Sanoittaja Heikki Kerkelä on alkanut julkaista aiemmin julkaisemattomia laululyriikoitaan ja mitallisia runojaan blogissa ”Laululyriikkaa ja laulullista lyriikkaa” https://laulullista.blogspot.com/
Kerkelä on tehnyt sanoituksia mm. Johanna Kurkelan, Simo Silmun, Janne Raappanan, Jani Wikholmin, Yön, Petri Laaksosen ja Club for Five’n levyille. Tunnetuin hänen sanoittamistaan kappaleista lienee Johanna Kurkelan ”Sun särkyä anna mä en” vuodelta 2007.
Blogin aloittamiseen vaikutti ratkaisevasti se, että useimmat tekstit olisivat jääneet kokonaan julkaisematta, jos ainoa kanava olisi ollut niiden levyttämien lauluna. Musiikkiteollisuus on muuttunut muutamassa vuodessa niin paljon, ettei millekään liian vanhahtavalle, kuten tekstipainotteiselle kevyelle musiikille, tunnu olevan enää sijaa.
Blogissa julkaistavia tekstejä voidaan edelleen säveltää, esittää ja levyttää samalla periaatteella kuin runokirjassa julkaistavia runoja (tekijän suostumuksella). Sen lisäksi ne ovat kaikkien kiinnostuneiden luettavissa runoina ja niiden nettiosoitetta voidaan vapaasti levittää.
"Sun särkyä anna mä en" tekijän lyriikkablogi
RunoaArkeen
1
313
Vastaukset
- arkadirenko
Sun sänkyä anna mä en!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 402401
- 912370
- 1912330
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231788- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161451Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243- 351146