Maalaismies vai kaupunkilaispoika?

Siinäpä naisella (voi olla miehelläkin) monesti pulma...

https://www.is.fi/viihde/art-2000005816179.html
https://www.is.fi/viihde/art-2000005831453.html

Jo pelkät elämänarvot ja lifestyle saattavat olla täysin erilaiset vaikka molemmista ympäristöistä löytyisi aivan ihania, sympaattisia persoonia. Mihin päin kannattaa lähteä suunnistamaan?

Sopeutuuko koko elämänsä kivitalojen keskellä kasvanut ja asunut citypersoona maalle vai onko maalainen maalaiselle sopivin ja paras valinta? Voisiko metsiin ja avaraan maisemaan tottunut kytkeytyä kerrostaloasumukseen?

Niin miehet kuin naisetkin voivat ajatella asiaa.

27

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkätukka-68

      Olen asunut molemmissa, ja tykkäsin molemmista.

      (Pikkukaupungissa, Helsingissä, maalla ja nyt taas pikkukaupungissa. Olen kova poika muuttamaan.)

      Mun koti on siellä missä olen mä.

      • Ai niin...sinä olet se kenttäratsastusmies.

        Joustavaa toimintaa. Mikä on ollut kummassakin parasta? Jos olet viihtynyt, hyviä puolia täytyy olla kummassakin mallissa.


      • pitkätukka-68
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Ai niin...sinä olet se kenttäratsastusmies.

        Joustavaa toimintaa. Mikä on ollut kummassakin parasta? Jos olet viihtynyt, hyviä puolia täytyy olla kummassakin mallissa.

        En mä kyllä ite ratsasta ellei joku tarjoa hevosta käyttööni. Kolmen heppatytön kanssa seurustellut, ja aina siks välillä päässyt ratsaille.

        Kaupungissa on kiva kun kaikki on lähellä: kaverit, kaupat, baarit jne
        Maalla taas on kivasti rauhallisempaa ja enemmän tilaa puuhailla. Ja puuhaa aina riittääkin.

        Mikään maajussi en silti ole koskaan ollut. Kai tuohon maalaisuuteen tottui kun lapsuuden kesät (ja välillä talvetkin) oltiin sisarusten ja serkkujen kans mummolassa (5 lapsen yh-äiti sai välillä rauhaa).


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        En mä kyllä ite ratsasta ellei joku tarjoa hevosta käyttööni. Kolmen heppatytön kanssa seurustellut, ja aina siks välillä päässyt ratsaille.

        Kaupungissa on kiva kun kaikki on lähellä: kaverit, kaupat, baarit jne
        Maalla taas on kivasti rauhallisempaa ja enemmän tilaa puuhailla. Ja puuhaa aina riittääkin.

        Mikään maajussi en silti ole koskaan ollut. Kai tuohon maalaisuuteen tottui kun lapsuuden kesät (ja välillä talvetkin) oltiin sisarusten ja serkkujen kans mummolassa (5 lapsen yh-äiti sai välillä rauhaa).

        Aa..Se johtui siitä, että olet heppakerholainen :D

        Ei hullumpi saavutus ollenkaan heh.

        Niin, sinä olet sitten sellainen kameleontti, sopivasti kaupunkilaistunut maalainen tai miten päin vaan. Fleksiibeliä.

        Maalla on ihan jees asua, jos nyt ei ihan kahta vuorokautta joudu kaupunkiin ajamaan. Semmosen hyvän hollin päässä.


      • pitkätukka-68
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Aa..Se johtui siitä, että olet heppakerholainen :D

        Ei hullumpi saavutus ollenkaan heh.

        Niin, sinä olet sitten sellainen kameleontti, sopivasti kaupunkilaistunut maalainen tai miten päin vaan. Fleksiibeliä.

        Maalla on ihan jees asua, jos nyt ei ihan kahta vuorokautta joudu kaupunkiin ajamaan. Semmosen hyvän hollin päässä.

        Ei mulla ollut ku puolen tunnin ajomatka duuniin, ihan siedettävä.

        Aika kameleontti olen kyllä, täytyy tunnustaa. Välillä pyörin ihan äijäseurassa, mutta on mulla välillä ollut ihan naispuolisiakin ystäviä. Joskus exä pyysi tyttöjen iltaankin, mut se ois ollut jo vähän liikaa.
        Se mua sen sijaan harmitti ku mut oli kutsuttu harrikkagimmojen bileisiin ainoana miehenä, mut en päässytkään.
        Ja nyt sit viimeisenä muutin muutama vuos sitten umpisuomalaisena täysruotsinkieliseen kaupunkiin. Hienosti on täälläkin mennyt.

        Ja saparot ojossa ei missään ongelmia.


    • Ananias.Palstamäki

      Kannattiko kaupunkimiehen esimerkki hakea pintajulkkiksesta?

      Kaupungeista löytyy läjäpäin perusmiehiä joiden elämänarvot eivät kalpene yhtään karjatilallisen elämänarvoille.

      • Otin nyt vaan äkkiä tuohon sen, minkä sain :D

        Älä siitä hämäänny.

        Niinhän ne miehet sanovat, mutta mikä on totuus...
        Kun katuvaloja ei enää näykään ja ajat tuntien matkan töihinkin.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Otin nyt vaan äkkiä tuohon sen, minkä sain :D

        Älä siitä hämäänny.

        Niinhän ne miehet sanovat, mutta mikä on totuus...
        Kun katuvaloja ei enää näykään ja ajat tuntien matkan töihinkin.

        Olen elämässäni nähnyt monenlaista miestä ja naista, ja sanoisin ettei toisten kunnioittaminen ole kiinni siitä onko maalainen vai kaupunkilainen. Sydämen sivistys tulee jostakin ihan muualta.


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Olen elämässäni nähnyt monenlaista miestä ja naista, ja sanoisin ettei toisten kunnioittaminen ole kiinni siitä onko maalainen vai kaupunkilainen. Sydämen sivistys tulee jostakin ihan muualta.

        En minä sitä, mutta että kykeneekö sitten loppupeleissä pysymään siellä lokaatiossa. Sydämen sivistys on kaikilla omanlaisensa.

        Johan minä alussa sanoin, että "vaikka molemmista ympäristöistä löytyisi aivan ihania, sympaattisia persoonia."

        Tosin joskus hyvin kaupunkilaisarvot poikkeavat tosi pahasti maalaishengestä. On sitä sitäkin nähty. Äkkiä kasvaa kärpäsestä härkänen kun ei tajuta toisen taustasta mitään.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        En minä sitä, mutta että kykeneekö sitten loppupeleissä pysymään siellä lokaatiossa. Sydämen sivistys on kaikilla omanlaisensa.

        Johan minä alussa sanoin, että "vaikka molemmista ympäristöistä löytyisi aivan ihania, sympaattisia persoonia."

        Tosin joskus hyvin kaupunkilaisarvot poikkeavat tosi pahasti maalaishengestä. On sitä sitäkin nähty. Äkkiä kasvaa kärpäsestä härkänen kun ei tajuta toisen taustasta mitään.

        Olisi kiva jos kertoisit esimerkkejä konflikteista joihin tällaisissa maalaisen ja kaupunkilaisen epätyypillisessä parisuhteessa voidaan ajautua?

        Maalainen haluaa kulutusmaitoa ja kaupunkilainen rasvatonta? Ehkä voisi ostaa molemmille oman purkin?


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Olisi kiva jos kertoisit esimerkkejä konflikteista joihin tällaisissa maalaisen ja kaupunkilaisen epätyypillisessä parisuhteessa voidaan ajautua?

        Maalainen haluaa kulutusmaitoa ja kaupunkilainen rasvatonta? Ehkä voisi ostaa molemmille oman purkin?

        No vähempään tyytyminen, vaatimattomuus, työ on enemmän elämäntapa kuin kahdeksasta neljään, päivät voivat olla mitä vaan, pitkät perinteet tiloilla ja niiden jatkamisilla ja sieltä ei niin vaan lähdetäkään, kova työ vähän tulon eteen, kateus jostain tukiaisista, joista ei tiedetä totuutta, tasaisempi ja rauhallisempi elämänrytmi, välimatkat (viihdykkeet kaukana), fyysisen työn lisääntyminen.

        Siinä voi tulla yllättävän paljon kaikenlaista.

        Nämä siitä kulmasta, että katson maaseudun asukkina asiaa.
        Voi kun se olisikin vaan maitopurkki.


      • Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No vähempään tyytyminen, vaatimattomuus, työ on enemmän elämäntapa kuin kahdeksasta neljään, päivät voivat olla mitä vaan, pitkät perinteet tiloilla ja niiden jatkamisilla ja sieltä ei niin vaan lähdetäkään, kova työ vähän tulon eteen, kateus jostain tukiaisista, joista ei tiedetä totuutta, tasaisempi ja rauhallisempi elämänrytmi, välimatkat (viihdykkeet kaukana), fyysisen työn lisääntyminen.

        Siinä voi tulla yllättävän paljon kaikenlaista.

        Nämä siitä kulmasta, että katson maaseudun asukkina asiaa.
        Voi kun se olisikin vaan maitopurkki.

        En epäile etteikö jonkin tason kulttuurien yhteentörmäystä voisi syntyäkin, mutta ehkäpä rakkaus tasoittaa sitä?

        Paha sanoa mikä on absoluuttinen totuus, mutta ainakaan ennakkoluuloinen ihminen ei ole parasta ainesta tuollaiseen "epätyypilliseen sekasuhteeseen".


      • Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        En epäile etteikö jonkin tason kulttuurien yhteentörmäystä voisi syntyäkin, mutta ehkäpä rakkaus tasoittaa sitä?

        Paha sanoa mikä on absoluuttinen totuus, mutta ainakaan ennakkoluuloinen ihminen ei ole parasta ainesta tuollaiseen "epätyypilliseen sekasuhteeseen".

        Voi olla jos on tosi sitoutunut ja aidosti tosissaan katsomassa.

        Ennakkoluulo on paha. Vaan sen verran ihmisten olisi ehkä hyvä puhua, että edes vähän tietää isoja linjoja. Asumisidentiteetti voi olla haaste, mutta toivottavasti kovin monella ei liian korkea kynnys.

        Yllätyksiähän tulee aina, asui sitten maassa tai kuussa. :)


    • Itse kysymykseen, että en lähtisi kaupungin kerrostalo/ rivari asumiseen mistään hinnasta kun on parempikin vaihtoehto, - juuri tässä ja täällä.

      Btw. Miten voi olla, että Siepillä kesti 3vuotta ottaa selvää, että elämän arvot eivät kohtaa...
      Hohhoijaa. . Ehkä ne arvot voisi selvittää jo ennen parisuhdetta, niin ei tarvitse suotta haaskata kenenkään aikaa 3vuoden pinnallisella tunnekylmällä pelleilyllä. Eriasia sitten jos on reilusti panosuhteessa, eikä muuta esitäkkään.

      • Kaksi vuotta menee, että alkaa näkemään aidon ihmisen.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kaksi vuotta menee, että alkaa näkemään aidon ihmisen.

        Kyllähän nuo arvoista höpinät on vaan sitä naisläppää....Arvot sitä , arvot tätä...
        Tosiaasiassa alko vaan naama vituttamaan...Itse en voi sietää Roope Salmista ja todennäkösesti en myöskään Sieppiä, vaikka en sen paremmin tunne. Jo se, että on ottanut Roopen kertoo ettei olis mitään yhteistä.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Kyllähän nuo arvoista höpinät on vaan sitä naisläppää....Arvot sitä , arvot tätä...
        Tosiaasiassa alko vaan naama vituttamaan...Itse en voi sietää Roope Salmista ja todennäkösesti en myöskään Sieppiä, vaikka en sen paremmin tunne. Jo se, että on ottanut Roopen kertoo ettei olis mitään yhteistä.

        Mitä tuohon nyt sanoo :D

        Eikö se mene niin, että just ajan kanssa toisen naamasta tulee rakas :D, noillakin kumminkin meni jo kolme vuotta, niin ei se nyt enää sitäkään voi olla...

        Jos mä olisin lähtenyt Lapista Helsinkiin, menisin kiireesti takas Lappiin. Siellä, missä on identiteetti, siellä saattaa myöskin olla se mies.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitä tuohon nyt sanoo :D

        Eikö se mene niin, että just ajan kanssa toisen naamasta tulee rakas :D, noillakin kumminkin meni jo kolme vuotta, niin ei se nyt enää sitäkään voi olla...

        Jos mä olisin lähtenyt Lapista Helsinkiin, menisin kiireesti takas Lappiin. Siellä, missä on identiteetti, siellä saattaa myöskin olla se mies.

        Ne onkin oikeat parisuhteet erikseen...Eihän sellaisesta naisesta halua koskaan eroon, johon on oikeasti rakastunut...Mutta mun on näitä turha kenellekkään selittää, kun suurinosa ihmisistä vaan on pinnallisia tyhjäpäitä ... Ne "ihan sama" tyyppejä....Rakkaus on ikuista, kunhan kohde vaihtuu riittävän usein tyyppejä . -Minä vihaan tuota sanontaa ihan oikeasti.
        Esim. mun rakkaus urheiluun on niin aitoa ku vaan voi olla....Se on kestänyt nyt 25vuotta, eikä se tule koskaan loppumaan. On aitoja asioita ja sitten feikki paskaa. Vihaan kaikkea feikkiä ja feikkejä, esittäviä ja rooleja vetäviä kaksinaamaisia ihmispaskiaisia. Tunnistan aika pian aidon ihmisen.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Ne onkin oikeat parisuhteet erikseen...Eihän sellaisesta naisesta halua koskaan eroon, johon on oikeasti rakastunut...Mutta mun on näitä turha kenellekkään selittää, kun suurinosa ihmisistä vaan on pinnallisia tyhjäpäitä ... Ne "ihan sama" tyyppejä....Rakkaus on ikuista, kunhan kohde vaihtuu riittävän usein tyyppejä . -Minä vihaan tuota sanontaa ihan oikeasti.
        Esim. mun rakkaus urheiluun on niin aitoa ku vaan voi olla....Se on kestänyt nyt 25vuotta, eikä se tule koskaan loppumaan. On aitoja asioita ja sitten feikki paskaa. Vihaan kaikkea feikkiä ja feikkejä, esittäviä ja rooleja vetäviä kaksinaamaisia ihmispaskiaisia. Tunnistan aika pian aidon ihmisen.

        "On aitoja asioita ja sitten feikki paskaa. Vihaan kaikkea feikkiä ja feikkejä, esittäviä ja rooleja vetäviä kaksinaamaisia ihmispaskiaisia. Tunnistan aika pian aidon ihmisen."

        Tämä on kyllä meissä samaa.


    • lihavihatipunen

      Maalla kasvanut kaupunkilaismies...niinku itsekin olen..Paitsi että mä olen (vissiin) nainen kuitenkin .

      • Jo minä ajattelin ensin, että mitä se höpsii ;D


      • Ananias.Palstamäki

        Useilla miehillä on fetissi esiintyä naisena. En syytä sinua mistään, mutta kehoitan lukijoita olemaan tarkkana kun ihastumisen tunteet voimistuvat...


      • lihavihatipunen
        Ananias.Palstamäki kirjoitti:

        Useilla miehillä on fetissi esiintyä naisena. En syytä sinua mistään, mutta kehoitan lukijoita olemaan tarkkana kun ihastumisen tunteet voimistuvat...

        Anteeksi mutta mitkä ihastumisen tunteet? Kenellä? Kaikki tietää jo, että olen vanha lihava kurppa...


      • Ananias.Palstamäki
        lihavihatipunen kirjoitti:

        Anteeksi mutta mitkä ihastumisen tunteet? Kenellä? Kaikki tietää jo, että olen vanha lihava kurppa...

        Siis jos niitä jollakin on, eihän näistä asioista voi olla mitenkään varma.

        Sitäpaitsi voihan joku valehdella olevansa epäviehättävä vaikka olisi hyvinkin puoleensavetävä, hyväitsetuntoisen ei tarvitse korostaa ulkonäköään.


    • Kaikkeen tottuu aikanaan. :P

    • Ananias.Palstamäki

      Täällä kun on nostettu tyypillisiksi kaupunkilaismiehiksi Roope Salminen ja Sami Garam, niin miksei sitten nimettäisi tyypillisiä maalaismiehiäkin?

      Teuvo Hakkarainen, jumalan vitsaus maaseutuväestölle tulee ihan päällimmäisenä mieleen. Joku voisi nauraa, mutta eihän tyhmyydelle saa nauraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      174
      3265
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1358
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      41
      1062
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      51
      985
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      95
      902
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      55
      865
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      807
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      64
      795
    9. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      56
      790
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      75
      784
    Aihe