Mistä voi johtua etten osaa uida "sammakkoa", siis rintauintia pää pystyssä... Oikea rintuinti onnistuu kyllä (siis että liukuvaiheessa pää on veden alla).. Ku yritän, ni se menee hirveeksi räpiköinniksi, enkä yksinkertasesti pysy pinnalla:(
"Sammakko"-uinti
5
2554
Vastaukset
- Bea
Vähä tarkennusta vielä kysymykseeni..eli miten tuon sammakko-uinnin tekniikka eroaa rintauinnin tekniikasta? Esim käsivedon ja potkujen osalta? Tuntuu et se on useimmille se helpoin ja luonnollisin uintitapa, mut ei mulle..
- make
Mitähän sä hait tolla kysymyksellä? Haluatko ilmaista, ettet osaa mummotyylillä uida, koska olet yksinkertaisesti niin hyvä uimaan, ettei moinen räpiköinti ole sun juttu?
Eihän se pää pinnalla uiminen kovin dramaattisesti eroa rintauinnista, et vaan sukella päätäsi veden alle vaan pidät sen pystyssä, pinnalla. Tietenkään se ei ole niin virtaviivaista, joten vauhti väkisinkin kärsii, ja mulla ainakin tulee ennen pitkää niskat/selkä kipeäksi. Mummot ehkä ui sen verran pystyasennossa, ettei tarvi selkää ja niskaa kovin kaarelle virittää. - Bea
make kirjoitti:
Mitähän sä hait tolla kysymyksellä? Haluatko ilmaista, ettet osaa mummotyylillä uida, koska olet yksinkertaisesti niin hyvä uimaan, ettei moinen räpiköinti ole sun juttu?
Eihän se pää pinnalla uiminen kovin dramaattisesti eroa rintauinnista, et vaan sukella päätäsi veden alle vaan pidät sen pystyssä, pinnalla. Tietenkään se ei ole niin virtaviivaista, joten vauhti väkisinkin kärsii, ja mulla ainakin tulee ennen pitkää niskat/selkä kipeäksi. Mummot ehkä ui sen verran pystyasennossa, ettei tarvi selkää ja niskaa kovin kaarelle virittää.Ei todellakaa tarkotus mitenkää omilla uintitaidoilla brassailla..mä en siis yksinkertasesti OSAA uida pää pinnalla..Kuinkakohan sen oppis..?
- minit
Bea kirjoitti:
Ei todellakaa tarkotus mitenkää omilla uintitaidoilla brassailla..mä en siis yksinkertasesti OSAA uida pää pinnalla..Kuinkakohan sen oppis..?
ihmeessä haluat uida mummorinulia? Jos haluat uida kunnolla, mene kurssille ja opit oikean tekniikan joka lajiin. Ei tule niskavaivoja, ja löydät uintiin aivan uusia ulottuvuuksia.
- Uiskari
Sammakossakaan ei saa päästää päätä ylos koska silloin polvet ja jalat putoo als ja meno hyytyy.
PArempi on niskoille ja unitekniikalle että hankit uimalasit ensin.
Sitten opettelet hengittämään sisään pää pystyssä ja uloshengitys veden alla pää vedessä.
Keskity siihen että jalat ja polvet on koko ajan ylhäällä veden rajassa. Jos ne roikkuu niin vauhti hyytyy.
Muista että kaikki mikä liike ei ole eteenpäin tai taaksepäin on turhaa. Sivuun ja alasliikkeet vie voiman etenemiseltä.
Ajattele kun uit, teet vainsitä mikä vie eteen päin et muuta. Älä potki sivulle se on hienon näköistä mutta vie vain tilaa eikä tee muutakuin hidasta.
Liukuvaihde on sammakossa tärkeä. Veto, potku ja liuku kuin puutukki. Käsillä veto, potku ja liuku. Helppoa. Mitä paremmin liukuu sen parempi. Jos osaat potkaista taaksepäin ja ojennat vartalon käsineen ja jalkoineen ihan suoraksi niin saat monen metrin liun ihan ilmatteeksi !
Kokeile onnistutko mennä 25m altaa päästä päähän esim 7-9 vedolla ja potkulla?
Uinti on tekniikkalaji, ÄLÄ UNOHDA SITÄ "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803