Mitämieltätästä

oiskonäintää

Sanotaan että raha ei tuo onnea. No joo. Olen asiasta samaa mieltä , ja niin että ei varsinkaan vain raha(ja siis se mitä sillä saa) pelkästään onnea tuo. Mutta toisaalta olen myös sitä mielipuolta, että jos onnettomana elämänsä elämään päätyy, niin se menee onnettomankin elellen paljon mukavammin jos ei ihan persaukisena tarvitse elää.

23

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No joo, aikalailla samoilla linjoilla niin että jos terveys on tallella ja lisäksi vaikka pari miljoonaa tilillä niin jos siinä tilanteessa on onneton niin voisi sanoa että oma moka, kyllä nuo em. elämän sen verran siedettävksi tekee ettei pitäisi olla hirveästi syytä sitten valittaa.

    • Raha rauhoittaa, mutta onnea se ei tuo.

    • anonyymi.lyyli

      Riippuu hieman siitäkin, minkälaisista rahasummista puhutaan.

      Väitän, että raha voi tuoda myös onnellisuutta. Varsinkin, jos sitä voi sijoittaa sellaisiin asioihin ja hankkeisiin, joissa voi auttaa niitä, joilla menee heikosti.

      Minulla on eräs tälläinen hanke mietintämyssyssä, ja olen aivan varma, että onnellisuuteni lisääntyy, jos saan haaveeni toteutettua.

      Moni mieltää rahan aina oman napansa kautta. Mitä itse ostelisi, missä shoppalisi..ei kiinnosta moinen elämä pätkääkään. Väitän, että shoppailemalla ei onnellisuutta löydy. Eikä rahaa tavaraa omaisuutta hilloamalla.

      • oiskonäintää

        Sanoisin että omaisuutensa hallinta sijoittamisineen, ja niiden asioiden seuraaminen antaa myös sisältöä elämään. Ja sitä kautta, joskaan ei se nyt suoraan onnea tuo, niin torjuu se ainakin apatiaa tai sitä että päätyy pelkästään onnettomuudessaan piehtaroimaan. Oman omaisuutensa hallinta jatkuu myös elämän loppuun asti, toisin kuin esim. palkkatyö jonka joutuu viimeistään vanhana jättämään.
        Ei tarvitse olla monimiljonääri, altakin miljoonan omaisuus riittää, tai jo muutamalla sadalla tuhannellakin asiaa voi harrastaa.


      • Pehtooriolen
        oiskonäintää kirjoitti:

        Sanoisin että omaisuutensa hallinta sijoittamisineen, ja niiden asioiden seuraaminen antaa myös sisältöä elämään. Ja sitä kautta, joskaan ei se nyt suoraan onnea tuo, niin torjuu se ainakin apatiaa tai sitä että päätyy pelkästään onnettomuudessaan piehtaroimaan. Oman omaisuutensa hallinta jatkuu myös elämän loppuun asti, toisin kuin esim. palkkatyö jonka joutuu viimeistään vanhana jättämään.
        Ei tarvitse olla monimiljonääri, altakin miljoonan omaisuus riittää, tai jo muutamalla sadalla tuhannellakin asiaa voi harrastaa.

        Käteisvarat aina vähissä, mutta maata ja mantua on pirusti, ja ihan vuorimaisemissa. Niiden arvoa ei ole mitattu, kun ei ole myyntikään kiinnostanut. Pelkkä maan-omistushan ei tuota mitään, vaan vain vie, mutta jos tarve vaatisi, niin kyllä sellaiset nähtävyydet menevät kaupaksi "alle minuutin".Tietenkään mitään ei täältä viedä mukana "viimeisenä päivänä". Alastomana synnyin, ja
        samanlaisessa kunnossa täältä lähden.


    • jokumies83

      Nykypäivänä rahalla saa mitä vaan jos sitä on vaan riittävästi. Myös sitä onnellisuuttakin kun pystyy haaveensa toteuttaan tällöin, kun on rahaa kustantaa ne. Tosin terveyttä sillä ei saa, mutta edistämään sitä silloin pystyy.

    • Rahalla säästää aikaa

      • olet.nyt

        väärällä palstalla taas


      • olet.nyt kirjoitti:

        väärällä palstalla taas

        Niin täällä on muitakin parisuhteessa olevia vieläkin ja tulee olemaan. Sinkkukin voi olla ystävä.
        Oon aina ollut väärällä palstalla.


      • näen.sun.läpi
        valtakunta kirjoitti:

        Niin täällä on muitakin parisuhteessa olevia vieläkin ja tulee olemaan. Sinkkukin voi olla ystävä.
        Oon aina ollut väärällä palstalla.

        Joko olet ikävä-palstalla ollut tänään?

        Flirttaamassa ja monkumassa seksisävytteistä huomiota? Siellä et jostain syystä hirveesti mainosta parisuhdettasi ja reppanoita lapsiasi.


      • näen.sun.läpi kirjoitti:

        Joko olet ikävä-palstalla ollut tänään?

        Flirttaamassa ja monkumassa seksisävytteistä huomiota? Siellä et jostain syystä hirveesti mainosta parisuhdettasi ja reppanoita lapsiasi.

        Siellä ei ikävä kyllä ole keskusteluja enemmän ikävöimästä aloituksia., joten niihin voi heittää.
        ”Mahtavaa aloitus,kyllä olisi himoissaan”
        Ja voi itse ikävöidä ystävistä.
        Täällä on sit ihan lörpöttelyä aiheesta kuin aiheesta ei leikki ole kiellettyä.
        En ole ollut tänään kun just tulin ulkoa lasten kanssa ja niillä on peli aika.

        Lapseni ei ole reppanoita. Tänäänkin oltiin jäähallissa, kaupassa, kylässä ja pihalla


      • oiskonäintää
        valtakunta kirjoitti:

        Niin täällä on muitakin parisuhteessa olevia vieläkin ja tulee olemaan. Sinkkukin voi olla ystävä.
        Oon aina ollut väärällä palstalla.

        Käsitin tuon aiemman kommentin niin, että se olen minä aloittajana, joka hänen mielestään on väärällä palstalla.


      • näen.sun.läpi kirjoitti:

        Joko olet ikävä-palstalla ollut tänään?

        Flirttaamassa ja monkumassa seksisävytteistä huomiota? Siellä et jostain syystä hirveesti mainosta parisuhdettasi ja reppanoita lapsiasi.

        Katsokun minä hillitsen itseni ja vältän asioita jotka koukuttaa.
        Kuin sukan kutominen koukuttaa tai pelaaminen sekä lukeminen.
        Tämä ei koukuta kun ei ole koukkuja, joihin roikkua ja olen palstaillut yli 10 vuotta(jossa ollut 2vuoden pausseja, joten sen tasapainoilu on tuonut kokemusta. Laitan nimimerkin auki kun epäilyttää hetkeksi.


      • oiskonäintää kirjoitti:

        Käsitin tuon aiemman kommentin niin, että se olen minä aloittajana, joka hänen mielestään on väärällä palstalla.

        No minussa riippuu nyt kun halua liata minut mutta ukko kuuraa puhtaaksi.💕🌸💕🌸💕🌸


      • Ensimmäiseksi se ei ole lukivamma vaan lukivaikeus/ lukihäiriö ,minulla ei ole sitä.
        Ikävä palsta kirjoitetaan ikävä, ei ikävät.


    • Raha-on-kemia

      Kyllä raha tekee onnelliseksi. Jos on paljon rahaa, saa helposti naisia.

      • järkiseisoo

        Juu, ja monta kertaa juoksemista sukupuolitautien lääkäreillä. Syphilistä ja Gonorheaa parantamassa. Myöskin suvunjatkamis-prosessin vaurioituminen. Kaksi asiaa ei pitäisi seistä samaan aikaan, toinen niistä on järki ?


    • Raha ei tuo onnea, mutta se lisää turvallisuuden tunnetta. Jos elämä potkii päähän, mielummin itken kurjuuttani mersun takapenkillä, kuin jonkun vanhan rämän Fiatin (ex:ällä oli tällainen, eikä se koskaan kulkenut kunnolla, siitä merkkivalinta).

      • PUSSY-PANKAKE

        Aika pinnallista valita Rolls ROYSE Skodan sijaan toivottoman asian edessä. Tulokset ovat samat
        ulkokuoresta huolimatta. PUSSY-PANKAKE ?


      • PUSSY-PANKAKE kirjoitti:

        Aika pinnallista valita Rolls ROYSE Skodan sijaan toivottoman asian edessä. Tulokset ovat samat
        ulkokuoresta huolimatta. PUSSY-PANKAKE ?

        Kun on pahoittanut mielensä ja itkee kurjuuttaan siellä mersun takapenkillä, tuo pinnallisuus on viimeinen asia josta kantaisin huolta.


    • Manillaköyttä

      Kyllähän RAHA pehmentää menoa, kun taas siitä puute tekee elämän tukalaksi, koska väkisinkin meille kertyy menoja, tahdot sitä taikka et. Ei elämä ihan ilman rahaa ole kannattavaa. MONI vetää
      itsensä naruun köyhyytensä takia. Mutta löytyy sitä köydenpätkää rikkaillekkin, heheh.

    • ahdistaa

      Tuntuu että murheita on aina. Jos ei ole rahahuolia niin sitten joutilaana ajautuu miettimään elämän tarkoitusta ja toteaa kaiken turhaksi. Jos olisi rahahuolia niin olisi ehkä enemmän elämässä kiinni mutta se elämä olisi vähän tuskaista.

    • Lukuunottamatta HC mietiskelijöitä ja nunnia ja vastaavia kyllä se on niin että toi lause oli rikkaitten keksimä..köyhille. En muista enää kuka mutta eräs suuri mietiskelijä sanoi,kyllähän sitä nukkuu rauhallisemmin kun tietää että rahaa on säästössä.
      Elämä ilman rahaa on todella kurjaa,suurimmalle osalle. Ilman rahaa sinulla ei ole paljoa vaihtoehtoja,elämäsi on hyvin rajoitettua ja toivo ettet sairastu pahemmin..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe