Miksi matematiikka?

PuttrikHuttrik

Miksi minun täytyy oppia matematiikkaa koulussa?
Minusta matematiikka on pelkää typeryys.

13

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huutiukko

      Ei s i n u n tarvitse.

    • Tepamatikka

      Musta matematiikka on hauskaa siksi koska se on niin vaikeeta. Samalla älykkyyden osoitus kun osaa laskea monimutkaisia probleemoita. Insinöörinä tykkään lueskella kaikkea matematiikkaan liittyvää. Matematiikalla ratkeaa lähes kaikki. Esim: polttomoottorin tehon ja painon optimointi, pörssiosakkeiden paras tuotto ja silleen.

    • EiTyperä

      Tiedätkö mitä matematiikka on? Ja mitä on matematiikka peruskoulussa? Tiedätkö mitä on typeryys?

    • lhku

      Typerää on se, kun laskutaidottomat ihmiset sotkevat raha-asiansa ja koko elämänsä silkkaa tyhmyyttään.

      • Eikä_siinä_kyllin

        Minusta vielä typerämpää on se, että minun laskutaitoisena veronmaksajana pitää pelastaa nämä laskutaidottomat typerykset ja heitä vielä rahallisesti ylläpitää. Olen sitä mieltä, että jos joku tahallaan tai typeryyttään hankkiutuu vaikeuksiin, ei häntä pidä näistä pelastaa. Sitä saa, mitä tilaa.


    • notarobot

      Peruskoulussa ei juurikaan opeteta matematiikkaa, vaan pääasiassa laskentoa ja sivutaan abstraktin matematiikan alkeita. Laskutaitoa tarvitaan elämässä.

    • Alakoulun matematiikan perusasioilla pärjää jo pitkälle. Plus-, miinus-, kerto- ja jakolaskut.

      Elämä voi helpottua myös, jos osaa perus prosenttilaskuja ja algebraa. Tai ainkin yllätysten määrä voi vähentyä huomattavasti.

      Kaikesta ei tarvitse kaikkea tietää, kouluissa voi sen verran tsempata, että pääsee kurssit läpi, ja saa koulut käydyksi. Vaikkei pitäisikään kaikesta tai kaikista asioista.

      Se on ihan hyvää harjoitusta myöhempiä aikoja varten. Elämässä tulee vastaan paljon sellaisia asioita, joista ei välttämättä pidä, mutta jotka pitää silti saada vietyä maaliin.

      Yleensä ne taidot jotka koulussa toimivat, toimivat hienosti myöhemminkin.

      • Käytännön_matematiikkaa

        Lisäksi oppii saamaan selvää erilaisista taulukoista ja käyrästöistä, sekä valmistamaan ruokaa oikean kokoisen annoksen, jos aterioivia on 10 ja resepti on neljälle hengelle. Lisäksi osaa ostaa oikean määrän maalia tai tapettia, jos aikoo remontoida kämppäänsä, kun on oppinut laskemaan seinien ja katon pinta-alan.


    • CortoMaltese

      Tuossa edellä olevat jo kirjoittelevaiset ilmaisivatkin, jottei sinun ole mitään syytä taikka tarvetta opiskella Matematiikkaa. Miksi muuten olet lähtenyt opiskelemaan Matematiikkaa kun kirjoitukseesi perustuen et halua sitä opiskella ?

    • ei.hjummarra

      Miten joku voi ajatella pärjäävänsä elämässä ilman matematiikan taitoja.

    • sldogmh

      Matematiikka on hyödyllistä. Toisin kuin ruotsin kieli.

    • Mutkilainen

      Jos alat isona kauppiaaksi, niin saatat oppia, että kun ostaa markalla ja myy kahdella, niin voi onnistua saamaan prosentin voiton.

      • EiOleIhanHelppoa

        Tuo vaatii kyllä melkoista taitoa. Kun vähentää verot ja myynti- ja pääomakulut ja mahdolliset takuu- ja palutuskulut yms., niin kyllä tuosta tulee helposti useampi prosentti tappiota. Joskus voi juuri ja juuri päästä omilleen. Eli kannattaa tinkiä ostohinta huomattavasti pienemmäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe