Olitteko kalassa tänään?

Totuus-

Olin kalassa ja sain 13,5 kg , yli 70 kpl ahvenia.

15

195

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hihihihi

      En mää oo koskaan ollu kalassa, ku Suomessa ei oo niin isoja kaloja, joihin mahtuisi...

      • Hihihihi!!!!

        :I


    • trolli

      En ole ehtinyt vähään aikaan, mutt tuoretta kalaa olen saanut... broideilla ollut verkkoja meressä ja olen jaolle päässyt aina kun jaettavaksi asti kalaa on tullut. Just hiljan perkasin 2 kpl yli 2kg:n haukia ja fileroin ne. A-leikkauksin poistin väkäruodot ja sormin tunnustelin vielä ne, mitkä pinseteillä poistin.
      Pakasteessa niistä vielä toinen, toisen jauhotin, kostutin munassa ja korppujauhotin, paistoin voissa.

      Syötiin Emon kanssa ruodotonta hyvää haukea,edellis päivästä jääneen aurajuustokiusauksen kera.
      Sellaista jämä härdelliä joskus mitä jääkaapista löytyy ,ja jotain uutta lisukkeena. Käyttökelpoisen ruuan pois heittämistä kun olen kitsas tekemään. Sai se meidän koirakin kalasta vähän makupaloja.

      • Sä et vissiin asu Hesan keskustassa. Sen verran olen tulkinnut rivien välistä näitä sun juttuja.


      • trolli
        MJTMH kirjoitti:

        Sä et vissiin asu Hesan keskustassa. Sen verran olen tulkinnut rivien välistä näitä sun juttuja.

        Turku oikeastaan on mun kotikaupunkini. Ostin Portsasta puutalo asunnonkin itselleni, jonka nyt vuokrasin pois, kun muutto ei tullutkaan kyseeseen... ei onnistu tässä elämäni nyky tilanteessa.

        Turunmaan saaristossa käyn kalassa merellä, ja isompien saarien rantakallioilta myös virvelöin jonkin verran, lähinnä siikaa ja kuhaa... ja saan haukia siinä samalla. =) ...Säkylän Pyhäjärvelle pääsen aina joskus, ehkä kerran tai pari vuodessa "kutsuvieraana" kyläilessäni siellä päin.


      • trolli kirjoitti:

        Turku oikeastaan on mun kotikaupunkini. Ostin Portsasta puutalo asunnonkin itselleni, jonka nyt vuokrasin pois, kun muutto ei tullutkaan kyseeseen... ei onnistu tässä elämäni nyky tilanteessa.

        Turunmaan saaristossa käyn kalassa merellä, ja isompien saarien rantakallioilta myös virvelöin jonkin verran, lähinnä siikaa ja kuhaa... ja saan haukia siinä samalla. =) ...Säkylän Pyhäjärvelle pääsen aina joskus, ehkä kerran tai pari vuodessa "kutsuvieraana" kyläilessäni siellä päin.

        Minkälainen vene on käytössä?


      • trolli
        MJTMH kirjoitti:

        Minkälainen vene on käytössä?

        Iso, niin iso etten kerro, mutt mulla on ihan virallinen lupa ajaa sitä, ihan yksinänikin, mutt oikeesti mä en useinkaan yksin merelle lähde. Se vaikeus kun tulee viimeistään takaisin laituriin palatessa.

        Joskus olen jopa odottanut merellä apujoukkoa... siis ett saan edes yhden henkilön veneeseen lisää, sisäänajoon ehjänä, kun ihan kippari mä en tunne itsekkään vielä ainakaan olevani.


      • trolli kirjoitti:

        Iso, niin iso etten kerro, mutt mulla on ihan virallinen lupa ajaa sitä, ihan yksinänikin, mutt oikeesti mä en useinkaan yksin merelle lähde. Se vaikeus kun tulee viimeistään takaisin laituriin palatessa.

        Joskus olen jopa odottanut merellä apujoukkoa... siis ett saan edes yhden henkilön veneeseen lisää, sisäänajoon ehjänä, kun ihan kippari mä en tunne itsekkään vielä ainakaan olevani.

        Toi on kyllä oikeasti todella hienoa. Mieti - kuinka moni muu nainen on sellaisessa asemassa vaikka Suomessa että voi kertoa harrastavansa samanlaisia juttuja? Kunnon seikkailua!


      • trolli
        MJTMH kirjoitti:

        Toi on kyllä oikeasti todella hienoa. Mieti - kuinka moni muu nainen on sellaisessa asemassa vaikka Suomessa että voi kertoa harrastavansa samanlaisia juttuja? Kunnon seikkailua!

        Onhan meitä naisiakin tässä porukassa, mutt harva on viitsinyt paneutua veneilyyn yhtä suurella veneellä mitä minä. Mutt soutuveneestä mä pikku likkana aloitin, perätuupparilla teini-ikäisenä harjoittelin äijien opettaessa veneen käsittelyä. Aina oli pelastusliivit kaikilla päällä, kun mä harjoittelin, varmuuden vuoksi. Niitä mä vaadin nytkin kaikkien kyydissä olevien käyttävän, tai sitt jää kylmästi rannalle, säännöt kun on sellaiset.

        Siinä on kuule vitsit vähissä kun myrsky merellä tavallaan yllättää, ja olet yksin matkassa. Kyllä mä pyysin apua radiolla ja jäin saaren suojaan pahimmalta aallokolta... odottamaan sitä apua.
        Olin varma ett laituriin en yksinäni vahingoitta olis päässyt... siis kolhuja varmaan ois vähintäänkin tullut uskoakseni... siinä säässä.

        Ihan toinen kippari lopulta ajoi sen paatin kotisatamansa laituriin ja mä olin kansimiehenä hänelle.
        Se seikkailu riitti mulle ja nykyään kuuntelen meritiedoitukset tarkkaan ja seuraan muutenkin säätiedoituksia ja hyvin harvoin olen enää yksin merellä. Ei sellainen seikkailu ole mitenkään mieluista... henkensä kaupallakin näyttää pärjäävänsä itsenäisesti, vaikka ei ole mikään pakko.
        Tyhmää on leikkiä osaavampaa mitä todellisuudessa on! Kerrasta kyllä pitäisi oppia kaikkien ymmärtämään omat rajansa ja puutteellisuutensa.

        Mä kylvetin Emon tuossa välissä ja siks vähänn kesti vastauksen kanssa, kohta pitää viedä koira vielä puskan juurelle vähintään ja sitt juoksumatolle jos ulkona sataa... muuten kierretään puistikko. Poju lukee korttelin koirien ilta tervehdykset sieltä, ja tapaa ehkä tutun koirankin samalla kertaa, samoissa ilta puuhissa sekin.


      • trolli kirjoitti:

        Onhan meitä naisiakin tässä porukassa, mutt harva on viitsinyt paneutua veneilyyn yhtä suurella veneellä mitä minä. Mutt soutuveneestä mä pikku likkana aloitin, perätuupparilla teini-ikäisenä harjoittelin äijien opettaessa veneen käsittelyä. Aina oli pelastusliivit kaikilla päällä, kun mä harjoittelin, varmuuden vuoksi. Niitä mä vaadin nytkin kaikkien kyydissä olevien käyttävän, tai sitt jää kylmästi rannalle, säännöt kun on sellaiset.

        Siinä on kuule vitsit vähissä kun myrsky merellä tavallaan yllättää, ja olet yksin matkassa. Kyllä mä pyysin apua radiolla ja jäin saaren suojaan pahimmalta aallokolta... odottamaan sitä apua.
        Olin varma ett laituriin en yksinäni vahingoitta olis päässyt... siis kolhuja varmaan ois vähintäänkin tullut uskoakseni... siinä säässä.

        Ihan toinen kippari lopulta ajoi sen paatin kotisatamansa laituriin ja mä olin kansimiehenä hänelle.
        Se seikkailu riitti mulle ja nykyään kuuntelen meritiedoitukset tarkkaan ja seuraan muutenkin säätiedoituksia ja hyvin harvoin olen enää yksin merellä. Ei sellainen seikkailu ole mitenkään mieluista... henkensä kaupallakin näyttää pärjäävänsä itsenäisesti, vaikka ei ole mikään pakko.
        Tyhmää on leikkiä osaavampaa mitä todellisuudessa on! Kerrasta kyllä pitäisi oppia kaikkien ymmärtämään omat rajansa ja puutteellisuutensa.

        Mä kylvetin Emon tuossa välissä ja siks vähänn kesti vastauksen kanssa, kohta pitää viedä koira vielä puskan juurelle vähintään ja sitt juoksumatolle jos ulkona sataa... muuten kierretään puistikko. Poju lukee korttelin koirien ilta tervehdykset sieltä, ja tapaa ehkä tutun koirankin samalla kertaa, samoissa ilta puuhissa sekin.

        Vaarallisuus on tietty vaarallista ja silloin voi olla viisasta perääntyä eikä kokeilla enää uudelleen. Mutta tykkään silti asenteestasi - siinä on paljon rohkeutta ja selkärankaa.

        Rohkeutta mm. siksi, koska uskallat myöntää ettet pysty. Pelkuri ei kykenisi siihen.


    • siementä.pukkaa

      Mulla on taasen miljardi siementä kourassa, on melkoinen syksyinen saalis ja samalla helpottunut olo, ihana harrastus.

    • Totuus-

      Mulla taitaa olla koko talveksi ahventa pakastimessa. Sen verran paljon oon saanut kun tänäänkin tuli aikamoinen saalis. Kalastin samasta kohtaa noin 3.5 tuntia jigillä ja syvyyttä oli 7 metriä.

    • misspönttöuuni

      Olispa kerennytkin.

    • mies--

      Olen käynyt onkimassa mutta en ole saanut juuri mitään. Muutaman lahnan sain ja 30 gramman ahvenia. Pitäisi olla vene että pääse kunnolla kalaan.

    • Viinamies--

      Käykää baarissa juomassa viinaa mielummin. Kalastus on ihan höhöhöpö touhua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      320
      3751
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      270
      2155
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      109
      1505
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1373
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1358
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1227
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1208
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1048
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe