Kysely palstalaisille

Galluppia

Ketä kiinnostaa lukea varattujen perhehuolia, onko sinkut palsta oikea paikka pakkosyöttää yksityisasioita?

83

1017

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkut palsta on kuulu pakkosyöttämisestä, miksei siihen listalle voisi kuulua perhehuoletkin?

      Minä kaipaisin enemmän kristinuskoa palstalle.

    • helmiä_sioille

      Ei ainakaan kiinnosta vajaaälyisen pentutehtailijan hengelliset tuotokset. :D

      • timantia

        Eikä kyllä lyhyenlännän neuvostoeestiläisen raksaduunarinkaan jutut :D


      • buahahahahah
        timantia kirjoitti:

        Eikä kyllä lyhyenlännän neuvostoeestiläisen raksaduunarinkaan jutut :D

        Mieluummin itse luen raksaduunarien juttuja, kuin pentutehtailijan (hauska ja osuva ilmaus) omituisia vingahteluja.

        Raksaduunareiden juttuihin uskaltaa toistaiseksi jopa kommentoidakin jotain, ilman että syytellään rikolliseksi ja ollaan haastamassa oikeuteen kunnianloukkauksesta..

        Pentutehtailija ei ymmärrä käsitteitä oikeastaan mistään aiheesta (sekoittaa käsitteet sekä lakitekstien osalta että opetukseen liittyvissä asioissa), joten keskustelu hänen kanssaan on aika lailla turhaa joka tapauksessa. Rai voiko sitä nyt keskusteluksi sanoa, kun hän poistattaa kaikkien muiden viestit paitsi omansa :D Synkkä yksinpuhelu?


      • mjhbn
        buahahahahah kirjoitti:

        Mieluummin itse luen raksaduunarien juttuja, kuin pentutehtailijan (hauska ja osuva ilmaus) omituisia vingahteluja.

        Raksaduunareiden juttuihin uskaltaa toistaiseksi jopa kommentoidakin jotain, ilman että syytellään rikolliseksi ja ollaan haastamassa oikeuteen kunnianloukkauksesta..

        Pentutehtailija ei ymmärrä käsitteitä oikeastaan mistään aiheesta (sekoittaa käsitteet sekä lakitekstien osalta että opetukseen liittyvissä asioissa), joten keskustelu hänen kanssaan on aika lailla turhaa joka tapauksessa. Rai voiko sitä nyt keskusteluksi sanoa, kun hän poistattaa kaikkien muiden viestit paitsi omansa :D Synkkä yksinpuhelu?

        Hänen komenttinsa voi sivuuttaa lukematta ja kommentoimatta.
        Ei ketään voi kieltää tänne kirjoittelemasta, mutta jokainen pystyy valitsemaan mitä kommentteja lukee ja mihin vastailee.


      • 32323236

        Tiedän. En kuitenkaan loukannut valtakunnan kunniaa, vaan V:kunnan.


      • 32323236 kirjoitti:

        Tiedän. En kuitenkaan loukannut valtakunnan kunniaa, vaan V:kunnan.

        Kiusaamisviesti


      • Jos.rehellisiä.ollaan
        valtakunta kirjoitti:

        Kiusaamisviesti

        Höpön löpön. Se mitä kura sinä olet saanut niskaan on hyvin pientä verrattuna vaikka Palstamäkeen.


      • Jos.rehellisiä.ollaan kirjoitti:

        Höpön löpön. Se mitä kura sinä olet saanut niskaan on hyvin pientä verrattuna vaikka Palstamäkeen.

        eritylapsen vanhempana tiedän todella paljon, mitä tuolla kuralla saa aikaan.
        Sen vuoksi en siedä huonoa käytöstä.


      • lihavihatipunen
        valtakunta kirjoitti:

        eritylapsen vanhempana tiedän todella paljon, mitä tuolla kuralla saa aikaan.
        Sen vuoksi en siedä huonoa käytöstä.

        Sinä et ole lapsi, olet aikuinen. Aikuisen pitää pystyä keskustelupalstalla ns. katsomaan asioita läpi sormien. Sitä joutuu oikeassa elämässäkin tekemään jatkuvasti. Ainakin minä joudun. Minähän olisin jo työn puolesta saanut tehdä monta ilmoitusta kunnianloukkauksesta. Tosin viime aikoina vähemmän.

        Jään edelleen odottelemaan poliiseja ovellani...tosin en ole nyt kotona.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinä et ole lapsi, olet aikuinen. Aikuisen pitää pystyä keskustelupalstalla ns. katsomaan asioita läpi sormien. Sitä joutuu oikeassa elämässäkin tekemään jatkuvasti. Ainakin minä joudun. Minähän olisin jo työn puolesta saanut tehdä monta ilmoitusta kunnianloukkauksesta. Tosin viime aikoina vähemmän.

        Jään edelleen odottelemaan poliiseja ovellani...tosin en ole nyt kotona.

        Aikuisella on vastuu ilmiantaa Ja vastuu suojella tulevia ,ettei ota jatkossa lisää uhreja.
        https://www.minilex.fi/a/rikoksentekijän-suojelemisessa-yritetään-viivyttää-kiinnijäämistä


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinä et ole lapsi, olet aikuinen. Aikuisen pitää pystyä keskustelupalstalla ns. katsomaan asioita läpi sormien. Sitä joutuu oikeassa elämässäkin tekemään jatkuvasti. Ainakin minä joudun. Minähän olisin jo työn puolesta saanut tehdä monta ilmoitusta kunnianloukkauksesta. Tosin viime aikoina vähemmän.

        Jään edelleen odottelemaan poliiseja ovellani...tosin en ole nyt kotona.

        Lapsia pitää suojella ja myös aikuisten kunnianloukkaamminen on erittäin haitallista koska heidän mielenterveys on haitta yhteiskunnalle. Sen vuoksi on luotu lakeja.


      • Seontäysinpilalla
        valtakunta kirjoitti:

        Lapsia pitää suojella ja myös aikuisten kunnianloukkaamminen on erittäin haitallista koska heidän mielenterveys on haitta yhteiskunnalle. Sen vuoksi on luotu lakeja.

        Olet pilannut itse maineesi ja kunniasi.


      • Seontäysinpilalla kirjoitti:

        Olet pilannut itse maineesi ja kunniasi.

        Kunnianloukkaus juurikin sitä että levitetään väärää tietoa. Joten kiusaajat kuin sinäkin välität väärää tietoa.


      • lihavihatipunen
        valtakunta kirjoitti:

        Kunnianloukkaus juurikin sitä että levitetään väärää tietoa. Joten kiusaajat kuin sinäkin välität väärää tietoa.

        No minä muistan sinusta sellaisen asian monen vuoden takaa, että kirjoitti tällä palstalla haluavasi "mennä alasti naimisiin vain pitkät hiukset peittona". Siitä jo muodostin päässäni tietynlaisen kuvan sinusta.

        Se on toki perseestä, että enää kouluissa ei ole erityisluokkia erityislapsille. Mutta et voi joka kirjoituksessa, joka koskee sinua itseäsi, mennä ns. erityislapsesi taakse ja suuttua niin, että ilmiannat joka kirjoituksen josta et pidä.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        No minä muistan sinusta sellaisen asian monen vuoden takaa, että kirjoitti tällä palstalla haluavasi "mennä alasti naimisiin vain pitkät hiukset peittona". Siitä jo muodostin päässäni tietynlaisen kuvan sinusta.

        Se on toki perseestä, että enää kouluissa ei ole erityisluokkia erityislapsille. Mutta et voi joka kirjoituksessa, joka koskee sinua itseäsi, mennä ns. erityislapsesi taakse ja suuttua niin, että ilmiannat joka kirjoituksen josta et pidä.

        Se että jos lääkäri tekee hoitovirheen siitäkin on ilmoitettava heti koska monen kerran hoito virheestä se ei sovellu alalle varsikin koska haitta on hyvin suuri tehdä sama hoitovirhe.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        No minä muistan sinusta sellaisen asian monen vuoden takaa, että kirjoitti tällä palstalla haluavasi "mennä alasti naimisiin vain pitkät hiukset peittona". Siitä jo muodostin päässäni tietynlaisen kuvan sinusta.

        Se on toki perseestä, että enää kouluissa ei ole erityisluokkia erityislapsille. Mutta et voi joka kirjoituksessa, joka koskee sinua itseäsi, mennä ns. erityislapsesi taakse ja suuttua niin, että ilmiannat joka kirjoituksen josta et pidä.

        Se ei ole lapsen taakse menemistä vaan kaikkien suojelua kuin kirjoitin ”Aikuisella on vastuu ilmiantaa Ja vastuu suojella tulevia ,ettei ota jatkossa lisää uhreja.”


      • lihavihatipunen

        Nyt menee jo vähän paksuksi...Vertaat keskustelupalstan anonyymeja keskusteluja ja keskustelijoita lääkärien tekemiin hoitovirheisiin?....Suhteellisuudentaju ei olisi sinulle(kaan) pahitteeksi.n

        Tämä ei ole mikään terapiapalsta vaikka ilmeisesti monet sellaisena pitääkin, eikä täällä ole terapeutteja joita syyttää "hoitovirheestä". Mä olen itsekin aikoinaan (esim. vanhempieni kuolemista) avautunut liikaakin mutta todennut, että ei kannata.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        No minä muistan sinusta sellaisen asian monen vuoden takaa, että kirjoitti tällä palstalla haluavasi "mennä alasti naimisiin vain pitkät hiukset peittona". Siitä jo muodostin päässäni tietynlaisen kuvan sinusta.

        Se on toki perseestä, että enää kouluissa ei ole erityisluokkia erityislapsille. Mutta et voi joka kirjoituksessa, joka koskee sinua itseäsi, mennä ns. erityislapsesi taakse ja suuttua niin, että ilmiannat joka kirjoituksen josta et pidä.

        Yksikin hoitovirhe voi olla kuolema tapaus.


      • lihavihatipunen
        valtakunta kirjoitti:

        Se ei ole lapsen taakse menemistä vaan kaikkien suojelua kuin kirjoitin ”Aikuisella on vastuu ilmiantaa Ja vastuu suojella tulevia ,ettei ota jatkossa lisää uhreja.”

        Sinun lapsesi ei kirjoittele täällä, sinä kirjoittelet. Oletko muuten sitä miettinyt, että kannattaako sinun avautua asioistasi ja perheesi asoista niin paljon, nimenomaan lastesi takia? Jokuhan voi tunnistaa, ja alkaa kiusaamaan lapsiasi siksi, koska heidän äitinsä kertoo yksityisiä asioita yleisellä keskustelupalstalla. Kannattaisi miettiä sitä. Eikä vain poistattaa keskusteluja jotka eivät miellytä.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Nyt menee jo vähän paksuksi...Vertaat keskustelupalstan anonyymeja keskusteluja ja keskustelijoita lääkärien tekemiin hoitovirheisiin?....Suhteellisuudentaju ei olisi sinulle(kaan) pahitteeksi.n

        Tämä ei ole mikään terapiapalsta vaikka ilmeisesti monet sellaisena pitääkin, eikä täällä ole terapeutteja joita syyttää "hoitovirheestä". Mä olen itsekin aikoinaan (esim. vanhempieni kuolemista) avautunut liikaakin mutta todennut, että ei kannata.

        Aikuisen vastuu on ilmiantaa kuin sanoin, mutta et tunnu tajuavan tuollaista vastuusta.

        Kaksi eri asiaa mutta tarkoitus sama
        ”aikuisena kuuluu kantaa vastuu ja ilmiantaa, ettei lisää uhreja tule.”


      • lihavihatipunen
        valtakunta kirjoitti:

        Yksikin hoitovirhe voi olla kuolema tapaus.

        Juu niin voi, mutta tämä on keskustelupalsta, ei sairaala.

        Minä itse asiassa olisin voinut tehdä äitini hoidosta ilmoituksen, mutta äitini oli kuolemassa joka tapauksessa kuitenkin, niin en jaksanut lähteä sellaiseen.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinun lapsesi ei kirjoittele täällä, sinä kirjoittelet. Oletko muuten sitä miettinyt, että kannattaako sinun avautua asioistasi ja perheesi asoista niin paljon, nimenomaan lastesi takia? Jokuhan voi tunnistaa, ja alkaa kiusaamaan lapsiasi siksi, koska heidän äitinsä kertoo yksityisiä asioita yleisellä keskustelupalstalla. Kannattaisi miettiä sitä. Eikä vain poistattaa keskusteluja jotka eivät miellytä.

        tuo vielä yrittät uhria syyllistää, toisen teoista sama asia on se, että tiedät jonkun asioista se ei oikeuta kunniaanloukkaan sitä toista ja syylistyt näin ollen rikokseen.


