Muutkin mokaa

Mulla oli päivän vuodevaatteet ulkona tuulettumassa ja nyt vasta muistin hakea ne pihalta. Arvatkaa vaan, ovatko läpimärkiä? Voi stna:n hel:tin kuustoista että v:ttaa stna.

Ei siinä muuten mitään, mutta jos kumppanus tulee keskellä yötä kotiin, niin saa huomata nukkuvansa märän petauspatjan päällä. Ei tule varmaan kovin romanttinen yö tästä.

Viskasin nuo häthätää ilmalämpön alle kuivumaan. Ja mielessä soi tietysti Hanhiniemen "Muutkin mokaa..."

Mitä itse olette mokailleet? Miten tilanteesta selvittiin? Onko siitä aiheutunut haittaa vai onko mennyt myötähäpeän selättäminen nauruksi?

Jotainhan tässä pitää selitykseksi keksiä.

161

1512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss Pönttöuuni ettehän te mokaa?


      ;-)

      • Sattuikohan sinun silmiisi sama kommentti minkä minä rekisteröin viime yönä?


      • Kertokaa nyt mullekin mikä on hätänä?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Sattuikohan sinun silmiisi sama kommentti minkä minä rekisteröin viime yönä?

        En ole viikkoon lukenut viestejä


      • super-ytm kirjoitti:

        En ole viikkoon lukenut viestejä

        Sitten en virka siitä mitään.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kertokaa nyt mullekin mikä on hätänä?

        Kuhan kujeilemme.

        Vastasin kysymykseesi.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Kuhan kujeilemme.

        Vastasin kysymykseesi.

        Mjaa. Toviottavasti tuo nyt ei tarkoita sitä, että mun pitää lukea kaikki viimeöiset kommentit. Mahdoton tehtävä. Ja pitää vielä sitä tapettiakin ehtiä repiä.

        Super-ytmin letkautusta nyt ihmettelen. Mitä MissPöntöstä?


      • elisakettu kirjoitti:

        Mjaa. Toviottavasti tuo nyt ei tarkoita sitä, että mun pitää lukea kaikki viimeöiset kommentit. Mahdoton tehtävä. Ja pitää vielä sitä tapettiakin ehtiä repiä.

        Super-ytmin letkautusta nyt ihmettelen. Mitä MissPöntöstä?

        Revi nyt vain sitä tapettia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mjaa. Toviottavasti tuo nyt ei tarkoita sitä, että mun pitää lukea kaikki viimeöiset kommentit. Mahdoton tehtävä. Ja pitää vielä sitä tapettiakin ehtiä repiä.

        Super-ytmin letkautusta nyt ihmettelen. Mitä MissPöntöstä?

        Taktinen moka

        :-)


      • Palstamäki kirjoitti:

        Revi nyt vain sitä tapettia.

        Te kaksi olette ärsyttäviä. Annatte ymmärtää muttette anna kuitenkaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Te kaksi olette ärsyttäviä. Annatte ymmärtää muttette anna kuitenkaan.

        Sinä et anna edes ymmärtää.


      • super-ytm kirjoitti:

        Taktinen moka

        :-)

        Eli olet mokaillut Pöntön kanssa? Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa taktinen? Kuulostaa shakkitermiltä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Sinä et anna edes ymmärtää.

        :-D

        Sitä samaa on moni poika valitellut.


      • elisakettu kirjoitti:

        Eli olet mokaillut Pöntön kanssa? Mitä tässä yhteydessä tarkoittaa taktinen? Kuulostaa shakkitermiltä.

        Unohda se


      • elisakettu kirjoitti:

        :-D

        Sitä samaa on moni poika valitellut.

        Voitais joskus tavata kun ukkosi on reissussa.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Voitais joskus tavata kun ukkosi on reissussa.

        Enpä usko.

        Joku raja se on miehenikin huumorintajulla.


      • elisakettu kirjoitti:

        Enpä usko.

        Joku raja se on miehenikin huumorintajulla.

        Sanotaan sille että olemme vain ystäviä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Sanotaan sille että olemme vain ystäviä.

        Alkaisin miehelleni valehtelemaan? Enpä usko.


      • elisakettu kirjoitti:

        Alkaisin miehelleni valehtelemaan? Enpä usko.

        Kertoisit vain osatotuuden.


      • mazy
        super-ytm kirjoitti:

        Unohda se

        Parta IS back!!!😀

        Juhuu!


      • mazy kirjoitti:

        Parta IS back!!!😀

        Juhuu!

        Piru vie, niinpä onkin. Äsken vielä vaan letti heilui näytöllä.



      • mazy
        super-ytm kirjoitti:

        Taktikoitu kuva

        https://youtu.be/a4j1dVTayms

        ;-)

        Hah haa, komee ja majesteetillinen parta!🤣

        Heh, kaikki johtuu vaan parradta. Eipähän parta pahoille kasva eikä turpajouhet joutaville, sano mummukin aikonaan. Piä toi parta, se on hiano!😃

        Öitä.


      • super-ytm kirjoitti:

        Taktikoitu kuva

        https://youtu.be/a4j1dVTayms

        ;-)

        En tykkää tuosta parrasta, se on liian pyöreä.
        Tällä on parempi parran malli, suosin paljon.



      • Pardon? Anteeksi kuinka?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Sattuikohan sinun silmiisi sama kommentti minkä minä rekisteröin viime yönä?

        En ymmärrä yhtään? Mikä kommentti?

        Täh?


      • super-ytm kirjoitti:

        En ole viikkoon lukenut viestejä

        Etpä tietenkään ole.

        Sinä liitelet taivaalla kravatti solmulla. Oliko nyt yliäänikone ja tuplakerosiini. Johan tästä on puhuttu. Vakavasti.

        Mutta et lopeta.

        Itä-Suomessa kukkii lokakuussa juhannusruusut ja lämpötila 20 astetta, herra siellä ei välitä asiasta yhtään. Ei kun lentää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kertokaa nyt mullekin mikä on hätänä?

        Ei ole hätää niin kauan kun ei tunnusta mitään.

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En ymmärrä yhtään? Mikä kommentti?

        Täh?

        Olinkin kuulevinani äänesi...

        Olin juuri vaipunut uneen sohvalla kun kuulin jonkun puhuvan minulle. Arvasin heti että Pönttöneiti tuli.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Etpä tietenkään ole.

        Sinä liitelet taivaalla kravatti solmulla. Oliko nyt yliäänikone ja tuplakerosiini. Johan tästä on puhuttu. Vakavasti.

        Mutta et lopeta.

        Itä-Suomessa kukkii lokakuussa juhannusruusut ja lämpötila 20 astetta, herra siellä ei välitä asiasta yhtään. Ei kun lentää.

        Huomasin käyttäväni pipoa, vaikka lämpöä oli 18


      • Palstamäki kirjoitti:

        Olinkin kuulevinani äänesi...

        Olin juuri vaipunut uneen sohvalla kun kuulin jonkun puhuvan minulle. Arvasin heti että Pönttöneiti tuli.

        No niin. Ylös sieltä herkkup...jaha, täällä ei mokailla.
        Se muuten Ananias ei vielä ole nukkuma-aika.

        Alahan nousta sieltä.

        Missäs se toinen mestari on? Oletko nähnyt?


      • pujotteIija kirjoitti:

        Huomasin käyttäväni pipoa, vaikka lämpöä oli 18

        Niin. Tämä ilma tekee sen, että koko biologinen rytmi menee sekaisin.

        Mietin taas sitä, onko mulla vauvakuume.
        Ja sulla oli nyt toi pipo-juttu.

        Ilmastonmuutos ei ole hyvä asia.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin. Ylös sieltä herkkup...jaha, täällä ei mokailla.
        Se muuten Ananias ei vielä ole nukkuma-aika.

        Alahan nousta sieltä.

        Missäs se toinen mestari on? Oletko nähnyt?

        Olin aamulla jo kuudelta pystyssä (jalkeilla) ja kahvinkeitossa vaikka on loma. Jäi yöunet vähiin kun teidän kanssa meni palstalla varmaan yli yhden.

        Keittelen tässä varmaan iltateen, vihreätä.

        Mikä toinen mestari on hukassa?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Olinkin kuulevinani äänesi...

        Olin juuri vaipunut uneen sohvalla kun kuulin jonkun puhuvan minulle. Arvasin heti että Pönttöneiti tuli.

        Luin sen tarinan unestasi.

        Siinä ois ollut tosi hyvät aihiot novelliin. Annoin kuitenkin olla, koska vaistoan, että palsta on herkässä tilassa.

        Säästän mielikuvan myöhempään hetkeen.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Olin aamulla jo kuudelta pystyssä (jalkeilla) ja kahvinkeitossa vaikka on loma. Jäi yöunet vähiin kun teidän kanssa meni palstalla varmaan yli yhden.

        Keittelen tässä varmaan iltateen, vihreätä.

        Mikä toinen mestari on hukassa?

        Se on hyvä, että laitat sulkuihin tärkeät asiat :D
        Kahdelta sinä menit nukkumaan, se on tarkka aika.

        No tämä toinen aktiivinen herrasmies. Mikä on ollut hänen päivävointinsa?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin. Tämä ilma tekee sen, että koko biologinen rytmi menee sekaisin.

        Mietin taas sitä, onko mulla vauvakuume.
        Ja sulla oli nyt toi pipo-juttu.

        Ilmastonmuutos ei ole hyvä asia.

        Lämpöaalto yllätti, ei housut kintuissa, vaan pipo päässä. Suosittelen sinullekin vaan pipo-juttua :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Luin sen tarinan unestasi.

        Siinä ois ollut tosi hyvät aihiot novelliin. Annoin kuitenkin olla, koska vaistoan, että palsta on herkässä tilassa.

        Säästän mielikuvan myöhempään hetkeen.

        Ehkä parempi ettei näillä jutuilla revittele enemmän kun se on hyvän maun rajoissa soveliasta.

        Muistan jo lapsuudestani, että herkut maistuivat paremmalle kun niitä söi salaa muiden katseilta.


      • kaikysyäsaa
        pujotteIija kirjoitti:

        Lämpöaalto yllätti, ei housut kintuissa, vaan pipo päässä. Suosittelen sinullekin vaan pipo-juttua :D

        Etkö muka auttaisi pönttistä vauvakuumeessa?


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ehkä parempi ettei näillä jutuilla revittele enemmän kun se on hyvän maun rajoissa soveliasta.

        Muistan jo lapsuudestani, että herkut maistuivat paremmalle kun niitä söi salaa muiden katseilta.

        Sanonta pitää paikkansa (olen kuullut, että 'jäätelö on hyvää kun yksin syö'), mutta tämä johtuu iltaisin työstressistä. Päivät pitää olla ku tikku p.skassa vakavana niin iltaisin sitten en enää mahda mitään.

        Ensimmäinen lähestyjä saa kaiken ilon avauskommentissa, ole vaan tyytyväinen, tänään se olit mainiolla tuurilla sinä nakero.

        :'D


      • kaikysyäsaa kirjoitti:

        Etkö muka auttaisi pönttistä vauvakuumeessa?

        Se ei ole ihan varmaa se kuume. Tuntuu, että se tulee ja sitten taas menee. Koskaan en ehdi mitata todellista lämpöä, olen ymmärtänyt, että sen näkisi ihan elohopeakuumemittarilla.

        Välillä mä ajattelen, että voisin olla hyvä äiti, mutta jo toisena päivänä tuntuu, että sovin paremmin mummoksi.

        Pitkän syksyn lämpöaalto se ihmisiä sekoittaa.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Lämpöaalto yllätti, ei housut kintuissa, vaan pipo päässä. Suosittelen sinullekin vaan pipo-juttua :D

        Kokeilen pipoa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on hyvä, että laitat sulkuihin tärkeät asiat :D
        Kahdelta sinä menit nukkumaan, se on tarkka aika.

        No tämä toinen aktiivinen herrasmies. Mikä on ollut hänen päivävointinsa?

        Pääkohdat on syytä täsmentää ettei synny vääriä mielikuvia. Jokuhan voisi ajatella että voi olla pystyssä vaikka istuma-asennossa (joka sekin on teknisesti mahdollista).

        Nukuin siis neljä tuntia...on se enemmän kuin kolme tuntia, tai kolme ja 1/2 tuntia.

        Puhummeko monsiuer Harmaaritarista? En muista vaihdoimmeko kuulumisia, mutta kyllä hän on todistettavasti muutaman kommentin laittanut palstalle. Vaikutti ihan pirteälle, kehaisipa pesseensä rannekellonsa tiskikoneessa. En kysynyt miksi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sanonta pitää paikkansa (olen kuullut, että 'jäätelö on hyvää kun yksin syö'), mutta tämä johtuu iltaisin työstressistä. Päivät pitää olla ku tikku p.skassa vakavana niin iltaisin sitten en enää mahda mitään.

        Ensimmäinen lähestyjä saa kaiken ilon avauskommentissa, ole vaan tyytyväinen, tänään se olit mainiolla tuurilla sinä nakero.

        :'D

        "Ensimmäinen lähestyjä saa kaiken ilon avauskommentissa, ole vaan tyytyväinen, tänään se olit mainiolla tuurilla sinä nakero."

        Hupsis...putosin lattialle asti...pää lyö tyhjää...


      • kaikysyäsaa kirjoitti:

        Etkö muka auttaisi pönttistä vauvakuumeessa?

        Mahdollisesti auttaisin


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kokeilen pipoa.

        Kylymää onkin tulossa


      • suurmestari1
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No niin. Ylös sieltä herkkup...jaha, täällä ei mokailla.
        Se muuten Ananias ei vielä ole nukkuma-aika.

        Alahan nousta sieltä.

        Missäs se toinen mestari on? Oletko nähnyt?

        kuka on "toinen mestari"


      • Palstamäki kirjoitti:

        Pääkohdat on syytä täsmentää ettei synny vääriä mielikuvia. Jokuhan voisi ajatella että voi olla pystyssä vaikka istuma-asennossa (joka sekin on teknisesti mahdollista).

        Nukuin siis neljä tuntia...on se enemmän kuin kolme tuntia, tai kolme ja 1/2 tuntia.

        Puhummeko monsiuer Harmaaritarista? En muista vaihdoimmeko kuulumisia, mutta kyllä hän on todistettavasti muutaman kommentin laittanut palstalle. Vaikutti ihan pirteälle, kehaisipa pesseensä rannekellonsa tiskikoneessa. En kysynyt miksi.

        No hyvä.

        Hänestä hänestä. Hienoa. Tiedon saatuani, voin mässyttää rauhassa iltapalaa.

        Minut piti läpivalaista tänään, mutta se ei onnistunutkaan.
        Päättelivät varmaan äänijänteistä ja kalkatuksesta, että tuota ei tarvii, tuntuu palkeet toimivan.


      • suurmestari1 kirjoitti:

        kuka on "toinen mestari"

        Herra Harmaaritari.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kylymää onkin tulossa

        Nastat alla. Onko sulla?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Nastat alla. Onko sulla?

        Ei oo vielä. Viime vuonna tähänaikaan oli, piti katsastukseen vaihtaa talvirenkaat, kesäkumit oli niin kulahtaneet


      • pujotteIija kirjoitti:

        Ei oo vielä. Viime vuonna tähänaikaan oli, piti katsastukseen vaihtaa talvirenkaat, kesäkumit oli niin kulahtaneet

        Laita kiireesti. Viikonloppuna luistellaan. Olen mennyt jo kahva edellä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No hyvä.

        Hänestä hänestä. Hienoa. Tiedon saatuani, voin mässyttää rauhassa iltapalaa.

        Minut piti läpivalaista tänään, mutta se ei onnistunutkaan.
        Päättelivät varmaan äänijänteistä ja kalkatuksesta, että tuota ei tarvii, tuntuu palkeet toimivan.

        Voit mässyttää ihan rauhassa, monsiuer Harmaaritari vaikutti hyvin tasapainoiselta ja jossain määrin ehkä seesteiseltä. Sanoisin että sillä rintamalla (itärintamalla?) on asiat mallillansa.

        Vai eivät valaisseet röntgenillä? Olisiko ollut kuitenkin parempi valaista röntgenillä kuin vilkaista vain taskulampun valossa että neidillä näyttäisi olevan hyvät keuhkot? Silmämääräisellä tarkastelulla voidaan todeta monia (sinällään tärkeitä) asioita, mutta ehkä röntgensäteelläkin olisi voitu tsekata sinne keuhkojen sisäosiin...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Laita kiireesti. Viikonloppuna luistellaan. Olen mennyt jo kahva edellä.

        En mie usko et täällä vielä luistellaan. Äkkiähän nuo on tarvittaessa laitettu, puolessa tunnissa ehtii hyvin


      • Palstamäki kirjoitti:

        "Ensimmäinen lähestyjä saa kaiken ilon avauskommentissa, ole vaan tyytyväinen, tänään se olit mainiolla tuurilla sinä nakero."

        Hupsis...putosin lattialle asti...pää lyö tyhjää...

        Katoin kuukkelista. Joko sinä keitit sen? Tuossa lukee, että, hetkinen,

        Camellia sinensis:
        "älä lisää viskiä (mallas), vain lehdet".

        Biluochun tai Taiping houkui voi muuten huimata.

        :D


      • Palstamäki kirjoitti:

        Voit mässyttää ihan rauhassa, monsiuer Harmaaritari vaikutti hyvin tasapainoiselta ja jossain määrin ehkä seesteiseltä. Sanoisin että sillä rintamalla (itärintamalla?) on asiat mallillansa.

        Vai eivät valaisseet röntgenillä? Olisiko ollut kuitenkin parempi valaista röntgenillä kuin vilkaista vain taskulampun valossa että neidillä näyttäisi olevan hyvät keuhkot? Silmämääräisellä tarkastelulla voidaan todeta monia (sinällään tärkeitä) asioita, mutta ehkä röntgensäteelläkin olisi voitu tsekata sinne keuhkojen sisäosiin...

        Se on hyvä uutinen. Itse asiassa näin nyt tuolla toisaalla, että mies tapetoi hyvällä maulla ja värisilmällä. Valtakunnassa kaikki hyvin. : )

        Vissiin se röntgenin odotusaulan turvakamera sitten riitti. Sillä vilikasivat ja sanovat, että selvä peli eiku kotia.

        Ellulla ois tuolla mielenkiintoinen sisustusketju, hitsi kun ei ois näin väsynyt...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Katoin kuukkelista. Joko sinä keitit sen? Tuossa lukee, että, hetkinen,

        Camellia sinensis:
        "älä lisää viskiä (mallas), vain lehdet".

        Biluochun tai Taiping houkui voi muuten huimata.

        :D

        Tuo kommenttini oli vain kielikuva, jäin pohtimaan mitä tarkoitit kommentillasi.

        Ei ole nyt viskiä, enkä sotkisikaan sitä mihinkään. Mallasviski juodaan ihan sitä varten tehdystä "snifteristä", mulla on Riedelin lasit.


      • pujotteIija kirjoitti:

        En mie usko et täällä vielä luistellaan. Äkkiähän nuo on tarvittaessa laitettu, puolessa tunnissa ehtii hyvin

        Puolessa tunnissa? Se aika menee jo miettimiseen, minne ne on keväällä pantu..., sitten muistellessa on keitettävä kahvit ja...sanoisin kyllä, että se renkaanvaihto vie n. neljä tuntia.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Tuo kommenttini oli vain kielikuva, jäin pohtimaan mitä tarkoitit kommentillasi.

        Ei ole nyt viskiä, enkä sotkisikaan sitä mihinkään. Mallasviski juodaan ihan sitä varten tehdystä "snifteristä", mulla on Riedelin lasit.

        Onko sulla Riedelin lasit, upeaa, hyvä! Niitä käyttää ammattilaiset, siis viskinymmärtäjät, meinaan sitä. Mulla on shampanjasta; siellä on viilu pohjassa, tulee hieno kupla kierteellä!

        Ei viskiä pidä minustakaan sekoitella. Arvoviski pilataan vesitipoilla/jäillä ym roinalla. Mallasviski on viskien mersu. ; )

        Olen vaikuttunut, hänhän tietää aromilaseista...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on hyvä uutinen. Itse asiassa näin nyt tuolla toisaalla, että mies tapetoi hyvällä maulla ja värisilmällä. Valtakunnassa kaikki hyvin. : )

        Vissiin se röntgenin odotusaulan turvakamera sitten riitti. Sillä vilikasivat ja sanovat, että selvä peli eiku kotia.

        Ellulla ois tuolla mielenkiintoinen sisustusketju, hitsi kun ei ois näin väsynyt...

        Kaipa ne tietää kuka on terve.

        Sisustaminen ei ole intohimojani. Kerran sain tehtäväkseni käydä tapettikansion kanssa sokean asiakkaan luona, piti siis valita asiakkaan kanssa tapettimalli. Siinä istuttiin pöydän ääressä nokat vastakkain ja minä kuvailin suusannallisesti asiakkaalle jokaisen tapetin kerrallaan. Niitä oli varmaan sata mallia.

        Siinä meni yli kaksi tuntia, mutta lopulta asiakas oli varma siitä mitä hän halusi ja laitettiin se. Mielessä kävi vaihtaa piruuttani koodi, mutta sitten ajattelin että ehkäpä se juttelee joskus jonkun vieraansa kanssa siitä tapetista ja selviää että minä vedin sitä höplästä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Puolessa tunnissa? Se aika menee jo miettimiseen, minne ne on keväällä pantu..., sitten muistellessa on keitettävä kahvit ja...sanoisin kyllä, että se renkaanvaihto vie n. neljä tuntia.

        Nyt kyllä harmittaa, etten asu lähempänä. Selvästikin pitäisi tulla vaihtamaan renkaasi, jos siinä kerran noin kauan menee


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Onko sulla Riedelin lasit, upeaa, hyvä! Niitä käyttää ammattilaiset, siis viskinymmärtäjät, meinaan sitä. Mulla on shampanjasta; siellä on viilu pohjassa, tulee hieno kupla kierteellä!

        Ei viskiä pidä minustakaan sekoitella. Arvoviski pilataan vesitipoilla/jäillä ym roinalla. Mallasviski on viskien mersu. ; )

        Olen vaikuttunut, hänhän tietää aromilaseista...

        Minä olen vastaavasti vaikuttunut siitä että sinä tiedät jotakin mallasviskeistä.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Nyt kyllä harmittaa, etten asu lähempänä. Selvästikin pitäisi tulla vaihtamaan renkaasi, jos siinä kerran noin kauan menee

        Se on pikkukylällä suoranainen syystapahtuma. Puoliksi oopperaa, puoliksi voimanaisnäytöstä. Hirviseura ei yleensä tykkää kun toiminta sattuu samoille ajoille ja passitornin ohi ei kule yksikään elukka.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minä olen vastaavasti vaikuttunut siitä että sinä tiedät jotakin mallasviskeistä.

        Haluaisin matkustaa mallasviskin synnyinsijoille. Viskit ovat oma maailmansa; sitä ainetta ei juoda vaan nautitaan. Viime vuosina olen päässyt savun ytimeen. Ymmärtäminen ottaa aikansa.

        On se aina kiva yllättää sinut :), ihmisissä on monta lukematonta sivua.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on pikkukylällä suoranainen syystapahtuma. Puoliksi oopperaa, puoliksi voimanaisnäytöstä. Hirviseura ei yleensä tykkää kun toiminta sattuu samoille ajoille ja passitornin ohi ei kule yksikään elukka.

        Kiinnostaisi minuakin, kuin myös perunannostosi


      • Palstamäki kirjoitti:

        Kaipa ne tietää kuka on terve.

        Sisustaminen ei ole intohimojani. Kerran sain tehtäväkseni käydä tapettikansion kanssa sokean asiakkaan luona, piti siis valita asiakkaan kanssa tapettimalli. Siinä istuttiin pöydän ääressä nokat vastakkain ja minä kuvailin suusannallisesti asiakkaalle jokaisen tapetin kerrallaan. Niitä oli varmaan sata mallia.

        Siinä meni yli kaksi tuntia, mutta lopulta asiakas oli varma siitä mitä hän halusi ja laitettiin se. Mielessä kävi vaihtaa piruuttani koodi, mutta sitten ajattelin että ehkäpä se juttelee joskus jonkun vieraansa kanssa siitä tapetista ja selviää että minä vedin sitä höplästä.

        Jostain syystä se ei miekkosia nappaa.

        No oot se sinäkin hommaan joutunut, eikös niissä ole sitä pintatekstuuria/struktuuria, että voi hipelöidä ja tunnustella. Kait se nyt sanallisesti on vaikeaa. Mitenkäs kuvailet sinisen, punaisen, vihreän jos ei ole värejä ehtinyt nähdä. Joskus tullut miettineeksi...

        Jätä homma naisille :) Miehet ovat aivan peikkoja sisustuskaupoissa.


      • pujotteIija kirjoitti:

        Kiinnostaisi minuakin, kuin myös perunannostosi

        Se on hillitympää.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Kaipa ne tietää kuka on terve.

        Sisustaminen ei ole intohimojani. Kerran sain tehtäväkseni käydä tapettikansion kanssa sokean asiakkaan luona, piti siis valita asiakkaan kanssa tapettimalli. Siinä istuttiin pöydän ääressä nokat vastakkain ja minä kuvailin suusannallisesti asiakkaalle jokaisen tapetin kerrallaan. Niitä oli varmaan sata mallia.

        Siinä meni yli kaksi tuntia, mutta lopulta asiakas oli varma siitä mitä hän halusi ja laitettiin se. Mielessä kävi vaihtaa piruuttani koodi, mutta sitten ajattelin että ehkäpä se juttelee joskus jonkun vieraansa kanssa siitä tapetista ja selviää että minä vedin sitä höplästä.

        "Kaipa ne tietää kuka on terve."

        En usko, näytti vähän semmoselta se meno.

        Mä otan sen vielä uusiksi, topakammalla otteella vaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Haluaisin matkustaa mallasviskin synnyinsijoille. Viskit ovat oma maailmansa; sitä ainetta ei juoda vaan nautitaan. Viime vuosina olen päässyt savun ytimeen. Ymmärtäminen ottaa aikansa.

        On se aina kiva yllättää sinut :), ihmisissä on monta lukematonta sivua.

        Viskit ovat oma maailmansa, mutta mulla tuo harrastus ei ole sellainen elämän tärkein juttu. Moniin tuttavapiirini intohimoisiin viskinystäviin verrattuna minä olen viskin harrastuksen harrastaja. Joillekin tuo viski on hyvin iso asia elämässä, minä voin elää pitkiä aikojakin ilman.

        Tuo on tosi, että makuaisti kehittyy ja lempiviskit vaihtelevat.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on hillitympää.

        Mutta ehkä enemmän silmää miellyttävää


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jostain syystä se ei miekkosia nappaa.

        No oot se sinäkin hommaan joutunut, eikös niissä ole sitä pintatekstuuria/struktuuria, että voi hipelöidä ja tunnustella. Kait se nyt sanallisesti on vaikeaa. Mitenkäs kuvailet sinisen, punaisen, vihreän jos ei ole värejä ehtinyt nähdä. Joskus tullut miettineeksi...

        Jätä homma naisille :) Miehet ovat aivan peikkoja sisustuskaupoissa.

        Näin meidän kesken, sisutamisesta kiinnostuneet miehet on pitkälti homoja. Se on vain niin. Ei ihan kaikki kuites...

        Olihan niissä tapeteissa jotakin tekstuuria, mutta ei se noissa kuitutapeteissa ole yhtä selkeä kuin jossakin lasikuitutapeteissa. Yrittihän se sokea mies niitä käsin tunnustella, mutta kun se tekstuuri ei ole sellaista että siitä voisi seurata tapetin kuviota niin minä välillä kuljetin omalla kädelläni tuon sokean miehen sormea kuvioiden mukaisesti että se yhtään ymmärsi minkälaista kuviota niissä oli. Se oli kai joskus nähnytkin, eli tiesi värit.

        Ei tulisi mieleenkään ryhtyä sisustussuunnittelijaksi, se ei sovi minulle yhtään. Ennen vaikka eräopas biologian opiskelijoiden ryhmämatkalla...


      • Palstamäki kirjoitti:

        Viskit ovat oma maailmansa, mutta mulla tuo harrastus ei ole sellainen elämän tärkein juttu. Moniin tuttavapiirini intohimoisiin viskinystäviin verrattuna minä olen viskin harrastuksen harrastaja. Joillekin tuo viski on hyvin iso asia elämässä, minä voin elää pitkiä aikojakin ilman.

        Tuo on tosi, että makuaisti kehittyy ja lempiviskit vaihtelevat.

        Sepä se on hyvä. Harrastajilla niitä saattaa olla "tekeytymässä" tolkun määrä kaappien uumenissa, mutta että niitä vain nuuskitaan. Arvokkaiden asioiden (viski) kanssa 'pihtaillaan'.

        Rouheille (kantri)ihmisille näin jalot ainekset käyvät tutkimuskohteiksi.
        (enkä vitsaile, niitä on oikeasti mielenk.vertailla, mutta harrastuksena kallis).


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        "Kaipa ne tietää kuka on terve."

        En usko, näytti vähän semmoselta se meno.

        Mä otan sen vielä uusiksi, topakammalla otteella vaan.

        Terveydestä kannattaa pitää huoli, meillä kun on vain yksi henki.

        Päätin tässä viikko pari takaperin yrittää elää satavuotiaaksi. Ei se tietenkään kokonaan itsestä ole kiinni, mutta yritän etten itse sössi tieten tahtoen asioita.

        Jotenkin tuntuu vain että elämä paranee mitä pidempään elää.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Sepä se on hyvä. Harrastajilla niitä saattaa olla "tekeytymässä" tolkun määrä kaappien uumenissa, mutta että niitä vain nuuskitaan. Arvokkaiden asioiden (viski) kanssa 'pihtaillaan'.

        Rouheille (kantri)ihmisille näin jalot ainekset käyvät tutkimuskohteiksi.
        (enkä vitsaile, niitä on oikeasti mielenk.vertailla, mutta harrastuksena kallis).

        Viskit tulivat mulle tutummaksi yritysaikoina, silloin ei tarvinnut katsoa pankkitilille mitä voi ostaa. Hyvä sikaari ja mallasviski, kyllähän se tekee poikaa.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Terveydestä kannattaa pitää huoli, meillä kun on vain yksi henki.

        Päätin tässä viikko pari takaperin yrittää elää satavuotiaaksi. Ei se tietenkään kokonaan itsestä ole kiinni, mutta yritän etten itse sössi tieten tahtoen asioita.

        Jotenkin tuntuu vain että elämä paranee mitä pidempään elää.

        Niin se paraneekin. Kaksikymppisyydessä oli etunsa, mutta kukapa sinne takaisin haluaisi. Kyllä vuosista on tullut kauniimpia tänne päin. Ymmärrys, rauha ja seesteisyys.

        Sitä olen vaan miettinyt, että sitten kun me just opitaan elämään ja oltais hyviä siinä, niin me kupsahdetaan pois. Mietipä jos tulisi toinen kierros, miten hyviä oltais sillon?

        Sulla on hyvät tavoitteet. Pitää kuunnella itseä, koska kukaan muu ei tee sitä yksilön puolesta. Elämä pitää olla muutakin kuin jokapäiväistä repimistä. Huonot osat on poistettava ja tehtävä vaikka 360 asteen käännös.

        Mähän sanoin sulle -pitkän elämän salaisuus: Hyvä terveys, huono muisti : )


      • Palstamäki kirjoitti:

        Viskit tulivat mulle tutummaksi yritysaikoina, silloin ei tarvinnut katsoa pankkitilille mitä voi ostaa. Hyvä sikaari ja mallasviski, kyllähän se tekee poikaa.

        *laajentaa mielessään Palstamäen profiilikuvaa*

        Laatutietoa on.


      • elisakettu kirjoitti:

        Te kaksi olette ärsyttäviä. Annatte ymmärtää muttette anna kuitenkaan.

        Mutta me ymmärretään ottaa :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin se paraneekin. Kaksikymppisyydessä oli etunsa, mutta kukapa sinne takaisin haluaisi. Kyllä vuosista on tullut kauniimpia tänne päin. Ymmärrys, rauha ja seesteisyys.

        Sitä olen vaan miettinyt, että sitten kun me just opitaan elämään ja oltais hyviä siinä, niin me kupsahdetaan pois. Mietipä jos tulisi toinen kierros, miten hyviä oltais sillon?

        Sulla on hyvät tavoitteet. Pitää kuunnella itseä, koska kukaan muu ei tee sitä yksilön puolesta. Elämä pitää olla muutakin kuin jokapäiväistä repimistä. Huonot osat on poistettava ja tehtävä vaikka 360 asteen käännös.

        Mähän sanoin sulle -pitkän elämän salaisuus: Hyvä terveys, huono muisti : )

        Ei kukaan varmaan (ainakaan minun iässäni) halua vielä takaisin kaksikymppiseksi. Toisaalta ilman historiaamme me ei oltaisi sitä me ollaan varttuneempina, jollain tasolla meissä kiteytyy koko tähän hetkeen asti ulottuva kehityskaari.

        Mikään ei ole niin hyvä opettaja kuin virheet. Jos minun pitäisi antaa nuoremmille joku elämänohje, niin sanoisin että tehkää kursailematta virheitä. Ehkä kohtalokkaat virheet kannattaa kiertää, mutta muutoin riskejä pitää uskaltaa ottaa. Jos et jotakin osaa, niin tee asiat mieluummin vaikka väärin kuin jätät tekemättä.

        Terveyden suhteen on tietenkin hyvä olla huolellinen, mutta nautintojakin tarvitaan. Vaikka se mallasviski ja sikari (ja se rasvainen salalihanpala himon tyydyttämiseen).

        Hyvä terveys, huono muisti. Jotenkin noin, ja lisäisin myös kyvyn antaa itselleen anteeksi. Muut tuomitsevat takuuvarmasti, mikset siis olisi itse armollinen itsellesi.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ei kukaan varmaan (ainakaan minun iässäni) halua vielä takaisin kaksikymppiseksi. Toisaalta ilman historiaamme me ei oltaisi sitä me ollaan varttuneempina, jollain tasolla meissä kiteytyy koko tähän hetkeen asti ulottuva kehityskaari.

        Mikään ei ole niin hyvä opettaja kuin virheet. Jos minun pitäisi antaa nuoremmille joku elämänohje, niin sanoisin että tehkää kursailematta virheitä. Ehkä kohtalokkaat virheet kannattaa kiertää, mutta muutoin riskejä pitää uskaltaa ottaa. Jos et jotakin osaa, niin tee asiat mieluummin vaikka väärin kuin jätät tekemättä.

        Terveyden suhteen on tietenkin hyvä olla huolellinen, mutta nautintojakin tarvitaan. Vaikka se mallasviski ja sikari (ja se rasvainen salalihanpala himon tyydyttämiseen).

        Hyvä terveys, huono muisti. Jotenkin noin, ja lisäisin myös kyvyn antaa itselleen anteeksi. Muut tuomitsevat takuuvarmasti, mikset siis olisi itse armollinen itsellesi.

        Nyt olen kerrankin hiljaa. Siinähän oli tarvittava sanottuna.

        Nariskoon nyt kuka tahaan, mutta kyllä kun tuon ajatuksella lukee, niin sinunkin kauttasi voi tässä palstalainen opiskella. Juu.

        Tulee sorruttua arkuuteen (aika ajoin), sitten miettii noh elämä jää elämättä. Kaikista suurin virhe asia on se elämätön elämä. Jos pitää mielessä, että kipeätkin kolhut tarvitaan, niin voiton puolella ollaan.

        Haluaisin kiikkustuolissa ajatella, että ei hemmetti, olen mä aika hurja mummeli. Sitte siitä ois hyvä lähteäkin Ainot jalassa (sitä ennen tietysti ehtiä vielä nalkuttamaan vieressä olevalle Reino-tossuiselle papparaiselle, että pie ihtes miehenä, muista imuroida maton hapsut ja kastella fiikus).

        No joo...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Nyt olen kerrankin hiljaa. Siinähän oli tarvittava sanottuna.

        Nariskoon nyt kuka tahaan, mutta kyllä kun tuon ajatuksella lukee, niin sinunkin kauttasi voi tässä palstalainen opiskella. Juu.

        Tulee sorruttua arkuuteen (aika ajoin), sitten miettii noh elämä jää elämättä. Kaikista suurin virhe asia on se elämätön elämä. Jos pitää mielessä, että kipeätkin kolhut tarvitaan, niin voiton puolella ollaan.

        Haluaisin kiikkustuolissa ajatella, että ei hemmetti, olen mä aika hurja mummeli. Sitte siitä ois hyvä lähteäkin Ainot jalassa (sitä ennen tietysti ehtiä vielä nalkuttamaan vieressä olevalle Reino-tossuiselle papparaiselle, että pie ihtes miehenä, muista imuroida maton hapsut ja kastella fiikus).

        No joo...

        Jos minä ottaisin tämän ellun tekemän aloituksen kirjaimellisesti, niin voisin kirjoittaa tähän 48 vuotta omaa historiaani. Mokia mokien perään..mutta (lähes) kaikesta selviää.

        Ja mikä tärkeintä, elämässä on viisaampaa muistella hyviä päiviä kuin kurjia päiviä. Jos (kun) ahdistaa, niin ajattele jotakin asiaa joka saa sinut hymyilemään. Mitä vain mikä saa sinuun lämpöä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Terveydestä kannattaa pitää huoli, meillä kun on vain yksi henki.

        Päätin tässä viikko pari takaperin yrittää elää satavuotiaaksi. Ei se tietenkään kokonaan itsestä ole kiinni, mutta yritän etten itse sössi tieten tahtoen asioita.

        Jotenkin tuntuu vain että elämä paranee mitä pidempään elää.

        Aloitetaan se 100-vuotis projekti nyt heti tästä; lasken omasta puolestani sinut nukkumaan. Uni ja nauru pidentävät ikää (minulla myös hermopiuhoja).

        Lähden tästä itse etten taas huomenna, eli aamulla, rettelöisi mitättömistä kenenkään kanssa.

        Kiitos elämänkulun näkemyksistä ja järkimietteistä. Taisin siitä imuroida jotain itsellenikin...

        Hyvää yötä Ananias ja palstalaiset. Palataan & halataan *huiskuti huisk*

        :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Aloitetaan se 100-vuotis projekti nyt heti tästä; lasken omasta puolestani sinut nukkumaan. Uni ja nauru pidentävät ikää (minulla myös hermopiuhoja).

        Lähden tästä itse etten taas huomenna, eli aamulla, rettelöisi mitättömistä kenenkään kanssa.

        Kiitos elämänkulun näkemyksistä ja järkimietteistä. Taisin siitä imuroida jotain itsellenikin...

        Hyvää yötä Ananias ja palstalaiset. Palataan & halataan *huiskuti huisk*

        :)

        Projekti JATKUU.

        Kiitos sulle taas juttuseurasta, saat minut toisinaan pohtimaan asioita järjelläkin.

        Öitä sullekin.


      • super-ytm kirjoitti:

        Taktikoitu kuva

        https://youtu.be/a4j1dVTayms

        ;-)

        Herra lähtöselvityksentekijä voisi katsoa useammin sitä postilootaansa, koska oli hirveä työ kirjoittaa ne kaksi italiankielistä runoa/haikua näillä taidoilla.

        Yritin kirjoittaa italiaksi jotain syvällistä. Ajatuksella.

        Nyt vähän huomiota! Vähintä, mitä voisit tehdä, olisi suomentaa ne meille kaikille.
        Myös minulle.

        https://www.youtube.com/watch?v=5rTYSoibGgM

        P.s. Onko sinulla jacuzzia tai kummisetää?
        Totta kai on. Jompi kumpi.


      • super-ytm kirjoitti:

        Taktikoitu kuva

        https://youtu.be/a4j1dVTayms

        ;-)

        Tuo jos mikä on taktikoitu kuva; koska Ananiaksella on paljas yläkroppa tuossa, myös sinun vihreä sammakkosi otti ritolat :D

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Herra lähtöselvityksentekijä voisi katsoa useammin sitä postilootaansa, koska oli hirveä työ kirjoittaa ne kaksi italiankielistä runoa/haikua näillä taidoilla.

        Yritin kirjoittaa italiaksi jotain syvällistä. Ajatuksella.

        Nyt vähän huomiota! Vähintä, mitä voisit tehdä, olisi suomentaa ne meille kaikille.
        Myös minulle.

        https://www.youtube.com/watch?v=5rTYSoibGgM

        P.s. Onko sinulla jacuzzia tai kummisetää?
        Totta kai on. Jompi kumpi.

        Postilaatikko on tukossa 127 viestiä

        'P.s. Onko sinulla jacuzzia tai kummisetää?' Ulkona 1 jacuzzi, sisällä 2 jacuzzia, ulkona 2 uima-allasta, iso ja pieni


        ;-)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Tuo jos mikä on taktikoitu kuva; koska Ananiaksella on paljas yläkroppa tuossa, myös sinun vihreä sammakkosi otti ritolat :D

        (naurua)

        Tytöille jotka tykkää parroista


        ;-)


    • Ensiksi voisin kertoa ajaneeni 5 autoa lunastuskuntoon, kaikissa järjetön ylinopeus syynä.

      Tuo on vasta alkua kaikelle mokailulleni, mutta onneksi mulla on valikoiva muisti ja kyky antaa itselleni anteeksi.

      • "... kaikissa järjetön ylinopeus syynä."
        Ei vaan syy on se, ettet tiedä milloin on aika jarruttaa. Toisin sanoen, et osaa ajaa.
        Mutta hienoa että kykenet antamaan asian itsellesi anteeksi. Itse asiassa todella hienoa.


    • mazy

      Pesin alumiinista astiaa tiskikoneessa...😅

      • Miten sille kävi?


      • mazy
        elisakettu kirjoitti:

        Miten sille kävi?

        Vaihtoi vähän väriä...😝

        Noh, se oli kiirus vahinko..liika kiirus ja mokasin sitten. Aikomus oli laittaa se syrjään ja laitoinkin sen koneeseen ja astian joka piti laittaa koneeseen meni syrjään, yym. 😕


      • elisakettu kirjoitti:

        Miten sille kävi?

        Ei varmaan mitenkään. Olen pessyt astianpesukoneessa mm. rannekelloa ja vedenkeitintä, myös sitä johdollista pohjaosaa. Viimeksi vähän kyllä jo luulin vedenkeittimen ottaneen siipeensä kun se näyttosa ei meinannut pelata pesun jälkeen mutta kyse oli vain hätäisestä käyttöönotosta, Kyllä se sitten vuorokauden kuivuttuaan toimi taas hyvin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei varmaan mitenkään. Olen pessyt astianpesukoneessa mm. rannekelloa ja vedenkeitintä, myös sitä johdollista pohjaosaa. Viimeksi vähän kyllä jo luulin vedenkeittimen ottaneen siipeensä kun se näyttosa ei meinannut pelata pesun jälkeen mutta kyse oli vain hätäisestä käyttöönotosta, Kyllä se sitten vuorokauden kuivuttuaan toimi taas hyvin.

        En minä tiennyt ettei alumiiniastiaa saa laittaa koneeseen. Mutta ei mulla olekaan niitä kun siellä, missä käsin pestään astiat.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei varmaan mitenkään. Olen pessyt astianpesukoneessa mm. rannekelloa ja vedenkeitintä, myös sitä johdollista pohjaosaa. Viimeksi vähän kyllä jo luulin vedenkeittimen ottaneen siipeensä kun se näyttosa ei meinannut pelata pesun jälkeen mutta kyse oli vain hätäisestä käyttöönotosta, Kyllä se sitten vuorokauden kuivuttuaan toimi taas hyvin.

        Ai mitkä röhönaurut sain. Tuskin sinä vahingossa sitä vedenkeitintä tungit astianpesukoneeseen? Vai tungitko?

        Ai stna, mulla on pyykitkin vielä koneessa. Ei ole oikein kotihommat tänään sujuneet. Palstailu tekee kunnottomia koti-ihmisiä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Ai mitkä röhönaurut sain. Tuskin sinä vahingossa sitä vedenkeitintä tungit astianpesukoneeseen? Vai tungitko?

        Ai stna, mulla on pyykitkin vielä koneessa. Ei ole oikein kotihommat tänään sujuneet. Palstailu tekee kunnottomia koti-ihmisiä.

        En tietenkään vahingossa. "Pitää uskaltaa elää", niinhän ne naisetkin aina sanoo niin minusta hallitut risk joissain kohtaa ovat hyväksyttyjä. Tulee muuten puhtaaksi koneella se keitin, riittää se kuppien pesuohjelma. Rannekellon pesu ei ole edes riski, jos se kestää 100m vettä täytyy kai sen hellävarainen suihkupesu kestää.


      • Minä mummon kultareunaiset kahvikupit...ja mikrossa oli lusikka (tuli valokaari ja poksahdus). Lisäksi imurin moottori on syttynyt palamaan. Se oli pelottavaa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Minä mummon kultareunaiset kahvikupit...ja mikrossa oli lusikka (tuli valokaari ja poksahdus). Lisäksi imurin moottori on syttynyt palamaan. Se oli pelottavaa.

        Eväslaatikkoa (kanaa ja riisiä) on kuljetettu auton katolla. Tarina ei kerro, missä kohtaa kana jäi 40 kilometrin matkalla kyydistä.

        Ei se mitään, emme ehtineet muodostaa tunnesidettä.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Eväslaatikkoa (kanaa ja riisiä) on kuljetettu auton katolla. Tarina ei kerro, missä kohtaa kana jäi 40 kilometrin matkalla kyydistä.

        Ei se mitään, emme ehtineet muodostaa tunnesidettä.

        Olen vissiin kertonut tämän aimminkin jossain, mutta autosta tuli mieleen, kun itse olin juuri kortin saaneena ostanut auton. Kaupungilla kruisaillessani en vain huomannut, että ne hiivatin autonpaperit oli jäänyt katolle lojumaan. Sitten joku äijä oli noukkinut ne talteen ja tuli paperit kainalossa pimputtelemaan ovikelloa.

        Olinko nolona? Joo, silloin olin. Toivoin vain, ettei kukaan tuttu saa ikinä tietää.


      • elisakettu kirjoitti:

        Olen vissiin kertonut tämän aimminkin jossain, mutta autosta tuli mieleen, kun itse olin juuri kortin saaneena ostanut auton. Kaupungilla kruisaillessani en vain huomannut, että ne hiivatin autonpaperit oli jäänyt katolle lojumaan. Sitten joku äijä oli noukkinut ne talteen ja tuli paperit kainalossa pimputtelemaan ovikelloa.

        Olinko nolona? Joo, silloin olin. Toivoin vain, ettei kukaan tuttu saa ikinä tietää.

        Katto on hyvällä laskuhollilla; käsilaukku, bensakorkki, rahapussi, maitopurkki... ja hanaa, viuh :)


      • mazy
        elisakettu kirjoitti:

        En minä tiennyt ettei alumiiniastiaa saa laittaa koneeseen. Mutta ei mulla olekaan niitä kun siellä, missä käsin pestään astiat.

        Alumiinisten pesua ei suositella astianpesukoneessa, kun tiskiaine on vahvasti emäksistä. Se emäksisyys aiheuttaa alumiinin syöpymistä tai kulumista ja alumiinia irtoaa pesuveteen ja sitä kautta muille astiapinnoille.

        Tää vahinko sattui töissä, missä liukuhihnalla kaikki tiski tulee tiskarille, jonka sitten pitää tietää mitä pestään heikosti emäksisellä eli käsitiskissä ja mitä konetiskissä. Ne mitkä kestää pH 12-13 vahvuuksia.😋


    • flowersreally

      Ei kai toi nyt niin vakavaa. Tee vaikka peti olkkarin lattialle, camping-meininkiä, yllättävä vaihtelumomentti.

      Mä olen hyvä mokaamaan, eniten sanojen kanssa.

      • Joo, ittekin tulee sanojen tai puheittensa takia mokailtua. Montakohan varoitusta olen saanut? Muutamia. Kerran tulin nimitelleeksi erästä mummoa patalapuksi. Auts.


    • Joo unohdan monia asioita, hakuja ja menoja,sekä ajelen ohi paikoista mistä piti ajaa.
      Huoli saa aivoni käymään täysillä.

      • Joten keskittyminen herppaantuu muissa asioissa.


      • Unohtelu kertoo stressistä. Sun pitäisi opetella rentoutumaan. Mielikuvaharjoitteita, musiikkia, meditaatioita...

        Stressistä poisopettelua ei pitäisi väheksyä. Se on aivan järjetön kuormitus elismistölle ja pitkään jatkuessa sairastuttaa moniin eri sairauksiin.

        Hyvissä ajoin Valtis, hyvissä ajoin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Unohtelu kertoo stressistä. Sun pitäisi opetella rentoutumaan. Mielikuvaharjoitteita, musiikkia, meditaatioita...

        Stressistä poisopettelua ei pitäisi väheksyä. Se on aivan järjetön kuormitus elismistölle ja pitkään jatkuessa sairastuttaa moniin eri sairauksiin.

        Hyvissä ajoin Valtis, hyvissä ajoin.

        Minä tiedän tuon asian , mutta noi aisti jutut ei ole auttanut vielä.
        Minulla myös menot valkotaululla.


      • elisakettu kirjoitti:

        Unohtelu kertoo stressistä. Sun pitäisi opetella rentoutumaan. Mielikuvaharjoitteita, musiikkia, meditaatioita...

        Stressistä poisopettelua ei pitäisi väheksyä. Se on aivan järjetön kuormitus elismistölle ja pitkään jatkuessa sairastuttaa moniin eri sairauksiin.

        Hyvissä ajoin Valtis, hyvissä ajoin.

        Hyvä saada postia, poika kotikoulussa erittäin ikävää tuo koska katsotaan meidän syyksi jos poika ei etene vaikka ne pistää kotio rauhoittuun ,ettei huonot tavat lisäänny kun ne pahenee koulussa väärässä porukassa.

        Minä en tykkää sen ryhmästä ja opettajasta. Se osaa hoitaa poikaa, liikaa kaikki hänelle kuin piirtää sosiaalisia tilanteita tai lapsen kanssa keskustella tai kun vaikka poika ei puhu takaisin voisi edes rauhoittaa positiivisilla asioilla ja ennakoida.

        Se opettaja pitää poikaa isompana kuin poika on.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvä saada postia, poika kotikoulussa erittäin ikävää tuo koska katsotaan meidän syyksi jos poika ei etene vaikka ne pistää kotio rauhoittuun ,ettei huonot tavat lisäänny kun ne pahenee koulussa väärässä porukassa.

        Minä en tykkää sen ryhmästä ja opettajasta. Se osaa hoitaa poikaa, liikaa kaikki hänelle kuin piirtää sosiaalisia tilanteita tai lapsen kanssa keskustella tai kun vaikka poika ei puhu takaisin voisi edes rauhoittaa positiivisilla asioilla ja ennakoida.

        Se opettaja pitää poikaa isompana kuin poika on.

        Siis se ei osaa hoitaa poikaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä tiedän tuon asian , mutta noi aisti jutut ei ole auttanut vielä.
        Minulla myös menot valkotaululla.

        Hyvä että tiedät ja hoidat itseäsi. Se on tärkeää.

        Kerron väsymisestä pari asiaa. Itse työuupumusta pitkään vähätelleenä olisin saattanut sortua pahaan virheeseen. Pahimmillaan olisin voinut aiheuttaa ihmisen kuoleman. En tiedä miten tuollaisesta mokasta olisi voinut selvitä.

        Asiat monesti näkee oikeassa mittakaavassa kun saa niihin etäisyyttä ja palautuu normaaliin olotilaan. Silloin tajuaa miten (tavallaan sairas) on ollut. Se on aika kamalaa huomata. Mutta kiittää itseään vielä että hoitaa sitä ainoaa instrumenttia, millä on väliä, jos yrittää auttaa muita. Olipa autettava kohde mikä tahansa.

        Sitten toinen juttu. Erityislasten (kaikkien, mutta erityisesti erityislasten) kohdalla vanhemmat uurastavat monasti tuplamäärin työtä. Sitä luulee, että työn määrä vähenee, kun lapsi kasvaa, mutta asia ei olekaan niin yksinkertainen. Erityislapsella saattaa olla enemmän vaikutteita hakeutua ns huonoon seuraan, käyttää päihteitä, tulla riippuvaiseksi, olla koulukiusattu jne. Kysymys on vain hyväksynnän hakemisesta, hinnalla millä hyvänsä. Sillä, että miten hyvin lapsi on pyritty kasvattamaan, ei aina ole riittävästi merkitystä. Lapsi-nuori-aikuistava tarvitsee hyväksyntää muualtakin kuin kasvattajiensa taholta. Tämä on erittäin merkittävä seikka.

        Siksi kasvattajien pitää pysytellä valppaina. Valppauteen ainoa keino on pysytellä itse hyvässä kunnossa. Väsyneenä nämä ensimerkit saattavat jäädä huomaamatta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Hyvä saada postia, poika kotikoulussa erittäin ikävää tuo koska katsotaan meidän syyksi jos poika ei etene vaikka ne pistää kotio rauhoittuun ,ettei huonot tavat lisäänny kun ne pahenee koulussa väärässä porukassa.

        Minä en tykkää sen ryhmästä ja opettajasta. Se osaa hoitaa poikaa, liikaa kaikki hänelle kuin piirtää sosiaalisia tilanteita tai lapsen kanssa keskustella tai kun vaikka poika ei puhu takaisin voisi edes rauhoittaa positiivisilla asioilla ja ennakoida.

        Se opettaja pitää poikaa isompana kuin poika on.

        Sun (tai teidän molempien vanhempien) pitäisi ehdottamasti saada vertaistukiapua. Jos ette vielä ole olleet leireillä, kuntoutuksessa tai muissa sellaisssa, niin hakeutukaa niihin.

        Lapselle käyttäytymisen säännöt opetetaan kotona. Yhteisössä (koulu) jokaisen pitää pystyä sopeutumaan yhteisön sääntöihin. Se on valitettavasti resurssiasia mutta se myös viitoittaa lasta sille tielle, joka häntä odottaa myös tulevaisuudessa.

        Jos koulussa on hankalaa ja lapsi oireilee, niin pitää selvittää, miksi hän oireilee. Yleensä oireilu kertoo että jokin asia ei ole kunnossa. Erityislapsen on vaikeampi (huomattavan paljon vaikeampi) kertoa tuntemuksistaan, koska sanat tai verbaliikka ei toimi samoin kuin "terveellä" ikäverrokilla. Siksi oireilu voi olla muunmuassa häiriökäyttäytymistä.

        Niin niljakasta kuin voi ollakin, niin teidän pitäisi tehdä enemmän yhteistyötä (vanhempien, opettajien, terapeuttien) selvittääksenne mahdolliset ongelmat. Lapsen edun mukaista kuitenkin on, että asia selvitetään ajoissa. Nämä nytkin tapahtuvat asiat saattavat vaikuttaa myös tulevaisuudessa. Uskon, että haluat tehdä varmasti parhaasi. Ja siksi myös vastaanotettu apu olisi tarpeen.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sun (tai teidän molempien vanhempien) pitäisi ehdottamasti saada vertaistukiapua. Jos ette vielä ole olleet leireillä, kuntoutuksessa tai muissa sellaisssa, niin hakeutukaa niihin.

        Lapselle käyttäytymisen säännöt opetetaan kotona. Yhteisössä (koulu) jokaisen pitää pystyä sopeutumaan yhteisön sääntöihin. Se on valitettavasti resurssiasia mutta se myös viitoittaa lasta sille tielle, joka häntä odottaa myös tulevaisuudessa.

        Jos koulussa on hankalaa ja lapsi oireilee, niin pitää selvittää, miksi hän oireilee. Yleensä oireilu kertoo että jokin asia ei ole kunnossa. Erityislapsen on vaikeampi (huomattavan paljon vaikeampi) kertoa tuntemuksistaan, koska sanat tai verbaliikka ei toimi samoin kuin "terveellä" ikäverrokilla. Siksi oireilu voi olla muunmuassa häiriökäyttäytymistä.

        Niin niljakasta kuin voi ollakin, niin teidän pitäisi tehdä enemmän yhteistyötä (vanhempien, opettajien, terapeuttien) selvittääksenne mahdolliset ongelmat. Lapsen edun mukaista kuitenkin on, että asia selvitetään ajoissa. Nämä nytkin tapahtuvat asiat saattavat vaikuttaa myös tulevaisuudessa. Uskon, että haluat tehdä varmasti parhaasi. Ja siksi myös vastaanotettu apu olisi tarpeen.

        Lapsella ei ollut mitään ongelmia kotona ,eikä edes yksin käy ulkona( kun koulussa mennyt jumiin)mutta koulussa oppilaat haukkuu ja poika itse sanoi ettei ymmärrä heitä(itseänsä aina tässä kohtaa haukkuu)mitä ne puhuu ja varsinkin kun opettaja ei ole läsnä.

        En tiedä opettaj ei edes usko mitä poika sanoo. Pojan on vaikea tuoda itseä esiin ja tuo pätkiä ja kun kehitän kuvan se ei aina ole mennyt kuin on puhunut ja myöhemmin sanoo sen miten mennyt kun käyn uudelleen läpi.

        Se että kun menee poika jumii ne ei osaa auttaa sitä, juuri silloin aikuiset pitää kiinni ja se pahentaa jumia(poika itse sanonut kun pitävät kiinni niin hän ei pidä)ne ei löydä pojalle merkittäviä avain sanoja mutta se ei ole kamala kuin annetaan ymmärtää.

        Poika nytkin käyttää samoja menetelmiä mutta nekin on vain tarttunut nyt tässä syksyn jälkeen koulun aikana, se toistaa toisten huonoa käytöstä miten häntä on kohdeltu. Ja vaatiin hyvin pitkää pinnaa onneksi kun tiedän miten se menee, niin en hermostunu niin pahasti.

        Täällä netissäkin en niin hermostu mutta kyllä se käy mielen päälle jos minun kunniaaniloukataan täällä ja sen vuoksi haluan kitkeä tuo turha ihmisten huonotapaisuus.


        Mitä enemmän pidän yhteyttä opettajaa sitä enemmän on tullut tulehtunut välit. Haluan pois sen luokasta mutta se ei ole mahdollista kuin muuttamalla muttauiden lasten asiat on nyt hyvin koulussa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sun (tai teidän molempien vanhempien) pitäisi ehdottamasti saada vertaistukiapua. Jos ette vielä ole olleet leireillä, kuntoutuksessa tai muissa sellaisssa, niin hakeutukaa niihin.

        Lapselle käyttäytymisen säännöt opetetaan kotona. Yhteisössä (koulu) jokaisen pitää pystyä sopeutumaan yhteisön sääntöihin. Se on valitettavasti resurssiasia mutta se myös viitoittaa lasta sille tielle, joka häntä odottaa myös tulevaisuudessa.

        Jos koulussa on hankalaa ja lapsi oireilee, niin pitää selvittää, miksi hän oireilee. Yleensä oireilu kertoo että jokin asia ei ole kunnossa. Erityislapsen on vaikeampi (huomattavan paljon vaikeampi) kertoa tuntemuksistaan, koska sanat tai verbaliikka ei toimi samoin kuin "terveellä" ikäverrokilla. Siksi oireilu voi olla muunmuassa häiriökäyttäytymistä.

        Niin niljakasta kuin voi ollakin, niin teidän pitäisi tehdä enemmän yhteistyötä (vanhempien, opettajien, terapeuttien) selvittääksenne mahdolliset ongelmat. Lapsen edun mukaista kuitenkin on, että asia selvitetään ajoissa. Nämä nytkin tapahtuvat asiat saattavat vaikuttaa myös tulevaisuudessa. Uskon, että haluat tehdä varmasti parhaasi. Ja siksi myös vastaanotettu apu olisi tarpeen.

        Viimeksi vain tuli haukkumaan opettaja kun otin selvää,mitä oli tilanteessa tapahtunut toiselta kun oli läsnä.


    • Hävisin juuri 200€ vedonlyönnissä. Jonkun verran piti kiroilla

      • Onneksi opit olla lyömättä vetoa enää ikinä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Onneksi opit olla lyömättä vetoa enää ikinä.

        Jos et pelaa, et voi hävitä, vanha vedonlyöjien sanonta


      • Kamalaa. Voin liittyä kiroilukuoroon. Jos se auttais.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kamalaa. Voin liittyä kiroilukuoroon. Jos se auttais.

        Kaikki apu on tarpeen :D


    • JossainMuualla

      Elämäni suurimpia virheitä ovat:

      1. Seurustelukerta
      2. Seurustelukerta
      3. Seurustelukerta
      4. Seurustelukerta
      5. Naisille puhuminen baarissa tai yökerhossa
      6. Kirjoittaminen tälle palstalle
      7. Jääräpäinen lesbon iskeminen
      8. Autolla ajaminen Roomassa

      • Oi ei. Sulla on tullut munattua sitten urakalla.

        Saitko lesbolta? Ja mitä Roomassa tapahtui? Uuks, ne kapeat kujat.

        Palstalle kirjoittamista en sanoisi mokaksi. Muut saanet anteeksi.


      • JossainMuualla
        elisakettu kirjoitti:

        Oi ei. Sulla on tullut munattua sitten urakalla.

        Saitko lesbolta? Ja mitä Roomassa tapahtui? Uuks, ne kapeat kujat.

        Palstalle kirjoittamista en sanoisi mokaksi. Muut saanet anteeksi.

        No ollaanpas sitä suoraviivaisia.

        Jatkan mokan 6. toistamista ja totean seuraavaa:

        13 kuukautta piiritystä, 1 kuukausi suhdetta, ero ja vuoden (ikuinen?) harmistus.

        Jonain päivänä tulee vielä päätäni kovempi seinä vastaan.

        Sitä odotellessa:

        https://www.youtube.com/watch?v=7QyoRzZrF00


    • rairairaikulipoika

      No mokailuja on tullut kyllä tehtyä eräämmän kerran ja vaikka mitä. Ehkä kuitenkin suurimmat mokailut on eräältä surullisen kuuluisalta keväältä, kun oli mies vyötäröään myöden sydänsurujen ja oman tilansa kanssa suossa.
      Niitä mokia on kyllä sinäänsä hauska muistella, kun ei siinä mitenkään kellekkään käynyt aina, mutta moraalisesti aina hiukan joutui kaivamaan itseään syvemmästä suosta.

      Kerran muistan kun menin kaverin kanssa baariin katsomaan Kalpan ja Tapparan viimeistä loppuottelua. Baarissa koitti kaappihomo iskeä ja kotimatkalla olin niin tuubassa, että oli vaikea osua asfaltille kapealla (3m) kevyenliikenteen välylällä. Lopussa pettämätön oikaisuidea takapihan kautta päätty naapurin pensasaitaan. Fillari piti oikein repiä sieltä puskasta irti ja siihen jäi selkeä polkupyörän reikä.
      Toisella kerralla singersin taas baarin. Joittenkin naisten kanssa hoiputtiin toiseen baariin ja ne halus ajaa mun pyörällä. No ne onnistu sotkemaan neuleensa sinne ketjujen väliin ja mä sit sorkin sen pois sieltä, mutta en katsonut tarkempaa, vaan laitoin pyörän baain telineeseen. No kaksin käsin kaatelin kaljaa koneeseen, kunnes päätin, että nyt tää jannu leähtee kotiin. No ketjut oli sit puonnut....mun piti sit työntää, kun olin niin päissäni, etten saanut ketjuja takaskaan. Kumpikin...pyörä ja mä oltiin sit toisiaan vasten 45 asteen kulmassa ja vingurreltiin, kunnes sain taas pettämättömän idean...alamäki...mähän voin olla vaan kyydissä...no arvatkaapa mitä? Ei muuten toimi jarrutkaan. Ja suoraan päin poppelia... Kun olin maannut vähän aikaa x-kirjaimena, nousin ylös ja lähdin paarustamaan kotia kohti, niin huomasin, että eturengas oli ihan soikea...en jaksanut työntää pyörää, joten se lensi kaaressa pusikkoon...ja sen oli jo joku käynyt poimimassa pois...

      Mutta kyllä toi biisi on tuttu.... ja kyllä oon muutes mokannut ja paljon. Mutta ei se niin vakavaa ole. :o)

      • Ai sampetti, että kerroit elävästäsi ja hauskasti tuosta. Kännisekoilut on joskus kaikkien hirveimpiä/parhaimpia, miten sen katsoo.

        Itsellä oli kohtalaisen paha darra ja morkkis kun olin reissussa viime talvena. Ensin olin (vielä selvinpäin) paiskautunut rasvatuilla jaloilla parin-kolmenmetrin matkan ammeesta laattalattialle, sitten baarissa tuli kinaa yhden espanjalaisen kanssa, poliisit tuli tietysti paikalle ja show oli mitä viihdyttävin paikallaolijoiden riemuksi. Takaisin tullessa vetelin pitkin kalliota alas ja siinä rytäkässä sitten huomattiin, että kumppanuksen takki oli vohkittu jossain vaiheessa. Ei siinä mitään, mutta kun pusakassa oli ainoa hotellin avain. Siinä sitten nukuttiin parvekkeen auringonottotuoleilla yö uima-allasbaarista varastettujen tuolipehmusteiden päällä (oli jotain 10 astetta lämmintä eikä miehellä ollut edes sitä hiton takkia) pyyhkeet peittona kunnes siivojaa tuli pelastamaan aamulla. Oli muuten selittäminen respalle. Eikä reissusta ollut kulunut kuin vasta kaksi päivää. Ja olin sietämättömän kipeä viikko-kuukausikausia kaikkien niiden lentelyiden jälkeen.

        Yleensä ottaen lomilla sattuu aina kaikenlaista. Huhhuh.


      • dexihänsetäällä
        elisakettu kirjoitti:

        Ai sampetti, että kerroit elävästäsi ja hauskasti tuosta. Kännisekoilut on joskus kaikkien hirveimpiä/parhaimpia, miten sen katsoo.

        Itsellä oli kohtalaisen paha darra ja morkkis kun olin reissussa viime talvena. Ensin olin (vielä selvinpäin) paiskautunut rasvatuilla jaloilla parin-kolmenmetrin matkan ammeesta laattalattialle, sitten baarissa tuli kinaa yhden espanjalaisen kanssa, poliisit tuli tietysti paikalle ja show oli mitä viihdyttävin paikallaolijoiden riemuksi. Takaisin tullessa vetelin pitkin kalliota alas ja siinä rytäkässä sitten huomattiin, että kumppanuksen takki oli vohkittu jossain vaiheessa. Ei siinä mitään, mutta kun pusakassa oli ainoa hotellin avain. Siinä sitten nukuttiin parvekkeen auringonottotuoleilla yö uima-allasbaarista varastettujen tuolipehmusteiden päällä (oli jotain 10 astetta lämmintä eikä miehellä ollut edes sitä hiton takkia) pyyhkeet peittona kunnes siivojaa tuli pelastamaan aamulla. Oli muuten selittäminen respalle. Eikä reissusta ollut kulunut kuin vasta kaksi päivää. Ja olin sietämättömän kipeä viikko-kuukausikausia kaikkien niiden lentelyiden jälkeen.

        Yleensä ottaen lomilla sattuu aina kaikenlaista. Huhhuh.

        No menoa ja meininkiä on ollut sullakin. :oD

        Yleensä en sellaisissa tapahtumissa juurikaan ota niin paljoa, että se on tuollainen extemporee-tyylinen reissu kun sitten vähäsen pääsee lipsumaan tuo alkoholi reilummin päähän.
        Alkoholin kanssa kyllä mokailee aika pirun monesti, että fiksumpi on kai sellaisia kalsarikännejä vaan vetäistä kotona ja kolistella ihan omissa nurkissa. No niitäkin tuli harrastettua ja sitten kun oli vielä hiukan tämä oma elämä rakenteilla täydellisen remontin jäljiltä, niin on tuota Hanhiniemen kipaletta tullut kotona villasukat jalassa oluttölkki kädessä vispattua tanssiakin kyynel silmässä. Se on nimittäin Ellu niin, että kun tietää, että elämässään suurin mokailija on aina itse, niin tuo biisi lohduttaa aika lailla. :o)


      • huumoriauttaa
        dexihänsetäällä kirjoitti:

        No menoa ja meininkiä on ollut sullakin. :oD

        Yleensä en sellaisissa tapahtumissa juurikaan ota niin paljoa, että se on tuollainen extemporee-tyylinen reissu kun sitten vähäsen pääsee lipsumaan tuo alkoholi reilummin päähän.
        Alkoholin kanssa kyllä mokailee aika pirun monesti, että fiksumpi on kai sellaisia kalsarikännejä vaan vetäistä kotona ja kolistella ihan omissa nurkissa. No niitäkin tuli harrastettua ja sitten kun oli vielä hiukan tämä oma elämä rakenteilla täydellisen remontin jäljiltä, niin on tuota Hanhiniemen kipaletta tullut kotona villasukat jalassa oluttölkki kädessä vispattua tanssiakin kyynel silmässä. Se on nimittäin Ellu niin, että kun tietää, että elämässään suurin mokailija on aina itse, niin tuo biisi lohduttaa aika lailla. :o)

        Näinhän se on, on sitä saanut itselleen nauraa monta kertaa mokien takia.


      • dexihänsetäällä kirjoitti:

        No menoa ja meininkiä on ollut sullakin. :oD

        Yleensä en sellaisissa tapahtumissa juurikaan ota niin paljoa, että se on tuollainen extemporee-tyylinen reissu kun sitten vähäsen pääsee lipsumaan tuo alkoholi reilummin päähän.
        Alkoholin kanssa kyllä mokailee aika pirun monesti, että fiksumpi on kai sellaisia kalsarikännejä vaan vetäistä kotona ja kolistella ihan omissa nurkissa. No niitäkin tuli harrastettua ja sitten kun oli vielä hiukan tämä oma elämä rakenteilla täydellisen remontin jäljiltä, niin on tuota Hanhiniemen kipaletta tullut kotona villasukat jalassa oluttölkki kädessä vispattua tanssiakin kyynel silmässä. Se on nimittäin Ellu niin, että kun tietää, että elämässään suurin mokailija on aina itse, niin tuo biisi lohduttaa aika lailla. :o)

        Lohduttaako? :-D

        Minusta on parempi jakaa kokemuksensa. Ensinnäkin se ei enää paina niin paljon ja kummasti se helpottaa kuulla että muutkin kämmäilee. Yleensä ottaen useimmista asioista selviää aina. Yleensä entiset unohtuu tai niille nauretaan kun uusia sattuu.

        Voi meitä.


      • nauravakulkuri
        huumoriauttaa kirjoitti:

        Näinhän se on, on sitä saanut itselleen nauraa monta kertaa mokien takia.

        No itselleen jos voi nauraa, voi antaa myös anteeksi ja sitä kautta oppia elämään paremmin, eikä se mene itsensä torumiseksi. Näinhän se menee....


      • omakoutsi
        elisakettu kirjoitti:

        Lohduttaako? :-D

        Minusta on parempi jakaa kokemuksensa. Ensinnäkin se ei enää paina niin paljon ja kummasti se helpottaa kuulla että muutkin kämmäilee. Yleensä ottaen useimmista asioista selviää aina. Yleensä entiset unohtuu tai niille nauretaan kun uusia sattuu.

        Voi meitä.

        No voihan niitä jakaa, mutta minusta on parempi selittää ne itselleen rakentavan ja ymmärtävän kritiikin kautta. Moni sadattelee mokiaan ja piiskaa itseään turhaa.

        Jos katsoo junnujoukkueen valmentajia...on niitä kahdenlaisia...huutajia ja sitten olkaa taputtelijoita. Mieti vaan kumpiko saa varsinaisen viestin oikein perille? Naama punasena huutaja, vai olkaan taputtaja joka sanoo, että hei, pää pystyyn. Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa et hätäile ja syötä oman maalin eteen. :o) Jatketaan. Kyllä sen mokan jo tietää jokainen katuva...keskittyy vaan sanomaan, että se meni jo, seuraavalla kerralla sit tehään toisin....

        On näissä omissa mietteissäkin eroa. :o)


      • omakoutsi kirjoitti:

        No voihan niitä jakaa, mutta minusta on parempi selittää ne itselleen rakentavan ja ymmärtävän kritiikin kautta. Moni sadattelee mokiaan ja piiskaa itseään turhaa.

        Jos katsoo junnujoukkueen valmentajia...on niitä kahdenlaisia...huutajia ja sitten olkaa taputtelijoita. Mieti vaan kumpiko saa varsinaisen viestin oikein perille? Naama punasena huutaja, vai olkaan taputtaja joka sanoo, että hei, pää pystyyn. Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa et hätäile ja syötä oman maalin eteen. :o) Jatketaan. Kyllä sen mokan jo tietää jokainen katuva...keskittyy vaan sanomaan, että se meni jo, seuraavalla kerralla sit tehään toisin....

        On näissä omissa mietteissäkin eroa. :o)

        Sama toimii kasvattajiin.

        Tietysti ei ole kenenkään kivaa huomata, että on mokannut vaikka kasvatuksensa huutamalla äänijänteet riekaleiksi.

        Mokissa on sekin, että niistä oppii. Monasti jopa enempi.


      • 2vuottamuutenleimaanyt
        elisakettu kirjoitti:

        Sama toimii kasvattajiin.

        Tietysti ei ole kenenkään kivaa huomata, että on mokannut vaikka kasvatuksensa huutamalla äänijänteet riekaleiksi.

        Mokissa on sekin, että niistä oppii. Monasti jopa enempi.

        No siperiahan opettaa?

        Virheistä oppii varmasti paremmin kuin onnistumisista. Onnistuahan voi, mutta välttämättä ei tiedäkään kuinka täpärästi ja rimaa hipoen. Monesti ihmiset ovat vaan onnellisia kuin joku toimii. Jos auto päästetään katsastuksesta läpi rimaa hipoen, voi se hajota jo seuraavalle lomareissulle. Sitten ei naurata. Että kyllä mokat on itseasiassa aika hyviäkin ja toisaalta kertoo siitä, että huomioon pitäisi ottaa aika liuta asioita, jos meinaa ne välttää. :o)


    • .. Elämä On.. Mokailua(kin).. ;D

      • Mikä on Nuuskupuuskun viimeisin? :)

        *kutittaa kainalosta*


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mikä on Nuuskupuuskun viimeisin? :)

        *kutittaa kainalosta*

        .. Ei Saa Kysyy.. ;(.. *Pohtii, että Kelpaisko tuolle tytölle.. Joku PienenPieni MokaKertomus.. Ja sitten se jättäis rauhaan ja lopettais kuulustelun..*.. Hmmm.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei Saa Kysyy.. ;(.. *Pohtii, että Kelpaisko tuolle tytölle.. Joku PienenPieni MokaKertomus.. Ja sitten se jättäis rauhaan ja lopettais kuulustelun..*.. Hmmm.. ;D

        Kelpais, keeerro nyt pienemmälles...nii :)

        (maanittaa Nuuskaa)

        Tsitte saat rauhan, lupaan kautta kiven ja kannon,
        ja mörökölli minut vieköön jos sanani syön, jne.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kelpais, keeerro nyt pienemmälles...nii :)

        (maanittaa Nuuskaa)

        Tsitte saat rauhan, lupaan kautta kiven ja kannon,
        ja mörökölli minut vieköön jos sanani syön, jne.

        .. Hmmm.. Ei tule Khyl nyt mitään sopivaa Mokaa Miäleen.. ;P

        .. *Nokkelasti väistää TukalanTilanteen.. Toivoen, ettei tyttö Tajua pojan Nokkelaa Vetoa..*.. ;D


    • Söpösiivooja

      Puuro kiehui kattilasta yli ja valui parkettia pitkin terassille, siitä nurmikolle. Tsiisus, pesin lattian painepesurilla.. Onneksi yksin himas

      • Viis puurosta. Mutta parkettilattian painepesurilla?

        Iik. Nyt taisi muuten tulla mokattua ihan kunnolla....


    • Olen mokannut aikoinaan todella pahasti ja edelleen saan maksaa siitä. Pahimmassa tapauksessa olen pilannut asiat peruuttamattomasti, mutta valitettavasti totuus tämän suhteen ei näillä näkymin selviä kuin vasta joskus pidemmän ajanjakson kulttua. Tällä palstalla on ainakin yksi henkilö joka tietää, mistä on kyse, ja se saa riittää. He jotka eivät tiedä, eivät tarvitsekaan tietää.

      • .. Pakko Kysyä, että Kehen Viittaat?.. Ihan vain, että tietää.. Pitääkö Edelleen olla Hyvin Huolissaan Sun MiälenTerveydellisestä Tilasta.. ;P

        .. Tuli Vuan sellainen olo, kun ottaa huomioon Sun nykyiset(kin) kommentoinnit (Sisältöä myöden) Mulle.. ;P

        .. Jos Meinaa viittaat Muhun, niin.. Hakeudu Sinne Hoitoon.. ASAP.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Pakko Kysyä, että Kehen Viittaat?.. Ihan vain, että tietää.. Pitääkö Edelleen olla Hyvin Huolissaan Sun MiälenTerveydellisestä Tilasta.. ;P

        .. Tuli Vuan sellainen olo, kun ottaa huomioon Sun nykyiset(kin) kommentoinnit (Sisältöä myöden) Mulle.. ;P

        .. Jos Meinaa viittaat Muhun, niin.. Hakeudu Sinne Hoitoon.. ASAP.. ;P

        Voit tulkita asian aivan kuinka haluat. Tämä oli ainoastaan tiedonanto - tarkoitukseni ei ollut virittää keskustelua tuosta kenenkään kanssa.


      • MJTMH kirjoitti:

        Voit tulkita asian aivan kuinka haluat. Tämä oli ainoastaan tiedonanto - tarkoitukseni ei ollut virittää keskustelua tuosta kenenkään kanssa.

        .. Ei mun tarvitse tulkita mitään.. Asiassa ei ole mitään Tulkitsemista.. Sulla joko Edelleen Viiraa Piässä Yhtä Pahasti tämän asian suhteen, kuin aikaisemminkin tai sitten ei.. ;P

        .. Uskoisin, että Sulla tulee Viiraamaan Piässä enemmän tai vähemmän aina, vaikka tämän mainitun Viirun olisitkin selättänyt.. Sen meinaa pystyy Susta aikast selvästi Aistimaan, että NäinOn.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei mun tarvitse tulkita mitään.. Asiassa ei ole mitään Tulkitsemista.. Sulla joko Edelleen Viiraa Piässä Yhtä Pahasti tämän asian suhteen, kuin aikaisemminkin tai sitten ei.. ;P

        .. Uskoisin, että Sulla tulee Viiraamaan Piässä enemmän tai vähemmän aina, vaikka tämän mainitun Viirun olisitkin selättänyt.. Sen meinaa pystyy Susta aikast selvästi Aistimaan, että NäinOn.. ;P

        Mun pää ei ole viirannut koskaan. Toisinaan, vaikkakin hyvin harvoin olen menettänyt todellisuudentajuni, mutta siihen johtaneet syyt ovat AINA olleet ulkoisista syistä johtuvia. Kuten esim. oleellisten tietojen ja faktojen puutetta. Kuka tahansa ihminen voi menettää todellisuudentajunsa ympäristössä, jossa tarkka tieto on liian olematonta. Täällä palstallakin sitä tapahtuu lulemattomille ihmisille tuon tuosta. Lopulta kyse on vain siitä, mihin tietoon itse kukin HALUAA USKOA. Huolimatta siitä, pitääkö tuo tieto paikkansa vaiko ei.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei mun tarvitse tulkita mitään.. Asiassa ei ole mitään Tulkitsemista.. Sulla joko Edelleen Viiraa Piässä Yhtä Pahasti tämän asian suhteen, kuin aikaisemminkin tai sitten ei.. ;P

        .. Uskoisin, että Sulla tulee Viiraamaan Piässä enemmän tai vähemmän aina, vaikka tämän mainitun Viirun olisitkin selättänyt.. Sen meinaa pystyy Susta aikast selvästi Aistimaan, että NäinOn.. ;P

        Nytkö sitten kissa vei kielen juuri kun päästiin asian ytimeen?


      • MJTMH kirjoitti:

        Mun pää ei ole viirannut koskaan. Toisinaan, vaikkakin hyvin harvoin olen menettänyt todellisuudentajuni, mutta siihen johtaneet syyt ovat AINA olleet ulkoisista syistä johtuvia. Kuten esim. oleellisten tietojen ja faktojen puutetta. Kuka tahansa ihminen voi menettää todellisuudentajunsa ympäristössä, jossa tarkka tieto on liian olematonta. Täällä palstallakin sitä tapahtuu lulemattomille ihmisille tuon tuosta. Lopulta kyse on vain siitä, mihin tietoon itse kukin HALUAA USKOA. Huolimatta siitä, pitääkö tuo tieto paikkansa vaiko ei.

        .. Juu Ei varmaan.. Monet täällä(kin) ovat sen kyllä Nähneet&Huomanneet.. ;D

        .. Ja tuo, ettet itse sitä Tunnista&Tunnusta kertoo kyllä sen, ettei kyse ole mistään ihan Pienestä (Ja TilaPäisestä/Hetkellisestä) Jutusta.. ;P


      • MJTMH kirjoitti:

        Nytkö sitten kissa vei kielen juuri kun päästiin asian ytimeen?

        .. Mitä Sä oikein Selität?.. Tämäkin kommenttisi tukee Sun ViiruPiä Diagnoosiasi.. ;P

        .. Missä hemmetin Ytimessä.. Ja Kuvitteletko harhoissasi olevan tämän Palstan kautta jatkuvassa yhteydessä Palstalaisiin?.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Juu Ei varmaan.. Monet täällä(kin) ovat sen kyllä Nähneet&Huomanneet.. ;D

        .. Ja tuo, ettet itse sitä Tunnista&Tunnusta kertoo kyllä sen, ettei kyse ole mistään ihan Pienestä (Ja TilaPäisestä/Hetkellisestä) Jutusta.. ;P

        No mä arvasin että vastaat jotenkin noin. Palstapsykoosilla on sinustakin pitävä ote (ellet sitten tarkoituksellisesti piikittele minua nähdäksesi, kuinka reagoin provosointiisi).


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitä Sä oikein Selität?.. Tämäkin kommenttisi tukee Sun ViiruPiä Diagnoosiasi.. ;P

        .. Missä hemmetin Ytimessä.. Ja Kuvitteletko harhoissasi olevan tämän Palstan kautta jatkuvassa yhteydessä Palstalaisiin?.. ;D

        Et sä voi olla noin tyhmä mitä nyt annat ymmärtää.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitä Sä oikein Selität?.. Tämäkin kommenttisi tukee Sun ViiruPiä Diagnoosiasi.. ;P

        .. Missä hemmetin Ytimessä.. Ja Kuvitteletko harhoissasi olevan tämän Palstan kautta jatkuvassa yhteydessä Palstalaisiin?.. ;D

        Sä voit ihan milloin vain laittaa mun postilaatikkoon selvityksen sun henkilöllisyydestä, jos oot kyllästynyt tähän leikkiin ja haluat, että se loppuu.

        Mutta en usko että tekisit niin. Näin ollet leikki jatkuu. Pidit siitä tai et.


      • nuuskuttaja.äreänä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitä Sä oikein Selität?.. Tämäkin kommenttisi tukee Sun ViiruPiä Diagnoosiasi.. ;P

        .. Missä hemmetin Ytimessä.. Ja Kuvitteletko harhoissasi olevan tämän Palstan kautta jatkuvassa yhteydessä Palstalaisiin?.. ;D

        Onko nuuskuttaja äreänä?


      • MJTMH kirjoitti:

        Sä voit ihan milloin vain laittaa mun postilaatikkoon selvityksen sun henkilöllisyydestä, jos oot kyllästynyt tähän leikkiin ja haluat, että se loppuu.

        Mutta en usko että tekisit niin. Näin ollet leikki jatkuu. Pidit siitä tai et.

        .. VoeVeljet.. Miten Sekaisin "joku" On.. ;D

        .. Juu.. Älä Unta Nää, että Antaisin YhteysTietoni jne. jollekin Noin Sekaisin Olevalle PiPiPiälle... ;D

        .. Jospas otat Nyt Neuvosta Vaarin ja Hakeudut Sinne Hoitoon.. Tietääks Se Sun Jahtaama Muidu muuten Sun Sekoiluistas Täällä(kin)?.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. VoeVeljet.. Miten Sekaisin "joku" On.. ;D

        .. Juu.. Älä Unta Nää, että Antaisin YhteysTietoni jne. jollekin Noin Sekaisin Olevalle PiPiPiälle... ;D

        .. Jospas otat Nyt Neuvosta Vaarin ja Hakeudut Sinne Hoitoon.. Tietääks Se Sun Jahtaama Muidu muuten Sun Sekoiluistas Täällä(kin)?.. ;D

        Etkö luota minuun?


      • nuuskuttaja.äreänä kirjoitti:

        Onko nuuskuttaja äreänä?

        .. MitNii?.. ;P

        .. Tai Noh.. Voishan sitä Varmaan jotkut ollakin, jos/kun esim. Joku HomoTrolli ja/tai PiPiPää jahtais sua ja/tai Kuvittelis Sun (Miehen) olevan joku Nainen jota kyseinen PiPiPää taitaa Vainota&Stalkata IRL:kin.. Tjmv. joku Touhuais.. Toi nyt oli "Vuan" tuollainen EsiMerkkiErkki, joka nyt "jostain" Syystä tuli ensimmäisenä mieleen.. Syystä tai Toisesta.. ;D


      • MJTMH kirjoitti:

        Etkö luota minuun?

        .. Muuten.. Jos kyseinen Muidu ei ole Tietoinen Sun Touhuistas täällä, niin Laita sille linkki vaikka tähän keskusteluun.. Tietääpä sit hänkin millainen Jantteri hänen perässään on.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Muuten.. Jos kyseinen Muidu ei ole Tietoinen Sun Touhuistas täällä, niin Laita sille linkki vaikka tähän keskusteluun.. Tietääpä sit hänkin millainen Jantteri hänen perässään on.. ;P

        .. Mä voin sitten vaiks kaivaa hänelle niitä Sun aikaisempia Sekoilujas.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Muuten.. Jos kyseinen Muidu ei ole Tietoinen Sun Touhuistas täällä, niin Laita sille linkki vaikka tähän keskusteluun.. Tietääpä sit hänkin millainen Jantteri hänen perässään on.. ;P

        Kyllä hän tietää että vaikutan täällä, mutta sitä hän ei tunnu tietävän, millainen jantteri todella olen. Hänellä(kin) on täsmälleen sama käsitys minusta kuin mitä itsekin olet antanut ymmärtää.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mä voin sitten vaiks kaivaa hänelle niitä Sun aikaisempia Sekoilujas.. ;D

        ;D


      • MJTMH kirjoitti:

        Kyllä hän tietää että vaikutan täällä, mutta sitä hän ei tunnu tietävän, millainen jantteri todella olen. Hänellä(kin) on täsmälleen sama käsitys minusta kuin mitä itsekin olet antanut ymmärtää.

        .. Fiksu Plikka.. =)


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Fiksu Plikka.. =)

        .. Olipas muuten Huojentava Tieto.. Ei tartte Sit olla Liian Huolissaan Hänestäkään.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Fiksu Plikka.. =)

        Hän on erittäin fiksu. Aivan kuten sinäkin.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Olipas muuten Huojentava Tieto.. Ei tartte Sit olla Liian Huolissaan Hänestäkään.. ;P

        Niin varmasti ☺

        Puhutaanko välillä jostain ihan muusta...?
        Tykkätkö kenties roolileikeistä?


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Olipas muuten Huojentava Tieto.. Ei tartte Sit olla Liian Huolissaan Hänestäkään.. ;P

        No... mä tiedän ettet vastaa tuohon nimenomaan siksi koska olet niin fiksu.


    • tämä.paha.oli

      Pierasin kourakuppiini ja haistoin tyttöystäväni nähden...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe