Oisko kellään oikein mahtavan hyvää donitsi reseptiä? Haaveena Arnolds omassa keittiössä!
Donitsi
5
3986
Vastaukset
- Ammattilainen
Donitsit
5 dl maitoa
250 g margariinia
200 g sokeria
3 kananmunaa
50 g leivinjauhetta
1 tl suolaa
3 tl vanilja sokeria
noin 1½ litraa vehnäjauhoja
Taikina pitaa olla aika löysä
Sekoita kaikki aineet huoneenlämpöisenä taikinaksi. Taikinaa ei saa vaivata kovinkaan paljoa siinä on myös se taito osata käsitellä taikinaa sopivasti. Anna taikinan huilata n. ½ tuntia ja sitten kaulitset taikina noin 1½ cm paksuksi ja otat reikämuotilla siitä donitseja tai sitten pyörittelet sellaisia tankoja joista muodostat rinkulan o Kun olet leiponut ne valmiiksi niin paistat sitten rypsiöljyssä, sokeroit ja nassutat suihisi ja tarjota voit kavereillesi jos on mistä enään tarjota.- mehmet
Jokos on tuolla reseptillä donitseja maisteltu, oliko tyyliin Arnolds? Että niiden tuotteet on suussa sulavia!
mulla toisenlainen ohje, en ole vielä kokeillu sitäkään, mitähän eroa makuun tulee?
donitsit
2 dl maitoa
25 g hiivaa
3/4 dl sokeria
3/4 tl suolaa
1 tl vanilliinisokeria
2 tl kanelia
1/2 rkl kardemummaa
1 muna
noin 6-7 dl vehnäjauhoja
3/4 dl juoksevaa margariinia
- kokeilija1
Ensimmäiseen tarvitsi jotain lisää mutta toiseen olin hyvin tyytyväinen=)
- Donitsimies
Arnold'sin donitsit ovatkin noita hiivataikinadonitseja, eli niitä "oikeita" ja alkuperäisiä rinkuloita, eikä niitä kakku/pullataikinatyyppisiä suomalaisia versioita.
Pitänee kokeilla : ) - SARA M.
joo mulla 12-18
100 gr voita
2puoldlkevytmaitoa
1puolpkthiiva tai 1ps kuivahiiva
1 dl sokeri
1 muna
7puol dl vehnäjauhoja
PINNALLE SOKERIA
PAISTUMINEN 700-900 mlRYPSIÖLJYÄ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle273455Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122609Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1172572Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1112221Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761703Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥481604Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261556Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001315- 1371267
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151156