http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,607124,00.html
eli lyhyesti savoksi: McDonaldsin salaattikastikkeessa on Sudan 1 (käytetään liuottimissa ja kenkälankissa !) merkkistä ainetta joka aiheuttaa syöpää. Kastike vedetty pois Ruotsissa mutta miten on täällä Suomessa ?? Ja miten muut Mäkkärin tuotteet ? Taidan jättää Mäkkärin lopullisesti.
McDonaldsin kastikeessa syöpää aiheuttavaa ainetta
204
66769
Vastaukset
- Limone
Tämän päivän lehdessä oli, että kastiketta on myös suomen McDonalds'eissa ja että se vedetään pois markkinoilta.
Todella törkeää käyttää tuollaisia aineita ruoassa. En yhtään ihmettele, etteikö McDonaldsin ruoista tai yleensä pikaruokaketjujen ruoista löytyisi lisää todella vaarallisia yhdisteitä ja aineita.- Mäkkäritön
No enpäs tiennytkään. Ja sekin selvisi vasta nyt??? Enpäs ole mäkkärissä usein käynytkään, mutta taidan jättää kokonaan pois.
- nomac7
olihan niissä hullunlehmän siemeniäkin.
- Rahat pois uusavuttomilta
Mäkkäritön kirjoitti:
No enpäs tiennytkään. Ja sekin selvisi vasta nyt??? Enpäs ole mäkkärissä usein käynytkään, mutta taidan jättää kokonaan pois.
Minä olen jättänyt ne pois ruokailuistani jo vuosia sitten (yli 10 vuotta)
Niille on tärkeintä voiton maksimointi ei MIKÄÄN muu.
Mainostamalla paskaruokaa saa nuoret perheet pikaruokaloihin yhdessä syömään ja jopa muovilelun.
Kuka niistä ottaa vastuun ja rangaistuksen. - julli
Rahat pois uusavuttomilta kirjoitti:
Mainostamalla paskaruokaa saa nuoret perheet pikaruokaloihin yhdessä syömään ja jopa muovilelun.
Kuka niistä ottaa vastuun ja rangaistuksen.Roskaruokaketjut ei tarjoa oikesataan minkaan laista ruokaa vaan mielikuvia.Se niiden ns.ruoka on ravintoarvoltaan surkeaa.Ja vielä väriaineitakin!
Mainostavat itseään vielä Ravintolana ha hahaa.
Siinä ilmentyy riistokapitalismin huipentuma.
Työntekiöiden surkeat työ olot ja mitätön palkka!
Maksimi voitot,tilitys pääkonttoriin.
Julkisuus kuvaa kiilloitetaan lastentaloilla yms.
EHDOTON poikotti Mac´donalds,Lidl,Shell.
Vaikka pääomalla on voimaa niin lopullinen voima on vielä kuitenkin ihmisillä(joukkovoima)miten me valitaan. - mäkkärissä kävijä
Mäkkäritön kirjoitti:
Voi ei....Mä oon käyny melkeen joka viikko kavereitten kanssa tallin jälkeen mäkissä.....:/ enpä tiedä voiko enää....hmm....täytyneepä kattoo.....
- Kieltolaki kaikelle
Kuka niistä ottaa vastuun ja rangaistuksen.On se kamalaa kun nuori perhe syö yhdessä.
Ihan puistattaa. - Minä Tyttö Porista...
Kuka niistä ottaa vastuun ja rangaistuksen.Onneksi en ole ikinä käynyt McDonalsissa koska monet kaverini ovat varoittaneen "ruoan" kamaluudesta joten olen aina käynyt vain hesburgerissa... Toivottavasti hesestä ei löydetä mitään tuollaista... :)
- Teurastajanro47
Minä Tyttö Porista... kirjoitti:
Onneksi en ole ikinä käynyt McDonalsissa koska monet kaverini ovat varoittaneen "ruoan" kamaluudesta joten olen aina käynyt vain hesburgerissa... Toivottavasti hesestä ei löydetä mitään tuollaista... :)
Hehee oletpas spede!!!! Hese mättö onkin sitten oikeen terveellistä.. lähes aina pihvit joko mustia tai kylmiä = täynnä bakteereita.. muutenkin Hese on aivan yhtä paska kuin mäkki, tai ellei jopa paskempi..
- mäkki rulettaa
Teurastajanro47 kirjoitti:
Hehee oletpas spede!!!! Hese mättö onkin sitten oikeen terveellistä.. lähes aina pihvit joko mustia tai kylmiä = täynnä bakteereita.. muutenkin Hese on aivan yhtä paska kuin mäkki, tai ellei jopa paskempi..
voisinpa lähteä heti mäkkiin syömään jotain hyvää.syökää te saastuneita kotimaisia porkkanoita jos haluatte mutta mä vetelen pikaruokaa.
- jönni
mäkki rulettaa kirjoitti:
voisinpa lähteä heti mäkkiin syömään jotain hyvää.syökää te saastuneita kotimaisia porkkanoita jos haluatte mutta mä vetelen pikaruokaa.
Onneks mä en syö salaattia ;)sehän on jusan ruokaa jänön sii ;)
- klfma
julli kirjoitti:
Roskaruokaketjut ei tarjoa oikesataan minkaan laista ruokaa vaan mielikuvia.Se niiden ns.ruoka on ravintoarvoltaan surkeaa.Ja vielä väriaineitakin!
Vaikka pääomalla on voimaa niin lopullinen voima on vielä kuitenkin ihmisillä(joukkovoima)miten me valitaan.Vai boikottiin?? Minusta pitää boikotoida kotimaisia lasivillassa kasvatettuja tuotteita. (tomaatit yms) Ja kaikki on täällä saastuneita Tsernobylin säteilystä. Toisin on euroopassa. Säteily sattui ikävä kyllä tulemaan juuri tänne.
Lidl yms rules!! - keijo
Eipä se macin ruokakaan mitään saasteetonta ole. Kasvattakaa itse kaikki tuotteenne ni tiedätte ainakin mitä niissä on.
- juujuu
Kuka niistä ottaa vastuun ja rangaistuksen.Peruna muusia ja nakkeja
- angmatar*
Teurastajanro47 kirjoitti:
Se on ihan Hesburgerista kiinni et millasia ateriat on. Eli siis vaikka joku pienempi hese, ni ne kerkee lämmittämään niitä ja laittamaan huolellisemmin ku jossain suuressa Hesburgerissa jossain PK-seudulla.
- MetalMama
Kyllä huomaa että on taas äly hävinnyt tässäkin kirjoittelussa. Ennen kuin alatte sitä älämölöä pitämään lukekaa se uutinen OIKEASTI huolella läpi!
Kyse on väriaineesta jota on käytetty chilimausteseoksissa. Väri on punakeltainen. Sitä [mausteseosta] käytti alunperin brittiläinen elintarvikevalmistaja Premier Foods, joka tekee mm. puolivalmisteita muiden elintarvikevalmistajien ja ravintoloiden käyttöön. He käyttivät sitä ilmoittamansa mukaan sen vuoksi että olivat mausteseoksen mukana saaneet puhtaustodistuksen (= todistus siitä ettei tuote sisällä sudan 1 -väriainetta). Heitä siis huijattiin.
Tätä kautta väriaine kulkeutui kaikkialle puolivalmis- ja valmisruokatuotteisiin, pääasiassa Brittein saarilla. Koska Ruotsin ja Suomen McDonaldsit ovat käyttäneet em. tuottajalta ostettua raaka-ainetta, väriainetta on päätynyt myös heidän yhteen salaatinkastikkeeseensa.
Siis huom., SALAATINkastikkeeseen. Eli hampurilaisten syöjät ovat siltä välttyneet, kun taas caesar-salaattia mussuttaneet ovat sitä saaneet elimistöönsä.
Mäkkärin purilaiset ovat siis puhtaita. Muutenkin koko mäkkärin osuus tässä on vain pieni sivujuonne, he kun ovat muiden lailla käyttäneet hyvässä uskossa luotetulta valmistajalta saamaansa tuotetta.
Suurempi juttu on se, että Briteissä väriaine on Premier Foodsin kautta kulkeutunut mm. Heinzin, Unileverin (esim. jäätelövalmistaja GB Glace kuuluu Unileveriin) ja McCormickin tuotteisiin sekä kauppaketjujen omilla nimillään myymiin valmisruokiin, makkaroihin ja mausteseoksiin.
Saastuneiden ruokien joukossa on mm. perunalastuja, makkaroita, valmiiksi marinoituja lihatuotteita, salaatinkastikkeita, lihapiirakoita, pizzoja, valmiskeittoja, hampurilaisia ja nuudeleita. Eli siis käytännössä lähes kaikki tavalliset valmisruoat, joita löytyy kaupan hyllystä.
Olisin kovasti hämmästynyt, jos McDonalds olisi muka Suomessa ainoa jonka tuotteista löytyy sudan 1 -väriainetta - Hämmästynyt.
MetalMama kirjoitti:
Kyllä huomaa että on taas äly hävinnyt tässäkin kirjoittelussa. Ennen kuin alatte sitä älämölöä pitämään lukekaa se uutinen OIKEASTI huolella läpi!
Kyse on väriaineesta jota on käytetty chilimausteseoksissa. Väri on punakeltainen. Sitä [mausteseosta] käytti alunperin brittiläinen elintarvikevalmistaja Premier Foods, joka tekee mm. puolivalmisteita muiden elintarvikevalmistajien ja ravintoloiden käyttöön. He käyttivät sitä ilmoittamansa mukaan sen vuoksi että olivat mausteseoksen mukana saaneet puhtaustodistuksen (= todistus siitä ettei tuote sisällä sudan 1 -väriainetta). Heitä siis huijattiin.
Tätä kautta väriaine kulkeutui kaikkialle puolivalmis- ja valmisruokatuotteisiin, pääasiassa Brittein saarilla. Koska Ruotsin ja Suomen McDonaldsit ovat käyttäneet em. tuottajalta ostettua raaka-ainetta, väriainetta on päätynyt myös heidän yhteen salaatinkastikkeeseensa.
Siis huom., SALAATINkastikkeeseen. Eli hampurilaisten syöjät ovat siltä välttyneet, kun taas caesar-salaattia mussuttaneet ovat sitä saaneet elimistöönsä.
Mäkkärin purilaiset ovat siis puhtaita. Muutenkin koko mäkkärin osuus tässä on vain pieni sivujuonne, he kun ovat muiden lailla käyttäneet hyvässä uskossa luotetulta valmistajalta saamaansa tuotetta.
Suurempi juttu on se, että Briteissä väriaine on Premier Foodsin kautta kulkeutunut mm. Heinzin, Unileverin (esim. jäätelövalmistaja GB Glace kuuluu Unileveriin) ja McCormickin tuotteisiin sekä kauppaketjujen omilla nimillään myymiin valmisruokiin, makkaroihin ja mausteseoksiin.
Saastuneiden ruokien joukossa on mm. perunalastuja, makkaroita, valmiiksi marinoituja lihatuotteita, salaatinkastikkeita, lihapiirakoita, pizzoja, valmiskeittoja, hampurilaisia ja nuudeleita. Eli siis käytännössä lähes kaikki tavalliset valmisruoat, joita löytyy kaupan hyllystä.
Olisin kovasti hämmästynyt, jos McDonalds olisi muka Suomessa ainoa jonka tuotteista löytyy sudan 1 -väriainettaKerrankin joku joka on oikeasti paneutunut asiaan kunnolla! Me säästyttäisiin paljolta turhalta sonnan jauhamiselta kun opittaisiin ottamaan asioista ensin selvää, ennen kun älähdetään. Tuosta esimerkkiä pikkuviisaat suomalaiset.
- jancki
Onneksi en ole ikinä käynyt McDonalsissa koska monet kaverini ovat varoittaneen "ruoan" kamaluudesta joten olen aina käynyt vain hesburgerissa... Toivottavasti hesestä ei löydetä mitään tuollaista... :)
ja se hesen ruoka onkin oikein terveyden huippu! voi jumal.... herää, et tule saamaan terveellistä ruokaa mistään noista pikaruokapaikoista, haluat syödä hyvin, niin syö itse kotona tehtyä ruokaa, eikä mitään pikaruokala paskaa.
- maisteri
syön vain kiviä.
- Mami
MetalMama kirjoitti:
Olisin kovasti hämmästynyt, jos McDonalds olisi muka Suomessa ainoa jonka tuotteista löytyy sudan 1 -väriainettaKerrankin joku kirjoittaja on ottanut asioista selvää ennenkuin jyrää väärällä tiedolla. Totuushan todellakin on tuo ettei se Mäkkäri ainut asiaan sotkeutunut ole Varokaa vai mitä ostatte kun ette vaivaudu asioita selvittämään loppuun asti.
- MAMI
MetalMama kirjoitti:
Olisin kovasti hämmästynyt, jos McDonalds olisi muka Suomessa ainoa jonka tuotteista löytyy sudan 1 -väriainettaKerrankin joku on vaivautunut selvittämään asiaa ennen kuin jauhaa potaskaa!
Niin kuin tuossa tuli ilmi ettei se mäkkäri ainut aineen käyttäjä vahingossa ole ollut vaan ainetta on paljon muissakin tuotteissa, et varokaa vaan kun ostatte kun ette kerran ole perillä asioista.
Fiksu veto metal mamma! - mie
maisteri kirjoitti:
syön vain kiviä.
onnee!!! hampaat tallella, hymy perseessä.. Hyvin mennee!!
- Uusavuton perhe
Kuka niistä ottaa vastuun ja rangaistuksen.Me ainakin käydään kerran viikossa mäkissä syömässä ja mukavaa on. Oppivat siinä koulun vasta-aloittaneet pojat ja päivähoidossa oleva tyttökin miten hyvää tällainen roskaruoka on =) Sitten joskus kun jaksaa sohvalta nousta niin saatamme tehdä kotiruokaa eli valmispizza uuniin ja takasin sohvalle makaamaan ja odottamaan pizzan lämpiämistä. On se elämä helppoa ja ihanaa.
- Reiska
angmatar* kirjoitti:
Se on ihan Hesburgerista kiinni et millasia ateriat on. Eli siis vaikka joku pienempi hese, ni ne kerkee lämmittämään niitä ja laittamaan huolellisemmin ku jossain suuressa Hesburgerissa jossain PK-seudulla.
Esim. Joensuun kaikissa kolmessa Hesessä on hyvät ja lämpimät pöperöt.
Mäkkärin sapuskat on sieltä ja syvältä. Tietäähän sen kun on jenkeistä lähtöisin. - marsa
MetalMama kirjoitti:
Olisin kovasti hämmästynyt, jos McDonalds olisi muka Suomessa ainoa jonka tuotteista löytyy sudan 1 -väriainettajust näin! hyvä ku on ees joku joka on ottanut asioista selvää, eikä heti ala huutamaan kun vähän saa asiasta tietä... :)
- tyyp
Reiska kirjoitti:
Mäkkärin sapuskat on sieltä ja syvältä. Tietäähän sen kun on jenkeistä lähtöisin.tyhmempää en oo kuullu. Mcdonalds merkki tulee kyl usasta, mut suomalaiset (mäkkäri) pikaruokalat on vaan merkin alla toimivia yksityis yrittäjiä tai yritysketjuja. ne maksaa siitä että saa kantaa mäkkärin merkkiä.
- Typy92
Oon sun kanssas samaa mieltä, sais poistaa tollaset ruat! Musta sais olla ruokapaikkoja enemmän, niinku ei mitää mäkkäreitä eikä hesejä, vaan ihan niinku mistä saa vain ja ainoastaan terveellistä ruokaa!!!
- sepi
MetalMama kirjoitti:
Olisin kovasti hämmästynyt, jos McDonalds olisi muka Suomessa ainoa jonka tuotteista löytyy sudan 1 -väriainettaMsDonaldsia ei ole vain huijattu, vaan kyse on myöskin väliinpitämättömyydestä. Esimerkiki kalliimpi (ja huonompi imo) hesburger, vaatii kaikilta teollisilta tuotteiltaan virallisen terveys-selvityksen.
Kuka tahansa voi tehdä oman todistuksensa jossa mainitaan puhtaus, mutta hyväksyttyjen tuotteiden listalta voi poimia laboratoriotestaut raaka-aineet. Listan ulkopuolisten käyttäminen ilman selvitystyötä ei ole tekosyy. - ie käy mielellään mäkissä
sama kun otsikko...
- örkki
klfma kirjoitti:
Vai boikottiin?? Minusta pitää boikotoida kotimaisia lasivillassa kasvatettuja tuotteita. (tomaatit yms) Ja kaikki on täällä saastuneita Tsernobylin säteilystä. Toisin on euroopassa. Säteily sattui ikävä kyllä tulemaan juuri tänne.
Lidl yms rules!!Totta puhut. Ja lisäksi vielä sanoisin että miettikääpä jos lidl ei olisi tullut suomeen.. olisiko elintarvikkeiden hinnat tipahtaneet muissa kaupoissa?! tuskinpa! Vai haluatteko välttämättä maksaa esim perunalastuista 10€ per kilo? tulee perunalle ihan kiva hinta...
- jepu
juujuu kirjoitti:
Peruna muusia ja nakkeja
Niinpä! Ei mitää pikaruokaloitten roskaruokia. Perunamuusia ja nakkeja :))
- mie
tyyp kirjoitti:
tyhmempää en oo kuullu. Mcdonalds merkki tulee kyl usasta, mut suomalaiset (mäkkäri) pikaruokalat on vaan merkin alla toimivia yksityis yrittäjiä tai yritysketjuja. ne maksaa siitä että saa kantaa mäkkärin merkkiä.
Se salaatti sen kylmettää.. Se kun on jostain kylmiöstä Hesessä otettu hetki sitten tai missä sitä säilyttävätkään..
- juristit ry
julli kirjoitti:
Roskaruokaketjut ei tarjoa oikesataan minkaan laista ruokaa vaan mielikuvia.Se niiden ns.ruoka on ravintoarvoltaan surkeaa.Ja vielä väriaineitakin!
Vaikka pääomalla on voimaa niin lopullinen voima on vielä kuitenkin ihmisillä(joukkovoima)miten me valitaan.Mäkkäri on räikeästi rikkonut EU:n ja Suomen lakeja, joten toivottavasti joku haastaa mäkkärin oikeuteen törkeästä laiminlyönnistä.
- totta
Joo kyllä mäkin ruuat on sika hyviä ja oon syöny niin paljon sitä ruokaa eikä oo ainakaan vielä tullu suöpää :D:D
- mara
Reiska kirjoitti:
Mäkkärin sapuskat on sieltä ja syvältä. Tietäähän sen kun on jenkeistä lähtöisin.Itse (ex-)ammattikokemuksesta tiedän että Hese laittaa kaiken, jopa pilaantuneen, raaka-aineen myyntiin, toimii periaatteella "mitään ei heitetä roskiin".
Mäkkärissä näin ei ole vaan laadun, tuoreuden ja tuotekehityksen eteen tehdään todella töitä!!
Kannattaisi ottaa ensin selvää asioista ennenkuin esittää kommentteja... - nanna
mara kirjoitti:
Itse (ex-)ammattikokemuksesta tiedän että Hese laittaa kaiken, jopa pilaantuneen, raaka-aineen myyntiin, toimii periaatteella "mitään ei heitetä roskiin".
Mäkkärissä näin ei ole vaan laadun, tuoreuden ja tuotekehityksen eteen tehdään todella töitä!!
Kannattaisi ottaa ensin selvää asioista ennenkuin esittää kommentteja...Jaa sinä vai tiedät miten asiat hesessä hoidetaan ja viel olet ollut ammattilainen???!!! Silloin sinulle on varmaan selvää mitä manuaalissa on ja mitä työntekijöiltä vaaditaan eli kaikki HETI roskiin jos on aika mennyt umpeen.
Tiedän myös et ainakin pk-seudul se toimii näin heseissä mutta ei yhdessäkään mäkkärissä. Tän voin sanoa paljon enemmällä kokemuksella kuin sinä. - Sleeping-Sun
Reiska kirjoitti:
Mäkkärin sapuskat on sieltä ja syvältä. Tietäähän sen kun on jenkeistä lähtöisin.oon samaa mieltä tuosta!! Jyväskylän kaikissa Hesburgereissa on aivan lämpimät ruuat. :)
tykkään itse ainakin käydä siellä syömässä.
en ikänä ole syöny mäcin hampurilaisia (vain pehmiksiä, ranskalaisia, koska vihaan mäkin hampurilaisia!!) Ja Shellin ruuat on hyviä, ja hampurilaiset myös. olin itse TET:ssä shellillä ja kyllä siellä ainakin monen mielestä on kohtuun hyvä palkka. :)
- aftonbladet
ei kannata uskoa noita aftonbladet:in juttuja
70% niistä on paskaa ja lopus jutut ruotsin prinsessojen poikakavereista- Klenkka
Miten totuus voi asua niin
kamalanmakuisessa sanomalehdessä - kale
Klenkka kirjoitti:
kamalanmakuisessa sanomalehdessäKyl mä mielummin sanomalehteä uskon kuin sua!!!!!
- ceepra
Klenkka kirjoitti:
kamalanmakuisessa sanomalehdessätai sit miten totuus voi asua niin pahanmakuisessa hampurilaisessa! heh
- RKM
Kotiruoka on terveellistä
siinä on korkeintaan liikaa
suolaa makua ja karsinogeenejä
ja housuista lähtee prässit
lapset lumesta märkine housuineen
istuvat sylissä ja näykkivät silakkapihvejäni
ja vaimo suudelmin puuhkii rasvat suupielestä- Ronald McDonald
"ja housuista lähtee prässit
ja vaimo suudelmin puuhkii rasvat suupielestä "
Mitä vittua sä oikein runoilet? Opettele ees kirjottaa... - kroonikkovihaajilta pipot pois
Ronald McDonald kirjoitti:
"ja housuista lähtee prässit
ja vaimo suudelmin puuhkii rasvat suupielestä "
Mitä vittua sä oikein runoilet? Opettele ees kirjottaa...Ja kuinkas se sinun piposi noin kiristää, kun tuolla lailla aggressiivisesti runoilua vastaan hyökkäät?
Ei mee hyvin sinullakaan. Ota pipo pois, vaikka sitten kun pakkanen lauhtuu, jos arvioit, että pääkopassa vielä on jotain suojeltavaa.
- nalle
mäkkärin ruuasta on muutenkin valitettu, mm. raaoista ruuista, muutenkin safkan joukosta on löytyny vaikka mitä...
mäkkäri boikottiin...!!!
pitäis ajatella ihmisiä enemmän, eikä vaan rahaa.... törkeemmäksi menee aina vaan tää touhu...- ....
Miettikääpäs esim. tätä.. vuoropäälliköt ei käytä lippiksiä keittiövuoroissa --> samat hiukset ne niiden päästä ruoan joukkoon joutuu kuin perusduunarin (jonka siis on pakko vetää lätsä päähän keittiössä).
Kihlasormuksen käyttökin on keittiössä ok, mutta samat bakteerit niiden alla muhii, niin kuin jos ois tavan sormus.
Mäkissä mättää niiiiin monia asia, ettei tässä pysty tilittämään. Mutta pointtina olkoon: äänestäkää ihmiset jaloillanne ja kiertäkää mäkit kaukaa. - Tinde
Mäkkäri rulettaa!! Eika niist ruuista löydy mitään ylimääräistä!!! Ite oot ihan ylimääräinen!!!
- mcduunalds
Eli onko sitä ollut hamppareiden kastikkeessa vai pelkästään salaattien mukana tulevassa kastikkeessa?
- caesar-salaattikastikkeessa..
mikä muutenkin maistuu ihan hieltä.
- mc dokkarin....
jep,katsoin juuri toissapäivänä sen mc dokkarin missä se mies söi 30pv hamppariruokaa ja kunto laski.itse syön hamppareita n.joka toinen kuukausi lasten kanssa joten ei kai se nyt niin vaarallista ole sitten jos ei sovi terveydelle. samaa asiaa vois sanoa monestakin asiasta mikä ei ole terveellistä. nyrkkisääntö on kaikessa karamellista-liikuntaa että liika on aina liikaa....
- Tenu
Sama porukka, joka vaahtoaa Mc:ristä, uhkaa lähteä 'kunnon' ravintolaan syömään. Siitä vaan syömään tuonne.
Kyllä enemmän luotan McDonaldsin puhtauteen, kuin kaiken maailman pizzerioiden ja pikkuruokaloiden, joissa ei ole laadunvalvontaa ollenkaan.
http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/110/
Bon Appetit vaan höhlät! - Tenu
Sama porukka, joka vaahtoaa Mc:stä, uhkaa lähteä 'kunnon' ravintolaan syömään. Siinä teille osoitus 'laadusta'.
Kyllä enemmän luotan McDonaldsin puhtauteen, kuin kaiken maailman pizzerioiden ja pikkuruokaloiden, joissa ei ole laadunvalvontaa ollenkaan.
http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/110/ - Sleeping-Sun
Tenu kirjoitti:
Sama porukka, joka vaahtoaa Mc:ristä, uhkaa lähteä 'kunnon' ravintolaan syömään. Siitä vaan syömään tuonne.
http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/110/
Bon Appetit vaan höhlät!tuosta tuli muuten maikkarin kaheksan uutisissa... aika karseeta tollanen, ku muka on niin ahtaat ja vähän kylmätiloja!! ja aukinaisissa rasioissa?! :o
- mcdonalds murskaks'
Kastikken syöpävaarallisuus on pientä verrattuna mäkkärin roska-aterioiden muihin terveysvaikutuksiin.
- Mikko-the-Man
McDonalds ruoka saattaa olla se ainut valinta jossain tapauksessa. Joissakin maissa ainut mahdollisuus saada esim. suomalaistyyppistä kahvia (American Coffee).
Mikään ei ole liian myrkyllistä riittävän pieninä annoksina, ei edes uraani. Silti söisin McDonaldsissa vain silloin kun sosiaalinen paine sitä vaatii tai saan safkan ilmaiseksi syystä tai toisesta. Ehkä myös krapulaan heikkona hetkenä kerran vuodessa.
Loppujen lopuksi Mäkkärissä syöminen on oma valinta. Se olisi hyvä muistaa tässä holhous- ja kyttäysyhteiskunnassamme. Jos joku kuolee McKastikkeeseen niin sitten kuolee, jotakuta rangaistaan ja muut apinat ottavat opikseen jos ottavat. - Jali
Mikko-the-Man kirjoitti:
McDonalds ruoka saattaa olla se ainut valinta jossain tapauksessa. Joissakin maissa ainut mahdollisuus saada esim. suomalaistyyppistä kahvia (American Coffee).
Mikään ei ole liian myrkyllistä riittävän pieninä annoksina, ei edes uraani. Silti söisin McDonaldsissa vain silloin kun sosiaalinen paine sitä vaatii tai saan safkan ilmaiseksi syystä tai toisesta. Ehkä myös krapulaan heikkona hetkenä kerran vuodessa.
Loppujen lopuksi Mäkkärissä syöminen on oma valinta. Se olisi hyvä muistaa tässä holhous- ja kyttäysyhteiskunnassamme. Jos joku kuolee McKastikkeeseen niin sitten kuolee, jotakuta rangaistaan ja muut apinat ottavat opikseen jos ottavat.Kyllä valtiovallan olisi kiellettävä nämä roskaruokapaikat,koomista kun lapset ronkeloivat aina ruuasta niin nyt kun on hienoa syödä mäkkärillä,syödään mieluusti eläinten sydämiä,vatsalaukkuja ja muuta mukavaa.Naitä niissä pihveissä on.
- Toinen valopää
Jali kirjoitti:
Kyllä valtiovallan olisi kiellettävä nämä roskaruokapaikat,koomista kun lapset ronkeloivat aina ruuasta niin nyt kun on hienoa syödä mäkkärillä,syödään mieluusti eläinten sydämiä,vatsalaukkuja ja muuta mukavaa.Naitä niissä pihveissä on.
Kannatan!
Valtiovallan pitää ehdottomasti kieltää sämpylöiden, jauhelihapihvien, juuston ja suolakurkkujen myynti Suomessa.
Näin se maailma pelastuu ja ihmiset elävät ikuisesti. - örkki
Jali kirjoitti:
Kyllä valtiovallan olisi kiellettävä nämä roskaruokapaikat,koomista kun lapset ronkeloivat aina ruuasta niin nyt kun on hienoa syödä mäkkärillä,syödään mieluusti eläinten sydämiä,vatsalaukkuja ja muuta mukavaa.Naitä niissä pihveissä on.
katsoppa vaikka suomalaisia makkaroita tai muita herkkuja...kamaraa ja lihaan verrattavia ainesosia..eli kaikki jämät mitä ylite jää.. hyi! syökää te suomalaista kenkä makkaraa ja perunamuussia. Nykyään mäkkäristä sitäpaitsi saa terveellisempiäkin vaihtoehtoja ja ihan samalla tavalla sitä rasvaa on läskisoosissakin...
- Nimetön
Jali kirjoitti:
Vitun pässi! Oot kyl saanu oikeen kuningas idean.
- ...
Jali kirjoitti:
Sisäelimethän ovat yleensä terveellsempiä, kuin itse eläimen liha...
- Sleeping-Sun
Toinen valopää kirjoitti:
Kannatan!
Valtiovallan pitää ehdottomasti kieltää sämpylöiden, jauhelihapihvien, juuston ja suolakurkkujen myynti Suomessa.
Näin se maailma pelastuu ja ihmiset elävät ikuisesti.ja tuossa ei ole järkeä!! ei jauhelihassa ole mitään siihen saakka, kun ostatte sen kaupasta! ja kaupoista löytyy terveellistä juustoa jne jne.. ihmeellistä valitusta!! millä sä sitten eläisit? salaatilla ja tomaatilla?! mieti ny vähän, miten tyhmältä tuo kuulostaa!
- JaPPe
ei mikään yllätys että tollasia löytyy.
Paskaruokaa, ei edes täyttävää hintaansa nähden.
menkä ihmiset ravintolaan syömään. Saatte huomattavasti terveellisempää ja täyttävämpää ruokaa KUNNON raaka-aineista!
eikä mäkkärin ruoat sen nopeemmin aina tule.
no on monenlaista mielipidettä.. - piu
saivat ottaa koko mäkin pois :( maistuukin iha karmeelle ne safkat..
- mäkki pois heti!!!!!!
mäkki pois jos siel yritetään tapaa toisia en olis koskaan uskonut mäkistä niin että yritetään tappaa ihmisiä!!!!!!!! mäkki ottakaa järki käteen
- Nimetön
Ei sun oo sinne mäkkäriin pakko mennä syömään jos et tykkää.
- Tyttönen
Mitä ihmeellistä tossa on? Aina niitä virheitä sattuu, olikos eileen tai toissapäivänä ihan Valio oli mokannut Äidinmaitovastikkeeseen 10kertasen määrän sallittuun verrattuna D-vitamiinia, tämä on lapsille todella vaarallista.
Ette kai todella luule, että mäkkäri on tarkoituksella tota ainetta laittanut?
Tota ainetta on voinut olla esim mausteissa jota käytetään salaatinkastikkeeseen, jolloin sitä on sitten valmiissakin tuotteessa, mutta todella pieniä määriä. Yhtähyvin asia voi tapahtua kenentahansa kotonakin, eikun maustetta ruokaan jossa tota Sudan 1 ainetta on, mutta kotioloissa ruokaa ei testata, joten asiaa ei huomata.
Kannattaa lukasta vaikkapa http://www.elintarvikevirasto.fi/valvonta/p3709.html- joku vaan
niin... eipä äidinmaitovastikkeesta näin kovaa hälyä nouse, kuin mäkkärin tuotteista....
lasketaanhan mäkkärin ruoka niihin epäterveisiin vaihtoehtoihin..
Mut kokemuksella voin sanoa, että caesar-salaattikastike vedettiin pois tarjoilusta jo noin. viikko sitten. jep.
syökää terveellisesti, niin mäkin :) - :PPPPP
taidat olla mäkkärissä töissä, kun kannatat sitä niin paljon. mäkkäri kyllä pitäisi lopettaa, siellä on aina sellast paskaa ja se lihakin EI ole suomalaista (hesen on).
en kyllä syö onneksi noita pikaruokii paljon, kun ne maksavat tosi paljon ja hintakin on huima, kun vatsakaan ei täyty. - amerikkalaisille
:PPPPP kirjoitti:
taidat olla mäkkärissä töissä, kun kannatat sitä niin paljon. mäkkäri kyllä pitäisi lopettaa, siellä on aina sellast paskaa ja se lihakin EI ole suomalaista (hesen on).
en kyllä syö onneksi noita pikaruokii paljon, kun ne maksavat tosi paljon ja hintakin on huima, kun vatsakaan ei täyty.että viitsi netissä itkeä amerikan ylivoimaa? säälin sua teini peresettä ja silti voisin hakata sun tyhmää päätä seinään niin että viimeisetkin kuolat valuisi maahan.
- MetalMama
en kyllä syö onneksi noita pikaruokii paljon, kun ne maksavat tosi paljon ja hintakin on huima, kun vatsakaan ei täyty.... että joku voi olla noin aivopesty.
Luuletko tosiaan että mäkkäri tuo lehmät tänne ulkomailta teurastettavaksi??
Hese on muuten huomattavasti kalliimpi kuin mäkkäri.
Mitä tulee boikotointiin, mä vältän Heseä koska siellä harjoitetaan uskomattoman raakaa politiikkaa työntekijöitä kohtaan. Hese syyllistyy laittomuuksiin esim. painostamalla ja erottamalla työntekijöitä (vaikka sairausloman aikana) sekä erottamalla luottamusmiehiä. - xxx
en kyllä syö onneksi noita pikaruokii paljon, kun ne maksavat tosi paljon ja hintakin on huima, kun vatsakaan ei täyty.Vai ei vatsa täyty jos pikaruokaa syö? Päinvastoin, sehän juuri täyttävää onkin, tosin salaatti nyt hiukan kevyempää mutta kun sekin tarjoillaan Macissä jättisuuressa astiassa niin siitäkin kyllä tulee tosi täysi olo. Eikös se yksikin tyyppi aika paljon lihonut ollessaan McDonalds dieetillä.
- hanne
xxx kirjoitti:
Vai ei vatsa täyty jos pikaruokaa syö? Päinvastoin, sehän juuri täyttävää onkin, tosin salaatti nyt hiukan kevyempää mutta kun sekin tarjoillaan Macissä jättisuuressa astiassa niin siitäkin kyllä tulee tosi täysi olo. Eikös se yksikin tyyppi aika paljon lihonut ollessaan McDonalds dieetillä.
.. se vatsa paisuu, mutta koska ravintopitoisuus sinällään on niin huono, niin se ei pidä nälkää loitolla kovinkaan kauaa. Rasvasilla ruuilla on yleensä sellanen vaikutus.
- eee
MetalMama kirjoitti:
... että joku voi olla noin aivopesty.
Mitä tulee boikotointiin, mä vältän Heseä koska siellä harjoitetaan uskomattoman raakaa politiikkaa työntekijöitä kohtaan. Hese syyllistyy laittomuuksiin esim. painostamalla ja erottamalla työntekijöitä (vaikka sairausloman aikana) sekä erottamalla luottamusmiehiä.eiköhän tuo oo aika ravintola kohtaista...
- sepi
MetalMama kirjoitti:
... että joku voi olla noin aivopesty.
Mitä tulee boikotointiin, mä vältän Heseä koska siellä harjoitetaan uskomattoman raakaa politiikkaa työntekijöitä kohtaan. Hese syyllistyy laittomuuksiin esim. painostamalla ja erottamalla työntekijöitä (vaikka sairausloman aikana) sekä erottamalla luottamusmiehiä.Ennen "säälittäviä" kommenttejasi korjaa faktasi: Mäkkäri käyttää pihveissä lihaseosta, joista tulee paikoin yli 70% ulkomailta. Mainosti aikanaan käyttävänsä kotimaista lihaa ja jäi tuosta kiinni.
Harjoittamasi fanaattisuus vastauksissa ei vakuuta. - örkki
en kyllä syö onneksi noita pikaruokii paljon, kun ne maksavat tosi paljon ja hintakin on huima, kun vatsakaan ei täyty.mitenkähän ihmeessä täällä tuotettava liha eroaa jotenkin merkittävästi ulkomaisesta.. ihmettelen kovasti...ja tietäisitpä kuinka paljon tänne suomeen tuodaan muualta lihaa..ja missä kaikessa sitä on..aletaan kasvattamaan täällä banaanejakin niin ei tarvitse ulkomaisia syödä!
- aaa
eee kirjoitti:
eiköhän tuo oo aika ravintola kohtaista...
...siis se et hese syyllistyy "laittomuuksiin"..??
- Sleeping-Sun
en kyllä syö onneksi noita pikaruokii paljon, kun ne maksavat tosi paljon ja hintakin on huima, kun vatsakaan ei täyty.hese tiedostaa kaikissa mainoksissa, että he käyttävät täysin puhdasta suomalaista lihaa pihveissään! mutta mäkiltä tämmöistä ei löydy!! mikä iso ero! syön hesen ruokaa, ja sillä sipuli!
- kirsikka
Ruotsista on vedetty salaattikastikkeet pois,kuten myös suomessa...
Tuskinpa mäkki on ainut yritys,jossa on joskus jokin tälläinen pieni kömmähdys päässyt käymään.
Raaka-aineita kuitenkin suuria määriä samoin raaka-aineiden toimittajia.Tätä väriainettahan oli ollut vain kastikkeen eräässä raaka-aineessa...
Perusjuttuhan on kuitenkin se,etä aina kun jotain negatiivista tapahtuu ruoka-alalla,vedetään mäkki näkyvästi otsakkeihin..oli se sitten osallisena koko jupakassa tai ei!!
Tärkeintähän nyt kuitenkin on,että haitallinen tuote on poistettu myynnistä,eikä sitä voi kukaan enää vahingossakaan saada käsiinsä.- Sivusta seuraaja
Iltasanomissa
*Suomeen tieto kielletystä väriaineesta tuli kastikkeen valmistajalta McCormickilta viime viikolla.*
Siis mäkki on vain käyttänyt tunnetun valmistajan salaattikastiketta. Ja noita McCormickin mausteita on hyvin monessa kauppaa myynis. - ravintomies
Ihan sama koko asialle, sillä on selvää että moisia paskoja mäkdonaltseja ei pitäisi eikä saisi etes olla olemassa myrkyttämässä meitä ihmispoloja siältäpäin. Onneksi niissä ei ole pakkoa käydä. Terveellisen ruoan puolesta.
- ???
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Iltasanomissa
*Suomeen tieto kielletystä väriaineesta tuli kastikkeen valmistajalta McCormickilta viime viikolla.*
Siis mäkki on vain käyttänyt tunnetun valmistajan salaattikastiketta. Ja noita McCormickin mausteita on hyvin monessa kauppaa myynis.Vastuussa ne silti on myymistään tuotteista.
- mie vaan
Onhan noita vastaavia juttuja sattunut muillekin firmoille, mutta aina niistä ei kohua nouse. Entäs sitten ne Nestlen lastenvellit, joihin kuoli (?) vauvoja!? Ja Valion Tutteleissa oli 1000 kertainen annos D-vitamiinia ihan äskettäin. Haloo, paljon paskaa on monissa elintarvikkeissa joita päivittäin syömme. Ja itse alalla työskentelevänä henkilönä (kokki) voin sanoa, etteivät ne Mäkkärin ruuat niin epäterveellisiä ole, jos vain vähän miettii mitä sieltä tilaa. Ruokien valmistustapa Mäkkärissä esim. pihvien kohdalla on paljon terveellisempää kuin esim. ravintolassa jossa työskentelen. Tässä omassa työpaikassani rasvaa käytetään mielestäni ihan liikaa ja on nk. hyvän tason ravintola josta annoksia ei alle 10 eurolla heru! Että näin...ja mitä siihen syöpään tulee, niin kaikkihan tässä nykyajan maailmassa aiheuttaa syöpää, jopa kännykän käyttö!
- WHAT???
PIENI KÖMMÄHDYS?!?!? Hej daa, se aiheuttaa syöpää! Vai että pieni kömmähdys!
Mäkkärit saa painuu hevon peehen jos niien ruuat voi aiheuttaa ihmisille syövän!
Oon kyllä aina tykännyt niiden ruuista ja oon käyny siellä melko usein, mutta nyt taidan jättää pois kokonaan mäkissä käymisen. - Sivusta seurannut
??? kirjoitti:
Vastuussa ne silti on myymistään tuotteista.
*Vastuussa ne silti on myymistään tuotteista.*
Totta, mutta miten tota asiaa pystyy valvomaan ei mitenkään?
En kai sinä luule, että mäkki testaa jokaikisen kastikkeen onko siinä myrkkyjä?
Sekä jos sinä leivät myyjäisiin jotain, ostat kaupasta mausteita siihen ja niissä on myrkkyä, oletko sinä syyllinen?, et.
- Kamikazze1
No tää on varmaan niitä Sudanilaisten terroristien tekosia.Kastikkeessahan lukee tekijämaan nimi.Helppo jäljittää, eiks CIA tajuu??
Niin ja mä syön yleensäkin ruokaa enkä tommosta paskamömmöö.Tsiigatkaa nyt friidujen kroppii nykyään ku ne elää tommosel paskal ne on kaikki ku jotai hylkeitä. Nii että möömöt pois ja kunnon ruoka kunniaan - ansku
siinä ne nyt näkee mitä toi roskaruoka tekee !!!
- ansku
siinä ne nyt näkee mitä toi roskaruoka tekee !!!
- Slimgirl
Minä en ainakaan jätä Mäkkärissä syöntiä tähän, sitä on aina dissattu ihan turhaan. Harmi jos tuota ainetta on kastikkeesta löytynyt, minä ainakin pidin siitä salaatin kanssa.
Onhan siitä puhuttu yhdessä välissä että jopa maito olisi epäterveellistä, ja maksa. Eikä kukaan kai nyt syö roskaruokaa joka päivä monta ateriaa kuten Supersize Me:ssä. Tuskin siihen aineen määrään kovin äkkiä kuolee.
Ja sehän siinä pääasia on että se sitten on vedetty pois markknoilta jos se kerran on "huonoa" ainetta. :) Jotkut tykkää, jotkut ei. Minä tykkään. :)- järkevä tyttö
Hyvä, slim girl! Sentään joku täällä elää todellisuudessa. Silloin tällöin syötynä Mäkkärin safkat on ihan hyvää. Hampurilaiset on aika perusruokaa, josta löytyy suurin piirtein kaikenlaista koko ruokaympyrästä.
Olis ihan kiva kuulla, jos joskus jollain olis jotain konkreettista ja painavaa faktaa esim. McDonaldsia vastaan. "Niin, ne on nää globaaliset suuryritykset niin kauheita..."
- lucif
Oho.Nyt on si mcdonalssi lopullisesti poikotissa! Katsoin vähän aika sitten elokuvan super size me ni sillon jo rupes etoo ja pahasti mutta nytten oli kyllä sitten vika tikki. Kannattaa katsoa kyseinen elokuva niin näkee hyvin mitä meille ihmisille oikein syötetään.
- jk88
http://www.nettikeittio.fi/?id=1553&tpl=1030
--- lukekaa tuolta sivulta ---
EU:ssa löydetty kiellettyä Sudan-väriainetta chili- ja currytuotteista
Kansainvälinen syöpätutkimuskeskus luokituksen mukaan Sudan 1 -väriaine on syöpää aiheuttava eli karsinogeeni. Elintarvikeviraston ylitarkastaja TAINA RAUTIO kertoo, että kyse on 3-luokan karsinogeenistä eli aine ei ole kaikkein vaarallisimpia. Sitä ei kuitenkaan pidetä turvallisena, joten sen käyttö elintarvikkeissa on EU:ssa kielletty.
Sudan 1 -väriä käytetään pääasiassa liuottimissa, bensiinissä ja kengänkiillotusaineissa. -- Sudan 1:stä on käytetty elintarvikepuolella parantamaan tuotteen väriä eli kyse on väärennöksistä, Rautio toteaa.
pois tollaset väriaineet , hyvä Mcdonalds näin sitä pitää, jatkakaa samaa rataa. onnex en syö paljo teiän " terveellistä ruokaa " .
- todellisuuteen
Voi hurja. Melkein kaikki tässä maailmassa suurina annoksina aiheuttaa syöpää. Joka päivä teistä lähes jokainen pistää suuhunsa väriainetta - jo pestessään hampaita.
Ai että käytetään oikein kenkälankissa? Aamulla söin postiauton värisiä muroja, ihmekös on hieman paha olo... - J&D
Super size me on sellanen documentti mikä kannattaa katsoa jos tykkää Donaldsissa napostella. menee kaveri vähän huonoon kuntoon kun syö kuukauden vaan macissa.
- vääräksi
olen syönyt joskus yli kuukauden pelkkää mäkkäri ruokaa ja hyvässä kunnossa olin että tollaset maikkeli mooren kaltaiset hömppä jutut voi unohtaa suosiolla.
- juzu
vääräksi kirjoitti:
olen syönyt joskus yli kuukauden pelkkää mäkkäri ruokaa ja hyvässä kunnossa olin että tollaset maikkeli mooren kaltaiset hömppä jutut voi unohtaa suosiolla.
älä ole niin varma... kaikki oireet tulee vasta kkuukausien tai jopa vuosienkin päästä... tarkkaile sydäntäsi yms.. tajuttomuus ja kooma tulee yllättäen... ei siinnä kerkii apua soittaa... ois hyvä havaita oireet jo etukäteen...
- Johanna
vääräksi kirjoitti:
Olen jättänyt joka kerralla mäkissä syödessäni salaattikastikkeet, majoneesit pois. Onni onnettomuudessa!. Totuus on että joka valmisruoassa käytetään liian paljon väriaineita ja säilytysaineita. Osta raaka-aineet, suosi suomalaista, huuhtele salaatit yms veden alla ja tee itse. Pysyt terveempänä pidempään!.
KATSOKAAPA limun, karkin, kaupan valmisruokien tuoteselostuksia.....lisäainetta jos minkinlaista säilyvyyden vuoksi kai, huh! - siitä on jo aikaa
juzu kirjoitti:
älä ole niin varma... kaikki oireet tulee vasta kkuukausien tai jopa vuosienkin päästä... tarkkaile sydäntäsi yms.. tajuttomuus ja kooma tulee yllättäen... ei siinnä kerkii apua soittaa... ois hyvä havaita oireet jo etukäteen...
pari vuotta ja sen jälkeenkin vähintää pari kertaa viikossa syön mäkissä ilman mitään ongelmia.voin oikeestan helvetin hyvin.kotimaista kallista myrkkyä yritetään suosia mutta ei se ainakaan mäkin ruokia parempaa ole päin vastoin.
- Antonius Ohra
Onhan noita vaarallisia myrkkyjä vaikka kuinka ja paljon. Suurin osa menee ihan sata varmaan meidän jokaisen suusta sisään eikä myö tiietä siitä mittään :P
- Ei enää mäkkärii
Ne haastaa tästä oikeutee niinkuin jenkeissä kävisi??
- mäkkärissä
ja grillillä,hesessä,kotipizzassa ym. missä ruoka on hyvää ja saa nopeasti.tietenkin ulkomaalaisten rotan liha ruokalat kierrän kaukaa jatkossakin.en voisi syödä mitään jos jokaisen tuollaisen uutisen jälkeen jotain jättäisin syömättä kun kaikessa jopa suomalaisessa maidossa on tappavaa ainetta jos liikaa juoo.
- mitäs uutta tässä nyt..
Enpä ole mc shittiä syönyt muutenkaan kohta kolmeen vuoteen.. Eikä ollut sen puoleen aikomustakaan.. Ihme kun eivät ole muita myrkkyjä vielä löytäneet.. Tosin jos syöt vaikka kymmenen pussia sipsejä päivässä niin saatat saada siitäkin syövän. Joten kohtuus kaikessa. En vaan suosi tuommoisia minä minä minä yrityksiä.. Joille on kaikki kaikessa saada ihmisiltä rahat keinolla millä hyvänsä..
- yllätys
No juu, siis puhutaanpa hieman kapitalismista...
Ei se oo tyhmä joka myy, vaan se joka sitä paskaa ostaa! Voi myös miettiä onko se mäkin mössö muutenkaan ihmisravinnoksi sopivaa?
Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus valita mitä palveluita hän haluaa ostaa, olemme pelkästään kuluttajia tässä talouskoneistossa ja se on suuri vastuu. - Rattopoika
No johan on ajat muuttuneet ku nykyään saa salaatistakin syövän ! xD
- .....
oon urheilija ja oon käyny pari kertaa mäkkärissä. sellaseen paska "ravintolaan" en kyllä uudestaan mene.
- aman
Toi on taas joku uus ruotsalaistutkimus varmaa... oon syöny makkärissä monta kertaa enkä oo kuallu! ja kumminki me joskus täält lähetää...
- Göörti
Se on ihan reiästä koko paikka! Ensin joku hullunlehmäntauti ja nyt sitte SYÖPÄ!!!! EN KÄY ENÄÄ IKUNA SIELLÄ! ENKÄ SUOSITTELE MUILLEKKAAN...
- seinille
ei sun lapsellisen bus on idiootti ja terroristit oikeesti kilttejä höpinän takia ketään jätä väliiin hyvää ruokaa mäkkärissä.
- hahhaa
ja paskat, kuka uskoo yrityksen sanomaa kun on ollut vara myrkkyjä syöttää.
Sitäpaitsi, on tuhat ja yksi parempaa paikkaa syödä ulkona ja vielä nopeasti kuin mac. - manne
Unohtakaa Mac'donalds ja käykää Hesburgerissa -paremmat hampurilaiset ja majoneesit.
- Teurastajanro47
Ei ole, hesessä on paskaa mättöä!! pihvit on palaneita ja/tai koko hamppis aivan kylmä, mitään välimuotoja ei koskaan oo.. hinnat ovat paljon kalliimpia ja yleensä siellä on paljon paskasempaa, niillä kun ei tunnu oikeen olevan mitää järkeviä standardeja.. niin ja tämän syystä laatuvaihetelee paskasta kohtuullisen paskaan.. että silleen..
- kani
Hese on ehdottomast parempi! Siellä on tosiaan paremmat hampparit ja majoneesit. Hesen ketsupis on enemmän tomaattia. Hese on alunperin vielä suomalainen ja mäkkäri EI!
- Adolf
kani kirjoitti:
Hese on ehdottomast parempi! Siellä on tosiaan paremmat hampparit ja majoneesit. Hesen ketsupis on enemmän tomaattia. Hese on alunperin vielä suomalainen ja mäkkäri EI!
Kyllä mummon muusi ja nauravat nakit aina Hesen ja Mäkkärin pikaruoat voittaa. Ja sitten vielä hernekeittoa jälkiruoaksi, niin kyllä perästä kuuluu...
- juzu
mcdonald on muutenkin pyllystä... ei pal kannata käydä syömässä... tai sanoisinko ulostamassa sisäänpäin!!
- jaa
voi kauheeta mulla on varmaan nyt syöpä ku kävin pari vuotta sitten McDonaldsissa.
http://www.nettikeittio.fi/?id=1553&tpl=1030 - mäkkäri ja hesepossut
Miten te voitte syödä sellaista paskaa, kattokaa
itteänne peilistä, millaisia läskejä ootte, oikeita rasvakasoja.
Suomeen pitäis säätää läskivero, 10 egee per.
ylipainokilo.- bodari
kato läski pätee!! varmast oon paremmas kunnos ku sä! tuu vaikka kokeilee!
- Tässä aineet
Olen joskus saanut elintarvikekonsultilta ohjeen taivaallisen salaatinkastikkeen valmistamiseen. Siihen ei laiteta mitään lisä- eikä säilöntäaineita ja se säilyy jääkaapissa kuukausikaupalla. Lisäksi se on niin hyvää että sitä syö jopa sinänsä.
Aineosat: öljy, vesi, etikka, punainen paprika, keltuainen, sinappi, tomaattipyre, suola, valkosipulijauhe, sipulijauhe, mustapippuri, basilica ja sokeri.
Valmistan sitä myyntiin, ja se on saanut suuren suosion. Kaupoista sitä ei saa.- teet itsekin
vai luuletko että se sinappi,paprika,suola, ym. myrkyt on jotenkin terveellisempää kuin mäkkärin?
- hienoa =(
Ilmankos ne voi vetää niihin mitä vaan ,kun reseptit on salaisia =(
Mä en mee ikinä mäkkiin enää!! - lintuinfluenssa ja hullulehmä
Mäk, mäk, mäkkäriin! Ole sinäkin Super size you.
- hanne
En tiedä onko tämä jotain legendaa mutta mäkkärissä on käytetty rotanlihaa. Hampurilaisessa käytettävästä lihasta oli otettu koepala, joka oli siis osoittautunut rotanlihaksi. Tuskin enää käytetään, mutta sen jälkeen en ite oo suostunu mäkkärissä syömään.
Täytyy sanoa, että suomalaiset vaan paisuu ja suurin syy on pikaruokaravintoloissa, koska ihmiset eivät arvosta enää kunnon kotiruokaa. Mutta kohtuus kaikessa.- pikaruoka on perseestä...
eli kokkolassa on ollut juttu joka sattui äitini työkaverille... oli perheensä kanssa syömässä ja söi lasten hampurilaista, jonka pihvissä oli luun pala semmonen 1cm*0.5cm´, ja hän sitten vei sen elintarvike laboratorioon jossa sem todettiin ROTAN luuksi kuten myös pieni pala lihaa...
en sitten tiedä miten tämä asia sovittiin että ei tullut julkisuuteen ja kai nyttemmin on alettu mäkkärinruokia seurata! - marjukka
En ole tuollaista kuullu mutta kerran kaverini kanssa ollessa siellä haistoin hampparin "sämpylää" ja haju oli kerrassaan oksettava .... ja pian siinä vieressä pörräili pieniä kärpäsiä... tokaisin vain kaverilleni ja että tätä en ainakaan syö!
Se oli ensimmäinen ja viimeinen kertani Mäkissä - Leipiz
pikaruoka on perseestä... kirjoitti:
eli kokkolassa on ollut juttu joka sattui äitini työkaverille... oli perheensä kanssa syömässä ja söi lasten hampurilaista, jonka pihvissä oli luun pala semmonen 1cm*0.5cm´, ja hän sitten vei sen elintarvike laboratorioon jossa sem todettiin ROTAN luuksi kuten myös pieni pala lihaa...
en sitten tiedä miten tämä asia sovittiin että ei tullut julkisuuteen ja kai nyttemmin on alettu mäkkärinruokia seurata!Itse asiassa rotanlihaa ja -luita on likipitäen kaikissa liharuuissa. Suurimmassa osassa lihamyllyistä vierailee öisin rottia syömässä jämiä ja ainakin eräässä lihafirmassa myllyssä olleet rotat hävitetään joka aamu tehokkaasti laittamalla lihamylly pyörimään. Näin ollen "oikean" lihan sekaan jää myös rotanlihaa.
- marsu
Leipiz kirjoitti:
Itse asiassa rotanlihaa ja -luita on likipitäen kaikissa liharuuissa. Suurimmassa osassa lihamyllyistä vierailee öisin rottia syömässä jämiä ja ainakin eräässä lihafirmassa myllyssä olleet rotat hävitetään joka aamu tehokkaasti laittamalla lihamylly pyörimään. Näin ollen "oikean" lihan sekaan jää myös rotanlihaa.
jahaa.. tääkin on varmaan tutkittu jossain laboratoriossa.. juu.. ei niitä laitteita pestä ja desifioida.. sinne ne jää lihat roikkumaan ja rotat pääsee iltapalalle..ho hoijaa..
mitä sanoo laadunvalvonta ja muut eu-sertifikaattien haltijat..hyviä kaupunkitarinoita..
- kokenut..
Joo, sitä minäkin, että niis on jotain vaarallista... Mulla tuli meinaan aika pahoja vatsa vaivoja kun kerran kävin mäkkärissä ja söin hampparin jossa oli salaattikastiketta...
Eli oon samaa mieltä Harskin kanssa! - AK47
muutaman kerran käyny macissa, mut nyt taitaa se loppua. kaikki ne puheet macin ruokien hyvistä ravintoarvoista sun muista on täyttä paskaa. syöttävät myrrkkyä ihmisille. ei mikään paras tapa mainostaa ruokiaan. mäkkiin en enää mee tään kuultuani. Kunnon kotiruoka kunniaan.
- 666
Kävin eilen mäkkärissä. Onnex en syöny hampurilaista,mutta eihän sitä koskaan tiiä,jos muissakin tuotteissa on jotain...JäiX!!1
- donalds
Kauheeta! Eihän voi enää syödäkkään kun ei tiedä mitä missäkin on.... Vois tarkistaa aikasemmin onko vaarallisia aineita... voi voi niitä amerikkalaisia... :)
- Hämmentynyt
Nykyään kyllä on kaikkea mitä ei saisi syödä pian on niin että perunaakaan ei voi syödä ennen kuin se on edes pesty pesukoneessa ja kuorittu 3kertaa...!
- Sitä sinä syöt
Suomessa syödään joka päivä joka ikisellä aterialla maailman suurimman ydinkatastrofin saastejäämiä.
"Maailman puhtainta ruokaa!" Vitsi, joka ei paljoa naurata, vaikka sitä vakavalla naamalla meille esitetäänkin.
Ydinsaasteruokaan verrattuna Mäkkärin kastikkeet ovat oikeaa terveysruokaa.- Radiate
Maailman puhtain ruoka ei ole mikään vitsi. Maatalousväki puhuu puhtaasta ruoasta, jonka laatu todellakin tutkimusten mukaan täyttää globaalissa mittapuussa puhtaimman ruoan kriteerit. Näin siis tuotetun ruoan kanssa. Luonnon omissa tuotteissa, kuten rasvaisissa kaloissa, saattaa esiintyä hyvin pieninä määrinä cesium ja strontium jäänteitä. Sama pätee jossain määrin myös poron lihaan lapissa,. Myös tietyt pitkäikäiset kasvikikunnan tuotteet, kuten jäkälä,
voivat jossain määrin olla altistuneita vuoden 86-laskeuma-aineille. Asian suhteen ei kannata olla huolissaan, sillä määrät ovat todellakin marginaalisia.
Jos halutaan epätieteellisesti realisoida
tsernobylista johtuvaa syöpäriskiä, voisi arvioida nykyisin ehkä 1-10 vuosittaisen syöpätapauksen olevan seurausta tshernobylin säteilystä. Täytyy muistaa, että säteilyn aiheuttamat suorat vaikutukset on helppo todentaa esim. säteilysairauden muodossa. Suhteellisesti pienten säteilyannosten vaikutuksia elimistöön on toistaiseksi täysin mahdotonta osoittaa ja esimerkiksi röntgensäteilystä ilmoitetut syöpäriskin kasvua osoittavat luvut ovat pelkkiä arvioita.
Kiteytettynä:
- Pieninkin altistus lisää riskiä sairastua syöpään
- Riski vaihtelee välillä 0-100, jolloin 100 osoittaa sadan prosentin todennäköisyyttä sairastua syöpään
- Vaikka saisit 1 Sv:n (sievert) annoksen, riski sairastua syöpään ei ole 100 %. Hyvin todennäköistä kuitenkin on, että säteilysairaus vie sinut sairalaan viimeistään kahden vuorokauden kuluttua.
- Toisaalta jos elät paksusta säteilemättömästä metallista valmistettujen eristävien seinien sisällä ja yksittäinen 0.1 mikrosievertin (= 0.00000001 SV) gamma-annos osuu suoraan kätesi ihossa olevan jakautumassa olevan solun kriittisiin kohtiin, saattaa ihosyövän riski kasvaa hyvinkin suureksi.
- Ylermi
Kävin eilen McDonaldsissa erään tytön kehotuksesta.En yleensä suosi pikaruokaa.Voinko nyt syyttää häntä vatsaoireistani joita tunnen? Tää pimu on muuten ihan okei tyyppi,mutta puuttuu aika lailla mun kotiruoka tottomuksiin.
- Syöpäläinen
mulla oli tosiaankin imusolmukesyöpä. käytän mäkkäriä aina silloin tällöin. pystyisinköhän haastamaan oikeuteen mäkkärin???
- Harski
Lueppa tämä:
http://www.nicehouse.fi/olohuone/leffat/super_size.htm- ranXerox
Kaikki tämäntyyppinen "roskaruoka" tekee huonoa ihmiselle. Eli yksinkertainen ruokavalio jota moissa pikaruokaloissa myydään; vaalea leipä, huonolaatuinen liha(esim. mäkkärin pihvistä voi löytyä satojen eri nautojen DNA:ta), kovat rasvat(lähinnä ranskalaiset), sokerit..
Mäkkäri ei ole yksin, siihen vai on helppo kohdistaa kritiikkiä koska se on niin tunnettu ketju. Samaa roskaa myydään Hesessä ja tuhansissa "turkkilaisissa pizzerioissa".
- miina
Monet ja monet ruoka-aineet aiheuttavat syöpää. Kaikkia vaan ei ole tutkittu. Milloin perunalastut milloin suklaa jne. kohta ei voi syödä enää mitään. Ja tuskimpa jos syö yhden purilaisen silloin tällöin niin siitä syöpä puhkeaa.
Itse aion ainakin syödä kaikkea kuten ennenkin, lisäaineita ja muuta moskaa kun ei voi karttaa. ja loppujen lopuksi varmaan kaikissa aineksissa on jotain joka voisi aiheuttaa syöpää- Hihku
Mä oon samaa mieltä. Oon miettiny että mikä täällä maailmassa sitte on terveellistä. Onko vesikään pakosta ihan terveellistä?
Just toi pointti, että kaikkeahan sitä voidaan tutkia.. ja osoittaa syöpää aiheuttavaksi. Just niinku suklaa. Jos aiotaan sulkee kaikki hampurilais paikat.. niin miksei sitten suklaankin tuotantoa lopeteta. Ihmiset ei voi välttää "huonoja" ruokia. Loppujen lopuksihan se on oma asia, mitä sitä suuhun pistää
- Nimetön
hyi sentään
- Juhnu
Mun mielestä pikaruuassa on sen verran kaikkea sontaa, että kun yhden aterian syö, heti on maha kuralla. Sitten se ei edes ravitse kunnolla.
- hanne
.. kun miettii kuinka rasvaisia ne ruuat on. Kyllähän sen nyt huomaa, kun käy jossain vetämässä hampurilaisen, ranskikset ja majoneesin naamaan, kun iho tulee miltei välittömästi ihan rasvaiseksi ja kiiltäväksi. Yäk..Ei tee enää yhtään mieli mennäkään mihkään pikaruokapaikkaan, kun lukee kaikkien juttuja.
Terveellinen kotiruoka on kaiken a ja o. Pysyy terveempänä, hoikempana ja paremmassa kunnossa.
- nimimerkki
Olin mäkissä ystäväni kanssa ja tilasimme molemmat hampurilaisateriat. Syödessäni purilaista suussani rusahti ikävästi ja vilkaisin pihviä, että mikä sielä oikeen oli niin kovaa. Joku paksu suolentyyppinen juttuhan sielä oli ja menin näyttämään sitä myyjälle. Tämä sanoi sen kuuluvan asiaan ja kieltäytyi antamasta uutta tuotetta tilalle. Ajattelin, että jotain poikkeavaa pihvissä täytyi olla ja lähetin sen tutkittavaksi (omalla kustannuksellani) laboratorioon. Arvatkaa mikä se oli?!!! ROTAN HÄNTÄ!!!! Että hyvää ruokahalua vaan mäkkiin menijöille!
- Iituli
Taidan jättää sumpitkin siellä väliin from now on, mä en enää oikein luota kauhutarinodien jälkeen. Luotan kotiruokaan ja suomalaiseen naudanlihaan, en enää käy siellä sapuskalla. Se on vissi se !
- marsu
ja muita kaupunkitarinoita, joita sattuu kaverin kaverille ja silleen.. ja vielä tutkittu laboratoriossa.. siistii..
- Tinde
marsu kirjoitti:
ja muita kaupunkitarinoita, joita sattuu kaverin kaverille ja silleen.. ja vielä tutkittu laboratoriossa.. siistii..
Ihanasti sanottu!! Tunnustukseni sinulle!!!
- =*)
joo mun serkul kävi samal taval... kirjotin äske tonne mutt nyt kirjotan tän uudestaa...oikeesti siis niin likasia ne on... sama koskee jotai mutu pizerioita... ne on kyl viel likasempii... löytyy spermaa pizzoist... ett sillee...
- Miettikää mitä suositte
Hullun lehmän taudin aikaan ei MC Donalds edes vaivautunut pitämään huolta siitä että pihveissä käytetty liha olisi ollut kotimaista. Tokihan suomestakin Bse:tä on tavattu, mutta ei missään nimessä siinä määrin kuin esim. Englannissa jo useita vuosia. Hesburger sentään ilmoitti lihan olevan alkuperältään suomalaista.
Tästä lähtien silloin harvoin kun meidän perhe syö hampurilaista, se käy suomallaisten pitmällä grillillä, joita ainakin täällä tampereen seudulla on. Grilli, jolla joskus ollaan käyty, myy mm. kotimaisesta lihasta kotimaassa valmistettua makkaraa ja muistakin tuotteista olen joskus hienovaraisesti kysynyt valmistajaa. Osa raaka-aineista tulee ja valmistetaan lähilepomoissa jne.
Munulle on tärkeää mitä syön ja ennen kaikkea mitä lapsilleni annan!- Tutkija2000
Ne myyjät, joita ei kelpuuteta tiskille...niistä tehään pihvejä!
Hullun lehmän tauti -tutkimuksissa nähdään! - marsu
Naudanlihan muotoilee pihveiksi ruotsalainen Farlo Ab. Raakalihaa toimitetaan Suomesta, Ruotsista, Saksasta ja Irlannista. ...
HUOM!! jos löytyy rottaa.. johtaa jäljet tehtaalle...
http://www.citect.com/downloads/case_studies/Mcdonalds_Citect_Case_Study.pdf
- pikkupingu
nykyään kaikki kaupan valmisruuat ja pikaruuat ovat koostumukseltaan rasvaa,suolaa,väri- ja lisäaineita..en kyllä ihmettele vaikka mcdonalsin kastike sisältää sudan1 merkkistä ainetta..minä itse suosin äitini valmistamia kotiruokia, sillä ne eivät sisällä niin paljon kaiken maailman myrkkyjä.mutta tämähän on vain minun mielipiteeni yksimuiden joukossa:)
- .....
Mihinköhän suuntaan tääkin maailma on menossa?
Nytkö se vasta huomattiin? Miksi?
Mä käyn n. kerran kuussa Mäkkärissä tai välillä hieman useamminkin, mutta nyt taidan vähentää siellä käymistä tai jättää kokonaan pois!
Mun mutsi syö silloin tällöin kun me ollaan siellä niin just nimenomaan Caesar-salaattia!- .......
VITTU KYLLÄHÄN NIISSÄ SIPSITKIN AIHEUTTAA SYÖPÄÄ!!!! VAIKKA PUUROKIN,MUTTA KUKAAN EI OLE SAANU SYÖPÄÄÄÄ VIELLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!VITUN IDIOTTIT
- no_thin??
kaikenmaailman perunalastutkin oli vaarallisia, eikö vain? pah.
- persikka
voi perkele!! onha se mäkkärikama kaiken lisäks ylikansallista ja jos huonosti käy nii on lapsityöllä tehtyä tai jotai... mut kyl toi pistää iha viimesen viivan mun mäkkärikäynneille.... no voi olla et joskus käyn ko porukat tai kaveri vie, mut en kyl itekseen mee...
onko tää juttu sitte jokaises tollases paikas?? miten onkaa hesen ja muitten tollasten paikkojen laita?? onks niissäki tätä karseeta paskaa
ruoka-aineitten seassa??
täytyy sanoo et ottaa päähä [vituttaa] mut minkäs sille mahtaa...
mie oon luullu et se on vaa rasvasta eli vaan sillain "terveellisesti epäterveellistä", mut emmä ny niitä mäkkärityyppejä noi tyhmiks kuvitellu kuitenkaa.
miettikää ny helvetti sentää mitä syötätte muille !! ei sitä ny tartte yrittää kuitenkaa tappaa kuitenkaa!! - mäkkäriläinen
anteeks nyt vaan, mut ihan turha lietsoo tollasta! heti kun asia huomattiin, kastike vedettiin pois. Ite oon puolen vuoden ajan syönyt kyseistä kastiketta koska oon mäkkärissä töissä ja söisin edelleenkin jos sitä vain saisi. Mäkkärissä on todella tiukat turvallisuussäännöt, joten ei kannata pelätä, että muissa tuotteissa olisi vastaavaa.
- Tutkija2000
Mutta kaikilla ei ole itsemurhataipumusta :/
- marsu
Tutkija2000 kirjoitti:
Mutta kaikilla ei ole itsemurhataipumusta :/
tästä se lähtee.. ei muuta ku empiiristä tutkielmaa kyhäämään.. tietoa laaduntarkkailusta ja silleen..
http://www.mcdonalds.fi/yritys/ruokaesite_web.pdf
- Elizabeth
Hirveää! Olen käynyt monta kertaa mäkkärissä syömässä, mutta onneksi en käytä salaantinkastiketta! Haluaisin tehdä tästä asiasta valituksen, mutta en enää siihen paikkan mene! Eikös se ollut niin, että on löytynyt MÄKKÄRISSÄ hampurilaisen välistä hiiren pää! Hyi!
Käyn usein kyllä Rollssissa ja sen ruuista ei koskaan ole lötynyt mitään epäilyttävää!- PETRA
metal mammalla on tietoo lukekaa ennen kuin jauhatte tuota sontaa!!!
- laura
siis oikeesti kaikki pikaruokalat on ihan perseestä... ei niitä kiinnosta jos esim. pihvi tippuu maahan..ne varmasti vaa nostaa ylös ja laittaa SUN hamburilaisen väliin sen.. serkulla kävi sillee et sill oli pihvi ihan sitkeetä, ni se vei seb jonnekki laboratorioon ja tutkitutti sen.ni siit löyty ROTAN HÄNTÄÄ siit sen pihvistä..ett nii likasia ne macit ja heset on...
- marsu
Rotan häntäää... voi voi..
nyt johtaa jäljet sylttytehtaalle..pihvit kainaloon...ja
valitukset peliin niinku ameriikassa. Kohta ootte rikkaita, ku oikeustaistelijat panee Farlo AB:n tasaseks..sillä
Naudanlihan tuottaa pihveiksi ruotsalainen Farlo Ab. Raakalihaa toimitetaan Suomesta, Ruotsista, Saksasta ja Irlannista. ...
http://www.citect.com/downloads/case_studies/Mcdonalds_Citect_Case_Study.pdf - Tenu
Meikäläisen kaverin kaiman serkun aviosiipan tädin sukulainen löysi hampurilaisen välistä elävän gasellin. Oli siinä kuulemma ihmettelemistä myyjilläkin. Labraankin lähetettiin, jotta saatiin vahvistus kirjallisena. Ja tapaushan sovittiin kaikessa hiljaisuudessa.
Urbaanit legendat ovat tiettyyn rajaan asti hauskoja, mutta satut olemaan jo n:s hlö tääällä, jonka tutulle on käynyt identtisesti sama tapahtuma.
- tollo
Mie en oo käyny siel pitkään aikaan, mut oon köyny rovaniemen Dominossa (tosi hyvä paikka!) ja Pellon Rolssissa (kiva paikka)
- joku vaan
LEHDISTÖTIEDOTE 22.2.2005
McDonald's-ketjun Caesar-salaattikastike sisälsi pieniä määriä Worcester-kastiketta, tuote on vedetty pois myynnistä
McDonald's-ketjun tavarantoimittajan suorittamissa rutiinilaatutarkastuksissa Worcester-kastikkeesta löytyi pieni määrä maustetta, joka sisältää EU:ssa elintarvikkeissa kiellettyä Sudan 1 -väriainetta. Worcester-kastiketta on käytetty vähäisinä määrinä Caesar-salaattikastikkeen valmistuksessa. Kyseessä oleva salaattikastike otettiin pois myynnistä heti, kun asiasta saatiin tieto, eli torstaina 17.2.2005. Tuotteen käytöstä ei aiheudu kuluttajille suoria terveysriskejä.
McDonald's tiedotti heti tuotteen takaisinvedosta viranomaisia. Elintarvikevirasto seuraa Sudan 1 -väriaineiden esiintymistä mausteissa Suomessa. Elintarvikevirasto julkaisi aiheesta tiedotteen 22.2.2005.
Linkki Elintarvikeviraston tiedotteeseen: http://www.elintarvikevirasto.fi
Lisätietoja:
Hanna Åberg
McDonald's Oy
viestintä
p. 041 507 1361 - nam nam nam
Kaupunki ilma on tyännä eriasteisia myrkkujä jotka ovat 190000000 kertaa vaarallisempia ,kuin salaattikastike! Mustamaalausta tämä koko touhu!
- Äijä 26v.
Kaikki mäkissä kävijät sais kupsahtaa ja samoin ne ravintolat poistua. Aivan oikein on, että luonto karsii sen mihin nyhveröt ei pysty.
- Hampparisetä
turhat ruikuttajat vois siirtyä pari metriä mullan alle mätänemään :-)
Voiskin lähteä ostamaan kunnon hampparit tuolta keskustasta taas.
- Mörri
Ei ole ollut tapana syödä roskaruokaa, vaan ihan oikeata kunnon kotiruokaa, joten ihan sama, kuolkoot mässäilijät, uusavuttomat ja muut plösöt salaatinkastikkeeseen.
- minni-67
niinpä,taas ne nähtiin että suomalaisille voi syöttää "mitä tahansa kakkaa"sitten ihmetellään kun,kuolleisuus nousee,voi voi..eikö jollakin pitäisi hälytyskellot soida!!
onneksi on kotiruoka halpa ja hyvä keino pysyä hengissä!!!! - ZoMBiEe /Jouni Korpi
Roskaruoka on muutenkin perseestä. Sais viedä oikeiuteen mäkkärin.
http://groups.msn.com/zombiegallery - senja&anni
olemme asiasta samaa mieltä kanssasi! Ja eikös McDonaldsin ruuista ole ennenkin tehty paljon valituksia. ja hieman pelottaa mennä myös hesburgeriin ja muihin pikaruoka-paikkoihin.Varsinkin kun tänään juuri käytiin syömässa McDonaldsissa, onneksi emme syöneet salaatinkastiketta....
- ohhoh
ei sitä salaatinkastiketta enää mäkkärissä ole tarjolla!
että tässä maassa kasvaa typeriä lapsia!
- IhQBejbe(En ooTeiini>:( )
Siis ihan kamalaa kun niin vaarallisia aineita tehdään. Tosin en käytä salaatinkastikkeita niin.. Ja nimestä varmaa aattelette että joku teiniX oon mutta en ole. Mua vaan niin tänään pänni kun meidän luokkalaiset on sellasia. Moikka!
Pusuja, haleja, terkkuja! - Hampparisetä
Onpahan yksi asiakas jonossa vähemmän. Eipä tässä elämässä taida olla paljoa sellaisia ruokia, jotka eivät olisi milläänlailla haitallisia.
- mä vaan
niinpä.en käy ikinä enää m`donallissa(mikä onkaan)
- Angel
Yak! Hyi! Yäk! *hih*
- kiu,mtfghh
oon jättänyt mäkkärin jo aikoja sitten
- minä
mäkkärissä on muitakin vikoja kuin joku kastike. eipä ole tullut käytyä kymmeneen vuoteen.
- j-g
...suurin osa ihmisistä omaa huonon ajattelukyvyn, jos ollenkaan. :'-(
- harrastelijakirurgi
...mitä syötte kun ette yliannosta. Kolmesta viiteen kertaan päivässä kun pidätte suhteen: rasva 30%/proteiini 30%/hiilihydraatit 40%. ja annostelette ruuan kokonne mukaan eli paino miinus rasva%. ei se sen kummempaa oo. mäkissä, hesellä, lidlissä sun muissa kävijät ovat isänmaanpettureita
- Tenu
Sama porukka, joka vaahtoaa Mc:istä, uhkaa lähteä 'kunnon' ravintolaan syömään. Siitä vaan syömään tuonne.
www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/110/
- Minäpäminä
Kaikissa sitä ainetta varmaan on! Ei vain mäkkärin tuotteissa! Nyt on vain todettu että sitä on mäkkärin aineissa... varmasti myös hesen, koska tuotteet ovat melko samanlaisi..
En ainakaan jätä mäkkärissä käyntiä pois, ja mäkkäriä ei edes ole paikkakunnallani, mutta kuitenkin siellä tulee käytyä n. 1 krt/kk........
Kattokaa kaikkia ravintoaineita... varmasti kaikki voi v* syöpäääää aiheuttaaaaaa!! - y4kuz4
mäki taidan jättää mäkkärin lopullisesti!!!! :DD
- gaja
Ei saa kuitenkaan olla tyhmä. minä olen niin epäileväinen että en usko "valtion" sanelemiin tutkimuksiin milloin mikäkin aiheuttaa syöpää. en usko kumpaankaan suuntaan koska..varmasti miljoonat elintarvikkeet mitä milloinkin syömme ovat helvetin epäterveellisiä ja osa ehkä syöpää aiheuttavia ajan mittaan. mutta tuollaiset uutiset perustuvat täysin ihmisten pelottelulle-
kuollaanhan täältä muutenkin.
Mainonta, mäkkäri, pelottelu, syöpä_valta
-ehkä nyt hese myy hetken enemmän.
ei saa vaipua hysteriaan. muistakaa myös tupakointi, ne perunalastut ja ranskalaiset sekä kahvi ja kännykät. Nekin on uutisoitu syöpää aiheuttaviksi. - .**.
Suoraan sanottuna:EVVK!!
ei kiinnosta ku en syö mitään hampparii(Ja jos
tulee syötyä niin se on sitten ite tehty
"hamppari") - minäitse
mäkkäri on muutenkin paska paikka... raakaa ruokaa... no empä enään ainakaan käy koko paskas puljussa
- minä itse-78
juu että sellasta, hei ihmiset kohta te ette voi syödä mitään kun kaikessa on jotakin...
Se oli piloille mennyt erä ceasar kastiketta ja on vedetty pois myynnistä! eikä ollut muualla kun siinä yhdessä kastikkeessa... jos se on ruotsissa vedetty pois nii ei me suomessa sitä myydä! voin sanoa varmasti :D - inkkarineiti
taitaa moni muukin jättää väliin mäkissä syömisen...vaikka kuoleehan sitä ihmisiä päivittäin muutenkin kaikkeen..mutta silti.luulisi että tuotteita vahditaan ja tarkastetaan hiukan tarkemmin...
- Missä totuus
Ryhdytkö syömälakkoon? Samaa ainetta saat kaupan tuotteista todennäköisesti, lue MetalMaman klo 13:39 kirjoittama viesti tähän keskusteluun.
Tulevaisuutesi ei näytä hyvältä, pelkällä vedellä kun ihminen ei montaa päivää selviä. Onnea kuitenkin.
Laitan mäkin boikottiin kokonaan. Vapaaehtoisesti en sinne enää mene syömään. Korkeintaan cokiksen saatan käydä juomassa kavereiden seurana. En tavallisesti ole yhtään sensaatiohakuinen, mutta tällaiset asiat pistävät kyllä harmittamaan. Onhapan itsekin tullut syötyä tuota salaattiakastiketta viime kesän jälkeen. Jos minusta syöpä löytyy, takaan, ettei se tule McDonaldsille halvaksi.
- ape
Siinä sen näkee nää mäkkäri ketjut, mut ei toi kastike ole ainoa terveyteen vaikuttava juttu. Ruoista löytyy vaikka mitä roskaa, tällänenkin sanonta löytyy yhdestä 'Pikaruoka kansa' nimisestä kirjasta. Todetaan: "Lihassa on paskaa."
- Mäkkäri on pahasta
Just! Kaikki on oikeella asialla!
- en ihmettele
siis niin mones muussakin jutus on jotain tosi vaarallisii aineit mut ketää ei kiinnitä niihin huomiota vasta sitten kun ensimmäinen tapaus on todettu! se on yleensä niin päivänselvää että kaikki aineet on hyvin tarkistettu ja todettu vaarattomaks mutta esim. tässäkin kasttikeessa oli jotai mikä vaarantaa terveyde...!
- *Huolissaan*
Ehee-e? Mäkkäri saa jäädä todellakin (ainakin minun) pikaruokapaikoistani tästä lähtien kokonaan pois... Kiva paikka se minun mielestäni sinänsä oli, ja usein (kerran kuussa?) käytiinkin kavereiden kanssa siellä syömässä, ostosreissun yhteydessä. Mihis nyt? *Virnistää ilkikurisesti*
Seuraava paikka, josta mahdollisesti voisi saada syöpää tai jotain vastaavaa aiheuttavia ruokia syödäkseen? - mäkitön=terve
Uskokaa jo ihmiset ettei kannata mennä tai yleensäkään kannustaa mäkkiä. Se on riisto firma!
- chek
Jos täällä aletaan ruuasta arkailemaan, ni eihän tässä sitten kohta voi/uskalla syödä enää mitään..
- Maco
liikaa a-vitamiinia, Enestamilla ympäristömyrkkyjä(vieraita kemikaaleja)...Miettikää ystävät, miten paljon erillaisia kemikaaleja käytetään päivittäin...juomissa, ruuassa...kaikessa...sitten ihmetellään, mikä on kun on allergioita yms. oireita...seuraava vakavampi juttu Suomessa on lintuinfulenssa epidemia...muutama vuosi, niin sitten nää kaikki tulee ryminällä tännekin...paska homma!
- EX-Mäkkäristi
Jos kerran hyväuskoisille ihmisille syötetään mäkkärissä jotain myrrkyjä, niin miksi sitä ei sitten kielletä? Voi herran jestas! Ennen oli mäkkärissä silloin tällöin mukava käydä, mutta nyt taidan tyytyä pelkkääm jääkaapista löytyvään tuoremehuun ja hapankorppuun. Minä en ainakaan halua syöpää vain sen takia, että olen syönyt väriainetta! Uskoisin että suurin osa suomalaisista on kannsani samaa mieltä.
- juupasejuu
niih ett kannattaa vilkasta ketsuppi purkkiin ettei sieltä löydy jotain sinne kuulumatonta
viitaten ruotsissa tapahtuneeseen juttuun
jossa just ruokailua aloittamassa ollu perhe löysi kullin ketsuppipurkista. uskomatonta mutta totta. siittä oli jopa aftonbladenin sivuilla juttua. - voi viddu
Pikaruuan terveysvaikutukset eivät kuulu mitenkään aiheeseen "myrkyllinen salaatinkastikkeen ainesosa".
Ihmetyttää nämä saatanan saarnamiehet jotka noita otsikoita laatii. Suomalainen media kirjoittaa mm. näin: huumekuolemat lisääntyivät viimevuonna. Keskustele kannabiksen vaaroista.
Jos et huomaa tuossa mitään outoa niin voin kertoa, että kannabikseen ei kuole.
Pitäkää paskanne. - Tyttö 13v
herran jestas, mäkkäri on iha perseestä, ja sitäpaitsi se liha siellä ei oo muuta q vaan kirahvia ja torakkaa hyihyi!!
- Mäkkiläski
Mäkki on just paras....!!!! XDD
- Anonyymi
Ok meen syömää, nopee
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961