Mistä voi johtua etten osaa uida "sammakkoa", siis rintauintia pää pystyssä... Oikea rintuinti onnistuu kyllä (siis että liukuvaiheessa pää on veden alla).. Ku yritän, ni se menee hirveeksi räpiköinniksi, enkä yksinkertasesti pysy pinnalla:(
"Sammakko"-uinti
5
2517
Vastaukset
- Bea
Vähä tarkennusta vielä kysymykseeni..eli miten tuon sammakko-uinnin tekniikka eroaa rintauinnin tekniikasta? Esim käsivedon ja potkujen osalta? Tuntuu et se on useimmille se helpoin ja luonnollisin uintitapa, mut ei mulle..
- make
Mitähän sä hait tolla kysymyksellä? Haluatko ilmaista, ettet osaa mummotyylillä uida, koska olet yksinkertaisesti niin hyvä uimaan, ettei moinen räpiköinti ole sun juttu?
Eihän se pää pinnalla uiminen kovin dramaattisesti eroa rintauinnista, et vaan sukella päätäsi veden alle vaan pidät sen pystyssä, pinnalla. Tietenkään se ei ole niin virtaviivaista, joten vauhti väkisinkin kärsii, ja mulla ainakin tulee ennen pitkää niskat/selkä kipeäksi. Mummot ehkä ui sen verran pystyasennossa, ettei tarvi selkää ja niskaa kovin kaarelle virittää. - Bea
make kirjoitti:
Mitähän sä hait tolla kysymyksellä? Haluatko ilmaista, ettet osaa mummotyylillä uida, koska olet yksinkertaisesti niin hyvä uimaan, ettei moinen räpiköinti ole sun juttu?
Eihän se pää pinnalla uiminen kovin dramaattisesti eroa rintauinnista, et vaan sukella päätäsi veden alle vaan pidät sen pystyssä, pinnalla. Tietenkään se ei ole niin virtaviivaista, joten vauhti väkisinkin kärsii, ja mulla ainakin tulee ennen pitkää niskat/selkä kipeäksi. Mummot ehkä ui sen verran pystyasennossa, ettei tarvi selkää ja niskaa kovin kaarelle virittää.Ei todellakaa tarkotus mitenkää omilla uintitaidoilla brassailla..mä en siis yksinkertasesti OSAA uida pää pinnalla..Kuinkakohan sen oppis..?
- minit
Bea kirjoitti:
Ei todellakaa tarkotus mitenkää omilla uintitaidoilla brassailla..mä en siis yksinkertasesti OSAA uida pää pinnalla..Kuinkakohan sen oppis..?
ihmeessä haluat uida mummorinulia? Jos haluat uida kunnolla, mene kurssille ja opit oikean tekniikan joka lajiin. Ei tule niskavaivoja, ja löydät uintiin aivan uusia ulottuvuuksia.
- Uiskari
Sammakossakaan ei saa päästää päätä ylos koska silloin polvet ja jalat putoo als ja meno hyytyy.
PArempi on niskoille ja unitekniikalle että hankit uimalasit ensin.
Sitten opettelet hengittämään sisään pää pystyssä ja uloshengitys veden alla pää vedessä.
Keskity siihen että jalat ja polvet on koko ajan ylhäällä veden rajassa. Jos ne roikkuu niin vauhti hyytyy.
Muista että kaikki mikä liike ei ole eteenpäin tai taaksepäin on turhaa. Sivuun ja alasliikkeet vie voiman etenemiseltä.
Ajattele kun uit, teet vainsitä mikä vie eteen päin et muuta. Älä potki sivulle se on hienon näköistä mutta vie vain tilaa eikä tee muutakuin hidasta.
Liukuvaihde on sammakossa tärkeä. Veto, potku ja liuku kuin puutukki. Käsillä veto, potku ja liuku. Helppoa. Mitä paremmin liukuu sen parempi. Jos osaat potkaista taaksepäin ja ojennat vartalon käsineen ja jalkoineen ihan suoraksi niin saat monen metrin liun ihan ilmatteeksi !
Kokeile onnistutko mennä 25m altaa päästä päähän esim 7-9 vedolla ja potkulla?
Uinti on tekniikkalaji, ÄLÄ UNOHDA SITÄ "
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865