On järkyttävää

antidenialisti

että Helsingissä ei suostuta uskomaan mihinkään, mikä on totta, Sellaiseksi on mennyt touhu nykyhallituksen aikan. Vain valheet ja harhakuvitelmat kelpaa. Mitä suurempi ja pelottavampi harha sitä varmemmin se kelpaa.

Onneksi kuitenkin teollisuus pyörii totuuden mukaan. Jos sielläkin aletaan sekoilemaan olemme pahassa pulassa. Tuntuu kuitenkin olevan uhkana sekin, että teollisuuttakin aletaan vaatimaan uskomaan sellaiseen, mikä ei ole totta,

Niin pahaksi se hulluus on menossa. Puunjalostusteollisuutta jo vaaditaan uskomaan sellaiseen, mikä ei ole totta. Keskustelin Helsingissä asuvan tuttavani kanssa ilmastoasiasta. Olen pitänyt häntä hyvin järkevänä. On päässyt herrahississä aika pitkälle.

Hän kyllä uskoo, että happi ja typpikin absorboi lämpöä. mutta en saanut häntä millään uskomaan että ilmastotiede väittää edelleen päinvastaista. Hänen on mahdotonta uskoa, että ilmastotiede ei ole korjannut virhettä, Ei se nyt ole ollut lainkaan harvianista, että tiede on ollut väärässä.

Lähetin hänelle ilmatieteen laitokselta saamani sähkopostin, jossa sama 1800-luvun virhe on edelleen. Se miten ihmisen aivot toimii on iso ongelma. Kun sinne syntyy joku mielikuva, sitä on kauhean vaikea saada kumottua, jos ihminen itse ei sitä halua kumota. Ihminen voi uskoa johonkin poljään ja silti kuitenkin toimii normaalisti muissa asioissa.

18

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nostaa aina hymyn huulille pakkomielteisen denialistin paheksuessa tieteen maailmankuvaa! :D

      • malliskootteri

      • totuudenetsijä
        malliskootteri kirjoitti:

        Näinpä.
        Galileokin aikanaan paheksui uskovaisten tieteen maailmankuvaa. Ja oli kuitenkin oikeassa.
        Oliko Galileo ensimmäisiä "denialisteja"?

        https://www.hs.fi/tiede/art-2000005865189.html?ref=rss

        Ei Galileo nyt aivan ensimmäisiä "denialisteja" ollut. Rakennettiinhan pyramiditkin jo vuosituhansia aiemmin. Kyllä siinäkin on tarvittu poikkeavaa ajattelua. Monet tieteelliset totuudet on keksitty jo antiikin Kreikan aikana.

        Aikamoinen "denialisti" oli sekin joka italiaan suunniteeli sen ajan betonista maailman suurimman kupolin, Halkaisija on 43 metriä. Maanjäristyksistä huolimatta kupoli on edelleen täysin ehjä. Yhdessä TV dokumentissa selostettiin sen poikkeusellista rakennetta Se rakennettiin noin 2000 vuotta sitten.

        Onneksi aina on ollut "denialisteja". Eläisimme vielä puissa, jos ei olisi ollut. Muista poikkeavaa ajattelua tarvittiin jo ensimmäisten kivityökalujen tekemiseen. Niin tarvittiin keihäiden ja jousipyssyjenkin tekemiseen.

        Yhdessä esihistoriallisessa romaanissa on "denialisti", joka keksi keihäänheittovivun, jolla voi heittää pienemmän keihään kovempaa ja pidemmälle. Arvelin, että onkohan sllaista koskaan keksitty. Myöhemmin sain tietää, että Etelä Amerikassa joku intiaaniheimo on sellaista todellakin käyttänyt.

        Romaanissa keksijä oli Eurooppalainen, joka oli vaeltanut kauaksi itään ja loukkaantunut pahasti. Huippuparantaja keksi kenon hoitaa häntä. Lääketieteessä se on käytössä edelleen. Lieneekö sitä oikeasti käytetty 30 000 vuotta sitten. Sitä nimitetään Gatkutiksi.

        Maailmassa on käytössä valtava määrä keksintöjä, jotka on keksinyt aikansa "denialisti". Oikeastaan kaikki keksinnöt on "denialistien" tuottamia. Ne jotka on ne keksineet on aina joutuneet nousemaan aikansa tieteellistä totuutta vastaan. Sama jatkuu edelleen. Ei ihmiskunta ole viisastunut.


    • dunning-kruger

      Kun itse huomaa että kaikki muut ovat aina väärässä kannattaa pysähtyä hieman miettimään tilannetta. Yleensä vika löytyy peiliin katsomalla. Ylivertaisuusvinouma tunnetusti tuottaa juuri tuollaisen tilanteen.

      "Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvoi osaamistaan."

      • antidenialisti

        Eipä minun mielestäni kaikki ole väärässä. Minulla on vaan taipumus uskoa vain huippuasiantuntijoihin. Heitäkin toki Suomesta löytyy. Yksi sellainen on töissä tässä kaupungissa. Heitä minä kunnioitan ja seuraan. Valitettavan usen vaan joutuu asiat pähkläilemään itse, kun niitä huippuasiantuntijoita on niin vaikea läytää.

        Kyllä minä työssönikin olisin monta kertaa kaivannut sitä huippuasiantuntijaa avuksi, mytta kun siellä ei ollut kuin pari minun vertaista. Me kolme oltiin niitä huioppuasiantuntijoita. Aika tasaväkisiä oltiin, ja kukaan meistä ei uskonut, että ihminen aiheuttaa ilmastonmuutosta.

        Eikö sinulle tollolle tule mieleen, että minä oikeasti olen ylivertainen ainakin sinuun verraten. Kun
        minä opettelin 1990-luvulla useita uusia ammatteja, minä olin todella ylivertainen opettajien mielestä. Se näkyy kyllä todistuksissa.

        Oliko niillä opettajilla sitten ylivertaisuusharha, kun ne piti minua ylivertaisen. Vissiin sillä keskikoulun käsityöopettajallakin oli ylivertaisuusharha. kun se koulun aikana halusi keväälllä koulun näyttelyyn yhteensä kolme minun käsityötä ja antoi numerolksi kympin.

        Jotku nyt vaan osaa enemmän kuin muut, ja jotku ei osaa muuta kuin tehdä virheitä ja vittuilla.


      • dunning-kruger
        antidenialisti kirjoitti:

        Eipä minun mielestäni kaikki ole väärässä. Minulla on vaan taipumus uskoa vain huippuasiantuntijoihin. Heitäkin toki Suomesta löytyy. Yksi sellainen on töissä tässä kaupungissa. Heitä minä kunnioitan ja seuraan. Valitettavan usen vaan joutuu asiat pähkläilemään itse, kun niitä huippuasiantuntijoita on niin vaikea läytää.

        Kyllä minä työssönikin olisin monta kertaa kaivannut sitä huippuasiantuntijaa avuksi, mytta kun siellä ei ollut kuin pari minun vertaista. Me kolme oltiin niitä huioppuasiantuntijoita. Aika tasaväkisiä oltiin, ja kukaan meistä ei uskonut, että ihminen aiheuttaa ilmastonmuutosta.

        Eikö sinulle tollolle tule mieleen, että minä oikeasti olen ylivertainen ainakin sinuun verraten. Kun
        minä opettelin 1990-luvulla useita uusia ammatteja, minä olin todella ylivertainen opettajien mielestä. Se näkyy kyllä todistuksissa.

        Oliko niillä opettajilla sitten ylivertaisuusharha, kun ne piti minua ylivertaisen. Vissiin sillä keskikoulun käsityöopettajallakin oli ylivertaisuusharha. kun se koulun aikana halusi keväälllä koulun näyttelyyn yhteensä kolme minun käsityötä ja antoi numerolksi kympin.

        Jotku nyt vaan osaa enemmän kuin muut, ja jotku ei osaa muuta kuin tehdä virheitä ja vittuilla.

        "Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvoi osaamistaan.""


      • antidenialisti
        dunning-kruger kirjoitti:

        "Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvoi osaamistaan.""

        Minähän kirjoitin, että minä seuraan vain huippuja. Sinä et todllakaan kuulu heihin. Kommenttisi on senlaatuinen, että et edes lukenut minun komenttiani tai sitten et uskopnut, että mihulla on nippu huipputodistuksia. Sinulla itselläsi on tuo dunning kruger.

        Minulla on ne huipputodistukset ja sinä ollet oelkkä räkyttävä rakki, jolla on hirveän suuret luulot itsestään. Kun olin työharjoittelussa, pikkupomo otti harjoittekun lopuksi tuon saman kannan. Opettaja sitten lykkäsi käteen kiitettävgän todistuksen.

        Minulla on niitä aika monta ja siitä huolimatta itsekritiikki ei ole kadonnut niinkuin ilmeiseti on kadonnut sinulta. Tuon kummempaa tekstiä et ole koskaan pystynyt tuottamaan. Olen seurannut 5 kuukautta. Se joka oikeasti tietää,jotakin osaa kirjoittaakin muutakin kuin vittuilua.


      • palautetta-antanut
        antidenialisti kirjoitti:

        Minähän kirjoitin, että minä seuraan vain huippuja. Sinä et todllakaan kuulu heihin. Kommenttisi on senlaatuinen, että et edes lukenut minun komenttiani tai sitten et uskopnut, että mihulla on nippu huipputodistuksia. Sinulla itselläsi on tuo dunning kruger.

        Minulla on ne huipputodistukset ja sinä ollet oelkkä räkyttävä rakki, jolla on hirveän suuret luulot itsestään. Kun olin työharjoittelussa, pikkupomo otti harjoittekun lopuksi tuon saman kannan. Opettaja sitten lykkäsi käteen kiitettävgän todistuksen.

        Minulla on niitä aika monta ja siitä huolimatta itsekritiikki ei ole kadonnut niinkuin ilmeiseti on kadonnut sinulta. Tuon kummempaa tekstiä et ole koskaan pystynyt tuottamaan. Olen seurannut 5 kuukautta. Se joka oikeasti tietää,jotakin osaa kirjoittaakin muutakin kuin vittuilua.

        "Aihetta tutkineen David Dunningin mukaan palautteen puute on eräs merkittävimmistä vääriin luuloihin johtavista tekijöistä."

        Siksi sitä palautetta annetaan.


      • huomiohakuisuuspalstalla
        palautetta-antanut kirjoitti:

        "Aihetta tutkineen David Dunningin mukaan palautteen puute on eräs merkittävimmistä vääriin luuloihin johtavista tekijöistä."

        Siksi sitä palautetta annetaan.

        Mikäli edes toistuva palaute ei auta ylivertaisuusvinouman vallassa olevaa hahmottamaan omaa ongelmaansa niin silloin mitään palautetta ei enää kannata antaa. Niin positiivinen kuin negatiivinenkin palaute palkitsee huomiohakuista kirjoittajaa.

        Kuvattu tilanne toistuu uudelleen ja uudelleen erityisesti sellaisilla nettipalstoilla, joissa moderointi toimii huonosti tai ei ollenkaan. Kansanomaisesti voidaan todeta, että kirjoittaja julistaa tai trollaa. Näiden kahden eroa voi olla vaikea havaita ja joskus julistajat trollaavat saadakseen vastauksia.

        Yleisenä ohjeena on annettu se, että huomiota kerjäävälle ei tulisi antaa huomiota. Kun sellainen vastailee useilla viesteillä aiheen vierestä johonkin keskusteluun niin palkitkaa vastauksella vain niistä viesteistä, joissa oikeasti on jotakin aiheeseen liittyvää. Muut jääköön vastauksitta.


      • selvä.se
        huomiohakuisuuspalstalla kirjoitti:

        Mikäli edes toistuva palaute ei auta ylivertaisuusvinouman vallassa olevaa hahmottamaan omaa ongelmaansa niin silloin mitään palautetta ei enää kannata antaa. Niin positiivinen kuin negatiivinenkin palaute palkitsee huomiohakuista kirjoittajaa.

        Kuvattu tilanne toistuu uudelleen ja uudelleen erityisesti sellaisilla nettipalstoilla, joissa moderointi toimii huonosti tai ei ollenkaan. Kansanomaisesti voidaan todeta, että kirjoittaja julistaa tai trollaa. Näiden kahden eroa voi olla vaikea havaita ja joskus julistajat trollaavat saadakseen vastauksia.

        Yleisenä ohjeena on annettu se, että huomiota kerjäävälle ei tulisi antaa huomiota. Kun sellainen vastailee useilla viesteillä aiheen vierestä johonkin keskusteluun niin palkitkaa vastauksella vain niistä viesteistä, joissa oikeasti on jotakin aiheeseen liittyvää. Muut jääköön vastauksitta.

        Eli jönssille ja eelikselle ei tulisi vastailla mitään?

        No tämä selvä.


      • antidenialisti
        huomiohakuisuuspalstalla kirjoitti:

        Mikäli edes toistuva palaute ei auta ylivertaisuusvinouman vallassa olevaa hahmottamaan omaa ongelmaansa niin silloin mitään palautetta ei enää kannata antaa. Niin positiivinen kuin negatiivinenkin palaute palkitsee huomiohakuista kirjoittajaa.

        Kuvattu tilanne toistuu uudelleen ja uudelleen erityisesti sellaisilla nettipalstoilla, joissa moderointi toimii huonosti tai ei ollenkaan. Kansanomaisesti voidaan todeta, että kirjoittaja julistaa tai trollaa. Näiden kahden eroa voi olla vaikea havaita ja joskus julistajat trollaavat saadakseen vastauksia.

        Yleisenä ohjeena on annettu se, että huomiota kerjäävälle ei tulisi antaa huomiota. Kun sellainen vastailee useilla viesteillä aiheen vierestä johonkin keskusteluun niin palkitkaa vastauksella vain niistä viesteistä, joissa oikeasti on jotakin aiheeseen liittyvää. Muut jääköön vastauksitta.

        Ja höpö höpö. Kummallisesti jotku määrittelee sen ylivertaisuusvinouman. Jos luottaa vain maan parhaisiin asiantuntijoihin, niin on muka ylivertaisuusvinouima. Kyllä ne parhaat pystyy erottamaan varsin helposti. Yksi on tekniikan tohtori ja diplomi-insinööri.

        Toinen on nelinkertainen diplomi-insinööri. Kolmas on pappi, diplomi-insinööri ja kansainvälisen kaupan asiantuntija. Kolmas on kaasuyhtiön insinööri. Loputkin joiden tietämykseen luotan on diplomi-insinöörejä tai insinöörejä

        Minulla on vain suuri määrä perustason ammatteja, joten kyllä minä olen joutunut kysymään neuvoa itseäni viisaammilta, Insinöörit ja lääkärit niitä ammatteja on minulle opettaneet. On vaan niin, että kun parhaita seuraa, niin joskus voi päästä askelen edellekin.

        Kyllä tässä alarmisteista nimenomaan paistaa se ylivertaisuusvinouma. On luotettu niihin asiantuntijana esiintyviin joilta todellisuudessa asiantuntemus puuttuu täysin, Professorikin on maallikko ilmastoasiassa, jos ei ole siihen perehtynyt pohjiaan myöten.

        Olen lukenut sen tekniikan tohtorin juttuja johon olen viitannut. Aivan selvästi hän on asiantuntija myös ilmastoasiassa. Metallin insinöörit tietää kyllä tarkkaan ilmakehän kaasujen ominaisuudet. Se on heidän velvollisuutensa, koska metallissa käsitellään kaasuja.

        Tohtori tyoskentelee firmassa, joka on tehnyt maailman merkittävimmät keksinnöt kaivosteollisuuden ja metallin alalla. Siellä suunnitellaan edelleen teollisuuden prosesseja. Hän mallintaa niitä tietokoneella. Hänelläkään ei ole ylivertaisuusvinoumaa. Se vinouma on ilmastotieteellä.

        Jokainen jolla on riittävästi järkeä ja riittävät perustiedot ilmakehän kaasuista pystyy ymmärtmään, ettei ihmiskunta ole aiheuttanut ilmastonmuutosta. Kyllä täälä itseni lisäksi on muitakin, jotka sen ymmärtää. He vaan ei viitsi kirjoittaa niin paljon kuin minä.

        Työpaikalla josta jäin eläkkeelle tuskin kukaan uskoi ihmiskunnan syyllisyyteen. Kaikki tiesi senverran paljon kaasujen ominaisuuksista. Ainakin ne joilla oli sama ammatti kuin mnulla ei uskoneet.

        Me oltiin sen ammatin kermaa. Kaikki kolme pystyi koodaamaan ohjelmia suoraan koneelle. Yleensä ohjelmien tekoon käytetään tietokoneohjelmaa, ja isoissa firmoissa on ohjelmantekijät erikseen. Meillä joutui hallitsemaan koko paletin.

        Kyllä se ylivertaisuusvinopuma on niillä, jotka ei luota siihen, että kaasuyhtiön insinöörit tietää kaasujen ominaisuudet paremmin kuin ilmastotiede. Kyllä ne tietää metallin insinööritkin paremmin kuin ilmastotiede.

        Molemmat kun johtaa teollisuutta, jossa käsitellään kaasuja. Heiltä minä olen tietoni saanut ja käytäntö on todistanut, että se tieto on luotettavaa.

        En minä näitä teille jankuttajille ole kirjoittanjut, vaikka teistä siltä tuntuu. Teidän aivorakenne on siinä määrin kehittynyt pieleen, että se tuskin on muutettavissa. Te olette menetetty kansanosa.

        Minä tunnen myös uusimmat aivotutkimuksen tulokset. Se aiheuttamanne ahdistus alkaa ennenpitkää hallita teitä itseänne. Joko on sisäilmaongelma iskenyt. Se iskee helposti jos pelkää ilman hiilidioksidipitoisuutta.

        Todllisuudessa terve ihminen tulee varsin hyvin toimeen, jos pitoisuus on 5000 ppm. Kun kasvihuoneissa käytetään CO2 lannoitusta raja on 1200 ppm. Se on täällä moneen kertaan kirjoitettu. Siellä voi käydä testaamassa miltä tuntuu.

        Minä tiedän, että näillä palstoilla on ties kuinka paljon sellaisia seuraajia, jotka ei ikinä kommentoi. Heille minä kirjoitan. Seuraus on kyllä näkynyt puolueiden kannatusmittauksissa. Ihmiset vertaa miten kirjoittaa ilmastonmuutosopin kannattajat ja miten kirjoittaa vastustajat.

        Kannattajat kannattaa kansan sortamista. Ilmastoopin vastustajat vastustaa kansan sortamista. Yleensä kansa ennenpitkää kääntyy sortajia vastaan, kun saa riittävästi tietoa.


      • omakehu-paraskehu
        selvä.se kirjoitti:

        Eli jönssille ja eelikselle ei tulisi vastailla mitään?

        No tämä selvä.

        Jos sinä pidät heitä huomiohauisina kirjoittajina niin älä sinä vastaa heille. Minä kylläkin kirjoitin näistä vastauksissaan itseään ja omia ominaisuuksiaan esille tuovista nimimerk(e)istä, jo(t)ka jaarittele(vat) itse aiheeseen liittymättä lummet ja lammet omista kuvitteellisista ansioistaan alakoulussa ja työelämässä. Sellaisia vastauksia tuntuu palstalle kesästä asti tursunneen.


      • antidenialisti
        omakehu-paraskehu kirjoitti:

        Jos sinä pidät heitä huomiohauisina kirjoittajina niin älä sinä vastaa heille. Minä kylläkin kirjoitin näistä vastauksissaan itseään ja omia ominaisuuksiaan esille tuovista nimimerk(e)istä, jo(t)ka jaarittele(vat) itse aiheeseen liittymättä lummet ja lammet omista kuvitteellisista ansioistaan alakoulussa ja työelämässä. Sellaisia vastauksia tuntuu palstalle kesästä asti tursunneen.

        Jaa että kokemukset koulusta ja työelämästä on siis sinun mielöestäsi kuvitteellisian ja todistamaton teoria todellisuutta. Sillä tavalla sitä Helsingissä tunnutaan ajattelevan kautta linjan.

        Tohtori jolla on tutkimustietoa ja käytännön kokemusta ilmakehän kaasuista 38 vuoden ajalta ei ole mittään. Mutta Helsinkiläinen toimittaja jolta se tutkimustieto ja käytännön kokemus puuttuu täysin, on ylikäymätön nero, joka tietää kaikesta kaiken.

        Se on kyllä tullut selväksi, kun ollen toista vuottan seurannut päivittäin uutistarjontaa. Kyllä minä peesaan tohtoria, koska työkokemukseni todistaa, että hän on taatusti oikeassa. Käytännön kokemus pätee. Teoriat on arvotonta roskaa, kunnes joku pystyy ne todistamaan todeksi.


      • enkestäenää
        antidenialisti kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Kummallisesti jotku määrittelee sen ylivertaisuusvinouman. Jos luottaa vain maan parhaisiin asiantuntijoihin, niin on muka ylivertaisuusvinouima. Kyllä ne parhaat pystyy erottamaan varsin helposti. Yksi on tekniikan tohtori ja diplomi-insinööri.

        Toinen on nelinkertainen diplomi-insinööri. Kolmas on pappi, diplomi-insinööri ja kansainvälisen kaupan asiantuntija. Kolmas on kaasuyhtiön insinööri. Loputkin joiden tietämykseen luotan on diplomi-insinöörejä tai insinöörejä

        Minulla on vain suuri määrä perustason ammatteja, joten kyllä minä olen joutunut kysymään neuvoa itseäni viisaammilta, Insinöörit ja lääkärit niitä ammatteja on minulle opettaneet. On vaan niin, että kun parhaita seuraa, niin joskus voi päästä askelen edellekin.

        Kyllä tässä alarmisteista nimenomaan paistaa se ylivertaisuusvinouma. On luotettu niihin asiantuntijana esiintyviin joilta todellisuudessa asiantuntemus puuttuu täysin, Professorikin on maallikko ilmastoasiassa, jos ei ole siihen perehtynyt pohjiaan myöten.

        Olen lukenut sen tekniikan tohtorin juttuja johon olen viitannut. Aivan selvästi hän on asiantuntija myös ilmastoasiassa. Metallin insinöörit tietää kyllä tarkkaan ilmakehän kaasujen ominaisuudet. Se on heidän velvollisuutensa, koska metallissa käsitellään kaasuja.

        Tohtori tyoskentelee firmassa, joka on tehnyt maailman merkittävimmät keksinnöt kaivosteollisuuden ja metallin alalla. Siellä suunnitellaan edelleen teollisuuden prosesseja. Hän mallintaa niitä tietokoneella. Hänelläkään ei ole ylivertaisuusvinoumaa. Se vinouma on ilmastotieteellä.

        Jokainen jolla on riittävästi järkeä ja riittävät perustiedot ilmakehän kaasuista pystyy ymmärtmään, ettei ihmiskunta ole aiheuttanut ilmastonmuutosta. Kyllä täälä itseni lisäksi on muitakin, jotka sen ymmärtää. He vaan ei viitsi kirjoittaa niin paljon kuin minä.

        Työpaikalla josta jäin eläkkeelle tuskin kukaan uskoi ihmiskunnan syyllisyyteen. Kaikki tiesi senverran paljon kaasujen ominaisuuksista. Ainakin ne joilla oli sama ammatti kuin mnulla ei uskoneet.

        Me oltiin sen ammatin kermaa. Kaikki kolme pystyi koodaamaan ohjelmia suoraan koneelle. Yleensä ohjelmien tekoon käytetään tietokoneohjelmaa, ja isoissa firmoissa on ohjelmantekijät erikseen. Meillä joutui hallitsemaan koko paletin.

        Kyllä se ylivertaisuusvinopuma on niillä, jotka ei luota siihen, että kaasuyhtiön insinöörit tietää kaasujen ominaisuudet paremmin kuin ilmastotiede. Kyllä ne tietää metallin insinööritkin paremmin kuin ilmastotiede.

        Molemmat kun johtaa teollisuutta, jossa käsitellään kaasuja. Heiltä minä olen tietoni saanut ja käytäntö on todistanut, että se tieto on luotettavaa.

        En minä näitä teille jankuttajille ole kirjoittanjut, vaikka teistä siltä tuntuu. Teidän aivorakenne on siinä määrin kehittynyt pieleen, että se tuskin on muutettavissa. Te olette menetetty kansanosa.

        Minä tunnen myös uusimmat aivotutkimuksen tulokset. Se aiheuttamanne ahdistus alkaa ennenpitkää hallita teitä itseänne. Joko on sisäilmaongelma iskenyt. Se iskee helposti jos pelkää ilman hiilidioksidipitoisuutta.

        Todllisuudessa terve ihminen tulee varsin hyvin toimeen, jos pitoisuus on 5000 ppm. Kun kasvihuoneissa käytetään CO2 lannoitusta raja on 1200 ppm. Se on täällä moneen kertaan kirjoitettu. Siellä voi käydä testaamassa miltä tuntuu.

        Minä tiedän, että näillä palstoilla on ties kuinka paljon sellaisia seuraajia, jotka ei ikinä kommentoi. Heille minä kirjoitan. Seuraus on kyllä näkynyt puolueiden kannatusmittauksissa. Ihmiset vertaa miten kirjoittaa ilmastonmuutosopin kannattajat ja miten kirjoittaa vastustajat.

        Kannattajat kannattaa kansan sortamista. Ilmastoopin vastustajat vastustaa kansan sortamista. Yleensä kansa ennenpitkää kääntyy sortajia vastaan, kun saa riittävästi tietoa.

        Eiiihhhh...taas se kaasuinsinööri tuulettaa ikeniään...aaarghh


    • Torakanpieru

      Koska media kiljuu politiikkojen kanssa AGWta, niin suppeaan ajatteluun kykenevät haluavat olla tässä "samis" porukassa mukana.
      Uskotaan, että syksyn trooppinen myrsky USAssa oli poikkeuksellinen, kun uutisissa niin sanottiin.
      Se on helpoa olla vain samaa mieltä.

      Maailman lehdistöt ovat täynnä näitä samoja ilmastokatastrofeja, joissa ihmiskunnalla on 10 - 30 vuotta aikaa. Näitä kirjoituksia on yli sadan vuoden takaa.

      • holhotaanko

        Aina on ollut maailmanlopun ennustajia, ja varmaan aina tulee olemaan, koska aina löytyy hölmöjä jotka uskoo, maksaa ja seuraa. Aina on myöskin tuomittu niita, jotka ei suostu kulkemaan lauman mukana. Aina on ihmisiä, jotka haluaa kuulua laumaan, joka on voitolla. Nyt on AGW porukka voitolla.

        Kammottavinta asiassa on se, että se porukkahan vastustaa kaikkea muuta energian tuotantoa paitsi tuuli ja aurinkovoimaa. Miten ne pöljät kuvittelee, että tulevaisuudessa tuotetaan energia niille sähkö ja hybridiautoille, joita kanssaa painostetaan ostamaan.

        Koko touhu on sellaista niinkuin jossain olisi mystinen vielä tuntematin energialähde, joka syöttäisi virtaa verkkoon, sitten kun kaikki muu on ajettu alas. Tuulivoimaakin vastustetaan monin paikoin todella innokkaasti.

        Sähköyhtiöt joutuu joka tapauksessa hyväksymään realiteetit höpsi vihreät mitä tahansa. Sähköä täytyy tuottaa enemmän, kuin sitä kulutetaan. Muuten sähköverkko kaatuu.

        On kammottavaa, että jotku ei opi historiasta yhtään mitään, ja sellaisilla on valtaa ja arvovaltaa. Täytyykö tulla uusi jääkausi ennenkuin ne tunnustaa, että väärässä oltiin. CO2 ei nimittäinhn pysty sitä estämään, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.

        Ei uutta jääkautta pysty estämään myöskään muut ns. kasvihuonekaasut. Se oman tietämättömyyden ja tyhmyyden myöntäminen tuntuu olevan aivan mahdotonta Helsinkiläisille. Kuvitellaan olevansa fiksumpia kuin muut kun ollaan Helsinkiläisiä.

        Nykyään tuntuu, että se fiksuuden raja vedetään siihen, että kun nosaa lukea, kirjoittaa ja puhua niin on täysjärkinen, jota täytyy kaikkien kuulla. Todella fiksuja on 2 prosenttia. Kohtalaisen fiksuja ehkä 30 prosenttia.

        Loput on enemmän tai vähemmän pöljiä, jotka uskoo mitä tahansa mitä tuutista tulee. Sitten se 2 prosenttia leimataan denialisteiksi ja leimaajina on se 70 prosenttia. Näin se on valitettavasti aina ollut.


      • näin.se.on
        holhotaanko kirjoitti:

        Aina on ollut maailmanlopun ennustajia, ja varmaan aina tulee olemaan, koska aina löytyy hölmöjä jotka uskoo, maksaa ja seuraa. Aina on myöskin tuomittu niita, jotka ei suostu kulkemaan lauman mukana. Aina on ihmisiä, jotka haluaa kuulua laumaan, joka on voitolla. Nyt on AGW porukka voitolla.

        Kammottavinta asiassa on se, että se porukkahan vastustaa kaikkea muuta energian tuotantoa paitsi tuuli ja aurinkovoimaa. Miten ne pöljät kuvittelee, että tulevaisuudessa tuotetaan energia niille sähkö ja hybridiautoille, joita kanssaa painostetaan ostamaan.

        Koko touhu on sellaista niinkuin jossain olisi mystinen vielä tuntematin energialähde, joka syöttäisi virtaa verkkoon, sitten kun kaikki muu on ajettu alas. Tuulivoimaakin vastustetaan monin paikoin todella innokkaasti.

        Sähköyhtiöt joutuu joka tapauksessa hyväksymään realiteetit höpsi vihreät mitä tahansa. Sähköä täytyy tuottaa enemmän, kuin sitä kulutetaan. Muuten sähköverkko kaatuu.

        On kammottavaa, että jotku ei opi historiasta yhtään mitään, ja sellaisilla on valtaa ja arvovaltaa. Täytyykö tulla uusi jääkausi ennenkuin ne tunnustaa, että väärässä oltiin. CO2 ei nimittäinhn pysty sitä estämään, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.

        Ei uutta jääkautta pysty estämään myöskään muut ns. kasvihuonekaasut. Se oman tietämättömyyden ja tyhmyyden myöntäminen tuntuu olevan aivan mahdotonta Helsinkiläisille. Kuvitellaan olevansa fiksumpia kuin muut kun ollaan Helsinkiläisiä.

        Nykyään tuntuu, että se fiksuuden raja vedetään siihen, että kun nosaa lukea, kirjoittaa ja puhua niin on täysjärkinen, jota täytyy kaikkien kuulla. Todella fiksuja on 2 prosenttia. Kohtalaisen fiksuja ehkä 30 prosenttia.

        Loput on enemmän tai vähemmän pöljiä, jotka uskoo mitä tahansa mitä tuutista tulee. Sitten se 2 prosenttia leimataan denialisteiksi ja leimaajina on se 70 prosenttia. Näin se on valitettavasti aina ollut.

        Karua lausumaa, mutta niin totta.


      • holhotaanko
        näin.se.on kirjoitti:

        Karua lausumaa, mutta niin totta.

        Aletaan olla jo pahassa pulassa sen propagandan seurauksena. Minä kun ymmärrän paljon ihmisen psyyken ja fysiikan vuorovaikutuksesta näen tulevaisuuden todella synkkänä ellei vouhotus lopu. Ilmeisesti ne vouhottajat näkee sairastumiset yksin niiden yksilöiden omana syynä.

        Ahdistus ja masennus lisääntyy. Ilmastonmuutosahdistus lisääntyy, Turvattomuudesta johtuvat unihäiriöt lisääntyy. Sisäilmaongelmat lisääntyy. Minä olen jo vuosikymmeniä sitten päätellut että syynä on jokin muu kuin sisäilman laatu.

        Minä kävin kouluni 1960-luvulla. Silloin ei ollut tuuletusta, eikä ollut sisäilmaongelmaa. Eräs läheiseni huomasi, että työpaikalla alkoi asiat menmään pieleen kun tuli koneellinen tuuletus Sen piti muka parantaa ilman laatua, mutta se alkoikin aiheuttaa ongelmia.

        Hän osasi kuitenkiin yhdistää ongelmien ilmaantumisen koneelliseen tuuletukseen vasta vuosia myöhemmin, kun hän teki sellaisen havainnon, että kun tuuletus pysäytettiin yöksi, niin tuli rauhallinen olo. Työpaikalla alkoi ilmetä työpaikkakiusaamista.

        Me pohdittiin, mistä voisi olla kysymys. Ensinnäkin järjestelmästä tuli pölyä joka saattoi irrota suodattimesta. Ilmastointi tietysti poisti myöskin kosteuden. Tärken huomio oli kuitenkin se rauha, joka tuli kun ilmastointi pysäytettiin.

        Me pääteltiin, että ihmsen alitajunta kokee juuri kuulorajalla olevan ilmastoinnin huminan uhkana, ja ihminen ahdistuu. Siihen rakennukseen tehtiin kaksikin kallista remonttia, ja sitten se hylättiin sisäilmaongelman takia, ja rakennettiin uusi.

        Tätä tapahtuu nyt ympäri maan, kun ketään ei kiinnosta selvittää todellisia syitä. Sisäilma ja homeongelmasta on tullut samanlainen mantra kuin ilmastonmuutoksesta. Kun on muka löydetty totuus, niin muita mahdollisia vaihtoehtoja ei edes tutkita.

        Olen sitä mieltä, että ilmastonmuutosjuttu ja sisäilmaongelma liittyy yhteen. Toinen synnyttää toisen, ihmisen alitajunnan reaktioiden akutta. Pahimmillaan se alitajunta saattaa olla melkoinen hirviö, joka romuttaa ihmisen hyvinvoinnin. On henkilokohtaista kokemusta allergian kautta.

        Minulla oli todlla paha allergia ennenkuin se hoidettiin siedätyshoidolla. Sain piikit sairaalan poliklinikalla. Se oli siis aivan hyväksytty lääketieteellinen hoito, eikä mitään puoskarointia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe