pyllylle läimäytys ja takaapäin halaus jossa painauduin ehkä liian tiukasti sinua vasten, mutta muutoin olen kyllä toiminut hyvin herrasmiesmäisesti.

        Ohhoh... hahhah...jaahas. :D

        Kohtahan ne ilmottaa sitten ettei me saada keskenämme rupatella, sekin on mahdollista jos hyvin iholle tulee.

        Hah eipä sillä, tuo alun "Sekoilette palstan yhdessä sekaisin"-kommentti pisti nauramaan. Ehkä moderointikin on sen huomannut.

        (naurua)


      • Ananias.Palstamäki
        peppupupu kirjoitti:

        kohta menen poistoon varmaan minäkin koska "peppu" jättebra..saatin sit oikea pohjois-korean chat palsta lol.

        En ole hirveästi nyt palstaillut niin en tiedä ihan täysin mikä on sallittua ja mikä ei.

        Tavallaan ihan hyvä jos älyttömimpiin kommentteihin tartuttaisiinkin.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ohhoh... hahhah...jaahas. :D

        Kohtahan ne ilmottaa sitten ettei me saada keskenämme rupatella, sekin on mahdollista jos hyvin iholle tulee.

        Hah eipä sillä, tuo alun "Sekoilette palstan yhdessä sekaisin"-kommentti pisti nauramaan. Ehkä moderointikin on sen huomannut.

        (naurua)

        Palstailu menee haastavaksi kun rajat ei ole tiedossa, eikä ole ihan hallussa sekään mitkä kaikki muuttuvat tekijät vaikuttavat moderointiin.

        Ehkä tuo takaapäin halauskin poistettiin vain koska satuit olemaan sillä hetkellä alushepenisilläsi. Mikäli olisit ollut vaikkapa retkeilyvarusteissasi, niin mitään ongelmaa ei olisikaan. Nyt lähentymiseni tulkittiin seksistiseksi teoksi...

        Sääntöjä kaivattaisiin, täsmällisempiä sellaisia. Yrityksen ja erehdyksen kautta opettelu vie aikaa, ja pahimmassa tapauksessa meidät voidaan ehkä eristää eri ketjuihin jos homma luisuu moderoinnin mielestä moraalisesti arveluttavaksi.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Palstailu menee haastavaksi kun rajat ei ole tiedossa, eikä ole ihan hallussa sekään mitkä kaikki muuttuvat tekijät vaikuttavat moderointiin.

        Ehkä tuo takaapäin halauskin poistettiin vain koska satuit olemaan sillä hetkellä alushepenisilläsi. Mikäli olisit ollut vaikkapa retkeilyvarusteissasi, niin mitään ongelmaa ei olisikaan. Nyt lähentymiseni tulkittiin seksistiseksi teoksi...

        Sääntöjä kaivattaisiin, täsmällisempiä sellaisia. Yrityksen ja erehdyksen kautta opettelu vie aikaa, ja pahimmassa tapauksessa meidät voidaan ehkä eristää eri ketjuihin jos homma luisuu moderoinnin mielestä moraalisesti arveluttavaksi.

        Luuletko, että pysyisin eristyksessä. ; )

        Ei mutta oikeasti palsta on silleen normaalilla tavalla saatava siivoon kuntoon, niin kuin aikuisten järkiperäiseksi keskustelualustaksi. Se 25 vuoden ikärajakin olisi ihan suotavaa.

        "satuit olemaan sillä hetkellä alushepenisilläsi." Öö...nyt sulla on jotakin enemmän tiedossa kuin mulla :D Pääasia ettet tissejä puristellut ja niskaa pussaillut :'D

        Niin siitä vielä sitten, että moderoinnissa saisi oikeasti olla ihmiset töissä. Robotithan ne vasta sekoilevatkin.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Luuletko, että pysyisin eristyksessä. ; )

        Ei mutta oikeasti palsta on silleen normaalilla tavalla saatava siivoon kuntoon, niin kuin aikuisten järkiperäiseksi keskustelualustaksi. Se 25 vuoden ikärajakin olisi ihan suotavaa.

        "satuit olemaan sillä hetkellä alushepenisilläsi." Öö...nyt sulla on jotakin enemmän tiedossa kuin mulla :D Pääasia ettet tissejä puristellut ja niskaa pussaillut :'D

        Niin siitä vielä sitten, että moderoinnissa saisi oikeasti olla ihmiset töissä. Robotithan ne vasta sekoilevatkin.

        Kyllähän nuo sinun ajatuksesi palstan laadullisesta kehittämisestä ovat pyörineet minunkin päässäni, mutta niiden toteuttaminen ei ole minun käsissäni. Moderointi olisi paras keino kehittää keskustelukulttuuria, mutta sen pitäisi olla lähes ympärivuorokautista jotta se toimisi.

        On tämä mennyt eteenpäin parissa vuodessa, mutta kirveelle olisi vieläkin työtä. Ja tuosta tissien puristelusta ja niskaan pussailusta...en voinut hillitä itseäni kun huumaannuin tuoksustasi ja vartalostasi. Sorry!


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Kyllähän nuo sinun ajatuksesi palstan laadullisesta kehittämisestä ovat pyörineet minunkin päässäni, mutta niiden toteuttaminen ei ole minun käsissäni. Moderointi olisi paras keino kehittää keskustelukulttuuria, mutta sen pitäisi olla lähes ympärivuorokautista jotta se toimisi.

        On tämä mennyt eteenpäin parissa vuodessa, mutta kirveelle olisi vieläkin työtä. Ja tuosta tissien puristelusta ja niskaan pussailusta...en voinut hillitä itseäni kun huumaannuin tuoksustasi ja vartalostasi. Sorry!

        Niin se taisi kerran olla, että sinäkin asiasta huomauttelit. Mutta villiä riistaahan tämmöset läpijuostavat palstat on. Ennen kirjoittelin erääseen isomman lehden keskusteluosioon vakinimimerkillä vuosia ennen kuin sitten lopettivat sen systeemin,

        Mutta joo, siellä oli reaaliaikainen moderointi, ihmismoderointi. Aika hyvin saivat pidettyä sen hanskassa. Pitää melkein antaa kymmenen pistettä. Vaikka sielläkin välillä vakikirjoittajien kanssa meinasi homma henkilöityä pikkusen, niin heti tartuttiin ja kukaan ei ehtinyt solvata niin aihetta kuin kirjoittajaakaan. Ja asia oli tiukkaa asiaa. Mä vähän kaipaan semmosta.

        Ananias...mikä se nyt tuommonen hellyyspuuska on. Eikö sinua yhtään arveluta etten minä vahingossa vaikka rähähdä... : )

        (puolivirne)


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin se taisi kerran olla, että sinäkin asiasta huomauttelit. Mutta villiä riistaahan tämmöset läpijuostavat palstat on. Ennen kirjoittelin erääseen isomman lehden keskusteluosioon vakinimimerkillä vuosia ennen kuin sitten lopettivat sen systeemin,

        Mutta joo, siellä oli reaaliaikainen moderointi, ihmismoderointi. Aika hyvin saivat pidettyä sen hanskassa. Pitää melkein antaa kymmenen pistettä. Vaikka sielläkin välillä vakikirjoittajien kanssa meinasi homma henkilöityä pikkusen, niin heti tartuttiin ja kukaan ei ehtinyt solvata niin aihetta kuin kirjoittajaakaan. Ja asia oli tiukkaa asiaa. Mä vähän kaipaan semmosta.

        Ananias...mikä se nyt tuommonen hellyyspuuska on. Eikö sinua yhtään arveluta etten minä vahingossa vaikka rähähdä... : )

        (puolivirne)

        Mulla on kokemus iltapäivälehden keskustelupalstalle kirjoittelusta rekatulla nimimerkillä, se toimi erinomaisesti. Kommentoin noihin aikoihin yhteiskunnallisista asioista kun olin avioliitossa ja perheellinen, niillä palstoilla meno lienee muutoinkin hillitympää ja harkitumpaa.

        Eihän tässä nyt ole mikään hellyyspuuska päällä, ellet satu muistamaan minä kerroin sulle pyynnöstäsi vain mitä moderointi on poistellut aikaisempia hellyydenosoittelujani jotka jäivät sulta lukematta.

        Mutta noista rähähtelyistä, niin kyllähän tässä on tarkoitus haeskella niitä rajoja. Sekä sitä mitä palstan moderointi antaa kirjoittaa, että mitä Pönttöneiti antaa tehdä.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Mulla on kokemus iltapäivälehden keskustelupalstalle kirjoittelusta rekatulla nimimerkillä, se toimi erinomaisesti. Kommentoin noihin aikoihin yhteiskunnallisista asioista kun olin avioliitossa ja perheellinen, niillä palstoilla meno lienee muutoinkin hillitympää ja harkitumpaa.

        Eihän tässä nyt ole mikään hellyyspuuska päällä, ellet satu muistamaan minä kerroin sulle pyynnöstäsi vain mitä moderointi on poistellut aikaisempia hellyydenosoittelujani jotka jäivät sulta lukematta.

        Mutta noista rähähtelyistä, niin kyllähän tässä on tarkoitus haeskella niitä rajoja. Sekä sitä mitä palstan moderointi antaa kirjoittaa, että mitä Pönttöneiti antaa tehdä.

        Mulle tulee yksi nimimerkki mieleen niiltä ajoilta, joka etäisesti sinua muistuttaa. Muistan sen "nimen", mutta sitä ei kai tähän parane panna. Mietin pitkään täälläkin, että voitko olla hän. Se täsmäisi tuohon avioliitto/perheaikaankin hyvin ja mahd.ikään. Hän keskusteli kanssani hyvinkin paljon. Sitten kun palsta lopetettiin, vakiporukka joutui tuuliajolle.

        Huh. Enpä mene siihen sen enempää. Ellet huomaa samoja piirteitä minussa. No se olisi kyllä jo liian hullua!

        Joo, rajoja on ravisteltava. Ihminen on tehty liikkumaan ja eläväiseksi. Päivän mukaan mennään.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mulle tulee yksi nimimerkki mieleen niiltä ajoilta, joka etäisesti sinua muistuttaa. Muistan sen "nimen", mutta sitä ei kai tähän parane panna. Mietin pitkään täälläkin, että voitko olla hän. Se täsmäisi tuohon avioliitto/perheaikaankin hyvin ja mahd.ikään. Hän keskusteli kanssani hyvinkin paljon. Sitten kun palsta lopetettiin, vakiporukka joutui tuuliajolle.

        Huh. Enpä mene siihen sen enempää. Ellet huomaa samoja piirteitä minussa. No se olisi kyllä jo liian hullua!

        Joo, rajoja on ravisteltava. Ihminen on tehty liikkumaan ja eläväiseksi. Päivän mukaan mennään.

        Luulen että en ole tarkoittamasi henkilö. Tällaisella palstalla on ihan kiva keskustella vaikka vähän tiiviimmin jonkun palstalaisen kanssa jolla on taito luoda tunnelmaa, mutta yhteiskunnallisissa aiheissa en ole pitänyt järkevänä käydä henkilökohtaista keskustelua.

        Keskustelin tuolloin kyllä kantajengin kanssa, mutta siinä pyöri varmaan lähemmäs 30 aktiivia satunnaiset kommentoijat. Ei ollut ketään jonka kanssa keskustelin enemmän.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Luulen että en ole tarkoittamasi henkilö. Tällaisella palstalla on ihan kiva keskustella vaikka vähän tiiviimmin jonkun palstalaisen kanssa jolla on taito luoda tunnelmaa, mutta yhteiskunnallisissa aiheissa en ole pitänyt järkevänä käydä henkilökohtaista keskustelua.

        Keskustelin tuolloin kyllä kantajengin kanssa, mutta siinä pyöri varmaan lähemmäs 30 aktiivia satunnaiset kommentoijat. Ei ollut ketään jonka kanssa keskustelin enemmän.

        Ok. Voi olla näin. Hänellä oli vain kovin sama tapa käyttää sanoja ja lauserakenteita kuin sinulla. Monesti myös tämä nimimerkkimies tulistuikin minuun äärimmilleen ja hän joutui aika ajoin banniin heh. Aiheet kyllä pyörivät yhteiskunnallisissa ja vähän laajemmissa päivänpolttavissa. Kantaväkeä oli juurikin noin kolmisenkymmentä.

        Sen parempi jos olet eri henkilö. Puhdas pöytä! :)

        Muuuutta nyt mie sanon hyvää yötä. Muuten menee kaikki unet sekaisin, nuku sikeästi.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ok. Voi olla näin. Hänellä oli vain kovin sama tapa käyttää sanoja ja lauserakenteita kuin sinulla. Monesti myös tämä nimimerkkimies tulistuikin minuun äärimmilleen ja hän joutui aika ajoin banniin heh. Aiheet kyllä pyörivät yhteiskunnallisissa ja vähän laajemmissa päivänpolttavissa. Kantaväkeä oli juurikin noin kolmisenkymmentä.

        Sen parempi jos olet eri henkilö. Puhdas pöytä! :)

        Muuuutta nyt mie sanon hyvää yötä. Muuten menee kaikki unet sekaisin, nuku sikeästi.

        Kyllähän sinä (kultaseni) saat minut lämpöiseksi, mutta ihan eri merkityksessä. Ei siitä tässä sen enempää, mutta pakko sanoa että huomaan kaivanneeni sinua.

        En ole koskaan saanut bannia keskustelupalstoille, eikä kovinkaan montaa kommenttianikaan ole poistettu palstoilta. Olen toisinaan aika ärhäkkä kommenteissani, mutta tunnistan sananvapauden rajat.

        Öitä Pönttöneidille. Pus!


    • Kaisanoasaa

      Taitaapi olla palstan ytmeillä enemmän ongelmia elämässä ja palstalla kuin meilleä palstan rumilla ätmeillä. Voi voi teidän elämää kun ette kestä pientä vastoinkäymistä.

      • ahdistaa

        Tasaista on ainakin yksinäisen ja mitättömän miehen elämä. Kuulemma jossain on hurrikaaneja ja taifuuneja - no ei ole näillä selkosilla näkynyt. Jossain on ihmissuhteita, riitoja, uusia ihmisiä syntyy ja lisää tehdään. Täällä kammiossa on siihen nähden aika rauhallista. Alakuloista ihmistä syytetään aina siitä että hän on masentunut ja siksi häntä ei voi edes tavata. Sellaisen ihmisen voi hyvin tavata joka surffaa juuri sillä hetkellä aallon harjalla mutta iso aalto vie hänetkin kohta syvemmälle.


      • Mä oon monesti miettiny tota kun te vaan jankkaatte kuinka rumia olette. Ihan oikeesti,mä en usko,mä lyön vetoa että useat teistä on ihan södejä. Jonkun vaan pitää kertoa se. laittakaa mulle sähkiksellä pärstä kuva niin voin sanoa onko se nyt niin ruma:)


      • peppupupu kirjoitti:

        Mä oon monesti miettiny tota kun te vaan jankkaatte kuinka rumia olette. Ihan oikeesti,mä en usko,mä lyön vetoa että useat teistä on ihan södejä. Jonkun vaan pitää kertoa se. laittakaa mulle sähkiksellä pärstä kuva niin voin sanoa onko se nyt niin ruma:)

        Olisin varsin yllättynyt mikäli edes yksi palstan "ätmi" uskaltaisi lähettää sulle oikean kasvokuvansa. Puhumattakaan useammista lukijoista jotka toimisivat niin. Feikkikuvia jostain Makakin perseestä saatat tosin saada useampia :D


    • kovanaama

      miehet joskus olleet poikia?ekö niil äiteetä ollu?sieltähä se tuo naisten halveeraminen alkaa.kotoa.mul ol molemmat heterosuhteessa vanhemmat.nykyiset isit on ku pisis.joo.ei mulla muuta.lässynlässyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      169
      2861
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1288
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      949
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      936
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      90
      830
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      803
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      68
      770
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      744
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      740
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      74
      733
    Aihe