Sattuipa tänään mielenkiintoisesti nimittäin lainausmerkeissä ilmaisten Nordea harhautti minua tilin saldossa.
Olin tässä joku aika sitten tilannut Yhdysvalloista erästä ravintolisää ja maksanut ostoksen Paypalilla ja tämä oli siis ensimmäinen kerta kun mitään olin Paypalilla maksanut. Tiliä ei kuitenkaan veloitettu heti vaan katevaraus odotti tililläni reilusti toista viikkoa eiliseen asti.
No minä menin eilen kurkkaamaan verkkopankkia ja totesin sinne käytettävissä olleeseen katteeseen ilmestyneen ylimääräistä rahaa tuon katevarauksen verran jolloin oletin maksutapahtuman epäonnistuneen ja katevarauksen palautetun käyttööni...tietysti koska verkkotiliotteessani ei myöskään näkynyt enää mitään katevarausta ja tuon suuruista summaa ei näkynyt veloitetun tilitäni.
Tästä päättelin vain, että Paypalissa ei ole mahdollista maksaa Debitkortilla vaan tarvitaan luotollinen kortti kuten oli viimeksi 10-vuotta sitten kun edellisen kerran koitin maksaa kansainvälisessä rahaliikenteessä Debit kortilla.
Tässä vaiheessa tietysti ajattelin rahani olevan vapaasti käytettävissä ja menin asioimaan kaupassa siinä uskossa, että tililläni oli rahaa....No kuinka ollakkaan ei ollutkaan!
Pystyin kyllä eilen maksamaan kaikki ostokseni normaalisti.
No tänään lounasaikaan menin työmaaruokalaan ja koitin maksaa kortilla lounasta kun laite ilmoittikin, että tapahtuma hylätty???? Siis mitä???
No menin taas verkkopankkiin ja huomasin, että nyt tuo Paypal ostos olikin veloitettu tilitäni täysimääräisenä ja tili olikin tyhjä, itseasiassa tili oli ylitetty seitsemällä eurolla. Tämä on minusta melko merkillistä koska eilen ei näkynyt sen enempää veloitusta kuin vanhaa katevaraustkakaan eli kaikki viittasi siijen, että maksutapahtuma on rauennut.
Ja nyt täysin varoittamatta tiliä oli veloitettu???
Yllättävää minusta oli myös se, että debit kortilla voi tehdä tilinylityksen.
Ihmettelen vain miksi veloitus ei näkynyt tililläni eilen?
Ja miksi näytti siltä, että tilillä on enemmän rahaa kuin siellä oikeasti oli.
No nyt tiedän miten nämä Paypalmaksut toimivat ja osaan ensikerralla toimia viisaammin.
Kerroin nyt tämän koska halusin jakaa tämän kokemuksen.
Pankki teki temput.
4
446
Vastaukset 4
- eimullamuuta
Et ole vissiinkään kuullut sitä neuvoa, että pankkitilillä olisi hyvä olla noin puolen vuoden menojen verran rahaa.
runontaja kirjoitti:
Lisäksi pitää huomioida akuutit tilanteet kun jokin kodin laite hajoaa.
Välttämättömiksi kodinkoneiksi lasken hellan ja jääkaappipakastimen.
Niistä ei kuitenkaan ole huolta koska en asu yksityisellä vuokranantajalla.
Jos jompikumpi hajoaa niin uuden saa ihan vuokraa vastaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1731616Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää2581131Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.179779- 43721
Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah210705Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen63685- 49651
- 40586
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi50583- 67561
Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on68560Yt:t kunnassa päättyi
Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul63552- 32521
Tulisitpa käymään joskus vielä
Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd23489Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal169486- 28481
- 69461
Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi
Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.26460- 6453
Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma23429