      • komppaan
        lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinun lapsesi ei kirjoittele täällä, sinä kirjoittelet. Oletko muuten sitä miettinyt, että kannattaako sinun avautua asioistasi ja perheesi asoista niin paljon, nimenomaan lastesi takia? Jokuhan voi tunnistaa, ja alkaa kiusaamaan lapsiasi siksi, koska heidän äitinsä kertoo yksityisiä asioita yleisellä keskustelupalstalla. Kannattaisi miettiä sitä. Eikä vain poistattaa keskusteluja jotka eivät miellytä.

        Hyvä teksti.


      • valtakunta kirjoitti:

        tuo vielä yrittät uhria syyllistää, toisen teoista sama asia on se, että tiedät jonkun asioista se ei oikeuta kunniaanloukkaan sitä toista ja syylistyt näin ollen rikokseen.

        Jos meet kunniaanloukkaan.


      • wanhaämmä
        lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinun lapsesi ei kirjoittele täällä, sinä kirjoittelet. Oletko muuten sitä miettinyt, että kannattaako sinun avautua asioistasi ja perheesi asoista niin paljon, nimenomaan lastesi takia? Jokuhan voi tunnistaa, ja alkaa kiusaamaan lapsiasi siksi, koska heidän äitinsä kertoo yksityisiä asioita yleisellä keskustelupalstalla. Kannattaisi miettiä sitä. Eikä vain poistattaa keskusteluja jotka eivät miellytä.

        Tämä on huomion arvoinen kirjoitus.


      • 43y6are
        valtakunta kirjoitti:

        tuo vielä yrittät uhria syyllistää, toisen teoista sama asia on se, että tiedät jonkun asioista se ei oikeuta kunniaanloukkaan sitä toista ja syylistyt näin ollen rikokseen.

        Sait ajattelemisen aihetta lihavihatipuselta. Ja ihan hyvällä. Mistään syyllistämisestä ei todellakaan ole kyse, vaikka muuta väität.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinun lapsesi ei kirjoittele täällä, sinä kirjoittelet. Oletko muuten sitä miettinyt, että kannattaako sinun avautua asioistasi ja perheesi asoista niin paljon, nimenomaan lastesi takia? Jokuhan voi tunnistaa, ja alkaa kiusaamaan lapsiasi siksi, koska heidän äitinsä kertoo yksityisiä asioita yleisellä keskustelupalstalla. Kannattaisi miettiä sitä. Eikä vain poistattaa keskusteluja jotka eivät miellytä.

        Lisäksi täällä on juurikin näin kapeakatseista väkeä kun alistuu kiusaamiseen, hyvin tiedät asian ,ettei asiat yhtään ikinä niille avaudu tajuamaan tilannetta kun ei tunnu sinullekkaan avautuvan.

        Hoitovirheestä voi ilmoittaa myös jälkeenpäin lain mukaan on siihenkin lyöty joku takaraja, jälkeenpäin joten suosittelen kovin. Ihmiset havaitsevan virheen ja muuttavat näin ollen hoito tapaa ettei virhettä tapahtu enää.


      • 43y6are kirjoitti:

        Sait ajattelemisen aihetta lihavihatipuselta. Ja ihan hyvällä. Mistään syyllistämisestä ei todellakaan ole kyse, vaikka muuta väität.

        Kyllä tämä on juurikin sitä.


      • 43y6are kirjoitti:

        Sait ajattelemisen aihetta lihavihatipuselta. Ja ihan hyvällä. Mistään syyllistämisestä ei todellakaan ole kyse, vaikka muuta väität.

        Kuin sanoin juurikin syyllistämistä.
        Aiempi viesti todistaa edellisessä keskustelussa.


      • lihavihatipunen
        43y6are kirjoitti:

        Sait ajattelemisen aihetta lihavihatipuselta. Ja ihan hyvällä. Mistään syyllistämisestä ei todellakaan ole kyse, vaikka muuta väität.

        Juu, en todellakaan tuossa Valtakuntaa syyllistänyt, vaikka hän sen niin näytti ottavankin.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Juu, en todellakaan tuossa Valtakuntaa syyllistänyt, vaikka hän sen niin näytti ottavankin.

        Ei niin suoraan, puolustit rikollista toimintaa.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Juu, en todellakaan tuossa Valtakuntaa syyllistänyt, vaikka hän sen niin näytti ottavankin.

        Syyllistäminen tuli sitten.


      • lihavihatipunen
        valtakunta kirjoitti:

        Ei niin suoraan, puolustit rikollista toimintaa.

        Voitko selventää, että mitä "rikollista toimintaa"??

        Minä kehotin SINUA MIETTIMÄÄN, että kannattaako SINUN avautua yleisellä keskustelupalstalla niin paljon PERHEESI asioista LASTESI takia.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Voitko selventää, että mitä "rikollista toimintaa"??

        Minä kehotin SINUA MIETTIMÄÄN, että kannattaako SINUN avautua yleisellä keskustelupalstalla niin paljon PERHEESI asioista LASTESI takia.

        Valheesi on suurempi kun et edes kapeakatseisuutta tajua että juurikin lapsi on todellinen joten oikeuden on toteutuvan se tarvitsee apua kuin monet hänen kaltaiset.
        Menetkö heti kiusaamaan ja kunniaanloukkaan
        Syylistätkö heidän vanhempia sanoin ”menevät lapsen taakse.” Kun puolustavat itseään ja lastaan.
        https://yle.fi/uutiset/3-10261119
        https://yle.fi/uutiset/3-10192280


      • valtakunta kirjoitti:

        Valheesi on suurempi kun et edes kapeakatseisuutta tajua että juurikin lapsi on todellinen joten oikeuden on toteutuvan se tarvitsee apua kuin monet hänen kaltaiset.
        Menetkö heti kiusaamaan ja kunniaanloukkaan
        Syylistätkö heidän vanhempia sanoin ”menevät lapsen taakse.” Kun puolustavat itseään ja lastaan.
        https://yle.fi/uutiset/3-10261119
        https://yle.fi/uutiset/3-10192280

        Jos terästettynä asiaa vielä kun erityislapset sijoitetaan vieläkin normaaliluokkiin.
        Kuin olen sanonut järki pitäisi jo leikata.

        https://yle.fi/uutiset/3-7062447


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Voitko selventää, että mitä "rikollista toimintaa"??

        Minä kehotin SINUA MIETTIMÄÄN, että kannattaako SINUN avautua yleisellä keskustelupalstalla niin paljon PERHEESI asioista LASTESI takia.

        Jatkat silti valheitasi minun avautuminen on erittäin suuri ongelma,Vaikka ongelmat tiedetään lapsien koulutus vaan surkenee. Joten tuosta asiasta minua herjataan täällä.

        Avautuminen minkään palstan kautta ei ole mitenkään normaalia ja anna lupaa kiusata.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jatkat silti valheitasi minun avautuminen on erittäin suuri ongelma,Vaikka ongelmat tiedetään lapsien koulutus vaan surkenee. Joten tuosta asiasta minua herjataan täällä.

        Avautuminen minkään palstan kautta ei ole mitenkään normaalia ja anna lupaa kiusata.

        Kirjoitin hassusti se ei ole mitenkään epänormaalia avautua kun suuresta asiasta on kyse , mikä koskettaa kaikkia.

        ”– Jos puretaan pienluokat yleisopetuksen luokkiin vain sillä ajatuksella, että tässä säästetään, se on huono tie. Siinä uupuu opettaja, siinä uupuu erityislapsi ja siinä kärsii koko luokka, koska opettajan aika menee sen yhden lapsen kanssa, Haapakangas painottaa.

        https://yle.fi/uutiset/3-10154280


      • Extähänsekaappi
        valtakunta kirjoitti:

        Jatkat silti valheitasi minun avautuminen on erittäin suuri ongelma,Vaikka ongelmat tiedetään lapsien koulutus vaan surkenee. Joten tuosta asiasta minua herjataan täällä.

        Avautuminen minkään palstan kautta ei ole mitenkään normaalia ja anna lupaa kiusata.

        Voisitko olla ystävällinen ja lopettaa tuon jo. Anna irl asiat olla vaan siellä ja puhu muusta.

        Suurinosa täälläkirjoittavista haluttas sinua auttaa, mutta ei voida sitä tehdä niin, niinkuin sinä haluat.

        Hae apua jostain muualta ja puhu oikeiden ihmisten kanssa irl. Täällä vaan pahoitat mielesi ja saat kurjemman olon itsellesi.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Voitko selventää, että mitä "rikollista toimintaa"??

        Minä kehotin SINUA MIETTIMÄÄN, että kannattaako SINUN avautua yleisellä keskustelupalstalla niin paljon PERHEESI asioista LASTESI takia.

        Myös ammattikoulu kärsii
        https://yle.fi/uutiset/3-10447581

        Montako työntekijää suunnittelet, tästä sopasta syntyvän.

        Vain itsenäiset opiskelijat pärjää.


      • valtakunta kirjoitti:

        Myös ammattikoulu kärsii
        https://yle.fi/uutiset/3-10447581

        Montako työntekijää suunnittelet, tästä sopasta syntyvän.

        Vain itsenäiset opiskelijat pärjää.

        Näistä vai yksi käy koulussa


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Sinun lapsesi ei kirjoittele täällä, sinä kirjoittelet. Oletko muuten sitä miettinyt, että kannattaako sinun avautua asioistasi ja perheesi asoista niin paljon, nimenomaan lastesi takia? Jokuhan voi tunnistaa, ja alkaa kiusaamaan lapsiasi siksi, koska heidän äitinsä kertoo yksityisiä asioita yleisellä keskustelupalstalla. Kannattaisi miettiä sitä. Eikä vain poistattaa keskusteluja jotka eivät miellytä.

        Tämä oli hyvä kommentti!!!!

        Kun kirjoittelette palstalle, niin aina pitää muistaa, että vain itsestään voi kirjoitella...Ei missään nimessä perheenjäsenistään ja ei mielellään omista tutuistaankaan.

        Esim. Nyt me tiedämme, että valtakunnan mies on kovin pikainen sängyssä.
        Kysyn: Haluaisiko hänen miehensä, että tämä tieto jaetaan koko maailmalle?
        Fakta on se, että aina sinut voidaan tunnistaa ja sitten siinä leviää paljon sellaistakin tietoa, joka koskee ihmisiä ympärilläsi, joten kyse on käytännössä kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta vaikka siitä ei voisikaan tuomita, mutta vahinko on siinä jo tapahtunut.


      • Extähänsekaappi kirjoitti:

        Voisitko olla ystävällinen ja lopettaa tuon jo. Anna irl asiat olla vaan siellä ja puhu muusta.

        Suurinosa täälläkirjoittavista haluttas sinua auttaa, mutta ei voida sitä tehdä niin, niinkuin sinä haluat.

        Hae apua jostain muualta ja puhu oikeiden ihmisten kanssa irl. Täällä vaan pahoitat mielesi ja saat kurjemman olon itsellesi.

        Luuletko ettei sinun lapsilla ole edessä kun opetus kärsii,kuinka kauan menee?
        Voihan se olla pysyvät kelkassa kuinka paljon tietoutta jää harjoittelematta.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Tämä oli hyvä kommentti!!!!

        Kun kirjoittelette palstalle, niin aina pitää muistaa, että vain itsestään voi kirjoitella...Ei missään nimessä perheenjäsenistään ja ei mielellään omista tutuistaankaan.

        Esim. Nyt me tiedämme, että valtakunnan mies on kovin pikainen sängyssä.
        Kysyn: Haluaisiko hänen miehensä, että tämä tieto jaetaan koko maailmalle?
        Fakta on se, että aina sinut voidaan tunnistaa ja sitten siinä leviää paljon sellaistakin tietoa, joka koskee ihmisiä ympärilläsi, joten kyse on käytännössä kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta vaikka siitä ei voisikaan tuomita, mutta vahinko on siinä jo tapahtunut.

        Mies tietää sen että olen tänne kirjoittanut.
        Sairaus ei ole häpeä.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Tämä oli hyvä kommentti!!!!

        Kun kirjoittelette palstalle, niin aina pitää muistaa, että vain itsestään voi kirjoitella...Ei missään nimessä perheenjäsenistään ja ei mielellään omista tutuistaankaan.

        Esim. Nyt me tiedämme, että valtakunnan mies on kovin pikainen sängyssä.
        Kysyn: Haluaisiko hänen miehensä, että tämä tieto jaetaan koko maailmalle?
        Fakta on se, että aina sinut voidaan tunnistaa ja sitten siinä leviää paljon sellaistakin tietoa, joka koskee ihmisiä ympärilläsi, joten kyse on käytännössä kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta vaikka siitä ei voisikaan tuomita, mutta vahinko on siinä jo tapahtunut.

        Kuin sekin lasketaan normaaliksi suoritukseksi. Kuin monet teistä kärsivätkään siitä.
        https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201802132200737814_rk.shtml

        Mutta siihen parannus.


      • Extähänsekaappi
        valtakunta kirjoitti:

        Luuletko ettei sinun lapsilla ole edessä kun opetus kärsii,kuinka kauan menee?
        Voihan se olla pysyvät kelkassa kuinka paljon tietoutta jää harjoittelematta.

        En tiedä mihin maailma menee, mutta ei se mikskään muutu, että puhuisin kaikki perheeni asiat läpi sinkut-palstalla.

        Keskityn hoitamaan lapset niinhyvin kuin voin. Yhteiskunnan koulutusjärjestelmiin minulla ei ole mahdollisuus vaikuttaa. Yrittää voi, mutta vaan irl, en täällä.


      • CamelBoots kirjoitti:

        Tämä oli hyvä kommentti!!!!

        Kun kirjoittelette palstalle, niin aina pitää muistaa, että vain itsestään voi kirjoitella...Ei missään nimessä perheenjäsenistään ja ei mielellään omista tutuistaankaan.

        Esim. Nyt me tiedämme, että valtakunnan mies on kovin pikainen sängyssä.
        Kysyn: Haluaisiko hänen miehensä, että tämä tieto jaetaan koko maailmalle?
        Fakta on se, että aina sinut voidaan tunnistaa ja sitten siinä leviää paljon sellaistakin tietoa, joka koskee ihmisiä ympärilläsi, joten kyse on käytännössä kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta vaikka siitä ei voisikaan tuomita, mutta vahinko on siinä jo tapahtunut.

        Se että mies ymmärtää erittäin hyvin minun tarpeita. Joten sehän on palstan naisten mielestä epänormaalia tahtoa enemmän.
        https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000775490.html

        https://yle.fi/uutiset/3-8445065


      • CamelBoots kirjoitti:

        Tämä oli hyvä kommentti!!!!

        Kun kirjoittelette palstalle, niin aina pitää muistaa, että vain itsestään voi kirjoitella...Ei missään nimessä perheenjäsenistään ja ei mielellään omista tutuistaankaan.

        Esim. Nyt me tiedämme, että valtakunnan mies on kovin pikainen sängyssä.
        Kysyn: Haluaisiko hänen miehensä, että tämä tieto jaetaan koko maailmalle?
        Fakta on se, että aina sinut voidaan tunnistaa ja sitten siinä leviää paljon sellaistakin tietoa, joka koskee ihmisiä ympärilläsi, joten kyse on käytännössä kunnianloukkaus. Siitäkin huolimatta vaikka siitä ei voisikaan tuomita, mutta vahinko on siinä jo tapahtunut.

        Joten parisuhde voi hyvin meillä, ongelma on vain heidän vääristyneet puheet.


      • ei.jaksa

      • Extähänsekaappi kirjoitti:

        En tiedä mihin maailma menee, mutta ei se mikskään muutu, että puhuisin kaikki perheeni asiat läpi sinkut-palstalla.

        Keskityn hoitamaan lapset niinhyvin kuin voin. Yhteiskunnan koulutusjärjestelmiin minulla ei ole mahdollisuus vaikuttaa. Yrittää voi, mutta vaan irl, en täällä.

        Tämä mahdollistaa vain ihmiset heräämään tilanteeseen. Kaikki ei seuraa aika ja suurin osasyrjääntyneistä miehistä on vain tippuneet jo aika päivään peruskoulussa.
        Kuin tämänkin miehen osalta
        https://areena.yle.fi/1-4247196
        Joten yhteiskunta hoitaa erittäin huonosti lapset.


        Koulu on kaikille meillle välttämätön selvitymiseen


      • Extähänsekaappi
        valtakunta kirjoitti:

        Tämä mahdollistaa vain ihmiset heräämään tilanteeseen. Kaikki ei seuraa aika ja suurin osasyrjääntyneistä miehistä on vain tippuneet jo aika päivään peruskoulussa.
        Kuin tämänkin miehen osalta
        https://areena.yle.fi/1-4247196
        Joten yhteiskunta hoitaa erittäin huonosti lapset.


        Koulu on kaikille meillle välttämätön selvitymiseen

        No kyllähän ihmiset ovat sen huomanneet. Täällähän on erityiskoulutusta erikoisille ihmisille. Minun siskokin oli vaikeasti kehitysvammaisten koulussa töissä.
        Ja kokoajan mennään eteenpäin kaikessa. Asioista puhutaan ja huomioidaan, mutta ei mikään tapahdu hetkessä.

        Katso asiaa ensin taaksepäin. Tutki mikä matka ollaan tultu vaikka 50-60 luvulta tähänpäivään ja sitten ymmärrät, että asioille tehdään jotain. Jopa yhteiskunta.

        Minun lapset oppii jo paljon enemmän kuin minä itse. Ja minusta on kiva katsoa mihin he pystyvätkään. Osaavat käydä koulua itseään varten tosihienosti.


      • Extähänsekaappi kirjoitti:

        En tiedä mihin maailma menee, mutta ei se mikskään muutu, että puhuisin kaikki perheeni asiat läpi sinkut-palstalla.

        Keskityn hoitamaan lapset niinhyvin kuin voin. Yhteiskunnan koulutusjärjestelmiin minulla ei ole mahdollisuus vaikuttaa. Yrittää voi, mutta vaan irl, en täällä.

        Joten keskity vain mutta toivon että heräät lapsesi ei pysty hoitamaan luokallista lapsia työllä yksinään. Huoltosuhde näkyy jo nyt jatkuvasti koulussa kun verorahoin ei riitä pyörittää.

        Sekä koulu esti minun auttamisen, olla itse läsnä koulussa. Tämä kiellettiin.


      • päläpäläpäläpäläpaskaa

        Järki sammuu, muuri murtuu
        Katto sortuu, mieli turtuu
        Usko horjuu, kirkko palaa
        Käännän selkäni
        Enkä koskaan enää palaa
        Kädet vatkaa, taivas valvoo
        Metsä vastaa, sairas ulvoo
        Tiedän ettei sieluni kestä tätä
        Temppeliä lahoa ja läpimätää
        Pian on jo keskiyö
        Valtakunnassa kaikki hyvin
        Varjo kaiken valon syö
        Valtakunnassa kaikki hyvin
        Ääni pettää, runko kaatuu
        Sammal peittää, ruoho maatuu
        Rukous haihtuu, aurinko sammuu
        Pian on jo keskiyö
        Valtakunnassa kaikki hyvin
        On keskiyö
        Valtakunnassa kaikki hyvin!


      • Extähänsekaappi kirjoitti:

        No kyllähän ihmiset ovat sen huomanneet. Täällähän on erityiskoulutusta erikoisille ihmisille. Minun siskokin oli vaikeasti kehitysvammaisten koulussa töissä.
        Ja kokoajan mennään eteenpäin kaikessa. Asioista puhutaan ja huomioidaan, mutta ei mikään tapahdu hetkessä.

        Katso asiaa ensin taaksepäin. Tutki mikä matka ollaan tultu vaikka 50-60 luvulta tähänpäivään ja sitten ymmärrät, että asioille tehdään jotain. Jopa yhteiskunta.

        Minun lapset oppii jo paljon enemmän kuin minä itse. Ja minusta on kiva katsoa mihin he pystyvätkään. Osaavat käydä koulua itseään varten tosihienosti.

        Sekä korkea kouluissakin jo huoli nousee
        https://areena.yle.fi/1-4292395

        Jos ei ole suurta, ei ole isoja verorahoja.


      • lihavihatipunen
        päläpäläpäläpäläpaskaa kirjoitti:

        Järki sammuu, muuri murtuu
        Katto sortuu, mieli turtuu
        Usko horjuu, kirkko palaa
        Käännän selkäni
        Enkä koskaan enää palaa
        Kädet vatkaa, taivas valvoo
        Metsä vastaa, sairas ulvoo
        Tiedän ettei sieluni kestä tätä
        Temppeliä lahoa ja läpimätää
        Pian on jo keskiyö
        Valtakunnassa kaikki hyvin
        Varjo kaiken valon syö
        Valtakunnassa kaikki hyvin
        Ääni pettää, runko kaatuu
        Sammal peittää, ruoho maatuu
        Rukous haihtuu, aurinko sammuu
        Pian on jo keskiyö
        Valtakunnassa kaikki hyvin
        On keskiyö
        Valtakunnassa kaikki hyvin!

        Nyt mua kyllä nolottaa ku mietin, että varmaan Kotiteollisuuden biisi 😁.

        No mutta olihan just jossain lehdessä Kotiteollisuuden keikkailmoituksessa Mokoman kuva...


      • Exkaapinviimeinensana
        valtakunta kirjoitti:

        Sekä korkea kouluissakin jo huoli nousee
        https://areena.yle.fi/1-4292395

        Jos ei ole suurta, ei ole isoja verorahoja.

        Niin. Jossain mainoksessa sanottiin: Elämä on. Kallista, mahdotonta. Mitä lie? Mutta näillä mennään.

        Voithan sinä noista puhua. Ei kai sitä ole kukaan kieltänyt?

        Minä olen vaan sitä mieltä, että asiat on yhteiskunnassa paremmin kuin ennen ja kokoajan paremmaksi menee. Tietoa tulee lisää ja keskitytään paremmin ja tarkemmin asioihin, mutta jokaisen on silti elettävä se elämä itse. Oli sitten erityislapsi tai ei.


      • Exkaapinviimeinensana kirjoitti:

        Niin. Jossain mainoksessa sanottiin: Elämä on. Kallista, mahdotonta. Mitä lie? Mutta näillä mennään.

        Voithan sinä noista puhua. Ei kai sitä ole kukaan kieltänyt?

        Minä olen vaan sitä mieltä, että asiat on yhteiskunnassa paremmin kuin ennen ja kokoajan paremmaksi menee. Tietoa tulee lisää ja keskitytään paremmin ja tarkemmin asioihin, mutta jokaisen on silti elettävä se elämä itse. Oli sitten erityislapsi tai ei.

        Ei ole kuin huonompaan suuntaa2009 asti kun koulusta alettiin syömään kuin uutisissa kerrotaan tällä eduskuntakaudella lisää vietiin.


      • ihanvinkkinävaan
        valtakunta kirjoitti:

        Joten keskity vain mutta toivon että heräät lapsesi ei pysty hoitamaan luokallista lapsia työllä yksinään. Huoltosuhde näkyy jo nyt jatkuvasti koulussa kun verorahoin ei riitä pyörittää.

        Sekä koulu esti minun auttamisen, olla itse läsnä koulussa. Tämä kiellettiin.

        Suosittelen että keskityt ITSE enempi jo olemassa oleviin erityislapsiisi. Eikö ole vastuutonta että syytät kaikesta yhteiskuntaa ja sysäät kaiken vastuun yhteiskunnalle. Tunnut niin hyvin tietävän miten rajalliset resurssit ovat, joten tiedät taatusti millaiseen maailmaan lapsia teet. Mieti sitä.


      • ihanvinkkinävaan kirjoitti:

        Suosittelen että keskityt ITSE enempi jo olemassa oleviin erityislapsiisi. Eikö ole vastuutonta että syytät kaikesta yhteiskuntaa ja sysäät kaiken vastuun yhteiskunnalle. Tunnut niin hyvin tietävän miten rajalliset resurssit ovat, joten tiedät taatusti millaiseen maailmaan lapsia teet. Mieti sitä.

        Kyllä totuus on laittaa rahaa koulutukseen, kyllä tämän hetken lapset tarvitsee erittäin paljon äitiä ja on laskettu, että kotihoito on kaikkein edullisin vaihtoehto.
        Sekä lapsia tarvitaan, että huoltosuhde pysyy.

        Mitä parempi palkkatulon työhön mies pääsee, sitä vähemmän yhteiskunta elättää meitä.


    • Nainen59

      varattujen perhehuolien lisäksi, palstalla pitäisi käsitellä: ilmastonmuutoksesta, eläintensuojelusta, uskonsodista, naisten historiasta, kierrätyksestä (myös kierrätetyistä miehistä) .... ym.

    • wanhaämmä

      Mahtuuhan tänne kaikenlaisia juttusteluja.

      Välillä kyllä mietin, ettei palstailu ole kaikkien mielenterveydelle hyväksi.

      • Perusshittiä

        Niinpä... näen paljon perustavanlaatuista elämän perusjuttujen hallitsemattomuutta.

        Monia pitäisi kuukausi pari kädestäpitäen opettaa huolehtimaan ihan omista arjen pikkuasioista jotenkin. Selittää, että elä nyt katso muualle, kun tämän ja tämän sinä teet itse itsellesi.


      • wanhaämmä
        Perusshittiä kirjoitti:

        Niinpä... näen paljon perustavanlaatuista elämän perusjuttujen hallitsemattomuutta.

        Monia pitäisi kuukausi pari kädestäpitäen opettaa huolehtimaan ihan omista arjen pikkuasioista jotenkin. Selittää, että elä nyt katso muualle, kun tämän ja tämän sinä teet itse itsellesi.

        Elämänhallintaa.. Sellaista koulutusta monikin nykyajan aikuinen olisi vailla.


      • Aamentaaa
        wanhaämmä kirjoitti:

        Elämänhallintaa.. Sellaista koulutusta monikin nykyajan aikuinen olisi vailla.

        Vastuunotto elämästään itse pohjana. Sen koulutuksen ymmärtäminen apuna ja suuntana, ei kantavana voimana.


      • wanhaämmä
        Aamentaaa kirjoitti:

        Vastuunotto elämästään itse pohjana. Sen koulutuksen ymmärtäminen apuna ja suuntana, ei kantavana voimana.

        Tukihenkilö? Eipä se koulutuskaan mene perille, jos ei mistään mitään ymmärrä.


      • Matikkatatämäkin
        wanhaämmä kirjoitti:

        Tukihenkilö? Eipä se koulutuskaan mene perille, jos ei mistään mitään ymmärrä.

        No monella pitäis olla ihminen selittämässä rautalankakiepin kanssa, että mitä varten mitäkin pitää tehdä. Tyyliin: Nosta housut ja hommaa vyö. Itsestäsi on epämakavaa, kun kaatuilet lahkeisiin ja näytätkin avuttomalta ulospäin.

        Ymmärtämistä tarvitaan koulutuksessa kahta. Miksi- kysymys ensin. Ja kun siihen on vastauksen selvittänyt, on motivaatio siihen miten- kysymykseenkin.


      • wanhaämmä
        Matikkatatämäkin kirjoitti:

        No monella pitäis olla ihminen selittämässä rautalankakiepin kanssa, että mitä varten mitäkin pitää tehdä. Tyyliin: Nosta housut ja hommaa vyö. Itsestäsi on epämakavaa, kun kaatuilet lahkeisiin ja näytätkin avuttomalta ulospäin.

        Ymmärtämistä tarvitaan koulutuksessa kahta. Miksi- kysymys ensin. Ja kun siihen on vastauksen selvittänyt, on motivaatio siihen miten- kysymykseenkin.

        Jooh, ei ole koulutuksestakaan apua kaikille tapauksille. Joidenkin kapasiteetti ei vaan riitä. Huolestuttavaa.. ;(


      • kysymyksiäherättävää
        wanhaämmä kirjoitti:

        Jooh, ei ole koulutuksestakaan apua kaikille tapauksille. Joidenkin kapasiteetti ei vaan riitä. Huolestuttavaa.. ;(

        No vaikea sanoa, että onko nykyään syrjäytyneitten määrän syy vaatimustaso, vai se, että on heittäydytty muitten vastuulle? Se mietityttää suuressa määrin...


    • byhätälä

      Oli aika hyviä nuo Liddlen porkkanalohipihvit.

    • mazy

      Varsinaisesti mistä vaan voi kirjoittaa ja lukea,mutta onhan joku tolkku tietysti hyvä olla ja pitää mitä ja miten paljon avautuu.

      • huomiohuomio

        Sinkut palstalla puhutaan sinkkuilusta.


      • mazy
        huomiohuomio kirjoitti:

        Sinkut palstalla puhutaan sinkkuilusta.

        Puhutaanko? En ole huomannu.🤔

        Nytkin täällä on kaikkee muuta enimmäkseen...


      • trolli

        Nonniin, nyt sä kiusaat taas. "joku tolkku tietysti hyvä olla ja pitää mitä ja miten paljon avautuu."
        Karanteriin joutaisit, ihan selvästi!
        Päivänjatkoja sullekin! =)) tr*llikka


      • kaksi.erityisaihetta
        trolli kirjoitti:

        Nonniin, nyt sä kiusaat taas. "joku tolkku tietysti hyvä olla ja pitää mitä ja miten paljon avautuu."
        Karanteriin joutaisit, ihan selvästi!
        Päivänjatkoja sullekin! =)) tr*llikka

        Nyt on kunniaa loukattu taas!

        Kyllä erityisesti erityishenkilöt varsinkin saa avautua tällä palstalla ihan kunnolla. Heillä kun on erityisen itsensä lisäksi myös muita erityishenkilöitä elämässään eikä kukaan ymmärrä mistään näistä asioista mitään paitsi erityinen henkilö, joka teille ei-niin-erityisille linkittää uutisia aiheesta. Koska on niin erityisen hyvä ja viisas ihminen ja puolustaa aina heikkoja.

        Nyt raskaaseen poliisitutkintaan kaikki, karhuryhmä ja puolustusvoimat mukaan tutkinnan tueksi!

        PS. Yhteiskunnan on aika vihdoin hoitaa lapset kunnolla! Ei se voi vanhempien tehtävä olla, siitähän masentuu ja se ei ole yhteiskunnan etu.


      • Eierikoisuudelle
        kaksi.erityisaihetta kirjoitti:

        Nyt on kunniaa loukattu taas!

        Kyllä erityisesti erityishenkilöt varsinkin saa avautua tällä palstalla ihan kunnolla. Heillä kun on erityisen itsensä lisäksi myös muita erityishenkilöitä elämässään eikä kukaan ymmärrä mistään näistä asioista mitään paitsi erityinen henkilö, joka teille ei-niin-erityisille linkittää uutisia aiheesta. Koska on niin erityisen hyvä ja viisas ihminen ja puolustaa aina heikkoja.

        Nyt raskaaseen poliisitutkintaan kaikki, karhuryhmä ja puolustusvoimat mukaan tutkinnan tueksi!

        PS. Yhteiskunnan on aika vihdoin hoitaa lapset kunnolla! Ei se voi vanhempien tehtävä olla, siitähän masentuu ja se ei ole yhteiskunnan etu.

        Perheyksiköt voitaisiin lopettaa. Lisääntyminen, kasvatus ja työhön oppiminen yhteiskunnan hoteille.

        Synnyttäjiä valitaan siihen työhön ja parhailta miehiltä spermaa talteen. Sitten yhteiskunta jakaa uusiin tehtäviin tuoretta voimaa ja entiset saa väistyä.

        Jokainen on numerosarja ja laki määrää minne menet. Teet vaan sen mitä käsketään ja kun et pysty, siirryt sivuun. Yhteiskunta kyllä sinut hoitaa. Vaikeista tapauksista keitetään vaseliinia.


      • Expihtarikurppa
        kaksi.erityisaihetta kirjoitti:

        Nyt on kunniaa loukattu taas!

        Kyllä erityisesti erityishenkilöt varsinkin saa avautua tällä palstalla ihan kunnolla. Heillä kun on erityisen itsensä lisäksi myös muita erityishenkilöitä elämässään eikä kukaan ymmärrä mistään näistä asioista mitään paitsi erityinen henkilö, joka teille ei-niin-erityisille linkittää uutisia aiheesta. Koska on niin erityisen hyvä ja viisas ihminen ja puolustaa aina heikkoja.

        Nyt raskaaseen poliisitutkintaan kaikki, karhuryhmä ja puolustusvoimat mukaan tutkinnan tueksi!

        PS. Yhteiskunnan on aika vihdoin hoitaa lapset kunnolla! Ei se voi vanhempien tehtävä olla, siitähän masentuu ja se ei ole yhteiskunnan etu.

        Nyt repesin :-D. Tää palsta on sellainen viemäri, että täällä voi näille päävikaisille sanoa suoraan, että olet ihan helvetin rasittava tyyppi. IRL se olisi hyvin epäkorrektia.
        Tämän yhden lukihäiriöisen nymfomaanin jutut aiheuttaa pelkkää myötähäpeää ja ärsytystä. Toivottavasti sen tenavat ei ikinä saa tietää, mitä äitinsä täällä jauhaa.


      • mazy
        trolli kirjoitti:

        Nonniin, nyt sä kiusaat taas. "joku tolkku tietysti hyvä olla ja pitää mitä ja miten paljon avautuu."
        Karanteriin joutaisit, ihan selvästi!
        Päivänjatkoja sullekin! =)) tr*llikka

        Kääk! Vuosisata baniniia.🤣

        Illanjatkoja sulle!!!


      • mazy
        kaksi.erityisaihetta kirjoitti:

        Nyt on kunniaa loukattu taas!

        Kyllä erityisesti erityishenkilöt varsinkin saa avautua tällä palstalla ihan kunnolla. Heillä kun on erityisen itsensä lisäksi myös muita erityishenkilöitä elämässään eikä kukaan ymmärrä mistään näistä asioista mitään paitsi erityinen henkilö, joka teille ei-niin-erityisille linkittää uutisia aiheesta. Koska on niin erityisen hyvä ja viisas ihminen ja puolustaa aina heikkoja.

        Nyt raskaaseen poliisitutkintaan kaikki, karhuryhmä ja puolustusvoimat mukaan tutkinnan tueksi!

        PS. Yhteiskunnan on aika vihdoin hoitaa lapset kunnolla! Ei se voi vanhempien tehtävä olla, siitähän masentuu ja se ei ole yhteiskunnan etu.

        Niih, pikkasen mietityttää mitä kunniaa kaikista mahdollisista kunnioista on loukattu...


      • lazy1
        mazy kirjoitti:

        Niih, pikkasen mietityttää mitä kunniaa kaikista mahdollisista kunnioista on loukattu...

        Kunnia meni mutta maine senkun kasvaa.

        reps....


    • Arjen tarinoita jaksaa lukea..

      Mutta ei silloin kun valitetaan että 6 tonnia ei riitä lasten elättämiseen..

      Taikka YH:n pitäs päässä baariin persettä heliuttelemaan. :D

      • Kuka täällä 6tonnia saa,
        Ja valittaa ettei riitä elämiseen?


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuka täällä 6tonnia saa,
        Ja valittaa ettei riitä elämiseen?

        Joku kaupunkilais typykkä sai 6 tonnia kuukaudessa ja se ei kuulemma riittäny elämiseen.


    • japyh

      Onko täällä sinkkujakin? Tuntuu vaan, et montaa naista köyrineet luokalle useasti jääneet sepustelevat vain teorioitaan. Ja myötähäpeää ikääntyville varatuille roikkujille. Narsisteille jotka etsivät aina vaan uusia kohteita,eivätkä anna tilaa muille.

      No jatkanette täälläkin, siksi pysyn poissa. Kirjoittaisitte joitain omaelämänkertoja tai päiväkirjaa niis ihanis perheissänne,sitten kokoatte ne yhteen nidokseen porukalla, vaik sellasen, et kuinka monta naista tai miestä ootte köyrineet ja ne kiinnostavat yksityiskohdat, nii lupaan olla lukematta niitäkin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe