Terve kahvin kylkiäinen?

Avec_

Olen pitkään käyttänyt kahvin kylkiäisenä Krisprolls-korppua ja hilloa päälle. Sitten jätin hillon kokonaan pois kun siinä on noin 50% sokeria. Niin, muutama pala mustaa suklata sitten lopuksi kuitenkin, ainoa ns. pahe listallani.

Vaikka noiden korppujen tuoteseloste kertoo niiden olevan 65%:a täysviljaa, niin en ole oikein vakuututnut tuotteen terveellisyydestä. Kaikkia jalostettuja vaaleita jauhoja, niitä ns. huonoja tyhjiä hiilareita ja transrasvoja ymv. kun tekee mieli mahdollisuuksien mukaan välttää.

- https://pagen.com/our-range/krisprolls/krisprolls-wholegrain-no-sugar-added/

Tästä tulee sitte se kyssäri, eli olisiko ideoita jonkin terveellisen kahvin kylkiäisen valitsemiseksi. Mitään makeaa sen ei tavitse olla, muutenkaan en lisää sokeria mihinkään ja koetan välttää / rajoittaa sokerisia tuotteita, vaikka piilosokeria on liki kaikkialla, jopa sokeria maitoon valmistusprosessissa lisättynä.

5

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painoindeksi25

      Sokerittomat korput ja vähäsokeriset leivonnaiset ovat sopivia. Syön yleensä Leivon kaneliässiä (sokeria vajaa 8 %) tai vastaavia.

      • Avec_

        Sokerittomuus itsessään ei tarkoita etteikö tuote olisi kaloripommi tai täyttäisi nuo manitsemani kriteerit.

        Kaikkia jalostettuja vaaleita jauhoja, niitä ns. huonoja tyhjiä hiilareita ja transrasvoja ymv. kun tekee mieli mahdollisuuksien mukaan välttää.


      • tietysti.muutakin.on
        Avec_ kirjoitti:

        Sokerittomuus itsessään ei tarkoita etteikö tuote olisi kaloripommi tai täyttäisi nuo manitsemani kriteerit.

        Kaikkia jalostettuja vaaleita jauhoja, niitä ns. huonoja tyhjiä hiilareita ja transrasvoja ymv. kun tekee mieli mahdollisuuksien mukaan välttää.

        Vähäinen sokeri on yksi hyvän syötävän merkki. Kun sokeria voi olla 7 % tai 37 % niin eroa on.


    • teollisuus_siivoaja

      Digestive keksi. Tai jotain niin ällöä kun olla voi ne fourre keksit, euron maksaa paketti hirveen makusta että makean himo lähtee..
      Töissä oon kauhulla katsonut kun raavaaat äiät ottaa kahvin kanssa proo feel proteiinirahkan- puistattava ajatus.
      Itse vetäsen töissä aamukahvin kanssa klo 6 tuhdin ruispalan jossa on oikeeta voita, voileipäpikkelssiä kunnon viipale emmentaalia kinkkusiivu kurkkua tai suolakurkkua
      Päivällä ruoka, ei liian raskas, yleensä itsetehtyä lihaa ja kasviksia
      Iltapäiväkahville korkeintaan domino keksi
      Aamukahvi menee sinisen LM kanssa...

      Kun ei napostele vaan syö kunnolla niin ei tarvia lisukkeita

      Oon toki vienyt joskus jotain näitä pikku korvapuusteja vaan yleensä niitä ei syö kukaan. Leiponut porkkana kakkua ja samat sanat. Äijät syö päiväkahvilla omenan tai banaanin.

      Sen verta "talkoissa " että jos joka kahviin laittaa sokeria sitä tulee paljon päivän mittaaan. Hermesetas siis. Riippuu siitä kuin paljon sulla on energiantarve päivittäin ja mistä sen otat.
      Kun karppasin löysät pois, makeanhimoon kermaviili, hermesetasta ja marjoja.
      Sillä lähtee makseanhimo ja elimistö tottuu.

      • Anonyymi

        "Itse vetäsen töissä aamukahvin kanssa klo 6 tuhdin ruispalan jossa on oikeeta voita, voileipäpikkelssiä kunnon viipale emmentaalia kinkkusiivu kurkkua tai suolakurkkua ... "

        Tuo emmentaali on nykytiedon mukaan hyvinkin terveellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe